ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 квітня 2023 року
м. Київ
cправа № 910/8278/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Берднік І. С. - головуючого, Зуєва В. А., Случа О.В.,
секретар судового засідання - Корнієнко О. В.,
за участю представників:
Товариства з обмеженою
відповідальністю «Альянс-Партнер ЛТД» - Прокудіної К. А.,
Товариства з обмеженою
відповідальністю «Житлобудінвест» - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс-Партнер ЛТД»
на постанову Північного апеляційного господарського суду від 30.01.2023 (у складі колегії суддів: Пономаренка Є. Ю. (головуючий), Барсук М. А., Руденко М. А.)
та рішення Господарського суду міста Києва від 21.07.2022 (суддя Котков О. В.)
у справі № 910/8278/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс-Партнер ЛТД»
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Житлобудінвест»
про розірвання договорів підряду, визнання актів виконаних робіт такими, що прийняті без зауважень, та стягнення 1 047 092,83 грн,
ВСТАНОВИВ:
У червні 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс-Партнер ЛТД» (далі - ТОВ «Альянс-Партнер ЛТД») звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Житлобудінвест» (далі - ТОВ «Житлобудінвест»), у якому просило:
- розірвати укладені між сторонами договори підряду від 19.01.2017 № 19/01-1 та від 09.11.2016 № 09/01-1;
- визнати акти виконаних робіт № ОУ-0000018, № ОУ-0000020, № ОУ-0000024, № ОУ-0000025, № ОУ-0000022, № ОУ-0000021, № ОУ-0000019 за договором від 19.01.2017 № 19/01-1 та акт виконаних робіт № ОУ-000002 за договором від 09.11.2016 № 09/11-1 такими, що прийняті відповідачем без зауважень;
- стягнути з ТОВ «Житлобудінвест» 1 046 810,83 грн, з яких: 685 445,63 грн основного боргу, 11 899,61 грн 3% річних, 42 857,04 грн інфляційних втрат, 184 355,24 грн штрафу та 122 535,31 грн пені.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням ТОВ «Житлобудінвест» умов договорів підряду від 19.01.2017 № 19/01-1 та від 09.11.2016 № 09/01-1 щодо підписання актів виконаних робіт та сплати вартості підрядних робіт виконаних позивачем.
Справа розглядалась судами неодноразово.
Рішенням Господарського суду від 20.12.2019, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 26.02.2020, у задоволенні позову відмовлено.
Постановою Верховного Суду від 10.06.2020 постанову Північного апеляційного господарського суду від 26.02.2020 та рішення Господарського суду міста Києва від 20.12.2019 скасовано, справу передано на новий розгляд.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 22.02.2021, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 13.09.2021, позовні вимоги задоволено частково. Стягнуто з ТОВ «Житлобудінвест» на користь ТОВ «Альянс-Партнер ЛТД» основну заборгованість у розмірі 532 848,50 грн, пеню у розмірі 53 284,85 грн, 3% річних у розмірі 9 328,50 грн, інфляційні втрати у розмірі 34 476,18 грн, штраф у розмірі 148 877,03 грн. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Постановою Верховного Суду від 30.11.2021 постанову Північного апеляційного господарського суду від 13.09.2021 та рішення Господарського суду міста Києва від 22.02.2021 скасовано, справу передано на новий розгляд до Господарського суду міста Києва.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 21.07.2022, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 30.01.2023, у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, у лютому 2023 року ТОВ «Альянс-Партнер ЛТД» подало до Верховного Суду касаційну скаргу, у якій, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права, порушення норм процесуального права та наявність випадку, передбаченого пунктом 1 частини 2 статті 287 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), просить постанову Північного апеляційного господарського суду від 30.01.2023 та рішення Господарського суду міста Києва від 21.07.2022 скасувати, ухвалити нове рішення про задоволення позову.
Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 09.03.2023 відкрито касаційне провадження у справі № 910/8278/19 за касаційною скаргою ТОВ «Альянс-Партнер ЛТД» на постанову Північного апеляційного господарського суду від 30.01.2023 та рішення Господарського суду міста Києва від 21.07.2022 з підстави, передбаченої пунктом 1 частини 2 статті 287 ГПК України; касаційну скаргу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 12.04.2023.
