1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2023 року

м. Київ

cправа № 5004/1694/11 (903/181/23)

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Васьковський О.В. - головуючий, Пєсков В.Г., Погребняк В.Я.

за участю секретаря судового засідання Аліференко Т. В.

розглянув касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинська біоенергетична компанія"

на постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 26.07.2023

у справі за позовом ліквідатора Відкритого акціонерного товариства "Володимир-Волинський цукровий завод" арбітражного керуючого Темчишина Володимира Петровича

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Волинська біоенергетична компанія"

про витребування майна

в межах справи № 5004/1694/11

про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Володимир-Волинський цукровий завод"

Учасники справи:

ліквідатор ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод": не з`явився;

ТОВ "Волинська біоенергетична компанія": Таращук О. В. (адв.);

1. Стислий зміст заявлених вимог

1.1. 16.02.2023 арбітражний керуючий (ліквідатор) ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" Темчишин В. П. (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" (далі - відповідач) про витребування із незаконного володіння відповідача належне позивачеві на праві власності нерухоме майно, а саме залізничну колію №1, №2, №3, № 9, №10, № 14, № 18, що знаходяться в місті Володимир-Волинський на станції Володимир-Волинського ДТГО "Львівська залізниця".

1.2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірне нерухоме майно було відчужене за недійсним договором купівлі-продажу, безпідставно зареєстроване за ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" та перебуває у його фактичному володінні.

2. Стислий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

2.1. Рішенням Господарського суду Волинської області від 09.05.2023, яке залишене без змін постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 26.07.2023, в позові відмовлено з підстав відсутності порушеного права позивача.

3. Встановлені судами першої та апеляційної інстанцій фактичні обставини справи

3.1. Постановою Господарського суду Волинської області від 23.05.2012 у справі №5004/1694/11 визнано банкрутом ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод", ліквідатором призначено арбітражного керуючого Михайловського С. В.

3.2. Ухвалою суду від 21.05.2019 припинено повноваження арбітражного керуючого (ліквідатора) Михайловського С.В. та призначено ліквідатором арбітражного керуючого Темчишина В. П.

3.3. У ліквідаційній процедурі ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" згідно Акту інвентаризації №7 станом на 03.04.2013 інвентаризаційною комісією у складі ліквідатора та 17-ти колишніх працівників ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" було виявлено, серед іншого, наступне майно: путь залізнодорожний під`їзний; путь залізнодорожний міжцеховий; путь подїздний для слива мазуту. Вказаний актив було оцінено та продано на аукціоні.

3.4. Відповідно до акту приймання-передачі майна від 16.05.2014 згідно з Договором купівлі-продажу майна банкрута на відкритих торгах (аукціоні) №28/04/14 від 28.04.2014 ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" до ТОВ "Продінвестзбут") було відчужено наступні колії, які в акті приймання-передачі серед переліку іншого майна, мали такі порядкові номери:

- порядк.№11 - путь залізнодорожний під`їзний, інв.№20012, L-1270мп з/б шпали; L-538мп - шпали дерев`яні (заданими Технічного паспорту ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод");

- порядк.№12 - путь залізнодорожний міжцеховий, інв.№20013, L-30мп шпали з/б L-580мп дерев.шпали;

- порядк.№27 - путь подїздний для слива мазуту інв.№20033, L-161мп з/д колії нормальної Р-65+ естакада для зливу мазуту 42м.

3.5. З моменту передання у ТОВ "Продінвестзбут" виникло право власності на три вище вказані путі - позиції під`їзних залізничних колій, загальною протяжністю 2579 метрів погонних.

3.6. 06.11.2014 за договором купівлі-продажу № 06/11 ТОВ "Продінвестзбут" відчужив ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" майно майнового комплексу Володимир-Волинського цукрового заводу, які знаходяться за адресою: Волинська обл., м. Володимир-Волинський, вул. Луцька, 230. За умовами пункту 1.2 цього договору найменування, асортимент майна вказується в Акті прийому-передачі, що є невід`ємною частиною цього Договору.

