ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 липня 2023 року
м. Київ
справа № 520/8479/2020
адміністративне провадження № К/9901/41954/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Шишова О.О.,
суддів: Дашутіна І.В., Яковенко М.М.
розглянув в порядку письмового провадження в касаційній інстанції справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТОГАЗОВА КОМПАНІЯ "ГАЗІНВЕСТПРОЕКТ" до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, провадження в якій відкрито
за касаційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 09.09.2020, додаткове рішення Харківського окружного адміністративного суду від 24.09.2020, ухвалені у складі головуючого судді - Сагайдака В.В. та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 28.01.2021 у справі № 520/8479/2020, прийняту у складі колегії суддів: Кононенко З.О. (головуючий), Мінаєвої О.М., Макаренко Я.М.
І. Суть спору
1. Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "НАФТОГАЗОВА КОМПАНІЯ "ГАЗІНВЕСТПРОЕКТ" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (далі - ГУ ДПС у Харківській області), в якому просило суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 10.04.2020:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00000600503 від 10.04.2020 форма Р про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на суму 5 985 133, 75 грн. (за податковим зобов`язанням збільшення 4 788 107,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1 197 026, 75 грн.);
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00000610503 від 10.04.2020 форма П про зменшення суми від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 770 200,00 грн.;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00000620503 від 10.04.2020 форма Р про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 3 431 703, 75 грн. (за податковими зобов`язаннями збільшення 2 745 363,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 686 340, 75 грн.);
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00000630503 від 10.04.2020 форма В4 про зменшення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 31 846,00 грн.;
- стягнути на користь ТОВ "НК "ГАЗІНВЕСТПРОЕКТ" сплачений при зверненні до суду судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Харківській області.
2. Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення протиправними та безпідставними, отже підлягають скасуванню.
ІІ. Установлені судами фактичні обставини справи
3. Судами попередніх інстанцій установлено, що з 20.02.2020 по 12.03.2020 на підставі наказу ГУ ДПС у Харківській області від 27.01.2020 №514, проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ "НК "ГАЗІНВЕСТПРОЕКТ" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2017 по 30.09.2019, валютного законодавства за період з 01.04.2017 по 30.09.2019, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.04.2017 по 30.09.2019.
4. За результатами перевірки складено акт №908/20-40-05-03-08/39481330 від 19.03.2020 року (т.1 а.с. 83-189).
5. ГУ ДПС у Харківській області на підставі акту перевірки №908/20-40-05-03-08/39481330 від 19.03.2020 року складено:
6. - податкове повідомлення-рішення №00000600503 від 10.04.2020 форма Р про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на суму 5 985 133, 75 грн. (за податковим зобов`язанням збільшення 4 788 107,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1 197 026, 75 грн.) (т. 1 а.с. 72-73);
7. - податкове повідомлення-рішення №00000610503 від 10.04.2020 форма П про зменшення суми від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 770 200,00 грн. (т. 1 а.с. 74-75);
8. - податкове повідомлення-рішення №00000620503 від 10.04.2020 форма Р про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 3 431 703, 75 грн. (за податковими зобов`язаннями збільшення 2 745 363,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 686 340, 75 грн.) (т. 1 а.с. 76-77);
9. - податкове повідомлення-рішення №00000630503 від 10.04.2020 форма В4 про зменшення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 31 846,00 грн. (т. 1 а.с. 78-80).
10. 24.04.2020 позивач направив до Державної податкової служби України скаргу на вказані податкові повідомлення-рішення.
11. Рішенням №1627816/99-00-08-05-01-06 від 15.05.2020 Державна податкова служба України продовжила строк розгляду скарги (т.1 а.с. 193). Рішенням №19382/6/99-00-06-02-01-06 від 17.06.2020 Державна податкова служба України залишила без змін податкові повідомлення-рішення, а скаргу без задоволення (т.1 а.с. 195-204).
12. Не погоджуючись з указаними податковими повідомленнями-рішеннями, уважаючи їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, товариство звернулось до суду з цим позовом.
ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення
13. Харківський окружний адміністративний суд рішенням від 09.09.2020 та додатковим рішенням від 24.09.2020 позов задовольнив.
14. Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень-рішень №00000600503 від 10.04.2020, №00000610503 від 10.04.2020, №00000620503 від 10.04.2020, №00000630503 від 10.04.2020 суб`єкт владних повноважень діяв усупереч установленому законом порядку, необґрунтовано, упереджено, без з`ясування необхідних обставин, що мали значення для прийняття рішень, чим порушено законні інтереси платника податків.
15. Крім того, суд першої інстанції виходячи з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін дійшов висновку, що стягненню підлягають судові витрати, пов`язані з розглядом справи, у розмірі 30000,00 грн.
16. Другий апеляційний адміністративний суд постановою від 28.01.2021 підтримав позицію суду першої інстанції та за результатом апеляційного перегляду залишив рішення суду першої інстанції без змін.
IV. Касаційне оскарження
17. У касаційні скарзі представник відповідача, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, а також невірної правової оцінки обставин у справі, просить скасувати їх рішення, у задоволенні позову відмовити повністю.
18. Як підставу касаційного оскарження вказує пункт 2 частини четвертої статті 328 КС України.
19. У відзиві на касаційну скаргу представник позивача вказує, що оскаржувані рішення судів першої та апеляційної інстанцій винесені законно та обґрунтовано, на підставі всебічного та повного дослідження матеріалів та обставин справи, доводи ж касаційної скарги висновків цих судів не спростовують.
V. Релевантні джерела права й акти їх застосування
20. Пункт 44.1 статті 44 Податкового кодексу України (далі - ПК України).
21. Для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, реєстрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, ведення яких передбачено законодавством.
22. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
23. Підпункт 134.1.1. пункту 134.1. статті 134.
24. Об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
25. Пункт 198.1. статті 198 ПК України
26. До податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
27. а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
28. б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
29. в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
30. г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
31. Абзац 1 пункту 198.2. статті 198 ПК України
32. Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
33. дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
34. дата отримання платником податку товарів/послуг.
35. Пункт 198.3 статті 198 ПК України
36. кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.
37. Нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали в икористовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
38. Пункт 198.6 статті 198 ПК України
39. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
40. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
41. Стаття 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"
42. Господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
43. Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
44. Частина перша статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"
45. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
46. Частина друга статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"
47. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
VІ. Оцінка Верховного Суду
48. Відповідно до обставин справи між сторонами виник спір щодо правомірності та обґрунтованості винесення контролюючим органом податкових повідомлень-рішень від 10.04.2020 № №00000600503, №00000610503, №00000620503, №00000630503, які ґрунтуються на висновках останнього про нереальність здійснення господарських операцій між позивачем та контрагентами ТОВ "ЄВРОПА ДЕЙЗ", ТОВ "АСТА ЮА", ТОВ "ВЕСТЕРНС", ТОВ "ЛЕОНЕС", ТОВ "ДЕЛЛ КОМ", ТОВ "АРТЛАЙН ІНВЕСТ", ТОВ "ЛЕНТОКС ПЛЮС", ТОВ "СЕЙВ МАКС ГРУП", ТОВ "ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ "ДК КОНСАЛТ", ТОВ "ТЕКС ХАУЗ".
49. Правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування податкового кредиту наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.
50. Якщо господарська операція фактично не відбулася, то первинні документи, складені платником податку та його контрагентом на підтвердження такої операції, не відповідають дійсності, та свідчать про відсутність у сторін волевиявлення щодо реального здійснення господарської операції.
51. Наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування об`єкту оподаткування податком на прибуток та податкового кредиту.
52. Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.
53. При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, суди повинні враховувати, що, обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову.
54. У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував податковий кредит та сформував витрати, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи.
