1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2023 року

м. Київ

справа № 640/3777/19

адміністративне провадження № К/990/22615/22

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Дашутіна І.В.,

суддів: Шишова О.О., Яковенка М.М.,

за участю секретаря Кліменко Д.І.

представників:

позивача Лещенко О.В., Смітюх І.І.

відповідача Павленко С.С.

розглянув у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Приватного підприємства "Лібра-Трейд" на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 липня 2022 року (колегія суддів: Беспалов О.О., Парінов А.Б., Ключкович В.Ю.) у справі №640/3777/19 за позовом Приватного підприємства "Лібра-Трейд" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

У березні 2019 року Приватне підприємство "Лібра-Трейд" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, в якому просило суд:

- визнати протиправними дії Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві щодо призначення та проведення планової виїзної перевірки ПП "Лібра-Трейд" (ідентифікаційний код 35932074) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 по 31.03.2018, валютного - за період з 01.01.2015 по 31.03.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2011 по 31.03.2018;

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві форми "Р" від 28.12.2018 № 6692615147, № 6702615147, податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 28.12.2018 № 6712615147, податкові повідомлення-рішення форми "ПС" від 28.12.2018 № 6732615147 і №0015824-208 та податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 28.12.2018 № 6722615147.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 вересня 2021 року позов, з урахуванням заяви б/н від 10.06.2019 "Про зміну підстав позову", ПП "Лібра-Трейд" задоволено частково.

Скасовано прийняті Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві податкові повідомлення-рішення форми "Р" від 28.12.2018: № 6692615147, № 6702615147, податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 28.12.2018 № 6712615147.

У іншій частині позову відмовлено.

Стягнуто на користь ПП "Лібра-Трейд" (адреса: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Ярослава Мудрого, буд. 90, офіс 39, ідентифікаційний код - 35932074), на будь-який рахунок, виявлений державним виконавцем під час виконання рішення суду, за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка 33/19, ідентифікаційний код - 44116011) понесені ПП "Лібра-Трейд" витрати по сплаті судового збору у розмірі 19 210,00 грн.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд виходив з того, що на момент проведення перевірки та складання акту контролюючим органом отримано доступ до всіх вилучених Генеральною прокуратурою України та СУ ФР ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві оригіналів первинних документів ПП "Лібра-Трейд", що свідчить про надання відповідачем доступу до перевірки значної частини документів, а також даних бухгалтерського та податкового обліку позивача за перевіряємий період. На думку суду, контролюючим органом у порушення положень п.п. 44.6, 44.7 ст. 44 ПК України при перевірці безпідставно не було враховано вказані документи за господарськими операціями позивача, які були вилучені правоохоронними органами і до яких відповідачем під час перевірки було отримано доступ. Приймаючи до уваги той факт, що вдруге втрата документів позивачем сталася через викрадення, тобто з незалежних від останнього причин, до спливу визначеного п. 44.5 ст. 44 ПК України 90-денного строку з моменту надходження до контролюючого органу повідомлення про факт первісної втрати документів, судом відхилено посилання відповідача на неможливість перенесення термінів проведення документальної планової виїзної перевірки ПП "Лібра-Трейд", у зв`язку з чим суд визнав необґрунтованим відхилення контролюючим органом обставин викрадення 09.10.2018 первинних документів позивача як підстави для повторного перенесення термінів проведення перевірки в межах 90 календарних днів після надходження від підприємства до контролюючого органу повідомлення про факт такого викрадення. Крім того, суд зазначає, що чинним податковим законодавством не передбачено можливість застосування до платника податків наслідків передбачених п. 44.6 ст. 44 ПК України за неможливість відновлення втрачених документів та відповідно ненадання їх податковому органу до закінчення визначених законодавством термінів проведення перевірки.