3.7. Згідно з Актом прийому-передачі № 1 від 24.11.2014 до договору купівлі-продажу № 06/11 від 06.11.2014, підписаного ТОВ "Продінвестзбут" та ТОВ ЦЗ "Володимирцукор", останнє набуло у власність ті ж самі путі із найменуванням:

- путь залізнодорожний під`їзний (порядковий номер 11 у Акті);

- путь залізнодорожний міжцеховий (порядковий номер 12 у Акті);

- путь подїздний для слива мазуту (порядковий номер 12 у Акті).

- путь подїздний для слива мазуту (порядковий номер 12 у Акті).

3.8. В наступному договорі купівлі-продажу цих путей у Акті прийому-передачі від 24.11.2014 є ідентично відтвореними і в тому ж самому порядку, що в Акті прийому-передачі в 16.05.2014, підписаного між ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" та ТОВ "Продінвестзбут".

3.9. Відтак, 06.11.2014 ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" набуло у власність путь залізнодорожні під`їзний, путь залізнодорожний міжцеховий та путь под`їздний для слива мазуту, загально протяжністю 2579 метрів погонних, що свого часу належали ВАТ "Володимир-Волинський цукрові завод" та були відчужені на відкритих торгах. Жодних інших путей чи колій ТОВ "Володимирцукор" не набувало.

3.10. Позивач доводить, що у 2015 році ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" замовив у колективного підприємства "Геодезичне бюро" виготовлення технічного паспорту на під`їзні колії і станції Володимир-Волинський ДТГО "Львівська залізниця" (підстава - Договір № 3/4-15), згідно з яким засвідчується факт належності ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" під`їзної залізничної колії, що примикає стрілочним переводом № 6 в парній горловині станції Володимир-Волинський ДТГО "Львівська залізниця". Технічним паспортом зафіксовано належність останнім колій №18, №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №10, №11, 1 з`їзд № 2-3, стрілочні переводи №6, №32. Загальна протяжність колій, що перебуває на балансі ТОВ "Володимирцукор" зафіксовано у розмірі 5525,9 метрів.

3.11. З вказаного слідує, що за Договором купівлі-продажу № 06/11 від 06.11.2014 ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" набуває право власності на путь залізнодорожний під`їзний (порядкові номер 11 у Акті); путь залізнодорожний міжцеховий (порядковий номер 12 у Акті); путь подїздний для зливу мазуту (порядковий номер 12 у Акті) загальною протяжністю 2579 метрів без будь-які ідентифікуючих ознак, в т.ч. і без назв, нумерацій колій, а технічний паспорт видається уже на колії нумерацією, із ідентифікаційними ознаками та й протяжністю 5525,9 метрів.

3.12. 27.10.2016 між ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" (продавець) та ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" (покупець) укладено договір купівлі-продажу залізнодорожної колії №27/11-2016, за умовами якого продавець зобов`язується передати у власність покупцю, а покупець - прийняти у власність та оплатити путь залізнодорожний під`їзний (технічний паспорт під`їзної залізничні колії ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" на станції Володимир-Волинський ДТГО "Львівська залізниця" від 2015 року), згідно з актами прийому-передачі, що є невід`ємною частиною даного Договору, і сплатити за нього Продавцю грошову суму, встановлену Розділом 3 даного Договору.

3.13. Згідно з Договором від 27.10.2016 предметом відчуження стало саме майно (колії), що зазначені в Технічному паспорті під`їзної залізничної колії ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" на станції Володимир-Волинський ДТГО "Львівська залізниця" від 2015 року.

3.14. Отже, в результаті незаконного внесення у Технічний паспорт майна на ім`я ТОВ "Володимирцукор", що не було предметом набуття останнім за договором від 06.11.2014, а згодом було передано ними у власність ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" за договором від 27.10.2014, порушено право власності ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" на належні йому колії, що не були предметом відчуження на відкритих торгах 27.04.2014.

3.15. Рішенням Господарського суду Волинської області від 30.11.2021 у справі №5004/1694/11(903/699/21), яке залишено без змін постановами Північно-Західного апеляційного господарського суду від 08.02.2022 та Верховного Суду від 02.08.2022, встановлено, що в діях ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" є умисна винна поведінка у позбавленні ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" частини майна у вигляді колій, а саме незаконного заволодіння ним на підставі технічного паспорту, який не був виданий його розробником КП "Геодезичне бюро". За таких обставин, суд дійшов до висновку про наявність підстав для визнання договору купівлі-продажу залізнодорожної колії №27/10-2016 від 27.10.2016 недійсним.

