1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2023 року

м. Київ

cправа № 911/2646/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Кондратова І.Д. - головуючий, судді - Губенко Н.М., Студенець В.І.,

за участю секретаря судового засідання - Коровай Л.В.,

за участю представників сторін:

представника позивача - Швеця В.Ю. (адвокат);

представника відповідача - Романюка А.В. (адвокат),

розглянув у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Райскай"

на рішення Господарського суду Київської області

(суддя - Колесник Р.М.)

від 29.06.2022

та постанову Північного апеляційного господарського суду

(головуючий - Кропивна Л.В., судді - Пономаренко Є.Ю., Руденко М.А.)

від 15.03.2023

у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Райскай"

до ОСОБА_1

про витребування майна

та за зустрічним позовом ОСОБА_1

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Райскай"

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача за зустрічним позовом: 1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Аудиторська фірма "Аудит та Бухгалтерський облік";

2. ОСОБА_2

про зобов`язання надати документи та вчинити певні дії.

Короткий зміст позовних вимог, суть спору

1. У вересні 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Райскай" (надалі - Товариство) звернулось до ОСОБА_1 (далі - Директор) з позовом про витребування майна з чужого незаконного володіння - печатки; установчі, реєстраційні, організаційні та управлінські документи ТОВ; накази про облікову політику; довідки банків про відкриття рахунків; касові книги; бухгалтерські та фінансові документи; договори та інші пов`язані документи; базу 1С та базу управління відносинами з клієнтами (CRM системи) за період з 30.11.2016 по 21.07.2020 включно.

2. Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем, що у період з 30.11.2016 по 21.07.2020 займав посаду директора Товариства, обов`язку зберігати та передати новому директору документи відповідно до пункту 1 розділу XV Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року № 1000/5 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 22 червня 2015 року за № 736/27181. Товариство має право витребувати своє майно (документи) відповідно до статей 387, 391 ЦК України.

3. У листопаді 2021 року ОСОБА_1 (надалі - Учасник) звернувся з зустрічним позовом до Товариства про зобов`язання надати належним чином завірені копії документів щодо господарської, зокрема, статутної діяльності Товариства, а також зобов`язання забезпечити аудитору - ТОВ "Аудиторська фірма "ЛЄО Аудит Центр" (надалі - Аудиторська фірма) можливість проведення зовнішньої незалежної аудиторської перевірки фінансової звітності та діяльності Товариства за період з 01.01.2020 по 31.12.2020, у тому числі, шляхом надання належним чином завірених копій всіх документів відповідно до обсягу аудиторських послуг, визначених у договорі № 2021/0503 про проведення аудиту фінансової звітності товариства від 05.03.2021 та додатку № 1 від 05.03.2021 до договору, згідно з переліком, вказаним у прохальній частині позовної заяви.

4. Зустрічні позовні вимоги обґрунтовано порушенням права учасника на отримання інформації про діяльність Товариства та на забезпечення проведення аудиту фінансової звітності Товариства, що гарантовано статтями 41, 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".

Фактичні обставини справи, встановлені судами

5. Товариство створене у 2016 році. Засновниками Товариства виступили ОСОБА_2 із часткою 60% статутного капіталу та ОСОБА_3 з часткою 40% статутного капіталу.

6. Рішенням загальних зборів учасників, оформленим протоколом № 1 від 30.11.2016, ОСОБА_1 було призначено на посаду директора товариства, який приступив до виконання обов`язків директора відповідно до наказу № 1-К від 30.11.2016.

7. з 21.02.2019 ОСОБА_1 став учасником Товариства з часткою 25% статутного капіталу та одночасно продовжував обіймати посаду директора.

8. 21.07.2020 ОСОБА_1 було звільнено з посади директора товариства за згодою сторін, проте 03.08.2020 прийнято на посаду начальника відділу продажів.

9. 23.02.2021 ОСОБА_1, як учасник Товариства, надіслав листи із проханням надати належним чином завірені копії документів про господарську діяльність товариства (щодо фінансової діяльності, статутної діяльності та договорів) згідно з переліком (т. 2 а.с. 96-98). Ці листи Товариство отримало 09.03.2021.

