ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2023 року
м. Київ
справа № 420/7530/21
адміністративне провадження № К/990/31205/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого судді - Шевцової Н. В.,
суддів: Данилевич Н. А., Мацедонської В. Е.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні як суд касаційної інстанції адміністративну справу № 420/7530/21
за позовом ОСОБА_1
до Управління Державної міграційної служби України в Херсонській області, Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області
про визнання протиправним та скасування рішення, висновку
за касаційною скаргою Управління Державної міграційної служби України в Херсонській області
на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2021 року, ухвалене у складі судді Корой С.М.,
та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2022 року, прийняту в складі колегії суддів: головуючого судді Димерлія О. О., суддів Крусяна А. В., Танасогло Т. М,
УСТАНОВИВ:
І. Короткий зміст позовних вимог
1. 05 травня 2021 року ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Державної міграційної служби України в Херсонській області (далі - відповідач 1, УДМС України в Херсонській області), Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області (далі - відповідач 2, ГУ ДМС України в Одеській області), у якому просив:
1.1. визнати протиправним та скасувати рішення УДМС України в Херсонській області від 30.11.2015 "Про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України ОСОБА_1";
1.2. визнати протиправним та скасувати висновок ГУ ДМС України в Одеській області, згідно з яким прийнято рішення про відмову в оформленні паспорта громадянина України у вигляді ID-картки замість втраченого ОСОБА_1 за його заявою від 29.12.2020, зобов`язавши ГУ ДМС України в Одеській області оформити паспорт громадянина України замість втраченого.
2. На обґрунтування позовних вимог зазначено, що у діях позивача відсутні ознаки, які б свідчили про отримання громадянства шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей, фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянство України, а відтак застосування до нього положень статті 21 Закону України "Про громадянство України" щодо скасування рішення про оформлення набуття ним громадянства України є протиправним.
2.1. Окрім того, у зв`язку із втратою паспорта громадянина України позивач у грудні 2020 року звернувся до Малиновського РВ ГУ ДМС України в Одеській області щодо оформлення паспорта громадянина України у вигляді ID-картки замість втраченого, на що отримав відмову, обґрунтовану надходженням до ГУ ДМС України в Одеській області інформації про скасування наданого ОСОБА_1 рішення про набуття громадянства України за територіальним походженням.
2.2. На думку позивача, міграційним органом протиправно відмовлено ОСОБА_1 в оформленні паспорта громадянина України у вигляді ID-картки замість втраченого, оскільки останній є громадянином України.
2.3. Враховуючи викладене, позивач просив задовольнити позовні вимоги.
3. У відзиві на позов представник ГУДМС України в Одеській області просив відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначивши, що Малиновський PB надіслав на адресу Біляївського РВ запит щодо проведення перевірки стосовно ОСОБА_1 а саме: належність до громадянства України, підстави документування паспортом громадянина України серії НОМЕР_1, законність документування паспортом громадянства України. Під час розгляду запиту працівниками Біляївського РВ установлено, що вищевказаний паспорт громадянина оформлено у зв`язку з непридатністю для подальшого використання паспорта серії НОМЕР_2 внесено до ПП "Недійсні документи" ЄІАС УМП, статус - недійсний підлягає скасуванню. 13.01.2021 з метою перевірки зазначеної інформації працівниками Бiляївсьського РВ відповідний запит до Дніпровського РВ у м. Херсоні УДМС України в Херсонській області. У відповіді від 16.01.2021 підтверджено факт видачі паспорта громадянина України серії НОМЕР_2 на ім`я ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, у зв`язку з набуттям громадянства України. Разом з тим повідомлено, що 30.11.2015 громадянство України ОСОБА_1 було скасовано. 20.01.2021 для проведення перевірки підстав видачі паспорта серії НОМЕР_3 працівниками Біляївського РВ надіслано УДМС України в Херсонській області з метою надання матеріалів перевірки, на підставі якої паспорт НОМЕР_4 визнано недійсним, відповідь не отримано.