3.16. Також судом встановлено, що за договором купівлі-продажу майна банкрута на відкриті торгах (аукціоні) №28/04/14 від 28.04.2014 та договором купівлі-продажу №06/11 від 06.11.2014 банкрутом відчужено ТОВ "Продінвестзбут", та в подальшому останнім відчужено ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" залізнодорожні путі (колії) загальною довжиною 2579 метрів погонних.

3.17. Згідно з Інструкцією про порядок обслуговування і організації руху на під`їзних залізничних колії ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" на станції Володимир-Волинський Львівської залізниці (затв. начальником ВП "Рівненська дирекція залізничних перевезень" ДТГО "Львівська залізниці 06.03.2008, погодженої начальником відділу перевезень ВП "Рівненська дирекція залізничних перевезень") продані банкрутом на аукціоні путі складаються із №4, №5, №6, №7, №8, №11, №12, №13 протяжність яких становить 2669,5 м.

3.18 В свою чергу відповідачем ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" відчужено колії, що згідно з техпаспортом №18, №1, №2, №3, №4, №5, №6, №7, №8, №10, №11, №13 загальною протяжністю 5699,8 метрів погонних, з яких №18, №1, №2, №3, №10 належать позивачу.

3.19. Згідно з Технічним паспортом під`їзних залізничних колій ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" та додатків до нього, Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під`їзних залізничних коліях ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" на станції Володимир-Волинський Львівської залізниці зазначені колії (які були незаконно відчужені відповідачу) відповідають нумерації - №1, №2, №3, №9, №10, №14, №18 та були виявлені під час інвентаризації ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" станом на 28.02.2018, про що свідчить Інвентаризаційний опис від 28.02.2018 та Протокол засідання комітету кредиторів ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" від 28.02.2018.

3.20. Згідно із зазначеними документами банкрут намагався продати довиявлене майно на торгах, проте відповідач завадив йому в цьому, виключивши незаконно відчужені колії з ліквідаційної маси, подавши до суду докази належності колі останньому - договір купівлі-продажу, факт недійсності якого встановлений судовим рішенням від 30.11.2021.

3.21. Разом з цим, ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" не мав права продажу майна (товару, зазначеного у технічному паспорті під`їзної залізничної колії ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" на станції Володимир-Волинський ДТГО "Львівська залізниця" від 2015 року загальною протяжністю 5699,8 метрів, оскільки за договором купівлі-продажу від 06.11.2014 придбало залізнодорожні колії (путі) загальної протяжністю 2579 метрів.

3.22. Матеріалами справи №903/699/21 підтверджно, що технічний паспорт під`їзної залізничної колії ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" на станції Володимир-Волинський ДТГО "Львівська залізниця" від 2015 року, згідно якого були продані спірні колії (путі) не видавався.

3.23. В діях ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" є умисна винна поведінка у позбавленні ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" частини майна у вигляді колій, а саме незаконного заволодіння ними на підставі технічного паспорту, який не був виданий його розробником КП "Геодезичне бюро".

3.24. Оскільки нерухоме майно, власником якого є ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод", продане за недійсним договором купівлі-продажу, безпідставно зареєстроване за ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" та перебуває у їх фактичному володінні, арбітражний керуючий (ліквідатор) ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" Темчишин Володимир Петрович звернувся до суду за захистом порушеного права шляхом витребування із незаконного володіння у ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" належного ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" на праві власності нерухомого майна - залізничну колію №1, №2, №3, №9, №10, №14, №18, що знаходяться в м. Володимир-Волинський на станції Володимир-Волинського ДТГО Львівська залізниця.

3.25. В контексті доведення наявності порушеного права позивача у даному спорі є встановлення того, чи порушено у ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод" правомочність володіння спірними коліями, за захистом якого він звернувся.

3.26. Судовим рішенням від 30.11.2021 у справі № 5004/1694/11 (903/699/21) та матеріалами справи встановлено безпідставність набуття права власності ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" на спірні колії, а саме: залізничну колію №1, №2, №3, №9, №10, №14, №18, що знаходяться в місті Володимир-Волинський на станції Володимир-Волинського ДТГО Львівська залізниця.

