ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2023 року
м. Київ
справа №600/6367/21-а
адміністративне провадження №К/990/20812/22, К/990/21441/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого судді - Шевцової Н. В.,
суддів: Данилевич Н. А., Мацедонської В. Е.,
розглянув у порядку спрощеного позовного провадження як суд касаційної інстанції без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами адміністративну справу №600/6367/21-а
за позовом ОСОБА_1
до Чернівецької обласної прокуратури, Офісу Генерального прокурора
про визнання протиправним та скасування рішення комісії, наказу про звільнення, поновлення на роботі та виплату середнього заробітку за час вимушеного прогулу
за касаційними скаргами Офісу Генерального прокурора та Чернівецької обласної прокуратури
на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2022 року, ухвалене у складі судді Брезіної Т.М.,
та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 13 липня 2022 року, прийняту в складі колегії суддів: головуючого судді Кузьмишина В.М., суддів: Сушка О.О. Боровицького О.А.,
УСТАНОВИВ:
І. Короткий зміст позовних вимог
1. У листопаді 2021 року ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Офісу Генерального прокурора (далі - відповідач), Чернівецької обласної прокуратури (далі - обласна прокуратура), в якому просив:
1.1. визнати протиправним та скасувати рішення №134 від 13.09.2021 року П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) про неуспішне проходження прокурором атестації за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використаним комп`ютерної техніки, яким ОСОБА_1 визнаний таким, що не пройшов атестацію;
1.2. визнати протиправним та скасувати наказ виконувача обов`язків керівника Чернівецької обласної прокуратури №1051-к від 21 жовтня 2021 року, яким ОСОБА_1, звільнений з посади заступника керівника Кіцманської місцевої прокуратури Чернівецької області та органів прокуратури на підставі підпункту 2 пункту 19 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" з 23 жовтня 2021 року;
1.3. поновити ОСОБА_1 на роботі в органах Чернівецької обласної прокуратури на посаді рівнозначній посаді заступника керівника Кіцманської місцевої прокуратури Чернівецької області;
1.4. стягнути з Чернівецької обласної прокуратури на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 24.10.2021;
1.5. допустити до негайного виконання рішення суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді та в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.
2. На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що не погоджується з оскаржуваним наказом про його звільнення, оскільки підставою для звільнення стало рішення №134 про неуспішне проходження прокурором атестації за результатами складання іспиту у формі тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки Кадрової комісії №15 від 13.09.2021. Позивач стверджує, що неуспішне проходження прокурором атестації за результатами складання іспиту у формі тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки не є підставою для застосування підпункту 2 пункту 19 розділу ІІ Закону №113-IX, оскільки тестування на загальні здібності та навички не є предметом атестації.
2.1. Також позивач вказав, що в оскаржуваному рішенні №134 від 13.09.2021 відсутні мотиви його прийняття, а наявне лише посилання на загальну кількість виставлених за результатами кваліфікаційного оцінювання балів, що не дає змоги встановити, за якими критеріями позивач не відповідає займаній посаді. Крім того, позивач вказав, що організацію тестування проводила Четверта кадрова комісія, а не П`ятнадцята, а тому вказаній комісії не було відомо про хід такого тестування. При цьому, позивач відмітив, що під час тестування 03.11.2020 постійно відбувались збої в роботі комп`ютерної техніки, що вплинуло на результат тестування. Про вказану обставину позивач повідомив членам комісії №4 та просив призначити йому іншу дату іспиту, на що 26.11.2020 отримав лист від Четвертої кадрової комісії із повідомленням про задоволення його заяви та із зазначенням про подальше повідомлення позивача про дату і час складання іспиту. Однак, позивач стверджує, що дата та час складання іспиту повторно протягом року на вебсайті Офісу Генерального прокурора так і не була розміщена, натомість 13.09.2021 прийнято протиправно оскаржуване рішення П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) про неуспішне проходження позивачем атестації.