3.1. У відзиві вказано, що 30.01.2021 враховуючи викладене, Малиновським PB під час розгляду заяви ОСОБА_1 було дотримано вимоги діючого законодавства, однак зв`язку з не підтвердженням Дніпровським РВ у м. Херсоні УДМС України в Херсонській області факту належності позивача до громадянства України, Малиновським РВ правомірно та обґрунтовано відмовлено оформленні та видачi паспорта громадянина України.
3.2. Враховуючи викладене, як стверджує відповідач, Малиновським РВ під час розгляду заяви ОСОБА_1 дотримано вимоги діючого законодавства, однак у зв`язку з тим, що позивач не є громадянином України Малиновським РВ правомірно та обґрунтовано відмовлено в оформленні та видачі паспорта громадянина України.
4. Від представника УДМС України в Херсонській області до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечував проти позову, оскільки доводи викладені в позовній заяві вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.
4.1. Як вказує відповідач, в ході службової перевірки справ з оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням громадян СРВ, які набули громадянство України на підставі рішення суду про встановлення юридичного факту, УДМС у Херсонській області було направлено 01.09.2015 запит до Дніпровського районного суду м. Херсона про надання інформації чи не оскаржувалось в апеляційному порядку рішення Дніпровського районного суду м. Херсона від 08.12.2008 у справі № 20-393/08 та направити копію завірене належним чином рішення суду. 21.10.2015 УДМС у Херсонській області отримано рішення Апеляційного суду Херсонської області від 25.02.2011 провадження № 22-ц-583, яким апеляційну скаргу прокурора Дніпровського району м. Херсона, діючого в інтересах держави, задоволено. Рішення суду першої інстанції скасовано та ухвалено нове. У задоволенні заяви ОСОБА_1 (заінтересована особа - ВГІРФО УМВС України в Херсонській області) про встановлення факту постійного проживання на території України - відмовити.
4.2. У відзиві вказано, що рішенням суду апеляційної інстанції встановлено, що заявником не надано доказів на підтвердження того, що він на законних підставах постійно проживав на території України з 1988 року разом з батьками. Заявником зазначено, що за Міжурядовою угодою від 02.04.1981 про направлення та прийом в`єтнамських громадян на професійне навчання та роботу на підприємствах та організаціях СРСР 1988 приїхав з батьками із Соціалістичної Республіки В`єтнам до України, де жив, а потім працював. Проте згідно зі статтею 3 Угоди між Урядом СРСР та Урядом CPB про направлення прийом в`єтнамських громадян на професійне навчання та роботу на підприємствах і в організаціях СРСР від 02.04.1981 року - в`єтнамських громадян, які направляються Урядом СРВ в СРСР, надається безкоштовне професійне навчання, після чого вони будуть працювати і підвищувати свою кваліфікацію за отриманими професіями на підприємствах СРСР протягом п`яти років. Отже, за вказаною угодою зазначені громадяни перебували на території України тимчасово, на період роботи та навчання і після їх завершення повинні були повернутися до В`єтнаму. Але батькам заявника і ним самим цього зроблено не було і ним не надано документів, зокрема, згідно з законом Закону України "Про імміграцію", про законне перебування на території України.
4.3. Як вказує відповідач, ознайомившись з рішенням Апеляційного суду Херсонської області УДМС у Херсонській області, прийнято рішення (подання) від 30.11.2015 про скасування рішення УМВС України в Херсонській області від 26.12.2008 про набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини першщої статті 8 Закону України "Про громадянство України" відносно ОСОБА_1, на підставі статті 21 цього Закону.
4.4. Враховуючи вищевикладене, як зазначено у відзиві, факт постійного проживання на території України станом до 24.08.1991 ОСОБА_1 не знайшов свого підтвердження у ході перегляду рішення Дніпровського районного суду м. Херсона від 08.12.2008 у справ № 20/393/08 Апеляційним судом Херсонської області, тому, як стверджує відповідач, рішення УДМС у Херсонській області від 30.11.2015 про скасування оформлення набуття громадянства України за територіальним походження відповідно до статті 21 Закону прийнято на законних підставах.
