ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 липня 2023 року
м. Київ
cправа № 904/8883/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Студенець В.І. - головуючий, судді: Бакуліна С.В., Кібенко О.Р.
за участю секретаря судового засідання: Натаріної О.О.
розглянувши касаційну скаргу Приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "Акма"
на рішення Господарського суду Дніпропетровської області
(суддя - Тимощенко О.М.)
від 27.10.2022
та постанову Центрального апеляційного господарського суду
(головуючий суддя - Парусніков Ю.Б., судді: Верхогляд Т.А., Вечірко І.О.)
від 29.03.2023
у справі № 904/8883/21
за позовом Публічного акціонерного товариства "Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод"
до Приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "Акма"
про стягнення 1 971 701,10 грн,
за участю представників учасників справи:
позивача - не з`явилися
відповідача - Кузьменко Ю.І.
ВСТАНОВИВ:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Короткий зміст позовних вимог
1.1. Публічне акціонерне товариство "Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод" (далі - ПАТ "Інтерпайп НТЗ") звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з Приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "Акма" (далі - ПП "ВКФ "Акма") штрафу в сумі 1 966 419,15 грн та пені в сумі 5 281,95 грн.
1.2. Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем зобов`язань щодо своєчасного виконання робіт за договором № 20/1855 від 20.05.2020.
2. Зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
2.1. Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 27.10.2022 у справі №904/8883/21 позовні вимоги задоволено частково. Стягнуто з Приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "Акма" на користь Публічного акціонерного товариства "Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод" 688 246,70 грн штрафу, 5 281,95 грн пені. У решті позову відмовлено.
2.2. Рішення мотивоване тим, що позивачем прострочки не допущено, натомість відповідачем виконання всього комплексу передбачених пунктом 1.1 договору робіт завершилося підписанням 26.07.2021 з боку замовника (позивача) акта гарантійних приймальних випробувань від 04.06.2021, що вказує на допущене з боку підрядника порушення узгоджених у договорі строків виконання робіт.
При цьому, враховуючи положення статті 233 Господарського кодексу України та статті 551 Цивільного кодексу України, заявленого під час судових дебатів зауваження відповідача щодо завищення заявлених до стягнення сум штрафних санкцій, місцевий господарський суд дійшов висновку, що справедливим та розумним буде зменшення заявленого позивачем до стягнення штрафу до 688 246,70 грн, що за аналогією з частиною другою статті 232 Господарського кодексу України становить 7% від вартості сплачених позивачем коштів (9 832 095,72 х 7% = 688 246,70).
2.3. Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 29.03.2023 рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 27.10.2022 у справі №904/8883/21 залишено без змін.
3. Короткий зміст вимог касаційної скарги та узагальнений виклад позиції інших учасників справи
3.1. Не погоджуючись з рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 27.10.2022 та постановою Центрального апеляційного господарського суду від 29.03.2023 у справі №904/8883/21, Приватне підприємство "Виробничо-комерційна фірма "Акма" подало касаційну скаргу, якою просить рішення місцевого господарського суду та постанову суду апеляційної інстанції в частині задоволених вимог скасувати, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
3.2. Підставами касаційного оскарження Приватне підприємство "Виробничо-комерційна фірма "Акма" визначило пункти 1, 4 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України.
3.3. Відповідно до пункту 1 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України підставою касаційного оскарження судових рішень є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права у випадку, якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку.
3.4. Приватне підприємство "Виробничо-комерційна фірма "Акма" підставою касаційного оскарження зазначило пункт 1 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України, оскільки вважало, що судами попередніх інстанцій застосовано норми права без урахування висновків щодо їх застосування у подібних правовідносинах, викладених у постановах Верховного Суду від 20.05.2021 у справі №910/2711/20, від 28.05.2020 у справі №910/6217/19 (щодо застосування частини четвертої статті 612 Цивільного кодексу України), від 31.05.2022 у справі №916/693/21 (щодо застосування статті 613 Цивільного кодексу України).
Скаржник зазначив, що суди попередніх інстанцій залишили поза увагою та не застосували положення частини четвертої статті 612 та статті 613 Цивільного кодексу України, оскільки відповідач не мав змоги виконати своєчасно роботи саме через прострочення кредитора.
3.5. Відповідно до пункту 4 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у пунктах 1, 4 частини першої цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених частинами першою, третьою статті 310 цього Кодексу.
