ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 квітня 2023 року
м. Київ
справа №140/13825/21
адміністративне провадження № К/990/14680/22
адміністративне провадження № К/990/15765/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Білак М.В.,
суддів: Губської О.А., Калашнікової О.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за касаційними скаргами Волинської обласної прокуратури та Офісу Генерального прокурора
на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 18 лютого 2022 року (головуючий суддя - Димарчук Т. М.)
та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 24 травня 2022 року (головуючий суддя - Заверуха О. Б., судді: Затолочний В. С., Курилець А. Р.)
у справі № 140/13825/21
за позовом ОСОБА_1
до Волинської обласної прокуратури та Офісу Генерального прокурора
про визнання протиправним та скасування рішення, наказу про звільнення, поновлення на посаді, визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.
I. РУХ СПРАВИ
1. У листопаді 2021 року ОСОБА_1 звернулася до суду з вказаним позовом, в якому просила:
- визнати протиправним та скасувати рішення П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) (далі - П`ятнадцята кадрова комісія) від 13 вересня 2021 року № 409 "Про неуспішне проходження прокурором атестації";
- визнати протиправним та скасувати наказ керівника Волинської обласної прокуратури від 20 жовтня 2021 року № 696-к "Про звільнення ОСОБА_1";
- поновити ОСОБА_1 на посаді прокурора Маневицької місцевої прокуратури або іншій рівнозначній посаді;
- стягнути з Волинської обласної прокуратури на користь позивача середній заробіток за час вимушеного прогулу;
- визнати протиправною бездіяльність Волинської обласної прокуратури щодо ненарахування та невиплати вихідної допомоги при звільненні в розмірі середнього місячного заробітку;
- зобов`язати Волинську обласну прокуратуру нарахувати та виплатити позивачу вихідну допомогу при звільненні в розмірі середнього місячного заробітку.
2. В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначила, організацію її тестування проводила Перша кадрова комісія. Перший етап атестації позивач пройшла успішно, однак під час складання другого етапу атестації не набрала необхідної кількості балів для допуску її до наступного етапу у зв`язку із некоректною роботою комп`ютерної техніки. Після завершення тестування позивач подала письмову заяву членам Першої кадрової комісії, у якій повідомила про технічні проблеми під час тестування та просила призначити іншу дату іспиту. Перша кадрова комісія протокольним рішенням від 20 листопада 2020 року № 12 визнала поважними причини, що послугували неуспішному проходженню другого етапу тестування та виключила позивача зі списку осіб, які 06 листопада 2020 року не склали іспит у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, та вирішила призначити нову дату тестування. Однак, 13 вересня 2021 року П`ятнадцятою кадровою комісією прийнято рішення № 409 про неуспішне проходження ОСОБА_1 атестації. Позивач вважає, що жодною нормою не передбачено компетенцію кадрових комісій переглядати рішення іншої кадрової комісії, що в свою чергу не відповідає принципам правової визначеності та належного урядування.
3. На обґрунтування незаконності оскаржуваного наказу керівника Волинської обласної прокуратури від 20 жовтня 2021 року № 696-к "Про звільнення ОСОБА_1" позивач вказувала на те, що з огляду на очевидну протиправність рішення П`ятнадцятої кадрової комісії від 13 вересня 2021 року № 409, вказаний наказ підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
4. Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 18 лютого 2022 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення П`ятнадцятої кадрової комісії від 13 вересня 2021 року № 409 "Про неуспішне проходження прокурором атестації". Визнано протиправним та скасовано наказ керівника Волинської обласної прокуратури від 20 жовтня 2021 року № 696-к "Про звільнення ОСОБА_1". Поновлено позивача на посаді прокурора Маневицької місцевої прокуратури з 22 жовтня 2021 року. Стягнуто з Волинської обласної прокуратури на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу в розмірі 26140,32 грн. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
5. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 24 травня 2022 року рішення суду першої інстанції змінено в його резолютивній частині та викладено в такій редакції: "Поновити ОСОБА_1 на посаді прокурора Маневицької місцевої прокуратури з 25 жовтня 2021 року". В іншій частині рішення суду залишено без змін.
6. Не погоджуючись із вказаними рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій відповідачі звернулися з касаційними скаргами, в яких, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просять їх скасувати та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову.
