1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

29 березня 2023 року

справа № 580/9734/21

адміністративне провадження № К/990/947/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Ханової Р. Ф.(суддя-доповідач),

суддів: Блажівської Н. Є., Хохуляка В. В.,

за участю секретаря судового засідання Статілко Ю. С.

представника позивача - адвоката Микитенко В. І. на підставі ордера,

представника відповідача - Левенець А. М. в порядку самопредставництва,

розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції касаційну скаргу Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення "Міськсвітло" Черкаської міської ради

на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 листопада 2022 року (судді: Кобаль М. І., Костюк Л. О., Степанюк А.Г.)

у справі № 580/9734/21

за позовом Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення "Міськсвітло" Черкаської міської ради

до Головного управління ДПС у Черкаській області

про скасування податкових повідомлень-рішень, -

УСТАНОВИВ:

Рух справи

Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення "Міськсвітло" Черкаської міської ради (далі - КП "Міськсвітло", Підприємство, платник податків, позивач у справі) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі - податковий орган, контролюючий орган, відповідач у справі), в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення: від 06 серпня 2021 року № 0062080705 на суму завищеного бюджетного відшкодування 99 000 грн та 24 750 грн штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість; від 06 серпня 2021 року № 0062090705 про зменшення від`ємного значення на суму 12107963,0 грн за платежем податок на додану вартість; від 06 серпня 2021 року № 0062070705 на суму податкового зобов`язання 243 523 грн та штрафних санкцій 60 881 грн, за платежем податок на додану вартість та штрафними (фінансовими) санкціями; від 31 серпня 2021 року № 0067180705 про зменшення від`ємного значення на суму 11 436 462 грн за платежем податок на додану вартість; від 31 серпня 2021 року № 0067170705 на суму завищеного бюджетного відшкодування 99 000 грн та штрафних (фінансових) санкцій 9900 грн, з мотивів безпідставності їх прийняття.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 04 серпня 2022 року ( Гаврилюк В. О. ) позов задоволено повністю.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку, що від`ємне значення з податку на додану вартість задекларовано виключно внаслідок господарських операцій з придбання в суб`єктів господарювання товарів/послуг, а не за рахунок передачі майна у власність.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 листопада 2022 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Черкаській області задоволено повністю, рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 04 серпня 2022 року скасовано, ухвалено нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову Підприємства відмовлено повністю.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд апеляційної інстанції врахував, що у зв`язку з ненаданням позивачем документів під час перевірки, контролюючий орган склав та надіслав підприємству відповідно до пункту 42.2 статті 42 ПК України акти про ненадання документів при проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки. За висновком суду, відповідач дійшов обґрунтованого висновку про неможливість документально підтвердити суму податкового кредиту за квітень і травень 2021 року у зв`язку з ненаданням первинних документів щодо здійснення господарської діяльності за квітень і травень 2021 року та за періоди, відображені в додатках 1, 2, 3 деклараціях з ПДВ за квітень 2021 року, травень 2021 року. Суд апеляційної інстанції зазначив, що ненадання платником податків витребуваних первинних документів під час проведення перевірки останнього податковим органом, прирівнюється нормами пункту 44.6 статті 44 ПК України до їх відсутності.

6 січня 2022 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення "Міськсвітло" Черкаської міської ради на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 листопада 2022 року у справі № 580/9734/21, провадження за якою відкрито ухвалою Верховного Суду від 02 лютого 2023 року на підставі пунктів 1, 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) та витребувано справу з суду першої інстанції.

15 лютого 2023 року справа № 580/9734/21 надійшла до Верховного Суду.

16 лютого 2023 року до суду надійшло клопотання відповідача про закриття провадження у справі на підставі підпункту 5 частини першої статті 339 КАС України, оскільки фактичні обставини, що були предметом дослідження у справах, на які посилається підприємство у касаційній скарзі не є подібними обставинам у цій справі. Колегія суддів відхиляє заявлене клопотання податкового органу з мотивів його безпідставності, а також звертає увагу на те, що підставою відкриття касаційного провадження окрім пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України, є відсутність висновку Верховного Суду щодо питання застосування норм підпункту "б" пункту 198.5 статті 198, підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України у подібних правовідносинах.