3.27. За приписами пунктів 1.3., 1.4., 1.5. Правил обслуговування залізничних під`їзних колій, затверджених наказом Міністерства транспорту України №644 від 21.11.2000 відкриття для постійної експлуатації новозбудованої залізничної під`їзної колії і подача на цю колію рухомого складу допускається після прийняття її в експлуатацію комісією за участю представника Міністерства праці та соціальної політики і встановлення залізницею порядку обслуговування під`їзної колії. Відповідність під`їзної колії узгодженому з залізницею проекту засвідчується актом, який складається комісією за участю уповноважених представників залізниці і власника під`їзної колії, яка призначається залізницею відповідно до статті 67 Статуту залізниць. Підписання акта свідчить про прийняття даної під`їзної колії в експлуатацію.

3.27.1. На кожну під`їзну колію після закінчення її будівництва і здачі в експлуатацію підприємством складається Інструкція про порядок обслуговування і організації руху на під`їзній колії, яка затверджується залізницею відповідно до статті 67 Статуту залізниць.

3.27.2. Інструкція вміщує необхідні дані для організації руху на під`їзній колії (про довжину і профіль перегонів, вагову норму і довжину передач, допустимі швидкості руху, типи локомотивів, порядок виконання маневрової роботи, нормальне положення стрілок, наявність і розташування сигналів).

3.27.3. До затвердження Інструкції подача вагонів на під`їзну колію забороняється. У разі зміни технічного оснащення під`їзної колії і технології її роботи до цієї Інструкції вносяться відповідні зміни та доповнення.

3.27.4. Власник під`їзної колії має технічний паспорт, масштабний план під`їзної колії, поздовжній та поперечний профілі залізничних колій і креслення штучних споруд. У технічному паспорті та в додатках до нього вказується характеристика рейок, шпал, баласту, земляного полотна, штучних споруд, вагових приладів, пристроїв і механізмів, призначених для навантаження, вивантаження, очищення, промивання і підготовки для навантаження залізничних вагонів, маневрових пристроїв, лебідок, локомотивного і вагонного господарства, промислових станцій, гірок, напівгірок, витяжних колій, засобів СЦБ і зв`язку, які використовуються у поїзній і маневровій роботі, та інших пристроїв і механізмів, призначених для роботи з вагонами і локомотивами залізниць. Один примірник цієї документації передається залізниці при прийнятті під`їзної колії в експлуатацію.

3.28. Спеціальним законодавством чітко визначено перелік документів, що підтверджують право власності на під`їзні залізничні колії первісного власника, яке виникає в останнього з моменту завершення будівництва (ч. 2 ст. 331 ЦК України) такого ж висновку дійшов ВГСУ у постановах від 04.10.2007 №30/443-06-13470; від 22.06.2010 № 14/134. 25.07.2019 у справі № 923/609/17.

3.29. У розумінні чинного законодавства власником спірних колій є ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод", що стверджується наявним у ньому технічним паспортом, масштабним планом під`їзної колії, поздовжній та поперечний профілі залізничних колій і креслення штучних споруд. Вказані обставини встановлені в рішенні Господарського суду Волинської області від 30.11.2021 у справі №5004/1694/11 (903/699/21).

3.30. З огляду на те, що власником спірних колій є позивач, в останнього наявні правовстановлюючі документи на такі колії, фактичне (фізичне) вибуття із володіння коліями, як таке, не відбулося в силу фізичних особливостей колій, що нерозривно пов`язані із земельною ділянкою та є нерухомими, тому у даному випадку відсутні порушення прав позивача на предмет заявленого ним способу захисту.