7. Ухвалами Верховного Суду від 16 червня 2022 року та 23 червня 2022 року відкрито касаційні провадження за вказаними касаційними скаргами.
II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
8. Судами попередніх інстанцій установлено, що 08 жовтня 2019 року прокурор Маневицьої місцевої прокуратури Волинської області ОСОБА_1 подала на ім`я Генерального прокурора заяву про переведення її на посаду прокурора в окружній прокуратурі та про намір пройти атестацію.
9. Позивач успішно пройшла перший етап атестації - іспит у формі анонімного тестування з використанням комп`ютерної техніки з метою виявлення рівня знань та умінь у застосуванні закону, відповідності здійснювати повноваження прокурора та була допущена до наступного етапу атестації - складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки.
10. 06 листопада 2020 року за результатом складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (другий етап атестації) позивач набрала 90 балів (вербальний блок 75 балів, абстрактно-логічний 104 бали), що є менше прохідного балу для успішного складання іспиту (93 бали).
11. Того ж дня відбулося засідання Першої кадрової комісії (протокол № 11), на якому вирішено затвердити список осіб, які не склали іспит у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (Додаток 2 до протоколу № 11), до вказаного списку осіб включено ОСОБА_1 з кількістю балів - 90.
12. Згідно із протоколом від 20 листопада 2020 року № 12 вказаною кадровою комісією розглянуто заяви прокурорів, зокрема позивача, щодо повторного складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (питання 6 порядку денного), та встановлено, що у цих заявах прокурори зазначили про обставини, які істотно вплинули на результати складання іспиту; вивченням доводів заявників, долучених документів, а також змісту проведеного інструктажу встановлено, що зазначені у їх зверненнях факти знайшли своє підтвердження; вказане є поважною причиною, яка істотно вплинула на перебіг і результат складання іспиту. У зв`язку із чим заяви прокурорів задоволено, виключено прокурорів, зокрема ОСОБА_1 зі списку осіб, які 06 листопада 2020 року не склали іспит у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки. Вирішено призначити нову дату складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки для прокурорів.
13. Листом від 05 серпня 2021 року № 06/2/2-2982вн-21 Департамент кримінально-правової політики та захисту інвестицій Офісу Генерального прокурора направив для розгляду голові П`ятнадцятої кадрової комісії (комісія створена 22.07.2021 року) інформацію про результати вивчення питання щодо призначення нового часу (дати) іспиту на загальні здібності та навички прокурорам місцевих прокуратур, які 02.11.2020 - 09.11.2020 брали участь у тестуванні, зокрема і щодо ОСОБА_1, для розгляду П`ятнадцятою кадровою комісією згідно із вимогами Закону України від 19 вересня 2019 року № 113-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" (далі - Закон № 113-IX), Порядку проходження прокурорами атестації, затвердженого наказом Генерального прокурора 03 жовтня 2019 року № 221 (далі - Порядок № 221) та Порядку роботи кадрових комісій, затвердженого наказом Генерального прокурора від 17 жовтня 2019 року № 233 (далі - Порядок № 223).
14. 09 серпня 2021 року на засіданні П`ятнадцятої кадрової комісії (протокол № 1) вирішено звернутися до кадрового підрозділу Офісу Генерального прокурора про передачу до П`ятнадцятої кадрової комісії матеріалів атестації стосовно прокурорів, щодо яких Першою - Четвертою кадровими комісіями рішення про призначення нового часу (дати) складання іспиту.
15. На засіданні П`ятнадцятої кадрової комісії від 31 серпня 2021 року (протокол № 10) розглянуто звернення прокурорів, в тому числі і позивача, з питань проходження іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (пункт 23 порядку денного) та вирішено вказані заяви прийняти до відома.
