ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2023 року
м. Київ
справа № 160/19460/22
адміністративне провадження № К/990/27506/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Яковенка М. М.,
суддів -Дашутіна І. В., Шишова О. О.,
розглянувши у порядку письмового провадження в касаційній інстанції адміністративну справу № 160/19460/22
за адміністративним позовом Приватного підприємства "Спецбудмонтаж-21" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
за касаційною скаргою Приватного підприємства "СПЕЦБУДМОНТАЖ-21" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду (головуючий суддя: В. М. Олійник) від 23 лютого 2023 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду (колегія у складі суддів: Д. В. Чепурнов, В. В. Мельник, С. В. Сафронова) від 27 червня 2023 року,
УСТАНОВИВ:
І. РУХ СПРАВИ
1. У грудні 2022 року Приватне підприємство "Спецбудмонтаж-21" (далі - ПП "Спецбудмонтаж-21", позивач, скаржник, підприємство) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відповідач, контролюючий/податковий орган), в якій, з урахуванням уточненого позову від 05 січня 2023 року, просило визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21 грудня 2021 року № 0208670705, яким підприємству збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) основний платіж 3 734 179,00 грн., штрафні санкції 933 544,75 грн.
2. В обґрунтування позовних вимог посилається на безпідставність висновків податкового органу щодо порушень податкового законодавства по взаємовідносинам із ПП "АКС-Стройтехнологія" (код ЄДРПОУ 36151238), ТОВ "Агроторг-Сервіс" (код ЄДРПОУ 40450520), ТОВ "БГ "Перспектива" (код ЄДРПОУ 42767416), ТОВ "БК "Будуправління №12" (код ЄДРПОУ 43184410), ТОВ "Стіл Глобал Кварта" (попередня назва - ТОВ "Еліт Маркетс" код ЄДРПОУ 43296868), ТОВ "СКФ Інжиніринг" (код ЄДРПОУ 42708591), ТОВ "Оріон Рітейл" (колишня назва ТОВ Торговий дім "Горновидобувна Компанія" (код ЄДРПОУ 19431145), які були предметом перевірки, оскільки позивачем на підтвердження реальності господарських операцій були надані всі необхідні первинні документи, співпраця з контрагентами, які віднесені до ризикових, жодним чином не породжує правових наслідків для позивача, а систематичне твердження податкового органу стосовно втрати сили деяких первинних документів за відсутності назви посади підписанта - необґрунтованим та таким, що не відповідає нормам чинного законодавства. Крім того позивач не може нести відповідальності за дотримання податкової дисципліни своїми контрагентами та третіми особами.
3. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 лютого 2023 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 23 лютого 2023 року, у задоволенні позову відмовлено
4. Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, 08 серпня 2023 року позивач звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 лютого 2023 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 27 червня 2023 року у справі № 160/19460/22, та справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції - Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
5. Ухвалою Верховного Суду від 17 серпня 2023 року клопотання ПП "СПЕЦБУДМОНТАЖ-21" про поновлення строку на касаційне оскарження задоволено, поновлено ПП "СПЕЦБУДМОНТАЖ-21" строк на касаційне оскарження рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 лютого 2023 року та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 27 червня 2023 року у справі №160/19460/22, відкрито касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою, встановлено строк для подання відзиву. Витребувані матеріали справи.
6. 07 вересня 2023 року до Верховного Суду надійшов відзив на касаційну скаргу, у якому, відповідач, посилаючись на те, що вимоги касаційної скарги є необґрунтовані та не можуть бути задоволені, просить в задоволенні касаційної скарги відмовити, а рішення судів першої та апеляційної інстанції залишити без змін.
7. Ухвалою Верховного Суду закінчено підготовку даної справи до касаційного розгляду та призначено її касаційний розгляд в порядку письмового провадження.
IІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
8. Судами попередніх інстанцій встановлено, що Приватне підприємство "Спецбудмонтаж-21" - позивач, код ЄДРПОУ 32417358, є юридичною особою, перебуває на обліку в ГУ ДПС у Дніпропетровській області та є платником податків, зборів (обов`язкових платежів).
9. Посадовими особами ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПП "Спецбудмонтаж-21" з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ПП "АКС-Стройтехнологія" за період з 01 червня 2019 року по 30 червня 2019 року та за період з 01 грудня 2020 року по 31 грудня 2020 року, ТОВ "Агроторг-Сервіс" за період з 01 березня 2020 року по 31 березня 2020 року, ТОВ "БГ "Перспектива" за період з 01 грудня 2019 року по 31 січня 2020 року, ТОВ "БК" Будуправління №12" за період з 01 грудня 2019 року по 31 грудня 2019 року, ТОВ "Біо-Тех Буд Групп" за період з 01 червня 2019 року по 30 червня 2019 року, ТОВ "Стіл Глобал Кварта" (попередня назва ТОВ "Еліт Маркетс" ) за період з 01 січня 2020 року по 31 січня 2020 року, ТОВ "СКФ Інжиніринг" за період з 01 листопада 2019 року по 30 листопада 2019 року та ТОВ "Оріон Рітейл" (колишня назва ТОВ Торговий дім "Горновидобувна Компанія") за період з 01 грудня 2020 року по 31 грудня 2020 року, за результатами якої складено акт № 3945/04-36-07-05/32417358 від 09 листопада 2021 року, яким встановлено порушення позивачем вимог пункту 44.1 статті 44, пункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.3, пункту 198.6 статті 198, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), в результаті чого завищено податковий кредит на загальну суму 3 734 179 грн., що призвело до заниження податку на додану вартість всього у сумі 3 734 179 грн., в т.ч. за червень 2019 на суму 158 040 грн., за листопад 2019 на суму 164 814 грн., за грудень 2019 на суму 691 340 грн., за січень 2020 на суму 322 335 грн., за березень 2020 на суму 106 011 грн., за грудень 2020 на суму 2 291 639 грн.
10. Судами встановлено, що такі висновки контролюючого органу, з огляду на акт перевірки, були зроблені з наступних підстав.
- щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "СКФ Інжиніринг":
На виконання умов договору від 24 червня 2019 року № 15/03_19-П з постачання будівельних матеріалів на загальну суму 988 884,00 грн (ПДВ - 164 814,00 грн.) ТОВ "СКФ Інжиніринг" виписано на адресу ПП "Спецбудмонтаж-21" видаткові, податкові та товаро-транспортні накладні (далі - ТТН), перелік яких наведено в акті перевірки.
Проведеною перевіркою встановлено неможливість підтвердити факт отримання ПП "Спецбудмонтаж-21" товарів від ТОВ "СКФ - Інжиніринг" на суму ПДВ 164 814,00 грн. внаслідок відсутності у ТОВ "СКФ - Інжиніринг" достатнього персоналу, основних засобів, складських та виробничих приміщень, що необхідний для здійснення господарської діяльності в значних обсягах. Згідно товарно-транспортних накладних навантаження товарів відбувалось з адреси за якою свою господарську діяльність не проводить.
Крім того, аналізом ЄРПН в розрізі номенклатурних позицій, за весь період діяльності, ТОВ "СКФ Інжиніринг" здійснює придбання: заготівок оцинкованих для фасадних касет, оцинковочний профіль, саморізи та інше невідомого походження. Основними постачальниками зазначених ТМЦ є: ТОВ "Коста Тренд" та ТОВ "Флагмані", які включено до переліку ризикових платників податку. При цьому здійснює реалізацію будівельних матеріалів, за якими не встановлено походження товару. За результатами аналізу ЄРПН ТОВ "СКФ Інжиніринг" по ланцюгу господарських операцій з руху вищевказаного товару встановлено відсутність джерела його законного введення в обіг та реального задекларованого виробництва. Зазначене свідчить про неможливість продажу ТМЦ за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов`язаних нереальних господарських операцій до ПП "Спецбудмонтаж-21".
В ході перевірки також встановлено, що на адресу ПП "Спецбудмонтаж-21" виписано (оформлено) ТОВ "СКФ - Інжиніринг" податкову накладну № 3 від 22 листопада 2019 року, яка не підтверджена первинними документами (відсутні видаткові накладні або платіжні доручення). Крім того, в ході перевірки 02 листопада 2021 року підприємством надано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 31 жовтня 2021 року № 3 до податкової накладної від 22 листопада 2019 року № 3 у зв`язку зі зміною номенклатури, що також не підтверджено первинними документами.
