1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2023 року

м. Київ

справа № 580/2947/19

касаційне провадження № К/9901/1005/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Олендера І.Я., Юрченко В.П.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу ОСОБА_1

на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2020 року (головуючий суддя - Гаращенко В.В.)

та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2020 року (колегія суддів у складі: головуючий суддя - Глущенко Я.Б.; судді - Мельничук В.П., Пилипенко О.Є.)

у справі № 580/2947/19

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління ДПС у Черкаській області

про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2019 року ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ; позивач; платник) звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі - ГУ ДПС у Черкаській області; відповідач; контролюючий орган) про визнання протиправним та скасування рішення від 26 липня 2019 року № 0017205113 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Черкаський окружний адміністративний суд рішенням від 17 лютого 2020 року в задоволенні адміністративного позову відмовив повністю.

Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 25 листопада 2020 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.

ОСОБА_1 звернувся до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2020 року.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права. При цьому зазначає, що ним повністю сплачено єдиний соціальний внесок відповідно до поданих звітів за 2015 рік у сумі 10593,94 грн, за 2016 рік у сумі 15400,00 грн, за 2017 рік у сумі 16500,00 грн, за 2018 рік у сумі 30800,00 грн. Також наголошує на ненадсиланні контролюючим органом на адресу платника вимог про сплату боргу (недоїмки), чим позбавлено його можливості сплатити протягом 10 днів з дня отримання вимоги про сплату богу (недоїмки) суму боргу або оскаржити таку вимогу в установленому порядку.

Верховний Суд ухвалою від 05 березня 2021 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою ОСОБА_1

31 березня 2021 року від відповідача надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому він зазначив, що доводи касаційної скарги не спростовують правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права.

Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами попередніх інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.

Судами з`ясовано, що підставою для прийняття рішення від 26 липня 2019 року № 0017205113 про застосування до ОСОБА_1 штрафу в розмірі 7866,67 грн та нарахування пені в сумі 10384,52 грн послугувало неналежне виконання ним вимог статті 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; далі - Закон № 2464-VI) з огляду на несвоєчасну сплату єдиного внеску за 2015 рік, 2016 рік, 2017 рік та другий - четвертий квартали 2018 року.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з пунктом 5 частини першої статті 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.

Пунктом 1 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI передбачено обов`язок платника єдиного внеску своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до частини восьмої статті 9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску, зазначені у пункті 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 1 травня наступного року. Наведена правова норма у редакції, чинній з 11 жовтня 2017 року, передбачає обов`язок платників єдиного внеску, зазначених у пункті 5 частини першої статті 4 цього Закону, сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.


................
Перейти до повного тексту