1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2023 року

м. Київ

справа № 815/16/17

адміністративне провадження № К/9901/26623/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

суддя-доповідач - Стародуб О.П.,

судді: Єзеров А.А., Кравчук В.М.

розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Міністерства екології та природних ресурсів України на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 01.06.2017 (головуючий суддя - Бутенко А.В., судді: Потоцька Н.В., Стеценко О.О.) та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 01.02.2018 (головуючий суддя - Лук`янчук О.В., судді: Градовський Ю.М., Кравченко К.В.)

у справі за позовом Приватного підприємства "Центр Екологічної Безпеки" до Міністерства екології та природних ресурсів України про визнання протиправним та скасування наказу.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

ПП "Центр екологічної безпеки" звернулось до суду з адміністративним позовом до Міністерства екології та природних ресурсів України, в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ № 451 від 01.12.2016 в частині анулювання ліцензії ПП "Центр екологічної безпеки".

ВСТАНОВЛЕНІ СУДАМИ ПОПЕРЕДНІХ ІНСТАНЦІЙ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

В період з 21.11.2016 по 25.11.2016 комісією у складі начальника відділу дозвільно-ліцензійної діяльності та контролю Департаменту екологічної безпеки Жукаускаса С.В., заступника начальника відділу дозвільно-ліцензійної діяльності та контролю Департаменту екологічної безпеки Шкамардіною А.О., головного спеціаліста відділу дозвільно-ліцензійної діяльності та контролю Департаменту екологічної безпеки Курник І.М на підставі посвідчення (направлення) від 10.11.2016 №44/16, виданого на підставі наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 20.09.2016 №345, було проведено планову перевірку ПП "Центр екологічної безпеки" щодо виконання вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.

За результатами проведеної планової перевірки відповідачем складено акт планової перевірки додержання ПП "Центр екологічної безпеки" ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами від 25.11.2016 № 44/16 та акт про виявлення недостовірності даних у документах, поданих ПП "Центр екологічної безпеки" разом із заявою про отримання ліцензії від 25.11.2016 № 44/16.

За результатом складання даних актів Міністерством екології та природних ресурсів України був виданий наказ № 451 від 01.12.2016, відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 якого на підставі пункту 7 частини 2 статті 16 Закону анульовано ліцензію на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами ПП "Центр Екологічної Безпеки".

Не погодившись із вказаним наказом відповідача в частині анулювання ліцензії, позивач звернувся до суду.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕНЬ СУДІВ ПОПЕРЕДНІХ ІНСТАНЦІЙ

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 01.06.2017, залишеною без змін постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 01.02.2018, позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано наказ Міністерства екології та природних ресурсів України № 451 від 01.12.2016 в частині анулювання ліцензії ПП "Центр Екологічної Безпеки" (ідентифікаційний код юридичної особи: 37549098, ліцензія серії АЕ № 199298 від 15.04.2013 року).

Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій виходили з того, що перевірка позивача була проведена всупереч вимогам абзацу 2 частини 1 статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (в редакції, що діяла на момент проведення перевірки), відповідно до якого протягом одного року проведення більш як одного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо одного суб`єкта господарювання не допускається.

ДОВОДИ ОСОБИ, ЯКА ПОДАЛА КАСАЦІЙНУ СКАРГУ ТА ІНШИХ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

В обґрунтування касаційної скарги відповідач покликається на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, внаслідок чого, суди дійшли помилкових висновків про задоволення позовних вимог.

Зокрема, відповідач покликається на те, що захід контролю з боку Міністерства екології та природних ресурсів України щодо ПП "Центр екологічної безпеки" був проведений лише один раз у відповідний плановий період, а передбачена статтею 5 Закону №877 заборона проведення протягом планового періоду здійснення більш як одного планового заходу щодо одного суб`єкта господарювання стосується лише того суб?єкта, який уже проводив плановий захід.

Також, відповідач покликається на те, що планові заходи на 2016 рік не могли бути своєчасно узгоджені, оскільки Порядок складення та затвердження плану комплексних планових заходів державного нагляду (контролю) був затверджений постановою КМУ № 902 лише 04.11.2015, а відповідно до пункту 4 вказаного Порядку відомості про заплановані заходи державного нагляду (контролю) мали б бути подані до 15.09.2015.

Також, відповідач покликається на те, що при проведенні перевірки підприємством не ставилося питання про законність її проведення, а тому, позивач зобов`язаний був допустити перевіряючих до проведення перевірки, що нівелює право суб`єкта господарювання щодо не допуску до проведення перевірки.

Відповідач просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Позивач у відзиві на касаційну скаргу просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій без змін.

ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Згідно з частиною 1 статті 1 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", в редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 877-V) заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до частини 2 статті 4 Закону № 877-V у разі якщо суб`єкт господарювання на відповідний плановий період включений до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) одночасно кількох органів державного нагляду (контролю), відповідні планові заходи здійснюються органами державного нагляду (контролю) комплексно - одночасно всіма органами державного нагляду (контролю), до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) яких включено суб`єкта господарювання.


................
Перейти до повного тексту