ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 травня 2023 року
м. Київ
справа №160/22136/21
адміністративне провадження № К/990/32205/22, К/990/32291/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Мельник-Томенко Ж. М.,
суддів - Жука А.В.,
Мартинюк Н.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за касаційними скаргами Дніпропетровської обласної прокуратури та Офісу Генерального прокурора
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.04.2022 (головуючий суддя - С.В. Ніколайчук)
та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 20.10.2022 (головуючий суддя - С.М. Іванов, судді - О.М. Панченко, В.Є. Чередниченко)
у справі № 160/22136/21
за позовом ОСОБА_1
до Дніпропетровської обласної прокуратури,
П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих),
Офісу Генерального прокурора,
треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - Слобожанська окружна прокуратура Дніпропетровської області,
Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області,
про визнання протиправними та скасування рішення, наказу, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,
установив:
Короткий зміст позовних вимог та їх обґрунтування
1. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Дніпропетровської обласної прокуратури, П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих), Офісу Генерального прокурора, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - Слобожанська окружна прокуратура Дніпропетровської області, Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області, в якому, з урахуванням уточненої позовної заяви, просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення № 185 від 13.09.2021 П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) про неуспішне проходження позивачем атестації;
- визнати протиправним та скасувати наказ керівника Дніпропетровської обласної прокуратури № 3322к від 19.10.2021, яким ОСОБА_1 звільнено з посади прокурора Царичанського відділу Новомосковської місцевої прокуратури Дніпропетровської області та органів прокуратури;
- поновити ОСОБА_1 на посаді прокурора Царичанського відділу Слобожанської окружної прокуратури з 22.10.2021;
- стягнути з Дніпропетровської обласної прокуратури на користь позивача заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 22.10.2021 до дати фактичного поновлення на роботі, у порядку та за алгоритмом, визначеним постановами Кабінету Міністрів України № 100 від 08.02.1995, якою затверджено Порядок обчислення середньої заробітної плати, та № 1155 від 11.12.2019 "Про умови оплати праці прокурорів", яка набрала чинності 16.01.2020, з урахуванням пункту 3 Розділу II Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" №113-ІХ.
2. Обґрунтовуючи вимоги позовної заяви позивач вказує, що успішно склавши 22.10.2020 перший етап атестації, він був допущений до другого етапу. 04.11.2020 по закінченню відведеного на іспит часу, системою було видано результат, за яким позивач набрав 82 бали, що є менше прохідного балу (93). Розуміючи, що така кількість балів набрана ним саме через некоректну роботу комп`ютерної системи, позивач одразу подав до кадрової комісії заяву, в якій довів до відома комісії, що не погоджується з отриманим результатом. Наступного дня позивач подав заяву аналогічного змісту на електронну адресу Першої кадрової комісії. Подані позивачем заяви розглянуті на засіданні Першої кадрової комісії та комісією вирішено призначити нову дату складання іспиту. Позивач наголошує, що Першою кадровою комісією було визнано, що іспит не складено позивачем із об`єктивних причин. Водночас, всупереч наведеному П`ятнадцятою кадровою комісією обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) прийнято рішення про неуспішне проходження позивачем атестації. Позивач зауважує, що наказ про створення П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) не містить жодних положень, які б встановлювали принципи правонаступництва.
3. Позивачем 19.04.2022 подано клопотання про часткову відмову від позовних вимог, викладених у пункті 5 прохальної частини, а саме в частині позовних вимог про стягнення з Дніпропетровської обласної прокуратури на користь позивача заробітку за час вимушеного прогулу, починаючи з 22.10.2021 до дати фактичного поновлення на роботі, у порядку та за алгоритмом, визначеним постановами Кабінету Міністрів України № 100 від 08.02.1995, якою затверджено Порядок обчислення середньої заробітної плати, та № 1155 від 11.12.2019 "Про умови оплати праці прокурорів", яка набрала чинності 16.01.2020, з урахуванням пункту 3 Розділу II Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" №113-ІХ.
Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій
4. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.04.2022 заяву позивача про закриття провадження у справі в частині позовних вимог задоволено. Провадження в адміністративній справі № 160/22136/21 за позовом ОСОБА_1 до Дніпропетровської обласної прокуратури, П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих), Офісу Генерального прокурора, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - Слобожанська окружна прокуратура Дніпропетровської області, Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області, про визнати протиправними та скасування рішення, наказу, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу закрито в частині позовних вимог про стягнення з Дніпропетровської обласної прокуратури на користь позивача заробітку за час вимушеного прогулу, починаючи з 22.10.2021 до дати фактичного поновлення на роботі, у порядку та за алгоритмом, визначеним постановами Кабінету Міністрів України № 100 від 08.02.1995, якою затверджено Порядок обчислення середньої заробітної плати та № 1155 від 11.12.2019 "Про умови оплати праці прокурорів", яка набрала чинності 16.01.2020, з урахуванням пункту 3 Розділу ІІ Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" №113-ІХ.
5. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.04.2022 позовну заяву задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення № 185 від 13.09.2021 П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) про неуспішне проходження атестації ОСОБА_1 . Визнано протиправним та скасовано наказ керівника Дніпропетровської обласної прокуратури № 3322к від 19.10.2021 про звільнення ОСОБА_1 з посади прокурора Царичанського відділу Новомосковської місцевої прокуратури Дніпропетровської області та органів прокуратури. Поновлено ОСОБА_1 на посаді прокурора Царичанського відділу Новомосковської місцевої прокуратури Дніпропетровської області з 22.10.2021. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
6. Ухвалюючи рішення суд першої інстанції виходив з того, що за наявності чинного рішення Першої кадрової комісії, яке оформлене протоколом № 12 від 20.11.2020 щодо виключення позивача зі списку осіб, які не пройшли іспит 04.11.2020, та призначення нового часу і дати складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички для позивача, рішення П`ятнадцятої кадрової комісії № 185 від 13.09.2021 про неуспішне проходження позивачем атестації є протиправним, оскільки суперечить принципу правової визначеності та прийняте суб`єктом владних повноважень з перевищенням своїх дискреційних функції, не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Суд дійшов висновку, що П`ятнадцята кадрова комісія, яка не проводила іспит у позивача, не була наділена правом на прийняття рішення № 385 від 13.09.2021 про неуспішне проходження позивачем атестації.
7. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 20.10.2022 рішення суду першої інстанції змінено, доповнено його абзаци 4, 5 резолютивної частини наступним змістом: "та в органах прокуратури". В іншій частині рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.04.2022 залишено без змін.
8. Суд апеляційної інстанції погодився з висновками суду першої інстанції, що П`ятнадцята кадрова комісія приймаючи рішення про неуспішне проходження позивачем атестації фактично, проігнорувала діюче рішення Першої кадрової комісії, визначивши, що позивач на повторне проходження другого етапу тестування права не має.
Короткий зміст касаційної скарги Дніпропетровської обласної прокуратури
9. У касаційній скарзі скаржник, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати у частині задоволених позовних вимог, прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.
10. Підстави, на яких подана касаційна скарга вказує пункт 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України. Обґрунтовуючи посилання на пункт 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, заявник вказує, що станом на дату подання касаційної скарги відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування пунктів 9, 16, 17 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" у справах такої категорії з урахуванням обставин наявності процедурного рішення кадрової комісії стосовно задоволення заяви позивача про повторне проходження іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки та в подальшому пізнішою датою прийнятого рішення іншою кадровою комісією про неуспішне проходження прокурором атестації, ухваленого за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (ненабрання мінімального прохідного балу).
11. Обґрунтовуючи вимоги касаційної скарги, скаржник зауважує, що згідно з відомостями про результати складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, проходження тестування позивачем 04.11.2020 було завершено, під час проведення тестування звернень від позивача до робочої групи та до членів комісії не надходило, акти про дострокове завершення тестування з незалежних від членів комісії та прокурора причин, відповідно до пункту 7 розділу І Порядку проходження прокурорами атестації, затвердженого наказом Генерального прокурора від 03.10.2019 № 221, не складалися.
12. Заявник касаційної скарги стверджує, що Першою кадровою комісією за результатами проходження позивачем атестації прийнято процедурне, а не остаточне рішення, яким вирішено призначити новий час складання цього іспиту без визначення конкретної дати.
13. Як наголошує скаржник, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури", Порядком проходження прокурорами атестації, затвердженого наказом Генерального прокурора від 03.10.2019 № 221 та Порядком "Про затвердження Порядку роботи кадрових комісій", затвердженого наказом Генерального прокурора від 17.10.2019 № 233, якими регламентовано повноваження кадрових комісій під час проведення атестації прокурорів вбачається відсутність обов`язку будь-якої кадрової комісії виконувати (реалізовувати) рішення інших кадрових комісій або їх скасовувати.
14. Тому на переконання скаржника, рішення П`ятнадцятої кадрової комісії відповідає вимогам пунктів 13, 16, 17 розділ II Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури", пункту 6 розділу І та пунктів 5, 6 розділу III Порядку проходження прокурорами атестації, є законним та обґрунтованим.
Позиція інших учасників справи
15. У відзиві на касаційну скаргу позивач вказує, що подана Дніпропетровською обласною прокуратурою скарга не підлягає задоволенню, оскільки мотиви та підстави, зазначені у ній є безпідставними та необґрунтованими, а оскаржувані рішення ухвалено у відповідності до вимог чинного законодавства України, з врахуванням всіх фактичних обставин справи, з правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, просить рішення судів попередніх інстанцій залишити без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.
Короткий зміст касаційної скарги Офісу Генерального прокурора
16. Не погодившись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Офісом Генерального прокурора також подано до Верховного Суду касаційну скаргу, в якій посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права, а також незастосування норм матеріального права, які підлягали застосуванню до спірних правовідносин, просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати в частині задоволених позовних вимог, прийняти нове рішення про відмову у задоволенні цих позовних вимог.
17. Підстави, на яких подана касаційна скарга заявник вказує пункт 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
18. Доводи касаційної скарги Офісу Генерального прокурора в цілому є аналогічними доводам касаційної скарги Дніпропетровської обласної прокуратури.
Позиція інших учасників справи
19. У відзиві на касаційну скаргу позивач з доводами та вимогами касаційної скарги Офісу Генерального прокурора не погоджується, просить рішення судів попередніх інстанцій залишити без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.
Рух касаційних скарг
20. Ухвалою Верховного Суду від 01.12.2022 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Дніпропетровської обласної прокуратури.
21. Ухвалою Верховного Суду від 08.12.2022 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Офісу Генерального прокурора.
22. Ухвалою Верховного Суду від 10.05.2023 справу призначено до в порядку письмового провадження.
Встановлені судами попередніх інстанцій обставини справи
23. ОСОБА_1 з 11.09.1995 по 07.10.2016, а у подальшому - з 27.06.2019 по 22.10.2021 працював у органах прокуратури України, зокрема, з 09.10.2020 до 28.12.2020 обіймав посаду заступника керівника Новомосковоської місцевої прокуратури, а з 28.12.2020 до моменту звільнення - 22.10.2021 - посаду прокурора Царичанського відділу Новомосковської місцевої прокуратури.
24. Наказом Генерального прокурора від 10.09.2020 № 422 створено Першу кадрову комісію обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих).
25. Наказом Генерального прокурора від 07.10.2020 № 474 встановлено прохідний бал для успішного складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки під час атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих), а саме 93 для успішного складання іспиту.
26. Позивач 04.11.2020 складав іспит у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки та набрав 82 бали, про що розписався у відомості про результати тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки.
27. Першою кадровою комісією обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) 06.11.2020 прийнято протокольне рішення (протокол № 11) та включено позивача до списку осіб, які не пройшли іспит.
28. Позивач звернувся з відповідними заявами до голови Першої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих), якими повідомив про технічні причини (неналежно працювала комп`ютерна техніка).
29. Першою кадровою комісією обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) 20.11.2020 було розглянуто заяву позивача від 06.11.2020 і прийнято на засіданні протокольне рішення (протокол № 12), яким виключено позивача зі списку осіб, які не пройшли іспит та на підставі пункту 7 розділу І Порядку проходження прокурорами атестації, який затверджений Наказом Генерального прокурора № 221 від 03.10.2019, призначено новий час та дату складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички для ОСОБА_1 .
30. Наказом керівника Дніпропетровської обласної прокуратури № 715к визначено робоче місце прокурора Слобожанської окружної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_1
31. Наказом Генерального прокурора від 16.07.2021 № 236 було ліквідовано Першу кадрову комісію обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих).
32. Наказом Генерального прокурора від 22.07.2021 № 239 створено П`ятнадцяту кадрову комісію обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих).
33. 05.08.2021 Офісом Генерального прокурора було направлено лист за вих. № 06/2/2-2982вих.-21 до П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) з вимогою вирішити питання щодо призначення нової дати оцінювання для 479 осіб, щодо яких кадрові комісії прийняли рішення про призначити нову дату складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички.
34. 11.08.2021 Голова П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) листом за вх. № 06/3/2-3039ВН-21 до Офісу Генерального прокурора запросило усі матеріали оцінювання щодо 479 осіб щодо яких кадрові комісії прийняли рішення про призначення нової дати складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички.
35. 13.09.2021 П`ятнадцятою кадровою комісією обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих), керуючись пунктами 13, 16, 17 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури", пунктом 6 розділу І, пунктами 5, 6 розділу III Порядку проходження прокурорами атестації, затвердженого наказом Генерального прокурора від 03.10.2019 № 221, враховуючи, що прокурор Слобожанської окружної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_1 за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки набрав 82 бали, що є менше прохідного балу (93) для успішного складання іспиту, встановленого наказом виконувача обов`язків Генерального прокурора від 07.10.2020 № 474 "Про встановлення прохідного бала для успішного складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки під час атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих), а також оприлюднення зразка тестових питань (завдань) та правил складання іспиту", прийнято рішення № 264 від 13.09.2021 "Про неуспішне проходження прокурором атестації" щодо неуспішного проходження атестації ОСОБА_1 .
36. Наказом керівника Дніпропетровської обласної прокуратури від 19.10.2021 № 3322к позивача звільнено з посади прокурора Царичанського відділу Новомосковської місцевої прокуратури Дніпропетровської області та органів прокуратури на підставі рішення кадрової комісії про неуспішне проходження атестації (підпункт 2 пункту 19 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури") з 22.10.2021.
Позиція Верховного Суду
Джерела права, оцінка висновків судів, рішення яких переглядаються, та аргументів учасників справи
37. Приписами частини першої статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
38. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази (частина друга статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України).
39. Колегія суддів, перевіривши доводи касаційних скарг, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених у статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України, виходить із такого.
40. Касаційні провадження у справі, що розглядається, відкриті з підстав, передбачених пунктом 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
41. Спірні правовідносини між сторонами склалися з приводу рішення П`ятнадцятої кадрової комісії про неуспішне проходження прокурором атестації та звільнення з посади в органах прокуратури на підставі такого рішення.
42. Колегія суддів враховує, що після відкриття касаційних проваджень у цій справі Верховний Суд вже сформував правовий висновок у подібних правовідносинах щодо застосування пунктів 9, 13, 16-17 розділу IІ Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури", який викладено, зокрема, у постановах від 30.11.2022 у справі № 600/6322/21-а, від 22.12.2022 у справі № 140/12386/21, від 05.01.2023 у справі №380/23308/21, від 24.01.2023 у справах № 580/9908/21, №560/16514/21, № 500/8296/21, № 560/14894/21, від 31.01.2023 у справах №240/35883/21, №580/9243/21, від 02.02.2023 у справі №200/15948/21, від 08.02.2023 у справах №560/17141/21, №300/6959/21, №120/15902/21-а, від 09.02.2023 у справах №380/21729/21, № 280/11332/21, від 14.02.2023 у справі №560/16338/21, від 21.02.2023 у справах № 260/6716/21, №380/22495/21, №560/3698/22, № 420/23667/21, від 23.02.2023 у справах № 160/20922/21, №120/15448/21-а, №260/6744/21 та багатьох інших.
43. Практика Верховного Суду щодо застосування вказаних норм права у подібних правовідносинах є сталою та послідовною, а висновки, наведені у вищевказаних справах, є релевантними до обставин цієї справи. Колегія суддів не бачить підстав для відступу від цих висновків, вважає їх застосовними до обставин цієї справи і надалі зауважує таке.
44. Законом України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)" від 02.06.2016 № 1401-VIII Конституцію України доповнено статтею 131-1, яка вказує зокрема на те, що за новим українським конституційним правопорядком прокуратуру як інститут, що виконує функцію кримінального переслідування, структурно вмонтовано в загальну систему правосуддя.
45. Отже, Конституція України віднесла прокурорів у розділ правосуддя, змінила характер їх діяльності з загального нагляду на основну функцію кримінального обвинувачення та запровадила нові принципи в проведенні оцінювання як суддів, так і прокурорів.
46. У зв`язку із імплементацією цих змін у національний правопорядок 19.09.2019 прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" № 113-ІХ (тут і далі у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у пункті 1 пояснювальної записки до проєкту якого наголошено, що після ухвалення Закону України "Про прокуратуру" в органах прокуратури не відбулося повноцінного кадрового перезавантаження з метою очищення лав прокурорів від осіб, які не відповідають вимогам доброчесності і професійності, що впливало на належність рівня виконання прокурорами своїх повноважень, а також рівня підтримки діяльності прокуратури суспільством. Цей Закон спрямований не стільки на зміну форми чи змісту діяльності прокуратури, скільки на проведення оцінки діючих прокурорів критеріям професійної компетенції, доброчесності та професійної етики.
47. Отже, проведення атестації прокурорів було визначено на законодавчому рівні як умова реформування органів прокуратури, що стосувалася зокрема усіх без винятку прокурорів, які мали бажання продовжувати працювати в органах прокуратури.
48. За змістом цього Закону реформування прокуратури є цілеспрямованим комплексом процедур і заходів, передбачених чинним законодавством, спрямованих на трансформацію цінностей, принципів, завдань і функцій прокуратури, а також стандартів і організаційно-правових засад її діяльності. Мета цієї реформи - сформувати в Україні ефективну прокуратуру, яка б користувалася повагою та довірою суспільства та сформувати високопрофесійний і доброчесний корпус прокурорів.
49. Реалізація кадрового перезавантаження за цим Законом відбувається у формі атестації діючих прокурорів на відповідність критеріям професійної компетенції, доброчесності та професійної етики. Встановлена цим Законом атестація не має систематичного характеру, відбувається одноразово за окремим законом, є винятковою.
50. Положення Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" щодо процедури переведення діючих прокурорів у разі успішного проходження ними атестації у порядку цього Закону, а також щодо процедури добору на вакантні посади, яка не є складовою процедури призначення на посаду прокурора у розумінні Закону України "Про прокуратуру" (норми щодо якої зупинені відповідно до абзацу 3 пункту 2 розділу ІІ Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури"), а є самостійною та тимчасовою процедурою, передбаченою пунктами 20 та 22 розділу ІІ Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури", носять тимчасовий характер (до 01.09.2021).