ІІ. Установлені судами попередніх інстанцій фактичні обставини справи
5. ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженець м. Ієн Баі, Соціалістичної Республіки В`єтнам.
6. Як зазначено позивачем та не спростовано відповідачами, позивач разом із батьками прибув на територію України у 1988 році, тобто у приблизному віці 2 роки.
7. 19.12.2008 ОСОБА_1 звернувся із заявою про оформлення набуття громадянства України до ВГІРФО УМВС України в Херсонській області.
8. Підставою для набуття громадянства у вказаній заяві зазначено "постійне проживання батьків на території України до 24.08.1991.
9. Як зазначено відповідачем - УДМС України в Херсонській області, до заяви додано наступні документи: копія паспорта громадянина Соціалістичної Республіки В`єтнам № № НОМЕР_5 від 14.09.2007, виданого Посольством В`єтнаму в Україні з перекладом на українську мову; рішення Дніпровського районного суду м. Херсона від 08 грудня 2008 року у справі № 20-393/08 про встановлення юридичного факту постійного проживання ОСОБА_1 та ОСОБА_3 на території України до 24.08.1991; копію свідоцтва про народження з перекладом на українську мову, в якому зазначено, що місце народження: ОСОБА_2 - м. Ієн Баі, національність - Кiнь, громадянство В`єтнам, місце мешкання - ОСОБА_2 - м. Існ Баi. Копії вказаних документів надані до суду.
10. 26.12.2008 УМВС України в Херсонській області прийнято рішення про оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про громадянство України", громадянину ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 .
11. У графі "прийняте рішення" заяви позивача про набуття громадянства міститься відмітка "Згідно рішення суду, батьки постійно проживали на території України до 24.08.1991 року".
12. Як вказано у відзиві Управлінням ДМС України в Херсонській області, 09.01.2009 року позивач був документований Дніпровським РВ УМВС України в Херсонський області паспортом громадянина України серії НОМЕР_4 .
13. Також, Управлінням ДМС України в Херсонській області стверджує, що в ході службової перевірки справ з оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням громадян СРВ, які набули громадянство України на підставі рішення суду про встановлення юридичного факту, УДМС у Херсонській області було направлено 01.09.2015 запит до Дніпровського районного суду м. Херсона про надання інформації чи не оскаржувалось в апеляційному порядку рішення Дніпровського районного суду м. Херсона від 08 грудня 2008 року у справі № 20-393/08 та направити копію завіреного належним чином рішення суду. Копію даного запиту надано відповідачем до суду.
14. При цьому у запиті вказано, що перевірка проводиться саме щодо оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про громадянство України" колишнього громадянина В`єтнаму ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця В`єтнаму.
15. Судом першої інстанції вказано, що відповідачем не зазначено, а судом не встановлено підстав для ініціювання службової перевірки справ з оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням колишнього громадянина В`єтнаму ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 .
16. 21.10.2015 УДМС у Херсонській області отримано рішення Апеляційного суду Херсонської області від 25 лютого 2011 року, провадження № 22-ц-583, яким апеляційну скаргу прокурора Дніпровського району м. Херсона, діючого в інтересах держави, задоволено, рішення суду першої інстанції скасовано та ухвалено нове, яким у задоволенні заяви ОСОБА_1 (заінтересована особа - ВГІРФО УМВС України в Херсонській області) про встановлення факту постійного проживання на території України - відмовлено.
17. Підставою для скасування рішення Дніпровського районного суду м. Херсона від 08 грудня 2008 року у вказаному рішенні апеляційного суду визначено, зокрема, те, що позивачем не надано документів, зокрема, згідно з Законом України "Про імміграцію" про законне перебування на території України.
18. Таким чином підставою для скасування даного рішення були висновки суду про те, що позивач не надав доказів на підтвердження законності перебування його на території України до 24.08.1991 року у віці 4 роки.