Дослідивши надані позивачем первинні документи, суд визнав викладені в акті перевірки від 10.12.2018 № 308/26-15-14-07-02-10/35932074 висновки відповідача щодо заниження податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість за перевіряємий період, а також завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, необґрунтованими та безпідставними, а податкові повідомлення-рішення форми "Р" від 28.12.2018 № 6692615147, форми "Р" від 28.12.2018 № 6702615147, форми "В4" від 28.12.2018 № 6712615147 - такими, що підлягають скасуванню.

Щодо штрафу визначеного згідно із податковим повідомленням-рішенням форми "Н" від 28.12.2018 № 6722615147, стосовно вимоги про визнання протиправним та скасування такого податкового повідомлення-рішення, прийнятого відповідачем, суд зазначив, що несвоєчасність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (4 дні затримки) податкової накладної від 13.11.2017 № 108, виписаної позивачем, не є спірною у справі, сторонами не заперечується, у зв`язку із чим не підлягає доказуванню.

У частині перевірки висновків контролюючого органу щодо порушення позивачем рядка 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, підпункту "б" пункту 176.2 статті 176 ПК України щодо подання податкових розрахунків за формою № 1-ДФ за 3-й квартал 2016 року, та правомірності винесення податкового повідомлення-рішення від 28.12.2018 № 0015824208, судом встановлено, що згідно з інформаційною базою даних ДФС України (ІС "Податковий блок") податковий розрахунок за формою № 1-ДФ за 3-й квартал 2016 року позивачем подано до ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві своєчасно, але з помилками, код помилок: 99 - податковий номер фізичної особи (3236521528) недійсний або серія та номер паспорта відсутні в окремому реєстрі ДРФО. При цьому, позивачем не заперечуються допущені ним описані помилки податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку в частині невірно відображеного податкового номеру фізичної особи, які фактично призвели до зміни платника податку, водночас, коригування поданого розрахунку підприємством не проведено, уточнюючий податковий розрахунок не подано, а тому податкове повідомлення-рішення від 28.12.2018 № 0015824208 визнано судом таким, що не підлягає скасуванню.

Стосовно застосування штрафних санкцій у розмірі 510,00 грн згідно податкового повідомлення-рішення форми "ПС" від 28.12.2018 № 6732615147 суд відзначив про відсутність підстав для задоволення відповідної позовної вимоги, оскільки невмотивованими на переконання суду є доводи позивача про необґрунтованість застосування відповідної штрафної санкції.

У частині позовних вимог про визнання протиправними дій відповідача щодо призначення та проведення спірної перевірки суд указав, що в даному випадку відбувся допуск посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірочного заходу, у зв`язку з чим відповідні доводи позивача відхилені судом, наслідком чого є висновок про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 липня 2022 року апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 вересня 2021 року у справі за позовом Приватного підприємства "Лібра-Трейд" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 вересня 2021 року скасовано та прийнято нову постанову, якою позов ПП "Лібра-Трейд" залишено без задоволення.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд апеляційної інстанції виходив з того, що товариством загалом не забезпечено належне зберігання та транспортування первинної документації. Більш того, товариством у проміжок часу між першим та другим викраденням первинної документації витребувані податковим органом надано не було, хоча запити податкового органу до керівника надходили. Втрата документів влітку 2018 року, якщо й мала місце, то виключно з причин недбалості працівників товариства, а повернення такої документації не потребувало значних зусиль. Наведені обставини, в сукупності, на думку суду, свідчать про недотримання позивачем передбаченого порядку вжиття заходів при втраті (знищенні) документації та відновлення останньої (ст. 44 ПК України), повній відсутності доказів прояву позивачем добросовісності при проведенні перевірки та відсутності будь-яких доказів на спростування саме правомірності дій та висновків контролюючого органу. Крім того, суд зазначив, що позивачем також не використано своє право на подання запитуємої документації у порядку адміністративного (досудового) оскарження результатів перевірки (та МІР). Колегія суддів указала, що суд першої інстанції визнав доказами первинну документацію, надану безпосередньо до суду першої інстанції, не надавши належної оцінки обставинам, за яких відповідно до пункту 44.6 статті 44 ПК, позивач може посилатися на них на підтвердження сум податкового кредиту, задекларованих за операціями з придбання товару у цих постачальників. Отже, з урахуванням того, що позивач у належний спосіб не зміг довести під час судового оскарження обставини надання ним під час перевірки або до моменту прийняття відповідачем спірних податкових повідомлень-рішень, договорів, рахунків-фактур, специфікацій, актів прийняття виконаних робіт, видаткових накладних, товарно-транспортних накладних, платіжних доручень, засвідчених підписом посадової особи та скріплених печаткою, які є первинними документами, що засвідчують факт виконання правочинів, суд визнав висновки відповідача про заниження податкових зобов`язань законними.

Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи установлено:

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що наказом Головного управління Державної податкової служби у м. Києві від 03.08.2018 № 11949 призначено проведення документальної планової виїзної перевірки ПП "Лібра-Трейд" з 08.08.2018 по дату завершення перевірки, тривалістю 20 робочих днів.

Відповідно до наказу Головного управління ДФС у м. Києві від 10.08.2018 № 12241 перенесено термін проведення розпочатої перевірки з 10.08.2018 до дати отримання копій вилучених документів або забезпечення доступу до них.

У подальшому, наказом Головного управління ДФС у м. Києві від 07.11.2018 № 16454 поновлено з 08.11.2018 проведення документальної планової виїзної перевірки ПП "Лібра-Трейд", призначеної згідно з наказом від 03.08.2018 № 11949 і терміни якої перенесено згідно з наказом Головного управління ДФС у м. Києві від 10.08.2018 № 12241.

За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт від 10.12.2018 № 308/26-15-14-07-02-10/35932074.

Згідно з висновками акта перевіркою встановлено порушення позивачем вимог, зокрема:

- пунктів 44.1, 44.6 статті 44, статті 134, пункту 135.1 статті 135, пунктів 138.1, 138.2 статті 138, підпункту 140.4.2 пункту 140.4 статті 140 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток підприємства, що підлягає сплаті до бюджету, всього у сумі 337 724 894 грн, в тому числі за: 2015 рік на 83673489 грн, І квартал 2016 року на 49592507 грн, І півріччя 2016 року на 86449276 грн, 3 квартали 2016 року на 111270070 грн., 2016 рік на 161231443 грн, І квартал 2017 року на 32371770 грн, І півріччя 2017 року на 40993945 грн, 3 квартали 2017 року на 42998485 грн, 2017 рік на 63269682 грн, І квартал 2018 року на 29550280 грн;

- пунктів 44.1, 44.6 статті 44, пункту 185.1 статті 185, пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду) (рядок 21 декларації) у сумі 252182092 грн (за останній місяць перевіряємого періоду (березень 2018 року) на 4041733 грн та до заниження податку на додану вартість за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 на загальну суму 368315423 грн, в тому числі: січень 2015 року на 5663927 грн; лютий 2015 року на 2491730 грн; березень 2015 року на 3045028 грн; квітень 2015 року на 7499927 грн; травень 2015 року на 11843440 грн; червень 2015 року на 9229514 грн; липень 2015 року на 10723881 грн; серпень 2015 року на 5068978 грн; вересень 2015 року на 6499347 грн; жовтень 2015 року на 9620704 грн; листопад 2015 року на 8886017 грн; грудень 2015 року на 9396466 грн; січень 2016 року на 16055289 грн; лютий 2016 року на 20405777 грн; березень 2016 року на 18641712 грн; квітень 2016 року на 19140300 грн; травень 2016 року на 14996636 грн; червень 2016 року на 6866713 грн; липень 2016 року на 7684261 грн; серпень 2016 року на 8825703 грн; вересень 2016 року на 8635326 грн; жовтень 2016 року на 14974943 грн; листопад 2016 року на 13655903 грн; грудень 2016 року на 26712984 грн; січень 2017 року на 17144950 грн; лютий 2017 року на 9805370 грн; березень 2017 року на 9513127 грн; квітень 2017 року на 4971953 грн; травень 2017 року на 2433529 грн; червень 2017 року на 1553666 грн; липень 2017 року на 319373 грн; серпень 2017 року на 863885 грн; вересень 2017 року на 1026631 грн; жовтень 2017 року на 4550005 грн; листопад 2017 року на 6573499 грн; грудень 2017 року на 11327456 грн; січень 2018 року на 8681249 грн; лютий 2018 року на 9249527 грн; березень 2018 року на 13736695 грн;

- пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, що призвело до несвоєчасної реєстрації протягом перевіряємого періоду податкової накладної за листопад 2017 року у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України, до перевірки не надано документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки;

- рядка 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, підпункту "б" пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України щодо подання податкових розрахунків за формою № 1-ДФ за 3-й квартал 2016 року.

На підставі акта перевірки Головним управлінням ДФС у м. Києві прийнято податкові повідомлення-рішення:

- форми "Р" від 28.12.2018 № 6692615147 про визначення податкового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 337 724 894 грн за основним платежем та 63512851,25 грн за штрафними санкціями;

- форми "Р" від 28.12.2018 № 6702615147 про визначення податкового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 296 628 945 грн за основним платежем та 148314472,50 грн за штрафними санкціями

- форми "В4" від 28.12.2018 № 6712615147 про визначення завищення від`ємного значення суми податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 4 041 733 грн;

- форми "Н" від 28.12.2018 № 6722615147 про визначення штрафу в розмірі 328,09 грн;

- форми "ПС" від 28.12.2018 № 6732615147 про визначення штрафних санкцій в розмірі 510 грн;

- форми "ПС" від 28.12.2018 № 0015824208 про визначення штрафних санкцій в розмірі 510 грн.

Незгода з діями суб`єкта владних повноважень - відповідача у даній справі в частині призначення та проведення перевірочного заходу, а також рішеннями останнього, прийнятими за результатами проведеної перевірки обумовила звернення позивача до суду з відповідним адміністративним позовом.

Судами встановлено, що в ході перевірки директору ПП "Лібра-Трейд" були вручені запити (листи): від 08.08.2018 №1, від 08.11.2018 №3, від 16.11.2018 №4, від 21.11.2018 б/№, від 21.11.2018 №5, від 27.11.2018 №110806/10/26-15-14-07-02-15 про надання оригіналів всіх наявних документів, даних бухгалтерського та податкового обліку за період з 01.01.2015 по 31.03.2018.

Контролюючий орган визначає, що в порушення пункту 85.2 статті 85 ПК України до перевірки не надано документів, про що складено акти, що засвідчують факти відмови платника податків у наданні документів до проведення перевірки: від 09.08.2018 №694/26-15-14-07-02-16, від 10.08.2018 №697/26-15-14-07-02-16, від 09.11.2018 №933/26-15-14-07-02-16, від 16.11.2018 №940/26-15-14-07-02-16, від 23.11.2018 №948/26-15-14-07-02-16, від 28.11.2018 №951/26-15-14-07-02-16, від 03.12.2018 №958/26-15-14-07-02-16.

В акті зазначається, що в ході проведення перевірки директором ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" надано письмові пояснення з питань, що виникли під час перевірки, які додані до першого примірника акта перевірки та залишаються в контролюючому органі, а саме:

- листом (вх. від 09.08.2018 № 51004/0) - пояснення щодо втрати первинних документів з висновком Деснянського УП ГУ НП у м. Києві;

- листом від 09.11.2018 за №34/11 (вх. від 09.11.2018 № 116509/10) - щодо повторного викрадення первинних документів з витягом з ЄРДР та повідомлення про даний факт до ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві.

