ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 травня 2023 року
м. Київ
справа №160/20751/21
адміністративне провадження № К/990/33481/22; К/990/32391/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
Головуючого-судді - Мацедонської В.Е.
суддів: Данилевич Н.А., Шевцової Н.В.,
за участю:
секретаря судового засідання - Морозенко С.П.
представника відповідачів - Синюк О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційні скарги Дніпропетровської обласної прокуратури та Офісу Генерального прокурора
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року (головуючий суддя - Боженко Н.В.)
та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2022 року (головуючий суддя - Добродняк І.Ю., судді: Бишевська Н.А., Семененко Я.В.)
у справі №160/20751/21
за позовом ОСОБА_1 до Офісу Генерального прокурора, Дніпропетровської обласної прокуратури про визнання рішення і наказу протиправними, їх скасування, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку
у с т а н о в и в :
І. ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Короткий зміст позовних вимог
У листопаді 2021 року ОСОБА_1 (далі - позивач; ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до Офісу Генерального прокурора (далі - відповідач 1), Дніпропетровської обласної прокуратури (далі - відповідач 2), у якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) за № 205 від 13 вересня 2021 року "Про неуспішне проходження прокурором атестації" щодо неуспішного проходження атестації ОСОБА_1 ;
- визнати протиправним та скасувати наказ керівника Дніпропетровської обласної прокуратури № 3321к від 19 жовтня 2021 про звільнення його з посади прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1 Дніпропетровської області та органів прокуратури;
- поновити його у Лівобережній окружній прокуратурі міста Дніпра Дніпропетровської області на посаді рівнозначній до посади прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №1 Дніпропетровської області;
- стягнути з Дніпропетровської обласної прокуратури на його користь середній заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 25 жовтня 2021 року і по день винесення рішення суду.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до сформованого та оприлюдненого графіку складанні іспитів, 09 листопада 2020 року позивач проходив тестування на загальні здібності та навички, за результатами складання іспиту набрав 91 бал, що є менше прохідного.
Позивач звернувся з відповідною заявою до кадрової комісії, якою повідомив про наявність проблем зі здоров`ям та проблем з комп`ютерною технікою, на якій проводилось тестування і що вплинуло на результати іспиту.
На електронну адресу позивача надійшов електронний лист від Третьої кадрової комісії прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих), згідно якого його заяву щодо повторного складання іспиту у формі анонімного тестування з використанням комп`ютерної техніки, розглянуто. Вирішено, що проходження анонімного тестування на загальні здібності на навички з використанням комп`ютерної техніки буде призначено нову дату складання іспиту (про дату та час повідомляється відповідно до Порядку), оскільки технічні причини могли негативно вплинути на об`єктивний результат його тестування.
Наказом № 239 від 22 липня 2021 року "Про створення П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих)", з метою здійснення атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) створено П`ятнадцяту кадрову комісію обласних прокуратур.
Однак, 13 вересня 2021 року П`ятнадцята кадрова комісія прийняла рішення, згідно з яким позивача не було допущено до етапу проходження співбесіди та припинено його участь в атестації.
Позивач вказує, що фактично рішенням Третьої кадрової комісії від 19 листопада 2020 року констатовано, що іспит не відбувся з технічних та інших причин, які не залежали від членів комісії та прокурора, проте 13 вересня 2021 року П`ятнадцята кадрова комісія прийняла протиправне та немотивоване рішення № 205 "Про неуспішне проходження прокурором атестації".
На підставі наведеного позивач просить визнати протиправними та скасувати рішення П`ятнадцятої кадрової комісії № 205 від 13 вересня 2021 року "Про неуспішне проходження прокурором атестації" та наказ керівника Дніпропетровської обласної прокуратури від 19 жовтня 2021 року № 3321к про звільнення останнього.
2. Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року позов задоволено частково:
- визнано протиправним та скасовано рішення П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) від 13 вересня 2021 року № 205 про неуспішне проходження прокурором Дніпропетровської місцевої прокуратури №1 Дніпропетровської області ОСОБА_1 атестації;
- визнано протиправним та скасовано наказ керівника Дніпропетровської обласної прокуратури від 19 жовтня 2021 року № 3321к про звільнення позивача з посади прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1 Дніпропетровської області на підставі підпункту 2 пункту 19 розділу ІІ "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" з 22 жовтня 2021 року на підставі рішення П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) від 13 вересня 2021 року № 205;
- поновлено позивача на посаді прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №1 Дніпропетровської області з 23 жовтня 2021 року;
- стягнуто з Дніпропетровської обласної прокуратури на користь позивача середній заробіток за час вимушеного прогулу з 25 жовтня 2021 року по 31 травня 2022 року в сумі 54 138, 31 гривень.
Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що у рішенні П`ятнадцятої кадрової комісії відсутня будь-яка мотивація із зазначенням обставин, що вплинули на прийняття такого рішення, з огляду на наявність протоколу Третьої кадрової комісії №11 від 19 листопада 2020 року щодо призначення нових часу та дати складання іспиту. Новостворена П`ятнадцята кадрова комісія, приймаючи рішення про неуспішне проходження ОСОБА_1 атестації, використала як підставу результати складання іспиту 09 листопада 2020 року, який рішенням Третьої кадрової комісії визнано таким, що не відбувся. При цьому, відповідачами не надано доказів скасування рішення Третьої кадрової комісії, викладеного у протоколі №11 від 19 листопада 2020 року.
За висновком суду першої інстанції, оскаржуваним рішенням П`ятнадцятої кадрової комісії порушено право позивача на можливість проходження атестації відповідно до процедури, встановленої Законом України №113-ІХ та Порядком проходження прокурорами атестації.
З огляду на протиправність рішення Пятнадцятої кадрової комісіїх суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, скасував зазначене рішення, а також прийнятий на його виконання наказ про звільнення та поновив позивача на посаді, з якої його було звільнено.
Суд стягнув на користь позивача середній заробіток за час вимушеного прогулу у розмірі 54 138,31 грн (344,83 грн (середньоденний заробіток) Х 157 (робочих дні вимушеного прогулу), керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 08 лютого 1995 року №100, якою затверджено Порядок обчислення середньої заробітної плати.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2022 року рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року по справі №160/20751/21 змінено в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, викладено рішення суду, в цій частині, в наступній редакції:
- стягнути з Дніпропетровської обласної прокуратури на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 23 жовтня 2021 року по 31 травня 2022 року (включно) у розмірі 53448,65 грн. (п`ятдесят три тисячі чотириста сорок вісім гривень шістдесят п`ять копійок), що визначений без утримання податків й інших обов`язкових платежів;
- в іншій частині рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року залишено без змін.
Приймаючи таке рішення, суд апеляційної інстанції виходив з того, що кількість робочих днів за період з 23 жовтня 2021 року по 31 травня 2022 року, за який позивачу підлягає нарахуванню середній заробіток за час вимушеного прогулу, становить 155 робочих днів.
Отже, розмір середнього заробітку за час вимушеного прогулу, який підлягає стягненню на користь позивача, становить 53448,65 грн (344,83 грн (середньоденний заробіток) Х 155 (робочих днів вимушеного прогулу), ця сума обчислена судом без утримання податків та інших обов`язкових платежів.
При цьому, суд апеляційної інстанції погодився з висновками суду першої інстанції, зазначив, що П`ятнадцята кадрова комісія, переглянувши та надавши оцінку рішення Третьої кадрової комісії від 19 листопада 2020 року (протокол №11), вийшли за межі наданих їй повноважень і прийняла рішення про відмову включення прокурора до графіка складання іспитів, щодо якого вже прийнято рішення про визнання недійсним результатів іспиту позивача 09 листопада 2020 року і призначення йому нової дати складання іспиту, що свідчить, щ о оскаржуване рішення є протиправним і прийнятим без урахування принципу правової визначеності, всупереч пункту 17 розділу ІІ Закону №113-ІХ, пункту 8 розділу І Порядку №221.
