1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2023 року

м. Київ

справа № 640/15962/20

адміністративне провадження № К/990/15688/22, № К/990/15131/22

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Кашпур О.В.,

суддів - Радишевської О.Р., Уханенка С.А.,

розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами в касаційній інстанції адміністративну справу № 640/15962/20

за позовом Рясне-Руської сільської ради до Кабінету Міністрів України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Львівської обласної державної адміністрації - про визнання протиправними та скасування розпоряджень в частині,

за касаційними скаргами Львівської обласної державної адміністрації та Кабінету Міністрів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2021 року, прийняте у складі колегії суддів: головуючого Скочок Т.О., суддів Кармазіна О.А., Катющенка В.П., та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2022 року, прийняту в складі колегії суддів: головуючого Кучми А.Ю., суддів Аліменка В.О., Мельничука В.П.

УСТАНОВИВ:

І. Короткий зміст позовних вимог

1. У липні 2020 року Рясне-Руська сільська рада звернулася до суду з позовом, в якому просила:

- визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.05.2020 № 624-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ;

- визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №718-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ з адміністративним центром у м. Львів.

2. На обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що оскаржуваними розпорядженнями Кабінет Міністрів України затвердив перспективний план територій та затвердив території територіальних громад разом з визначенням адміністративних центрів територіальних громад, включивши Рясне-Руську сільську раду до складу Львівської ОТГ із центром у м. Львів, порушивши процедуру розробки та затвердження нормативного акту Кабінету Міністрів України, а саме: без проведення консультацій з уповноваженими представниками Рясне-Руської сільської ради, а також з порушенням Європейської хартії місцевого самоврядування та принципу добровільності об`єднання територіальних громад. Позивач вказував на те, що відповідачем на власний розсуд, без згоди громади включено Рясне-Руську сільську раду до складу Львівської територіальної громади.

ІІ. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їхнього ухвалення

3. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2021 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2022 року, позов задоволено: визнано протиправним та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 624-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ; визнано протиправним та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 718-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ з адміністративним центром у місті Львів.

4. Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що під час розгляду справи встановлено порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача шляхом включення Рясне-Руської територіальної громади до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львів, за відсутності волевиявлення громади с. Рясне-Руське та наявності відповідних заперечень.

5. За таких обставин суди дійшли висновку про визнання протиправним та скасування розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.05.2020 №624-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ та визнання протиправним та скасування розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №718-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" в частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до складу Львівської ОТГ з адміністративним центром у м. Львів.

ІІІ. Короткий зміст вимог касаційних скарг

6. Не погоджуючись із рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2021 року та постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2022 року, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, Львівська обласна державна адміністрація та Кабінет Міністрів України подали касаційні скарги, в яких просять скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій, прийняти нове судове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

7. Обґрунтовуючи наявність підстав для касаційного оскарження, Львівська обласна державна адміністрація та Кабінет Міністрів України посилаються на пункт 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якого підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках: якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.

8. Львівською обласною державною адміністрацією у касаційній скарзі заначено про те, що відсутній висновок Верховного Суду щодо застосування статті 11 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", пункту 7-1 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-ІХ "Про утворення та ліквідацію районів" під час прийняття розпоряджень Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 624-р "Про затвердження перспективного плану формування територіальних громад Львівської області" (у частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові) та від 12 червня 2020 року №718-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" (у частині включення Рясне-Руської сільської ради Яворівського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові).

9. Скаржником вказано, що оцінюючи спірні правовідносини, суди попередніх інстанцій помилково застосували Закон України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", тоді як оскаржувані розпорядження приймались на виконання пункту 7-1 розділу V Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", а формування Львівської територіальної громади, до складу якої було включено Рясне-Руську сільську раду, здійснювалось в порядку, визначеному законодавством про місцеве самоврядування, поза межами процедури добровільного об`єднання територіальних громад.

