ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 квітня 2023 року
м. Київ
справа № 160/13903/21
провадження № К/990/353/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Смоковича М. І.,
суддів: Данилевич Н. А., Шевцової Н. В.
розглянув у порядку письмового провадження в касаційній інстанції справу
за позовом Інспекції з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес Солюшнс Груп», про визнання протиправним та скасування висновку, провадження по якій відкрито
за касаційною скаргою Східного офісу Держаудитслужби на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2021 року, ухваленого у складі головуючого судді Царікової О. В., та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 30 листопада 2022 року, прийняту у складі колегії суддів: головуючого - Бишевської Н. А., суддів: Добродняк І. Ю., Семененка Я. В.
І. Суть спору
1. У серпні 2021 року Інспекція з питань контролю за паркуванням Дніпровської міської ради (далі - Інспекція з питань контролю за паркуванням) звернулась до суду з адміністративним позовом до Східного офісу Держаудитслужби, за участю третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес Солюшнс Груп» (далі - ТОВ «Бізнес Солюшнс Груп»), про визнання протиправним та скасування висновку Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі від 27 липня 2021 року №293, яка проведена Інспекцією з питань контролю за паркуванням за предметом закупівлі № UA-2021-01-26-001764-b.
2. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що на підставі наказу Східного офісу Держаудитслужби від 05 липня 2021 року № 343 відповідачем здійснено моніторинг відносно закупівлі за номером ID: UA-2021-10-05-009406-b, яка оголошена позивачем.
Вказує, що за результатами вказаного моніторингу закупівлі 29 липня 2021 року відповідачем в електронній системі закупівель оприлюднено висновок від 27 липня 2021 року № 293, згідно з яким за результатами аналізу питання укладення договору про закупівлю встановлено порушення позивачем вимог абзацу 1 частини першої, пункту 1 частини першої, частини третьої статті 10, частини третьої статті 31, частини дванадцятої статті 29, вимог частини четвертої статті 41 та пункту другого частини першої статті 43 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, зі змінами (далі - Закон № 922-VIII).
Позивач вказує, що ним проведено процедуру закупівлі, оголошена вартість якої 3 600 000,00 грн. з ПДВ, при цьому торги відбулись відповідно до Закону № 922-VIII з дотриманням всіх правил проведення обраного замовником виду закупівлі і згідно з вимогами, що ставляться до даного виду закупівлі з дотриманням всіх встановлених строків.
Стверджує, що відповідач безпідставно зазначив в оскаржуваному висновку про порушення частини третьої статті 31 Закону № 922-VIII, оскільки позивачем було підготовлено та направлено відповідь на електронну адресу учасника. Підставою непублікації такої відповіді в електронній системі є технічний збій майданчику, протягом якого замовник не мав можливості завантажити відповідний документ у встановлений строк.
Наголошує на дотриманні вимог частини дванадцятої статті 29 Закону № 922-VIII, оскільки замовником опубліковано протокол розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Юніп Україна». Відповідно до інформації, наявної в електронній системі закупівель, учасниками закупівель не подано ані вимог, ані скарг з приводу прийнятого рішення. Також вказує, що в тендерній пропозиції ТОВ «Юніп Україна» наявні порушення, які, на думку позивача, є достатньою підставою для її відхилення, а саме: тендерна документація ТОВ «Юніп Україна» не містила Протоколу загальних зборів учасників Товариства щодо призначення директора Товариства, де вбачаються повноваження посадової особи.
Разом з цим позивач вказує на відсутність порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII, оскільки відсутня невідповідність між наданим ТОВ "Бізнес Солюшнс Груп" проєктом договору та укладеним з ним договором про закупівлю через відображення в них додаткових пунктів, бо відмінність в цих пунктах не є зміною істотних умов договору про закупівлю, а також не суперечить приписам Цивільного кодексу України та Господарському кодексу України, якими керуються сторони договору про закупівлю у разі необхідності уточнення його умов.
