1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 травня 2023 року

м. Київ

справа №640/19908/20

адміністративне провадження №К/990/20315/22

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Кашпур О.В.,

суддів - Радишевської О.Р., Уханенка С.А.

розглянув у попередньому судовому засіданні як суд касаційної інстанції адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до Державного бюро розслідувань про визнання протиправним і скасування наказу, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1, поданою адвокатом Мигаль Христиною Орестівною, на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 грудня 2021 року, ухвалене суддею Шулежком В.П., і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 червня 2022 року, прийняту в складі колегії суддів: судді-доповідача Сорочка Є.О., суддів Федотова І.В., Коротких А.Ю.,

У С Т А Н О В И В :

І. Короткий зміст позовних вимог

1. У серпні 2020 року ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) звернувся до суду з позовом до Державного бюро розслідувань (далі - ДБР, відповідач), у якому просив:

- визнати протиправним з моменту прийняття та скасувати наказ в.о. Директора ДБР Соколова О.В. від 21 липня 2020 року №446-ос про звільнення ОСОБА_1 з посади начальника третього відділу Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами, Головного слідчого управління ДБР з 23 липня 2020 року в зв`язку зі скороченням посади державної служби внаслідок зміни штатного розпису з припиненням державної служби;

- поновити його на посаді начальника третього відділу Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами, Головного слідчого управління ДБР або на рівнозначній посаді в центральному апараті ДБР з 23 липня 2020 року;

- стягнути на його користь із ДБР середній заробіток за весь час вимушеного прогулу без утримання податків та інших обов`язкових платежів з 23 липня 2020 року по день ухвалення судом рішення про поновлення на роботі.

2. Позовні вимоги обґрунтовані, зокрема, тим, що: відповідачем порушено процедуру звільнення і наказ про звільнення позивача є протиправним, таким, що підлягає скасуванню; підстава звільнення ОСОБА_1 з державної служби, зазначена в оскаржуваному наказі, не передбачена пунктом 1 частини першої статті 87 Закону України від 10 грудня 2015 року №889-VIII "Про державну службу" (далі - Закон №889-VIII); суб`єктом призначення/керівником державної служби не дотримано норм частини третьої статті 87 Закону №889-VIII, яка діяла на дату прийняття оскаржуваного наказу, не запропоновано позивачеві будь-яку вакантну посаду в тому самому державному органі. Також ОСОБА_1 указував на відсутність у в.о. Директора ДБР Соколова О.В. повноважень щодо вирішення питання про його звільнення.

ІІ. Короткий зміст оскаржуваних судових рішень судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їхнього ухвалення

3. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 грудня 2021 року в задоволенні позову відмовлено.

4. Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 червня 2022 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 грудня 2021 року - без змін.

5. Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновків про відповідність оскаржуваного наказу від 21 липня 2020 року №446-ос, яким позивача звільнено з посади начальника третього відділу Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами, Головного слідчого управління ДБР 23 липня 2020 року в зв`язку зі скороченням посади державної служби внаслідок зміни штатного розпису з припиненням державної служби, вимогам чинного законодавства; про дотримання відповідачем процедури звільнення ОСОБА_1

ІІІ. Короткий зміст вимог касаційної скарги

6. Адвокат Мигаль Х.О. подала в інтересах ОСОБА_1 до Верховного Суду касаційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 грудня 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 червня 2022 року і ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити у повному обсязі.

7. Підставою оскарження судових рішень у касаційній скарзі визначено пункт 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), відповідно до якого підставою касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах, а саме: пункту 1 частини першої статті 87 та частини третьої статті 43 Закону №889-VIII у зіставленні зі статтею 14 Закону України від 12 листопада 2015 року №794-VIII "Про Державне бюро розслідувань" (далі - Закон №794-VIII).

8. Суди попередніх інстанцій в оскаржуваних судових рішеннях, як указує скаржник, неправильно розтлумачили пункт 1 частини першої статті 87 та частину третю статті 43 Закону №889-VIII, - без урахування змісту статті 14 Закону №794-VIII, адже всупереч висновкам судів мала місце зміна істотних умов державної служби позивача відповідно до статті 43 Закону №889-VIII, а не скорочення його посади відповідно до пункту 1 частини першої статті 87 Закону №889-VIII, що потягнуло за собою незаконне звільнення.