10. Кабінет Міністрів України у касаційній скарзі вказує на відсутність висновку Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах, а саме розділу ІІ (статті 5-8), розділу ІІІ (статті 11) Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", зокрема у правовідносинах щодо затвердження Урядом у перспективному плані формування територій громад відповідної конфігурації спроможної територіальної громади, за відсутності погодження органами місцевого самоврядування запропонованої конфігурації спроможної територіальної громади, статей 18-1, 25, 26, 38, 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та статей 43, 53, 160, 240 КАС України у подібних правовідносинах, зокрема у правовідносинах щодо оскарження актів Уряду про затвердження перспективних планів формування територій громад та визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад, стосовно невірного визначення органу місцевого самоврядування, який наділений правом звертатися до суду в інтересах територіальної громади та інших органів місцевого самоврядування з позовом про оскарження рішень Кабінету Міністрів України, як органу виконавчої влади, а також застосування пункту 6-1 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та статті 52 КАС України у подібних правовідносинах, зокрема щодо правовідносин про оскарження актів Уряду про затвердження перспективних планів формування територій громад та визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад, органами місцевого самоврядування, повноваження яких припиненні в порядку, передбаченому пунктом 6-1 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", щодо застосування пункту 7-1 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", як визначення окремого тимчасового повноваження (компетенції) Кабінету Міністрів України визначати території та адміністративні центри територіальних громад, що не пов`язана з процесом добровільного об`єднання територіальних громад відповідно до Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

11. Скаржник посилається на те, що Рясне-Руська сільська рада є неналежним позивачем у цій справі, оскільки правом на звернення до суду з цим позовом наділений лише виконавчий комітет цієї ради. Також відповідач зазначає, що факт вибуття Рясне-Руська сільської ради з відносин представництва інтересів відповідної територіальної громади та набуття відповідних повноважень Львівською міською радою свідчить про заміну сторони відповідно до статті 52 КАС України, що судами не було зроблено.

12. У касаційній скарзі Кабінет Міністрів України стверджує, що Розділ ІІ Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" передбачає такий порядок об`єднання територіальних громад: 1) ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад; 2) підготовка проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад; 3) підготовка рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад; 4) утворення об`єднаної територіальної громади та реорганізація органів місцевого самоврядування. Тобто затвердження перспективного плану формування територій громад не належить до жодного етапу порядку добровільного об`єднання, про що помилково зазначено судами. Процедурою розробки та прийнятті переспективного плану не передбачена участь Кабінету Міністрів України в проведення консультацій з представниками територіальних громад.

ІV. Позиція інших учасників справи

13. Територіальна громада с. Рясне-Руське та с. Підрясне подали до суду відзив на касаційні скарги, в якому просять суд відмовити у задоволенні касаційних скарг Львівської обласної державної адміністрації та Кабінету Міністрів України, а рішення судів попередніх інстанцій - залишити без змін.

V. Рух справи у суді касаційної інстанції

14. Ухвалою Верховного Суду в складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Кашпур О.В., суддів: Уханенка С.А., Шевцової Н.В., від 04 липня 2022 року відкрито касаційне провадження за скаргою Кабінету Міністрів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2022 року .

15. Ухвалою Верховного Суду в складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Кашпур О.В., суддів: Уханенка С.А., Шевцової Н.В., від 02 серпня 2023 року відкрито касаційне провадження за скаргою Львівської обласної державної адміністрації на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 грудня 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 27 травня 2022 року.

16. Касаційні провадження відкриті на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України.

17. На підставі розпорядження заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду від 08 серпня 2023 року № 1300/78-23 за допомогою автоматизованої системи документообігу суду для розгляду цієї справи здійснено заміну судді Шевцової Н.В. на суддю Радишевську О.Р.

18. Ухвалою Верховного Суду від 14 серпня 2023 року справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами з 15 серпня 2023 року.

VI. Стислий виклад обставин, установлених судами першої та апеляційної інстанцій

19. Як установлено судами першої та апеляційної інстанцій, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.05.2020 № 624-р затверджено Перспективний план формування територій громад Львівської області, згідно з яким, зокрема, Рясне-Руську (Яворівський район) територіальну громаду передбачено включити до спроможної територіальної громади - Львівської.

20. Відповідно до пояснювальної записки до проєкту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" проєктом акта пропонується затвердити перспективний план формування територій громад Львівської області з метою формування спроможних територіальних громад для забезпечення населення якісними послугами.

21. У пункті 5 пояснювальної записки вказано, що проєкт акта не потребує проведення консультації із заінтересованими сторонами. Проєкт акта стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць, інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку та погоджено із всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування із зауваженнями, які враховано частково "Українська асоціація районних та обласних рад", "Асоціація об`єднаних територіальних громад", "Всеукраїнська асоціація громад", із зауваженнями які не враховано "Асоціація міст України".

22. Згідно з довідкою про погодження проєкту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" проєкт акта погоджено без зауважень: Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, голови Львівської обласної державної адміністрації; до проєкту висловлено зауваження, які враховано: Міністра фінансів України; до проєкту висловлено зауваження, які враховано частково: заступника голови - керівника виконавчої дирекції Всеукраїнської асоціації громад, Голови Секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування "Українська асоціація районних та обласних рад", Голови Всеукраїнської асоціації об`єднаних територіальних громад; до проєкту висловлено зауваження, які не враховано: Виконавчого директора Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України".

23. У подальшому, відповідно до абз. 1 п. 7-1 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 718-р визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Львівської області, зокрема, вказано про включення Рясне-Руської (Яворівський район) територіальної громади до спроможної територіальної громади - Львівської.

24. Згідно із пояснювальною запискою до проєкту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про визначення адміністративних центів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" проєкт акта прийнятий з метою формування спроможних територіальних громад для забезпечення населення якісними послугами.

25. Пунктом 5 пояснювальної записки вказано, що проєкт акта не потребує проведення консультації із заінтересованими сторонами.

26. Згідно з довідкою про погодження проєкту вказаного розпорядження Кабінету Міністрів України проєкт акта погоджено без зауважень: голови Львівської обласної державної адміністрації; до проєкту висловлено зауваження, які не враховано: Голови Всеукраїнської асоціації об`єднаних територіальних громад.

27. Разом з цим, як вбачається з наявної у матеріалах справи копії протоколу громадських слухань щодо реформи адміністративно-територіального устрою Рясне-Руської сільської ради (об`єднаної територіальної громади) від 20.02.2020, за пропозицію щодо адміністративно-територіального розподілу Рясне-Руської сільської ради в Брюховицьку ОТГ проголосували "за" - 176, "проти" - 6, "утрималось" - 4.

28. Матеріали справи не містять доказів, що Львівською обласною державною адміністрацією під час розробки проєкту перспективного плану формування територій громад Львівської області та Кабінетом Міністрів України під час затвердження оскаржуваних розпоряджень було враховано думку громади с. Рясне-Руське.

VIІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХНЬОГО ЗАСТОСУВАННЯ

29. Конституція України.

Частина друга статті 19. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

30. Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України)

Частина 2 статті 2 КАС України. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

31. Відповідно до частини другої статті 6 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.

32. Статтею 2 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" визначено, що добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: конституційності та законності; добровільності; економічної ефективності; державної підтримки; повсюдності місцевого самоврядування; прозорості та відкритості; відповідальності.

33. Частиною першою статті 4 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" визначено, що добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов: 1) у складі об`єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування; 2) територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися; 3) об`єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області; 4) при прийнятті рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об`єднаної територіальної громади; 5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об`єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об`єднання.

34. Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" від 5 грудня 2019 року №348-ІХ щодо спрощення процедури затвердження перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей частину першу статті 4 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" доповнено пунктом 6 такого змісту: " 6) об`єднання територіальних громад здійснюється відповідно до перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, області".

35. Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

36. Згідно з частиною четвертою статті 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

37. Відповідно до частин п`ятої, шостої, сьомої статті 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" у разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад. У разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом. У разі прийняття сільськими, селищними, міськими радами рішень про добровільне об`єднання територіальних громад, а також у разі підтримки добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі сільський, селищний, міський голова територіальної громади, в якій ініційовано питання про добровільне об`єднання територіальних громад, звертається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом порядку.

38. Згідно з частиною восьмою статті 7 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішень про добровільне об`єднання територіальних громад у разі їх відповідності висновку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом порядку. Про таке звернення Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація одночасно інформує Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим, відповідні обласні ради, відповідні ради, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад.

39. Частиною першою статті 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" передбачено, що об`єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

40. Згідно з частинами першою та другою статті 11 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області розробляється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, відповідною обласною державною адміністрацією згідно з методикою формування спроможних територіальних громад і охоплює всю територію Автономної Республіки Крим, області. Методика формування спроможних територіальних громад розробляється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері територіальної організації влади, адміністративно-територіального устрою, розвитку місцевого самоврядування, та затверджується Кабінетом Міністрів України.

41. Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" від 5 грудня 2019 року №348-ІХ щодо спрощення процедури затвердження перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей частину третю статті 11 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" викладено в такій редакції: "Перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної державної адміністрації".

42. Відповідно до пункту 4 Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 року №214 (далі - "Методика") формування спроможних територіальних громад здійснюється шляхом: розроблення Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією проекту перспективного плану; схвалення проекту перспективного плану Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою; затвердження Кабінетом Міністрів України перспективних планів; добровільного об`єднання територіальних громад; добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", суміжної сільської, селищної територіальної громади, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об`єднаної територіальної громади; формування органів місцевого самоврядування спроможних територіальних громад.


................
Перейти до повного тексту