16. 13 вересня 2021 року на засіданні П`ятнадцятої кадрової комісії (протокол № 11) розглянуто, зокрема заяву ОСОБА_1 про включення її до графіку складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (пункт 30 порядку денного) та встановлено, що ОСОБА_1 подала до Першої кадрової комісії заяву про повторне проходження тестування з підстав некоректної роботи комп`ютерної техніки, на якій проводилось тестування. Згідно з відомостями про результати складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, проходження тестування з боку позивача було завершено, під час проведення тестування звернень від ОСОБА_1 до робочої групи та членів комісії не надходило, акти про дострокове завершення тестування з незалежних від членів комісії та прокурора причин, відповідно до пункту 7 розділу І Порядку № 221, не складалися. Сам факт звернення прокурора із заявою про технічні збої програмного забезпечення після неуспішного проходження ним тестування не є доказом їх наявності. На голосування було поставлено питання про включення до графіку складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки ОСОБА_1 та у вказаному протоколі відображено результати головування: "за" - 0, "проти" - 5.
17. Згідно із рішенням П`ятнадцятої кадрової комісії від 13 вересня 2021 року № 409 "Про неуспішне проходження прокурором атестації" ОСОБА_1 не допущено до етапу проходження співбесіди та припинено її участь в атестації, оскільки за результатами складення іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички вона набрала 90 балів, що є менше прохідного балу для успішного складення іспиту. У зв`язку із цим, ОСОБА_1 не успішно пройшла атестацію.
18. На підставі рішення П`ятнадцятої кадрової комісії про неуспішне проходження позивачем атестації наказом керівника Волинської обласної прокуратури від 20 жовтня 2021 року № 696-к "Про звільнення ОСОБА_1", позивача з 22 жовтня 2021 року звільнено з посади прокурора Маневицької місцевої прокуратури на підставі підпункту 2 пункту 19 розділу ІІ Закону № 113-ІХ.
19. Не погодившись із таким рішенням та наказом позивач звернулась до суду із вказаним позовом.
IIІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
20. Задовольняючи частково позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що П`ятнадцята кадрова комісія не зважаючи на чинне рішення Першої кадрової комісії, оформлене протоколом від 20 листопада 2020 року № 12, безпідставно не прийняла рішення про включення позивача до графіку складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, що в слугувало прийняттю спірного рішення про неуспішне проходження позивачем атестації. Відтак при прийнятті спірного рішення П`ятнадцята кадрова комісія діяла не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що визначені законодавством України, з порушенням принципів юридичної визначеності та належного урядування, унаслідок чого позбавила позивача можливості скласти згаданий іспит та прийняла протиправне рішення про неуспішне проходження позивачем атестації. Наказ про звільнення позивача скасований судом першої інстанції, як похідний від рішення кадрової комісії.
21. Суд апеляційної інстанції погодився із прийнятим рішенням суду першої інстанції, змінивши його лише в частині дати, з якої позивач підлягає поновленню на посаді.
IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
22. Обґрунтовуючи наявність підстав для касаційного оскарження, Волинська обласна прокуратура посилається на пункт 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), відповідно до якого підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках: якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.
23. У касаційній скарзі Волинська обласна прокуратура зазначає, що у цій справі судами попередніх інстанцій неправильно застосуванні судом норм матеріального права - пунктів 13, 16, 17 розділу II Закону № 113-ІХ, пункту 6 розділу І, пунктів 5, 6 розділу III Порядку № 221.
24. Також, скаржник зазначає про порушення судами попередніх інстанцій норм процесуального права, що є підставою для відкриття касаційного провадження у справі передбаченою пунктом 4 частини четвертої статті 328 КАС України.
25. Офіс Генерального прокурора у касаційній скарзі зазначає підставу касаційного оскарження пункт 1 частини четвертої статті 328 КАС України та вказує, що суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постановах Верховного Суду від 21 вересня 2021 року у справі № 160/6204/20, від 29 вересня 2021 року у справі № 440/2682/20, від 24 вересня 2021 року у справі №160/6596/20, від 20 жовтня 2021 року у справі № 420/4196/20, від 20 жовтня 2021 року у справі №280/25298/19, від 08 грудня 2021 року у справі № 420/4572/20, щодо застосування підпунктів 13, 17 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону № 113-ІХ, пункту 6 розділу І, пункту 5 розділу II Порядку № 221.
26. Зокрема вказує, що у згаданих справах Верховний Суд дійшов до висновків, що проведення атестації прокурорів було визначено на законодавчому рівні, як умова реформування органів прокуратури, що стосувалась, зокрема, усіх без винятку прокурорів, які мали бажання продовжувати працювати у органах прокуратури. За приписами пункту 13 розділу II Закону № 113-ІХ не проходження відповідного етапу атестації є підставою для ухвалення кадровою комісією рішення про її неуспішне проходження прокурором атестації.