ТОВ «Житлобудінвест» у відзиві на касаційну скаргу зазначає, що оскаржувані судові рішення є законними та обґрунтованими, прийняті з урахуванням вказівок Верховного Суду, викладених у постанові від 30.11.2021, просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а судові рішення - без змін.
ТОВ «Житлобудінвест» у судове засідання свого представника не направило.
Відповідно до частини 1 статті 301 ГПК України у суді касаційної інстанції скарга розглядається за правилами розгляду справи судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження з урахуванням положень статті 300 цього Кодексу.
Наслідки неявки в судове засідання учасника справи визначено у статті 202 ГПК України.
Так, за змістом частини 1, пункту 1 частини 2 статті 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. Суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з підстав, зокрема неявки в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про направлення йому ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання.
Ураховуючи положення статті 202 ГПК України, наявність відомостей про направлення зазначеному учаснику справи ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання, що підтверджено матеріалами справи, також те, що зазначений учасник справи не звертався до суду з будь-якими заявами щодо розгляду справи, явка учасників справи не визнавалася судом обов`язковою, а участь у засіданні суду є правом, а не обов`язком сторони, Верховний Суд дійшов висновку про можливість розгляду касаційної скарги по суті за відсутності представника ТОВ «Житлобудінвест».
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника ТОВ «Альянс-Партнер ЛТД», дослідивши наведені у касаційній скарзі доводи та заперечення проти неї, перевіривши матеріали справи, Верховний Суд дійшов таких висновків.
Як встановлено судами попередніх інстанцій, 19.01.2017 між ТОВ «Житлобудінвест» (генпідрядник) та ТОВ «Альянс-Партнер ЛТД» (субпідрядник) було укладено договір підряду № 19/01-1, відповідно до умов якого субпідрядник зобов`язується за завданням генпідрядника на свій ризик власними або залученими силами і засобами виконати роботи з виготовлення та монтажу секцій огородження балконів з нержавіючої сталі полірованої, закладних кронштейнів для кріплення секцій огородження балконів з нержавіючої сталі, кутика гнутого нержавіючого марки 430 перерізом 50х50х4 та закладних елементів кріплення торця поручня балконів до фасадної частини з оцинкованої сталі згідно ТЗ додаток № 2 на об`єкті: будівництво житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Новоселицькій, 23, 25/4 та вул. Буслівській, 12, 14/2 в Печерському районі м. Києва, відповідно до затвердженої проектної документації і передати їх результати останньому у встановлений договором строк, а генпідрядник зобов`язується надати субпідряднику фронт робіт, здійснювати прийняття виконаних субпідрядником робіт та проводити оплату робіт відповідно до умов цього договору (пункт 2.1).
Відповідно до пункту 2.2. договору строки виконання робіт, об`єми та вартість, що виконується субпідрядником згідно з умовами цього договору, а також характеристики матеріалів та ресурсів (технічні, кількісні та вартісні), що використовуються останнім в процесі будівництва, а також строки фінансування робіт вказуються у додатках до цього договору, що є невід`ємними частинами зазначеного договору.
Ціна договору становить 3 100 005,53 грн, в тому числі податок на додану вартість (далі - ПДВ) - 20% - 516 667, 59 грн (пункт 4.1 договору).
Ціна договору є остаточно узгодженою і не може бути змінена субпідрядником в сторону збільшення в односторонньому порядку. У разі підвищення субпідрядником ціни договору, не передбаченої цим договором, та не узгодженої з генпідрядником, всі пов`язані з цим витрати несе субпідрядник. Ціна договору може обґрунтовано коригуватись в сторону збільшення шляхом укладання письмової двосторонньої додаткової угоди до цього договору лише у випадку збільшення за взаємною згодою сторін обсягів робіт за цим договором (пункти 4.2, 4.3 договору ).
Субпідрядник зобов`язаний приступити до виконання робіт не пізніше 3 робочих днів з моменту перерахування генпідрядником авансу відповідно до пункту 6.2 договору. Строк виконання робіт становить 100 робочих днів з моменту перерахування генпідрядником першого авансу відповідно до підпункту 6.2.1 договору. Строки робіт та етапи визначаються у графіку виконання робіт. Усі роботи, що виконуються за цим договором, мають бути закінчені та передані генпідряднику відповідно до графіку виконаних робіт (пункт 5.1 договору).
