1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 березня 2023 року

м. Київ

справа № 380/12143/21

адміністративне провадження № К/990/23445/22

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Олендера І.Я.,

суддів: Пасічник С.С., Гончарової І.А.,

розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 березня 2022 року (суддя Кравців О.Р.) та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 липня 2022 року (судді: Глушко І.В. (головуючий), Довга О.І., Запотічний І.І.) у справі №380/12143/21 за позовом Представництва "Дрог-Буд" СП.з.о.о." до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

У С Т А Н О В И В:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. Представництво "Дрог-Буд" СП.з.о.о." (далі - позивач, платник податків, Представництво) звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (далі - відповідач, контролюючий орган, ГУ ДПС у Львівській області) про визнання протиправними та скасування (з урахуванням заяв про збільшення позовних вимог) податкових повідомлень-рішень: від 25.05.2021 № 11617/13-01-07-01, від 05.05.2021 № 6839/13-01-07-01, від 17.05.2021 №10755/13-01-07-05, від 17.05.2021 № 10757/13-01-07-05, від 14.07.2021 № 17286/13-01-07-04.

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючим органом прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення всупереч та не у відповідності до вимог чинного податкового законодавства, оскільки висновки відповідача викладені ним у акті перевірки є хибними та такими, які не ґрунтуються на дійсних фактичних обставинах та зроблені у зв`язку з невірним застосуванням положень податкового законодавства. Позивач зазначає, що Договір між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги від 9 вересня 2015 року, реалізовується з 2016 року, шляхом укладення Контрактів на виконання такого Договору та вказує, що законодавець приймаючи Закон України від 01.12.2020 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з окремих операцій на період реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги та інших питань державного боргу" встановив в його правовій суті ретроактивну форму його застосування. Відтак, положення п. 75 Перехідних положень Податкового кодексу України, в розумінні дії такої норми в часі слід застосовувати ретроспективно з 06.04.2016, як механізм реалізації Закону. Також позивач зазначає про помилковість висновків відповідача щодо відсутності господарських операцій між позивачем та його контрагентом ТОВ "ЗУГ", тоді як такі господарські відносини носили реальний характер, що підтверджується належно оформленими первинними документами.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 30 березня 2022 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 липня 2022 року, адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення прийняті ГУ ДПС у Львівській області: № 11617/13-01-07-01 від 25.05.2021, №6839/13-01-07-01 від 05.05.2021, № 10755/13-01-07-05 від 17.05.2021, № 10757/13-01-07-05 від 17.05.2021, № 17286/13-01-07-04 від 14.07.2021.

4. Суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що контролюючий орган приймаючи оскаржувані податкові повідомлення-рішення діяв всупереч та не у відповідності до вимог чинного законодавства, оскільки господарські операції між позивачем та його контрагентом мали реальний характер, що підтверджується належними доказами та не спростовано контролюючим органом. Крім того, суди першої та апеляційної інстанції зазначили, що Закон України від 01.12.2020 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з окремих операцій на період реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги та інших питань державного боргу" містить граматичне формулювання, яке окреслює час його дії, а саме "період реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги від 9 вересня 2015 року". Міжнародний договір, ратифіковано та набрав чинності для України - 06.04.2016, реалізація його відбувається на момент розгляду цієї справи по суті. Таким чином, положення п. 75 Перехідних положень Податкового кодексу України, в розумінні дії такої норми в часі слід застосовувати ретроспективно з 06.04.2016, як механізм реалізації Міжнародного договору.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погодившись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанції, ГУ ДПС у Львівській області подало касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 березня 2022 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 14 липня 2022 року та прийняти рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог Представництва "Дрог-Буд" СП.з.о.о." у повному обсязі.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

6. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ГУ ДПС у Львівській області на підставі наказу від 18.02.2021 за № 568-ПП та направлень № 2060 від 26.02.2021 проведено документальну позапланову виїзну перевірку щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт перевірки № 7867/13-01-07-01/26626926 від 12.03.2021.

