ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 червня 2023 року
м. Київ
cправа № 910/14757/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Могил С.К. - головуючий (доповідач), Волковицька Н.О., Случ О.В.,
за участю секретаря судового засідання Кравчук О.І.
та представників:
позивача: Сухацький А.П.,
відповідача: Перевозник П.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Т-ТРАНС"
на постанову Північного апеляційного господарського суду від 27.03.2023
та рішення Господарського суду міста Києва від 13.01.2022
у справі № 910/14757/21
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Т-ТРАНС"
до Публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України"
про стягнення 6 372 189,88 грн,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Т-ТРАНС" (далі - ТОВ "Т-ТРАНС", позивач) звернулось до суду з позовом до Публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" (далі - ПАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація України", відповідач) про стягнення 4 790 440,67 грн основного боргу, 667 461,89 грн пені, 330 651,00 грн 3% річних, 583 636,34 грн інфляційних втрат.
Позов обґрунтований неналежним виконанням відповідачем умов Договору транспортного експедирування залізничним транспортом від 21.09.2018 № 420 (далі - Договір) в частині відшкодування документально підтверджених витрат, пов`язаних із наданням послуг у зв`язку із чим виникла заборгованість на суму 4 790 440,67 грн. Крім того, позивач нарахував відповідачу 667 461,89 грн пені згідно з п. 4.2 Договору, 330 651,00 грн 3% річних та 583 636,34 грн інфляційних втрат відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України).
Рішенням Господарського суду міста Києва від 13.01.2022 (суддя Джарти В.В.), залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 27.03.2023 (колегія суддів: Владимиренко С.В. - головуючий, Ходаківська І.П., Демидова А.М.), у задоволенні позову відмовлено повністю у зв`язку з недоведеністю позивачем наявності заборгованості відповідача за Договором на спірну суму.
Судами встановлено, що 21.09.2018 між ТОВ "Т-ТРАНС" (як експедитором) та ПАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація України" (як клієнтом) укладений Договір, за умовами якого експедитор зобов`язується за плату організувати виконання транспортно-експедиційних послуг, пов`язаних з перевезенням зернових, зернобобових, олійних культур та продуктів їх переробки (далі - вантаж) залізничним транспортом (далі - послуги).
Відповідно до п 1.2 Договору згідно з письмовою заявою клієнта експедитор може надавати додаткові послуги: вивантаження вантажу та передача вантажоодержувачу, перевірка кількості та стану вантажу, зважування вантажів, визначення якості вантажу (за результатом досліджень спеціалізованих лабораторій), відбір зразків вантажу, сплата мита, зборів та витрат, від імені клієнта, виконання митних формальностей, одержання інших необхідних документів. Перевезення кожної окремої партії вантажу оформлюється окремим Додатком за зразком, встановленим в Додатку № 1 до Договору, що є невід`ємною його частиною.
За умовами п. 1.3 Договору назва вантажу, кількість вантажу, вартість послуг, строки та інші умови перевезення вантажу зазначаються сторонами у Додатках.
Згідно із п. 2.1.8 Договору експедитор зобов`язаний забезпечувати своєчасне замовлення та організацію подачі рухомого складу (залізничних вагонів) для здійснення завантаження (вивантаження) належного клієнту вантажу з метою його перевезення в строки та маршрутом, обраним клієнтом згідно з попередньо погодженою з ним заявкою, що є невід`ємною частиною Договору, та інструкцією по заповненню залізничної накладної.
Експедитор зобов`язується здійснювати за рахунок клієнта за його дорученням сплату станційних зборів, залізничних тарифів, митних платежів, лабораторних досліджень вантажу, оплату за надання ветеринарних, санітарних, карантинних, екологічних, радіологічних сертифікатів, сертифікатів якості, відомостей та документів, необхідних для здійснення митного контролю, сплачувати рахунки, надані Спеціалізованими підприємствами (та ін.), послуги митного брокера, служби прикордонного регіонального ветеринарного контролю, Торгово-промислової палати України (п. 2.1.12 Договору).