Згідно з пунктом 5.2 договору строки виконання робіт можуть бути переглянуті сторонами лише у разі: обставин непереборної сили (форс-мажор); недотримання генпідрядником умов фінансування робіт; припинення робіт за розпорядженням генпідрядника згідно умов підпункту 5.2.4 договору; строки робіт також можуть бути переглянуті у разі невиконання робіт, які є в зоні відповідальності генпідрядника або інших підрядних організацій.
Субпідрядник має право зупинити виконання робіт при наявності обставин непереборної сили, порушення генпідрядником фінансування виконання робіт за умови, що таке порушення відбулось з вини генпідрядника та в інших випадках, прямо передбачених цим договором. Перебіг строку виконання робіт зупиняється з дати фактичного зупинення робіт, яка фіксується актом, що підписується сторонами.
Для продовження строків виконання робіт субпідрядник зобов`язаний без зволікання повідомити генпідрядника про виникнення обставин, що зумовлюють необхідність продовження строків, і подати обґрунтування нових строків завершення робіт. Генпідрядник при цьому впродовж 5 календарних днів повинен розглянути обґрунтування субпідрядника, запросити у разі необхідності у нього додаткову інформацію та прийняти відповідне рішення по суті і повідомити про таке рішення субпідрядника.
Відповідно до пункту 5.3 договору сторони дійшли згоди, що приймання виконаних робіт проводиться відповідно до акту приймання виконаних робіт в комерційному вигляді після завершення цих робіт. Приймання робіт проводиться щомісяця генпідрядником (уповноваженим представником) відповідно до умов цього договору шляхом розгляду наданих субпідрядником актів приймання виконаних робіт та довідки по формі КБ-3 з врахуванням фактичного обсягу виконання робіт на об`єкті будівництва (підпункт 5.3.1 договору).
Генпідрядник приймає виконані субпідрядником належним чином роботи шляхом підписання актів приймання виконаних робіт та довідок по формі КБ-3, які є підставою для розрахунків за фактично виконані роботи. Субпідрядник не пізніше 25 числа кожного місяця підписує і надає генпідряднику документи про виконання договору підряду, в тому числі, три примірника акта приймання виконаних робіт та довідки Ф № КБ-3 із зазначенням в них обсягів та вартості виконаних робіт. Генпідрядник протягом 5 календарних днів після отримання документів про виконання договору зобов`язаний: прийняти виконані належним чином роботи, підписати акти приймання виконаних робіт та довідки Ф № КБ-3 й повернути субпідряднику два примірники підписаного акту приймання виконаних робіт та довідки Ф № КБ-3, або надати субпідряднику мотивовану письмову відмову у прийнятті робіт і підписанні акту приймання виконаних робіт та довідки Ф № КБ-3. Якщо протягом 5 календарних днів генпідрядник не надав мотивованої відмови у прийнятті актів, то акти та довідки вважаються підписаними, роботи прийнятими без зауважень та підлягають оплаті згідно умов цього договору (підпункти 5.3.2- 5.3.4).
Генпідрядник за участю субпідрядника або самостійно перевіряє обґрунтованість поданого йому акта приймання виконаних робіт та довідок Ф № КБ-3 і зобов`язаний їх підписати та передати субпідряднику протягом 5 календарних днів, якщо платежі є проміжними, або протягом 10 календарних днів, якщо платежі за виконані роботи є кінцевими (підпункт 5.3.6).
У разі виявлення генпідрядником невідповідності обсягів чи вартості виконаних та зазначених в актах приймання виконаних робіт та довідках Ф № КБ-3 до фактичних обсягів виконаних робіт чи вартості виконаних робіт, що встановлена договором, а також в разі виявлення дефектів або будь-яких інших недоліків виконаних робіт, субпідрядник зобов`язується протягом 5 календарних днів з моменту виявлення цих невідповідностей оформити акти приймання виконаних робіт та довідки Ф № КБ-3 належним чином з фактично виконаними обсягами виконаних робіт та їх вартості. У цьому випадку генпідрядник разом з субпідрядником складають двосторонній акт з визначенням строків усунення порушень. Роботи з відхиленнями і недоліками до їх усунення не оплачуються (підпункт 5.3.7 договору).