6.1. В ході проведення перевірки контролюючим органом виявлено заниження податкового зобов`язання з ПДВ за грудень 2020 року на суму 363 966,00 грн. Основні мотиви зводяться до того, що представництво мусило визначити податкові зобов`язання за основною ставкою виходячи з положень п. 198.5 ст. 198 ПК України, а норми Закону України від 01.12.2020 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з окремих операцій на період реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги та інших питань державного боргу" (далі Закон від 01.12.2020) застосовуються лише з 20.12.2020, і не мають ретроспективної дії. Також виявлено завищення суми податкового кредиту за грудень 2020 року в сумі 138 200,00 грн (за взаєморозрахунками з сумнівним контрагентом ТОВ "ЗУГ" (43284564)). За наслідками такої перевірки ГУ ДПС у Львівській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 25.05.2021 № 11617/13-01-07-01 та від 05.05.2021 № 6839/13-01-07-01.

6.2. ГУ ДПС у Львівській області на підставі наказу від 30.03.2021 за № 1026-ПП та направлень № 3432 від 30.03.2021 проведено документальну позапланову виїзну перевірку щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за січень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено Акт перевірки № 8692/13-01-07-05/26626926 від 12.04.2021.

6.3. Під час проведення перевірки контролюючим органом встановлено наступні порушення: завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за січень 2021 року на 48 288,00 грн та завищено суму ПДВ, яка підлягає бюджетному декларуванню на 154 519,00 грн. Основні мотиви зводяться до того, що представництво повинно було визначити податкові зобов`язання за основною ставкою виходячи з положень п. 198.5 ст. 198 ПК України, а норми Закону від 01.12.2020 застосовуються лише з 20.12.2020, і не має ретроспективної дії. За наслідками такої перевірки ГУ ДПС у Львівській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 17.05.2021 № 10755/13-01-07-05 та від 17.05.2021 № 10757/13-01-07-05.

6.4. ГУ ДПС у Львівській області на підставі наказу від 17.05.2021 за № 1733-ПП та направлень №6106 та № 6107 від 01.06.2021 проведено документальну позапланову виїзну перевірку щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за березень 2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено Акт перевірки № 12797/13-01-07-04/26626926 від 14.06.2021. Під час проведення перевірки контролюючим органом встановлено завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за березень 2021 року на суму 25 686 463,00 грн. Представництво мусило визначити податкові зобов`язання за основною ставкою виходячи з положень п. 198.5 ст. 198 ПК України, а норми Закону від 01.12.2020 застосовуються лише з 20.12.2020, і не мають ретроспективної дії. За наслідками такої перевірки ГУ ДПС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.07.2021 №17286/13-01-07-04.

6.5. Щодо господарських операцій між позивачем та ТОВ "ЗУГ" судами попередніх інстанцій встановлено наступне.

6.6. 02.12.2020 між Представництвом "Дрог-Буд" СП.з.о.о." та ТОВ "ЗУГ" укладено в належній формі договір поставки № 021220. Предметом даного договору є поставка щебеневої продукції. Щебеневу продукцію було поставлено згідно з видатковою накладною № 021220 від 02.12.2020. Перевезення щебеневої продукції здійснено ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) за договором № 051120/3 від 05.11.2020 та ТОВ "ЄВРОБАН ЗАХІД" за договором № 051120/2 від 05.11.2020 з м.Клесів, Рівненської області до с. Острів Сокальського району Львівської області (тепер Червоноградський). На підтвердження виконання договорів перевезення позивачем надано до суду також товарно-транспортні накладні, акти виконання робіт.