Пунктом 2.1.15 Договору передбачений обов`язок експедитора отримувати та надавати клієнту необхідну документацію на завантажений вантаж (рахунки, акти зачистки тощо). На вимогу клієнта надавати підтверджуючі документи стосовно сплати грошових коштів на користь третіх осіб, залучених до виконання зобов`язань (сертифікаційні та залізничні організації), акти виконаних робіт, наданих послуг та ін.
За змістом п. 2.1.17 Договору експедитор зобов`язується своєчасно надавати клієнту рахунки для здійснення оплати за надані послуги за Договором.
Відповідно до п. 2.1.18 Договору експедитор надає клієнту наступні документи: оригінали рахунків; акти приймання-передачі наданих послуг (з обов`язковим зазначеним ваги перевезеного вантажу у пункті призначення вантажу); дублікати або копії сертифікатів; копії залізничних накладних, завірені печаткою експедитора. Зазначені документи, експедитор зобов`язаний надавати протягом 5-ти днів з моменту надання послуг.
За умовами п. 2.2.6 Договору клієнт зобов`язався відшкодовувати експедиторові документально підтверджені витрати, пов`язані з наданням послуг, що є предметом Договору, та оплатити вартість наданих послуг протягом 7 (семи) банківських днів з дати отримання рахунку, акту приймання-передачі наданих послуг, податкової накладної та підтверджуючих документів від експедитора.
Пунктом 2.2.7 Договору сторони погодили, що клієнт зобов`язаний протягом 7 (семи) банківських днів з дати отримання рахунку відшкодувати погоджені з ним та здійснені в його інтересах додаткові витрати експедитора, що виникли у останнього при виконанні Договору.
Вартість робіт і послуг третіх осіб, вартість адміністративних послуг, вартість видачі та оформлення документів та інші витрати, збори, платежі, що не були передбачені сторонами, але є необхідними для виконання Договору і своєчасно узгоджені з клієнтом, покладаються на клієнта і він зобов`язаний їх відшкодувати експедитору (п. 2.2.9 Договору).
Згідно із п. п. 3.1, 3.2 Договору за надання послуг експедитор виставляє клієнтові рахунок по погодженим ставкам, згідно Додатків до Договору. Оплата клієнтом наданих послуг здійснюється на умовах оплати фактично наданих послуг протягом 7 (семи) банківських днів з дати виставлення рахунку експедитора на підставі підписаного уповноваженими представниками обох сторін акту приймання-передачі наданих послуг за кількість фактично відправленого вантажу в пункт призначення.
Сума Договору не є фіксованою, її розмір визначається видом та обсягом наданих транспортно-експедиторських послуг протягом дії Договору згідно підписаних актів приймання-передачі наданих послуг, але у будь-якому випадку не може перевищувати 100 000 000,00 грн (п. 3.4 Договору).
Відповідно до п. 3.9 Договору клієнт зобов`язаний відшкодовувати узгоджені з ним та здійсненні на його користь додаткові витрати експедитора, які виникли у останнього при виконанні Договору. Підтвердженням додаткових витрат експедитора є документи (рахунки, накладні та ін.), надані третіми особами (суб`єктами господарювання), що були залучені до виконання Договору або органами влади. Відшкодування клієнтом документально підтверджених додаткових витрат експедитора здійснюється на підставі наданого останнім рахунку протягом 7 (семи) банківських днів з дати отримання додаткового рахунку.
Договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами та діє до 01.04.2019 (п. 8.1 Договору).
