ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 липня 2023 року
м. Київ
cправа № 23/448-б
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Огородніка К.М. - головуючого, Жукова С.В., Пєскова В.Г.,
за участю секретаря судового засідання Ксензової Г.Є.,
за участю представників:
Фонду державного майна України - Скороход Р.В., Марченко В.М.,
Офісу Генерального прокурора - Міхеда О.В.,
Міністерства охорони здоров`я України - Яковенко О.М.,
ВАТ "НДМО "Діалір" - Барабаш М.Ю.,
Арбітражного керуючого Куделі М.О.,
ТОВ "Капітал-Інвест-Ресурс" - Щербака Є.М.,
розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції касаційні скарги Київської міської прокуратури, до якої приєдналось Міністерство охорони здоров`я України, та Фонду державного майна України
на постанову Північного апеляційного господарського суду від 01.03.2023
та ухвалу Господарського суду міста Києва від 02.11.2022
у справі № 23/448-б
за заявою Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі міста Києва
до Відкритого акціонерного товариства "Науково-дослідне медичне об`єднання "Діалір"
про визнання банкрутом.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.09.2007 порушено провадження у справі № 23/448-б про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Науково-дослідне медичне об`єднання "Діалір" (далі - ВАТ "НДМО "Діалір", боржник) введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.12.2014 введено процедуру санації боржника - ВАТ "НДМО "Діалір", керуючим санацією призначено арбітражного керуючого Куделю М.О.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.06.2021 у справі № 23/448-б, продовжено строк процедури санації у справі № 23/448-б та повноваження керуючого санацією боржника - арбітражного керуючого Куделі М.О.; залучено до участі у справі № 23/448-б в якості інвесторів - ТОВ "Транспортна компанія "Мортранссервіс", ТОВ "Хатмент" та ТОВ "Капітал-Інвест-Ресурс"; затверджено план санації ВАТ "НДМО "Діалір", який схвалений 25.06.2019 рішенням загальних зборів та комітету кредиторів та погоджений Міністерством охорони здоров`я України листом від 28.12.2019 № 10-13/50100/2-19; зобов`язано керуючого санацією боржника надати суду на затвердження звіт за наслідками проведеної процедури санації боржника у справі № 23/448-б.
Постановою Північного апеляційного господарського суду від 23.09.2021 ухвалу Господарського суду міста Києва від 10.06.2021 у справі № 23/448-б залишено без змін.
Міністерство охорони здоров`я України та перший заступник керівника Київської міської прокуратури звернулись до Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду з касаційними скаргами на постанову Північного апеляційного господарського суду від 23.09.2021 та ухвалу Господарського суду міста Києва від 10.06.2021 у справі №23/448-б в частині затвердження плану санації боржника.
Постановою Верховного Суду від 27.07.2022 постанову Північного апеляційного господарського суду від 23.09.2021 та ухвалу Господарського суду міста Києва від 10.06.2021 в частині затвердження плану санації у справі № 23/448-б - скасовано, справу у скасованій частині направлено на новий розгляд до Господарського суду міста Києва.
Верховний Суд визнав передчасними висновки судів про затвердження плану санації боржника, вказавши, що судами не встановлено:
- чи визначено планом санації яку саме відповідальність понесуть інвестори за невиконання взятих на себе зобов`язань;
- чи містить план санації положення, які передбачають зобов`язання інвесторів завершити будівництво вказаного об`єкта як закладу охорони здоров`я та забезпечити надалі його цільове використання;
- яка відповідальність буде покладена на інвесторів, які набудуть права власності на активи ВАТ "НДМО "Діалір" (об`єкти незавершеного будівництва, розташовані за адресою: м. Київ, вул. Милославська, 58), у випадку не завершення ними будівництва закладу охорони здоров`я та не відновлення діяльності ВАТ "НДМО "Діалір" як закладу охорони здоров`я;
- дійсної наявності у інвесторів власних ресурсів для реалізації заходів плану санації з метою запобігання виникненню ризиків обтяження банком майна ВАТ "НДМО "Діалір" шляхом передачі його в заставу;
- не досліджено зміст Звіту про незалежну оцінку нерухомого майна, у тому числі об`єктів незавершеного будівництва, розташованих за адресою: м. Київ, вул.Милославська, 58, які належать ВАТ "НДМО "Діалір", виконаного ТОВ "Об`єднане підприємство з оцінки та експертизи спеціальних об`єктів і інвестицій"-Україна" станом на 29.03.2019,
- вжиття заходів для з`ясування реальної вартості майна боржника - об`єктів незавершеного будівництва, які підлягають передачі на користь інвесторів згідно з планом санації, у тому числі з урахуванням подальшого отримання інвесторами права користування земельною ділянкою, на якій розміщено вказане майно боржника.