6.7. Дана продукція використана частково позивачем для виготовлення асфальтобетонної суміші за адресою АДРЕСА_1, а частково знаходиться на залишку за цією ж адресою (потужності для зберігання наявні в 20-ОПП). Для виготовлення асфальтної маси передано щебеневу продукцію ПП "ВЛАТ" ІПН 208008913073 згідно з договором № 0911/2020 від 09.11.2020, накладні передачі матеріалів на переробку та накладна на передачу асфальтної маси, акт списання використаних матеріалів додаються. Виготовлена асфальтобетонна суміш використана за об`єктом Поточний. сер. ремонт автом. дор. заг. корист. місц. знач. 0140701 Золочів-Красне на діл.0 + 000 - км 23 + 000 Золочівського та Буського районів, Львівської області згідно з Договором на закупівлю послуг № 118-09/20 від 29.09.2020, укладеного з Департаментом дорожнього господарства ЛОДА (Замовник), код ЄДРПОУ 43493483. Договори та акти виконаних наявні у позивача, надавались до перевірки та долучені до матеріалів справи.

6.8. Перевізники асфальту: ФОП ОСОБА_1 (договір № 051120/3 від 05.11.2020), ТОВ "ЄВРОБАН ЗАХІД" (договір № 051120/2 від 05.11.2020), ФОП ОСОБА_2 (договір № 051120/1 від 05.11.2020). У підтвердження позивачем контролюючому органу до заперечень на акт перевірки надавались договори, акти наданих послуги та ТТН.

6.9. Для здійснення господарської діяльності Представництво у грудні 2020 року використовувало власні основні засоби, балансова вартість яких на 1 грудня становила 8923 тис. грн, зокрема: Квадрокоптер Xiaomi Mi FIMI X8 SE 2020 4K Drone Combo, Мобільна лабораторія Jeotest, Автомобіль Renault DUSTER NEW кузов НОМЕР_2 (Білий лід (369)), 2019 р.в., Автомобіль Renault DUSTER NEW кузов НОМЕР_3 (Білий лід (369)), 2019 р.в., Автомобіль Renault Logan MCV 1,5d 5MT Life+(AUTO 15H 5R) кузов НОМЕР_4, 2020 р.в., Автомобіль Toyota PROACE VERSO 1.997L A/T 3A YARVEAHXVGZ163614, Автомобіль вантажний самоскид RENAULT MIDLUM, Автомобіль вантажний Цистерна SCANIA P360, Самоскид DAF CF450FAT/ZWR НОМЕР_7 НОМЕР_5, Самоскид DAF CF450FAT/ZWR XLRATM4100G306335 НОМЕР_6 . Також в довірчому розпорядженні Представництва у грудні 2020 знаходилась наступна техніка: Бульдозер гусеничний НОМЕР_8, Вібротрамбівка Wacker Neuson DPU6055 2шт, Вібротрамбівка Wacker Neuson VP2050A 2шт, Дорожній асфальтоукладчик г/х Vogele MT3000-2i 07610300, Дорожній асфальтоукладчик г/х Vogele S1900-3i, Дорожній асфальтоукладчик г/х Vogele S1900-3i 8191862, Дорожній асфальтоукладчик г/х Vogele SUPER 800 07901011, Екскаватор Caterpiller гусен. НОМЕР_9, Екскаватор VOLVO НОМЕР_10, Екскаватор VOLVO НОМЕР_11, Екскаватор VOLVO НОМЕР_12 з двома змін. Ковшами, Екскаватор навантажувач CAT 432 E, Екскаватор навантажувач Caterpiller 432F2 01858, Екскаватор навантажувач Caterpiller 432F2 01920, Екскаватор навантажувач Caterpiller 432F2 02560, Екскаватор навантажувач JCB 3CX, Екскаватор навантажувач VOLVO EW140D, Екскаватор навантажувач VOLVO EWR 150E, Екскаватор навантажувач VOLVO EWR150E, Екскаватор навантажувач VOLVO L110F, Екскаватор навантажувач VOLVO L110H, Компресор ABAC PROA39B 1шт, Навантажувач самохідний VOLVO L110H, Насос Kaltman KP-SD80 1шт, Обладнання встановл. бордюр. Optimas TP2000, Обладнання встановл.бордюр. Optimas TP2000, Обладнання для забезпечення безпеки Horlzont Rolos, Обладнання для переміш.та подріб.на причепі платформі KMA220, Обладнання для ущільнення грунту Wacker BS700 1шт, Причіп-платформа PLATAL JSP 27, Прокатний каток HAMM HD 10 VT, Прокатний каток HAMM HD 75.4 K, Прокатний каток HAMM HD 90i VO-S H2420022, Прокатний каток HAMM HD 90i VO-S H2420331, Прокатний каток HAMM HD80i VT-S, Резервуар Titan Standart для дизпалива Kingspan 2500л, Самохідна підмітальна машина BRODD EUROPA-причіп, Стіл асфальтоукладчика Vogele AB500-3 TV, Стіл асфальтоукладчика Vogele AB500-3 TV 23AB-3475, Фреза дорожня Wirtgen W 150 CFi, Частини асфальтоукладчика Vogel елемент розширення, Частини асфальтоукладчика Vogel ківш Rais-met, Частини асфальтоукладчика Vogel ківш поворот.конвеєр. На цій техніці працюють працівники Представництва та відрядженні працівники материнської компанії нерезидента (45 людей) на підставі належним чином оформлених дозволів на працю.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