Відповідно до пункту 6.2 договору розрахунки за виконані субпідрядником роботи проводяться в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок останнього у такому порядку: генпідрядник протягом 20 банківських днів з моменту підписання договору перераховує субпідряднику аванс у розмірі 2 170 002,00 грн, в тому числі, ПДВ в сумі 361 667,00 грн, який розбивається генпідрядником на чотири платежі:
- перший платіж в сумі 784 000,00 грн в тому числі ПДВ, генпідрядник проводить протягом 3-х банківських днів з моменту підписання цього договору;
- платіж в сумі 800 650,00 грн, в тому числі ПДВ, генпідрядник проводить у період з 01.02.2017 по 03.02.2017;
- платіж в сумі 332 439,00 грн, в тому числі ПДВ, генпідрядник проводить протягом 15 банківських днів з моменту підписання договору;
- платіж в сумі 252 913, 00 грн, в тому числі ПДВ, генпідрядник проводить протягом 20 банківських днів з моменту підписання договору.
Подальший розрахунок за роботи проводиться на підставі актів приймання виконаних робіт та довідки Ф № КБ-3 протягом 5 календарних днів з дня підписання їх сторонами: на момент завершення встановлення закладних елементів з нержавіючої сталі для балконів по фасаду «А» в обсягах 1-16 в кількості 556 шт., платіж в сумі 201 936,00 грн генпідрядник проводить протягом п`яти банківських днів з моменту підписання акту виконаних робіт на виконаний об`єм сторонами (підпункт 6.2.2).
Пунктом 9.5 договору встановлено, що додаткові роботи, які виконані субпідрядником без узгодження із генпідрядником, а також роботи, при виконанні яких допущено відхилення від проектної документації, генпідрядником не приймаються та не оплачуються та, на вимогу генпідрядника у встановлені ним строки, усуваються субпідрядником і приводяться у відповідність із документацією за рахунок субпідрядника.
Відповідно до пункту 14.3 договору субпідрядник зобов`язаний всі виявлені протягом гарантійного строку недоліки (дефекти), які виникли з його вини, усунути за письмовою вимогою генпідрядника за свій рахунок протягом 1 місяця з моменту отримання такої вимоги. Якщо між генпідрядником і субпідрядником виникне спір щодо усунення недоліків (дефектів) або їх причин, на вимогу будь-якої сторони може бути проведено незалежну експертизу.
Пунктом 15.9 договору передбачено, що у випадку порушення генпідрядником взятих на себе грошових зобов`язань щодо оплати за виконані роботи відповідно до акта приймання виконаних робіт та довідки № КБ-3, останній сплачує субпідряднику пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, встановленої в період прострочення, від суми простроченого платежу за кожен день прострочення, але не більше 10% від суми грошових зобов`язань, які генпідрядник повинен оплатити по акту приймання виконаних робіт та довідки № КБ-3 згідно з пунктом 6.4. цього договору. У випадку порушення генпідрядником взятих на себе грошових зобов`язань щодо оплати за виконані роботи відповідно на підставі актів приймання виконаних робіт та довідки № КБ-3 більше, ніж на 1 місяць, останній сплачує субпідряднику штраф в розмірі 10% від суми грошових зобов`язань, які генпідрядник повинен оплатити по акту приймання виконаних робіт та довідки № КБ-3 згідно з пунктом 6.4 цього договору (без врахування вартості матеріалів). У випадку порушення генпідрядником взятих на себе грошових зобов`язань щодо оплати за виконані роботи відповідно на підставі актів приймання виконаних робіт та довідки № КБ-3 більше, ніж на 3 місяці, останній сплачує субпідряднику штраф в розмірі 30% від суми грошових зобов`язань, які генпідрядник повинен оплатити по акту приймання виконаних робіт та довідки № КБ-3 згідно з пунктом 6.4 цього договору (без врахування вартості матеріалів). У випадку порушення генпідрядником взятих на себе грошових зобов`язань щодо оплати за виконані роботи відповідно на підставі актів приймання виконаних робіт та довідки № КБ-3 більше, ніж на 6 місяців, останній сплачує субпідряднику штраф в розмірі 50% від суми грошових зобов`язань, які генпідрядник повинен оплатити по акту приймання виконаних робіт та довідки № КБ-3 згідно з пунктом 6.4 цього договору (без врахування вартості матеріалів).