Листом від 13.11.2018 № 101413/10/26-15-14-07-02-15 ГУ ДФС у м. Києві повідомило, що відповідно до пп. 16.1.12 п.16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний забезпечувати збереження документів, пов`язаних з виконанням податкового обов`язку.

Отже, як указав контролюючий орган, ГУ ДФС у м. Києві не мало підстав урахування повідомлення ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД", надане листом від 09.11.2018 № 34/11 про повторну втрату ніби-то поновлених документів за січень 2015 - червень 2018 року та перенести терміни проведення розпочатої документальної планової виїзної перевірки ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" (код 35932074). Тому, такі документи були відсутні у платника податків на час складання звітності, про що було повідомлено ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" в запитах (листах): від 08.08.2018 №1, від 08.11.2018 №3, від 16.11.2018 №4, від 21.11.2018 №5, від 27.11.2018 №110806/10/26-15-14-07-02-15.

При проведенні перевірки ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" використано податкову звітність подану підприємством в електронному вигляді до органів ДФС та інформацію, що міститься в інформаційних базах даних ДФС України ІС "Податковий блок", базах даних "Єдиний реєстр податкових накладних" та інших.

Окрім цього, згідно з описовою частиною акту перевірки (п. 3.1.1. Податок на прибуток), випливає, що інформацію про ведення бухгалтерського обліку на ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" до перевірки не надано.

За період з 01.01.2015 по 31.03.2018 ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" задекларовано дохід від будь-якої діяльності у загальній сумі 1 880 428 141 грн.

Перевіркою задекларованих показників у рядку 02 декларацій з податку на прибуток підприємств "Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності", за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 встановлено його заниження всього у сумі 1 866 114 189 грн, у тому числі: за 2015 у сумі 503 975 208 грн, за 2016 у сумі 849 589 904 грн, за 2017 у сумі 348 380 857 грн, за І кв. 2018 у сумі 164 168 220 грн.

У зв`язку з ненаданням до перевірки оригіналів первинних документів, директору ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" вручались відповідні запити.

Станом на дату складання акту перевірки підприємством не надано запитуваних оригіналів всіх наявних документів, даних бухгалтерського та податкового обліку за період з 01.01.2015 по 31.03.2018.

За висновком акту, перевіркою встановлено, що в порушення п. 44.1, 44.6 ст. 44 ст. 134 п. 135.1 ст. 135 ПК України ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" занижено фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток) визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 всього у сумі 1 866 114 189 грн у тому числі: за 2015 рік у сумі 503 975 208 грн; за 2016 рік у сумі 849 589 904 грн; за 2017 рік у сумі 348 380 857 грн; за І кв., 2018 у сумі 164 168 220 грн.

У періоді вчинення порушення посадовою особою, відповідальною за фінансово-господарську діяльність ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" був директор ОСОБА_1 .

Письмові пояснення, щодо встановлених перевіркою порушень, посадовими особами ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" не надавались.

Зведені дані щодо задекларованих та встановлених у ході проведення перевірки показників Звіту про фінансові результати (формі №2-м) ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 наведено в додатку 6 до акта перевірки.

За період з 01.01.2015 по 31.03.2018 задекларовано "Різниці, які виникають відповідно до Кодексу" у сумі "-" 62 510 310 грн, на підставі декларацій з податку на прибуток з додатками встановлено завищення задекларованих суб`єктом господарювання показників у рядку 03 РІ Декларацій "Різниці, які виникають відповідно до Кодексу" у сумі 62 510 310 грн, у тому числі за 2015 у сумі - 10 135 221 грн, за 2016 у сумі - 49 257 713 грн, за 2017 у сумі - 3 117 376 грн.

Станом на день написання акта ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" не надано оригінали первинних документів, бухгалтерський облік та інші документи щодо формування показників податкових різниць.