7. За змістом касаційної скарги підставою касаційного оскарження позивач вказав пункти 1, 3, 4 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

7.1. Відповідач вважає відсутнім висновок Верховного Суду щодо застосування норми права, а саме пункту 75 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України зі змінами внесеними згідно Закону України від 01.12.2020 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з окремих операцій на період реалізації Договору між урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги та інших питань державного боргу".

7.2. В обґрунтування доводів зазначає, що Закон України від 01.12.2020 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з окремих операцій на період реалізації Договору між урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги та інших питань державного боргу" не містить прямої вказівки на надання зворотної дії в часі такому в частині щодо пільгового оподаткування (оподаткування за "О%" ставкою) спірних господарських операцій з податку на додану вартість, а тому його положення підлягають застосуванню до правовідносин, які виникли після набрання ним чинності і не можуть мати ретроактивної дії, що у своїй сукупності призвело до неправильного застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального права та порушень норм процесуального права при прийнятті рішення.

7.3. Також відповідач зазначає, що підставою скасування судових рішень в частині висновку щодо реальності господарських операцій позивача з ТзОВ "ЗУГ" є наявність висновків Верховного Суду щодо застосування норм права, а саме статті 198 Податкового кодексу України, статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", у подібних правовідносинах, які не були враховані судами та наявність підстав, передбачених частиною другою статті 353 Кодексу адміністративного судочинства, а саме грубе порушення судами вимог статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України в частині оцінки доказів - інформації, що міститься в АІС "Податковий блок".

7.4. В обґрунтування доводів у цій частині відповідач цитує норми матеріального та процесуального права, вказує на неврахування судами першої та апеляційної інстанцій положень чинного податкового законодавства, що з наданих до перевірки позивачем первинних документів не встановлено реальність господарських операцій з відповідним контрагентом, а згідно наявної у відповідача податкової інформації у такого, а також у підприємств другої/третьої ланки постачання товарів, була відсутня матеріально-технічна можливість здійснювати/виконувати вказані господарські операції.

8. Позивач надіслав відзив на касаційну скаргу. Відзив обґрунтований переважно доводами, які подібні до мотивів, викладених в оскаржених судових рішеннях і твердженнями про правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права та просить залишити скаргу без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції без змін.

9. Касаційний розгляд справи проведено у попередньому судовому засіданні, відповідно до статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України.

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанції. Позиція Верховного Суду.

10. Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права (частина перша статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України).

11. У ході розгляду справи судами першої та апеляційної інстанцій було надано належну оцінку доказам, наданих сторонами на підставі статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України.

12. Виходячи із системного аналізу вищевказаних норм права та встановлених судами попередніх інстанцій обставин справи, колегія суддів погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, що контролюючий орган приймаючи оскаржувані податкові повідомлення-рішення діяв всупереч та не у відповідності до вимог чинного законодавства.