2.2. Крім того, позивач вказав на протиправність наказу №1051-к від 21 жовтня 2021 року, яким ОСОБА_1 звільнений з посади заступника керівника Кіцманської місцевої прокуратури Чернівецької області та органів прокуратури, оскільки звільнення на підставі неуспішного проходження атестації не передбачено чинним законодавством. З вказаних підстав позивач просив задовольнити позовні вимоги.
3. Чернівецька обласна прокуратура та Офіс Генерального прокурора заперечували проти позову та просили відмовити в задоволенні позовних вимог, зазначивши про правомірність наказу виконувача обов`язків керівника Чернівецької обласної прокуратури №1051-к від 21 жовтня 2021 року, яким ОСОБА_1 звільнений з посади заступника керівника Кіцманської місцевої прокуратури Чернівецької області та органів прокуратури та рішення №134 від 13.09.2021 П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) про неуспішне проходження прокурором атестації за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використаним комп`ютерної техніки, яким ОСОБА_1 визнаний таким, що не пройшов атестацію.
3.1. Відповідачі вказали, що тестування на загальні здібності та навички включено до процесу атестації прокурорів з метою з`ясування загального рівня їх здібностей та компетентності як однієї з характеризуючих ознак для визначення професійності, компетентності. Прохідний бал для успішного складання зазначеного іспиту встановлено наказом Генерального прокурора від 21.02.2020 № 105 та становить 93 бали. Відповідачі зазначили, що за наслідками складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички позивач набрав 92 бали, що є менше прохідного балу для успішного складання іспиту (93), та його не допущено до проходження наступного етапу атестації. У зв`язку з цим відповідачі зазначили, що на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону №1697, за умови наявності рішення кадрової комісії про неуспішне проходження атестації, позивача правомірно звільнено з посади прокурора. Відповідачі вказали, що норми пункту 9 частини першої статті 51 Закону №1697 є спеціальними по відношенню до інших нормативно-правових актів, мають імперативний характер та підлягають безумовному виконанню уповноваженими органами та їх посадовими особами.
4. Також Чернівецька обласна прокуратура вказала, що рішення Четвертої кадрової комісії про призначення позивачу нового часу та дати складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки Офісом Генерального прокурора до Чернівецької обласної прокуратури не направлялось. Відповідачі зазначили, що П`ятнадцятою кадровою комісією прийнято оскаржуване рішення на підставі вивчених матеріалів атестації позивача, у тому числі щодо проходження 2 етапу атестації, а тому доводи позивача, про те що кадровій комісії були невідомі обставини складання позивачем іспиту 03.11.2020 не ґрунтуються на фактичних обставинах справи.
ІІ. Установлені судами попередніх інстанцій фактичні обставини справи
5. ОСОБА_1 працював у органах прокуратури з 22.10.1997 по 23.10.2021 на різних посадах.
6. 10.10.2019 позивачем подано заяву про переведення на посаду прокурора в окружній прокуратурі та про намір пройти атестацію. Відповідно до змісту цієї заяви позивач підтвердив, що усвідомлює та погоджується, що у разі неуспішного проходження будь-якого з етапів атестації, передбаченого Порядком, а також за умови настання однієї з підстав, передбачених пунктом 19 розділу ІІ Прикінцеві і перехідні положення Закону №113, його буде звільнено з посади прокурора.
7. 03.11.2020 за результатом складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (другий етап атестації) позивач набрав 92 бали (вербальний блок 94 бали, абстрактно-логічний 90 балів), що є менше прохідного балу для успішного складання іспиту, який становить 93 бали та є наслідком не допущення до проходження наступного етапу атестації. Ці результати відображені у відповідній відомості. Вказані результати позивач відмовився підписувати.
8. 03.11.2020 позивач подав до Четвертої кадрової комісії заяву з проханням надати можливість повторно скласти іспит у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, у зв`язку із некоректною роботою комп`ютерної техніки, що вплинуло на результат тестування.
9. Згідно з протоколом №8 засідання Четвертої кадрової комісії від 06.11.2020, позивача включено до списку прокурорів, які 03.11.2020 не склали іспит у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички із використанням комп`ютерної техніки, набравши менше 93 балів.
