ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2023 року
м. Київ
справа № 160/17664/22
провадження № К/990/21345/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Смоковича М. І.,
суддів: Губської О. А., Єресько Л. О.
розглянув у порядку письмового провадження в касаційній інстанції справу
за позовом Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради до Західного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Контракт Продрезерв 5", про визнання протиправним та скасування висновку, провадження по якій відкрито
за касаційною скаргою Західного офісу Держаудитслужби на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 27 квітня 2023 року, прийняту у складі колегії суддів: головуючого - Семененка Я. В., суддів: Бишевської Н. А., Добродняк І. Ю.
І. Суть спору
1. У листопаді 2022 року Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради (далі - Департамент) звернувся до суду з адміністративним позовом до Західного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Контракт Продрезерв 5" (далі - ТОВ "Контракт Продрезерв 5"), про визнання протиправним та скасування висновку від 20 жовтня 2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі № UА-2021-12-09-016101-с "ДК 021:2015:55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015:55320000-9 Послуги з організації харчування)".
2. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за результатами моніторингу закупівлі 20 жовтня 2022 року відповідачем в електронній системі закупівель оприлюднено відповідний висновок, згідно з яким за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено: порушення абзацу другого частини десятої статті 3 та частини третьої статті 10 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, зі змінами (далі - Закон № 922-VIII) внаслідок здійснення поділу предмету закупівлі на частини; за результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01 липня 2020 року за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), внаслідок неоприлюднення в електронній системі оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-09-016101-c англійською мовою; за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII, внаслідок невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Контракт Продрезерв 5" у зв`язку з тим, що учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону та уклав з ним договір.
Позивач стверджує, що він не допустив зазначених у висновку порушень, зокрема, щодо поділу предмета закупівлі, оскільки відповідач не врахував відмінності у місці надання послуг, відмінних одержувачів таких послуг, які є окремими юридичними особами, також є неврахованою передача виконавцю певного майна як частини потужностей харчоблоків закладів. Висновок в частині того, що оголошення має дублюватись англійською не відповідає дійсності, оскільки ціна тендерної пропозиції не перевищує 133 тисячі євро. Позивач також вказує, що підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Контракт Продрезерв 5" були відсутні, оскільки останнім надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання відповідних послуг, а також довідку про досвід виконання аналогічних договорів. Щодо формулювання відповідачем способу усунення порушень, позивач зазначив, що вони є неконкретизованими, а вимога стосовно здійснення заходів щодо усунення порушень шляхом припинення зобов`язань за договором, на думку позивача, не є заходом щодо усунення порушень.
Вважаючи висновок відповідача про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2021-12-09-016101-с протиправним, Департамент звернувся до суду з вимогою про його скасування.
ІІ. Встановлені судами фактичні обставини справи
3. 09 грудня 2021 року Департаментом як замовником опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів по предмету закупівлі "ДК 021:2015:55320000-9 Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів загальної середньої освіти м. Дніпра ДК 021:2015:55320000-9 Послуги з організації харчування)" 35200 штуки, очікуваною вартістю 1 557 217,6 грн., ID: UA-2021-12-09-016101-c.
4. Згідно з вказаним оголошення місцем поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг вказано: Дніпропетровська область, м. Дніпро, КЗО СЗШ № 15 ДМР, вул. Дмитра Кедріна, буд. 53.
5. 28 грудня 2021 року згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій/пропозицій № UA-2021-12-09-016101-c ТОВ "Контракт Продрезерв 5" визнано переможцем процедури закупівлі, внаслідок чого оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
6. Таким чином 10 січня 2022 року між позивачем та ТОВ "Контракт Продрезерв 5" укладено договір № 15у про закупівлю послуг за публічні кошти.
7. Західним офісом Держаудитслужби на виконання доручення Держаудитслужби України № 003100-18/6851-2022 від 05 вересня 2022 року та згідно з наказом Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 03 жовтня 2022 року № 43-з, відповідно до частини другої статті 8 Закону № 922-VІІІ проведено моніторинг закупівлі Департаменту по предмету "Послуги з організації харчування (послуги з харчування для закладів дошкільної освіти м. Дніпра ДК 021:2015:55320000-9 Послуги з організації харчування, 35200 штуки"), очікуваною вартістю 1 557 217, 60 грн., за результатами якого складено та оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-09-016101-c від 20 жовтня 2022 року.
8. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік Департаменту як замовника; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи замовника від 09 грудня 2021 року зі змінами, затвердженими рішенням уповноваженої особи замовника від 16 грудня 2021 року; звернення з вимогою щодо усунення порушення від 14 грудня 2021 року; відповідь замовника на звернення від 15 грудня 2021 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій від 28 грудня 2021 року; тендерну пропозицію ТОВ "Контракт Продрезерв 5"; протокол (рішення) уповноваженої особи про визначення переможця від 22 грудня 2021 року № 1668; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 29 грудня 2021 року; договір про закупівлю послуг за публічні кошти від 10 січня 2022 року № 15у; додаткову угоду до договору від 13 травня 2022 року № 1; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 16 травня 2022 року; додаткову угоду до договору від 11 серпня 2022 року № 2; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 11 серпня 2022 року; додаткову угоду до договору від 13 вересня 2022 року № 3; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 15 вересня 2022 року; пояснення від 07 жовтня 2022 року, отримані від замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель; інформацію про проведення 115 процедур відкритих торгів на закупівлю послуг з організації харчування, оприлюднену замовником 09 грудня 2021 року на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель https://prozorro.gov.ua (інформацію про закупівлі опубліковано в електронній системі закупівель за номерами ІD: UA-2021-12-09-0020289-с, UA-2021-12-09-020224-с, UA-2021-12-09-020161-с, UA-2021-12-09-020113-с, UA-2021-12-09-020014-с, UA-2021-12-09-019810-с, UA-2021-12-09-019804-с, UA-2021-12-09-019745-с, UA-2021-12-09-019663-с, UA-2021-12-09-019651-с, UA-2021-12-09-019620-с, UA-2021-12-09-019609-с, UA-2021-12-09-019606-с, UA-2021-12-09-019542-с, UA-2021-12-09-019499-с, UA-2021-12-09-019487-с, UA-2021-12-09-019433-с, UA-2021-12-09-019396-с, UA-2021-12-09-019338-с, UA-2021-12-09-019315-с, UA-2021-12-09-019294-с, UA-2021-12-09-019290-с, UA-2021-12-09-019242-с, UA-2021-12-09-019227-с, UA-2021-12-09-019148-с, UA-2021-12-09-019123-с, UA-2021-12-09-019119-с, UA-2021-12-09-019077-с, UA-2021-12-09-019039-с, UA-2021-12-09-019025-с, UA-2021-12-09-018990-с, UA-2021-12-09-018907-с, UA-2021-12-09-018891-с, UA-2021-12-09-018888-с, UA-2021-12-09-018871-с, UA-2021-12-09-018801-с, UA-2021-12-09-018749-с, UA-2021-12-09-018676-с, UA-2021-12-09-018638-с, UA-2021-12-09-018630-с, UA-2021-12-09-018584-с, UA-2021-12-09-018461-с, UA-2021-12-09-018423-с, UA-2021-12-09-018215-с, UA-2021-12-09-018208-с, UA-2021-12-09-018099-с, UA-2021-09-018023-с, UA-2021-12-09-017945-с, UA-2021-12-09-017825-с, UA-2021-12-09-017732-с, UA-2021-12-09-017679-с, UA-2021-12-09-017610-с, UA-2021-12-09-017374-с, UA-2021-12-09-017249-с, UA-2021-12-09-017239-с, UA-2021-12-09-017136-с, UA-2021-12-09-017010-с, UA-2021-12-09-017002-с, UA-2021-12-09-016894-с, UA-2021-12-09-016792-с, UA-2021-12-09-016548-с, UA-2021-12-09-016509-с, UA-2021-12-09-016391-с, UA-2021-12-09-016291-с, UA-2021-12-09-015969-с, UA-2021-12-09-015783-с, UA-2021-12-09-015471-с, UA-2021-12-09-015434-с, UA-2021-12-09-015189-с, UA-2021-12-09-015067-с, UA-2021-12-09-015008-с, UA-2021-12-09-014935-с, UA-2021-12-09-014929-с, UA-2021-12-09-014459-с, UA-2021-12-09-014352-с, UA-2021-12-09-014316-с, UA-2021-12-09-014130-с, UA-2021-12-09-014092-с, UA-2021-12-09-013921-с, UA-2021-12-09-013738-с, UA-2021-12-09-013704-с, UA-2021-12-09-013692-с, UA-2021-12-09-013608-с, UA-2021-12-09-013400-с, UA-2021-12-09-013280-с, UA-2021-12-09-013197-с, UA-2021-12-09-013037-с, UA-2021-12-09-012894-с, UA-2021-12-09-012892-с, UA-2021-12-09-012543-с, UA-2021-12-09-012217-с, UA-2021-12-09-011689-с, UA-2021-12-09-011324-с, UA-2021-12-09-011162-с, UA-2021-12-09-011159-с, UA-2021-12-09-010999-с, UA-2021-12-09-010848-с, UA-2021-12-09-010635-с, UA-2021-12-09-010438-с, UA-2021-12-09-010229-с, UA-2021-12-09-010225-с, UA-2021-12-09-010066-с, UA-2021-12-09-009336-с, UA-2021-12-09-008520-с, UA-2021-12-09-008207-с, UA-2021-12-09-008014-с, UA-2021-12-09-007695-с, UA-2021-12-09-007514-с, UA-2021-12-09-007296-с, UA-2021-12-09-007091-с, UA-2021-12-09-006861-с, UA-2021-12-09-006457-с, UA-2021-12-09-005856-с, UA-2021-12-09-005365-с, UA-2021-12-09-005273-с; інформацію щодо аналогічного договору за номером ID UA-2019-12-24-002351-b.