55. Також платник податків при виборі контрагента та укладенні з ним договорів має керуватись і належною обачністю, оскільки від цього залежить подальше фактичне виконання таких договорів, отримання прибутку та права на отримання певних преференцій.
56. Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити, зокрема, наявність таких обставин: неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності, відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку.
57. Таким чином, підставою для виникнення у платника права на податковий кредит з податку на додану вартість є факт реального здійснення операцій з придбання товарів з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст.
58. На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, Товариство повинно мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.
59. Задовольняючи позовні вимоги суди першої та апеляційної інстанцій дійшли висновку про правомірність формування позивачем даних податкового обліку за результатом господарських операцій з контрагентом з огляду на те, що факт вчинення спірних операцій підтверджується належними первинними документами складеними за результатом дійсних, реально виконаних правочинів. Оцінюючи облікові документи, надані позивачем щодо цих операцій, суди визнали їх достовірними та достатніми доказами, що підтверджують як спірні операції, так і задекларовані позивачем показники податкового обліку.
60. Cуди відхилили доводи контролюючого органу про допущені позивачем порушення вимог податкового законодавства, які були виявлені під час проведення перевірки, щодо безпідставності формування даних податкового обліку за господарськими операціями, які не підтверджені належними первинними документами та проведені (оформлені) з контрагентами, які мають ознаки фіктивності та у яких відсутні необхідні умови та ресурси для проведення відповідної господарської діяльності, й дійшли висновку про достовірність задекларованих позивачем даних, а відповідно і про правомірність формування податкового кредиту з податку на додану вартість за господарськими операціями проведеними з контрагентом-постачальником, оскільки такі операції фактично відбулись та є реальними.
61. Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "ДЕЛЛ КОМ" судами встановлено, що між позивачем (Замовник) та ТОВ "ДЕЛЛ КОМ" (Постачальник) укладено письмовий правочин у формі Договору поставки № 315/17П 31.05.2017. Відповідно умов договору, постачальник зобов`язується постачати та передавати у власність замовника товар, найменування, одиниця обліку, кількість та асортимент товару вказується у Накладній, що складається відповідно до замовлень замовника (т.2 а.с. 60-63).
62. Для підтвердження даних податкового обліку позивачем були надані первинні документи. Постачальником виставлено наступні рахунки-фактури: №СФ-0000814 від 17.10.2017; №СФ-0000214 від 05.10.2017; №СФ-0000756 від 16.09.2017; №СФ-0000306 від 07.08.2017; №СФ-0001361 від 27.07.2017; №СФ-0000652 від 14.07.2017; №СФ-0000106 від 03.07.2017; №СФ-0000901 від 19.06.2017; №СФ-0000266 від 06.06.2017 (т.2 а.с. 64, 71,77, 82, 88, 95,100, 109, 117).
63. Згідно з договором та видатковими накладними від 06.06.17 РН-0000266 на загальну суму 496368,00 грн. у т.ч. ПДВ 82728,00 грн., від 14.06.17 РН-0000654 на загальну суму 519840,00 в т.ч. ПДВ 86640,00 грн., від 19.06.17 РН -0000901 на загальну суму 497880,00 в т.ч. ПДВ 82980,00 грн., від 19.06.17 РН -0000902 на загальну суму 519840,00 грн. в т.ч. ПДВ 86640,00 грн., від 03.07.17 РН-0000106 на загальну суму 506520,60 грн. в т.ч. ПДВ 84420,1 грн., від 14.07.17 РН-0000652 на загальну суму 519840,00 грн. в т.ч. ПДВ 86640,00 грн., від 27.07.17 РН-0001361 на загальну суму 536624,00 грн. в т.ч. ПДВ 89437,33 грн., від 07.08.17 РН-0000306 на загальну суму 540048,00 грн. в т.ч. ПДВ 90008,00 грн., від 16.09.17 РН-0000756 на загальну суму 519840, 00 грн. в т.ч. ПДВ 86640,00 грн., від 05.10.17 РН-0000214 на загальну суму 655152,00 грн. в т.ч. ПДВ 109192,00 грн., від 17.10.17 РН-0000814 на загальну суму 654144,00 грн. в т.ч. ПДВ 109024,00 грн. постачальник поставив позивачу наступний товар на загальну суму 5966097,00 грн. в т. ч. ПДВ 994349,4 грн.: Змащувальна домішка "СМЖ", Кальматант "ECO-mix ", Гліцерил моностеарат 40, Матеріал для боротьби з поглинанням "N-SEAL", Пірогенний кремнезем МАС-200М, Силіконове масло-500, Мішки пап. відкр. 3-97х50-12 вологостійки, Поліакріламід, Шкаралупа горіхова, Нитрилотриметилфосфонова кислота (НТФК), Пірогенний кремнезем МАС-200М, Поліаніонна целюлоза (низков`язка) (т.2 а.с. 65, 72, 78, 83, 89, 96,101, 110, 113, 118, 122).