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що перевезення вантажів за організацією ТОВ "Т-ТРАНС" здійснювалось ПАТ "Українська залізниця" як перевізником відповідно до Договору про надання послуг № 00009/ЦТЛ-2018 від 08.02.2018 (далі - Договір про надання послуг), яким передбачено здійснення перевезень вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, та інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародних сполученнях (експорт, імпорт) у вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника (ТОВ "Т-ТРАНС") і проведення розрахунків за ці послуги. На підставі Договору про надання послуг ПАТ "Українська залізниця" списувало з особового рахунку позивача платежі, у зв`язку з чим витрати позивача, понесені ним в результаті виконання своїх обов`язків за Договором, склали 4 790 440,67 грн, з яких:
- 864 408,84 грн - за переадресацію вагонів по станції Кремидівка Одеської залізниці, здійснену на підставі Додаткової угоди № 36 від 03.12.2018 до Договору, на виконання умов якої позивач склав акти здачі-приймання робіт (надання послуг) № 47 від 25.01.2019 (на підставі накопичувальних карток № 17010005, № 20010007 зборів за роботи (послуги) та штрафів, пов`язаних з перевезенням вантажів (вантажобагажу)), № 52 від 25.01.2019 (на підставі відомості № 27019130 плати за користування вагонами), № 66 від 31.01.2019 (на підставі відомостей № 29010005, № 27010003, № 31010006 плати за користування вагонами, відомості № 27010004 плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу, накопичувальних карток № 25010008, № 30010013, № 27010011, № 31010014 зборів за роботи (послуги) та штрафів, пов`язаних з перевезенням вантажів (вантажобагажу)), № 6 від 07.02.2019 (на підставі відомостей № 02020008, № 02020009 плати за користування вагонами, відомостей № 31010007, № 02020010 плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу), а також за переадресацію вагонів по станції Федорівка Придніпровської залізниці, яка, за твердженням позивача, ним не здійснювалася, але на компенсацію витрат за якою позивач склав акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 63 від 28.02.2019 (на підставі накопичувальної картки № 09020017 зборів за роботи (послуги) та штрафів, пов`язаних з перевезенням вантажів (вантажобагажу), відомостей № 09020005, №12020007 плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу, відомості № 12020006 плати за користування вагонами), оскільки за наданими ПАТ "Українська залізниця" документами платником зазначено ТОВ "Т-ТРАНС", а вантажовласником - ПАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація України";
- 3 926 031,83 грн - за організацію перевезень зернових культур та відшкодування за користування вагонами по станціях Лелеківка, Одеська залізниця (відомість № 02050002 плати за користування вагонами), Охтирка, Південна залізниця (відомості № 03050050, № 03050053, № 03050052, № 06050059, № 06050060 плати за користування вагонам), Капустине, Одеська залізниця (відомості № 03050002, № 07050005 плати за користування вагонами), Шпола, Одеська залізниця (відомості № 05050052, № 07050056, № 08050059 плати за користування вагонами), Суми, Південна залізниця (відомості № 03050032, № 04050034 плати за користування вагонами), Кременчук, Південна залізниця (відомості №03050031, № 05050033, № 06050035, № 08050037 плати за користування вагонами), Балин, Південно-Західна залізниця (відомості № 08050022, № 08050021, № 08050017, № 08050018, № 09050025 плати за користування вагонами), Кобеляки, Південна залізниця (відомості № 02050040, № 05050042, № 08050045, № 08050047, № 09050050, № 12050052 плати за користування вагонами), Умань, Одеська залізниця (відомості № 03050081, № 05050088 плати за користування вагонами), Кролевець, Південно-Західна залізниця (відомості № 03050011, № 05050012 плати за користування вагонами), Кириківка, Південно - Західна залізниця (відомості № 01050032, № 03050034, № 03050036, № 08050038 плати за користування вагонами), Мена, Південно-Західна залізниця (відомості № 01050054, № 02050057, № 03050059, № 03050058, № 04050062, № 05050064, № 08050068, № 08050066, № 09050070, № 10050071, № 11050075, № 12050077, № 13050080 плати за користування вагонами), Путивль, Південно-Західна залізниця, Богданівці, Південно-Західна залізниця, Бобровиця, Південно-Західна залізниця, Кропивницький, Одеська залізниця (номера відомостей не зазначено).
Як встановлено судами, за умовами, зокрема, п.п. 2.1.18, 2.2.6, 3.2 та 3.6 Договору сторони погодили, що зобов`язання з оплати наданих експедитором послуг за договором виникає у клієнта після підписання сторонами акту приймання-передачі наданих послуг, а також отримання від експедитора рахунка, податкової накладної, акта звірки взаєморозрахунків та документів, підтверджуючих надання послуг.