9. 03 жовтня 2022 року відповідачем на сайті Prozorro опубліковано повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі за номером ID № UA-2021-12-09-016101-с, за результатом якого 20 жовтня 2022 року оприлюднено висновок, в якому зафіксовано порушення, які полягають у тому, що окрім оголошення про проведення відкритих торгів за номером: ID: UA-2021-12-09-016101-с замовник оприлюднив на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель ще 115 оголошень про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі за кодом Національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" ДК 021:2015:55320000-9 - Послуги з організації харчування загальною очікуваною вартістю 150 794 058,20 гривень.
Таким чином, з урахуванням процедури відкритих торгів за номером ID: UA- 2021-12-09-016101-с очікуваною вартістю 1 557 217,60 грн., замовником 09 грудня 2021 року оголошено закупівлю послуг з організації харчування за кодом Національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" ДК 021:2015: 55320000-9 - Послуги з організації харчування загальною очікуваною вартістю 152 351 275,80 гривень. Відповідно до абзацу 2 частини десятої статті 3 Закону № 922-VІІІ замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону № 922-VІІІ оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов`язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі. Згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України (https://bank.gov.ua) станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID: UA- 2021-12-09-016101-с (09.12.2021) курс євро становив 30,7698 гривень. Тобто, загальна очікувана вартість закупівлі на придбання предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 55320000-9 - Послуги з організації харчування станом на 09 грудня 2021 року становить 4 951 324,86 євро, що перевищує суму, еквівалентну для товарів та послуг 133 тисячам євро.
Враховуючи викладене, в порушення вимог абзацу 2 частини десятої статті 3 Закону № 922-VІІІ замовник здійснив поділ предмета закупівлі на частини з метою уникнення застосування положень частини третьої статті 10 цього Закону та оголосив процедуру відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-09-016101-с без застосування положень частини третьої статті 10 цього Закону.
В порушення вимог частини третьої статті 10 Закону та пункту Порядку № 1082 замовник додатково не оприлюднив в електронній системі оголошення про проведення відкритих торгів за номером ID UA-2021-12-09-016101-с англійською мовою.
За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що в порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VІІІ замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "Контракт Продрезерв 5", у зв`язку з тим, що учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону та уклав з ним договір. Згідно з пунктом 5 розділу III "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" тендерної документації для підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційному критерію "наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)" учасник надає довідку про досвід виконання аналогічних договорів за встановленою формою. Крім того, учасник повинен надати не менше п`яти повністю виконаних аналогічних договорів за 2018 рік (два договори); за 2019 рік (два договори) та за 2020 рік не менше одного договору із попередніми замовниками, які є бюджетними установами та в яких відображена інформація щодо надання послуг із забезпечення та організації харчування відповідно до цього предмету закупівлі. На виконання вищезазначених вимог учасник процедури закупівлі ТОВ "Контракт Продрезерв 5" надав інформацію про аналогічний договір від 07 лютого 2020 року № 07/02, аналогічний договір від 07 лютого 2020 року № 07/02, акти про надані послуги та додаткові угоди № 1 від 28 вересня 2020 року та № 2 від 24 грудня 2020 року до договору, проте не надав додаткову угоду № 3 від 24 грудня 2020 року до цього договору, якою змінено істотні умови договору (продовжено термін його дії).
10. Вказаним висновком, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", статтею 8 Закону № 922-VІІІ Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов`язало здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону № 922-VІІІ протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення
11. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року в позові відмовлено.