3.31. Суд відхилив доводи відповідача про наявність реєстрації права власності на спірні колії у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, оскільки:

- за змістом частини четвертої статті 5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" не підлягають державній реєстрації речові права та їх обтяження на залізничні колії;

- реєстрація права власності на спірні залізничні колії за відповідачем відбулась за рішенням Волинського окружного адміністративного суду №0340/1313/18, яке носить зобов`язальний характер. Під час розгляду названої справи про зобов`язання реєстратора зареєструвати колії за відповідачем на підставі договору купівлі-продажу, правомірність укладення договору купівлі-продажу залізнодорожної колії №27/10-2016 від 27.10.2016, укладеного між ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" та ТОВ ЦЗ "Володимирцукор", не досліджувалась;

- державна реєстрація не є способом набуття права власності. Вона виступає лише засобом підтвердження фактів набуття чи припинення прав власності на нерухоме майно або інших речових прав. Державна реєстрація речового права не породжує виникнення цього речового права;

- реєстрація речового права на залізнодорожні колії суперечить вимогам статті 5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", а отже є незаконним та недобросовісним - тобто неправомірним намаганням набути право власності на спірні колії;

- рішенням суду встановлено факт недійсності договору купівлі-продажу залізнодорожної колії №27/10-2016 від 27.10.2016, укладеного між ТОВ ЦЗ "Володимирцукор" та ТОВ "Волинська біоенергетична компанія", який став підставою для такої реєстрації.

3.32. Суд відхилив посилання ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" на преюдиційність ухвали Господарського суду Волинської області від 03.10.2019, залишеної без змін постановами апеляційного господарського суду від 08.04.2020 та Верховного Суду від 13.10.2020, оскільки:

- за змістом згаданих судових рішень зі складу ліквідаційної маси було виключено наступне майно, що належить банкруту ВАТ "Володимир-Волинський цукровий завод": залізничні колії №1, №2, №3, №9, №10, №14, №18, що знаходяться в м. Володимир-Волинський на станції Володимир-Волинський ДТГО "Львівська залізниця";

- підставами для виключення майна зі складу ліквідаційної маси визначено факт відчуження відповідно до відомостей про розміщення оголошення на сайті ВГСУ, протоколу №01-04/14/ВВЦЗ від 25.04.2014, договору купівлі-продажу майна банкрута на відкритих торгах (аукціоні) №28/04/14 від 28.04.2014, акта приймання-передачі майна від 16.05.2014 згідно договору купівлі-продажу майна банкрута на відкритих торгах (аукціоні) №28/04/14 від 28.04.2014, договору купівлі-продажу залізнодорожної колії №27/10-2016 від 27.10.2016, укладеного між ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" та ТОВ "Володимирцукор", акта приймання-передачі від 28.10.2016, права власності на спірне майно третій особі;

- обставини виключення майна із складу ліквідаційної маси боржника є похідними від обставин набуття права власності третьою особою. Тобто виключення майна із ліквідаційної маси не може вплинути на факт набуття права власності на майно юридичною особою, однак втрата права власності або визнання правочину, на підставі якого юридична особа набула/втратила право власності на майно, прямо впливає на можливість виключення такого майна із ліквідаційної маси боржника;

- на момент прийняття ухвали Господарського суду Волинської області від 03.10.2019 договір купівлі-продажу майна банкрута на відкритих торгах (аукціоні) №28/04/14 від 28.04.2014, акт приймання-передачі майна від 16.05.2014, договір купівлі-продажу залізнодорожної колії №27/10-2016 від 27.10.2016 були дійсними, обставин визнання їх недійсними під час розгляду цієї справи судами не встановлено.

3.33. Судом відхилено доводи відповідача про недійсність Інвентаризаційного опису від 28.02.2018, оскільки він суперечить наказу №01 від 29.06.2012 та п. 18 Наказу Міністерства Фінансів України №879 від 02.09.2014, та зазначено наступне;

- з аналізу Наказу Міністерства Фінансів України №879 від 02.09.2014 слідує, що інвентаризаційна комісія на підприємстві створюється керівником для проведення конкретної (разової) інвентаризації в передбаченому законодавством випадку, і аж ніяк не є постійно діючим органом на підприємстві, який повинен бути створений один раз наказом до внесення змін до цього наказу чи його скасування, як вважає відповідач;

- ліквідатор має право призначати на кожну інвентаризацію визначений склад комісії. Тим паче, підприємство знаходилось в процедурі ліквідації, господарські процеси були завершені, а різниця в часі між двома інвентаризаціями більше 6 років, усі Працівники звільнені;