IV. Позиція інших учасників справи

9. ДБР подало відзив і додаткові пояснення на касаційну скаргу із проханням залишити її без задоволення, а оскаржувані рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 грудня 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 червня 2022 року - без змін, оскільки вони, на думку відповідача, прийняті з додержанням норм матеріального і процесуального права, є законними та обґрунтованими.

V. Рух справи у суді касаційної інстанції

10. Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Кашпур О.В., суддів Радишевської О.Р., Уханенка С.А. ухвалою від 11 серпня 2022 року відкрив касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою.

11. Ухвалою Верховного Суду у складі судді Касаційного адміністративного суду Кашпур О.В. від 08 травня 2023 року справу призначено до розгляду в попередньому судовому засіданні на 10 травня 2023 року.

VI. Стислий виклад обставин справи, установлених судами першої та апеляційної інстанцій

12. Постановою Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) від 29 лютого 2016 року №127 утворено ДБР як центральний орган виконавчої влади.

13. Наказом ДБР від 21 грудня 2017 року №1 "Про затвердження організаційної структури Державного бюро розслідувань" затверджено організаційну структуру ДБР.

14. Наказом ДБР від 11 березня 2019 року №41-ос ОСОБА_1 призначено на посаду начальника третього слідчого відділу Першого управління організації досудових розслідувань (Управління з розслідування злочинів у сфері службової діяльності та корупції) ДБР з 14 березня 2019 року.

15. З 27 грудня 2019 року в зв`язку з набранням чинності Законом України від 03 грудня 2019 року №305-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань" (далі - Закон №305-IX) змінено правовий статус ДБР з центрального органу виконавчої влади на державний правоохоронний орган.

16. Указом Президента України від 05 лютого 2020 року №41/2020 затверджено нову організаційну структуру ДБР.

17. Наказом ДБР від 14 лютого 2020 року №42 "Про затвердження структури центрального апарату Державного бюро розслідувань" затверджено структуру центрального апарату ДБР, зокрема, в центральному апараті ДБР утворено Головне слідче управління, до складу якого включено в тому числі Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами. Цим наказом також визнано таким, що втратив чинність наказ ДБР від 21 грудня 2017 року №1 "Про затвердження організаційної структури Державного бюро розслідувань".

18. Наказом ДБР від 26 лютого 2020 року №47 затверджено Перелік посад у центральному апараті Державного бюро розслідувань, що підлягають заміщенню особами рядового та начальницького складу, граничних спеціальних звань за цими посадами.

19. Наказом ДБР від 27 лютого 2020 року №21 ДСК "Про затвердження та введення в дію штатного розпису центрального апарату Державного бюро розслідувань на 2020 рік" затверджено та введено в дію з 03 березня 2020 року штатний розпис центрального апарату ДБР на 2020 рік.

20. У зв`язку зі змінами в структурі та штатному розписі ДБР наказом ДБР від 03 березня 2020 року №130-ос ОСОБА_1 переведено з посади начальника третього слідчого відділу Першого управління організації досудових розслідувань (Управління з розслідування злочинів у сфері службової діяльності та корупції) ДБР на посаду начальника третього відділу Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами, Головного слідчого управління ДБР з 03 березня 2020 року.

21. Указом Президента України від 05 травня 2020 року №166/2020 затверджено переліки посад, що підлягають заміщенню особами вищого офіцерського (начальницького) складу, та граничних військових і спеціальних звань за цими посадами.

22. Наказами ДБР від 07 травня 2020 року №155, від 14 травня 2020 року №163, від 16 червня 2020 року №272 внесено зміни до Переліку посад у центральному апараті Державного бюро розслідувань, що підлягають заміщенню особами рядового та начальницького складу, граничних спеціальних звань за цими посадами, затвердженого наказом ДБР від 26 лютого 2020 року №47.

23. Відповідно до пунктів 4, 8 частини першої статті 12 Закону №794-VIII, Указу Президента України від 05 травня 2020 року №166/2020 "Про переліки посад, що підлягають заміщенню особами вищого офіцерського (начальницького) складу, та граничних військових і спеціальних звань за цими посадами", Змін, що вносяться до Переліку посад у центральному апараті Державного бюро розслідувань, що підлягають заміщенню особами рядового та начальницького складу, граничних спеціальних звань за цими посадами (з урахуванням змін, внесених наказами ДБР від 07 травня 2020 року №155, від 14 травня 2020 року №163), затверджених наказом ДБР від 16 червня 2020 року №272, наказом ДБР від 17 червня 2020 року №75 ДСК "Про затвердження та введення в дію змін до штатного розпису центрального апарату Державного бюро розслідувань на 2020 рік" затверджено та введено в дію зміни до штатного розпису центрального апарату ДБР, внаслідок чого посаду державної служби, зокрема, яку обіймав позивач, скорочено та введено посаду іншої категорії - старшого начальницького складу (підполковник ДБР).

24. Наказом ДБР від 18 червня 2020 року №389-ос "Про попередження працівника" Управлінню кадрової роботи та державної служби ДБР наказано персонально попередити ОСОБА_1, начальника третього відділу Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами, Головного слідчого управління ДБР, посада якого з 20 липня 2020 року скорочується, про наступне вивільнення.

25. Згідно з протоколом про доведення інформації або документів до відома державного службовця від 18 червня 2020 року №1 ОСОБА_1 18 червня 2020 року о 17 год 53 хв надіслано на електронну пошту попередження про наступне вивільнення на підставі пункту 1 частини першої статті 87 Закону №889-VIII в зв`язку зі скороченням посади державної служби начальника третього відділу Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами, Головного слідчого управління ДБР, яку він обіймає, внаслідок введення в дію змін до штатного розпису цетрального апарату ДБР відповідно до наказу від 17 червня 2020 року №75 ДСК "Про затвердження та введення в дію змін до штатного розпису центрального апарату Державного бюро розслідувань на 2020 рік".

26. Наказом ДБР, за підписом в.о. Директора ДБР Соколова О.В., від 21 липня 2020 року №446-ос "Про звільнення ОСОБА_1" відповідно до пунктів 8, 9 частини першої статті 12 Закону №794-VIII, пункту 1 частини першої та частини четвертої статті 87 Закону №889-VIII ОСОБА_1 звільнено з посади начальника третього відділу Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами, Головного слідчого управління ДБР 23 липня 2020 року в зв`язку зі скороченням посади державної служби внаслідок зміни штатного розпису з припиненням державної служби. Підставою зазначено: накази ДБР від 17 червня 2020 року №75 ДСК "Про затвердження та введення в дію змін до штатного розпису центрального апарату Державного бюро розслідувань на 2020 рік" і від 18 червня 2020 року №389-ос "Про попередження працівника"; персональне попередження та протокол про доведення інформації або документів до відома державного службовця від 18 червня 2020 року №1.

VІІ. Джерела права й акти їхнього застосування

27. Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

28. Правові основи організації та діяльності ДБР визначає Закон №794-VIII (далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), у статті 1 якого закріплено, що ДБР є державним правоохоронним органом, на який покладаються завдання щодо запобігання, виявлення, припинення, розкриття та розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до його компетенції.

29. Систему ДБР складають центральний апарат, територіальні управління, спеціальні підрозділи, навчальні заклади та науково-дослідні установи. У складі ДБР діють слідчі, оперативні підрозділи, підрозділи внутрішнього контролю та інші підрозділи. Організаційна структура ДБР визначається Президентом України (частина перша статті 9 Закону №794-VIII).

30. Приписами частини першої статті 10 Закону №794-VIII передбачено, що керівництво діяльністю ДБР здійснює його Директор, який має першого заступника та двох заступників. У разі відсутності Директора ДБР його повноваження здійснює перший заступник Директора ДБР, а в разі його відсутності - один із заступників Директора ДБР згідно із розподілом обов`язків.

31. Відповідно до пунктів 2-5, 8-9 частини першої статті 12 Закону №794-VIII Директор ДБР: організовує роботу ДБР, призначає та звільняє першого заступника і заступників Директора ДБР у порядку, визначеному цим Законом, а також визначає їхні обов`язки; координує і контролює діяльність центрального апарату та територіальних управлінь ДБР; затверджує структуру та штатну чисельність центрального апарату та територіальних органів ДБР; визначає відповідно до законодавства в межах граничної чисельності переліки посад у центральному апараті та територіальних управліннях ДБР, що підлягають заміщенню особами рядового та начальницького складу, граничних спеціальних звань за цими посадами; видає у межах повноважень накази і розпорядження, дає доручення, які є обов`язковими для виконання працівниками ДБР; призначає на посади та звільняє з посад працівників центрального апарату ДБР, директорів та заступників директорів територіальних управлінь ДБР.

32. За правилами частини четвертої статті 12 Закону №794-VIII у разі звільнення Директора ДБР з посади, його смерті або відсутності відомостей про місце його перебування повноваження Директора ДБР протягом 60 днів виконує його перший заступник, а в подальшому - почергово кожний із заступників і знову перший заступник з ротацією кожні 60 днів до того часу, доки не буде призначено нового Директора ДБР у порядку, передбаченому цим Законом. Строк виконання повноважень розпочинається відповідно з дня, наступного за днем звільнення Директора ДБР, або з дня, наступного за днем його смерті, або з дня, наступного за останнім днем, коли місце перебування Директора ДБР було відомо.

33. Згідно з частиною першою статті 13 Закону №794-VIII Директори територіальних управлінь ДБР та їх заступники, керівники підрозділів центрального апарату ДБР та їх заступники призначаються на посаду та звільняються з посади Директором ДБР. Такі особи призначаються на посади Директором ДБР за поданням конкурсних комісій, що проводять конкурс на зайняття посад працівників ДБР у порядку, передбаченому частиною третьою статті 14 цього Закону.

34. Приписами частин першої-шостої статті 14 Закону №794-VIII визначено, що до працівників ДБР належать особи рядового і начальницького складу, державні службовці та особи, які уклали трудовий договір (контракт) із ДБР. Служба в ДБР є державною службою особливого характеру, що полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України. Час проходження служби в ДБР зараховується до страхового стажу, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби відповідно до закону. На службу до ДБР приймаються на конкурсній основі в добровільному порядку (за контрактом) громадяни України, які спроможні за своїми особистими, діловими та моральними якостями, віком, освітнім і професійним рівнем та станом здоров`я ефективно виконувати відповідні службові обов`язки. Прийняття громадян України на службу до ДБР без проведення конкурсу забороняється, крім випадків, передбачених цим Законом. Кваліфікаційні вимоги та критерії професійної придатності для зайняття посад у підрозділах ДБР затверджуються Директором ДБР. Призначення на посади у ДБР, крім посад Директора ДБР, керівника підрозділу внутрішнього контролю центрального апарату ДБР та керівників підрозділів внутрішнього контролю територіальних управлінь ДБР, здійснюється за результатами відкритих конкурсів, що проводяться конкурсними комісіями з проведення конкурсів на зайняття посад працівників ДБР. Порядок присвоєння спеціальних звань особам рядового і начальницького складу ДБР та їх співвідношення з іншими спеціальними, а також військовими званнями і рангами державних службовців затверджується КМУ. Трудові відносини працівників ДБР регулюються цим Законом (у частині переведення працівників ДБР на нижчі або рівнозначні посади та звільнення осіб рядового та начальницького складу), законодавством про працю, державну службу та укладеними трудовими договорами (контрактами). На державних службовців ДБР поширюється дія Закону №889-VIII. Посади державних службовців ДБР відносяться до відповідних категорій посад державної служби в порядку, встановленому законодавством. Порядок проходження служби особами рядового та начальницького складу ДБР визначається цим Законом, Положенням про проходження служби особами рядового та начальницького складу ДБР, що затверджується КМУ, а також іншими нормативно-правовими актами.

35. Згідно зі статтею 14-3 Закону №794-VIII державні службовці можуть бути переведені у системі ДБР за їхньою згодою без обов`язкового проведення конкурсу на іншу нижчу або рівнозначну вакантну або тимчасово вакантну посаду, за умови їх відповідності кваліфікаційним вимогам та критеріям професійної придатності для відповідної посади, у порядку, визначеному Законом №889-VIII. Особи рядового і начальницького складу можуть бути переведені у системі ДБР, у тому числі з територіального управління до центрального апарату ДБР, за їхньою згодою без обов`язкового проведення конкурсу на іншу нижчу або рівнозначну вакантну або тимчасово вакантну посаду, за умови їх відповідності кваліфікаційним вимогам та критеріям професійної придатності для відповідної посади. Переведення осіб рядового і начальницького складу може здійснюватися за їхньою ініціативою, ініціативою прямих керівників (начальників), керівників інших закладів, установ системи ДБР, які порушили питання про переведення.

36. Наказом ДБР від 28 грудня 2019 року №343 "Про організацію проведення заходів на виконання вимог Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань"" (зі змінами, внесеними наказами від 02 січня 2020 року №1 та від 03 січня 2020 року №2) затверджений Порядок зміни категорії посад працівників Державного бюро розслідувань, які заміщуються державними службовцями на посади, які підлягають заміщенню особами рядового і начальницького складу (далі - Порядок №343), який визначає процедуру зміни категорії посад працівників ДБР, які заміщуються державними службовцями на посади, які підлягають заміщенню особами рядового і начальницького складу з урахуванням специфічних умов проходження служби.

37. У пункті 2 Порядку №343 зазначено, що для забезпечення ефективності та безперервності виконання завдань, покладених на ДБР як державний правоохоронний орган, Директор ДБР або особа, яка виконує його повноваження, визначає в межах граничної чисельності перелік посад у центральному апараті та територіальних управліннях ДБР, що підлягають заміщенню особами рядового та начальницького складу, граничних спеціальних звань за цими посадами, відповідно до повноважень, передбачених пунктом 5 частини першої статті 12 Закону №794-VIII.

38. Згідно з пунктом 6 Порядку №343 зміна категорії посад працівників ДБР, які заміщуються державними службовцями на посади, які підлягають заміщенню особами рядового і начальницького складу, здійснюється за рішенням Директора ДБР або особи, яка виконує його повноваження. Зміна категорії посад передбачає виведення із штатного розпису та скорочення посади державного службовця (відповідно до статті 87 Закону №889-VIII) та введення до штатного розпису посади рядового і начальницького складу. З прийняттям рішення Директором ДБР або особою, яка виконує його повноваження, про зміну категорії посади, Управління кадрової роботи та державної служби готує проєкти наказів: "Про затвердження Переліку посад у центральному апараті (територіальних управліннях) Державного бюро розслідувань, що підлягають заміщенню особами рядового та начальницького складу, граничних спеціальних звань за цими посадами" - щодо внесення відповідних змін до Переліку посад; "Про внесення змін до штатного розпису центрального апарату Державного бюро розслідувань" та відповідні зміни погоджує з заінтересованими самостійними структурними підрозділами і подає на підпис Директору ДБР. Після затвердження штатного розпису ДБР (змін до штатного розпису) щодо працівників, посади яких скорочено, видається наказ про їхнє персональне попередження про наступне звільнення на підставі Закону №889-VIII у письмовій формі не пізніше ніж за 30 календарних днів. На введені до штатного розпису посади, що підлягають заміщенню особами рядового та начальницького складу, оголошується конкурс. Після проведення етапів конкурсного відбору, проведення психофізіологічного дослідження з використанням поліграфа, співбесіди та визначення переможців, кандидати на посади рядового та начальницького складу проходять військово-лікарську комісію для визначення придатності до служби за станом здоров`я. Кандидати на посади у спеціальний підрозділ ДБР додатково проходять тестування з фізичної підготовки. За умови успішного проходження всіх етапів відбору та за результатами спеціальної перевірки (для визначення категорії персоналу), стосовно переможців конкурсного відбору видається наказ про призначення на відповідні посади.

39. Відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулює Закон №889-VIII (далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин). Цим Законом визначено принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях.

40. Відповідно до статті 1 Закону №889-VIII державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави, зокрема щодо: 1) аналізу державної політики на загальнодержавному, галузевому і регіональному рівнях та підготовки пропозицій стосовно її формування, у тому числі розроблення та проведення експертизи проєктів програм, концепцій, стратегій, проєктів законів та інших нормативно-правових актів, проєктів міжнародних договорів; 2) забезпечення реалізації державної політики, виконання загальнодержавних, галузевих і регіональних програм, виконання законів та інших нормативно-правових актів; 3) забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг; 4) здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства; 5) управління державними фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням; 6) управління персоналом державних органів; 7) реалізації інших повноважень державного органу, визначених законодавством. Державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.

41. Як визначено у частині першій статті 2 Закону №889-VIII, керівник державної служби в державному органі - посадова особа, яка займає вищу посаду державної служби в державному органі, до посадових обов`язків якої належить здійснення повноважень з питань державної служби та організації роботи інших працівників у цьому органі (пункт 3); суб`єкт призначення - державний орган або посадова особа, яким відповідно до законодавства надано повноваження від імені держави призначати на відповідну посаду державної служби в державному органі та звільняти з такої посади (пункт 7).

42. Приписами частин першої-третьої статті 5 Закону №889-VIII закріплено, що правове регулювання державної служби здійснюється Конституцією України, цим та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, актами КМУ та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби. Відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом. Дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом.


................
Перейти до повного тексту