Цей Договір вступає в силу з моменту його підписання сторонами і діє до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за Договором (пункт 18.1 договору).
Пунктом 18.3 передбачено, що договір може бути розірваний за взаємною згодою сторін шляхом укладення додаткової угоди до договору або в судовому порядку за заявою однієї з сторін в випадку порушення умов договору іншою стороною. Сторони погодили, що підставами для розірвання договору, зокрема, є: неякісне виконання робіт субпідрядником або порушення ним строків виконання робіт більш ніж на 1 місяць; порушення генпідрядником строків оплати робіт більш ніж на 2 місяці.
Сторона, що бажає розірвати цей договір у зв`язку з порушенням умов договору іншою стороною повинна надіслати пропозицію про це другій стороні. Сторона договору, яка одержала пропозицію про розірвання договору у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду (пункт 18.4 договору).
У додатку № 1 до договору підряду від 19.01.2017 № 19/01-1 сторони погодили договірну ціну.
У додатку № 2 до договору підряду від 19.01.2017 № 19/01-1 сторонами затверджено технічне завдання на виготовлення та встановлення секцій огородження балконів з нержавіючої сталі полірованої, закладних кронштейнів для кріплення секцій огородження балконів з нержавіючої сталі, кутика гнутого нержавіючого марки 430 перерізом 50х50х4 та закладних елементів кріплення торця поручня балконів до фасадної частини з оцинкованої сталі на об`єкті.
У додатку № 3 до договору підряду від 19.01.2017 № 19/01-1 сторони погодили графік виконання робіт з початком 23.01.2017 та закінченням 16.06.2017.
15.06.2017 між ТОВ «Житлобудінвест» та ТОВ «Альянс-Партнер ЛТД» укладено додаткову угоду № 1 до договору підряду від 19.01.2017 № 19/01-1, відповідно до пункту 1 якої у зв`язку з внесенням змін до конфігурації секції огородження балконів з нержавіючої сталі полірованої в частині секцій огородження по фасаду «А» з 1-ї по 18 вісі та виникненням додаткових робіт по проектній документації «Житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Новоселицькій, 23, 25/4 та вул. Буслівській, 12, 14/2 в місті Києві» по договору, сторони дійшли згоди укласти додаткову угоду про виконання субпідрядником додаткових проектних робіт по розділу «роботи з виготовлення та монтажу: закладних елементів кріплення торця поручня балконів до фасадної частини з чорної сталі ґрунтованої та нержавіючої сталі марки 304 та декоративного відбійника з нержавіючої сталі полірованої на 136 балконах фасаду «А»» згідно технічного завдання (додаток № 2 до додаткової угоди), обсяг і вартість робіт, визначених у договірній ціні (додаток № 1), що є невід`ємним додатком до договору підлягає зміні.
Загальна вартість додаткових робіт за цією додатковою угодою становить 585 600,14 грн, в тому числі податок на додану вартість 20% - 97 600,02 грн (пункт 4 додаткової угоди).
Відповідно до пункту 6 додаткової угоди пункт 4.1 статті 4 договору підряду викладено у новій редакції: «Ціна договору становить 3 529 479,35 грн, в тому числі податок на додану вартість 20% - 588 246,56 грн, та відображається у договірній ціні (додаток № 1), який є невід`ємною частиною цього договору.
У пункті 9 додаткової угоди передбачено, що строк виконання додаткових робіт по додатковій угоді складає:
- виготовлення та встановлення закладних елементів кріплення торця поручня балконів до фасадної частини з чорної сталі ґрунтованої та нержавіючої сталі марки 304 згідно ТЗ додаток № 2 протягом 6 тижнів з моменту проведення авансового платежу та готовності місця до встановлення таких закладних (підпункт 9.1 додаткової угоди);
- виготовлення та встановлення декоративного відбійника з нержавіючої сталі полірованої на 136 балконах фасаду «А» протягом всього строку встановлення секцій огородження на балконах, вказаного в додатку № 3 - графіку виконання робіт до договору (підпункт 9.2. додаткової угоди).