3. Короткий зміст вимог касаційних скарг та відзивів (заперечень)
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції та постановою суду апеляційної інстанції, Дніпропетровська обласна прокуратура та Офіс Генерального прокурора подали касаційні скарги, в яких просять рішення суду першої інстанції та постанову суду апеляційної інстанції скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
Посилаючись на пункт 3 частини четвертої статті 328 КАС України, скаржники зазначають про відсутність висновку Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах:
- п. 9 розд. II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-ІХ - щодо застосування до спірних правовідносин правил складання і визначення результатів іспиту на загальні здібності, передбачених Порядком проходження прокурорами атестації, затвердженим наказом Генерального прокурора від 03.10.2019 № 221 у взаємозв`язку з п. 7 розд. І, п. 2 розд. V цього Порядку;
- п. 16 розд. II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-IX - в контексті правової оцінки і тлумачення правомірності визначення кадровою комісією результатів складання іспиту на загальні здібності з врахуванням особливостей ситуації, яка виникла у зв`язку з проходженням атестації позивачем, а саме наявності процедурного рішення кадрової комісії стосовно задоволення заяви позивача про повторне проходження іспиту та в подальшому пізнішою датою прийнятого рішення іншою кадровою комісією про неуспішне проходження прокурором атестації ухваленого за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (ненабрання мінімального прохідного балу);
- п. 17 розд. II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-ІХ - в контексті підставності і правомірності ухвалення кадровою комісією за результатами атестації прокурора рішення про неуспішне проходження атестації у випадку наявності особливостей оцінювання результату іспиту позивача;
- п. 7 розд. І Порядку 221 (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин) щодо застосування положення про заборону повторного проходження одним і тим самим прокурором атестації або одного із її етапів, а також застосування п. 7 розділу І Порядку №221 про можливість призначення нового часу (дати) складення відповідного іспиту для прокурора виключно у випадку, якщо його попереднє складення було перервано чи не відбулося з причин, незалежних від членів комісії та прокурора.
Позивачем подано відзив на касаційні скарги, в якому останній просить касаційні скарги Офісу Генерального прокурора та Дніпропетровської обласної прокуратури залишити без задоволення, а рішення суддів попередніх інстанцій без змін.
У відзиві на касаційні скарги позивач зазначає, що якщо Третя кадрова комісія обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих), діючи на виконання своїх владних управлінських функцій прийняла рішення про необхідність призначення та проведення позивачу нової дати іспиту (другого етапу оцінювання), то інші суб`єкти (включаючи П`ятнадцяту кадрову комісію) зобов`язані виконувати дане рішення до моменту, поки таке рішення не буде скасоване у визначеному законом порядку (скасовано судом). За твердженням позивача, поведінка П`ятнадцятої кадрової комісії при прийнятті оскаржуваного рішення, яке протилежне за змістом рішенню № 11 від 19 листопада 2020 року Третьої кадрової комісії (такого ж колегіального органу, з аналогічним повноваженнями та створеного для досягнення єдиної мети - проведення атестації прокурорів на підставі Закону №113-ІХ), є недобросовісною та порушує доктрину заборони суперечливої поведінки.
Ухвалою Верховного Суду від 07 грудня 2022 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Дніпропетровської обласної прокуратури на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2022 року на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України.
Ухвалою Верховного Суду від 07 грудня 2022 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Офісу Генерального прокурора на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 13 вересня 2022 року на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України.
Ухвалою Верховного Суду від 11 травня 2023 року призначено розгляд даної справи у відкритому судовому засіданні на 23 травня 2023 року о 15 год 30 хв.
ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Як установлено судами попередніх інстанцій та підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи, ОСОБА_1 з 2013 року працював в органах прокуратури України.