Вважаючи, що висновок Східного офісу Держаудитслужби від 27 липня 2021 року № 293 не відповідає критеріям обґрунтованості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача та третіх осіб, а також суспільних інтересів, і цілями, на досягнення яких вони спрямовані, Інспекція з питань контролю за паркуванням звернулася до суду з вимогою про скасування вищевказаного висновку.
ІІ. Встановлені судами фактичні обставини справи
3. 26 січня 2021 року Інспекцією з питань контролю за паркуванням як замовником оголошено про конкурс на закупівлю UA-2021-01-26-001764-b про закупівлю послуг за предметом закупівлі «Послуги з доступу до автоматизованої інформаційної системи оплати послуг паркування та електронного обліку відповідних платіжних транзакцій в сфері паркування для отримання даних щодо стану оплати послуг з користуванням майданчиками для платного паркування в режимі реального часу» з очікуваною вартістю закупівлі послуги у розмірі 3 600 000,00 грн. (відкриті торги з публікацією англійською мовою).
4. За результатами проведеної процедури закупівель Інспекцією з питань контролю за паркуванням як замовником визначено переможця ТОВ "Бізнес Солюшнс Груп", з яким укладено договір про надання послуг від 24 березня 2021 року № 33.
5. Згідно з наказом Східного офісу Держаудитслужби від 05 липня 2021 року № 343 "Про початок здійснення моніторингу закупівель" прийнято рішення, зокрема, про початок проведення моніторингу закупівлі № UA-2021-01-26-001764-b з підстави виявлення ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі.
6. За результатами проведення моніторингу Східним офісом Держаудитслужби 27 липня 2021 року на вебпорталі Уповноваженого органу в електронній системі складено висновок № 293 за предметом закупівлі «Послуги з доступу до автоматизованої інформаційної системи оплати послуг паркування та електронного обліку відповідних платіжних транзакцій в сфері паркування для отримання даних щодо стану оплати послуг з користуванням майданчиками для платного паркування в режимі реального часу», ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-26-001764-b, який оприлюднений в електронній системі закупівель 29 липня 2021 року, в якому зазначено зафіксовано ряд порушень.
7. Так, згідно з оскаржуваним висновком контролюючого органу за результатами аналізу питання дотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 1 частини першої, пункту 1 частини першої та частини третьої статті 10 Закону № 922-VIII, яке полягло в тому, що розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд замовником відбулися за регламентом проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою, визначеним у абзаці 3 частини першої статті 28, частині дванадцятій статті 29 Закону № 922-VIII. При цьому, очікувана вартість закупівлі не перевищує суму еквівалентну 133,0 тисячам євро, а отже проведення процедури закупівлі не підпадає під дію норми частини третьої статті 10 Закону № 922-VIII. Отже, під час оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі замовником не дотримано вимоги абзацу 1 частини першої та пункту 1 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII, де зазначено, що оприлюднення інформації про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу замовники здійснюють в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом.
8. Також моніторингом установлено, що учасником ТОВ "ЮНІП УКРАЇНА", тендерна пропозиція якого була відхилена в електронній системі закупівель 03 березня 2021 року подано вимогу про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, однак замовником не надано відповідь учаснику з такою аргументацією у терміни не пізніш як через п`ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель, чим було порушено вимоги частини третьої статті 31 Закону № 922-VIII.
9. Разом з цим за результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що замовником відхилено тендерні пропозиції учасників ТОВ "ЮНІП УКРАЇНА" та ТОВ "Ентенсо Україна" як такі, що не відповідають вимогам тендерної документації замовника, при цьому тендерну пропозицію учасника ТОВ "ЮНІП УКРАЇНА" відхилено на етапі після проведення аукціону, чим порушено вимоги частини дванадцятої статті 29 Закону № 922-VIII, якою передбачено, що у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів, за результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Таким чином, у разі проведення оцінки пропозицій відповідно до вимог частини дванадцятої статті 29 Закону № 922-VIII пропозиції учасників ТОВ "ЮНІП УКРАЇНА" та ТОВ "Ентенсо Україна" підлягали відхиленню на етапі розгляду тендерних пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій, а відповідно до пункту 1 частини другої статті 32 Закону № 922-VIII тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель внаслідок подання для участі у відкритих торгах менше двох тендерних пропозицій.