19. 30.11.2015 головним спеціалістом ВГРТРГТОТУ складено подання про скасування рішення про оформлення паспорта громадянина України ОСОБА_1 .
20. У даному поданні, в графі " 7. Підстави для скасування рішення про ОФОРМЛЕННЯ набуття громадянства України згідно зі статтею 21 Закону України "Про громадянство України" (зазначити необхідне)" вказано: "Рішення апеляційного суду Херсонської області від 25.02.2011 за апеляційною скаргою прокурора Дніпровського району м. Херсона на рішення Дніпровського районного суду м. Херсона від 08.12.2008.
21. 30.11.2015 Начальником УДМС України в Херсонській області затверджено подання про скасування рішення про оформлення паспорта громадянина України ОСОБА_1 та прийнято рішення про скасування рішення УМВС України в Херсонській області від 26.12.2008 про набуття громадянства України за територіальних походженням відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про громадянство України" ОСОБА_1 .
22. У грудні 2020 року у зв`язку зі втратою паспорту громадянина України НОМЕР_3, позивач письмово звернувся до Портофранківського відділення поліції Приморського ВП у м. Одесі ГУНП в Одеській області.
23. Згідно з відповіддю № 36/2-ОЄ№23771 від 16.12.2020 звернення позивача зареєстровано в журналі Єдиного обліку заяв і повідомлень про вчинені кримінальні правопорушення і інші події за № 23771 від 16.12.2020, проте вжитими заходами встановити місцезнаходження втраченого документу не надалося можливим.
24. 29.12.2020 позивач звернувся до Малиновського РВ ГУДМС України в Одеській області з заявою щодо оформлення паспорта громадянина України замість втраченого.
25. Згідно з відповіддю № 5114-141/5114.1-21 від 30.01.2021 Малиновського РВ ГУ ДМС України в Одеській області, заяву позивача від 29.12.2020 щодо оформлення паспорта громадянина України замість втраченого розглянуто Малиновським РВ у м. Одесі ГУ ДМС України в Одеській області, та прийнято рішення про відмову в оформленні паспорта громадянина України у вигляді ІD-картки замість втраченого.
26. Зазначаючи про підстави такої відмови, посилаючись на порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2015 № 302 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 № 745, начальник відділу зазначив: "Перевіркою встановлено, що з 30.11.2015 року Вам було скасовано громадянство України, на підставі рішення Апеляційного суду від 25 лютого 2011 року. На даний час Біляївським РВ ГУ ДМС України в Одеській області проводиться службова перевірка за фактом видачі паспорта серії НОМЕР_3 виданого 21.08.2010 року Біляївським РВ ГУМВС України в Одеській області. Про результати перевірки Вам буде повідомлено додатково".
27. Відповідачем надано до суду службову записку, в якій вказано: " 29.12.2020 ОСОБА_1 звернувся до Малиновського РВ ГУДМС України в Одеській області для оформлення паспорта громадянина України у формі картки у зв`язку із втратою паспорта громадянина України серії НОМЕР_3, виданого Біляївським РВ ГУМВС України в Одеській області 21.08.2010.
28. 12.01.2021 відповідно до пункту 55 Порядку оформлення, видачі, обміну. пересилання, вилучення, повернення державi, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 № 302, працівниками Малиновського РВ надіслано запит щодо підтвердження видачi паспорта.
29. Під час розгляду запиту працівниками Біляївського РВ установлено, що вищевказаний паспорт громадянина оформлено у зв`язку з непридатністю для подальшого використання паспорта серії НОМЕР_4, виданого 09.01.2009 Дніпровським РВ УМВС України в Херсонській області. Водночас, iнформацiя про недійсність паспорт серії НОМЕР_4 внесено до II "Недійсні документи" ЄІАС УМП, статус - недійсний підлягає вилученню.