13. Основним питанням при вирішені цієї справи є право позивача користуватись режимом пільгового оподаткування, а саме оподаткування за " 0%" ставкою податком на додану вартість, з огляду на використання товарів, робіт та послуг придбаних на підставі правочинів укладених на виконання Міжнародного договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги від 09.09.2015 та на підставі пункту 75 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

14. Відповідач зазначає про неправомірне ретроспективне застосування позивачем Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з окремих операцій на період реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги та інших питань державного боргу" від 01.12.2020 № 1016-IX, а саме пункту 75 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

15. Судами встановлено та зазначено наступне.

16. Між Урядом України та Урядом Республіки Польща укладено Міжнародний договір про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги від 9 вересня 2015 року (ратифіковано Законом України "Про ратифікацію Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги" № 977-VIII від 03.02.2016).

17. Згідно з положеннями вказаного міжнародного договору, Уряд Республіки Польща надає кредит у розмірі, який не перевищує 100 мільйонів євро (сто мільйонів EUR) (далі - Кредит), Уряду України для фінансування проектів з розбудови прикордонної дорожньої інфраструктури та облаштування пунктів пропуску українсько-польського кордону та інших проектів, що будуть погоджені Договірними Сторонами та фінансуватимуться в рамках окремих контрактів між експортерами з Польщі та юридичними особами - резидентами України (надалі Контракт). Кредит використовується для фінансування 100% (сто процентів) вартості Контрактів на поставку товарів, робіт та послуг, з Республіки Польща до України.

18. Товари, роботи та послуги що фінансуються відповідно до Контрактів звільняються від сплати будь-яких податків, мит чи інших зборів або обов`язкових платежів, які встановлені Україною чи на її території відповідно до чинного законодавства України.

19. На виконання договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги від 9 вересня 2015 року позивач укладав договори, контракти, угоди з українськими підприємствами, щодо купівлі відповідних товарів, робіт та послуг на території України. Позивач, як виконавець міжнародного договору, у своїй господарській діяльності застосовує пряму дію вищезазначеної норми міжнародного договору.

20. Статтею 11 вказаного договору встановлено, що будь-які податки, збори та інші платежі, які можуть виникнути у зв`язку з виконанням Контрактів, укладених згідно із цим Договором, сплачуються кожною стороною Контракту у її відповідній країні і не фінансуються за рахунок Кредиту. Товари, роботи та послуги що фінансуються відповідно до Контрактів звільняються від сплати будь-яких податків, мит чи інших зборів або обов`язкових платежів, які встановлені Україною чи на її території відповідно до чинного законодавства України. Будь-які комісії банку, так само як інші платежі, які можуть підлягати сплаті з будь-яких причин будь-яким чином пов`язаних з погашеннями за цим Договором, сплачуються кожною стороною Контракту у її відповідній країні поза рамками Кредиту. Всі виплати основної суми та процентів за цим Договором здійснюються без вирахування будь-яких податків або зборів, які можуть бути накладені згідно із законодавством України.

21. Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з окремих операцій на період реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги та інших питань державного боргу" від 01.12.2020 №1016-IX підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" доповнено пунктом 75 такого змісту: " 75. Тимчасово, на період реалізації Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги від 9 вересня 2015 року, ратифікованого Законом України "Про ратифікацію Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги", за нульовою ставкою податку на додану вартість оподатковуються операції з постачання товарів/послуг на митній території України, що здійснюються безпосередньо виконавцями, зареєстрованими в Республіці Польща, та їх представництвами, зареєстрованими на митній території України, відповідно до контрактів, укладених на виконання зазначеного Договору із замовниками проектів з розбудови прикордонної дорожньої інфраструктури та облаштування пунктів пропуску українсько-польського кордону та інших проектів, що будуть погоджені Договірними Сторонами та фінансуватимуться в рамках окремих контрактів між експортерами з Польщі та юридичними особами - резидентами України". Даний закон набув чинності з 20.12.2020.


................
Перейти до повного тексту