27 березня 2023 року від податкового органу до суду надійшли пояснення на касаційну скаргу (надіслані засобами поштового зв`язку 23 березня 2023 року), в яких відповідач просить відступити від висновку Верховного Суду, викладеного в постанові від 9 лютого 2023 року у справі № 580/11442/21. Суд зазначає, що подання відзиву на касаційну скаргу як форми заперечень на неї врегульовано положеннями статті 338 КАС України, зазначені пояснення знаходяться за межами цих положень як по суті, так і по формі. Разом із тим, під час касаційного провадження сторонам була надана можливість висловити свої позиції стосовно наданих суду пояснень.

Доводи касаційної скарги

Підставою для відкриття касаційного провадження у вказаній справі є пункт 3 частини четвертої статті 328 КАС України. Скаржник зазначає про відсутність висновку Верховного Суду щодо питання застосування норм підпункту "б" пункту 198.5 статті 198, підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України у подібних правовідносинах. Крім того, вказує, що судом апеляційної інстанції не враховано висновки Верховного Суду про застосування норм пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України у подібних правовідносинах, що викладені у постановах від 22 червня 2022 року у справі №826/13633/17, від 13 липня 2022 року у справі №420/7383/19, від 15 червня 2022 року у справі № 420/2808/20.

Щодо ненадання документів бухгалтерського та податкового обліків під час проведення невиїзної документальної перевірки в період з 24 червня 2021 року по 5 липня 2021 року, та як наслідок неможливості документального підтвердження суми податкового кредиту, скаржник зазначає, що відповідно до листа позивача за вихідним № 170 від 24 червня 2021 року на адресу відповідача було надано документи бухгалтерського та податкового обліків на 93 аркушах. Запит про надання документів № 13223/6/23-00-07-0511 від 29 червня 2021 року за період, що складає більше як три послідовних календарних роки, бо стосувався і документів 2017 року було отримано 30 червня 2021 року, про що зазначено на 4-й сторінці акта перевірки. В даному випадку посадова особа діяла за межами своїх повноважень, бо пунктом 85.4. Податкового кодексу України внормовано, що відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки.

По-друге, позивач зазначає, що на дату отримання запиту, тобто 30 червня 2021 року до закінчення перевірки залишився 1 робочий день, про будь-які порушення законодавства в вказаному запиті не зазначено, а тому 30 червня 2021 року позивач листом № 174 від 30 червня 2021 року запропонував відповідачу в зв`язку з значним обсягом документів (понад три тисячі аркушів, та неможливістю за один робочий день зробити необхідні копії) ознайомитися із ними за юридичною адресою підприємства, але відповідач зробив помилковий висновок про ненадання документів для проведення перевірки.

Так, Підприємство в касаційній скарзі посилається на постанову Верховного Суду від 22 червня 2022 року у справі №826/13633/17, в якій зазначено: "..щодо необхідності дослідження доказів наявності чи відсутності в розпорядженні позивача документів, обсяг яких визначено пунктом 44.1 статті 44 ПК України, неможливості їх надання контролюючому органу з причин, які в силу приписів статті 44 ПК України вважаються поважними". Окрім того, Верховний Суд у постанові від 13 липня 2022 року у справі №420/7383/19 зазначає: "Водночас, слід ураховувати, що норми податкового законодавства не обмежують період подання платником податків необхідних первинних документів лише часом проведення податкової перевірки, оскільки положення пункту 44.6 статті 44 ПК України визначають статус показників податкової звітності, які не підтверджені необхідними документами під час перевірки, однак не обмежують право платника довести у судовому процесі обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, поданням виключно тих доказів, що надавалися ним під час проведення податкової перевірки. Право надавати заперечення щодо висновків податкового органу та долучити до матеріалів справи докази на підтвердження таких заперечень надається платнику як на усіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, на яких допускається подання учасником процесу нових доказів. В іншому випадку, обмеження судом предмету дослідження призвело би до неповноти дослідження та порушення справедливого балансу".

Скаржник вважає, що постанова Шостого апеляційного адміністративного суду помилково обґрунтована висновком про ненаданням КП "Міськсвітло" у перевіряємий період контролюючому органу первинних документів, без врахування поважності причин ненадання.