27. За таких умов відповідачі вважають помилковими висновки судів першої та апеляційної інстанцій щодо часткового задоволення позовних вимог ОСОБА_1, просять їх скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
28. ОСОБА_1 заперечила проти задоволення касаційних скарг та просила залишити оскаржувані судові рішення без змін з підстав і мотивів, наведених у відзиві.
V. ОЦІНКА ВЕРХОВНОГО СУДУ
29. Касаційне провадження за касаційними скаргами Волинської обласної прокуратури та Офісу Генерального прокурора відкрито згідно з пунктами 1, 3, 4 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
30. Спірні правовідносини між сторонами виникли стосовно правомірності рішення кадрової комісії щодо неуспішного проходження ОСОБА_1 атестації за результатами складання нею іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (другий етап атестації) та наказу про звільнення її з посади, який було видано на підставі цього рішення.
31. Відповідно до частини другої статті 19 Основного Закону України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
32. Обсяг судового контролю в адміністративних справах визначено частиною другою статті 2 КАС України, згідно з якою у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
33. Колегія суддів Верховного Суду бере до уваги правові висновки, які сформував Верховний Суд щодо застосування приписів Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" від 19 вересня 2019 року № 13-IX (далі - Закон № 113-ІХ), наказу Генеральної прокуратури України "Про затвердження Порядку проходження прокурорами атестації" від 3 жовтня 2019 року № 221 (Порядок - № 221) та наказу Генеральної прокуратури України "Про затвердження Порядку роботи кадрових комісій" від 17 жовтня 2019 року № 233 (Порядок - № 233), викладені в постановах від 21 вересня 2021 року у справі № 160/6204/20, від 24 вересня 2021 року у справі № 160/6596/20, та які потрібно врахувати у цьому касаційному провадженні, оцінюючи доводи щодо проведення атестації прокурорів та звільнення з посади.
34. За новим українським конституційним правопорядком відповідно до статті 1311 Конституції України прокуратуру як інститут структурно введено в загальну систему правосуддя, визначено головні функції й закріплено основні засади діяльності її органів. Отже, унаслідок реформування було змінено характер діяльності прокурорів і запроваджено нові принципи в проведенні їх атестації.
35. Відповідно до пункту 7 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 113-ІХ прокурори, які на день набрання чинності Законом № 113-ІХ займають посади прокурорів у Генеральній прокуратурі України, регіональних прокуратурах, місцевих прокуратурах, військових прокуратурах, можуть бути переведені на посаду прокурора в Офісі Генерального прокурора, обласних прокуратурах, окружних прокуратурах лише у разі успішного проходження ними атестації, яка проводиться у порядку, передбаченому цим розділом.
36. У пункті 9 розділу II Закону № 113-ІХ передбачено, що атестація здійснюється згідно з Порядком проходження прокурорами атестації, який затверджує Генеральний прокурор.
37. Проведення атестації прокурорів здійснювалося з огляду на вимоги Закону № 113-ІХ як умова реформування органів прокуратури, що стосувалась, зокрема, усіх без винятку прокурорів, які мали бажання продовжувати працювати в органах прокуратури.
38. За визначенням, що міститься в пункті 1 розділу І Порядку № 221, атестація прокурорів - це процедура надання оцінки професійній компетентності, професійній етиці та доброчесності прокурорів Генеральної прокуратури України, регіональних прокуратур, місцевих прокуратур і військових прокуратур.
39. Згідно з пунктом 6 розділу II Закону № 113-ІХ з дня набрання чинності Законом № 113-ІХ усі прокурори Генеральної прокуратури України, регіональних прокуратур, місцевих прокуратур, військових прокуратур вважаються такими, що персонально попереджені у належному порядку про можливе майбутнє звільнення з посади на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру".