Цією ж постановою, з посиланням на частину першу статті 316 ГПК України, Верховний Суд зобов`язав суди першої та апеляційної інстанцій під час нового розгляду справи в обов`язковому порядку дотримуватись вказівок, що містяться у вказаній постанові суду касаційної інстанції.
Встановлені судами обставини
ВАТ "Науково-дослідне медичне об`єднання "Діалір" засноване відповідно до наказу Державного комітету України по нафті і газу від 14.06.1994 № 237 шляхом перетворення Державного підприємства "Науково-дослідний клініко-реабілітаційний центр "Діалір" у відкрите акціонерне товариство згідно з Указом Президента України "Про корпоратизацію підприємств" від 15.06.1993 № 210/93; дата державної реєстрації - 20.06.1994.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України "Про передачу Міністерству охорони здоров`я України повноважень з управління корпоративними правами держави щодо ВАТ "НДМО "Діалір" від 15.12.2006 №621-р погоджено пропозицію Фонду державного майна України стосовно передачі Міністерству охорони здоров`я України повноважень з управління пакетом акцій ВАТ "НДМО "Діалір", що належить державі, у розмірі 95,57% статутного фонду.
Фондом державного майна України та Міністерством охорони здоров`я України 16.02.2007 укладено Генеральну угоду №113 про передачу повноважень на здійснення функцій управління державними корпоративними правами Міністерству охорони здоров`я України, згідно з пунктом 1.1 якої Фонд державного майна України відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.12.2006 № 621-р передав Міністерству охорони здоров`я України повноваження на здійснення функцій управління державними корпоративними правами у господарських товариствах згідно з переліком господарських товариств, наведених у додатку до Генеральної угоди, зокрема, щодо ВАТ "НДМО "Діалір".
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.09.2007 порушено провадження у справі № 23/448-б про банкрутство ВАТ "НДМО "Діалір" та наразі справа перебуває на стадії процедури санації, введеної ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.12.2014.
Конкурсна заборгованість ВАТ "НДМО "Діалір" згідно з ухвалою Господарського суду міста Києва від 09.06.2008 у справі № 23/448-б, якою затверджено реєстр вимог кредиторів, складає 47 572 426,46 грн.
Крім того, за час провадження у справі про банкрутство утворилась поточна заборгованість ВАТ "НДМО "Діалір" перед кредиторами на загальну суму понад 10мільйонів гривень (що включає в себе поточну заборгованість ВАТ "НДМО "Діалір" перед ДПІ у Деснянському районі м. Києва у розмірі 4 330 077,65 грн, яка є безнадійною та у відповідності до вимог ПК України, Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №577 та підлягає списанню).
За результатами фінансового аналізу боржника керуючим санацією 29.05.2019 складено Висновок щодо фінансово-господарського стану ВАТ "НДМО "Діалір", відповідно до якого підприємство має ознаки критичної неплатоспроможності, що відповідають фінансовому стану потенційного банкрутства; фінансовий стан ВАТ "НДМО "Діалір" характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності.
За результатами повторного фінансового аналізу ВАТ "НДМО "Діалір", проведеного керуючим санацією з урахуванням складеного 20.06.2019 ТОВ "Аудиторська фірма "Сіан-аудит" балансу станом на 30.04.2019 (уточнений), підприємство має ознаки критичної неплатоспроможності, що відповідають фінансовому стану потенційного банкрутства; фінансовий стан боржника характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності.
Керуючим санацією боржника за участі інвесторів було розроблено план санації ВАТ "НДМО "Діалір", який передбачає наступні заходи: виконання зобов`язань боржника третіми особами - інвесторами та обмін погашених інвесторами вимог кредиторів на активи боржника; приведення діяльності боржника у відповідність до Закону України "Про акціонерні товариства"; інші заходи, що вживатимуться з метою відновлення платоспроможності боржника та забезпечення його подальшої діяльності.
Рішенням зборів кредиторів ВАТ "НДМО "Діалір", оформленим протоколом від 25.06.2019, схвалено план санації боржника.
