1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2023 року

м. Київ

cправа № 925/761/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Бакуліна С.В. - головуючий, Кібенко О.Р., Студенець В.І.

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Комунального підприємства "Черкасиводоканал" Черкаської міської ради

на постанову Північного апеляційного господарського суду від 29.06.2023 (головуючий суддя - Тарасенко К.В., судді: Михальська Ю.Б., Разіна Т.І.) та рішення Господарського суду Черкаської області від 12.08.2021 (суддя Спаських Н.М.)

у справі №925/761/21

за позовом Комунального підприємства "Черкасиводоканал" Черкаської міської ради

до Підприємства об`єднання громадян "Черкаситара" Всеукраїнської громадської організації осіб з інвалідністю "Рух за рівні можливості"

про стягнення 194 319,32 грн,

ВСТАНОВИВ:

1.Короткий зміст обставин справи

1.1.Комунальне підприємство "Черкасиводоканал" Черкаської міської ради (далі - КП "Черкасиводоканал") звернулося до Господарського суду Черкаської області з позовом до Підприємства об`єднання громадян "Черкаситара" Всеукраїнської громадської організації осіб з інвалідністю "Рух за рівні можливості" (далі - ПОГ "Черкаситара" ВГООІ "Рух за рівні можливості") про стягнення 194 319,32 грн за скид стічних вод із перевищенням забруднюючих речовин на підставі договору №190 на водопостачання та водовідведення від 19.06.2012, укладеного між сторонами у справі.

1.2.Позовні вимоги обґрунтовані тим що відповідач не здійснив оплати нарахованої позивачем плати за скид стічних вод із перевищенням допустимих концентрацій (далі - ДК) забруднюючих речовин.

2.Стислий виклад обставин справи, встановлених судами першої та апеляційної інстанцій

2.1.19.06.2012 КП "Черкасиводоканал" (водоканал), яке є підприємством, що сплачує податок на прибуток на загальних підставах, в особі директора підприємства Овчаренка Сергія Володимировича, що діє на підставі статуту та ПОГ "Черкаситара" ВГООІ "Рух за рівні можливості" (абонент) в особі ОСОБА_1 уклали договір на водопостачання та водовідведення №190 (далі - договір), згідно з п.2 якого водоканал бере на себе забезпечення абонента водою питної якості згідно з ДСанПіН 2.2.4-171-10 "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" в кількості згідно показників засобів обліку води і приймає від абонента стічні води в кількості згідно показів засобів обліку води.

2.2.Відповідно до п.3 договору облік води, що споживається абонентом, проводиться за показниками вимірювальних приладів. При відсутності технічної можливості встановлення приладів обліку, об`єм споживаної води визначається згідно з Правилами користування.

2.3.Згідно з п.4 договору абонент фіксує показники приладів обліку і до 1 числа кожного місяця надає дані водоспоживання та водовідведення в абонентний відділ водоканалу за телефоном або нарочним.

2.4.Положеннями п.5 договору сторони погодили, що у випадку ненадання Абонентом даних у вказані терміни, водоканал за перший місяць проводить розрахунок за середніми показниками попередніх двох місяців, а за наступні - згідно з Правилами користування.

2.5.Допустимі величини показників (далі - ДВП) якості стічних вод, що можуть скидатися абонентом в систему каналізації, повинні відповідати "Правилам приймання" (п.6 договору).

2.6.Вартість послуг водопостачання та водовідведення визначається згідно діючими тарифами (п.7 договору).

2.7.Оплата абонентом отриманих послуг відбувається на підставі виставленого водоканалом рахунку-фактури з обов`язковим оформленням та підписанням сторонами акта виконаних робіт. При цьому розрахунок за отримані послуги повинен бути проведений абонентом не пізніше 3-х банківських днів з моменту отримання рахунку (п.8 договору).

