1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2023 року

м. Київ

справа № 809/1221/17

адміністративне провадження № К/9901/35844/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючий - Стародуб О.П.,

судді - Кравчук В.М., Чиркін С.М.

розглянув в порядку письмового провадження касаційну скаргу Малого підприємства "Влад" на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.02.2018 (судді - Довга О.І., Каралюс В.М., Сапіга В.П.)

у справі за позовом Малого підприємства "Влад" до управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, третя особа - Відділ містобудування та архітектури Долинської міської ради про визнання протиправним та скасування постанови,

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

МП "Влад" звернулось до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області від 29.06.2017 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.11.2013 (внесено зміни від 13.10.2014) №90.

ВСТАНОВЛЕНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що 05.11.2013 Відділ містобудування та архітектури Долинської міської ради надав МП "Влад" як замовнику будівництва містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №90 щодо будівництва восьмиповерхового 4-ох секційного житлового будинку (блок-секція №1,2) з вбудовано-прибудованими магазинами з влаштуванням підвалу по вулиці Довбуша в місті Долина, Івано-Франківська область (а.с.13). Згідно пункту 7 вказаних містобудівних умов та обмежень, цільове призначення земельної ділянки для будівництва та обслуговування магазину по продажу промислових товарів.

13.10.2014 Відділ містобудування та архітектури Долинської міської ради вніс зміни до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.11.2013 №90 в частині цільового призначення земельної ділянки: для будівництва багатоповерхового житлового будинку з вбудовано-прибудованими магазинами (а.с.14).

На підставі вказаних містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.11.2013 (із змінами від 13.10.2014) №90 позивач розробив та затвердив наказом №27 від 24.02.2016 проект будови, а 23.03.2016 Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області зареєструвало декларацію про початок виконання будівельних робіт №ІФ083160831939 (а.с.15-16). До наведеної декларації МП "Влад" вносились зміни, які були зареєстровані Відділом державного архітектурно-будівельного контролю Долинської міської ради Івано-Франківської області відповідними деклараціями від 24.11.2016 №ІФ083163290365 (а.с.17-19) та від 07.03.2017 №ІФ083170660636 (а.с.20-22).

Головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області Бойко О.В. було проведено позапланову перевірку діяльності Відділу містобудування та архітектури Долинської міської ради, за результатами якої відповідачем 29.06.2017 прийнято рішення про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: Івано-Франківська область, місто Долина, вулиця Довбуша, від 05.11.2013 (із змінами від 13.10.2014) №90 (а.с.12).

Вважаючи таке рішення протиправним позивач звернувся до суду з цим позовом.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕНЬ СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.10.2017 позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення "Про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.11.2013 (внесено зміни 13.10.2014) №90" від 29.06.2017.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що пункти 5, 11, 13 розділу "Містобудівні умови та обмеження" містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.11.2013 (внесено зміни від 13.10.2014) №90 містять відомості, які визначені п. 3.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст. При цьому, вказаний Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, не містить вимог щодо обов`язкового зазначення в містобудівних умовах та обмеженнях конкретних розрахунків та цифрових показників, оскільки містобудівні умови та обмеження є вихідними даними для проектування.

Також суд першої інстанції виходив з того, що цільове призначення земельної ділянки, яке зазначене в містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки від 05.11.2013 (внесено зміни від 13.10.2014) №90, відповідає намірам забудови за адресою: вул. Довбуша, м. Долина, Івано-Франківська область.

Також суд першої інстанції виходив з того, що відповідач безпідставно зазначив в рішенні від 29.06.2017 про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 05.11.2013 (внесено зміни 13.10.2014) №90 порушення про відсутність документа про право власності чи користування Малим підприємством "Влад" земельною ділянкою за кадастровим номером 26220101100:01:017:0630, оскільки таке порушення не відповідає дійсності.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.02.2018 рішення суду першої інстанції скасовано, в задоволенні позову відмовлено.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд апеляційної інстанції, виходив з того, що Управління ДАБІ в Івано-Франківській області є територіальним органом, без статусу юридичної особи публічного права, утвореним як структурний підрозділ апарату Державної архітектурно-будівельної інспекції України, відтак суд дійшов висновку, що управління ДАБІ в Івано-Франківській області не має адміністративної процесуальної правоздатності.

ДОВОДИ ОСОБИ, ЯКА ПОДАЛА КАСАЦІЙНУ СКАРГУ ТА ІНШИХ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

В обґрунтування касаційної скарги позивач покликається на те, що судом апеляційної інстанції неправильно застосовано норми матеріального та процесуального права, неправильно встановлено обставини справи, внаслідок чого суд дійшов помилкового висновку щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог.

Зокрема, покликається на те, що Державна архітектурно-будівельна інспекція України здійснює свої повноваження як безпосередньо так і через свої територіальні органи, при цьому визначення поняття суб`єкта владних повноважень не ставить наявність такого статусу у залежність від наявності статусу юридичної особи.

Просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції і залишити в силі рішення суду першої інстанції.

У відзиві на касаційну скаргу відповідач просить відмовити у її задоволенні.

ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Відповідно до статті 41-1 Державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.


................
Перейти до повного тексту