10. Крім того за результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено, що договір про надання послуг від 23 березня 2021 року № 33 (далі - договір № 33) не відповідає умовам Додатку 2 «Договір про надання послуг» тендерної документації замовника, а саме договір № 33 доповнено пунктами 3.1.4 та додатковим пунктом 1.2, відсутніми у проєкті договору, розміщеному у додатку № 2 до тендерної документації замовника; пункти 1.1, 1.4, 1.7 та 4.2 викладено у редакції, яка не відповідає викладеній у Додатку 2 «Договір про надання послуг» тендерної документації замовника. Зазначене є порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII, якою визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Таким чином, відповідно до пункту 2 частини першої статті 43 Закону № 922-VIII договір № 33 є нікчемним, оскільки він укладений з порушеннями вимоги частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель та порушення порядку оприлюднення оголошення, з описом таких порушень, які неможливо усунути. При цьому, відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону № 922-VIII, є обов`язком, а не правом замовника. Проте, між замовником та визначеним учасником-переможцем ТОВ "БІЗНЕС СОЛЮШНС ГРУП" укладено договір № 33.
11. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", Східний офіс Держаудитслужби зобов`язав Інспекцію з питань контролю за паркуванням здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов`язань за договором № 33 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення
12. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2021 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 30 листопада 2022 року, позовні вимоги задоволено.
12.1. Визнано протиправним та скасовано висновок Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 27 липня 2021 року № 293 (№UA-2021-01-26-001764-b).
13. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що підставою непублікації позивачем відповіді учаснику ТОВ «Ентенсо Україна» в електронній системі, у передбачені на це строки, став технічний збій майданчику, однак позивач здійснив передбачені законом дії та повторно направив відповідь на електронну адресу учасника.
Разом з цим суд першої інстанції вказав про передчасність висновків стосовно порушення позивачем вимог частини дванадцятої статті 29 Закону № 922-VIII. Також, суд вказав, що оскільки учасники, які подають пропозиції на торги з публікацією англійською мовою мають такі ж самі можливості та терміни для уточнень, питань, вимог та оскаржень, як і в звичайних відкритих торгах, відповідач дійшов безпідставних висновків щодо порушення позивачем вимог абзацу 1 частини першої та пункту 1 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Суд першої інстанції звернув увагу, що визначення в укладеному договорі з переможцем процедури закупівлі додаткових гарантій надання послуг та деталізації механізму захисту інтересів замовника, з урахуванням норм Цивільного та Господарського кодексів України не є порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" та не може свідчити про нікчемність укладеного позивачем з ТОВ "Бізнес Солюшнс Груп" договору про закупівлю.
14. Зазначена позиція підтримана Третім апеляційним адміністративним судом, який за результатом апеляційного перегляду залишив рішення суду першої інстанції без змін.
Водночас суд апеляційної інстанції зазначив, що позивачем не подано до матеріалів справи доказів, які б підтвердили технічний збій електронного майданчику. Крім того, матеріали справи не місять доказів того, що позивач не міг використати інший електронний майданчик, а в разі відсутності й такої можливості - веб-портал, а відтак апеляційний суд погодився з доводами контролюючого органу щодо порушення позивачем вимог частини третьої статті 31 Закону № 922-VIII, оскільки відповідь на подану учасником ТОВ «Ентенсо Україна» вимогу в електронній системі закупівель відсутня.
Разом з цим апеляційний суд встановив, що згідно з протоколом замовника від 11 березня 2021 року № 19 тендерна документація ТОВ «ЮНІП УКРАЇНА» не містила Протоколу загальних зборів учасників Товариства щодо призначення директора Товариства, де вбачаються повноваження посадової особи. Таким чином позивач відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЮНІП УКРАЇНА» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації. При цьому проведення аукціону відбулося 10 березня 2021 року. Отже суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЮНІП УКРАЇНА» позивачем відхилено лише після проведення аукціону, що суперечить вимогам частини дванадцятої статті 29 Закону № 922-VIII.