Позивач також визначає, що Шостий апеляційний адміністративний суд неправильно застосував норми матеріального права, а саме підпункт "б" пункту 195.5 статті 198 та підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 ПК України щодо коштів місцевого бюджету за КЕКВ 3210 "капітальні трансфери підприємствам (установам, організаціям) з огляду на те, що підпункт 197.1.16 ПК України стосується тих підприємств, організацій, які безкоштовно передають, а не отримують основні засоби. Тобто, якби Департамент ЖКК Черкаської міської ради був платником податку на додану вартість, то за деяких умов вони при безоплатній передачі основних засобів на баланс комунальних підприємств повинні були б нарахувати податкові зобов`язання. А КП "Міськсвітло" отримувало безкоштовно передані основні засоби в 2003 році, а тому стаття 197.1.16 ПК України не може ніяк стосуватися даних правовідносин.

Серед іншого, позивач акцентує увагу на тому, що КП "Міськсвітло" отримано безоплатно на баланс підприємства основні засоби в 2003 році. Згідно з підпунктом 197.1.16 ПК України операція з їх безоплатної передачі відноситься до операцій, які звільнені від оподаткування. Безоплатно отримані на баланс КП "Міськсвітло" лінії електромереж в подальшому не призначені та не використовуються для здійснення операцій, звільнених від оподаткування, їх не передають на баланс інших підприємств державної чи комунальної власності. А саме ця операція вважається звільненою від оподаткування згідно з статтею 197 ПК України та виключно в такому випадку необхідно нарахувати податкові зобов`язання за пунктом 198.5 цього кодексу. Ці основні засоби утримуються на балансі КП "Міськсвітло" в справному технічному стані та використовуються для надання послуг з освітлення міста. Ці послуги підпадають під дію пункту 185.1 ПК України як операції з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України. Ці операції не звільнені від оподаткування податком на додану вартість та оподатковуються за ставкою 20 відсотків, тому застосування пункту 198.5 ПК України та донарахування податкових зобов`язань з податку на додану вартість є незаконним та не відповідає вимогам чинного законодавства.

Окрім того, в акті перевірки зазначено - передача основних засобів КП "Міськсвітло" відбулася в 2003 році, а Податковий кодекс України розпочав свою дію з 01 січня 2011 року, та не має зворотної дії у часі. За наведених обставин застосування посадовими особами контролюючого органу вимог підпункту 197.1.16 ПК України не ґрунтується на діючому законодавстві.

Скаржник просить скасувати постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 листопада 2022 року та залишити в силі рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 04 серпня 2022 року у справі № 580/9734/21.

16 лютого 2023 року відповідач надав відзив на касаційну скаргу підприємства, в якому просив залишити скаргу без задоволення, а постанову суду апеляційної інстанції - без змін.

Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Верховний Суд, переглянувши рішення судів попередніх інстанцій в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, вбачає підстави для часткового задоволення касаційної скарги.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

З урахуванням змін до КАС України, які набрали чинності 8 лютого 2020 року, суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження.

Обставини справи

Суди першої та апеляційної інстанцій установили, що на підставі наказу Головного управління ДПС у Черкаській області від 08 липня 2021 року № 1409-п, посадовими особами відповідача проведено документальну позапланову невиїзну перевірку КП "Міськсвітло", з питань дотримання вимог податкового законодавства при декларуванні за травень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, в тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.

Перевіркою встановлено порушення КП "Міськсвітло" вимог пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198, пункту 200.2, підпунктів "б", "в" пункту 200.4 статті 200 ПК України, оскільки останнім завищено суму податку на додану вартість, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, завищено від`ємне значення податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму та занижено податкове зобов`язання з податку на додану вартість до сплати.

Результати перевірки оформлені актами перевірки Головного управління ДПС у Черкаській області:

1) від 12 липня 2021 року №4932/23-00-07-0505/03356849 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки КП "Міськсвітло", щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні, за квітень 2021 року, від`ємного значення з податку на додану вартість, в тому числі заявленого до відшкодування з бюджету (далі - акт перевірки №1).