12. Таке рішення суд першої інстанції ухвалив, виходячи з імперативних правил визначення предмета закупівлі, встановлені Законом № 922-VІІІ та Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі - Порядок № 708) (пункти 3, 5 розділу І), згідно з якими замовник зобов`язаний визначити предмет закупівлі для вказаних послуг за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника та мав право визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Суд першої інстанції вказав, що наявність відмінних обсягів послуг, місць поставки послуг надає замовнику право визначити окремі частини предмети закупівлі як самостійні лоти в межах єдиної процедури закупівлі відповідно до пункту 39 статті 1 Закону № 922-VІІІ.
Таким чином суд першої інстанції, враховуючи, що заклади освіти не є сторонами договорів про публічну закупівлю, а відмінність у обсягах та місцях надання послуг передбачає визначення окремих лотів у процедурі закупівлі, дійшов висновку про недодержання замовником умов формування предмету закупівлі, адже в порушення вимог абзацу другого частини десятої статті 3 Закону № 922-VІІІ замовник здійснив поділ предмета закупівлі на частини з метою уникнення застосування положень частини третьої статті 10 цього Закону та оголосив процедуру відкритих торгів за номером ID: UA-2021-12-09-016101-с без застосування положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Разом з цим суд першої інстанції, встановивши, що переможець процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону № 922-VІІІ внаслідок неподання ним як учасником додаткової угоди № 3 від 24 грудня 2020 року, якою змінено істотні умови договору, не є формальною (несуттєвою) помилкою, згідно із пунктом 1 розділу ІІІ тендерній документації, а також ненадання відомостей про досвід надання працівниками аналогічних послуг, що впливає на зміст пропозиції, дійшов висновку, що у разі дотримання вимог Закону № 922-VIII відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір про закупівлю не було б укладено. В оскаржуваному ж висновку відповідач конкретизував, яких саме заходів має вжити позивач, встановив спосіб усунення виявлених під час моніторингу, що свідчить про його чіткість та визначеність, а відтак відсутні підстави для скасування висновку контролюючого органу з огляду на його правомірність.
13. Третій апеляційний адміністративний суд постановою від 27 квітня 2023 року скасував рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року та прийняв постанову, якою позов задовольнив частково.
13.1. Висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області від 20 жовтня 2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі № UА-2021-12-09-016101-с, в частині визначеного способу усунення порушень шляхом припинення зобов`язань за договором - визнав неправомірним та скасував.
13.2. В решті позову - відмовив.
14. Приймаючи вказану постанову, суд апеляційної інстанції погодився з висновком суду першої інстанції щодо обґрунтованості доводів органу державного фінансового контролю про поділ позивачем предмету закупівлі, внаслідок чого останнім не було дотримано вимог частини третьої статті 10 Закону № 922-VIII.
При цьому апеляційний суд вказав, що тендерна пропозиція учасника закупівлі формально не відповідала тендерній документації в частині встановленого замовником способу підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, однак орган державного фінансового контролю під час моніторингу процедури закупівлі.
Водночас суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що вказаний контролюючим органом спосіб усунення виявлених порушень, який полягає у припиненні зобов`язань за договором, є непропорційним та необґрунтованим.
IV. Касаційне оскарження
15. Представник Західного офісу Держаудитслужби подав касаційну скаргу на вказане судове рішення з підстав, передбаченмх пунктом 1 частини четвертої, підпунктів "а", "в" частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в якій, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати його постанову, а рішення суду першої інстанції - залишити в силі.
Так, автор скарги посилається на неврахування судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні висновків Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладених у постановах від 17 серпня 2022 року у справі № 520/14902/2020, від 26 жовтня 2022 року у справі № 420/693/21, а саме щодо імперативних вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII, який зобов`язує замовника відхилити тендерну пропозицію учасника через невідповідність його кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Стверджує, що під час моніторингу процедури закупівлі № UА-2021-12-09-016101-с орган державного фінансового контролю встановив порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII, внаслідок невідхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Контракт Продрезерв 5" у зв`язку з тим, що учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону, про що зазначено як в описовій, так і в резолютивній частинах висновку.
16. Верховний Суд ухвалою від 29 червня 2023 року відкрив касаційне провадження за скаргою Західного офісу Держаудитслужби на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 27 квітня 2023 року з підстави, передбаченої пунктом 1 частини четвертої статті 328 КАС України.
V. Релевантні джерела права й акти їх застосування
17. Приписами частини першої статті 341 КАС України визначено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
18. Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
19. Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" 26 січня 1993 року № 2939-XII, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2939-XII), здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).