Суди зазначили, що матеріали справи не містять лист позивача від 13.06.2019 щодо сплати коштів на суму 864 408,84 грн відповідно до актів здачі-приймання робіт № 47 від 25.01.2019, № 52 від 25.01.2019, № 66 від 31.01.2019, № 6 від 07.02.2019 та № 63 від 28.02.2019, на який посилається позивач, як і докази надсилання позивачем на адресу відповідача зазначених актів здачі-приймання робіт. Водночас наявні копії актів здачі-приймання робіт підписані лише з боку позивача та не містять зазначення ваги перевезеного вантажу, що є обов`язковим в силу п. 2.1.18 Договору, номерів вагонів та залізничних накладних, а також назви станцій відправлення та призначення, що не дозволяє встановити, на виконання яких саме перевезень та за який період складені ці акти, що унеможливлює ідентифікувати за доданими залізничними накладними № 34554352, № 34544031, № 34557207, № 34542928, № 42812560 об`єм наданих послуг, факт їх надання, період надання, замовлення їх відповідачем та прийняття їх останнім.
Як встановлено судами, згідно Додатку № 36 від 03.12.2018 сторони домовилися про те, що позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно пшениці 6 класу в кількості 1250 тонн (18 вагонів) за маршрутом: станція відправлення Бобровиця - станція призначення Одеса-порт.
На виконання Додатку № 36 від 03.12.2018 сторони підписали акт прийому-передачі виконаних робіт № 12 від 10.12.2018 на суму 825 725,63 грн з ПДВ. На підставі виставленого позивачем рахунку на оплату № 249 від 10.12.2018 відповідач сплатив позивачу 825 725,63 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 1599096 від 13.12.2018.
Враховуючи переадресацію зазначених вагонів зі станції Одеса-порт на станцію Кремидівка, сторони додатково підписали акт прийому-передачі виконаних робіт № 54 від 29.01.2019 до Додатку № 36 від 03.12.2018 на суму 119 773,13 грн з ПДВ. На підставі виставленого позивачу рахунку № 55 від 29.01.2019 відповідач сплатив позивачу 119 773,13 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 912472 від 05.02.2019.
Здійснення відповідачем зазначених оплат позивачу також підтверджується банківською випискою з рахунку відповідача в AT "Укрексімбанк" за період з 21.09.2018 до 08.06.2021.
Стосовно електронного листування від 22.01.2019 щодо списання 17.01.2019 та 21.01.2019 додаткових зборів за зберігання вантажу у розмірі 280 346,88 грн по станції Кремидівка Одеської залізниці та необхідності складання акта на відшкодування витрат, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли висновку, що зазначені докази не відповідають приписам Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг", оскільки відсутній електронний цифровий підпис. Суд першої інстанції, посилаючись на те, що листування електронною поштою не відповідає вимогам законодавства щодо електронних доказів, відхилив посилання позивача на обізнаність та погодження надання послуг з боку відповідача.
Також позивач просить суд стягнути з відповідача на його користь витрати за надання інформації про прибуття вагонів, витрати за подачу вагонів, витрати за маневрову роботу та компенсацію витрат за користування вагонами по станції Федорівка Придніпровської залізниці у розмірі 32 622 грн, які списані з особового рахунку перевізником - АТ "Українська залізниця", посилаючись на безпідставність такого списання, оскільки ним не здійснювалась організація перевезення до станції Федорівка Придністровської залізниці.
При цьому суд апеляційної інстанції зазначив, що доказів звернення позивача до перевізника в порядку п. 4.9 Договору про надання послуг, який передбачає, що при незгоді із сумою нарахувань та стягнення платежів замовник для проведення перевірки письмово повідомляє перевізника на адресу, вказану в п. 14.2 Договору, матеріали справи не містять.
Також суд апеляційної інстанції вказав, що позивач не надав суду рахунки на оплату, які мали бути надіслані відповідачу на підставі п.п. 3.1, 3.2, 3.9 Договору.
Як зазначено судами першої та апеляційної інстанцій, матеріали справи не містять доказів доручення позивача та письмового погодження відповідачем здійснення додаткових витрат на суму 3 926 031,83 грн по станціях Кириківка, Бобровиця, Кролевець, Мена, Охтирка, Путивль, Суми, Умань, Шпола, Кобеляки, Капустине, Богданівці, Лелеківка, Балин, Кропивницький, Кременчук у травні 2019 року. Також відсутній лист від 10.06.2019 № 735, який, за твердженням позивача, був направлений відповідачу з доданими документами на підтвердження вимог щодо сплати коштів у сумі 3 926 031,83 грн.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що з метою перевезення вантажів:
- зі станції Лелеківка в травні 2019 року сторонами до Договору був укладений Додаток № 50 від 17.04.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 780,000 т за маршрутом: станція відправлення Лелеківка - станція призначення Одеса-порт. Про виконання робіт згідно Додатку № 50 від 17.04.2019 сторони підписали акт прийому-передачі виконаних робіт № 5 від 03.05.2019 на суму 198 330,90 грн з ПДВ. На підставі виставленого позивачем рахунку № 318 від 03.05.2019 відповідач сплатив позивачу 198 330,90 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 1773226 від 06.08.2019, що свідчить про належне виконання відповідачем умов Договору в частині оплати за фактично виконані роботи з перевезення вантажів за Договором зі станції Лелеківка в травні 2019 року;
- зі станції Охтирка в травні 2019 року сторонами були укладені наступні додатки до Договору: Додаток № 4 від 01.05.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 1 900,00 т за маршрутом: станція відправлення Охтирка - станція призначення Одеса-порт; Додаток № 10 від 01.05.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 1 950 т за маршрутом: станція відправлення Охтирка - станція призначення Одеса-порт. Про виконання робіт згідно Додатку № 4 від 01.05.2019 сторони підписали акт прийому-передачі виконаних робіт № 10 від 03.05.2019 на суму 383 893,45 грн з ПДВ. На підставі виставленого позивачем рахунку № 323 від 03.05.2019 відповідач оплатив позивачу 383 893,45 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 941120 від 08.05.2019. Про виконання робіт згідно Додатку № 10 від 01.05.2019 сторони підписали акт прийому-передачі виконаних робіт № 22 від 06.05.2019 на суму 1 111 308,96 грн з ПДВ. На підставі виставленого позивачем рахунку № 335 від 06.05.2019 відповідач оплатив позивачу 1 111 308,96 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 940985 від 07.05.2019. За фактично виконані роботи з перевезенням вантажів зі станції Охтирка в травні 2019 року відповідач сплатив позивачу 1 495 202,41 грн, що свідчить про те, що відповідач належним чином та в повному обсязі оплатив позивачу фактично виконані роботи з перевезення вантажів за Договором зі станції Охтирка в травні 2019 року;
- зі станції Капустине в травні 2019 року сторонами до Договору був укладений Додаток № 11 від 01.05.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 650,0 т за маршрутом: станція відправлення Капустине - станція призначення Одеса-порт. Про виконання робіт згідно Додатку № 11 від 01.05.2019 сторони підписали акт прийому-передачі виконаних робіт № 24 від 06.05.2019 на суму 295 652,99 грн з ПДВ. На підставі виставленого позивачем рахунку № 337 від 06.05.2019 відповідач оплатив позивачу 295 652,99 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 940976 від 07.05.2019;
- зі станції Шпола в травні 2019 року сторонами до Договору був укладений Додаток № 8 від 01.05.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 1 760,000 т за маршрутом: станція відправлення Шпола - станція призначення Одеса-порт. Про виконання робіт згідно Додатку № 8 від 01.05.2019 сторони підписали акт прийому-передачі виконаних робіт № 18 від 06.05.2019 на суму 928 277,71 грн з ПДВ. На підставі виставленого позивачем рахунку № 331 від 06.05.2019 відповідач оплатив позивачу 928 277,71 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 940984 від 07.05.2019;
- зі станції Суми в травні 2019 року сторонами до Договору був укладений Додаток № 9 від 01.05.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 1 300,000 т за маршрутом: станція відправлення Суми - станція призначення Одеса-порт. Про виконання робіт згідно Додатку № 9 від 01.05.2019 сторони підписали акт прийому-передачі виконаних робіт № 21 від 06.05.2019 на суму 772 275,60 грн з ПДВ. На підставі виставленого позивачем рахунку № 334 від 06.05.2019 відповідач сплатив позивачу 772 275,60 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 940983 від 07.05.2019;
- зі станції Кременчук в травні 2019 року сторонами до Договору був укладений Додаток № 52 від 17.04.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 1240,000 т за маршрутом: станція відправлення Кременчук - станція призначення Одеса-порт. Про фактично виконані роботи згідно Додатку № 52 від 17.04.2019 та їх оплату свідчать акт прийому-передачі виконаних робіт № 8 від 03.05.2019 на суму 369 790,45 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 321 від 03.05.2019, який відповідачем оплачений, що підтверджується платіжними дорученнями № 941348 від 14.05.2019 та №984113 від 31.07.2019. Також сторонами підписаний акт прийому-передачі виконаних робіт № 20 від 06.05.2019 на суму 135 828,79 грн з ПДВ. На підставі виставленого позивачем рахунку № 333 від 06.05.2019 відповідач оплатив позивачу 135 828,79 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 941344 від 14.05.2019. Всього за фактично виконані роботи з перевезенням вантажів зі станції Кременчук в травні 2019 року відповідач сплатив позивачу 505 619,24 грн;
- зі станції Балин в травні 2019 року сторонами були укладені наступні додатки до Договору: Додаток № 14 від 01.05.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 780,000 т за маршрутом: станція відправлення Балин - станція призначення Одеса-порт; Додаток № 17 від 01.05.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 780,000 т за маршрутом: станція відправлення Балин - станція призначення Одеса-порт. Про фактично виконані роботи згідно Додатку № 14 від 01.05.2019 та їх оплату свідчать акт прийому-передачі виконаних робіт № 36 від 07.05.2019 на суму 225 782,40 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 349 від 07.05.2019, платіжне доручення № 941138 від 08.05.2019. Про фактично виконані роботи згідно Додатку № 17 від 01.05.2019 та їх оплату свідчать акт прийому-передачі виконаних робіт №42 від 08.05.2019 на суму 454 279,20 грн з ПДВ, рахунок на оплату №355 від 08.05.2019, платіжне доручення № 941564 від 17.05.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт № 50 від 10.05.2019 на суму 42 456,00 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 363 від 10.05.2019, платіжне доручення № 941547 від 17.05.2019. Всього за фактично виконані роботи з перевезенням вантажів зі станції Балин в травні 2019 року відповідач сплатив позивачу 722 517,60 грн, що за висновками судів спростовує твердження позивача про наявність у відповідача заборгованості за транспортно-експедиційні послуги з перевезення вантажів зі станції Балин в травні 2019 року;
- зі станції Кобеляки в травні 2019 року сторонами до Договору був укладений Додаток № 53 від 17.04.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 2 280,000 т за маршрутом: станція відправлення Кобеляки - станція призначення Одеса-порт. Про виконання робіт згідно Додатку № 53 від 17.04.2019 та їх оплату свідчать акт прийому-передачі виконаних робіт № 9 від 03.05.2019 на суму 394 612,38 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 322 від 03.05.2019, платіжне доручення № 941351 від 14.05.2019;
- зі станції Умань в травні 2019 року сторонами до Договору був укладений Додаток № 46 від 22.04.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 1 760,00 т за маршрутом: станція відправлення Умань - станція призначення Одеса-порт. Про виконання робіт згідно Додатку № 46 від 22.04.2019 та їх оплату надано акт прийому-передачі виконаних робіт № 19 від 06.05.2019 на суму 405 103,03 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 332 від 06.05.2019, платіжне доручення № 941353 від 14.05.2019;
- зі станції Кролевець в травні 2019 року сторонами до Договору був укладений Додаток № 5 від 01.05.2019, згідно з яким позивач приймає до перевезення належне відповідачу зерно кукурудзи 3 класу в кількості 910,00 т за маршрутом: станція відправлення Кролевець - станція призначення Одеса-порт. Про виконання робіт згідно Додатку № 5 від 01.05.2019 та їх оплату надано акт прийому-передачі виконаних робіт № 12 від 06.05.2019 на суму 222 390,90 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 325 від 06.05.2019, платіжне доручення № 940974 від 07.05.2019;
- зі станції Кириківка в травні 2019 року сторонами були укладені наступні Додатки до Договору: Додаток № 19 від 10.04.2019, Додаток № 3 від 01.05.2019, Додаток № 26 від 01.05.2019. Про фактично виконані роботи згідно Додатку № 19 від 10.04.2019, Додатку № 3 від 01.05.2019 та Додатку № 26 від 01.05.2019 та їх оплату свідчать: акт прийому-передачі виконаних робіт № 23 від 06.05.2019 на суму 251 832,44 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 336 від 06.05.2019, платіжне доручення № 940975 від 07.05.2019; акт прийому-передачі виконаних робіт № 7 від 03.05.2019 на суму 631 204,61 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 320 від 03.05.2019, платіжне доручення № 941668 від 21.05.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт № 26 від 06.05.2019 на суму 372 018,70 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 339 від 06.05.2019, платіжне доручення № 941763 від 27.05.2019. Всього за фактично виконані роботи з перевезенням вантажів зі станції Кириківка в травні 2019 року відповідач сплатив позивачу 1 255 055,75 грн;
- зі станції Мена в травні 2019 року сторонами були укладені наступні Додатки до Договору: Додаток № 38 від 17.04.2019, Додаток № 12 від 01.05.2019, Додаток № 19 від 01.05.2019. Про фактично виконані роботи згідно Додатку № 38 від 17.04.2019, Додатку № 12 від 01.05.2019, Додатку №19 від 01.05.2019 та їх оплату свідчать: акт прийому-передачі виконаних робіт № 2 від 03.05.2019 на суму 723 446,08 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 315 від 03.05.2019, платіжне доручення № 941114 від 08.05.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт № 11 від 06.05.2019 на суму 364 182,40 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 324 від 06.05.2019, платіжне доручення № 940981 від 07.05.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт № 61 від 13.05.2019 на суму 205 996,20 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 374 від 13.05.2019, платіжне доручення № 941762 від 27.05.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт № 67 від 14.05.2019 на суму 156 445,36 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 380 від 14.05.2019, платіжне доручення № 941549 від 17.05.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт № 13 від 03.06.2019 на суму 43 703,22 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 406 від 03.06.2019, платіжне доручення № 984112 від 31.07.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт № 51 від 10.05.2019 на суму 676 973,96 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 364 від 10.05.2019, платіжне доручення № 941665 від 21.05.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт № 72 від 15.05.2019 на суму 157 005,71 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 385 від 15.05.2019, платіжне дорученням № 941765 від 27.05.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт №12 від 03.06.2019 на суму 59 422,49 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 405 від 03.06.2019, платіжне доручення № 983901 від 18.07.2019. Всього за фактично виконані роботи з перевезенням вантажів зі станції Мена в травні 2019 року відповідач сплатив позивачу 2 387 175,42 грн;
- зі станції Путивль в травні 2019 року сторонами були укладені наступні Додатки до Договору: Додаток № 48 від 17.04.2019, Додаток № 6 від 01.05.2019. Про фактично виконані роботи згідно Додатку № 48 від 17.04.2019 та Додатку № 6 від 01.05.2019 та їх оплату свідчать: акт прийому-передачі виконаних робіт № 3 від 03.05.2019 на суму 819 054,90 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 316 від 03.05.2019, платіжне доручення № 941118 від 08.05.2019, акт прийому-передачі виконаних робіт № 13 від 06.05.2019 на суму 326 894,40 грн з ПДВ, рахунок на оплату № 326 від 06.05.2019, платіжне доручення № 940979 від 07.05.2019. Всього за фактично виконані роботи з перевезенням вантажів зі станції Путивль в травні 2019 року відповідач сплатив позивачу 1 145 949,30 грн;