На підставі акта перевірки №1, податковим органом 6 серпня 2021 року прийнято податкові повідомлення-рішення

- Форма В1 № 0062080705 на суму завищеного бюджетного відшкодування 99 000 грн та 24 750 грн штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за платежем податок на додану вартість;

- Форма В4 № 0062090705 про зменшення від`ємного значення на суму 12 107 963,0 грн за платежем податок на додану вартість;

- Форма Р № 0062070705 на суму податкового зобов`язання 243 523 грн та штрафних санкцій 60 881 грн, за платежем податок на додану вартість та штрафними (фінансовими) санкціями.

2) від 02 серпня 2021 року №5358/23-00-07-0505/03356849 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки КП "Міськсвітло" щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, в тому числі заявленого до відшкодування з бюджету (далі - акт перевірки №2).

На підставі акта перевірки №2, податковим органом 31 серпня 2021 року прийнято податкові повідомлення-рішення:

- Форма В4 № 0067180705 про зменшення від`ємного значення на суму 11 436 462 грн за платежем податок на додану вартість;

- Форма В1 № 0067170705 на суму завищеного бюджетного відшкодування 99 000 грн та штрафних (фінансових) санкцій 9900 грн.

Суд апеляційної інстанції також установив, що до податкової перевірки КП "Міськсвітло" надано контролюючому органу наступні документи: статут підприємства, свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи, довідку АА №906152 з ЄДРПОУ, виписку з ЄДР, свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ, накази на призначення директора та головного бухгалтера; декларацію з податку на додану вартість з додатками квітень 2021 року; рішення Черкаської міської ради від 29 січня 2018 року №2-2886 "Про міський бюджет на 2018 рік", додаток №6 до нього; договір від 15 вересня 2017 року №214, укладений з ТОВ "Геобудсервіс Плюс", з додатками №1, №2, №4 та додатковими угодами від 15 вересня 2017 року №1, від 26 грудня 2017 року №2, від 06 квітня 2018 року №3, акт №2 приймання виконаних будівельних робіт (ф.КБ-2в), довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати; договір від 15 вересня 2017 року №213, укладений з ТОВ "АБК Електро-Буд", з додатками №1, №2 та додатковою угодою від 26 грудня 2017 року №1; акти №1, №4 приймання виконаних будівельних робіт (ф.КБ-2в); банківські виписки: від 12 червня 2018 року, від 22 червня 2018 року, від 23 червня 2018 року; платіжні доручення: від 23 травня 2018 року №1, від 21 червня 2018 року №7; від 22 червня 2018 року №8; оборотно-сальдові відомості: загальна - за червень 2018 року, квітень 2021 року; по рахунках бухгалтерського обліку 10, 11, 15, 20, 22, 23, 31, 361, 37, 48, 63, 64, 643, 644, 68 - квітень 2021 року; по рахунках бухгалтерського обліку: ЮЗА та 15 - за червень 2018 року - квітень 2021 року; затверджені норми витрат пального та мастильних матеріалів - 2021 рік.

На запит Головного управління ДПС у Черкаській області від 16 червня 2021 року №12172/6/23-00-07-0511 "Щодо надання первинних документів" позивач не надав первинні документи за квітень 2021 року та за періоди, відображені в додатках 1,2,3 декларації з ПДВ за квітень 2021 року, крім зазначених вище: оборотно-сальдові відомості; журнали-ордери та аналізи по рахункам в розрізі субрахунків "Податкові зобов`язання", "Податковий кредит"; договори купівлі-продажу; договори оренди; видаткові накладні; акти виконаних робіт; платіжні доручення; виписки банків; платіжні відомості; касові документи; товарні чеки; подорожні листи; акти списання ПММ, лімітно-забірні відомості ПММ; товарно-транспортні накладні; наказ про проведення та результати останньої інвентаризації; акти введення в експлуатацію основних засобів; інвентарні картки; затверджені дані щодо залишків товарно-матеріальних цінностей (на початок та кінець і періоду за який проводиться перевірка); відомості щодо кредиторської/дебіторської заборгованості в розрізі контрагентів та дати виникнення, облік та списання відходів виробництва та інше.