30. 13.01.2021 з метою перевірки даної інформації працівниками Біляївського РВ надіслано відповідний запит до Дніпровського РВ у м. Херсоні УДМС України в Херсонській області. У відповіді від 16.01.2021 підтверджено факт видачi паспорта громадянина України серії НОМЕР_4 на ім`я ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, у зв`язку із набуттям громадянства. Разом з тим, повідомлено, що 30.11.2015 громадянина ОСОБА_1 було скасовано громадянство України.
31. 20.01.2021 для проведення перевірки підстав видачу паспорта серії НОМЕР_3 працівниками Біляївського РВ надіслано запит до УДМС України в Херсонській області з проханням надати матеріалів перевірки, на підставі якого паспорт серії НОМЕР_6 визнано недійсним, відповіді не отримано.
32. 30.01.2021 враховуючи наявність інформації про скасування громадянства України ОСОБА_1 відмолено в оформленні паспорта громадянина України. Після отримання відповіді щодо підстав визнання паспорта серії НОМЕР_6 недійсним працівниками Біляївського РВ буде складено відповідний висновком щодо підстав видачi паспорта громадянина України серiї НОМЕР_3".
33. Таким чином, з вказаного вбачається, що єдиною підставою для відмови у видачі позивачу паспорта громадянина України у формі картки у зв`язку із втратою паспорта громадянина України серії НОМЕР_3 виданого Біляївським РВ ГУМВС України в Одеській області 21.08.2010 року, Головним управлінням ДМС України в Одеській області визначено "наявність інформації про скасування громадянства України ОСОБА_1".
34. Вважаючи протиправним і таким, що підлягає скасуванню рішення УДМС України в Херсонській області від 30.11.2015 про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, а також протиправним і таким, що підлягає скасуванню рішення висновок ГУ ДМС України в Одеській області, згідно з яким прийнято рішення про відмову в оформленні паспорта громадянина України у вигляді ID-картки замість втраченого громадянину України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 за його заявою від 29.12.2020, позивач звернувся до суду з даним позовом. При цьому суд зазначає, що такого документу як "висновок", складеного за результатами розгляду заяви позивача про видачу паспорту замість втраченого, до суду не надано.
ІІІ. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
35. 25 жовтня 2021 року рішенням Одеського окружного адміністративного суду позовні вимоги задоволено частково.
35.1. Визнано протиправним і скасовано рішення Управління державної міграційної служби України в Херсонській області від 30 листопада 2015 року "Про скасування рішення УМВС України в Херсонській області від 26 грудня 2008 року про набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини 1 статті 8 Закону України "Про громадянство України" відносно ОСОБА_1 ".
35.2. Визнано протиправними дії Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області щодо відмови в оформленні паспорта громадянина України у вигляді ID-картки замість втраченого громадянину України ОСОБА_1 за його заявою від 29 грудня 2020 року.
35.3. Зобов`язано Головне управління Державної міграційної служби України в Одеській області оформити паспорт ОСОБА_1 замість втраченого.
35.4. У задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.
36. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, виходив з того, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, на якого положення частини другої статті 77 КАС України покладають обов`язок доказування правомірності прийнятих ним рішень, не надано доказів, які б свідчили про подання позивачем під час оформлення набуття громадянства України свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, чи приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого ОСОБА_1 не мав права набути громадянство України.
36.1. За таких обставин, за висновками суду першої інстанції, у відповідача були відсутні правові підстави для скасування рішення про оформлення набуття громадянства України, передбачені статтею 21 Закону України "Про громадянство України".
36.2. Окрім цього, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність дій ГУ ДМС України в Одеській області щодо відмови ОСОБА_1 в оформленні паспорта громадянина України у вигляді ID-картки замість втраченого.
37. 14 квітня 2022 року постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2021 року по справі №420/7530/21 в частині визнання протиправними дії ГУ ДМС в Одеській області щодо відмови в оформленні паспорта громадянина України у вигляді ID-картки замість втраченого громадянину України ОСОБА_1 за його заявою від 29.12.2020 року та зобов`язання ГУ ДМС в Одеській області оформити паспорт ОСОБА_1 замість втраченого скасовано.
37.1. В означеній частині прийнято нове рішення, яким позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування висновку ГУ ДМС України в Одеській області, згідно до якого прийнято рішення про відмову в оформленні паспорта громадянина України у вигляді ID-картки замість втраченого ОСОБА_1 за його заявою від 29 грудня 2020 року, зобов`язання ГУ ДМС України в Одеській області оформити паспорт громадянина України замість втраченого задоволено частково.
37.2. Визнано протиправною відмову ГУ ДМС України в Одеській області в особі Малиновського районного відділу в оформленні ОСОБА_1 паспорта громадянина України у вигляді ІD - картки замість втраченого, викладену в Листі за №5114-141/5114.1-21 від 30 січня 2021 року.
37.3. Зобов`язано ГУ ДМС України в Одеській області в особі Малиновського районного відділу повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 29.12.2020 року і прийняти відповідне рішення відповідно до вимог Порядку оформлення, видачі, обміну. пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 № 302, з урахуванням висновків, викладених у даній постанові.
37.4. У задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.
37.5. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області (65045, м. Одеса, вул. Преображенська, 44, код ЄДРПОУ 37811384) на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) судовий збір у розмірі 454 грн. (чотириста п`ятдесят чотири гривні 00 копійок).
37.6. В іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2021 року по справі №420/7530/21 - залишено без змін.
38. Рішення суду апеляційної інстанції мотивовано тим, що єдиною підставою для скасування УМВС в Херсонській області рішення про оформлення набуття громадянства України слугувало рішення Апеляційного суду Херсонської області від 25 лютого 2011 року у справі №22-ц-583. При цьому, ні суду першої, а ні суду апеляційної інстанцій УМВС в Херсонській області не надано належних доказів, у розумінні КАС України, на підтвердження факту подання позивачем свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянство України, що відповідно до вимог статті 21 Закону України "Про громадянство України" є підставою для скасування рішень про оформлення набуття громадянства України.
38.1. Крім того, за висновком суду апеляційної інстанції, рішення Дніпровського районного суду Херсонської області від 08 грудня 2008 року у справі №2о-393/08, яке долучалося ОСОБА_1 до заяви на підтвердження факту постійного проживання на території України його батьків, набрало законної сили та було чинним на дату набуття позивачем громадянства України - 26.12.2008. Таким чином, позивач при подані у 2008 року до УМВС України в Херсонській області заяви про оформлення набуття громадянства України разом із рішенням суду першої інстанції не міг знати наперед про його скасування у 2011 року, тому документ, який ним надавався до органу МВС, станом на 19.12.2008 року, був справжнім та достовірним.
38.2. З посиланням на постанову Верховного Суду від 21 серпня 2020 року у справі №520/2915/19, суд апеляційної інстанції зазначив, що оскільки доказів набуття позивачем громадянства України шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів суб`єктом владних повноважень не надано, а тому суд апеляційної інстанції погодився з висновками суду першої інстанції про те, що відповідач скасував своє рішення про оформлення набуття громадянства України за відсутності правових підстав.
38.3. При цьому, суд апеляційної інстанції погодився з висновком суду першої інстанції, що посилання міграційного органу на правову позицію Верховного Суду у постанові від 25 червня 2019 року у справі № 820/7130/16 є безпідставними, оскільки застосуванню підлягають правові висновки Верховного Суду, викладені у постанові, що ухвалена пізніше за часом, тобто остання правова позиція, висловлена судом касаційної інстанції.
38.4. Також з наявних матеріалів справи судом апеляційної інстанції установлено, що органом міграційної служби недотримано процедуру розгляду поданої позивачем заяви від 29.12.2020 стосовно оформлення ОСОБА_1 паспорта громадянина України у вигляді ІD - картки замість втраченого у відповідності до вимог Порядку від 25 березня 2015 року за №302, що полягає у не прийнятті відповідного рішення про оформлення паспорта або про відмову в його оформленні.