ф
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 червня 2023 року
м. Київ
справа № 813/4379/17
адміністративне провадження № К/9901/55510/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
Судді-доповідача - Васильєвої І.А.,
суддів - Хохуляк В.В., Юрченко В.П.,
розглянувши в порядку письмового провадження
касаційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області
на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09 січня 2018 року (Суддя: Костецький Н.В.),
та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 червня 2018 року (Судді: Гудин Л.Я., Пліш М.А., Святецький В.В.),
у справі № 813/4379/17
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Енергія-Новояворівськ"
до Головного управління ДФС у Львівській області
про визнання протиправним і скасування наказу, -
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Енергія-Новояворівськ" (далі - позивач, ТОВ "НВП "Енергія-Новояворівськ") звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - відповідач, ГУ ДФС у Львівській області), в якому просило суд визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області від 03.11.2017 року № 5249 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ НВП "Енергія-Новояворівськ".
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 09 січня 2018 року, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 05 червня 2018 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з наведеними судовими рішеннями, відповідач звернувся до суду з касаційною скаргою, в якій просив скасувати судові рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову. За доводами касаційної скарги, судами попередніх інстанцій не враховано, що запит контролюючого органу про надання позивачем інформації (пояснень) з їх документальним підтвердженням відповідає вимогам Податкового кодексу України та містить усі необхідні реквізити, печатку контролюючого органу, підстави та запитувану інформацію, а також перелік документів, які пропонується надати. З огляду на ненадання позивачем відповіді на запит контролюючого органу, відповідачем правомірно, в межах наданих повноважень на виконання вимог пп. 78.1.1. п. 78.1 статті 78 прийнято наказ від 03.11.2017 року № 5249 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ НВП "Енергія-Новояворівськ".
20.09.2018 року позивачем заявлено клопотання про передачу справи на розгляд палати (об`єднаної палати) яке не підлягає задоволенню з огляду на його необґрунтованість.
Касаційний перегляд справи здійснюється відповідно до приписів ч.3 ст. 3 КАС України з урахуванням вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справи, сталої судової практики на час ухвалення рішень судами попередніх інстанцій.
Відповідно до частини першої статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин перевіряє правильність застосування судом першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права.
Дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, переглянувши судові рішення в межах доводів касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 25.09.2017 року за № 15251/10-13-01-14-08-13 ГУ ДФС у Львівській області надіслано на адресу ТОВ "НВП "Енергія-Новояворівськ" запит "Про надання інформації (пояснень) та її документального підтвердження", в якому зазначено, що за результатами аналізу показників, що містяться у податкових деклараціях з ПДВ, поданих платником податків за відповідний період та податкової інформації, отриманої та опрацьованої відповідно до ст. 72-74 ПК України з`ясовано документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення з придбання/продажу із вказаним постачальником, що свідчать про недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.
З врахуванням викладеного, із посиланням на підпункти 16.1.5, 16.1.7 пункту 16.1 статті 16, підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20, підпунктів 1,3 абзацу 3 пункту 73.3 статті 73, підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України контролюючим органом зазначено про необхідність надання позивачем засвідчені підписом посадової особи ТОВ "НВП "Енергія-Новояворівськ" та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) із ТОВ "КРТ" за період: лютий 2015 року, липень-листопад 2015 року, січень-квітень 2016 року; ДП "Енергоринок" за період: липень 2017 року та подальше використання придбаних товарів (робіт, послуг) у вищенаведеного постачальника, а саме: укладені договори, контракти, первинні документи щодо придбання (одержання), продажу (поставки) товарів або послуг (накладні на отримання ТМЦ, акти прийому-передачі виконаних (наданих) робіт, послуг, ттн, інформацію щодо вантажно-розвантажувальних робіт, дорожні листи, податкові накладні, реєстри виданих та отриманих ПН, інші документи, що підтверджують повернення товарів та коштів від покупців та постачальників); включення результатів таких операцій до податкового обліку з відповідних їх відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах, у т.ч. в податковій декларації з податку на прибуток підприємств); первинні та інші документи щодо обліку руху активів в середині підприємства; документи щодо підтвердження відповідності продукції, процесів та послуг, декларації про відповідність, сертифікати відповідності, застосування яких передбачено нормативно-правовими актами; розрахункові документи - платіжні доручення, платіжні вимоги-доручення, розрахункові чеки (їх корінці), документи щодо проведення розрахунків; відображення вищевказаних операцій в бух. обліку із вказанням бухгалтерських проведень, що фіксують здійснення операцій, стан взаєморозрахунків на кінець періоду, що звірявся відповідно до даних бухгалтерського обліку та надання копій бухгалтерських реєстрів, оборотно-сальдові відомості, картки рахунків, інші (а.с. 43-44).
Як встановлено судами попередніх інстанцій, на даний запит позивачем відповіді не надано.
З огляду на викладене, у відповідності до вимог пп. 16.1.5, пп. 16.1.7, п. 16.1 ст. 16, пп. 20.1.2. п. 20.1 ст. 20, п. 73.3 ст. 73, п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, розглянувши доповідну записку заступника начальника управління аудиту ГУ ДФС у Львівській області Рущишина О.І. від 01.11.04.2017 № 356/13-01-14-08-15, начальником Головного управління ДФС у Львівський області Кондро І.В. прийнято наказ № 5249 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробниче підприємство "Енергія-Новояворівськ" з питань проведення взаємовідносин з ТОВ "КРТ" за період лютий 2015 року, липень-листопад 2015 року, січень - квітень 2016 року та з ДП "Енергоринок" за період липень 2015 року з 03.11.2017 року тривалістю 5 робочих днів (а.с. 42). Як вбачається з припису на наказі про проведення перевірки, позивачем не було допущено до перевірки посадових (службових) осіб відповідача з посиланням на незаконність перевірки та з відміткою про подальше оскарження.
Незгода з вищенаведеним наказом про проведення перевірки слугувала підставою для звернення позивача з цим позовом до суду.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції виходив з того, що запит контролюючого органу не містить обґрунтованих підстав для його надіслання; наказ не містить будь-якої податкової інформації, що свідчила б про можливі порушення з боку позивача вимог валютного, податкового та іншого не врегульованого Податковим Кодексом України законодавства, а тому відповідачем недотримано обов`язкових умов для проведення позапланової виїзної документальної перевірки (а.с. 152-154, 203-206).