10. Відповідно до протоколу №11 засідання Четвертої кадрової комісії від 24.11.2020 позивача виключено зі списку осіб, які не пройшли тестування та задоволено заяву позивача щодо можливості повторної здачі іспиту, вирішено призначити новий час та дату складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички із використанням комп`ютерної техніки.
11. Згідно з копією електронного листа Четвертої кадрової комісії направленого позивачу 25.11.2020, останнього повідомлено, що його заяву щодо можливості повторної здачі іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (2 етап) задоволено. Новий час та дата складання іспиту будуть оприлюднені на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.
12. Наказом Генерального прокурора №40 від 17.02.2021 утворено з 15.03.2021 окружні прокуратури, у зв`язку із чим припинено діяльність місцевих прокуратур.
13. Відповідно до наказу Чернівецької обласної прокуратури №249-к від 15.03.2021 позивачу з 15.03.2021 тимчасово визначено робоче місце у Вижницькій окружній прокуратурі Чернівецької області, у зв`язку із ліквідацією наказом Генерального прокурора "Про затвердження структури та штатної чисельності Чернівецької обласної прокуратури" від 17.02.2021 №2-ш, посади яку він займав в місцевій прокуратурі.
14. В подальшому, наказом Генерального прокурора №236 від 16.07.2021 визнано такими, що втратили чинність накази Генерального прокурора №№422, 423, 424, 425 від 10.09.2020 про створення першої, другої, третьої, четвертої кадрових комісій обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) та згідно з актом приймання-передачі від 18.01.2021 матеріали атестації передані до Департаменту кадрової роботи та державної служби Офісу Генерального прокурора.
15. Наказом Генерального прокурора №239 від 22.07.2021 з метою здійснення атестації прокурорів місцевих прокуратур, створено П`ятнадцяту кадрову комісію обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) та для вирішення питання щодо призначення нового часу (дати) іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки (другий етап атестації) згідно з рішеннями першої-четвертої кадрових комісій з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) стосовно 479 прокурорів матеріали атестації передані п`ятнадцятій кадровій комісії.
16. 05.08.2021 Офісом Генерального прокурора направлено Голові П`ятнадцятої кадрової комісії інформаційну довідку про вивчення питання щодо призначення нового часу (дати) складання іспиту на загальні здібності та навички для прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих). Також додано список прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів, яким кадровими комісіями призначено новий час (дату) складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички, серед яких вказано позивача. Також П`ятнадцятій кадровій комісії передано протоколи №8, №11 засідання Четвертої кадрової комісії з додатками.
17. Згідно з протоколом №11 від 13.09.2021 засідання П`ятнадцятої кадрової комісії, комісією розглянуто питання щодо включення до графіку складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки позивача та вирішено не включати його до графіку складання іспиту на загальні здібності і навички, оскільки позивач завершив тестування і під час проведення відповідного тестування від нього до робочої групи не надходило скарг, актів про дострокове завершення тестування не складено, а сам факт звернення прокурора із заявою про технічні збої програмного забезпечення після неуспішного проходження ним тестування не є доказом їх наявності. До вказаного протоколу додано перелік прокурорів, які за результатами тестування набрали менше прохідного балу (93 бали) і не успішно пройшли атестацію, до якого включено позивача.
18. 13.09.2021 П`ятнадцятою кадровою комісією прийнято рішення №134 про неуспішне проходження прокурором атестації за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використаним комп`ютерної техніки, яким ОСОБА_1 визнаний таким, що не пройшов атестацію.
19. 21.10.2021 Чернівецькою обласною прокуратурою прийнято наказ №1051-к, яким ОСОБА_1 був звільнений з посади заступника керівника Кіцманської місцевої прокуратури Чернівецької області та органів прокуратури на підставі підпункту 2 пункту 19 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" з 23.10.2021.
ІІІ. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
20. Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2022 року, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 13 липня 2022 року, позов задоволено частково.
20.1. Визнано протиправним та скасовано рішення П`ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур з атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих) від 13 вересня 2021 року №134 про неуспішне проходження прокурором атестації за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використаним комп`ютерної техніки, яким позивач визнаний таким, що не пройшов атестацію.