Контролюючий орган зазначив висновки щодо повноти та своєчасності сплати податку на прибуток, зокрема, заниження податку на прибуток підприємства, що підлягає сплаті до бюджету, всього у сумі 337724894 грн, в тому числі за: 2015 рік на 83673489 грн, І квартал 2016 року на 49592507 грн, І півріччя 2016 року на 86449276 грн, 3 квартали 2016 року на 111270070 грн, 2016 рік на 161231443 грн, І квартал 2017 року на 32371770 грн, І півріччя 2017 року на 40993945 грн, 3 квартали 2017 року на 42998485 грн, 2017 рік на 63269682 грн, І квартал 2018 року на 29550280 грн; завищення від`ємного значення об`єкту оподаткування податком на прибуток всього у сумі 3 117 376 грн.

Проведеною перевіркою застосування звільнень від оподаткування податком на прибуток не досліджувалось у зв`язку із ненаданням документів до перевірки.

З підстав ненадання первинних документів до перевірки, питання стосовно здійснення ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" виплат доходів нерезидентам із джерелом походження з України за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 є таким, що не досліджувалося.

Наводячи в п. 3.1.2. акта перевірки висновки щодо податку на додану вартість контролюючим органом відзначено, що за період 01.01.2015 по 31.03.2018 ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" задекларовано податкових зобов`язань з податку на додану вартість у сумі 368 315 423 грн.

У зв`язку з ненаданням до перевірки оригіналів первинних документів, директору ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" вручались відповідні запити.

Станом на дату складання акту перевірки підприємством не надано запитуваних оригіналів всіх наявних всіх наявних документів, даних бухгалтерського та податкового обліку за період з 01.01.2015 по 31.03.2018.

За період з 01.01.2015 по 31.03.2018 ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" задекларовано податкового кредиту з податку на додану вартість у загальній сумі 570 317 583 грн.

Так, перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 встановлено його завищення всього на суму 570 317 583 грн.

Перевіркою відображених у рядку 10.1 декларацій "Підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків та нульовою ставкою", колонки Б - "суми ПДВ" показників за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 у загальній сумі 93817525 гривень (16,6% загального податкового кредиту) встановлено, що на формування зазначеного рядка мало вплив здійснення операцій з придбання у контрагентів-постачальників овочів та фруктів в асортименті, послуг оренди офісних та складських приміщень, відшкодування комунальних послуг, послуг стимулювання збуту, юридичних, інформаційно-консультаційних послуг, тощо.

Перевіркою відображених у рядку 11.1/12.1 декларацій "Ввезені на митну територію України товари, необоротні активи та отримані від нерезидента на митній території України послуги", колонки Б - "суми ПДВ" показників за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 у загальній сумі 273400053 грн. встановлено, що підприємство придбавало імпортні товари (овочі та фрукти в асортименті) у постачальників-нерезидентів з Греції, Китаю, Туреччини, Колумбії, Еквадору, Нідерландів, Єгипту, Іспанії, Італії, Гватемали, Гондурасу, Коста-Ріки, Литви, Македонії, Німеччини, Південної Африки, Пакистану, Польщі, Угорщини та ін.

Перевіркою відображених у рядку 16 (з 01.01.2016) "Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду", колонки Б - "суми ПДВ" показників за період з 01.01.2016 по 31.03.2018 наростаючим підсумком у загальній сумі 203154737 грн встановлено, що підприємством враховувалось від`ємне значення попереднього звітного (податкового) періоду.

Перевіркою відображених у рядку 16/12 (з 01.01.2016) "Коригування податкового кредиту", колонки Б - "суми ПДВ" показників за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 у загальній сумі "-" 54732 грн встановлено, що ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" проводило коригування податкового кредиту згідно Додатку 1 до Декларацій з податку на додану вартість в сторону зменшення у зв`язку з поверненням коштів, товару та коригуванням кількісних та вартісних показників.

Проведеною перевіркою відображених показників у рядках 10.1, 11.1/12.1, 16 (з 01.01.2016), 16/12 (з 01.01.2016) та рядку 17 Декларацій з ПДВ за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 у загальній сумі 570 317 583 грн., не підтверджено в зв`язку з ненаданням первинних, бухгалтерських документів, що підтверджують формування даних сум.