2.8.За перевищення ДВП забруднюючих речовин у стічних водах абонента, що скидаються ним у комунальну каналізацію, абонент сплачує водоканалу плату за скид понаднормативних забруднень згідно Правил приймання (п.10 договору).

2.9.Водоканал періодично перевіряє роботу приладів обліку, контролює раціональне використання води, кількість і якість стічних вод абонента (п.11 договору).

2.10.Відповідальною особою за водопостачання та водовідведення своїх абонентів, збереження приладів обліку, пломб, щомісячне надання інформації про кількість і якість споживаної води і скинутих стічних вод абонент призначає Лиська Станіслава Олександровича (п.12 договору).

2.11.Пунктом 13 договору сторони погодили наявність додатку до договору №1 Схема розмежування балансової належності водопостачання та водовідведення.

2.12.Відповідно до п.16 договору він укладається з 19.06.2012 по 19.06.2013 і вважається щорічно продовженим, якщо за місяць до закінчення терміну дії не надійде заявка однієї із сторін про розторгнення договору чи його перегляд.

2.13.Згідно з наданою позивачем копією акта відбору проб стічних вод споживачів м.Черкаси від 27.07.2020 №525 пробовідбірник позивача ОСОБА_3 27.07.2020 о 10 год. 30 хв. в присутності представника споживача - відповідальної особи начальника відділу охорони праці ОСОБА_2 провели відбір проб стічних вод відповідача для проведення контролю якості стічної води.

2.14.Акт відбору проб стічних вод споживачів м. Черкаси від 27.07.2020 №525 містить, зокрема такі відомості: місце відбору - ПОГ "Черкаситара" ВГООІ "Рух за рівні можливості" вул. Смілянська, 159, к/к № 2 (біля адмінкорпусу), to- +20 oC; мета відбору - контроль якості стічної води; вид проби - контрольна; спосіб відбору - ручний, пробовідбірник для відбору виготовлений із нержавіючої сталі; об`єм проби - (2,5 л + 2,0 л + 1,0 л + 1,0 л + 0,5 л)с + (0,5 л)п; інша інформація - № акта відповідає № відібраних проб; відбір проб здійснюється в скляний темний посуд, а для визначення рН в пластиковий; замір температури проводиться на місці відбору пробповіреним термометром; транспортування проб здійснюється в термосумках з холодоагентом на транспорті водоканалу;

показники якості, які контролюються:

водневий показник - 6,84 од. рН;

хлориди - 129,37 мг/дм3;

сульфати - 58,50 мг/дм3;

іони амонію - 13,0 мг/дм3;

нітрити - 0,30 мг/дм3;

нітрати - 1,54 мг/дм3;

жири - 2,90 мг/дм3;

фосфати - 19,25 мг/дм3;

залізо загальне - 0,37 мг/дм3;

підпис пробовідбірника - ОСОБА_3, споживача - ОСОБА_2

2.15.Згідно з наданою позивачем копією акта відбору проб стічних вод споживачів м. Черкаси від 27.07.2020 №526 пробовідбірник позивача ОСОБА_3 27.07.2020 о 10 год. 55 хв. в присутності представника споживача - відповідальної особи начальника відділу охорони праці ОСОБА_2 провели відбір проб стічних вод відповідача для проведення контролю якості стічної води.

2.16.Акт відбору проб стічних вод споживачів м. Черкаси від 27.07.2020 №526 містить, зокрема такі відомості: місце відбору - ПОГ "Черкаситара" ВГООІ "Рух за рівні можливості" вул. Смілянська, 159, к/к №1 (біля залізничної колії), to- +20 oC; мета відбору - контроль якості стічної води; вид проби - контрольна; спосіб відбору - ручний, пробовідбірник для відбору виготовлений із нержавіючої сталі; об`єм проби - (2,5 л + 2,0 л + 1,0 л + 1,0 л + 0,5 л)с + (0,5 л)п; інша інформація - № акта відповідає № відібраних проб; відбір проб здійснюється в скляний темний посуд, а для визначення рН в пластиковий; замір температури проводиться на місці відбору пробповіреним термометром; транспортування проб здійснюється в термосумках з холодоагентом на транспорті водоканалу;