10. 26.02.2021 ОСОБА_1 було звільнено із займаної посади начальника відділу продажів за власним бажанням.

11. У цей же день адвокат Федоркін Д.В., що діяв в інтересах Товариства, звернувся до ОСОБА_1 із письмовою вимогою про передачу документів, в якому зазначив, що після його звільнення з посади директора (22.07.2020) ним не було передано новопризначеному директору ОСОБА_2 жодних документів, що стосуються господарської діяльності Товариства, первинні бухгалтерські документи, протоколи зборів учасників та печатку підприємства (т. 1 а.с. 39-41). У цьому листі Товариство вимагало передати новопризначеному директору документи за період із 30.11.2016 по 21.07.2020 згідно з переліком, попередило про кримінальну відповідальність та про намір звернутися до суду та правоохоронних органів. 24.03.2021 ОСОБА_1 отримав відповідний лист Товариства.

12. 05.03.2021 ОСОБА_1 надав відповідь на вимогу Товариства від 26.02.2021 щодо надання документів та зазначив, що ці документи у нього не перебувають, а дії директора є недобросовісними та свідчать про зловживання правом (т. 2 а.с. 121).

13. У цей же день ОСОБА_1 повторно надіслав на адресу Товариства листи із проханням надати належним чином завірені копії документів про господарську діяльність товариства (щодо фінансової діяльності, статутної діяльності та договорів) згідно з переліком, визначеного у відповідних листах (т. 2 а.с. 103-105), а також надіслав на адресу Товариства запит (вимогу) про проведення аудиту, в якому зазначив, що ним укладено договір з Аудиторською фірмою на проведення аудиту діяльності Товариства, тому просив забезпечити можливість проведення такого аудиту та надати аудитору засвідчені копії документів, перелік яких визначено в додатку до договору на проведення аудиту. До запиту було долучено примірник оригіналу договору №2021/0503 на проведення аудиту та примірник оригіналу додатку до нього (т. 2 а.с. 122-123). 12.03.2021 Товариство отримало листи та запит.

14. 05.03.2021 ОСОБА_1 та ТОВ "Аудиторська фірма "ЛЄО Аудит Центр" уклали договір про проведення аудиту фінансової звітності товариства від 05.03.2021 № 2021/0503, за змістом п. 1.1. якого замовник ( ОСОБА_1 ), реалізуючи свої права учасника товариства, що передбачені статями 5 та 41 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю", доручає, а виконавець (ТОВ "Аудиторська фірма "ЛЄО Аудит Центр") бере на себе зобов`язання надати аудиторські послуги та провести зовнішню незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та діяльності об`єкта перевірки - Товариства за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 з наданням аудиторського звіту з питань перелічених в п 1.1. цього договору.

15. У Додатку № 1 до зазначеного договору сторони домовилися, що необхідними умовами для виконання виконавцем умов договору є забезпечення можливості доступу виконавця до записів, документів та іншої інформації ТОВ "Райскай", які стосуються товариства, відповідно до визначеного у договорі обсягу аудиторських послуг, та які можуть зберігатися за місцезнаходженням товариства (п. 1 Додатку № 1). У пункті 2 Додатку сторони домовилися про перелік документів товариства, завірені копії яких необхідні виконавцю для виконання договору.

16. 05.08.2021 ОСОБА_1 звернувся до Товариства із запитом (вимогою) щодо надання документів та просив надати йому протягом 10-ти днів з дати отримання запиту завірені копії документів, згідно з переліком, викладеному в запиті, посилаючись на те, що його попередні вимоги від 23.02.2021 та від 05.03.2021 виконано не було (т. 2 а.с. 135-138). 07.08.2021. Цей запит Товариство отримало 07.08.2021.

17. 16.08.2021 Аудиторська фірма звернулася до Товариства із листом про проведення аудиту фінансової звітності Товариства, в якому було зазначено про факт укладання 05.03.2021 із учасником Товариства ОСОБА_1 договору про проведення аудиту та просило, з метою забезпечення проведення аудиту протягом 10-ти днів надати завірені копії документів, перелічених у додатку № 1 до договору № 2021/0503 про проведення аудиту фінансової звітності від 05.03.2021, забезпечити аудитору необхідні умови для проведення аудиту (т. 2 а.с.165-171). Товариство не заперечувало отримання цього листа.