64. Відповідно до умов договору, Товар був фактично доставлений Постачальником, що підтверджується товарно-транспортними накладними: №М17 від 17.10.2017, №М5 від 05.10.2017, №М16 від 16.09.2017, №М7 від 07.08.2017, №М27 від 27.07.2017, №М14 від 14.07.2017, №М3-07 від 03.07.2017, №М19 від 19.06.2017, №М14 від 14.06.2017, №М6 від 06.06.2017 (т.2 а.с. 75-76, 79-80, 84-85, 90-91, 97-98, 102-103, 115-116, 119-120, 123-124).
65. Якість товару підтверджують: Паспорт якості від 17.10.2017, Сертифікат аналізу від 20.12.2017, Паспорти якості від 05.10.2017; Паспорт якості від 16.09.2017, Паспорти якості від 07.08.2017, Паспорти якості від 27.07.2017, Паспорт якості від 14.07.2017, Паспорти якості від 03.07.2017, Сертифікат якості від 03.07.2017, Паспорти якості від 19.06.2017, Паспорт якості від 19.06.2017, Паспорт якості від 14.06.2017, Паспорти якості від 06.06.2017 (т.2 а.с. 66-68, 73-74, 81, 86-87, 92-94, 99, 104-108, 111-112, 114, 121, 125-126).
66. Зобов`язання по оплаті вартості придбаного товару були виконані Позивачем, що підтверджується випискою з банківського рахунку АТ УКРСИББАНК за період з 01.04.2017 по 30.09.2019 та платіжним дорученням від 23.06.2017 р №320; від 03.07.2017 р №332; від 10.07.2017 р №347; від 18.07.2017 р №368; від 18.07.2017 р №369; від 25.07.2017 р №383; від 11.08.2017 р №426; від 29.08.2017 р №450; від 14.09.2017 р №473; від 19.10.2017 р №538; від 31.10.2017 р №565; від 02.11.2017 р №567; від 24.11.2017 р №613 (т. 2 а.с. 143-155).
67. Оплата також підтверджується банківськими виписками АТ УКРСИББАНК за період з 23.06.2017 по 23.06.2017, за період з 03.07.2017 по 03.07.2017, за період з 10.07.2017 по 10.07.2017, за період з 18.07.2017 по 18.07.2017, за період з 25.07.2017 по 25.07.2017, за період з 11.08.2017 по 11.08.2017, за період з 29.08.2017 по 29.08.2017, за період з 14.09.2017 по 14.09.2017, за період з 19.10.2017 по 19.10.2017, за період з 01.11.2017 по 01.11.2017, за період з 02.11.2017 по 02.11.2017, за період з 24.11.2017 по 24.11.2017 (т. 2 а.с. 127-142).
68. В бухгалтерському обліку розрахунки з постачальником відображено на рахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" (т. 2 а.с. 38).