Таким чином, станом на день написання акту перевірки ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" не надано оригінали первинних документів та інших документів щодо формування податкового кредиту за період з 01.01.2015 по 31.03.2018.

Згідно з висновком щодо повноти декларування податку на додану вартість, правомірності декларування сум податку, що підлягають бюджетному відшкодуванню, за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" не декларувало податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету та не декларувало сум податку, що підлягають бюджетному відшкодуванню.

Перевіркою повноти визначення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду) (рядок 21 декларації) за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 встановлено його завищення у сумі 252 182 092 грн (за останній місяць перевіряємого періоду (березень 2018 року) на 4 041 733 грн та до заниження податку на додану вартість за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 на загальну суму 368 315 423 грн.

У п. 3.2.2. акту, виокремлюючи питання перевірки дотримання вимог законодавства ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" у сфері запобігання та протидії легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму, та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, виявлення, аналіз та перевірка фінансових операцій, які можуть бути пов`язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму, та/або іншими правопорушеннями за період з 01.01.2015 по 31.03.2018, контролюючий орган зауважив про надання директору ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" запиту про надання документів.

На запит документи до перевірки було надано частково.

Листом від 29.11.2018 №36/11 ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" повідомило, що при перевезенні бухгалтерсько-фінансових документів, більша їх частина була викрадена шляхом пограбування службового автомобіля.

Судами установлено, що після ознайомлення уповноваженої особи товариства з наказом про призначення перевірки, 09.08.2018 ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" подано до ГУ ДФС у м. Києві лист (вх. № 51004/10), яким проінформовано контролюючий орган про втрату 11.07.2018 первинних господарських документів за період з січня 2015 року по червень 2018 року, що підтверджується висновком начальника Деснянського УП ГУ НП у м. Києві про втрату документів за цей період. У додаток до листа додано висновок начальника Деснянського УП ГУ НП у м. Києві.

При цьому, із змісту вказано листа вбачається, що станом на 09.08.2018 керівнику підприємства невідомо про які саме первинні документи йде мова, оскільки опис таких відсутній.

Відповідно до змісту Висновку начальника Деснянського УП ГУ НП у м. Києва вбачається, що до правоохоронних органів із відповідною заявою про втрату документів звернувся лише 24.07.2018, а за результатом проведеної перевірки обставин, які б вказували, що документи зникли в результаті злочину не виявлено (т. 220 а.с. 188).

Про втрату документів податковий орган повідомлено лише 09.08.2018, тобто із порушенням п`ятиденного терміну встановленого приписами п. 44.5. ст. 44 ПК України (т. 220 а.с. 187).

У подальшому, 16.10.2018 підприємством повідомлено ДПІ у Дарницькому р-ні ГУ ДФС у м. Києві, а в листопаді і ДФС України та ГУ ДФС у м. Києві, про викрадення 09.10.2018 фінансово-господарських документів ПП "ЛІБРА-ТРЕЙД" за період з січня 2015 року по червень 2018 року, за фактом чого Дніпровським УП ГУНП України в м. Києві було розпочато кримінальне провадження № 12018100040009361 від 09.10.2018.

Зважаючи на викрадення первинних фінансово-господарських документів за період з січня 2015 року по червень 2018 року підприємство просило контролюючий орган перенести термін проведення перевірки до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах строку встановленого податковим кодексом, зокрема в межах 90 календарних днів.

Листом від 13.11.2018 № 101413/10/26-15-14-07-02-15 контролюючим органом повідомлено підприємство про неврахування обставин викрадення нібито поновлених документів за період з січня 2015 року по червень 2018 року та про неможливість перенесення термінів проведення документальної планової виїзної перевірки ПП "Лібра-Трейд".

Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

Позивач, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати оскаржуване судове рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції.


................
Перейти до повного тексту