Також, 25.06.2019 відбулося засідання комітету кредиторів боржника, яким прийнято рішення про схвалення плану санації ВАТ "НДМО "Діалір" (протокол засідання від 25.06.2019).
Листом від 28.12.2019 № 10-13/50100/2-19 Міністерство охорони здоров`я України погодило план санації ВАТ "НДМО "Діалір" та було обізнано з його умовами.
Планом санації боржника передбачено прийняття кожним з інвесторів окремих зобов`язань про погашення боргу (частини боргу) ВАТ "НДМО "Діалір" та виконання інвесторами - ТОВ "Транспортна компанія "Мортранссервіс", ТОВ "Хатмент" та ТОВ "Капітал-Інвест-Ресурс", на умовах солідарної відповідальності за рахунок власних та залучених коштів відповідних зобов`язань ВАТ "НДМО "Діалір" з отриманням у власність частини майна ВАТ "НДМО "Діалір", яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Милославська, 58, пропорційно до встановленого Планом санації розміру погашення відповідним інвестором боргу (частини боргу) ВАТ "НДМО "Діалір".
Згідно з Планом санації інвестори зобов`язуються погасити вимоги кредиторів ВАТ "НДМО "Діалір", визнаних згідно з ухвалами Господарського суду міста Києва від 18.03.2008 та від 09.06.2008 у справі № 23/448-б, у тому числі поточної кредиторської заборгованості, протягом не більш як 3 (трьох) місяців з моменту затвердження господарським судом плану санації ВАТ "НДМО "Діалір".
Погашення вимог кредиторів ВАТ "НДМО "Діалір" забезпечується інвесторами згідно з нижчезазначеним розподілом: ТОВ "Капітал-Інвест-Ресурс" погашає кредиторську заборгованість боржника на загальну суму 17 951 802,12 грн; ТОВ "Хатмент" погашає кредиторську заборгованість боржника на загальну суму 18190790,03 грн; ТОВ "Транспортна компанія "Мортранссервіс" погашає кредиторську заборгованість боржника на загальну суму 18 104 200,20 грн.
Погашення вимог кредиторів ВАТ "НДМО "Діалір" буде здійснено у строк, що не перевищує три місяці з дня затвердження Господарським судом міста Києва Плану санації ВАТ "НДМО "Діалір".
Стислий зміст ухвали суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції
За результатом нового розгляду ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.11.2022 затверджено план санації ВАТ "НДМО "Діалір" у справі №23/448-б про банкрутство, схвалений 25.06.2019 рішеннями загальних зборів кредиторів та комітету кредиторів, та погоджений Міністерством охорони здоров`я України листом від 28.12.2019 № 10-13/50100/2-19.
Ухвала постановлена з посиланням на приписи статей 3, 12 ГПК України, статей 3, 11 ЦК України, статей 1, 16, 18 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон про банкрутство), статті 16 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", статей 3, 8, 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та мотивоване тим, що керуючим санацією розроблено план санації боржника, який за своїм змістом відповідає вимогам статей 16 - 18 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", має всі необхідні умови, обов`язковість яких визначена Законом, план санації схвалений та погоджений зборами кредиторів у встановленому порядку.
Постановою Північного апеляційного господарського суду від 01.03.2023 ухвалу Господарського суду міста Києва від 02.11.2022 у справі № 23/448-б залишено без змін.
З огляду на встановлені обставини, апеляційний господарський суд підтримав висновок суду першої інстанції про затвердження плану санації ВАТ "НДМО "Діалір", зазначивши, що розроблений план санації боржника за своїм змістом відповідає приписам статей 16 - 18 Закону про банкрутство, має всі необхідні умови, обов`язковість яких визначена Законом, схвалений зборами кредиторів у встановленому порядку, та погоджений Міністерством охорони здоров`я України листом від 28.12.2019.
За висновками судів у плані санації належним чином визначено вартість майна боржника, зокрема враховано право користування земельною ділянкою, а також встановлено, що мета оцінки не суперечить розробленим санаційним заходам.
Крім того суди встановили, що інвестори вже виконали передбачені планом санації грошові зобов`язання в повному обсязі, отримані кошти спрямовано на погашення вимог кредиторів, внаслідок чого план санації є виконаним.
Стислий зміст вимог касаційних скарг та узагальнення доводів скаржників
До Верховного Суду надійшли касаційні скарги першого заступника керівника Київської міської прокуратури та Фонду державного майна України (ухвалою від 15.05.2023 об`єднані в одне касаційне провадження), в яких скаржники просять скасувати ухвалу Господарського суду міста Києва від 02.11.2022 та постанову Північного апеляційного господарського суду від 01.03.2023, справу направити до суду першої інстанції для подальшого розгляду у процедурі санації.
Прокурор у поданій касаційній скарзі, посилаючись на наявність підстави касаційного оскарження судових рішень, передбаченої пунктом 1 частини 2 статті 287 ГПК України, вказує на неврахування судами попередніх інстанцій висновків, викладених у постановах Верховного Суду від 18.03.2021 у справі №1-7/158-09-3124, від 02.08.2019 у справі № 27/25б-908/4661/14, від 15.05.2019 у справі №18/257, від 15.06.2021 у справі № 909/1056/15, від 10.05.2018 у справі №5021/1878/12, 27.02.2019 у справі № 904/794/14, від 05.02.2020 у справі №910/18518/17, від 09.06.2021 у справі № 5004/407/12, від 23.12.2021 у справі №924/1155/18, від 04.03.2020 у справі № 5/72-Б-10 щодо застосування статей 1, 18 Закону про банкрутство.
Прокурор вважає, що оскаржувані ухвала та постанова прийняті з невірним застосуванням норм матеріального права (статей 1, 17 - 20 Закону про банкрутство, положень Методики оцінки майна, статей 3, 7, 11, 13 "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", без застосування приписів статті 11 Закону України "Про управління об`єктами державної власності"), порушенням норм процесуального права (статті 11, 13, 86, 236 ГПК України) та неповним з`ясуванням обставин, що свідчить про наявність підстав для їх скасування відповідно до пункту 1 частини третьої статті 310 ГПК України.
Також, скаржник1 вказує, що судами не було в повній мірі виконано вказівки Верховного Суду, викладені в постанові від 27.07.2022 у цій справі, які в силу приписів частини першої статті 316 ГПК України є обов`язковими для суду першої та апеляційної інстанцій під час нового розгляду справи. Судовими рішеннями затверджено план санації боржника в редакції 2019 року, який передбачає відчуження майна боржника за відсутності належно проведеної та чинної оцінки майнових активів боржника на дату затвердження плану санації, неврахування під час оцінки недобудованого майна боржника вартості земельної ділянки, на якій воно розташоване; без встановлення відповідності санаційних заходів меті оздоровлення фінансово-господарського становища боржника та відновлення його діяльності як закладу охорони здоров`я з метою забезпечення подальшого цільового його використання.
Касаційна скарга Фонду державного майна України подана на підставі пунктів 1, 3, 4 частини другої статті 287 ГПК України та пункту 1 частини третьої статті 310 ГПК України. На думку Фонду, судами не враховано висновки та вказівки Верховного Суду у постанові від 27.07.2022 у цій справі, адже повторно розглянуто та затверджено план санації (у тій же редакції), що містить усі недоліки, на які звертав увагу Верховний Суд, чим порушено частину першу статті 316 ГК України.
Фонд зазначає, що суди не виконали вказівки Верховного Суду, не з`ясували реальної ринкової вартості майна боржника, а відтак і не встановили, чи є співмірним обмін кредиторської заборгованості на все майно боржника. На думку Фонду, суд мав не аргументувати правильність оскаржуваної у всіх судових інстанціях оцінки майна боржника, а зобов`язати боржника забезпечити проведення незалежної оцінки, яка б відповідала меті та способам відчуження майна боржника. Застосування реальної ринкової вартості майна боржника, яка б відповідала вказаній у плані санації меті дій з його майном, не призвело б до відчуження всього майна боржника та, відповідно, до знецінення належного державі пакета акцій ВАТ "НДМО "Діалір" у розмірі 95,569% статутного капіталу, в чому вбачається нанесення державі суттєвих збитків.
Крім того, Фонд державного майна України надав додаткові поясненнях, в яких звертає увагу Верховного Суду на помилкові висновки судів про погодження плану санації ВАТ "НДМО "Діалір" Міністерством охорони здоров`я України як органом, уповноваженим управляти державним майном підприємства-боржника.
Фонд наголошує, що наявний в матеріалах справи лист Міністерства охорони здоров`я України від 28.12.2019 № 10-13/50100/2-19, на який послались суди, не є належним доказом погодження плану санації боржника, оскільки підписаний першим заступником міністра А.Семиволосом, який не наділений повноваженнями вчиняти дії від імені Міністерства, зокрема, щодо погодження або відмови у погодженні плану санації ВАТ "НДМО "Діалір".
В обґрунтування свої позиції до додаткових пояснень Фондом долучено наказ Міністерства охорони здоров`я України від 27.06.2019 № 1481 "Про затвердження тимчасового розподілу між в.о. Міністра охорони здоров`я України, заступниками Міністра та Державним секретарем Міністерств, Порядку взаємодії в.о. Міністра охорони здоров`я України та заступників Міністра на час їх тимчасової відсутності", в якому визначено обсяг повноважень керівників Міністерства, зокрема, щодо функції з управління об`єктами державної власності, що належать до сфери управління МОЗ України.
Відповідно до положень частини другої статті 300 ГПК України суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.
Відтак, вказані докази не можуть бути прийняті до розгляду Верховним Судом в силу в силу процесуального закону, оскільки це призведе до виходу за межі повноважень суду касаційної інстанції, визначених в статті 300 ГПК України.
Міністерство охорони здоров`я України подало до Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду заяву про приєднання до касаційної скарги першого заступника керівника Київської міської прокуратури, просить скасувати постанову Північного апеляційного господарського суду від 01.03.2023 та ухвалу Господарського суду міста Києва від 02.11.2022 у справі № 23/448-б, справу направити до суду першої інстанції для подальшого розгляду в процедурі санації.
Заявник, приєднуючись в порядку статті 297 ГПК України до касаційної скарги прокурора, не погоджується із зазначеними вище судовими рішеннями, вважає їх необґрунтованими, такими, що прийняті внаслідок невірного застосування норм матеріального права, неповного дослідження обставин справи, що мають значення для вирішення справи, не підтвердження належними доказами дотримання закону при затвердженні плану санації боржника, а також вказує про невиконання вказівок Верховного Суду у постанові від 27.07.2022 у цій справі.
Ухвалою Верховного Суду від 13.06.2023 приєднано заяву Міністерства охорони здоров`я України до касаційної скарги Київської міської прокуратури на ухвалу Господарського суду міста Києва від 02.11.2022 та на постанову Північного апеляційного господарського суду від 01.03.2023 у справі №23/448-б.
Узагальнений виклад позицій інших учасників справи
Арбітражний керуючий Куделя М.О. подала відзив на касаційні скарги Фонду державного майна України та Київської міської прокуратури, до якої приєдналося Міністерство охорони здоров`я України, вважає їх безпідставними, необґрунтованими, оскільки скаржники просять скасувати ухвалу та постанову з підстав, які не передбачені в Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Вказує, що план санації ВАТ "НДМО "Діалір" був схвалений на комітеті та зборах кредиторів боржника 25.06.2019 та погоджений листом Міністерства охорони здоров`я України від 28.12.2019 вих. №10-13/50100/2-19. Посилаючись на правову позицію Верховного Суду, викладену в постанові від 12.01.2022 у справі №1-7/158-09-3124, стверджує про відсутність у суду повноважень вносити зміни до плану санації, оскільки це належить до виключної компетенції керуючого санацією та зборів кредиторів.
Щодо з`ясування реальної ринкової вартості майна боржника арбітражний керуючий зазначає, що відповідність звіту про оцінку майна ВАТ "НДМО "Діалір" станом на 29.03.2019 вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна підтверджується рецензіями Фонду державного майна України, ГО "Всеукраїнське об`єднання "Українське товариство оцінювачів", Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України, які надавались Міністерству охорони здоров`я України під час погодження плану санації та наявні в матеріалах справи.
За доводами арбітражного керуючого, план санації ВАТ "НДМО "Діалір" відповідає інтересам конкурсних та поточних кредиторів, адже за рахунок коштів інвесторів на виконання плану санації вже сплачено повністю конкурсну заборгованість, визнану ухвалою попереднього засідання Господарського суду м. Києва від 09.06.2008 у справі №23/448-6, та поточну заборгованість в загальному розмірі 54246 792,35 грн.
Крім того, арбітражний керуючий надала пояснення по справі, в яких зазначає, що доводи касаційних скарг не дають підстав для висновку, що оскаржувані рішення ухвалено з порушенням норм матеріального і процесуального права та зводяться до переоцінки доказів у справі, що відповідно до положень статті 300 ГПК України, перебуває поза межами повноважень Верховного Суду.
