1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 червня 2023 року

м. Київ

справа № 1.380.2019.006917

адміністративне провадження № К/9901/13834/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Шарапи В.М.,

суддів: Кравчука В.М., Чиркіна С.М.,

розглянув у порядку письмового провадження

касаційну скаргу ОСОБА_1

на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30.01.2020 (головуючий суддя Москаль Р.М.) та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20.05.2020 (головуючий суддя Онишкевич Т.В., судді Обрізко І.М., Хобор Р.Б.)

у справі №1.380.2019.006917

за позовом ОСОБА_1

до Винниківської міської ради м. Львова

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

1. ОСОБА_2 19.12.2019 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Винниківської міської ради м. Львова (далі - Винниківська міська рада), в якому просив:

1.1. визнати протиправною бездіяльність Винниківської міської ради щодо незатвердження проекту землеустрою земельної ділянки площею 0,0304 га по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610160300:01:003:0179);

1.2. зобов`язати Винниківську міську раду розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою та затвердити проект землеустрою земельної ділянки площею 0,0304 га по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610160300:01:003:0179).

2. Позивач наполягав на тому, що Винниківська міська рада не вчинила жодних дій по затвердженню проекту землеустрою вказаної земельної ділянки, а тому вважав, що відповідач допустив протиправну бездіяльність у вирішенні його заяви. Для належного захисту своїх прав ОСОБА_1 просив суд зобов`язати відповідача розглянути його заяву та затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

3. Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 30.01.2020, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20.05.2020, позов задоволено частково.

3.1. Визнано протиправною бездіяльність Винниківської міської ради щодо прийняття рішення за заявами ОСОБА_1 ВХ№2294/04-18/35 від 28.11.2018 та ВХ№1141/04-18/35 від 28.05.2019 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 га по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610160300:01:003:0179) для ведення особистого селянського господарства.

3.2. Зобов`язано Винниківську міську раду (79495, Львівська область, місто Львів-Винники, вул. Галицька, буд. 20; ідентифікаційний код 26256292) розглянути по суті заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) ВХ№2294/04-18/35 від 28.11.2018 та ВХ№1141/04-18/35 від 28.05.2019 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0304 га по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610160300:01:003:0179) для ведення особистого селянського господарства та прийняти рішення в порядку статті 118 Земельного кодексу України (про затвердження/відмову в затвердженні проекту землеустрою).

3.3. В задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

3.4. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Винниківської міської ради (79495, Львівська область, місто Львів-Винники, вул. Галицька, буд. 20; ідентифікаційний код 26256292) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 коп.

4. Частково задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з висновками якого погодився й суд апеляційної інстанції, виходив з того, що Рада, отримавши звернення ОСОБА_1 від 28.11.2018 та 28.05.2019, у встановлений законом строк не прийняла жодного із передбачених статтею 118 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) рішень, а тому допустила протиправну бездіяльність. У зв`язку з цим вирішено зобов`язати відповідача виконати вимоги закону і розглянути звернення позивача із прийняттям відповідного рішення. Водночас суд вважав передчасним прийняття рішення про зобов`язання/спонукання Ради прийняти конкретне рішення про затвердження поданого позивачем проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, оскільки орган місцевого самоврядування за визначених законом умов може прийняти рішення як про затвердження проекту землеустрою, так і про відмову в його затвердженні. Оскільки відповідач ще не прийняв жодного рішення щодо заяви позивача, то суд не вбачав підстав приймати таке рішення замість нього.

5. Судами попередніх інстанцій під час судового розгляду справи встановлено наступні фактичні обставини:

5.1. ОСОБА_1 є мешканцем м. Винники.

5.2. 18.05.2017 Рада прийняла рішення № 915, відповідно до якого надала ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0304 га у власність для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 .

5.3. На замовлення позивача фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 було виготовлено проект вказаного землеустрою земельної ділянки.

5.4. Висновком про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 05.11.2018 № 11915, виготовленого експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області, цей проект землеустрою визнано таким, що відповідає земельному законодавству.

5.5. Згідно із витягом із Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-4608166302018 від 26.11.2018 земельну ділянку, що пропонується до відведення, зареєстровано у Державному земельному кадастрі із присвоєнням кадастрового номера 4610160300:01:003:0179.

5.6. 28.11.2018 ОСОБА_1 подав Раді на затвердження вказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність (вх. № 2294/04-18/35).

5.7. Листом від 17.04.2019 № 35/04-20/2489 за підписом заступника міського голови м. Винники позивача було повідомлено, що його звернення від 28.11.2018 про затвердження проекту землеустрою було включене до порядку денного сесії Ради 04.04.2019, однак рішення не прийнято у зв`язку із недостатньою кількістю голосів.

5.8. 28.05.2019 позивач повторно подав на ім`я міського голови м. Винники заяву (вх. №1141/04-18/35) про затвердження проекту землеустрою означеної земельної ділянки.

5.9. 28.10.2019 ОСОБА_1 подав на ім`я міського голови м. Винники заяву з проханням повідомити коли буде розглянуто його первісна заява про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства по АДРЕСА_1 .

5.10. Рада відповіді на цей запит не надала, жодного рішення щодо розгляду питання про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки ОСОБА_1 не прийняла.

Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

6. ОСОБА_1 подав касаційну скаргу на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30.01.2020 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20.05.2020, в якій просив їх скасувати в частині відмови у задоволенні позовних вимог про зобов`язання відповідача затвердити проект землеустрою та ухвалити нове рішення про задоволенні позовних вимог у цій частині.

6.1. Аргументи скаржника на обґрунтування доводів касаційної скарги зводяться до неправильного застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права та допущення ними порушень норм процесуального права. Скаржник стверджує, що у відповідача в даному випадку був лише один правомірний та обґрунтований варіант поведінки - затвердити проект землеустрою щодо передачі ОСОБА_1 у власність земельної ділянки, що не є втручанням у дискреційні повноваження відповідача. При цьому, позивач вважає необґрунтованим відхилення судом апеляційної інстанції прохання врахувати практику Верховного Суду, викладену у постановах від 06.03.2019 у справах №1640/2594/18 та №1640/2592/18, оскільки, на його переконання, обставини у цих справах аналогічні з обставинами справи №1.380.2019.006917.

7. Відзиву на касаційну скаргу від відповідача не надходило.

МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

Висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги з посиланням на норми права, якими керувався суд касаційної інстанції:

8. Під час розгляду даної касаційної скарги колегія суддів враховує приписи частин 1-2 статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), відповідно до яких суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

9. У межах доводів цієї касаційної скарги позивач ставить питання про належний спосіб захисту порушеного права - зобов`язання уповноваженого органу затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Позивач погодився із рішеннями судів попередніх інстанцій в частині визнання бездіяльності відповідача протиправною у зв`язку з неприйняттям жодного із передбачених статтею 118 ЗК України рішень, однак вважає зобов`язання Винниківської міської ради розглянути по суті заяви та прийняти одне з рішень в порядку статті 118 ЗК України неналежним способом захисту порушеного права.

10. Відтак, в силу вимог статті 341 КАС України Суд розглядає касаційну скаргу в межах доводів, що стосуються способу захисту порушеного права.


................
Перейти до повного тексту