69. Постачальником було складено та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 5966097,00 грн. в т. ч. ПДВ 994349,4 грн.:
70. №106 від 03.07.2017, №1361 від 27.07.2017, №214 від 05.10.2017, №266 від 06.06.2017, №306 від 07.08.2017, №652 від 14.07.2017, №654 від 14.06.2017, №756 від 16.09.2017, №814 від 17.10.2017, №901 від 19.06.2017, №902 від 19.06.2017. (т. 2 а.с. 156-180).
71. Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "АСТА ЮА" судами встановлено, що між позивачем (Замовник) та ТОВ "АСТА ЮА" (Постачальник) було укладено письмовий правочин у формі Договору поставки товарів №2804-2017 від 28.04.2017. Відповідно умов договору, постачальник зобов`язується постачати та передавати у власність замовника, найменування, одиниця обліку, кількість та асортимент товару вказується у Накладній, що складається відповідно до замовлень замовника (т.2 а.с. 181- 184).
72. Для підтвердження даних податкового обліку позивачем були надані первинні документи. Постачальником виставлено наступні рахунки-фактури: № СФ-0000126 від 11.05.2017 (т. 2 а.с. 190).
73. Згідно з договором та видатковими накладними № РН-0000126 від 11.05.2017 на загальну суму 439 560,00 грн. у т. ч. ПДВ 73 260,00 грн. постачальник поставив позивачу наступний товар: Кальматант "ECO-mix ", Бактеріцид Кристал 1000 (т.2 а.с. 191).
74. Відповідно до умов договору, Товар був фактично доставлений Постачальником, що підтверджується товарно-транспортними накладними: ТТН № д 11-05 від 11.05.2017 (т.2 а.с. 192-193).
75. Якість товару підтверджує: Паспорт якості від 11.05.2017, Паспорт якості від 11.05.2017, Паспорт якості від 11.05.2017 (т.2 а.с. 194-196).
76. Зобов`язання по оплаті вартості придбаного товару були виконані Позивачем, що підтверджує: платіжне доручення № 279 від 14.06.2017 на загальну суму 439 560,00 грн. (у тому числі ПДВ 73 260,00 грн) (т. 2 а.с. 189); Виписка банку за період з 14.06.2017 по 14.06.2017 на суму 439 560,00 грн. (у тому числі ПДВ 73 260,00 грн) (т. 2 а.с. 186-188).
77. В бухгалтерському обліку розрахунки з постачальником відображено на рахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" (т. 2 а.с. 185).
78. Постачальником було складено та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні на загальну суму 439 560,00 грн. у т. ч. ПДВ 73 260,00 грн.: №126 від 11.05.2017, квитанція/витяг реєстраційний номер в ЄРПН 9101348018, дата реєстрації: 31.05.2017 (т.2 а.с. 198-200).
79. Щодо господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "ЄВРОПА ДЕЙЗ" установлено, що між позивачем (Замовник) та ТОВ "ЄВРОПА ДЕЙЗ" (Постачальник) укладено письмовий правочин у формі Договору поставки № 030417/1 від 03.04.2017. Відповідно умов договору постачальник зобов`язується постачати та передавати у власність замовника, найменування, одиниця обліку, кількість та асортимент товару вказується у Накладній, що складається відповідно до замовлень замовника (т.2 а.с. 216-219).
80. Для підтвердження даних податкового обліку позивачем були надані первинні документи. Постачальником виставлено наступні рахунки-фактури: №СФ-0001352 від 30.05.2017, №СФ-0000018 від 04.05.2017, №СФ-000039 від 11.04.2017 (т.2 а.с. 220, 227, 237).
81. Згідно договору та видаткових накладних №РН-0001354 від 30.05.2017 на загальну суму 363888,00 грн. в т.ч. ПДВ 60648,00 грн., №РН-0001353 від 30.05.2017 на загальну суму 363888,00 грн. в т.ч. ПДВ 60648,00 грн., №РН-0001352 від 30.05.2017 на загальну суму 415872, 00 грн. в т.ч. ПДВ 69312,00 грн., №РН-0000027 від 11.05.2017 на загальну суму 259920, 00 грн. в т.ч. ПДВ 43320,00 грн., №РН-0000018 від 04.05.2017 на загальну суму 394080,00 грн. в т.ч. ПДВ 65680,00 грн., №РН-0000047 від 12.04.2017 на загальну суму 563160,00 грн. в т.ч. ПДВ 93860,00 грн., №РН-0000046 від 12.04.2017 на загальну суму 519840,00 грн. в т.ч. ПДВ 86640,00 грн., №РН-0000044 від 12.04.2017 на загальну суму 519840,00 грн. в т.ч. ПДВ 86640,00 грн., №РН-0000045 від 11.04.2017 на загальну суму 557671,80 грн. в т.ч. ПДВ 92945,3,00 грн., №РН-0000043 від 11.04.2017 на загальну суму 572940, 00 грн. в т.ч. ПДВ 95490,00 грн. постачальник поставив позивачу наступний товар: Бактеріцид Кристал 1000, Змащувальна домішка "СМЖ", Матеріал для боротьби з поглинанням "N-SEAL", Нитрилотриметилфосфонова кислота (НТФК), Кальматант "ECO-mix " (т.2 а.с. 221-223, 228, 232, 238-240, 244, 245).
82. Відповідно до умов договору, Товар був фактично доставлений Постачальником, що підтверджується товарно-транспортними накладними: №Р30 від 30.05.2017, №Р11 від 11.05.2017, №Р4 від 04.05.2017, №12-2 від 12.04.2017, №11 від 11.04.2017 (т.2 а.с. 224-225, 229-230, 233-234, 241-242, 246-247).
83. Якість товару підтверджує: Паспорт якості від 30.05.2017, Паспорт якості від 11.05.2017, Паспорти якості від 04.05.2017, Паспорт якості від 12.04.2017, Паспорти якості від 11.04.2017 (т.2 а.с. 226, 231, 235, 243, 248-250).
84. Зобов`язання по оплаті вартості придбаного товару були виконані Позивачем, що підтверджує: виписка з банківського рахунку АТ УКРСИББАНК за період з 01.04.2017 по 30.09.2019 (т. 3 а.с.1), платіжні доручення № 211 від 15.05.2017 на загальну суму 314 346,96 грн (у тому числі ПДВ 52 391,16 грн), а також випискою з банківського рахунку АТ Укрсиббанк за датою операції 15.05.2017 р. № 211; платіжне доручення № 225 від 18.05.2017 р. на загальну суму 300 000,00 грн (у тому числі ПДВ 50 000,00 грн), а також випискою з банківського рахунку АТ Укрсиббанк за датою операції 18.05.2017 р. № 225; платіжне доручення № 250 від 01.06.2017 р. на загальну суму 136 695,00 грн (у тому числі ПДВ 22 278, 50 грн), а також випискою з банківського рахунку АТ Укрсиббанк за датою операції 01.06.2017 р. № 250; платіжне доручення № 260 від 07.06.2017 р. на загальну суму 500 000,00 грн (у тому числі ПДВ 83 333,33 грн), а також випискою з банківського рахунку АТ Укрсиббанк за датою операції 07.06.2017 р. № 260; платіжне доручення № 278 від 14.06.2017 р. на загальну суму 142 956,00 грн (у тому числі ПДВ 23 826,00 грн), а також випискою з банківського рахунку АТ Укрсиббанк за датою операції 14.06.2017 р. № 278 (т. 3 а.с. 2-13).
85. Між ТОВ "ЄВРОПА ДЕЙЗ" та ТОВ "БІЗНЕС СОЛЮШЕНС" укладено Договір відступлення права вимоги № 2310/2017 від 23.10.2017 за яким відступлено право вимоги за Договором поставки № 030417/1 від 03.04.2017 на суму 3 137 101, 84 грн. (т. 3 а.с. 21-22). Позивачем отримано повідомлення про відступлення права вимоги (т. 3 а.с. 20). Оплата Позивачем заборгованості ТОВ "БІЗНЕС СОЛЮШЕНС" за Договором відступлення права вимоги на суму 3 137 101, 84 грн. підтверджується банківською випискою АТ "УКРСИББАНК" з 01.04.2017 до 31.03.2020.
86. В бухгалтерському обліку розрахунки з постачальником відображено на рахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" (т. 2 а.с. 201).
87. Постачальником було складено та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: №1352 від 30.05.2017, №1353 від 30.05.2017, №1354 від 30.05.2017, №18 від 04.05.2017, №27 від 11.05.2017, №43 від 11.04.2017, №44 від 12.04.2017, №45 від 11.04.2017, №46 від 12.04.2017, №47 від 12.04.2017. (т.3 а.с. 23-43).
88. У подальшому придбаний товар в ТОВ "ДЕЛЛ КОМ", ТОВ "АСТА ЮА", ТОВ "ЄВРОПА ДЕЙЗ", було використано Позивачем при організації власної господарської діяльності як давальницьку сировину для виготовлення готової продукції: наповнювачів кольматаційних для бурових розчинів SEAL марок А, В, С; піногасників бурових розчинів-GP. Переробку давальницької сировини для Позивача було здійснено:
89. ТОВ "ХІМВІСКПРОМ" на підставі Договору на виконання робіт № 01/08-17 від 01.08.2017, відповідно до якого підрядник зобов`язується згідно завдання та технічних умов ТУУ20.5-39481330:2017 замовника, своїми силами виготовити наповнювач кольматаційний для бурових розчинів GIP SEAL марок А, В, С. Для підтвердження даних податкового обліку позивачем були надані первинні документи: Попередня калькуляція вартості виробництва продукції № КА-0000002 від 02.08.2017, Акт приймання-передачі товару (давальницької сировини) від 02.08.2017, Товарно-транспортна накладна №АО208-6 від 02.08.2017. Акт надання послуг №128 від 02.08.2017, Передача готової продукції №25 від 02.08.2017. Товарно-транспортна накладна №А0208-8 від 02.08.2017, банківська виписка АТ УКРСИББАНК по контрагенту ТОВ "ХІМВІСКПРОМ" за період з 01.04.2017 по 30.09.2019 (т. 3 а.с. 44-59).
90. ТОВ "НЕОХИМ В" на підставі Договору №01/08-16ПР від 01.08.2016, відповідно до якого підрядник зобов`язується: згідно завдання та технічним умовам замовника своїми силами виготовити продукцію та передати її замовнику в передбачений договором строк, а замовник зобов`язується надати підряднику "технічну документацію"; передати необхідні для виготовлення продукції речовини та компоненти; прийняти виконані роботи та оплатити їх на умовах даного договору. Для підтвердження даних податкового обліку позивачем були надані первинні документи: Попередня калькуляції вартості виробництва продукції № КА-0000005 від 06.07.2017, № КА-0000006 від 06.07.2017, Акт приймання-передачі товару (давальницької сировини) від 03.07.2017, Товарно-транспортна накладна №П0307-5 від 03.07.2017, Акт надання послуг з переробки №63 від 06.07.2017, Передача готової продукції №63 від 06.07.2017, Акт надання послуг з переробки №64 від 06.07.2017, Передача готової продукції №64 від 06.07.2017, Товарно-транспортна накладна №С06077-5 від 05.07.2017. Рахунок-фактура №1371 від 06.07.2017. Попередня калькуляції вартості виробництва продукції № КА-0000007 від 24.10.2017, Акт приймання-передачі товару (давальницької сировини) від 24.10.2017, Товарно-транспортна накладна №П2410-5 від 24.10.2017, Акт надання послуг з переробки №103 від 24.10.2017, Передача готової продукції №103 від 24.10.2017, Товарно-транспортна накладна №Р2145 від 24.10.2017, банківська виписка АТ УКРСИББАНК по контрагенту ТОВ "НЕОХИМ В" за період з 01.04.2017 по 30.09.2019 (т. 3 а.с. 60-94).
