1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2023 року

м. Київ

справа № 540/8609/21

адміністративне провадження № К/990/31291/22

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Уханенка С.А.,

суддів: Мельник-Томенко Ж.М., Смоковича М.І.,

розглянув у письмовому провадженні як суд касаційної інстанції справу

за позовом ОСОБА_1 до Херсонського міського голови, Херсонської міської ради Херсонської області про визнання протиправними та скасування розпоряджень, стягнення невиплаченої премії, провадження у якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Херсонського окружного адміністративного суду від 27 січня 2022 року (суддя Варняк С.О.) та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09 серпня 2022 року (суддя-доповідач Бітов А.І., судді Лук`янчук О.В., Ступакова І.Г.),

У С Т А Н О В И В:

У грудні 2021 року ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до Херсонського міського голови і Херсонської міської ради, в якому просив: визнати протиправними і скасувати розпорядження Херсонського міського голови від 25 червня 2021 року №297рр "Про преміювання" в частині встановлення йому премії за червень 2021 року у розмірі 20% від посадового окладу; від 30 липня 2021 року №335рр "Про преміювання" в частині встановлення йому премії за липень 2021 року у розмірі 20% від посадового окладу; від 25 серпня 2021 року №366рр "Про преміювання" в частині встановлення йому премії за серпень 2021 року у розмірі 30% від посадового окладу; від 28 вересня 2021 року №414рр "Про преміювання" в частині встановлення йому премії за вересень 2021 року у розмірі 30% від посадового окладу; стягнути з Херсонської міської ради на його користь невиплачену премію в розмірі 14789,09 грн.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 31 грудня 2021 року, залишеною без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09 серпня 2022 року, на підставі пункту 4 частини першої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відмовлено у відкритті провадження у справі №540/8609/21 в частині позовних вимог про стягнення з Херсонської міської ради на користь ОСОБА_1 невиплаченої премії в розмірі 14789,09 грн.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 27 січня 2022 року, залишеною без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09 серпня 2022 року, позовну заяву в частині позовних вимог про визнання протиправними і скасування розпоряджень Херсонського міського голови "Про преміювання" повернуто позивачу у зв`язку з пропуском строку звернення до суду.

У касаційній скарзі представниця позивача адвокат Горбунова К.О., посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права, просить скасувати судові рішення про повернення позовної заяви та направити справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.

За доводами представниці позивача, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, суди попередніх інстанцій помилково виходили з того, що строк звернення до суду з вимогами про скасування розпоряджень про преміювання обмежений одним місяцем (частина п`ята статті 122 КАС України), оскільки ці вимоги пов`язані з порушенням відповідачем законодавства про оплату праці та спрямовані на стягнення однієї зі складових заробітної плати, тому відповідно до частини другої статті 233 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) не обмежуються будь-яким строком.

22 листопада 2022 року Херсонська міська військова адміністрація Херсонського району Херсонської області, посилаючись на передані їй відповідно до частини другої статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" та постанови Верховної Ради України від 03.11.2022 №2706-IX "Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Бериславському, Генічеському, Каховському, Скадовському, Херсонському районах Херсонської області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" повноваження Херсонської міської ради, її виконавчого комітету та Херсонського міського голови, подала клопотання про відкладення розгляду цієї справи щонайменше до закінчення воєнного стану в Україні з метою повного, всебічного розгляду справи, дотримання принципів рівності і змагальності сторін.

Обговоривши подане клопотання, колегія суддів не вбачає підстав для його задоволення, адже, виходячи з положень статті 55 Конституції України і частини першої статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану", навіть в умовах воєнного стану конституційне право особи на судовий захист не може бути обмеженим, внаслідок чого суди продовжують відправляти правосуддя.

Колегія суддів також враховує, що предметом касаційного перегляду у цій справі є ухвали з процедурних питань, що вимагає перевірки правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права на підставі дослідження матеріалів справи у відповідній частині.

Крім того, відповідно до статей 205 і 223 КАС України відкладення розгляду справи можливе під час розгляду справи у судовому засіданні, тоді як касаційний розгляд цієї справи проводиться в порядку письмового провадження.

У зв`язку з цим Суд відмовляє у задоволенні клопотання про відкладення розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права, колегія суддів виходить з такого.

Як убачається з матеріалів справи, предметом спору у цій справі є розпорядження Херсонського міського голови від 25.06.2021 №297рр, від 30.07.2021 №335рр, від 25.08.2021 №366рр і від 28.09.2021 №414рр про встановлення державному реєстратору відділу державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців департаменту адміністративних послуг Херсонської міської ради ОСОБА_1 премії у червні-вересні 2021 року.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про безпідставне зменшення відповідачем розміру його премії у вказаний період, що, на його думку, порушує приписи Положення про преміювання та надання матеріальної допомоги працівникам виконавчого комітету Херсонської міської ради, затвердженого Херсонським міським головою 16 березня 2015 року.

Відповідно до статті 1 Закону України від 24.03.1995 №108/95-ВР "Про оплату праці" заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства.


................
Перейти до повного тексту