ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 березня 2023 року
м. Київ
справа № 826/1320/18
адміністративне провадження № К/9901/68901/18
Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Мороз Л.Л.,
суддів: Стеценка С.Г., Рибачука А.І.,
розглянувши в порядку попереднього розгляду у касаційному порядку адміністративну справу № 826/1320/18 за позовом Приватного підприємства "Закарпатінвестбуд" до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру про визнання протиправним та скасування рішення, провадження по якій відкрито
за касаційною скаргою Приватного підприємства "Закарпатінвестбуд" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 квітня 2018 року (головуючий-суддя Каракашьян С.К.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 листопада 2018 року (головуючий-суддя Троян Н.М., судді: Бужак Н.П., Костюк Л.О.)
в с т а н о в и в :
У січні 2018 року позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просив: визнати протиправним та скасувати рішення Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, оформлене висновком державної експертизи землевпорядної документації Державного агентства земельних ресурсів України від 05 червня 2014 року № 698-14 про повернення на доопрацювання технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель міста Ужгород Закарпатської області, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що вказаним висновком затверджено недостовірні дані, відомості та показники, які, в свою чергу, впливають на визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, з якої обраховуються суми земельного податку для позивача. При цьому, позивач посилається на те, що відповідачем не було враховано власних зауважень до проекту, а дані для розрахунку подані не уповноваженою організацією.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 квітня 2018 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 листопада 2018 року, у задоволенні позову відмовлено.
Ухвалюючи рішення, суд першої інстанції, з висновком якого погодився й апеляційний суд, виходив з того, що оскільки у даній справі не оспорюються дії Ужгородської міської ради щодо встановлення нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, а також правомірність затвердження технічної документації, тому відсутні правові підстави для задоволення позову.
Не погодившись із судовими рішення попередніх інстанції, Приватне підприємство "Закарпатінвестбуд" (далі - ПП "Закарпатінвестбуд") просить їх скасувати та ухвалити нове рішення про задоволення позову, мотивуючи свої доводи неправильним застосуванням судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права.
Ухвалою Верховного Суду від 17 січня 2019 року відкрито провадження у справі.
У відзиві на касаційну скаргу Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.
Суд, заслухавши суддю-доповідача про обставини, необхідні для ухвалення судового рішення судом касаційної інстанції, та, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, дійшов висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судами встановлено, що Державним агентством земельних ресурсів України, правонаступником якого є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, проведено експертизу технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту міста Ужгород Закарпатської області, за результатами якої прийнято рішення, оформлене висновком державної експертизи землевпорядної документації від 05 червня 2014 року №698-14 (а. с. 25 том I).
Зазначений висновок містить посилання на середню (базову) вартість земель міста у розмірі 318,69 грн/кв.м., та визначення "Технічна документація нормативної грошової оцінки земель міста Ужгород Закарпатської області не в повній мірі відповідає вимога чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам та повертається на доопрацювання" (а.с. 26 том I).
Рішенням Ужгородської міської ради від 14 липня 2014 року №1398 "Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель населеного пункту м. Ужгорода Ужгородської міської ради" затверджено технічну документацію із нормативної грошової оцінки земель населеного пункту м. Ужгорода по базовій вартості 1 м. кв. забудованої території в розрізі економіко - планувальних зон та грошової оцінки сільськогосподарських угідь населеного пункту (а. с. 57-59 том II).
Позивач, як користувач земельної ділянки в місті Ужгороді, вважає, що його право порушено затвердженням нормативної грошової оцінки, за допомогою якої обраховуються зобов`язання зі сплати податку. Зокрема, вказує, що його право порушене визначенням середньої (базової) вартості земель міста у розмірі 318,69 грн/м2, мотивуючи це тим, що дана оцінка була затверджена в якості нормативно - грошової. При цьому, зазначає, що застосування відповідачем невірних коефіцієнтів та документації, поданої неналежними особами, призвело до подальшого порушення його прав.
Так, підпунктом 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Відповідно до приписів п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою. При цьому, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.