ТОВ "Капітал-Інвест-Ресурс" (інвестор) надало відзив на касаційні скарги, наведені у скаргах доводи скаржників вважає безпідставними, такими, що не враховують заходи з відновлення платоспроможності боржника, прямо передбачені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та не відповідають дійсним обставинам справи.
Вказує, що шляхи відновлення платоспроможності боржника, передбачені планом санації ВАТ "НДМО "Діалір", були схвалені зборами кредиторів та комітетом кредиторів боржника, погоджені Міністерством охорони здоров`я України, чим додержано вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо порядку погодження плану санації боржника.
ТОВ "Капітал-Інвест-Ресурс" зауважує, що доводи скаржників щодо невідповідності плану санації ВАТ "НДМО "Діалір" вимогам Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" спростовуються передбаченими планом санації ВАТ "НДМО "Діалір" заходами щодо відновлення платоспроможності боржника та умовами участі інвесторів у повному задоволенні вимог кредиторів, що відповідають як висновкам Верховного Суду за результатами аналізу судової практики в справах про банкрутство, так і кінцевій меті плану санації, визначеній абзацом З частини першої статті 18 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а саме: платоспроможність вважається відновленою за відсутності ознак банкрутства, визначених цим Законом.
Кредитор ТОВ "Будова-центр-1" у відзиві підтримує вимогами касаційних скарг Фонду державного майна України та Київської міської прокуратури, вважає їх обґрунтованими, такими, що підлягають задоволенню, оскаржувані ухвалу та постанову судів попередніх інстанцій вважає незаконними та необґрунтованими.
За доводами кредитора, внаслідок невірного застосування норм матеріального права, неповного дослідження обставин справи, що мають значення для вирішення справи в частині затвердження плану санації, не підтвердження належними доказами дотримання вимог закону, судами порушено вимоги статей 86, 236, 310 ГПК України.
При цьому звертає увагу суду на те, що інформація, зазначена в судових рішеннях щодо погашення кредиторської заборгованості не відповідає дійсності, оскільки кредиторська заборгованість ТОВ "Будова-Центр-1", яка становить 2 691 146,59 грн, не погашена.
Касаційне провадження
Автоматизованою системою документообігу суду для розгляду касаційних скарг Фонду державного майна України та першого заступника керівника Київської міської прокуратури у справі № 23/448-б визначено колегію суддів у складі: головуючого судді - Огородніка К.М. судді - Жукова С.В., судді - Картере В.І., що підтверджується протоколами передачі судової справи (касаційної скарги, апеляційної скарги, заяви) раніше визначеному складу суду від 31.03.2023 та 12.04.2023 відповідно.
Ухвалами Верховного Суду від 10.05.2023 та від 15.05.2023 відкрито касаційні провадження за касаційними скаргами Київської міської прокуратури та Фонду державного майна України на ухвалу Господарського суду міста Києва від 02.11.2022 та на постанову Північного апеляційного господарського суду від 01.03.2023 у справі № 23/448-б, об`єднано в одне касаційне провадження та призначено до розгляду на 14.06.2023.
Ухвалою Верховного Суду від 13.06.2023 приєднано заяву Міністерства охорони здоров`я України до касаційної скарги Київської міської прокуратури на ухвалу Господарського суду міста Києва від 02.11.2022 та на постанову Північного апеляційного господарського суду від 01.03.2023 у справі №23/448-б.
Ухвалою Верховного Суду від 14.06.2023 оголошено перерву у судовому засіданні у справі № 23/448-б з розгляду касаційних скарг Київської міської прокуратури, до якої приєдналось Міністерство охорони здоров`я України, Фонду державного майна України на ухвалу Господарського суду міста Києва від 02.11.2022 та на постанову Північного апеляційного господарського суду від 01.03.2023 до 12.07.2023.
12.07.2023 до Верховного Суду від ТОВ "Капітал-Інвест-Ресурс" надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з необхідністю ознайомитися з поясненнями Київської міської прокуратури та зайнятістю представника в іншому судовому процесі.
Крім того, 12.07.2023 на електронну адресу Верховного Суду від арбітражного керуючого Куделі М.О. надійшли клопотання: про відкладення розгляду справи у зв`язку з хворобою; про проведення наступного судового засідання в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів; об`єктивно оцінити наявність/відсутність підстав для самовідводу суддів Огородніка К.М. та Жукова С.В. під час повторного розгляду судових рішень у справі; про видачу копії технічного запису судового процесу від 12.07.2023; про закриття касаційного провадження у справі.