3.6. Крім того підставою касаційного оскарження зазначає пункт 4 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України, а саме: пункт 1 частини третьої статті 310 Господарського процесуального кодексу України, оскільки вважає, що суд не дослідив зібрані у справі докази.
Скаржник вважає, що допущені процесуальні порушення є такими помилками, які не забезпечили справедливого розгляду справи.
Також зазначив, що в порушення статей 86 та 236 Господарського процесуального кодексу України взагалі проігнорували як доказ та не надали оцінки висновку Державного підприємства "Науково-технічний центр "Станкоцентр", чим не дотримали порядок оцінки доказів.
4. Фактичні обставини справи, встановлені судами попередніх інстанцій
Між Приватним підприємством "Виробничо-комерційна фірма "Акма" (далі - підрядник) та Публічним акціонерним товариством "Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод" (далі - замовник) укладено договір № 20/185 від 20.05.2020 (далі - договір).
Відповідно до пункту 1.1 договору замовник доручає, а підрядник приймає на себе виконання комплексу робіт по встановленню токарно-револьверного 3-х осьового (осі - Z, X, С) із функцією фрезерування обробного центру "FFG DMC" моделі DL60LM згідно затвердженого Технічного завдання (додаток № 1, який є невід`ємною частиною Договору), у тому числі:
- проведення інжинірингових робіт, розробка та передача замовнику комплекту документації, в обсязі згідно з пунктом 5.2 Технічного завдання (додаток № 1). Вартість робіт включена у вартість устаткування;
- виготовлення, постачання та передача у власність замовнику устаткування по найменуванню, комплектності, з технічними характеристиками, в кількості, за ціною й вартістю згідно Специфікації № 1 (додаток № 2) та згідно з пунктами 2, 4 Технічного завдання (додаток № 1), які є невід`ємною частиною договору;
- виконання шеф-монтажних робіт, пусконалагодження устаткування, навчання персоналу замовника та проведення гарантійних приймальних випробувань устаткування, в обсязі та за вартістю згідно з Протоколом узгодження договірної ціни (додаток № 3) та згідно з пунктами 8, 9 Технічного завдання (додаток № 1 до договору), які є невід`ємною частиною договору.
3амовник зобов`язується прийняти й сплатити за устаткування та виконані роботи на умовах цього договору (пунктом 1.2).
За умовами пункту 2.1 договору вартість устаткування згідно Специфікації № 1 (додаток № 2) складає 9 768 457,56 грн (що по курсу долару США до гривні Національного Банку України рівному 26,5159 становить 368 400,00 доларів США), в тому числі ПДВ - 1 628 076,26 грн.
Вартість шеф-монтажних робіт, пусконалагодження устаткування, навчання персоналу замовника та проведення гарантійних приймальних випробувань устаткування згідно з Протоколом узгодження договірної ціни (Додаток № 3) становить 63 638,16 грн, у тому числі ПДВ - 10 606,36 грн.
Згідно з пунктом 2.3 договору його загальна сума становить 9 832 095,72 грн, у тому числі ПДВ - 1 638 682,62 грн.
Пунктом 3.1 договору визначено, що розрахунки за цим договором проводяться замовником в наступному порядку:
Оплата за устаткування по Специфікації № 1 (додаток № 2) в чотири етапи (підпункт 3.1.1):
- 30,195 % від вартості устаткування - попередня оплата по рахунку підрядника протягом 5 календарних днів з дати підписання договору (підпункт 3.1.1.1 договору);
- 25% від вартості устаткування - попередня оплата по рахунку підрядника протягом 5 календарних днів з дати отримання замовником повідомлення про готовність до відвантаження обладнання заводом-виробником (підпункт 3.1.1.2 договору в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020);
- 35,391 % від вартості устаткування оплачуються протягом 3-х банківських днів з дати підписання сторонами по договору акта попередніх приймальних випробувань без зауважень відповідно до "Програми попередніх випробувань" на заводі замовника, м. Дніпро, вул. Столєтова, 21 (додаток № 5), який розглядається і підписується замовником протягом 3-х банківських днів з дати виконання попередніх приймальних випробувань. У разі несплати у встановлений термін підрядник має право призупинити роботи за Графіком до моменту виконання зобов`язань по сплаті. Замовник зобов`язується протягом 3-х банківських днів з дати отримання повідомлення про готовність до відвантаження обладнання заводом-виробником надати на користь підрядника банківську гарантію платежу, випущену банком АТ "Банк Кредит Дніпро" на суму 35,391 % від вартості устаткування. Така банківська гарантія буде містити умову пред`явлення можливої вимоги тільки разом з оригіналом підписаного сторонами по договору акта попередніх приймальних випробувань, підпис(и) замовника на якому будуть збігатися з підписами на картці зі зразками підписів замовника, що наявна в банку АТ "Банк Кредит Дніпро" (підпункт 3.1.1.3 договору в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020);
- 9,414 % від вартості устаткування оплачується протягом 30 календарних днів з дати підписання сторонами акту гарантійних приймальних випробувань устаткування, за наявності Декларації відповідності устаткування вимогам законодавства в області охорони праці України, рахунку і зареєстрованої електронної податкової накладної (підпункт 3.1.1.4 договору).