18. Перелік документів, що вимагався аудитором збігається зі змістом додатку № 1 до договору № 2021/0503 про проведення аудиту фінансової звітності від 05.03.2021, з єдиною лише відмінністю, яка полягає в тому, що такі документи вимагалися за період по 04.08.2021, тоді як договором такий строк було обмежено 05.03.2021.

19. Листом від 19.08.2021 Товариство повідомило, що вимога про надання документів виконана бути не може оскільки належне зберігання документів та ведення архіву у період із 30.11.2016 по 21.07.2020 включно, покладалось саме на ОСОБА_1 . Після звільнення з посади директора документи, не були передані новопризначеному директору. Товариство вважає, що ОСОБА_1 вкрав документи та печатку, тому за даним фактом було ініційоване звернення до правоохоронних органів (т. 2 а.с. 149-151).

20. Також 19.08.2021 Товариство звернулося до ОСОБА_1 із повторною вимогою про надання документів аналогічного змісту із вимогою від 26.02.2021, обґрунтовуючи її тим, що попередня вимога виконана не була (т. 1 а.с. 45-47).

21. 18.01.2022 ОСОБА_1 (замовник), ТОВ "Аудиторська фірма "ЛЄО Аудит Центр" (попередній виконавець) та ТОВ "Аудиторська фірма "Аудит та Бухгалтерський облік" (новий виконавець) уклали договір № 2022/1801 про уступку прав та переведення обов`язків за договором про проведення аудиту фінансової звітності товариства від 05.03.2021 № 2021/0503, відповідно до умов п. п. 1.1., 1.2. якого попередній виконавець, за згодою замовника, передає, а новий виконавець приймає на себе усі права та обов`язки, що належать попередньому виконавцю за договором № 2021/0503 про проведення аудиту фінансової звітності товариства від 05.03.2021 та додатком № 1 від 05.03.2021, що укладені між замовником та попереднім виконавцем. Підписанням цього договору замовник надає новому виконавцю свою згоду на передачу попереднім виконавцем своїх прав та обов`язків за договором № 2021/0503 та додатком № 1 новому виконавцю (т. 3 а.с. 105).

22. З моменту підписання цього договору новий виконавець став виконавцем за договором № 2021/0503 та додатком № 1, а попередній виконавець втрачає всі свої права та обов`язки за договором № 2021/0503 та додатком № 1 (пп. 3.1.1., 3.1.2. п. 3.1 договору № 2022/1801).

23. Листом від 18.01.2022 (т. 3 а.с. 106) ОСОБА_1 повідомив Товариство про вчинену уступку прав та переведення обов`язків за договором № 2021/0503 про проведення аудиту та надіслав на адресу Товариства примірник оригіналу договору № 2022/1801 від 18.01.2022 про уступку прав та переведення обов`язків.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції

24. Господарський суд Київської області рішенням від 29.06.2022 відмовив у задоволенні первісного позову Товариства до Директора про витребування печатки, установчих, реєстраційних, організаційних та управлінських документів, наказів про облікову політику, довідки банків про відкриття рахунків, касові книги, бухгалтерські та фінансові документи, договори та інші пов`язані документи, базу 1С та базу управління відносинами з клієнтами (CRM системи) Товариства за період з 30.11.2016 по 21.07.2020 включно.

25. Суд зустрічний позов Учасника до Товариства задовольнив частково, зобов`язав Товариство надати позивачеві належним чином завірені копії документів щодо господарської, зокрема, статутної діяльності Товариства, а саме:

1) усіх без винятку протоколів зборів засновників Товариства (рішень одноосібного засновника);

2) чинного статуту Товариства та змін до нього;

3) усіх без винятку протоколів загальних зборів учасників Товариства за весь період діяльності Товариства;

4) усіх без винятку документів Товариства (положень, регламентів, інструкцій тощо), що регулюють діяльність органів Товариства, та зміни до них за весь період діяльності Товариства;

5) усіх без винятку наказів і розпоряджень виконавчого органу Товариства (директора) за весь період діяльності Товариства.