Зокрема, з 15 грудня 2015 року працював на посаді прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1 Дніпропетровської області.
Відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" усі працівники органів прокуратури підлягають проходженню атестації на підставі Порядку проходження прокурорами атестації (надалі Порядок № 221), затвердженого наказом Генерального прокурора України № 221 від 03 жовтня 2019 року.
Позивачем подано заяву Генеральному прокурору України про переведення на посаду прокурора в окружній прокуратурі та намір пройти атестацію на підставі вказаного вище Порядку.
У подальшому позивач успішно пройшов І етап атестації - іспит у формі анонімного тестування з використанням комп`ютерної техніки з метою виявлення рівня знань та умінь у застосуванні закону, відповідності здійснювати повноваження прокурора, та був допущений до наступного етапу атестації - складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки.
09 листопада 2020 року ОСОБА_1 склав іспит у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, за результатами якого набрав 91 бал.
Того ж дня позивач звернувся до голови Третьої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) із заявою про повторне проходження анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (абстрактно-логічний блок).
10 листопада 2020 року позивачем на адресу голови Третьої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) подано заяву, в якій зазначалося зокрема те, що після проходження абстрактно-логічного блоку тестування на екрані монітору було висвітлено 105 балів за вказаний блок, після чого натиснув на кнопку загальний бал, екран монітору ноутбука декілька разів замерехтів, а у вікні за проходження абстрактно-логічного блоку тестування показав 93 бали. Відтак зазначений програмний збій призвів до того, що позивач не зміг набрати прохідний бал. Про вказані обставини повідомляв члену робочої групи, який, у свою чергу вказав на необхідність звернення із заявою на електронну адресу відповідної комісії. Позивач просив призначити для нього новий час (дату) складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки.
13 листопада 2020 року позивачем на адресу голови Третьої кадрової комісії направлено заяву, до якої додано листок непрацездатності серії АДЮ № 486955, на підтвердження хворобливого стану здоров`я ОСОБА_1 в період з 08 листопада 2020 року по 13 листопада 2020 року.
Своїм протокольним рішенням (протокол № 11 від 19 листопада 2020 року) зазначена кадрова комісія заяву позивача задовольнила та призначила нову дату складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички для ОСОБА_1, оскільки вказані причини могли негативно вплинути на об`єктивний результат тестування.
16 липня 2021 року Наказом №236 Генерального прокурора визнано такими, що втратили чинність накази Генерального прокурора від 10 вересня 2020 року №№422-425 про створення кадрових комісій обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) - Першої, Другої, Третьої та Четвертої комісій.
22 липня 2021 року наказом Генерального прокурора №239 створено П`ятнадцяту кадрову комісію з метою забезпечення атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих).
28 серпня 2021 року (протокол №8) П`ятнадцятою кадровою комісією обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) вирішено не включати ОСОБА_1 до графіку складання іспиту на загальні здібності і навички, оскільки позивач завершив тестування і від нього не надходило скарг, актів про дострокове завершення тестування не складалося, а сам факт звернення прокурора із заявою про технічні збої програмного забезпечення після неуспішного проходження тестування не є доказом їх наявності.
13 вересня 2021 року вказаною кадровою комісією винесено рішення № 205 про неуспішне проходження атестації прокурором ОСОБА_1, відповідно до якого позивач за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки набрав 91 бал, що є менше прохідного балу (93) для успішного складання, він не допускається до етапу проходження співбесіди та припиняє участь в атестації.
19 жовтня 2021 року керівником Дніпропетровської обласної прокуратури видано наказ №3321к про звільнення позивача з посади прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1 Дніпропетровської області та органів прокуратури на підставі підпункту 2 пункту 19 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" з 22 жовтня 2021 року.
Не погоджуючись з рішенням П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів від 13 вересня 2021 року №205 про неуспішне проходження позивачем атестації та наказом керівника Дніпропетровської обласної прокуратури від 19 жовтня 2021 року №3321к про звільнення, позивач звернувся до суду з цим позовом.
ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин)
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 43 Конституції України закріплено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується, а держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності; громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.
За змістом статті 2 КЗпП України право громадянина України на працю є одним з основних трудових прав працівників.
Положеннями статті 5-1 КЗпП України передбачено гарантії забезпечення права громадян на працю, зокрема, щодо правового захисту від необґрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи.
Відповідно до статті 222 КЗпП України особливості розгляду трудових спорів суддів, прокурорсько-слідчих працівників, а також працівників навчальних, наукових та інших установ прокуратури, які мають класні чини, встановлюється законодавством.
Статтею 4 Закону України від 14 жовтня 2014 року №1697-VII "Про прокуратуру" (далі також - Закон № 1697-VII) установлено, що організація та діяльність прокуратури України, статус прокурорів визначаються Конституцією України, цим та іншими законами України, чинними міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Законом №1697-VII забезпечуються гарантії незалежності прокурора, зокрема, щодо особливого порядку його призначення на посаду, звільнення з посади, притягнення до дисциплінарної відповідальності тощо (пункт 1 частина перша статті 16 Закону №1697-VII).
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" від 19 вересня 2019 року №113-IX (надалі - Закон №113-IX (набрав чинності 25 вересня 2019 року)) запроваджено реформування системи органів прокуратури, у зв`язку із чим до Закону №1697-VII були внесені зміни.
Статтею 14 Закону №1697-VII у зв`язку із внесенням до неї змін Законом №113-ІХ передбачено скорочення кількості прокурорів органів прокуратури.
Зокрема, змінами, унесеними законодавцем, установлено, що загальна чисельність прокурорів органів прокуратури становить не більше 10 000 осіб. Приведення у відповідність із вимогами статті 14 Закону України "Про прокуратуру" кількісного складу органів прокуратури здійснюється, крім іншого, шляхом проведення атестації на виконання вимог Закону №113-ІХ.
У тексті Закону № 1697-VII слова "Генеральна прокуратура України", "регіональні прокуратури", "місцеві прокуратури" замінено відповідно словами "Офіс Генерального прокурора", "обласні прокуратури", "окружні прокуратури".
Згідно з пунктами 6, 7 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону № 113-ІХ з дня набрання чинності цим Законом усі прокурори Генеральної прокуратури України, регіональних прокуратур, місцевих прокуратур, військових прокуратур вважаються такими, що персонально попереджені у належному порядку про можливе майбутнє звільнення з посади на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру". Прокурори, які на день набрання чинності цим Законом займають посади прокурорів у Генеральній прокуратурі України, регіональних прокуратурах, місцевих прокуратурах, військових прокуратурах, можуть бути переведені на посаду прокурора в Офісі Генерального прокурора, обласних прокуратурах, окружних прокуратурах лише у разі успішного проходження ними атестації, яка проводиться у порядку, передбаченому цим розділом.
Згідно з пунктом 9 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-ІХ Атестація здійснюється згідно з Порядком проходження прокурорами атестації, який затверджується Генеральним прокурором.
Пунктом 10 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-ІХ установлено, що прокурори Генеральної прокуратури України, регіональних прокуратур, місцевих прокуратур, військових прокуратур (у тому числі ті, які були відряджені до Національної академії прокуратури України для участі в її роботі на постійній основі) мають право в строк, визначений Порядком проходження прокурорами атестації, подати Генеральному прокурору заяву про переведення на посаду прокурора в Офісі Генерального прокурора, обласних прокуратурах, окружних прокуратурах. У заяві також повинно бути зазначено про намір пройти атестацію, надано згоду на обробку персональних даних, на застосування процедур та умов проведення атестації. Форма та порядок подачі заяви визначаються Порядком проходження прокурорами атестації.
Згідно з пунктом 11 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-IX атестація прокурорів проводиться кадровими комісіями Офісу Генерального прокурора, кадровими комісіями обласних прокуратур.