Підпунктом 3.1.2 договору передбачено, що оплата 100 % вартості шеф-монтажних та пусконалагоджувальних робіт, навчання персоналу замовника та проведення гарантійних приймальних випробувань устаткування проводиться протягом 30 календарних днів після підписання сторонами акту гарантійних приймальних випробувань устаткування, за наявності підписаного сторонами акту здачі-приймання виконаних робіт, рахунку і зареєстрованої електронної податкової накладної.
При проведенні розрахунків за цим договором сторони зобов`язалися при заповненні платіжних документів указувати номер і дату договору, за яким здійснюється платіж (пункт 3.2 договору).
Додатковою угодою № 1 від 05.06.2020 змінено пункт 4.2 договору: "Термін виконання інжинірингових робіт становить 15 календарних днів з дати здійснення попередньої оплати, відповідно до підпункту 3.1.1.1. договору. Після закінчення виконання інжинірингових робіт та їх передачі підрядником замовнику сторонами підписується акт приймання-передачі базового інжинірингу."
Додатковою угодою № 2 від 07.12.2020 змінено редакцію пунктів (підпунктів) 3.1.1.2, 3.1.1.3, 4.1, 4.4 (абз. 2), 4.5, 4.12 (абз. 1) договору, доповнено пунктом 11 договору новими додатками, здійснено заміну Графіку (додаток № 4 від 20.05.2020 на додаток № 4 від 07.12.2020), змінено в Технічній частині (додаток № 1) редакцію розділу 6.
Відповідно до пункту 4.1 договору (в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020) "Термін виконання всього комплексу робіт, передбаченого пунктом 1.1 договору, визначається згідно Графіку (додаток № 4 від 07.12.2020 до договору) та становить 290 календарних днів з дати здійснення попередньої оплати, відповідно до підпункту 3.1.1.1 договору при належному та своєчасному виконанні оплат, відповідно до підпунктів 3.1.1.2 та 3.1.1.3 договору.
Абзацом першим пункту 4.4 договору передбачено, що постачання устаткування здійснюється відповідно до узгодженої сторонами Специфікації № 1 до договору та згідно з пунктом 2 Технічного завдання (додаток № 1).
Згідно з абзацом 2 пункту 4.4 договору (в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020) термін виготовлення та постачання устаткування становить 260 календарних днів з дати здійснення попередньої оплати, відповідно до підпункту 3.1.1.1 договору при належному та своєчасному виконанні оплати відповідно до підпункту 3.1.1.2 договору.
Пунктом 4.5 договору (в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020) сторонами передбачено, що попередні приймальні випробування устаткування будуть виконуватися на території замовника за узгодженою сторонами Програмою (додаток № 5).
За результатами приймання устаткування сторонами підписується акт попереднього приймання устаткування на території замовника (зразок акта попереднього приймання устаткування наведений у додатку № 6).
У разі, якщо представники замовника встановлять, що устаткування або запасні частини не відповідають Програмі попередніх випробувань на заводі замовника (додаток № 5 до договору) та мають зауваження, підрядник зобов`язаний негайно своїми засобами і за свій рахунок усунути їх.
Після усунення зауважень, устаткування має бути знову випробувано з дотриманням умов, передбачених Програмою попередніх випробувань та цим договором.
Доставка устаткування здійснюється підрядником на умовах СРТ - склад замовника м. Дніпро, вул. Каштанова, 35 (згідно Інкотермс 2020). Вивантаження устаткування з автомобіля, завезення устаткування в цех, його переміщення в цеху та монтаж устаткування на фундамент повинні бути проведені силами та за рахунок замовника згідно з інструкціями підрядника та під його контролем (пункт 4.6 договору).