Застосовуючи критерій пропорційності, суд апеляційної інстанції вказав про відсутність в матеріалах справи доказів того, що виявлені відповідачем порушення мали шкідливі наслідки та призвели до нецільового використання бюджетних коштів чи шкоди бюджету.
Відтак, апеляційний суд дійшов висновку, що вимога контролюючого органу здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов`язань за договором № 33 з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України, є непропорційною тяжкості порушень.
Також апеляційний суд звернув увагу, що усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований в спірному висновку спосіб, призведе до порушення майнових прав та інтересів позивача та матиме негативні наслідки для його репутації, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками.
IV. Касаційне оскарження
15. Представник Східного офісу Держаудитслужби подав касаційну скаргу на вказані судові рішення з підстав, передбачених пунктами 1, 3 частини четвертої, підпункту «а» пункту 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в якій, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати їх рішення та прийняти нове, яким відмовити в позові.
Так, автор скарги зауважує, що суд апеляційної інстанції під час ухвалення оскаржуваного рішення не врахував висновків Верховного Суду, викладеного у постановах від 17 серпня 2022 року у справі № 520/14902/20 та від 17 листопада 2022 року у справі № 620/6135/20, в частині застосування положень частини дванадцятої статті 29 та частини третьої статті 31 Закону № 922-VIII.
Крім того, автор скарги наголошує на відсутності висновку Верховного Суду щодо застосування у подібних правовідносинах абзацу 1 частини першої статті 10, пункту 1 частини першої статті 10, частини третьої статті 10, частини третьої статті 31 у взаємозв`язку з частиною дванадцятою статті 29 Закону № 922-VIII із урахуванням обставин цієї справи.
Серед іншого, стверджує, що проєкт договору та договір № 33, який укладений між замовником та переможцем процедури закупівлі мають відмінності, а саме: договір № 33 доповнено пунктами 3.1.4 та додатковим пунктом 1.2, які відсутні у проєкту договору, розміщеному у Додатку № 3 до тендерної документації позивача; пункти 1.1, 1.4, 1.7 та 4.2 договору № 33 викладено в редакції, яка не відповідає викладеній у Додатку № 3 до тендерної документації замовника, що свідчить про нікчемність укладеного договору № 33, оскільки такий договір укладений з порушеннями вимог частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII. Таким чином, на думку відповідача, висновки судів попередніх інстанцій ґрунтуються на хибному тлумаченні норм частини четвертої статі 41 та частини першої статті 43 Закону № 922-VIII.
16. Верховний Суд ухвалою від 23 січня 2023 року відкрив касаційне провадження за скаргою Східного офісу Держаудитслужби на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2021 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 30 листопада 2022 року з підстав, передбачених пунктами 1, 3 частини четвертої статті 328 КАС України.
V. Релевантні джерела права й акти їх застосування
17. Приписами частини першої статті 341 КАС України визначено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
18. Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
19. Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» 26 січня 1993 року № 2939-XII, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2939-XII), здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
20. Відповідно до частини першої статті 2 Закону № 2939-XII головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
21. Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Положення № 43), Державна аудиторська служба України (далі - Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
22. Крім того, підпунктом 3 пункту 4 Положення № 43 закріплено, що Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
23. Водночас, пунктом 7 Положення № 43 визначено, що Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.
24. За змістом статті 5 Закону № 2939-XII контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.
25. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад встановлює Закон № 922-VIII, в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин, пунктом 14 частини першої статті 1 якого визначено, що моніторингом процедури закупівлі є аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
26. Приписами частини шостої статті 8 Закону № 922-VIII передбачено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
27. У частині десятій статті 8 Закону № 922-VIII закріплено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
28. Відповідно до частини першої статті 10 Закону № 922-VIII замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, серед іншого щодо оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю: оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж.
Частиною третьою цієї ж статті визначено, що оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов`язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг - 133 тисячам євро; для робіт - 5150 тисячам євро, а курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
29. Положеннями абзацу 3 частини першої статті 28 Закону № 922-VIII визначено, що у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.