91. ТОВ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА УКРАЇНА на підставі Договору №0901/18Н на виконання робіт від 09.01.2018. Для підтвердження даних податкового обліку позивачем були надані первинні документи: Попередня калькуляція вартості виробництва продукції № КА-0000003 від 02.02.2018, № КА-0000004 від 02.02.2018, Акт приймання-передачі товару (давальницької сировини) від 02.02.2018, Товарно-транспортна накладна № Р0202-2 від 02.02.2018, Рахунок-фактура №0002 від 02.02.2018, Акт надання послуг з переробки №2 від 02.02.2018, Передача готової продукції №2 від 02.02.2018, Рахунок-фактура №0001 від 02.02.2018, Акт надання послуг з переробки №1 від 02.02.2018, Передача готової продукції №1 від 02.02.2018, Товарно-транспортна накладна № К2-01 від 02.02.2018, банківська виписка АТ УКРСИББАНК по контрагенту ТОВ ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА УКРАЇНА за період з 01.04.2017 по 30.09.2019 (т. 3 а.с. 95-109).
92. ТОВ "СПЕЦМЕХСЕРВІС" за Договором на виконання робіт №2109-2017 від 21.09.2017, відповідно до якого виконавець зобов`язується виконати роботи по приготуванню промивальної рідини, лабораторному контролю та регулюванню її параметрів при бурінні в інтервалі від 0 м. до 2 400 м. свердловини № 44 Сахалінського НГКР, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити такі роботи. Для підтвердження даних податкового обліку позивачем були надані первинні документи: Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №74 від 19.10.2017, Накладна на внутрішнє переміщення №2010 від 20.10.2017, Товарно-транспортна накладна №1910-3 від 19.10.2017, Акт здачі-приймання наданих послуг №2 від 30.11.2017, Розрахунок до акту №2 від 30.11.2017, Акт списання №СпТ-000009 від 30.11.2017, Акт здачі-приймання наданих послуг №1 від 31.10.2017, Розрахунок до акту №1 від 31.10.2017, Акт списання №СпТ-000008 від 31.10.2017, банківська виписка АТ УКРСИББАНК по контрагенту ТОВ "СПЕЦМЕХСЕРВІС" за період з 01.04.2017 по 30.09.2019 (т. 3 а.с. 110-147).
93. На підставі Договору поставки № 2703-2017 від 27.03.2017 придбаний товар було поставлено ТОВ "УКРНАФТОГАЗРЕСУРС", відповідно до якого постачальник в порядку і на умовах, передбачених договором, зобов`язується поставити, передати у власність покупцю хімічні реагенти для буріння товар, відповідно до номенклатури, кількості та по ціні, що вказані у додатках (специфікаціях), які є невід`ємною частиною договору, а покупець зобов`язується в порядку і на умовах, передбачених договором, прийняти товар і сплатити договірну ціну за нього, в порядку, передбаченому договором. Для підтвердження даних податкового обліку позивачем були надані первинні документи: Рахунок-фактура №СФ-0000084 від 30.06.2017, Видаткова накладна № РН-0000131 від 30.06.2017, Товарно-транспортна накладна № 3006-3 від 30.06.2017, Довіреність № 112 від 30.06.2017, Рахунок-фактура № СФ-0000087 від 04.07.2017, Видаткова накладна № РН-0000137 від 04.07.2017, Товарно-транспортна накладна № О407-2 від 04.07.2017, Довіреність № 114 від 04.07.2017, Видаткова накладна №РН-0000221 від 18.10.2017, Довіреність №186 від 18.10.2017, Товарно-транспортна накладна №1810-5 від 18.10.2017, банківська виписка АТ УКРСИББАНК по контрагенту ТОВ "УКРНАФТОГАЗРЕСУРС" за період з 01.04.2017 по 30.09.2019 (т. 3 а.с. 148-176).