40. Прокурори Генеральної прокуратури України, регіональних прокуратур, місцевих прокуратур, військових прокуратур (у тому числі ті, які були відряджені до Національної академії прокуратури України для участі в її роботі на постійній основі) мають право у строк, визначений Порядком проходження прокурорами атестації, подати Генеральному прокурору заяву про переведення на посаду прокурора в Офісі Генерального прокурора, обласних прокуратурах, окружних прокуратурах. У заяві також повинно бути зазначено про намір пройти атестацію, надано згоду на обробку персональних даних, на застосування процедур та умов проведення атестації. Форма та порядок подачі заяви визначаються Порядком проходження прокурорами атестації (пункт 10 розділу ІІ Закону № 113-ІХ).
41. Суди попередніх інстанцій установили, що на виконання вимог пунктів 9, 10 розділу ІІ Закону № 113-IX ОСОБА_1 08 жовтня 2019 року подала заяву про переведення її на посаду прокурора в окружній прокуратурі та про намір пройти атестацію, у якій підтвердила, що усвідомлює й погоджується з тим, що в разі неуспішного проходження будь-якого з етапів атестації, передбаченого у Порядку № 221, а також за умови настання однієї з підстав, визначених у пункті 19 розділу ІІ Закону № 113-IX, її буде звільнено з посади прокурора.
42. Отже, зміст заяви ОСОБА_1 свідчить про те, що вона надала згоду на проходження атестації, підтвердила, що ознайомлена з умовами та процедурами проведення атестації, погодилася на їх застосування, а також, маючи відповідну фахову освіту й досвід професійної діяльності, усвідомлює наслідки неуспішного проходження атестації або неявки для проходження відповідного її етапу, зокрема такі наслідки, як звільнення з посади прокурора з підстав, визначених Законом № 113-IX.
43. У пункті 14 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 113-ІХ встановлено, що атестація проводиться прозоро та публічно, у присутності прокурора, який проходить атестацію.
44. Підпунктом 2 пункту 19 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 113-ІХ визначено, що прокурори, які на день набрання чинності Законом
№ 113-ІХ займають посади у Генеральній прокуратурі України, регіональних прокуратурах, місцевих прокуратурах, військових прокуратурах, звільняються Генеральним прокурором, керівником регіональної (обласної) прокуратури з посади прокурора на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру" у разі ухвалення кадровою комісією рішення про неуспішне проходження атестації прокурором Генеральної прокуратури України, регіональної прокуратури, місцевої прокуратури, військової прокуратури.
45. У розділі ІІІ Порядку № 221 визначено етап складання прокурорами іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки та регламентовано організацію його проведення.
46. Відповідно до пункту 4 розділу ІІІ Порядку № 221 тестування проходить автоматизовано з використанням комп`ютерної техніки у присутності членів відповідної кадрової комісії.
47. Згідно з пунктом 5 розділу ІІІ Порядку № 221 прохідний бал (мінімально допустима кількість набраних балів, які можуть бути набрані за результатами тестування) для успішного складання іспиту встановлює своїм наказом Генеральний прокурор після складання іспиту у формі анонімного тестування з використанням комп`ютерної техніки з метою виявлення рівня знань та умінь у застосуванні закону, відповідності здійснювати повноваження прокурора.
48. Така автоматизована процедура проходження атестації (другий етап) встановлена в Порядку № 221 з метою уникнення будь-якого суб`єктивного впливу з боку кадрових комісій на отримання прокурором необхідного прохідного балу для успішного складання іспиту.
49. Своєю чергою кадрова комісія ухвалює рішення про успішне/неуспішне проходження прокурором атестації за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування з використанням комп`ютерної техніки на підставі визначеного програмно-апаратним комплексом результату у вигляді автоматично нарахованої кількості балів, які фіксуються у відповідній відомості.
50. ОСОБА_1 06 листопада 2020 року пройшла другий етап атестації й, закінчивши його, отримала результат у 90 балів, який є меншим від прохідного балу для успішного складання іспиту (93 бали). Перша кадрова комісія зафіксувала ці результати у відповідній відомості, у якій ОСОБА_1 поставила особистий підпис, чим підтвердила їх достовірність.
51. Тобто вказаний етап атестації ОСОБА_1 пройшла повністю, завершила його та отримала відповідний результат (менший від прохідного балу), який у передбачений законодавством спосіб було задокументовано у відповідній відомості, яку позивач підписала особисто.