показники якості, які контролюються:

водневий показник - 7,45 од. рН;

хлориди - 79,23 мг/дм3;

сульфати - 70,50 мг/дм3;

іони амонію - 41,75 мг/дм3;

нітрити - 0,09 мг/дм3;

нітрати - 1,86 мг/дм3;

жири - 7,70 мг/дм3;

фосфати - 14,75 мг/дм3;

залізо загальне - 0,43 мг/дм3;

підпис пробовідбірника - ОСОБА_3, споживача - ОСОБА_2

2.17.За результатами лабораторного дослідження стічної води, відібраної 27.07.2020, працівники лабораторії підприємства 31.07.2020 склали протокол №40 до рахунку про сплату за скид до мережі міської каналізації стічних вод із забрудненнями, концентрації яких перевищують допустимі норми про перевищення ДК забруднюючих речовин, що скидалися в каналізаційну мережу за період з 22.05.2020 по 27.07.2020 по показниках якості:

1) проба з контрольного колодязя №1 (біля залізничної колії):

- іони амонію - допустима концентрація 14,3 мг/дм3, фактична концентрація 41,75 мг/дм3;

- фосфати - допустима концентрація 3,44 мг/дм3, фактична концентрація 14,75 мг/дм3;

1) проба з контрольного колодязя № 2 (біля адміністративного корпусу):

- фосфати - допустима концентрація 3,44 мг/дм3, фактична концентрація 19,25 мг/дм3.

та нарахована плата за скид понаднормативних забруднень в сумі 194 319,32 грн. в т.ч. ПДВ 32 386,55 грн.

2.18.Протокол від 31.07.2020 №40 та рахунок на оплату від 31.07.2020 №39440 на суму 193 319,32 грн представник відповідача Каленчук Т.В. отримав 06.08.2020. Повноваження цієї особи на отримання кореспонденції відповідач заперечив.

2.19.16.04.2021 позивач направив відповідачу претензію-вимогу №1893/12 з вимогою про оплату нарахованої за результатами лабораторного дослідження проб стічних вод відповідача плати за скид стічних вод із перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин в сумі 194 319,32 грн з урахування ПДВ, яка повернулась позивачу з відміткою пошти "Відмова адресата". Відповідач плату за скид стічних вод із перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин в сумі 194 319,32 грн позивачу не сплатив, що й спричинило даний спір.

3.Короткий зміст рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції

3.1.Господарський суд Черкаської області рішенням від 12.08.2021 у справі №925/761/21, яке Північний апеляційний господарський суд залишив без змін постановою від 29.06.2023, у позові відмовив повністю.

3.2.Судові рішення мотивовані тим, що здійснення позивачем відбору проб стічних вод відповідача з порушенням вимог чинного законодавства та без участі уповноваженого представника відповідача для відбору проб стічних вод і без фіксації у акті відмови відповідача у виділенні такого представника свідчить про юридичну неспроможність такого відбору за складеними актами від 27.07.2020. Це позбавляє позивача права на підставі актів відбору проб стічних вод абонентів м.Черкаси від 27.07.2020 №525 та №526 і результатів хімічного аналізу відібраних проб стічних вод відповідача нараховувати останньому і стягувати з нього плату за понаднормативний скид забруднюючих речовин у стічні води.

4. Короткий зміст вимог касаційної скарги та її обґрунтування. Доводи іншої сторони

4.1.КП "Черкасиводоканал" Черкаської міської ради звернулося 02.08.2023 (згідно зі штампом на поштовому конверті) до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Північного апеляційного господарського суду від 29.06.2023 та рішення Господарського суду Черкаської області від 12.08.2021 у цій справі і прийняти нове рішення, яким позов задовольнити повністю.

4.2.Обґрунтовуючи підстави касаційного оскарження, зазначає про те, що судом апеляційної інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення не враховано висновку, викладеного у постанові Верховного Суду від 08.12.2020 у справі №904/3392/19 (скаржником помилково зазначено постанову від 08.12.2020 у справі №904/33927/19, яка відсутня у Єдиному державному реєстрі судових рішень) (пункт 1 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК).

4.2.Доводи скаржника зводяться до того, що:

(1) апеляційний суд залишив поза увагою, що ні законами, ні підзаконними актами, у тому числі Правилами приймання стічних вод у міську каналізаційну мережу м. Черкаси 24.04.2019 №480, не передбачено обов`язок службових осіб виробника під час відбору контрольних проб та складання відповідного акта перевіряти документи у представника споживача з метою встановлення його особи;

(2) суди не врахували, що проби стічних вод протягом певного проміжку часу відбиралися при участі уповноваженого представника відповідача ОСОБА_2, який підписував акти відбору проб стічної води, отримував рахунки, протоколи та як посадова особа підприємства діяв виключно зі згоди директора, оскільки від керівника підприємства відповідача не надходило заперечень щодо неправомірних дій представника ОСОБА_2;

(3) суд апеляційної інстанції не надав належної оцінки тому факту, що знаходження представників виробника на об`єкті споживача, повідомлення ними останнього про прибуття для відбору контрольної проби стічних вод з метою виконання своїх обов`язків, дає об`єктивні підстави очікувати прибуття повноважної особи за договором поза розумними сумнівами у її компетенції і навіть неявка споживача не може перешкоджати діяльності позивача здійснювати контрольні функції за рівнем шкідливих речовин у стічних водах;

(4) виявлені у відібраних пробах перевищення забруднюючих речовин у стічних водах є достатньою підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень;

(5) оскільки між позивачем та відповідачем не погоджено інших місць для відбору проб стічних вод, відбір проб здійснюється з контрольних колодязів, вимоги до місця розташування яких визначено нормами Правил. Саме в такому контрольному колодязі було здійснено відбір проб 27.07.2020;

(6) суди залишили поза увагою, що жодною нормою права не передбачено, що місцезнаходження контрольного колодязя (що розташований відповідно до вимог Правил) додатково потребує двохстороннього погодження.

4.3.ПОГ "Черкаситара" ВГООІ "Рух за рівні можливості" подало відзив на касаційну скаргу, в якому просило залишити її без задоволення, оскаржувані судові рішення без змін.

4.4.За твердженнями відповідача:

(1) Правила приймання стічних вод у міську каналізаційну мережу м.Черкаси, затверджені рішенням міськвиконкому від 18.11.2003 №1211, були розроблені і затверджені на підставі Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 №37, які розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №166-р були скасовані, а зміни та доповнення в пункт 1 даного договору сторонами не вносилися, тому посилання позивача на Правила приймання стічних вод у міську каналізаційну мережу м. Черкаси, затверджених рішенням Черкаської міської ради від 24.04.2019 року №480, не відповідає умовам діючого на той період часу договору;

(2) у порушення умов пункту 12 договору акти №№ 525, 526 відбору проб стічних вод споживачів м.Черкаси підписані особою - начальником відділу охорони праці Лавріком Л.І., яка не має делегованих представницьких повноважень на участь у відборі проб стічних вод від споживача, такою особою згідно з вказаним пунктом договору є ОСОБА_4;

(3) позивач не надав підтвердження погодженої точки відбору проб стічних вод у вигляді додатку №1 "Схема розмежування балансової належності мереж водопостачання та водовідвення" до договору, що свідчить про те, що сторони не визначили точки розподілу, в яких відбувається передача послуг від виконавця споживачеві. Надана позивачем схема не є погодженим сторонами додатком №1 до договору та не відображає розмежування балансової приналежності мереж, зокрема водовідведення, та не визначає погоджені сторонами місця відбору проб;

(4) позивач не виконав норму пункту 8 Правил щодо обов`язкового направлення листа-повідомлення на адресу відповідача про виявлене перевищення забруднюючих речовин в передбачені строки;

(5) неповідомлення позивачем про результати лабораторних досліджень проб стічних вод та залучення позивачем неналежного представника відповідача спричинило те, що позивач під час проведення відбору проб стічних вод та складання актів не проводив відбір арбітражних проб, які являються частиною об`єму води контрольної проби, аналіз якої здійснюється за рахунок споживача за його незгоди з результатами аналізу контрольної проби, яку провів виробник. В актах також відсутні відомості про відбір арбітражних проб.

5.Позиція Верховного Суду

5.1.Вдповідно до статті 11 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, належить, зокрема, затвердження правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення.

5.2.Стаття 13-1 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" містить, зокрема, такі норми.

Скидання стічних вод у водні об`єкти допускається лише за умови дотримання нормативів гранично допустимих концентрацій та нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

Місцеві правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту встановлюють вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту.

Місцеві правила розробляються на підставі та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

У разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила приймання стічних вод, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ фізичних і юридичних осіб до затверджених місцевих правил.

Місцеві правила включають:

основні вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту підприємствами централізованого водовідведення;

популяційний еквівалент населеного пункту;

основні вимоги щодо скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення суб`єктами господарювання;

вимоги щодо якості і режиму скидання стічних вод;

визначення механізму контролю за скиданням стічних вод;

розмір плати, що справляється із суб`єктів господарювання за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення та за порушення вимог щодо якості і режиму скидання стічних вод;

визначення механізму компенсації власнику мереж, споруд, устаткування системи централізованого водовідведення відповідного населеного пункту витрат на відновлення таких мереж, споруд, устаткування, зумовлених їх пошкодженням чи руйнуванням внаслідок порушення вимог щодо скидання стічних вод;

інші вимоги, передбачені законом.

5.3.Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України як центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, наказом від 01.12.2017 №316 затвердило Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядок визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення.

5.4.На підставі цих Правил виробник розробляє місцеві Правила приймання, в яких враховують місцеві особливості приймання та очищення стічних вод, а також визначаються допустимі концентрації забруднюючих речовин, що можуть скидатися до системи централізованого водовідведення. Місцеві правила приймання затверджуються органами місцевого самоврядування та є обов`язковими для виробників та споживачів (пункт 4 розділу І цих Правил ).

5.5. У місцевих правилах приймання конкретизуються питання щодо:

1) відбору проб стічних вод на аналіз;

2) оформлення процедури відбору проб, у тому числі форми супровідного документа, що складатиметься за результатом відбору проб, з фіксуванням інформації щодо відібраної проби (дата, час, місце відбору; вид, об`єм проби; тип матеріалу тари, його об`єм; процедура попередньої обробки проби; відомості про особу, яка відбирала пробу, тощо) з урахування вимог та положень ДСТУ ISO 5667-2-2003 "Якість води. Відбір проб. Частина 2. Настанови щодо методів відбирання проб", ДСТУ ISO 5667-3-2001 "Якість води. Відбір проб. Частина 3. Настанови щодо зберігання та поводження з пробами", ДСТУ ISO 5667-10-2005 "Якість води. Відбирання проб. Частина 10. Настанови щодо відбирання проб стічних вод", КНД 211.1.0.009-94 "Гідросфера. Відбір проб для визначення складу та властивостей стічних і технологічних вод", Правил користування (пункт 10 розділу VІ Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення).

5.6.Відповідно до розділу VI затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 №316 Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення:

Споживачі, які скидають стічні води до системи централізованого водовідведення або безпосередньо на каналізаційні очисні споруди виробника, повинні забезпечити можливість проведення виробником у будь-який час доби контролю за скидом стічних вод (пункт 3 розділу VI).

Для визначення вмісту забруднень у стічних водах споживачів використовуються дані лабораторії виробника, у разі її відсутності - інших лабораторій, що здійснюють свою діяльність у цій галузі відповідно до вимог Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (пункт 4 розділу VI).

З метою контролю якості стічних вод споживачів виробник здійснює відбір контрольних проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є достатньою підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень.

Відбір контрольних проб стічних вод споживачів виконує уповноважений представник виробника, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представник виробника, так і представник споживача.

У разі відмови представника споживача поставити свій підпис у журналі або акті представник виробника зазначає про це в журналі або акті (пункт 6 розділу VI).

Відмова споживача виділити уповноваженого представника для відбору проб фіксується в акті за підписом представника виробника, виробник виставляє споживачу рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності K k = 2 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення.

Зволікання з допуском уповноваженого представника виробника на територію споживача (більше ніж 30 хвилин після його прибуття) або створення перешкод у відборі проб з боку представників споживача фіксується в акті за підписом представника виробника. Виробник виставляє споживачу рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності K k = 5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення (пункт 7 розділу VI).

У разі виявлення перевищення ДК забруднюючих речовин, встановлених цими Правилами та місцевими правилами приймання, виробник у строк не більше п`яти робочих днів з дати відбору контрольної проби направляє споживачу лист-повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах споживача та результати хімічного аналізу.

У строк, що не перевищує шести місяців після визначення перевищення допустимих концентрацій, виробник направляє споживачу рахунок за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин та копії підтвердних документів (пункт 8 розділу VI).

5.7.Виконавчий комітет Черкаської міської ради своїм рішенням від 24.04.2019 №480 затвердив Правила приймання стічних вод у міську каналізаційну мережу м.Черкаси, якими у таблиці №1 пункту 1.18 передбачив допустимі концентрації забруднюючих речовин якості стічних вод споживачів при скиді у каналізаційну мережу м.Черкаси.

5.8.Відповідно Правил приймання стічних вод у міську каналізаційну мережу м.Черкаси містять:

КП "Черкасиводоканал" здійснює контроль за витратою та якістю стічних вод, що скидають споживачі. Цю роботу організовує адміністрація КП "Черкасиводоканал", яка розробляє інструктивні матеріали щодо контролю за стічними водами споживача, які затверджує керівник КП "Черкасиводоканал" (пункт 6.5).

З метою контролю якості стічних вод споживачів КП "Черкасиводоканал" здійснює відбір контрольних проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є достатньою підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень.

Відбір контрольних разових проб стічних вод споживачів виконується уповноваженим представником КП "Черкасиводоканал", який має необхідне технічне забезпечення та несе відповідальність за відбір, доставку, зберігання, оформлення документів, дотримання правил техніки безпеки при доставці проб до лабораторії.

Відбір контрольних разових проб здійснюється з контрольного колодязя в присутності представника споживача та фіксується у Акті відбору проб, який підписують як представник КП "Черкасиводоканал", так і представник споживача (додаток 1 до Порядку відбору проб).

У разі відмови представника споживача поставити свій підпис представник КП "Черкасиводоканал" зазначає про це в акті (пункт 6.9).

Відмова споживача виділити уповноваженого представника для відбору проб фіксується в акті за підписом представника КП "Черкасиводоканал", КП "Черкасиводоканал" виставляє споживачу рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк = 2 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення (пункт 6.13).

У разі виявлення перевищення ДК забруднюючих речовин, встановлених цими Правилами, КП "Черкасиводоканал" у строк не більше п`яти робочих днів з дати відбору контрольної проби направляє споживачу повідомлення (телефонограмою, електронною поштою) про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах споживача та результати хімічного аналізу.

У строк, що не перевищує шести місяців після визначення перевищення допустимих концентрацій, виробник направляє споживачу рахунок за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин та протокол до рахунку про сплату за скид до мережі міської каналізації стічних вод із забрудненнями, концентрації яких перевищують допустимі норми (пункт 6.14).


................
Перейти до повного тексту