Також суд апеляційної інстанції установив, що на запит Головного управління ДПС у Черкаській області від 29 червня 2021 року №13223/6/23-00-07-0511 "Щодо надання первинних документів" позивач не надав підтверджуючі первинні документи щодо права власності скаржника на об`єкти, стосовно яких були здійснені: реконструкція мережі зовнішнього освітлення; поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення в адміністративних межах м. Черкаси; капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення з встановленням додаткового освітлення пішохідних переходів, за періоди, відображені в додатках 1,2,3 декларації з ПДВ за квітень 2021 року: червень, липень, серпень, грудень 2017 року; січень, березень, квітень, червень, липень, жовтень, листопад, грудень 2018 року; січень, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2019 року; лютий, березень, травень, червень, липень, жовтень, листопад, грудень 2020 року; лютий, квітень 2021 року.

Крім того, позивач не надав до перевірки рішення Черкаської міської ради та додатки до них з переліком об`єктів, видатки на які проведені за рахунок коштів бюджету за 2019 рік, 2020 - 2021 роки.

У зв`язку з ненаданням документів в повному обсязі були складені та надіслані скаржнику акти "Про ненадання в повному обсязі документів при проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки".

Так, перевіркою достовірності і правильності визначення суми та врахування при розрахунку показника 19 Декларації з податку на додану вартість за квітень 2021 року суми податкового кредиту (рядок 17 (колонка Б) Декларації) встановлено завищення показника рядка 17 (колонка Б) на суму 12 450 486,00 грн, що призвело: до заниження на суму 243 523,00 грн показника рядка 18 Декларації; до завищення на суму 12 206 963,00 грн показника рядка 19 Декларації, оскільки було завищено показник у рядку 16 (колонка Б) Декларації за квітень 2021 року на 12243 787,00 грн та показник у рядку 10.1 (колонка Б) Декларації за квітень 2021 року на 206 699,00 грн, всупереч пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198 ПК України.

У свою чергу, порушення податкового законодавства були допущені КП "Міськсвітло" при складанні Декларацій з ПДВ за періоди, відображені в додатку 2 Декларації за квітень 2021 року, а саме: червень, липень, серпень, грудень 2017 року; січень, березень, квітень, червень, липень, жовтень, листопад, грудень 2018 року; січень, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2019 року; лютий, березень, травень, червень, липень, жовтень, листопад, грудень 2020 року; лютий 2021 року, що вплинуло на формування рядків 16, 16.1 та рядка 17 Декларації з ПДВ за квітень 2021 року.

Контролюючий орган зробив висновок, що у зв`язку з ненаданням КП "Міськсвітло" первинних документів щодо здійснення господарської діяльності за квітень 2021 року та за періоди, відображені в додатках 1,2,3 декларації з податку на додану вартість, неможливо документально підтвердити суму податкового кредиту за квітень 2021 року в розмірі 12 450 486,00 гривень.

Крім того, Головним управлінням ДПС у Черкаській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку КП "Міськсвітло" щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2021 року, у податковій декларації з податку на додану вартість від 18 червня 2021 року №9163866903, з врахуванням уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість від 15 липня 2021 року №9195318080 від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету в сумі 99 000,00 грн, за результатами якої складено акт від 02 серпня 2021 року №5358/23-00-07-0505/03356849.

Так, в акті перевірки зазначено, що основним чинником виникнення від`ємного значення податку на додану вартість за період з червня 2017 року по травень 2021 року в сумі 12 326 939,00 грн є здійснення операцій з придбання послуг з поточного ремонту мереж зовнішнього освітлення в адміністративних межах м. Черкаси; капітального ремонту мереж зовнішнього освітлення з встановленням додаткового освітлення пішохідних переходів на вулицях м. Черкаси; реконструкція мереж зовнішнього освітлення м. Черкаси.