Пунктом 4.8 договору визначено, що разом з устаткуванням підрядник передає замовнику наступні документи: видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, рахунок, сертифікат якості та інші документи, передбачені пунктом 5 Технічного завдання (додаток № 1).
Декларацію відповідності устаткування вимогам законодавства в галузі охорони праці України підрядник передає замовнику протягом 10 днів з дати виконання пусконалагоджувальних робіт.
Згідно з абзацом 1 пункту 4.12 договору (в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020) термін виконання шеф-монтажних, пусконалагоджувальних робіт, попереднього приймання устаткування, підготовки та гарантійних (приймальних) випробувань становить 30 календарних днів з дати постачання устаткування, але не більше 290 календарних днів з дати здійснення попередньої оплати, відповідно до підпункту 3.1.1.1 договору, при належному та своєчасному виконанні оплат відповідно до підпунктів 3.1.1.2 та 3.1.1.3 договору.
Абзацами 2 та 3 пункту 4.12 договору передбачено, що при проведенні пусконалагоджувальних робіт підрядник проводить навчання персоналу замовника згідно з пунктом 8 Технічного завдання (додаток 1 до договору). Програма для навчання персоналу замовника роботи з устаткуванням, його обслуговування та технічного нагляду надається підрядником та узгоджується замовником за 30 календарних днів до початку пусконалагоджувальних робіт. Програма повинна містити в собі кількість персоналу, яку необхідно підготувати до роботи з устаткуванням, перелік тем та кількість годин.
Після виконання пусконалагоджувальних робіт підрядник та замовник проводять гарантійні приймальні випробування устаткування згідно з Програмою приймальних випробувань. Підрядник погоджує Програму гарантійних приймальних випробувань із замовником не менше ніж за 30 днів до проведення монтажних і пусконалагоджувальних робіт. Гарантійні приймальні випробування проводяться згідно з пунктом 7 Технічного завдання (додаток № 1).
За умовами пункту 4.15 договору приймання виконаних шеф-монтажних та пусконалагоджувальних робіт здійснюється шляхом підписання уповноваженими представниками сторін акта здачі-приймання виконаних робіт.
По закінченню виконання всіх робіт уповноважені представники сторін підписують акт гарантійних приймальних випробувань устаткування.
Якість устаткування повинна відповідати вимогам Специфікації № 1 (додаток № 2) та сертифікату якості (паспорту), виданому виробником. Устаткування має бути 2020-2021 року виготовлення (пункт 5.1 договору).
Гарантійний термін на устаткування та виконані роботи становить 24 місяці після підписання сторонами Акту гарантійних приймальних випробувань устаткування (пункт 5.2 договору).
Відповідно до пункту 6.2 договору за порушення узгоджених термінів постачання устаткування та/або виконання робіт від 10-ти до 20-ти календарних днів підрядник сплачує замовнику штраф у розмірі 10 % від сплаченої замовником суми за договором. У разі, якщо прострочення термінів постачання устаткування та/або виконання робіт перевищує 20 календарних днів, підрядник сплачує замовнику штраф у розмірі 20 % від сплаченої замовником суми за договором замість 10 %, а починаючи з 25-го дня ще додатково до штрафу у розмірі 20 % пеню у розмірі 0,1 % від вартості невиконаних зобов`язань за кожен день прострочення (пеня нараховується за весь період прострочення).
Цей договір набирає чинності з моменту фактичного підписання його повноважними представниками сторін, скріплення їх підписів печатками сторін і діє до 31.12.2021. Закінчення терміну дії договору не звільняє сторони від виконання зобов`язань, що залишилися невиконаними (пункт 10.1 договору).
Відповідно до умов договору сторони підписали додатки до договору:
- додаток № 1 Технічне завдання з додатками;
- додаток № 2 Специфікація № 1 на постачання устаткування на суму 9 768 457,56 грн;
- додаток № 3 Протокол узгодження договірної ціни на виконання шеф-монтажу, пусконалагодження устаткування, навчання персоналу замовника та проведення гарантійних приймальних випробувань устаткування на суму 63 638,16 грн;
- додаток № 4 від 20.05.2020 Графік та додаток № 4 від 07.12.2020;
- додаток № 5 Програма попереднього приймання устаткування з додатками;
- додаток № 6 зразок акта попереднього приймання устаткування.
