1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2023 року

м. Київ

справа № 420/5892/19

адміністративне провадження № К/9901/2225/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Шишова О.О.,

суддів: Дашутіна І.В., Яковенко М.М.

розглянув у порядку письмового провадження в касаційній інстанції справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Вторма Юг" до Головного управління Державної податкової служби в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27.01.2020, ухвалене у складі головуючого судді Цховребова М.Г., та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2020, прийняту у складі колегії суддів: Димерлія О.О. (головуючий), Єщенка О.В., Шляхтицького О.І.

І. Суть спору

1. Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Торговий дім "Вторма Юг" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Одеській області (далі - ГУ ДПС в Одеській області), в якому просило суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення №0020791307 від 25 червня 2019; №0020811307 від 25 червня 2019; №0030841404 від 26 червня 2019; №0030881404 від 26 червня 2019; №0030871404 від 26 червня 2019; №0030861404 від 26 червня 2019; №0043631404 від 12 вересня 2019; №0000651307 від 19 вересня 2019.

2. Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на правоміртісь формування ним податкової звітності та протиправності висновків контролюючого органу, що стали підставою для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень.

ІІ. Установлені судами фактичні обставини справи

3. Судами попередніх інстанцій установлено, що Головним управлінням ДФС в Одеській області у період з 22.04.2019 по 15.05.2019 було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ВТОРМА ЮГ" податкового законодавства за період з 01.01.2016 р. по 31.12.2018 р., валютного - за період з 01.01.2016 р. по 31.12.2018 р., єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2016 р. по 31.12.2018 р.

4. За результатами проведеної документальної планової виїзної перевірки було складено акт від 22.05.2019 р. № 000292/15-32-16-04/37759885.

5. Не погоджуючись з зазначеними висновками акту перевірки ТОВ "ТД "ВТОРМА ЮГ" до ГУ ДФС в Одеській області 11.06.2019 було подано заперечення. 21.06.2019 у ГУ ДФС в Одеській області відбувся розгляд заперечень на акт перевірки.

6. 25.06.2019 р. ГУ ДФС в Одеській області, за підписом заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області Попова В., було прийнято податкові повідомлення-рішення:

7. № 0020801307 про донарахування податкових зобов`язань з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 522823,96 грн., у т.ч. 355522,55 грн. за податковим зобов`язанням, 167301,41 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями;

8. № 0020791307 про донарахування штрафу по податку на доходи фізичних осіб у розмірі 510,00 грн.;

9. № 0020811307 про донарахування зобов`язань з військового збору у розмірі 13621,30 грн., у т.ч. 7837,04 за податковим зобов`язанням, 5784,26 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

10. 26.06.2019 р. ГУ ДФС в Одеській області, за підписом заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області Бондаренко А., було прийнято податкові повідомлення-рішення:

11. № 0030841404 про донарахування податкових зобов`язань з податку на додану вартість у розмірі 47250,00 грн., у т.ч. 37800,00 грн. за податковим зобов`язанням, 9450,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями;

12. № 0030801404 про донарахування податкових зобов`язань з податку на прибуток у розмірі 1054056,00 грн., у т.ч. 843240,00 грн. за податковим зобов`язанням, 210816,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями;

13. № 0030881404 про донарахування податкових зобов`язань з податку на прибуток у розмірі 1020 грн. штрафних (фінансових) санкцій;

14. № 0030871404 про застосування штрафу у розмірі 18898,00 грн. по податку на додану вартість; № 0030861404 про застосування штрафу у розмірі 29,30 грн. по податку на додану вартість.

15. Не погоджуючись з вказаними податковими повідомленнями-рішеннями від 25.06.2019 р. та 26.06.2019 р. ТОВ "ТД "ВТОРМА ЮГ" до ДФС України 10.07.2019 р. та 03.07.2019 р. були подані відповідні скарги.

16. Рішенням ДПС України від 06.09.2019 р. № 878/6/99-00-08-05-01 скарга ТОВ "ТД "ВТОРМА ЮГ" від 03.07.2019 р. була задоволена частково, податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 26.06.2019 р. № 0030801404 в частині донарахованого податку на прибуток внаслідок збільшення доходу на вартість закуплено макулатури за 2018 рік та штрафних санкцій у відповідному розмірі, а в іншій частині зазначене податкове повідомлення-рішення та податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 26.06.2019 р. № 0030801404, № 0030881404, № 0030871404, № 0030861404 залишено без змін.

17. 12.09.2019 ГУ ДПС в Одеській області на підставі вказаного рішення ДПС України замість скасованого податкового повідомлення-рішення від 26.06.2019 р. № 0030801404 було прийнято нове № 0043831404, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток у розмірі 699200,00 грн., у т.ч. 559360,00 за податковим зобов`язанням, 139840,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

18. Рішенням ДПС України від 13.09.2019 р. № 1805/6/99-00-08-05-04 скарга ТОВ "ТД "ВТОРМА ЮГ" від 10.07.2019 р. була задоволена частково, податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 26.06.2019 р. № 0020791307 в частині сплати податку на доходи фізичних осіб у розмірі 352637,34 грн. та у відповідній частині застосованих штрафних санкцій, а в іншій частині зазначене податкове повідомлення-рішення залишено без змін, залишено без змін і податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 26.06.2019 р. № 0020801307, № 0020811307. 19.09.2019 р.

19. ГУ ДПС в Одеській області на підставі вказаного рішення ДПС України замість скасованого податкового повідомлення-рішення від 26.06.2019 р. № 0020791307 було прийнято нове № 0000651307, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 3421,37 грн., у т.ч. 2737,10 за податковим зобов`язанням, 684,27 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

20. Уважаючи вказані податкові-повідомлення рішення протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

21. Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 27.01.2020 позов задовольнив повністю.

22. Цей суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність проведення документальної планової виїзної перевірки позивача, під час її проведення допущені порушення, зокрема, щодо складання акту про відмову у наданні копій документів, за сукупністю досліджених судом доказів, висновки відповідача щодо порушень позивачем податкового законодавства є необґрунтованими, недоведеними та безпідставними.

23. П`ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 10.12.2020 апеляційну скаргу залишив без задоволення, зміниши мотивувальну частину рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27.01.2020.

24. Суд апеляційної інстанції виходив із того, що спірні податкові повідомлення-рішення були прийняті на підставі акту перевірки від 22.05.2019 № 000292/15-32-14-04/37759885, який Товариство не отримувало, про перевірку, за наслідками якої прийнято цей акт відомо не було, вказаний акт судом першої інстанції не розглядався та не залучений до матеріалів справи.

25. Також суд апеляційної інстанції вказав, що Одеський окружний адміністративний суд повністю навів текст позовної заяви, акт перевірки, заперечення на позов, та статті закону та підзаконних нормативно-правових актів, які, на його погляд, можуть служити підставою для прийняття ним рішення. При цьому, у рышенны відсутнє правове обгрунтування обставин справи.

IV. Касаційне оскарження

26. У касаційні скарзі представник відповідача, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, а також невірної правової оцінки обставин у справі, просить скасувати їх рішення, прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.

27. Як підставу касаційного оскарження відповідач указав пункт 2 частини четвертої статті 328 КС України, - застосування судами попередніх інстанцій норми матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду.

28. Позивач своїм правом на подання заперечень на касаційну скаргу не скористався, що не перешкоджає перегляду судового рішення.


................
Перейти до повного тексту