Зазначене вище, у сукупності, свідчить про відсутність реального здійснення господарської операції між ПП "Спецбудмонтаж-21" і ТОВ "СКФ - Інжиніринг" та маніпулювання податковою звітністю з метою незаконного формування податкового кредиту без фактичного здійснення господарської операції за період з 01 листопада 2019 року по 30 листопада 2019 року на суму ПДВ 164 814грн., чим порушено пункт 44.1 статті 44, пункт 198.1, пункт 198.2, пункт 198.3, пункт 198.6 статті 198, пункт 201.10 статті 201 ПК України.
- щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "БК "Будуправління № 12":
На виконання умов договору поставки від 25 листопада 2019 року № 25/11-19 з постачання ТМЦ на загальну суму 3 162 672,00 гри (ПДВ - 527 112,00 грн.) ТОВ "БК "Будуправління №12" виписано на адресу ПП "Спецбудмонтаж-21" видаткові, податкові накладні та ТТН.
В наданих до перевірки видаткових накладних відсутні обов`язкові реквізити, які необхідні бути в первинному документі, такі як: посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, що не дає змоги ідентифікувати осіб, які підписували документи. Разом з тим, ПП "Спецбудмонтаж-21" не надано до перевірки сертифікати якості (відповідності, інше) стосовно походження придбаного товару, висновки про відповідність технічних умов виробництва.
Згідно з даними ЄРПН ТОВ "БК "Будуправління №12" не придбавало товари (роботи, послуги) необхідні для ведення господарської діяльності, а саме: оренда складських та виробничих приміщень, обладнання, електроенергії, газу, та ін. Власні складські та виробничі приміщення на балансі підприємства відсутні.
Проведеним аналізом даних ЄРПН в розрізі номенклатурних позицій за весь період діяльності встановлено, що ТОВ БК "Будуправління №12" здійснює придбання великої кількості ТМЦ, а саме: куртки жіночі, автомобілі, віконний блок металопластиковий, котли, автозапчастини та інші різноманітні ТМЦ, що не пов`язані будь-якою спеціалізацією, потребують матеріально-технологічної забезпеченості, особливих умов зберігання та персоналу різноманітних кваліфікацій. При цьому реалізує: фарба, ремонти, виконані роботи по капітальному ремонту обладнання, монтаж системи утеплення фасада, оздоблювальні роботи та інші різноманітні ТМЦ та послуги, що не пов`язані будь-якою спеціалізацією, потребують матеріально-технологічної забезпеченості, особливих умов зберігання та персоналу різноманітних кваліфікацій. Тобто асортимент придбаної продукції не відповідає реалізованій.
В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів ТОВ "БК "Будуправління №12" контролюючим органом встановлено, що у ТОВ "БК "Будуправління №12" відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг, оскільки підприємство не відображає у податковій звітності за 2019 рік інформацію, що свідчить про наявність у нього складських приміщень, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах.
Крім того, відсутність у ТОВ "БК "Будуправління №12" необхідних трудових та виробничих ресурсів та/або з урахуванням змісту і специфіки вказаних операцій, які передбачають наявність основних засобів, об`єктів оподаткування, складських приміщень, необхідних виробничих потужностей та/або транспорту (зокрема, вантажного та іншого спеціального призначення), забезпечення спеціальних умов для зберігання товарів, придбання і реалізацію яких документально оформлено при взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками та покупцями, а також у зв`язку з відсутністю за податковою адресою (відсутність документального підтвердження), вбачається відсутність об`єктивно необхідних умов для реального здійснення задокументованих між ТОВ "БК "Будуправління №12" та його контрагентами господарських операцій щодо придбання та реалізації товарів/послуг.
Згідно ЄРПН ТОВ "БК "Будуправління №12" не придбавало товари (роботи, послуги) необхідні для ведення господарської діяльності, а саме: оренда складських та виробничих приміщень, обладнання, електроенергії, газу, та ін. Власні складські та виробничі приміщення на балансі підприємства відсутні.
Зазначене свідчить про неможливість продажу ТМЦ за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов`язаних нереальних господарських операцій до ПП "Спецбудмонтаж-21". Крім того, згідно податкових декларацій з ПДВ з січня по грудень 2019 року у підприємства ТОВ БК "Будуправління № 12" показники у графі 10.3 "Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з нульовою ставкою та/або без податку на додану вартість" відсутні. Відсутність показників в графі 10.3 може свідчити про те, що підприємством не здійснювалось придбання товарів/послуг у не платників ПДВ.
Крім того, ТОВ БК "Будуправління №12" внесено до переліку ризикових платників податків та прийнято рішення № 3211 від 02 квітня 2020 року.
Таким чином, неможливо підтвердити реальність здійснення фінансово-господарських взаємовідносин ПП "Спецбудмонтаж-21" з ТОВ БК "Будуправління № 12" за період з 01 грудня 2019 року по 31 грудня 2019 року.
- щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "Оріон Рітейл" (колишня назва ТОВ Торговий Дім "Горновидобувна Компанія"):
На виконання умов договору поставки від 11 грудня 2020 року № 11/12 з постачання ТМЦ (щебінь, відсів гранітний, ґрунт, глина, суглинок, пісок, супісок піщаний) на загальну суму 771 456 грн. (ПДВ - 128 576 грн.) ТОВ "Оріон Рітейл" виписано на адресу ПП "Спецбудмонтаж-21" видаткові, податкові накладні та ТТН.
Згідно інформаційних баз даних ДПС України та в ході аналізу податкової звітності встановлено, що відповідно до балансу (звіт про фінансовий стан на 31 грудня 2020 року) вартість основних фондів складає - 20 000 тис. грн. Кількість працюючих на період здійснення взаємовідносин - грудень 2020 року - 13 осіб. Згідно звіту за формою 20-ОПП - з липня 2020 року ТОВ "Оріон Рітейл" орендує: офіс, склад, кар`єр, автотранспорт, гусенична та колісна техніка. При цьому, згідно ЄРПН ТОВ "Оріон Рітейл" не придбавало товари (роботи, послуги) необхідні для ведення господарської діяльності, а саме: оренда складських та виробничих приміщень, обладнання, електроенергії, газу, та ін.
В наданих до перевірки видаткових накладних відсутні обов`язкові реквізити, які необхідні бути в первинному документі, такі як: посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, що не дає змоги ідентифікувати осіб, які підписували документи. Разом з тим, ПП "Спецбудмонтаж-21" не надано до перевірки сертифікати якості (відповідності, інше) стосовно походження придбаного товару; висновки про відповідність технічних умов виробництва, зберігання.
Згідно податкових декларацій з ПДВ за липень - грудень 2020 року у підприємства ТОВ "Оріон Рітейл" показники у графі 10.3 "Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з нульовою ставкою та/або без податку на додану вартість" відсутні. Відсутність показників в графі 10.3 може свідчити про те, що підприємствами не здійснювалось придбання товарів/послуг у не платників ПДВ.
Проведеним аналізом даних ЄРПН встановлено, що ТОВ "Оріон Рітейл" здійснює придбання великої кількості ТМЦ, а саме: напівпричіп, сідловий тягач, дизельне паливо, датчик-распределитель, автомобіль вантажний, та інші різноманітні ТМЦ, що не пов`язані будь-якою спеціалізацією, потребують матеріально-технологічної забезпеченості, особливих умов зберігання та персоналу різноманітних кваліфікацій. Здійснює реалізацію: мінеральний порошок, щебінь, гравій, пісок, відсів, ґрунт, цемент та інші різноманітні ТМЦ та послуги, що не пов`язані будь-якою спеціалізацією, потребують матеріально-технологічної забезпеченості, особливих умов зберігання та персоналу різноманітних кваліфікацій. Тобто асортимент придбаної продукції не відповідає реалізованій.
Крім того, ТОВ "Оріон Рітейл" внесено до переліку ризикових платників податків згідно з рішенням №33472 від 07 квітня 2020 року.
Таким чином, по ТОВ "Оріон Рітейл" по ланцюгу господарських операцій з руху вищевказаного товару встановлено відсутність джерела його законного введення в обіг та реального задекларованого виробництва. Зазначене свідчить про неможливість продажу ТМЦ за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов`язаних нереальних господарських операцій до ПП "Спецбудмонтаж-21".
Враховуючи вищевикладене, неможливо підтвердити реальність здійснення фінансово-господарських взаємовідносин ПП "Спецбудмонтаж-21" з ТОВ "Оріон Рітейл" за період з 01 грудня 2020 року по 31 грудня 2020 року.
- щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "Будівельна група "Перспектива":
ТОВ "Будівельна група "Перспектива" на підставі договорів підряду від 11 листопада 2019 року № 11/11-19 на виконання будівельно-монтажних робіт з будівництва (капітальний ремонт Чаплинської опорної школи Васильківського району Дніпропетровської області (ДК 021:2015:45453000-7 капітальний ремонт і реставрація) та від 06 січня 2020 року № 6/01-20 на виконання будівельно-монтажних робіт з будівництва (реконструкція НВК № 1 ім. Коцюбинського, смт. Васильківка, Васильківського району, Дніпропетровської області. Коригування) на загальну суму 1 976 877,10 грн. (ПДВ - 329 479,51 грн.). На виконання умов вищезазначених договорів ПП "Спецбудмонтаж-21" до перевірки були надані акти приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3), податкові накладні.
Згідно інформаційних баз даних ДПС України та в ході аналізу податкової звітності встановлено, що ТОВ "Будівельна група "Перспектива" перебуває на обліку у ГУ ДПС у Донецькій обл. (Приморський р-н, м. Маріуполь), стан платника - 28 (триває процедура припинення (направлені заперечення органу ДФС), основний вид діяльності - будівництво житлових і нежитлових будівель, свідоцтво платника ПДВ від 01 березня 2019 року анульоване 08 січня 2020 року (перереєстрація (без зміни місцезнаходження)); від 08 січня 2019 року - анульоване 14 квітня 2021 року.
Остання звітність по ПДВ подана за лютий 2020 року. Відповідно до звіту про фінансовий стан на 31 грудня 2019 року вартість основних фондів складає - 0 тис. 0 грн. Кількість працюючих на період здійснення взаємовідносин - грудень 2019 - 6 осіб; січень 2020 - 9 осіб.
Відповідно до звіту за формою 20-ОПП має наступні об`єкти оподаткування: офіс (взято на облік 03.06.2019), місцезнаходження об`єкта: Львівська область, м. Львів, Галицький р-н, вул. Братів Рогатинців, буд. 32, офіс 7; склад (взято на облік 16.01.2020), місцезнаходження об`єкта: Львівська обл., м. Львів, Шевченківський р-н, вул. Промислова, буд. 56; самоскиди (3 шт.), сідловий тягач (2 шт.) (взято на облік 16.01.2020), місцезнаходження об`єктів: м. Київ, Печерський р-н, вул. Панаса Мирного, буд. 11, офіс 1\5.
Проведеним аналізом первинних документів щодо приймання виконаних будівельних робіт встановлено, що відповідно до довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) за грудень 2019 року та акту № 1 від 24 грудня 2019 року приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) за грудень 2019 року трудомісткість становить 6 620,75 люд. год., тобто зазначену роботу виконували 46 осіб за умови 8-ми годинного робочого дня, та з урахуванням вихідних днів. Відповідно до акту № 2 від 24 грудня 2019 року приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) за грудень 2019 трудомісткість становить 6 193,02 люд. год., тобто зазначену роботу виконували 43 особи за умови 8-ми годинного робочого дня, та з урахуванням вихідних днів.
Також, відповідно до довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3) за січень 2020 та акту №б/н від (дата відсутня) приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) за січень 2020 року трудомісткість становить 3 138,45 люд. год., тобто зазначену роботу виконували 19 осіб за умови 8-ми годинного робочого дня, та з урахуванням вихідних днів та відповідно до акту № б/н від (дата відсутня) приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) за грудень 2019 року трудомісткість становить 3 111,74 люд. год., тобто зазначену роботу виконували 19 осіб, за умови 8-ми годинного робочого дня, та з урахуванням вихідних днів.
Відтак, оскільки кількість працівників на ТОВ "Будівельна група "Перспектива" відповідно до "Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку" (ф. 1-ДФ) за ІV квартал 2019 року - 6 осіб, та враховуючи, що ТОВ "Будівельна група "Перспектива" не здійснювало виплати фізичним особам-підприємцям доходу, то ТОВ "Будівельна група "Перспектива" не має можливості виконати вищезазначені будівельні роботи власними силами на адресу ПП "Спецбудмонтаж-21".
Крім того, в актах виконаних робіт зазначені будівельні машини і механізми, але згідно звіту 20-ОПП вищевказані об`єкти відсутні. Також відповідно до ЄРПН за період з 01 червня 2019 року по 31 січня 2020 рік у ТОВ "Будівельна група "Перспектива" відсутнє здійснення операцій пов`язаних з орендою автомобілів бортових вантажопідйомністю 3 т, машин свердлильних електричних, кранів переносних вантажопідйомністю 1 т, навантажувачів одноковшевих вантажопідйомністю 1 т, молотків відбійних пневматичних при роботі від пересувних компресорних станцій, компресорів пересувних з двигуном внутрішнього згоряння.
Згідно податкових декларацій з ПДВ з червня 2019 по січень 2020 року у підприємства ТОВ "Будівельна група "Перспектива" показники у графі 10.3 "Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з нульовою ставкою та/або без податку на додану вартість" відсутні. Відсутність показників в графі 10.3 може свідчити про те, що підприємством не здійснювалось придбання товарів/послуг у не платників ПДВ.
Виконання будівельних робіт передбачає наявність на підприємстві власних або орендованих основних засобів, обладнання, достатньої кількості працівників або залучення до виконання робіт сторонніх організацій, які б мали в своєму розпорядженні відповідні потужності та персонал для виконання даних робіт.
В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів ТОВ "Будівельна група "Перспектива", контролюючим органом встановлено, що ТОВ "Будівельна група "Перспектива" було внесено до переліку ризикових згідно пункту 8 Критеріїв ризиковості Постанови № 1165 рішенням від 27 серпня 2020 року № 5937, в якому зазначено наступне: відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
По ланцюгу постачання податковий кредит ТОВ "Будівельна група "Перспектива" сформовано за рахунок придбання товарів різноманітної номенклатури від платників, які включено до переліку ризикових згідно пункту 8 Критеріїв ризиковості згідно Постанови №1165, а саме: ТОВ "Естель Агротранс" (код ЄДРПОУ 43162863), ТОВ "Іфмонолітбуд" (код ЄДРПОУ 43245292).
Тобто асортимент придбаної продукції не відповідає реалізованій.
За результатами аналізу ЄРПН ТОВ "Будівельна група "Перспектива" за період з 01 грудня 2019 року по 31 грудня 2019 року та за період з 01 січня 2020 року по 31 січня 2020 року по ланцюгу господарських операцій з руху вищевказаних товарів, послуг встановлено відсутність джерела їх законного введення в обіг та реального задекларованого виробництва.
Фактично ПП "Спецбудмонтаж-21" з ТОВ "Будівельна група "Перспектива" здійснено безпідставне документальне оформлення нереальної господарської операції з одержання товарів, послуг при використанні відповідних товарів, послуг у господарській діяльності і складено первині документи всупереч норм частини першої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та пунктів 2.1 і 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року № 168/704, оскільки відсутній факт формування згідно з абзацом другим статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" відповідного активу, як ресурсу контрольованого у результаті минулих подій внаслідок реального придбання у інших суб`єктів господарювання або власного виробництва. Тобто, відсутня господарська операція як певна дія або подія у визначенні абзацу п`ятого статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", в основі якої має бути дійсний рух певного активу.
Враховуючи вищевикладене, податковий орган прийшов до висновку про неможливість підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських взаємовідносин ПП "Спецбудмонтаж-21" з ТОВ "Будівельна група "Перспектива".
- щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "Агроторг-Сервіс":
ТОВ "Агроторг - Сервіс" на виконання умов договору від 05 лютого 2020 року № 05/02-2020 на постачання ТМЦ, витратних та інших матеріалів сільськогосподарського та технічного призначення, сільськогосподарську техніку на загальну суму 636 066,00 грн. (ПДВ - 106 011,00 грн.) виписано на адресу ПП "Спецбудмонтаж-21" видаткові, податкові накладні та ТТН.
У наданих до перевірки видаткових накладних відсутні обов`язкові реквізити, які необхідні бути в первинному документі, такі як: посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, що не дає змоги ідентифікувати осіб, які підписували документи. Сертифікати якості (відповідності, інше) стосовно походження придбаного товару; висновки про відповідність технічних умов виробництва, зберігання до перевірки не надано.
Згідно відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за березень 2020 року середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період складає 7 осіб. Відповідно до балансу (фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва на 31 березня 2020 року) вартість основних фондів складає 142,9 тис. гривень.
Аналізом ЄРПН в розрізі номенклатурних позицій за весь період діяльності ТОВ "Агроторг-Сервіс" здійснює придбання великої кількості ТМЦ, а саме: текстильний матеріал з полімерним покриттям, ОДСП, папір туалетний, рукавички, серветки, світильники, мило, Мінітрактор Garden Star Т16 Weifang, колектори, та інші різноманітні ТМЦ, що не пов`язані будь-якою спеціалізацією, потребують матеріально-технологічної забезпеченості, особливих умов зберігання та персоналу різноманітних кваліфікацій. Реалізує: поточні ремонти, насоси, електричний двигун змінного струму, демонтаж, монтаж, налагодження ліфта, та інші різноманітні ТМЦ та послуги, що не пов`язані будь-якою спеціалізацією, потребують матеріально-технологічної забезпеченості, особливих умов зберігання та персоналу різноманітних кваліфікацій. Тобто асортимент придбаної продукції не відповідає реалізованій.
За результатами аналізу ЄРПН ТОВ "Агроторг-Сервіс" по ланцюгу господарських операцій з руху вищевказаного товару встановлено відсутність джерела його законного введення в обіг та реального задекларованого виробництва.
Крім того, ТОВ "Агроторг-Сервіс" внесено до переліку ризикових платників податків та прийнято рішення № 26124 від 17 квітня 2020 року.
Фактично ПП "Спецбудмонтаж-21" з ТОВ "Агроторг-Сервіс" здійснено безпідставне документальне оформлення нереальної господарської операції з одержання товарів при використанні відповідних товарів у господарській діяльності і складено первинні документи всупереч норм частини першої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та пунктів 2.1 і 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704. Оскільки відсутній факт формування згідно з абзацом другим статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" відповідного активу, як ресурсу контрольованого у результаті минулих подій внаслідок реального придбання у інших суб`єктів господарювання або власного виробництва. Тобто, відсутня господарська операція як певна дія або подія у визначенні абзацу п`ятого статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", в основі якої має бути дійсний рух певного активу.
Враховуючи вищевикладене, податковий орган прийшов до висновку про неможливість підтвердження реальності фінансово-господарських взаємовідносин ПП "Спецбудмонтаж-21" з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ "Агроторг-Сервіс" за період з 01 березня 2020 року по 31 березня 2020 року.
- щодо взаємовідносин позивача з ТОВ "Стіл Глобал Кварта" (колишня назва ТОВ "Еліт Маркетс" ):
На виконання умов договору від 27 січня 2020 року № 27/01-20 на постачання матеріалів на загальну суму 942 498 грн. (ПДВ - 157 083 грн.) ТОВ "Стіл Глобал Кварта" виписано на адресу ПП "Спецбудмонтаж-21" видаткові, податкові накладні та ТТН.
Згідно з інформаційних баз даних ДПС України та в ході аналізу податкової звітності встановлено, що ТОВ "Стіл Глобал Кварта" перебуває на обліку у ТУ ДПС у м. Києві (Печерський р-н, м. Києва), стан платника - 0 (платник податків за основним місцем обліку), основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля, свідоцтво платника ПДВ від 01 грудня 2019 року - анульовано 29 березня 2021 року.
Згідно з відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за січень 2020 року середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період складає 2 особи. Відповідно до балансу (фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва на 31 грудня 2019 року) вартість основних фондів складала 1 тис. грн. Звітність за формою 20-ОПП не подано.
В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів встановлено, що у ТОВ "Стіл Глобал Кварта" відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг, оскільки ТОВ "Стіл Глобал Кварта" не відображає у податковій звітності за 2020 рік інформацію, що свідчить про наявність у нього складських приміщень, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах.
Таким чином, відсутність у ТОВ "Стіл Глобал Кварта" необхідних трудових та виробничих ресурсів та/або з урахуванням змісту і специфіки вказаних операцій, які передбачають наявність основних засобів, об`єктів оподаткування, складських приміщень, необхідних виробничих потужностей та/або транспорту (зокрема, вантажного та іншого спеціального призначення), забезпечення спеціальних умов для зберігання товарів, придбання і реалізацію яких документально оформлено при взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками та покупцями, а також у зв`язку з відсутністю за податковою адресою (відсутність документального підтвердження), вбачається відсутність об`єктивно необхідних умов для реального здійснення задокументованих господарських операцій щодо придбання та реалізації товарів/послуг.
Згідно з ЄРПН ТОВ "Стіл Глобал Кварта" не придбавало товари (роботи, послуги) необхідні для ведення господарської діяльності, а саме: оренда офісних, складських та виробничих приміщень, обладнання, електроенергії, газу, та ін. Власні складські та виробничі приміщення на балансі підприємства відсутні.
Крім того, операції ТОВ "Стіл Глобал Кварта" не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів. В зв`язку з цим незначний штат працівників (2 особи ) не могли фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного.
Згідно з проведеного аналізу інформаційних баз контролюючих органів встановлено наступний ланцюг постачання товарів з кодом УКТЗЕД 4407, які були реалізовані на ПП "Спецбудмонтаж-21" - ТОВ "Стіл Глобал Кварта" - ТОВ "Стіл Глобал Фарб" (колишня назва ТОВ "Грантіз") (не встановлено походження товару).
Крім того, ТОВ "Стіл Глобал Кварта" внесено до переліку ризикових згідно пункту 8 Критеріїв ризиковості Постанови № 1165 рішенням від 30 квітня 2020 року № 3535, в якому зазначено наступне: по платнику є наявна податкова інформація, а саме не встановлено реального джерела походження товарів.
Сертифікати якості (відповідності, інше) стосовно походження придбаного товару; висновки про відповідність технічних умов виробництва, зберігання до перевірки не надано.
Аналізом ЄРПН в розрізі номенклатурних позицій за весь період діяльності ТОВ "Стіл Глобал Фарб" (колишня назва ТОВ "Грантіз") здійснює придбання великої кількості ТМЦ, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально-технічним можливостям ТОВ "Стіл Глобал Фарб".
Зокрема, придбані: Тканина вибивна полотняного переплетення, виготовлена зі штапельних синтетичних (поліефірних) волокон та бавовни, люстри, бра, моноблоки, та інші різноманітні ТМЦ, що не пов`язані будь-якою спеціалізацією, потребують матеріально-технологічної забезпеченості, особливих умов зберігання та персоналу різноманітних кваліфікацій.
Реалізовані: Круг відрізний 500x5,0x32 41 14А F24 37-41 BFM, поточний ремонт ЦВО, Бумага шліфувальна, Плита перекриття колодязів ПП10-1, Суміш бетонна СІ6/20, та інші різноманітні ТМЦ та послуги, що не пов`язані будь-якою спеціалізацією, потребують матеріально-технологічної забезпеченості, особливих умов зберігання та персоналу різноманітних кваліфікацій.
Враховуючи вищевикладене, асортимент придбаної продукції не відповідає реалізованій.
Згідно ЄРПН ТОВ "Стіл Глобал Фарб" не придбавало товари (роботи, послуги) необхідні для ведення господарської діяльності, а саме: оренда офісних, складських та виробничих приміщень, обладнання, електроенергії, газу, та ін., власні складські та виробничі приміщення на балансі підприємства відсутні.
За результатами аналізу ЄРПН ТОВ "Стіл Глобал Фарб" по ланцюгу господарських операцій з руху вищевказаного товару встановлено відсутність джерела його законного введення в обіг та реального задекларованого виробництва.
Зазначене свідчить про неможливість продажу ТМЦ за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов`язаних нереальних господарських операцій до ПП "Спецбудмонтаж-21".
Враховуючи вищевикладене, податковий орган прийшов до висновку про неможливість підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських взаємовідносин ПП "Спецбудмонтаж-21" з ТОВ "Стіл Глобал Кварта" за період з 01 січня 2020 року по 31 січня 2020 року.
- щодо взаємовідносин позивача з ПП "АКС-Стройтехнологія".
ПП "АКС-Стройтехнологія" на підставі договорів:
від 02 грудня 2020 року № 85/1220 на виконання будівельно-монтажних робіт з будівництва (капітальний ремонт Петропавлівської ЗОШ №2 смт. Петропавлівка, Петропавлівського району Дніпропетровської області (ДК 021:2015:45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація);
від 23 листопада 2020 року № 39/20 на виконання будівельно-монтажних робіт з будівництва (будівництво малого групового будинку за адресою: Дніпропетровська область, Павлоградський район, с. Богданівка, вул. Шевченка, 30-а);
від 23 листопада 2020 року № 41/20 на виконання будівельно-монтажних робіт з будівництва (капітальний ремонт частини Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради по просп. Петра Калнишевського, 55 у м. Дніпрі);