26. Суд також зобов`язав Товариство забезпечити аудитору можливість проведення зовнішньої незалежної аудиторської перевірки фінансової звітності та діяльності Товариство за період з 01.01.2020 по 31.12.2020, у тому числі, шляхом надання належним чином завірених копій всіх документів відповідно до обсягу аудиторських послуг, визначених у договорі № 2021/0503 про проведення аудиту фінансової звітності товариства від 05.03.2021 та додатку № 1 від 05.03.2021 до договору, зокрема: установчих, реєстраційних, організаційних та управлінських документів Товариства; наказів про облікову політику Товариства, про проведення інвентаризації і створення інвентаризаційної комісії, про систему внутрішнього контролю, про порядок видачі готівки підзвіт, про матеріально-відповідальних осіб, по зберіганню та переміщенню товарно-матеріальних цінностей, довідок банків про відкриття рахунків Товариства, банківських виписок по всіх рахунках Товариства за період з 01.12.2016 по 05.03.2021; бухгалтерської та фінансової документації; договорів та інших пов`язаних документів; паспортів та ідентифікаційних кодів керівника (директора), бухгалтера і головного бухгалтера Товариства; бази 1С та бази Управління відносинами з клієнтами (CRM системи) Товариства за період з 01.12.2016 по 05.03.2021 - в електронному вигляді на окремих носіях інформації.

27. Суд відмовив у задоволенні зустрічного позову в частині зобов`язання Товариства надати аудитору завірені копії установчих, реєстраційних, організаційних та управлінських документів Товариства за період з 06.03.2021 по 05.11.2021.

28. Суд присудив до стягнення з Товариства на користь позивача судовий збір у розмірі 4540,00 грн та витрати на правничу допомогу у розмірі 60 000,00 грн.

29. Суд рішення мотивував так:

- чинне законодавство та положення статуту Товариства не передбачають чіткої процедури та власне обов`язковості оформлення передачі документації від колишнього директора Товариства новопризначеному;

- рішення загальних зборів учасників Товариства, оформлене протоколом від 21.07.2020 № 6, про звільнення Директора також не містить порядок передачі відповідних документів, якщо в цьому дійсно була потреба;

- у матеріалах справи відсутні відомості про те, що з моменту звільнення ОСОБА_1 . Товариство було обмежено у можливості здійснювати свою поточну господарську діяльність, подавати фінансову звітність, укладати договори, вести кадрову роботу чи що було обмежено у будь-яких інших аспектах повсякденної діяльності Товариства;

- вимога про передачу документів Директору була пред`явлена лише після виникнення у сторін корпоративного конфлікту (лютий 2021), хоча після звільнення з посади ОСОБА_1 продовжував перебувати у трудових відносинах із Товариством на іншій посаді;

- запис нового директора ОСОБА_2 про звільнення ОСОБА_1 було скріплено печаткою Товариства, що є підтвердженням фактичного перебування печатки Товариства в розпорядженні нового керівника станом на 25.02.2021;

- відсутність письмового акту про передачу документації в момент звільнення ОСОБА_1 та відсутність вимог від Товариства протягом наступного розумного періоду дають підстави вважати, що інтереси Товариства не вимагали такої передачі через те, що документація перебувала у безпосередньому володінні Товариства, його відповідних служб та підрозділів, а новий директор мав до них доступ;

- Товариство не надало доказів, які підтверджували би, що документи, печатка та майно, яке воно вимагає повернути, дійсно вибуло із володіння Товариства. Також не було представлено доказів, що підтверджували би, що це майно перебувало (або може перебувати) у володінні Директора, що звільнився;

- посилання Товариства на пункт 1 розділу XV Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5, є безпідставним, оскільки ініціатором складання такого акту має виступати саме Товариство, в тому числі в особі новопризначеного директора, з метою виявлення, перевірки всієї належної товариству документації, забезпечення збереження якої в майбутньому має здійснювати Товариство через новопризначеного директора;

- позов Товариства до Директора має надуманий характер, є недоведеним та необґрунтованим;

- Товариство порушило право Учасника, гарантоване статтею 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю", на ознайомлення із документами про господарську діяльність Товариства та отримання їх копій, що передбачено у пункті 11.2 статуту;

- відсутність у володінні Товариства документів, за недоведеністю того, що такими документами заволодів та утримує ОСОБА_1, накладає на Товариство обов`язок забезпечення інтересів учасника на отримання відповідних документів чи їх копій, зокрема, у спосіб вжиття заходів по їх відновленню;

- Товариство на підставі статті 41 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" зобов`язано забезпечити аудитору можливість проведення проведення зовнішньої незалежної аудиторської перевірки фінансової звітності та діяльності ТОВ "Райскай" за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 та надати відповідно до визначеного у договорі обсягу аудиторських послуг завірені копії всіх документів за період по 05.03.2021;

- у договорі № 2021/0503 визначений період, за який необхідно надати документи - 05.03.2021, тому Товариство зобов`язано надати документи саме за період по 05.03.2021, підстави вимагати надання аудитору завірені копії документів за період по 05.11.2021 відсутні, тому в цій частині зустрічний позов задоволенню не підлягає.

30. Північний апеляційний господарський суд постановою від 15.03.2023 залишив без змін рішення суду першої інстанції.

31. Суд апеляційної інстанції погодився з висновком суду першої інстанції щодо зобов`язання Товариства надати документи, за виключенням тих документів, які позивач не заявляв у своїх листах, та документів, які не відносяться до документів звітного характеру, як це передбачено вимогами статей 5, 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" та пункт 11.2 статуту, оскільки позивач за зустрічним позовом, як учасник з часткою 25 % статутного капіталу Товариства, обґрунтовано та законно реалізував своє корпоративне право шляхом звернення до відповідача з вимогою про забезпечення проведення аудиту фінансової звітності та витребування відповідних документів, а Товариство не забезпечило проведення такого аудиту, не надало витребуваних документів, з метою ухилення від проведення аудиту подало штучний позов до ОСОБА_1, як до колишнього директора, який обґрунтовано був залишений без задоволення.

32. Суд апеляційної інстанції врахував висновки, викладені в постановах Верховного Суду від 29.04.2020 у справі № 922/1859/19, від 28.04.2021 у справі №908/522/20.

33. Суд апеляційної інстанції також визнав обґрунтованим висновок суду першої інстанції щодо зобов`язання Товариства забезпечити аудитору можливості проведення зовнішньої незалежної аудиторської перевірки фінансової звітності та діяльності Товариства за період з 01.12.2016 по 05.03.2021, як передбачено умовами договору про проведення аудиту фінансової звітності товариства, оскільки, ухилення Товариства від забезпечення аудитору можливості проведення аудиту суперечить статті 41 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" та порушує корпоративне право позивача на управління Товариством, яке підлягає захисту у судовому порядку.

34. Суд апеляційної інстанції відхилив доводи скаржника, що витребувані судом документи не відносяться до документів звітного характеру, оскільки такі аргументи "спростовуються вищенаведеними висновками суду апеляційної інстанції, тоді як інші викладені в апеляційній скарзі доводи фактично свідчать про незгоду апелянта з висновками суду".

Короткий зміст вимог касаційної скарги та підстава (підстави) відкриття касаційного провадження. Узагальнені доводи особи, яка подала касаційну скаргу

35. 20.04.2023 Товариство звернулося до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій (з урахуванням уточнення касаційної скарги від 15.05.2023) просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати в частині задоволених зустрічних позовних вимог та ухвалити в цій частині нове рішення, яким відмовити у задоволенні зустрічного позову повністю.

36. Підставою касаційного оскарження судових рішень скаржник визначає пункт 3 частини другої статті 287 ГПК України.

37. Касаційна скарга обґрунтована неправильним застосуванням судами норм статей 41, 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" та статей 1, 11 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та положення наказу Мінфіну від 07.02.2013 № 73 "Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку", оскільки не враховано, що:

- Закон встановлює можливість проведення аудиту фінансової звітності, а не аудиту господарської діяльності товариства чи перевірку діяльності директора;

- проведення аудиту "фінансової звітності", а проведення аудиту "фінансово-господарської діяльності" підприємства не є тотожними поняттями, що відповідає висновку Верховного Суду у постанові від 28.04.2021 у справі № 908/522/20;

- у Товариства відсутній обов`язок надавати документи та відомості, які виходять за межі обсягу аудиторської перевірки фінансової звітності;

- база 1С та база Управління відносинами з клієнтами (CRM системи) не є обов`язковими при веденні господарської діяльності. Ці бази відсутні у переліку обов`язкових до зберігання документів Товариства, який встановлений частиною першою статті 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю";

- відсутні докази, що Товариство користується чи користувалось зазначеними системами під час провадження господарської діяльності, а указом Президента України №133/2017 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" встановлено заборону у використанні зазначеного програмного продукту;

- Закон зобов`язує Товариство надавати завірені підписом уповноваженої особи Товариства копії документів. У Товариства відсутній обов`язок надавати учаснику бази в електронному вигляді на носіях інформації.

38. Скаржник зазначає, що відсутній висновок Верховного Суду щодо застосування цих норм у подібних правовідносинах, зокрема:

- щодо обов`язку надання аудитору (аудиторській фірмі) товариством на вимогу учасників копій всіх документів відповідно до визначеного у договорі обсягу аудиторських послуг, якщо обсяг аудиторських послуг включає також аудит діяльності товариства, а не лише аудит фінансової звітності товариства;

- щодо обов`язку надання товариством аудитору (аудиторській фірмі) на вимогу учасників копій документів, зберігання яких не передбачено статтею 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю";

- щодо обов`язку надання товариством аудитору (аудиторській фірмі) на вимогу учасників для проведення аудиту фінансової звітності товариства на вимогу учасників електронних баз, зокрема, бази 1С та бази Управління відносинами з клієнтами (CRM системи).

39. Представник Шепетюка О.Я. у відзиві на касаційну скаргу проти її доводів заперечує, просить закрити провадження за касаційної скаргою, а у разі не встановлення підстав для закриття провадження, передбачених пунктом 4 частини першої статті 296 ГПК України, повністю відмовити у задоволенні касаційної скарги, судові рішення залишити без змін, а скаргу - без задоволення, посилаючись на те, що:

- усі доводи касаційної скарги стосуються саме обсягу інформації, яка підлягає наданню аудитору для проведення перевірки фінансової звітності Товариства;

- аргументи скаржника, що надання Товариством інформації (документів) для проведення аудиту фінансової звітності Товариства призведе до аудиту фінансово-господарської діяльності Товариства, не відповідають встановленим обставинам справи. Товариство не заперечувало у судах попередніх інстанцій щодо мети аудиторської перевірки;

- Верховний Суд розглядав питання обсягу інформації, яка підлягає наданню аудитору на вимогу учасника Товариства для проведення аудиторської перевірки фінансової звітності товариства (постанова від 28.04.2021 року у справі № 908/522/20, на яку посилається скаржник);

- стаття 43 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" регулює відносини не щодо проведення аудиторської перевірки фінансової звітності Товариства, а щодо обсягу документів, які Товариство зобов`язане надати на вимогу учасника Товариства;

- учасник Товариства, реалізуючи своє право на управління Товариством, мав право вимагати від нього як проведення аудиторської перевірки його діяльності, так і надання Товариством документів;

- інформація, яка міститься в базі 1С та базі управління відносинами з клієнтами (CRM системи), є інформацією внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, як системи збору, обробки та підготовки інформації про діяльність підприємства для внутрішніх користувачів у процесі управління підприємством, що відповідає визначенню у статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" правового поняття "внутрішньогосподарський (управлінський) облік";

- програмний продукт (база) "1С: Підприємство" є електронною формою ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку в комерційних організаціях, а також для формування стандартної бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, які є об`єктом аудиторської перевірки фінансової звітності Товариства;


................
Перейти до повного тексту