У Специфікації № 1 (додаток № 2) до договору сторони узгодили, що виготовленню, постачанню та передачі підрядником у власність замовника підлягає устаткування на загальну суму 9 768 457,56 грн з ПДВ, у тому числі:
- токарно-револьверний 3-х осьовий (вісі - Z, X, С) із функцією фрезерування обробний центр "FFG DMC" моделі DL60LM у кількості 1 шт за ціною 7 690 936,80 грн без ПДВ;
- комплект запасних частин на 1 рік експлуатації верстата, в тому числі: привідний ремінь головного шпинделя - 8 шт, датчик системи затиску кулачків патрона - 2 шт, датчик системи затиску/розтискання револьверної головки - 2 шт, магнітний контактор - 1 шт; кількість - 1 шт за ціною 26 515,90 грн без ПДВ;
- комплект токарно-фрезерного інструменту для випробувань та дослідно-промислової експлуатації протягом 2 місяців у кількості 1 шт за ціною 422 928,60 грн без ПДВ.
У додатку № 1 до договору - Технічне завдання на поставку токарно-револьверного 3-х осьового (вісі - Z, X, С) із функцією фрезерування обробного центру "FFG DMC" моделі DL60LM для обробки залізничних вісей ПАТ "Інтерпайп НТЗ" визначені наступні дані: загальна інформація (розділ 1); устаткування (розділ 2); коротка технологія виробництва чистових вісей (розділ 3); додаткові вимоги до устаткування (розділ 4); перелік вимог до документації, що поставляється (розділ 5); попередні приймання на заводі замовника (розділ 6 в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020); гарантійні приймальні випробування на заводі замовника (розділ 7); навчання технологічного та обслуговуючого персоналу (розділ 8); вимоги до шефмонтажу та ПНР (розділ 9); список додатків до ТЗ (розділ 10).
Пунктом 4.6 розділу 4 Технічного завдання (додаток № 1 до договору) встановлено, що устаткування постачається комплектно, з усіма необхідними допоміжними системами (гідравліка, змазка, пневматика, охолодження і т.ін.) та системами управління допоміжним обладнанням і повинно бути готове до роботи після монтажу, підключення до енергоресурсів та виконання пусконалагоджувальних робіт. Механічне обладнання постачається разом із усім електричним та керуючим обладнанням, приводами і приладами, що вимагаються для його експлуатації й техобслуговування (стандартний набір інструментів).
Відповідно до пункту 6.1 (в редакції додаткової угоди до договору № 2 від 07.12.2020) розділу 6 Технічного завдання (додаток № 1 до договору) виконання попередніх випробувань устаткування здійснюється згідно з "Програмою попередніх випробувань" на заводі замовника, м. Дніпро, вул. Столєтова, 21 (додаток 5 до договору).
Пунктом 7.1 розділу 7 Технічного завдання (додаток № 1 до договору) визначено, що гарантійні приймальні випробування на заводі замовника проводяться уповноваженими представниками обох сторін на підставі "Програми гарантійних приймальних випробувань", розробленої підрядником та узгодженої із замовником не пізніше ніж за 30 днів до початку випробувань. Випробування проводяться після завершення будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт устаткування, що постачається за контрактом. Загальний час проведення гарантійних приймальних випробувань становить 72 години. Технічні можливості устаткування перевірятимуться на чорнових вісях за кресленням ОС-0009-14R (чистова вісь за кресленням ОС-0007-14R), додатки В і Б. Продуктивність перевірятиметься на чорнових вісях за кресленням ОС-0009-14R (чистова вісь за кресленням ОС-0007-14 R), додатки В і Б.
Гарантійні приймальні випробування повинні включати:
- перевірку відповідності комплекту устаткування та технічної документації вимогам контракту та цього Технічного завдання;
- перевірку якості виготовлення, збирання, стану деталей та вузлів устаткування;
- перевірку роботи автоматизації;
- продуктивність;
- безперебійність роботи устаткування;
- згідно з програмою гарантійних приймальних випробувань (пункт 7.2 розділу 7 Технічного завдання (додаток № 1 до договору).
Згідно з пунктом 7.5 розділу 7 Технічного завдання (додаток № 1 до договору) за результатами випробувань складається "Акт гарантійних приймальних випробувань", який підписується обома сторонами не пізніше ніж 10 днів після їх завершення.
За умовами пункту 7.6 розділу 7 Технічного завдання (додаток № 1 до договору) у разі негативного результату:
- перших гарантійних випробувань (72 години), у підрядника є 15 календарних днів для усунення невідповідностей та проведення повторних гарантійних випробувань;
- повторних гарантійних випробувань (72 години), настає зобов`язання з виплати штрафних санкцій за недосягнення продуктивності та безперебійної роботи відповідно до пункту 6.5 договору № 20/1855.
Судами встановлено, що відповідно до умов підпункту 3.1.1.1 пункту 3.1.1 договору замовник повинен був здійснити попередню оплату в розмірі 30,195 % від вартості устаткування (9 768 457,56 х 30,195% = 2 949 585,76) у строк до 25.05.2020 (5 днів після підписання договору) включно.
Із наданого позивачем платіжного доручення № 6495 встановлено, що перший етап попередньої оплати виконаний замовником 09.06.2020 в сумі 2 949 585,77 грн. Термін прострочення замовником здійснення попередньої оплати вартості устаткування становить 14 (чотирнадцять календарних днів).
Згідно з пунктом 4.2 договору (в редакції додаткової угоди № 1 від 05.06.2020), що відповідає пункту 2 Графіка (додаток № 4 до договору від 07.12.2020), підрядник повинен був виконати інжинірингові роботи не пізніше 24.06.2020 (з урахуванням фактичного виконання позивачем першого етапу попередньої оплати 09.06.2020).
Спір щодо строку виконання інжинірингових робіт та їх приймання-передачі за актом між сторонами відсутній.
За умовами абзацу другого пункту 4.4 договору (в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020) виготовлення та постачання устаткування замовнику мало відбутися протягом 260 календарних днів з дати здійснення попередньої оплати відповідно до підпункту 3.1.1.1 договору при належному та своєчасному виконанні оплати відповідно до підпункту 3.1.1.2 договору, тобто не пізніше 24.02.2021.
Так, листом № 332 від 15.12.2020 підрядник повідомив замовника, що токарно-револьверний 3-х осьовий (вісі - Z, X, С) із функцією фрезерування оброблювального центру FFG DMC моделі DL60LM за договором № 20/1855 від 20.05.2022 готовий до відвантаження з Республіки Корея з 16.11.2020 та просив здійснити оплату згідно з пунктом 3.1.1.2 договору та надати банківську гарантію платежу згідно з підпунктом 3.1.1.3 договору.
Відповідно до підпункту 3.1.1.2 (в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020) другий етап оплати у розмірі 25% від вартості устаткування, що становить 2 442 114,39 грн (9 768 457,56 х 25% = 2 442 114,39) виконаний позивачем своєчасно шляхом сплати коштів у сумі 2 556 603,90 грн за платіжним дорученням № 14896 від 17.12.2020.
За видатковою накладною № РН-0000010 від 01.03.2020 відповідач передав, а позивач прийняв передбачене Специфікацією № 1 (додаток № 2) устаткування на загальну суму 9 768 457,56 грн з ПДВ.
Відповідно до пункту 11 Графіка (додаток № 4 від 07.12.2020) попереднє приймання устаткування на території ПАТ "Інтерпайп НТЗ" мало відбутися протягом 273-276 днів з моменту здійснення попередньої оплати згідно з підпунктом 3.1.1 договору, тобто не пізніше 12.03.2021 (з урахуванням фактичного виконання позивачем першого етапу попередньої оплати 09.06.2020).
Попереднє приймання устаткування за затвердженою сторонами 09.12.2020 "Програмою попереднього приймання" (додаток № 5) відбувалося на території заводу замовника ПАТ "Інтерпайп НТЗ" у період з 17.03.2021 по 22.04.2021 і завершилося негативним результатом, що зафіксовано в акті попереднього приймання устаткування від 22.04.2021, який підписано представниками з обох сторін, але з особистою думкою представника відповідача щодо зауважень позивача в частині виявлених недоліків під час попередньої прийомки устаткування.
При повторному попередньому прийманні устаткування, яке відбувалося на території заводу замовника ПАТ "Інтерпайп НТЗ" у період з 17.03.2021 по 14.05.2021, сторони досягли успішних результатів з прийомки устаткування, про що складено акт повторного попереднього приймання устаткування від 14.05.2021.
Складений за результатом приймання акт від 14.05.2021 позивачем підписано 19.05.2021, тобто в межах строку, передбаченого підпунктом 3.1.1.3 пункту 3.1.1 договору (в редакції додаткової угоди № 2 від 07.12.2020).