- право власності позивача на під`їзні залізничні колії первісного власника, яке виникає в останнього з моменту завершення будівництва (ч. 2 ст. 331 ЦК України) підтверджується наступними документами: технічний паспорт, масштабний план під`їзної колії, поздовжній та поперечний профілі залізничних колій і креслення штучних споруд (відповідно до п. Відповідно до п. 1.5. Правил обслуговування залізничних під`їзних колій (статті 12, 64 - 77 Статуту), затв. наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 №644;

- про факт вибуття з володіння позивача - свідчить укладений договір купівлі- продажу залізнодорожної колії № 27/10-2016 від 27.10.2016, який визнаний судом недійсним. Залізничні колії наявні у відповідача в натурі.

3.34. Оскільки суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову у зв`язку з відсутністю порушеного права, клопотання відповідача про застосування наслідків спливу позовної давності залишено без задоволення.

4. Стислий зміст касаційної скарги

4.1. ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" звернулося до Верховного Суду із касаційною скаргою, в якій просило скасувати постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 26.07.2023 та направити справу №5004/1694/11 (903/181/23) на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.

5. Узагальнені доводи касаційної скарги

5.1. Оскаржуване рішення ухвалене з порушенням норм матеріального і процесуального права, без урахування висновків Верховного Суду у подібних правовідносинах.

5.2. Висновок про відсутність порушених прав позивача на предмет заявленого ним способу захисту є помилковим та таким, що не узгоджується з встановленими у справі №5004/1694/11 (903/699/21) обставинами.

5.3. Оскільки у задоволенні позову ліквідатора про визнання недійсним договору купівлі-продажу залізнодорожної колії №27/10-2016 від 27.10.2016, укладеного між ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" та ТОВ "Володимирцукор", який розглядався у справі №5004/1694/11 (903/699/21), було відмовлено з підстав пропуску строку позовної давності, наслідки недійсності правочину не можуть бути застосовані.

5.4. Власником спірного нерухомого майна є саме відповідач, протилежні висновки судів попередніх інстанцій є помилковими.

5.5. В оскаржуваній постанові суд апеляційної інстанції, з посиланням на встановлені у судовому рішенні по справі №5004/194/11(903/699/21) обставини, зазначив про те, що технічний паспорт від 2015 року, згідно з ким були продані спірні колії (путі) не видавався. При цьому апеляційним судом не враховано, що у постанові Восьмого апеляційного адміністративного суду від 12.03.2019 у справі №857/510/19 встановлено протилежні обставини, а саме факт погодження технічного паспорту під`їзної залізничної колії ТОВ "Волинська біоенергетична компанія".

5.6. Поза увагою суду апеляційної інстанції залишено доводи відповідача щодо різниці у протяжності спірних колій та їх відповідності наявній у позивача технічній документації, а також фактичну наявність майна, яке просить витребувати позивач. Зокрема, згідно з фактичними даними технічного паспорту на під`їзні колії станом на 2015 рік відсутні відомості по коліям № 9 та № 14, які були демонтовані у зв`язку з відсутністю потреби у їх використанні.

6. Касаційне провадження

6.1. Автоматизованою системою документообігу суду для розгляду справи №5004/1694/11 (903/181/23) визначено наступний склад колегії суддів: Огороднік К. М. - головуючий, судді: Жуков С. В., Картере В. І., що підтверджується протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14.08.2023.

6.2. 29.08.2023 суддею Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду Огородніком К.М. подана заява про самовідвід від розгляду справи №5004/1694/11 (903/181/23).

6.3. Ухвалою Верховного Суду від 29.08.2023 заяву судді Огородніка К.М. від 29.08.2023 про самовідвід у розгляді справи №5004/1694/11 (903/181/23) за касаційною скаргою ТОВ "Волинська біоенергетична компанія" на постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 26.07.2023 задоволено.

6.4. Автоматизованою системою документообігу суду для розгляду справи №5004/1694/11 (903/181/23) визначено колегію суддів у наступному складі: Васьковський О. В. головуючий, судді: Пєсков В. Г., Погребняк В. Я., що підтверджується протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи (касаційної скарги, апеляційної скарги, заяви) між суддями від 29.08.2023.


................
Перейти до повного тексту