На запит Головного управління ДПС у Черкаській області від 12 липня 2021 року №13995/6/23-00-07-0511 "Щодо надання первинних документів" КП "Міськсвітло" не надано копії первинних документів за травень 2021 року та за періоди, відображені в додатках 1, 2, 3 декларації з податку на додану вартість за травень 2021 року, зокрема: наказ про облікову політику по підприємству; оборотні-сальдові відомості; журнали-ордери та аналітичні дані по рахункам: 10, 15, 20, 203, 23, 26, 28, 301, 311, 312, 361, 362, 631, 632, 64; статутні та реєстраційні документи; накази про прийняття/звільнення посадових осіб (копії довіреностей); договори купівлі-продажу; договори оренди; видаткові накладні; акти виконаних робіт; платіжні доручення; виписки банків; платіжні відомості; ВМД; касові документи; сертифікати якості; товарні чеки; накази на затвердження норм палива; подорожні листи; акти списання ПММ; лімітно-забірні відомості ПММ; товарно-транспортні накладні; наказ про проведення та результати останньої інвентаризації; акти введення в експлуатацію основних засобів; інвентарні картки; затверджені дані щодо залишків товарно-матеріальних цінностей (на початок та кінець періоду за який проводиться перевірка); відомості щодо кредиторської/дебіторської заборгованості в розрізі контрагентів та дати виникнення, облік та списання відходів виробництва та інше.

Під час перевірки контролюючим органом були складені та надіслані підприємству відповідно до пункту 42.2 статті 42 ПК України акти про ненадання документів при проведенні документальної позапланової невиїзної перевірки КП "Міськсвітло" від 21 липня 2021 року №490/23-00-07-0506/03356849, від 22 липня 2021 року №494/23-00-07-0506/03356849, від 23 липня 2021 року №500/23-00-07-0506/03356849, від 26 липня 2021 року №509/23-00-07-0506/03356849.

У зв`язку з ненаданням первинних документів щодо здійснення господарської діяльності за травень 2021 року та за періоди, відображені в додатках 1, 2, З декларації з податку на додану вартість за травень 2021 року, відповідач дійшов висновку про неможливість документально підтвердити суму податкового кредиту за травень 2021 року в розмірі 12 643 862,00 гривень.

Позивачем у відповіді на акт перевірки зазначено, що згідно з пунктом 11.5 додатку №1 до рішення Черкаської міської ради від 26 червня 2003 року №3-531 "Про перелік об`єктів права міської комунальної власності та уповноважених органів, яким вони передаються в оперативне управління" передано в оперативне управління Управлінню житлово-комунального господарства комплекс споруд вуличного освітлення на території м. Черкаси, власником яких є Черкаська міська рада.

Вищевказаний комплекс споруд вуличного освітлення на території м. Черкаси було взято на баланс КП "Міськсвітло" та оприбутковано на рахунку 103А, згідно з інвентарними картками. Рішення Черкаської міської ради про передачу комплексу споруд вуличного освітлення Управлінням житлово-комунального господарства КП "Міськсвітло" відсутнє.

Відповідно до Статуту КП "Міськсвітло": засновником (власником) підприємства є Черкаська міська рада; органом управління підприємства - департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради. Підприємство є комерційним та діє з метою отримання прибутку. До статутного капіталу підприємства відноситься майно, в тому числі грошові кошти, які отримані за рішенням власника щодо збільшення статутного капіталу. Майно закріплене власником за підприємством на праві господарського відання є власністю територіальної громади міста Черкаси. Підприємство володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном, з обмеженням правомочності щодо такого майна.

КП "Міськсвітло" отримує фінансування на поповнення статутного капіталу за КЕКВ 3210 "Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)" та здійснює діяльність з експлуатації, обслуговування, реконструкції електромереж зовнішнього освітлення, капітальних ремонтів електромереж зовнішнього освітлення з встановленням додаткового освітлення пішохідних переходів в адміністративних межах м. Черкаси.

КП "Міськсвітло" за період, починаючи з травня 2016 року, придбавало послуги капітального ремонту мереж зовнішнього освітлення з встановленням додаткового освітлення пішохідних переходів на вулицях м. Черкаси та послуги реконструкції мереж зовнішнього освітлення м. Черкаси за рахунок поповнення статутного фонду з місцевого бюджету за КЕКВ 3210 "Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)". Мережі зовнішнього освітлення, які підлягають реконструкції та капітальному ремонту, є майном закріпленим за КП "Міськсвітло" на праві господарського відання та є власністю територіальної громади міста Черкаси. Безоплатна передача мереж зовнішнього освітлення КП "Міськсвітло", відповідно підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 ПК України звільнена від оподаткування.


................
Перейти до повного тексту