З урахуванням змісту додаткової угоди № 1 від 15.06.2017 сторонами було викладено додаток № 1 до договору підряду від 19.01.2017 № 19/01-1 у новій редакції.
У додатку № 2 до додаткової угоди № 1 до договору підряду від 19.01.2017 № 19/01-1 сторонами погоджено технічне задання.
В межах договору підряду від 19.01.2017 № 19/01-1 між ТОВ «Житлобудінвест» та ТОВ «Альянс-Партнер ЛТД» були підписані акти приймання виконаних робіт на загальну суму 3 050 025,66 грн, а саме: від 31.05.2017 № ОУ-000001 на суму 235 701,96 грн, від 30.06.2017 № ОУ-000002 на суму 179 250,77 грн, від 31.07.2017 № ОУ-000003 на суму 96 329,18 грн, від 31.07.2017 № ОУ-000004 на суму 68 094,77 грн, від 31.08.2017 № ОУ-000005 на суму 61 451,38 грн та на суму 59 790,53 грн, від 31.08.2017 № ОУ-000006 на суму 166 204,07 грн, від 31.08.2017 № ОУ-000007 на суму 31 528,84 грн, від 31.10.2017 № ОУ-000008 на суму 142 964,14 грн, від 31.03.2018 № ОУ-0000010 на суму 613 930,71 грн, від 31.03.2017 № ОУ-0000011 на суму 232 917,12 грн, від 31.03.2017 № ОУ-0000012 на суму 387 236,29 грн, від 30.04.2018 № ОУ-0000014 на суму 194 863,10 грн, від 31.05.2017 № ОУ-0000015 на суму 211 259,42 грн, від 30.06.2017 № ОУ-0000016 на суму 247 949,14 грн, від 31.07.2017 № ОУ-0000017 на суму 120 554,24 грн.
Судами попередніх інстанцій також установлено, що на актах приймання виконаних робіт № ОУ-0000018 на суму 391 404,20 грн та № ОУ-0000020 на суму 141 444,30 грн (наданих позивачем до позовної заяви) міститься печатка та підпис тільки субпідрядника (позивача).
02.10.2018 акти приймання виконаних робіт № ОУ-0000018 та № ОУ-0000020 з довідками про вартість робіт по цим актам були відправлені позивачем на адресу відповідача листами з рекомендованим повідомленням. Згідно з рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення (№ 0408608828507, № 0408608828515) зазначені листи отримано відповідачем 03.10.2018.
В матеріалах справи також наявні акти приймання виконаних робіт: № ОУ-0000019 на суму 26 685,09 грн, № ОУ-0000021 на суму 11 051,42 грн, № ОУ-0000022 на суму 76 910,64 грн, № ОУ-0000024 на суму 29 770,75 грн, № ОУ-0000025 на суму 8 304,24 грн та докази їх направлення (передання) відповідачем на адресу позивача. Проте, вказані акти з боку генпідрядника підписано так і не було.
У зв`язку з невиконанням ТОВ «Альянс-Партнер ЛТД» зобов`язань за договором в установлений строк, ТОВ «Житлобудінвест» листом від 12.11.2018 № 12-11-18/1 запросило відповідача на об`єкт будівництва для участі у роботі комісії для фіксації недоліків у виконаних роботах та фіксації фактично виконаних об`ємів робіт; вимагало повернути частину сплаченого авансу, роботи по яким позивачем не виконані; повідомило, що частина незавершених відповідачем робіт буде передана на виконання іншій підрядній організації, з подальшою компенсацією позивачем збитків, які будуть понесені відповідачем.
30.11.2018 комісією у складі представників ТОВ «Житлобудінвест», Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК «Фокс» (далі - ТОВ «ТВК «Фокс»), судового експерта Галієвої Олени Мансурівни проведено огляд будинку та зафіксовано фактично виконані об`єми робіт з монтажу секцій огородження балконів на об`єкті, про що складено відповідний акт фіксації стану виконання будівельних робіт за договором підряду від 19.01.2017 № 19/01-1.
Також у матеріалах справи містяться інші листи ТОВ «Житлобудінвест» з висловленими запереченнями проти підписання наведених актів.
Згідно з висновком експерта № 31/07-2020 за результатами проведення судової будівельно - технічної експертизи від 29.09.2020: