1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2023 року

м. Київ

справа № 160/5890/19

адміністративне провадження № К/9901/18998/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Чиркіна С.М.,

суддів: Стародуба О.П., Шарапи В.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Заступника прокурора Дніпропетровської області на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 22.06.2020 (головуючий суддя: Шальєва В.А., судді: Білак С.В., Олефіренко Н.А.) у справі № 160/5890/19 за позовом Керівника Дніпропетровської місцевої прокуратури № 2 Дніпропетровської області в інтересах держави до Дніпровської міської ради, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

І. РУХ СПРАВИ

У червні 2019 року Керівник Дніпропетровської місцевої прокуратури № 2 Дніпропетровської області в інтересах держави звернувся із позовом до Дніпровської міської ради, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, Комунального закладу освіти "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" Дніпровської міської ради, в якому просив:

визнати протиправною бездіяльність керівника Комунального закладу освіти "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" Дніпровської міської ради, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради та Дніпровської міської ради щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації речових прав на будівлю та земельну ділянку комунального закладу освіти "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" Дніпровської міської ради, що розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Володі Дубініна, 12;

зобов`язати керівника Комунального закладу освіти "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" Дніпровської міської ради вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку закладу, що розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Володі Дубініна, 12, шляхом направлення на адресу Дніпровської міської ради клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

зобов`язати Дніпровську міську ради та Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради вжити в межах компетенції заходів, спрямованих на оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації речових прав на будівлю та земельну ділянку Комунального закладу освіти "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" Дніпровської міської ради, що розташовані м. Дніпро, вул. Володі Дубініна,12.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.11.2019 задоволено заяву представника керівника Дніпропетровської місцевої прокуратури №2 Дніпропетровської області в інтересах держави про виключення зі складу відповідачів КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР в адміністративній справі №160/5890/19. Виключено зі складу відповідачів в адміністративній справі №160/5890/19 КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР.

Дніпропетровський окружний адміністративний суд рішенням від 05.11.2019 позов задовольнив частково:

визнав протиправною бездіяльність Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації речових прав на будівлю та земельну ділянку комунального закладу освіти "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" Дніпровської міської ради, що розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Володі Дубініна, 12;

зобов`язав Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради вжити в межах компетенції заходів, спрямованих на оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації речових прав на будівлю та земельну ділянку Комунального закладу освіти "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" Дніпровської міської ради, що розташовані м. Дніпро, вул. Володі Дубініна, 12.

В задоволенні решти позовних вимог відмовив.

Третій апеляційний адміністративний суд постановою від 22.06.2020 скасував рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.11.2019 в частині задоволених позовних вимогу і у цій частині прийняв нову постанову про відмову у задоволенні позову.

В решті (щодо відмови у задоволенні позову) рішення суду першої інстанції залишив без змін.

Не погоджуючись із рішенням суду апеляційної інстанції, заступник прокурора Дніпропетровської області подав касаційну скаргу, у якій просить суд касаційної інстанції скасувати оскаржуване судове рішення, а справу направити до суду апеляційної інстанції на новий розгляд.

IІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою Верховного Суду від 18.08.2020 відкрито касаційне провадження у справі.

За результатами повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначений новий склад суду.

Ухвалою Верховного Суду від 12.09.2023 справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.

ІІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Судами попередніх інстанцій встановлено, що КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР є юридичною особою, власністю територіальної громади міста, функції власника закладу від імені територіальної громади здійснює Дніпровська міська рада.

Відповідно до схематичного плану земельної ділянки у фактичному користуванні закладу освіти знаходиться земельна ділянка загальною площею 17 518,6 кв. м. по вул. В. Дубініна, 12 у м. Дніпро, загальна площа приміщення будівлі та споруди школи становить 11 104,2 кв.м. (який знаходиться по вулиці Володі Дубініна, 12, м. Дніпро), загальна площа приміщень будівлі та споруди дошкільного відділення становить 1210,3 кв.м. (який знаходиться по вулиці Володі Дубініна, 14-а м. Дніпро).

На підставі рішення Дніпропетровської міської ради "Про внесення змін до рішення міської Ради народних депутатів від 27.11.1991 №46 "Про комунальну власність Дніпропетровської міської ради народних депутатів" від 18.06.2003 №15/10 Дніпропетровської міської ради власником майна є територіальна громада міста Дніпра.

Згідно із інформацією з Реєстру об`єктів права комунальної власності територіальної громади м. Дніпра, будівля КЗО перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Дніпра, про що міститься відповідний запис в реєстрі під номером 4187, 4196.

Рішенням міської ради "Про передачу об`єктів нерухомого майна, основних засобів, нематеріальних активів та запасів навчальних закладів міста з балансу відділів освіти районних у місті рад на баланс департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради" №24/15 від 20.10.2016 вирішено передати з балансу Соборного районного відділу освіти м. Дніпра на баланс Департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради об`єкти нерухомого майна, основні засобі, нематеріальні активи та запаси навчальних закладів міста згідно з додатком 1.

Відповідно до Додатку 1 до рішення Дніпропетровської міської ради №24/15 від 20.10.2016 на баланс Департаменту гуманітарної політики передано об`єкти нерухомого майна, основні засоби, нематеріальні активи та запаси КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР.

За інформацією керівництва КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" у закладу відсутні будь-які правовстановлюючі документи на будівлю навчального закладу, а також земельну ділянку під закладом.

Згідно із листом № 3015 від 05.03.2019 КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради, будь-які відомості щодо реєстрації речових прав на будівлі та споруди КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР в інвентаризаційних справах відсутні.

У Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно відомості щодо реєстрації речових прав на нерухоме майно та земельну ділянку відсутні.

В Публічній кадастровій карті України також відсутні відомості стосовно оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом, кадастровий номер земельної ділянки не визначався.

За відомостями Статуту, управління закладом здійснюється Департаментом гуманітарної політики ДМР, який є представником власника. Оперативне управління закладом здійснюється управлінням освіти департаменту гуманітарної політики ДМР.

Відповідно до листа Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради №12/1-26 від 06.02.2019 звернень від Департаменту гуманітарної політики ДМР для підготовки проекту рішень міської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. В. Дубініна, 12 не надходило.

Уважаючи бездіяльність Дніпровської міської ради, Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради протиправною та наявність правових підстав для зобов`язання відповідачів вжити заходи щодо узаконення майна та земельної ділянки, прокурор звернувся із цим позовом до суду.

ІV. АРГУМЕНТИ СТОРІН

В обґрунтування позову прокурор зазначив, що в порушення норм чинного законодавства відповідачами протягом тривалого часу не вчинено жодних дій, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на майно та земельну ділянку, що знаходиться у користуванні навчального закладу, а відсутність таких документів створює передумови зловживань щодо розпорядження вказаними об`єктами.

Як на підставу звернення до суду з позовом, прокурор послався на відсутність органу, уповноваженого державою звертатися до суду з позовом до органу місцевого самоврядування у спірних правовідносинах.

По суті заявлених позовних вимог прокурор зазначив, що Департамент гуманітарної політики, як орган управління закладом, а також безпосередній розпорядник коштів призначених для освітніх потреб, у порушення вимог Закону України "Про освіту", не ініціював перед засновником закладу питання щодо виділення коштів, необхідних на виготовлення проекту землеустрою та оформлення правовстановлюючих документів будівлі та споруди закладу, та не вирішив питання про виділення відповідних коштів в межах затвердженого кошторису на освітні потреби.

Своєю чергою, у результаті допущеної Департаментом гуманітарної політики бездіяльності, правовстановлюючі документи на будівлю школи та земельну ділянку, якою користується заклад не оформлені, державна реєстрація не проведена. Відповідно до положень законодавства, місцеві ради наділені правом управління об`єктами освіти з метою виконання делегованих державою функцій щодо забезпечення розвитку всіх видів освіти, мережі освітніх закладів задля реалізації права громадян відповідної територіальної громади на освіту. Будь-які рішення про надання навчальному закладу дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню будівлі КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР по вул. В.Дубініна, 12 у м. Дніпрі, Дніпровською міською радою не приймались. Крім того, незважаючи на те, що Дніпровською міською радою розроблена, затверджена та виконується цільова програма, що стосується навчального процесу (Програма розвитку освіти в м.Дніпропетровську на 2016 - 2020 роки, затверджена рішенням міської ради №11/13 від 07.09.2016 із наступними змінами), заходами якої передбачено виділення коштів з міського бюджету на оформлення актів на постійне користування земельними ділянками навчальних закладів, питання оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку в навчальному закладі залишається не вирішеним.

Отже, використання земельної ділянки під КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР здійснюється із порушеннями вимог чинного законодавства шляхом користування земельною ділянкою без оформлення правовстановлюючих документів (державного акту на право постійного користування) та без відповідної державної реєстрації такого права.

Дніпровська міська рада позов не визнала. Зазначила, що за статутними документами КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР, власником навчального закладу є територіальна громада міста в особі Дніпровської міської ради. Органом, уповноваженим здійснювати управління закладом є Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради. Уповноважений орган здійснює фінансування навчального закладу, його матеріально-технічне забезпечення, господарське обслуговування, керує навчально-медичною, виховною, кадровою роботою, організовує харчування учнів. Згідно із пунктом 1.1 Положення про Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 20.03.2019 №64/43, Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради є виконавчим органом Дніпровської міської ради, підконтрольний та підзвітний Дніпровській міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету, Дніпровському міському голові та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів відповідно до розподілу повноважень.

Отже, саме до повноважень Департаменту гуманітарної політики віднесено внесення на розгляд міської ради питань, зокрема щодо надання дозволу на розроблення технічної документації на будівлі, споруди навчальних закладів для проведення технічної інвентаризації для проведення державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна та щодо надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для оформлення правовстановлюючих документів на землю.

Враховуючи, що міська рада не є виконавчим органом, а є представницьким органом, який вирішує питання, що вносяться на її розгляд виконавчі органи місцевого самоврядування, посилання прокурора на бездіяльність Дніпровської міської ради щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований цей навчальний заклад, та невжиття заходів щодо виділення коштів, відповідач-1 вважає безпідставним.

Від представника керівника Дніпропетровської місцевої прокуратури №2 Дніпропетровської області надійшли письмові пояснення, в яких останній зазначив, що ініціатива щодо виділення відповідних коштів та розпорядження коштами (укладання договорів на виготовлення проектів землеустрою) належить до виключної компетенції Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, та враховуючи визначену Бюджетним кодексом України процедуру запиту та отримання бюджетних коштів (за бюджетним запитом), а також інформацію щодо направлення Департаментом гуманітарної політики листів до Дніпровської міської ради про виділення коштів для здійснення оплати на виготовлення землевпорядної документації, свідчать про бездіяльність останнього. Представник позивача зазначив, що у Дніпровської міської ради є, передбачені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Регламентом міської ради, важелі контролю за діяльністю виконавчих органів, комунальних підприємств та комунальних закладів та є підстави для здійснення такого контролю за виконанням Програми та прийнятого на її виконання рішення.

Від КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР також надійшли пояснення з документами та відзив на позовну заяву, в яких освітній заклад заперечив проти задоволення позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову. Стверджує, що оформлення права власності на земельну ділянку є закріпленим чинним законодавством України правом закладу освіти та ніяким чином не пов`язане із правом громадян на здобуття освіти, що гарантовано їм Конституцією України. На переконання останнього, прокурором не обґрунтовано в чому саме полягає порушення інтересів держави в цьому конкретному випадку, оскільки фактично позов подано в інтересах закладу освіти, який є юридичною особою, має адміністративну процесуальну правосуб`єктність, є користувачем земельної ділянки та заінтересованою особою в її отриманні у постійне користування та може самостійно здійснювати захист своїх прав у разі, якщо вважає, що бездіяльністю відповідача порушується його права, а не держави.

24.10.2019 від Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради також надійшов відзив на позовну заяву, у якому останній стверджує, що позивачем не доведено, які саме права дітей порушено та на усунення яких спрямовані позовні вимоги, адже зобов`язання вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації речових прав на будівлю та земельну ділянку не пов`язані із правами дітей на здобуття освіти. Також відповідач-2 зазначив, що ним вживаються певні заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації речових прав на будівлю та земельну ділянку КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР.

V. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

Задовольняючи позов частково, суд першої інстанції виходив з того, що Департамент гуманітарної політики як орган управління закладом, а також безпосередній розпорядник коштів, призначених для освітніх потреб, у порушення вимог Закону України "Про освіту" не ініціював перед засновником закладу питання щодо виділення коштів, необхідних на виготовлення проекту землеустрою та оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та споруди закладу, не вирішив питання про виділення відповідних коштів в межах затвердженого кошторису на освітні потреби, відповідно, у результаті допущеної Департаментом протиправної бездіяльності правовстановлюючі документи на будівлю школи та земельну ділянку, якою користується заклад, не оформлені та державна реєстрація не проведена.

Водночас, оскільки міська рада не є виконавчим органом, а є представницьким органом, який вирішує питання, що вносять на її розгляд виконавчі органи місцевого самоврядування, посилання прокурора на бездіяльність Дніпровської міської ради щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди КЗО та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований цей навчальний заклад, та невжиття заходів щодо виділення коштів суд першої інстанції визнав безпідставними.

Своєю чергою, за висновками місцевого суду, з боку Дніпровської міської ради не вбачається бездіяльності щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди КЗО та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на яких розташований цей навчальний заклад.

Апеляційній суд дійшов протилежного висновку. Насамперед суд апеляційної інстанції визнав обґрунтованими підстави звернення прокурора з цим позовом до суду. Зазначив, що такий висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, сформованою у постановах від 14.08.2018 у справі № 359/6814/17, від 18.10.2018 у справі №822/3692/17, від 26.02.2019 у справі № 442/8337/17.

Водночас вирішуючи спір по суті, суд апеляційної інстанції виходив з того, що ним не встановлено протиправної бездіяльності з боку Департаменту у нездійсненні дій в межах компетенції, направлених на оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації речових прав на будівлю та земельну ділянку закладу освіти, що розташований у м. Дніпро, вул. Володі Дубініна, 12. За висновками апеляційного суду, позивачем не обґрунтовано, які дії в межах компетенції в цьому випадку не здійснено Департаментом задля оформлення правовстановлюючих документів та проведення державної реєстрації речових прав та земельну ділянку, а також не конкретизовано, які дії суд має зобов`язати Департамент вчинити.

Дійсно, відповідно до Положення про Департамент гуманітарної політики, затвердженого рішенням міської ради 20.03.2019 від № 64/43, до повноважень Департаменту належить здійснення супроводження управління підпорядкованих закладів освіти, культури, фізичної культури і спорту, організації їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення (пункт 4.1.3); підготовка пропозицій до проекту міського бюджету щодо фінансування місцевих програм їх розвитку (п. 4.1.6); внесення пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування закладів та установ, підпорядкованих департаменту, аналіз використання бюджетних коштів (пункт 4.1.13).

Проте, заклад освіти не звертався до Департаменту з питання виділення коштів або ініціювання питання розроблення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки під будівлею закладу освіти у власність цього закладу, а також для оформлення та реєстрації права власності на будівлі. Тільки 15.10.2019, тобто після відкриття провадження у цій справі, керівник закладу освіти звернувся до Департаменту з питання виділення бюджетного фінансування для технічної інвентаризації та виготовлення актуального технічного паспорту.

Апеляційний суд констатував, що висновок суду першої інстанції, що саме до повноважень Департаменту гуманітарної політики віднесено внесення на розгляд міської ради питань, зокрема щодо надання дозволу на розроблення технічної документації на будівлі, споруди навчальних закладів для проведення технічної інвентаризації для проведення державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна та щодо надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для оформлення правовстановлюючих документів на землю, не узгоджується із обсягом повноважень Департаменту, передбачених Положенням.

Також апеляційний суд зазначив, що КЗО є юридичною особою, має відповідний обсяг правосуб`єктності, тобто може самостійно звертатися до компетентних органів з питання оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна.

Крім зазначеного вище, апеляційний суд також вказав на процесуальні порушення допущені судом першої інстанції при розгляді питання щодо відмови прокурора від позовних вимог, заявлених до КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР.

VІ. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

Касаційна скарга обґрунтована тим, що апеляційним судом неповно з`ясовані обставини справи, що призвело до неправильного вирішення спору. Скаржник наполягає, що за статутними документами, балансоутримувачем та органом, що здійснює управління матеріально-технічною базою КЗО "Навчально-виховне об`єднання №28 "гімназія-школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) центр позашкільної роботи" ДМР є Департамент гуманітарної політики ДМР. Прокурор наполягає, що починаючи з 2016 року у м. Дніпрі діє "Програма розвитку освіти в м. Дніпропетровську на 2016-2020 роки", затверджена рішенням міської ради № 11/13 від 07.09.2016, заходами якої передбачено оформлення актів на право постійного користування земельними ділянками навчальних закладів та отримання свідоцтва на право власності на нерухоме майно з прогнозованим обсягом фінансування із місцевого бюджету у сумі 8 760,4 тис.грн., головним виконавцем програми та розпорядником бюджетних коштів визначено Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради (пункт 7.21 Додатку № 1 до Програми).

На виконання вищезазначеної програми, Департамент гуманітарної політики упродовж 2016-2019 років мав направити бюджетні запити до Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету щодо виділення з міського бюджету коштів на технічну інвентаризацію будівель та споруд, а також розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок навчальних закладів міста.

Водночас, за інформацією, зазначеною у листі Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради від 21.05.2019 № 4/13-44, що наявний в матеріалах справи, Департамент гуманітарної політики протягом 2016, 2017, 2018 років не звертався з бюджетними запитами на виділення коштів на проведення технічної інвентаризації та на розроблення проектів землеустрою щодо відведення для оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розташовані освітні заклади.

Крім того, на запит заступника керівника Дніпропетровської місцевої прокуратури №2 Департамент по роботі за активами Дніпровської міської ради листом від 06.02.2019 № 12/1-26 повідомив, що звернень від Департаменту гуманітарної політики ДМР для підготовки проекту рішення міської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної по вул. В. Дубініна не надходило.

Також зі змісту листа від 12.02.2019 № 10/1-16, адресованому заступнику керівник Дніпропетровської місцевої прокуратури №2, вбачається, що Департамент гуманітарної політики визнає та підтверджує, що саме він є балансоутримувачем майна КЗО "НВО № 28", та саме спеціалісти департаменту здійснюють дії по проведенню технічної інвентаризації та реєстрацію права власності на будівлі та споруди закладів освіти.


................
Перейти до повного тексту