20.2. Визнано протиправним та скасовано наказ виконувача обов`язків керівника Чернівецької обласної прокуратури від 21 жовтня 2021 року №1051-к, яким позивач звільнений з посади заступника керівника Кіцманської місцевої прокуратури Чернівецької області та органів прокуратури на підставі підпункту 2 пункту 19 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" з 23 жовтня 2021 року.
20.3. Поновлено позивача на роботі в органах Чернівецької обласної прокуратури на посаді заступника керівника Кіцманської місцевої прокуратури Чернівецької області з 24 жовтня 2021 року.
20.4. Стягнуто з Чернівецької обласної прокуратури на користь позивача середній заробіток за час вимушеного прогулу з 24 жовтня 2021 року до 18 квітня 2022 року в сумі 77 032,02 грн, з утриманням з цих сум передбачених законодавством податків та обов`язкових платежів при їх виплаті.
20.5. Рішення в частині поновлення позивача на роботі та стягнення середнього заробітку (грошового забезпечення) за час вимушеного прогулу за один місяць в сумі 13 891,02 грн допущено до негайного виконання.
20.6. В решті позову відмовлено.
21. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що Четверта кадрова комісія вбачає підстави для перездачі позивачем іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, тоді як інша - п`ятнадцята кадрова комісія не вбачає таких підстав, що суперечить змісту принципу належного урядування та правової визначеності, яка невід`ємної складової верховенства права.
21.2. За висновком судів попередніх інстанцій саме Четверта кадрова комісія унормувала право позивача на законні очікування щодо передачі іспиту, тоді як П`ятнадцята кадрова комісія, не скасовуючи попередні рішення Четвертої кадрової комісії, такі очікування нівелювала, проявила не послідовність та не передбачуваність, що не властиве за своєю правовою природою суб`єктам публічної адміністрації.
21.3. Таким чином, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення п`ятнадцятої кадрової комісії №134 від 13.09.2021 "Про неуспішне проходження прокурорами атестації" є протиправним та підлягає скасуванню.
21.4. З огляду на встановлену судом протиправність рішення П`ятнадцятої кадрової комісії №134 від 13.09.2021, суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що наказ виконувача обов`язків керівника Чернівецької обласної прокуратури від 21.10.2021 №1051-к також є протиправним та підлягає скасуванню, а позовні вимоги про поновлення на роботі і стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу задоволенню, як похідні позовні вимоги.
ІV. Касаційне оскарження
22. На зазначені рішення суду першої інстанції та постанову апеляційного суду Чернівецькою обласною прокуратурою та Офісом Генерального прокурора подано касаційні скарги, які зареєстровані у Верховному Суді відповідно 08 серпня 2022 року та 12 серпня 2022 року.
23. В касаційних скаргах відповідачами зазначено, що вони подані на підставі пунктів 1, 3 частини четвертої статті 328 КАС України.
24. Відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України підставою касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку.
25. На обґрунтування наявності зазначеної підстави касаційного оскарження відповідачі вказують, що судами першої та апеляційної інстанцій не враховані позиції Верховного Суду стосовно проходження процедури атестації прокурорами відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" від 19 вересня 2019 року № 113-ІХ (далі - Закон № 113-ІХ), викладені у постановах Верховного Суду від 21 вересня 2021 року у справі №200/5038/20-а, від 21 вересня 2021 року у справі № 160/6204/20, від 24 вересня 2021 року у справі № 140/3790/19, від 24 вересня 2021 року у справі № 160/6596/20, від 24 вересня 2021 року у справі № 280/4314/20, у від 29 вересня 2021 року у справі №640/1218/21, від 29 вересня 2021 року у справі № 440/2682/20, від 20 жовтня 2021 року у справах №280/25298/19, №420/4196/20.
26. Також заявники касаційних скарг зазначають, що при ухваленні рішень у цій справі судами першої та апеляційної інстанцій не враховано висновки Верховного Суду викладені у постановах у справах з подібними правовідносинами стосовно проходження прокурорами другого етапу атестації - складання іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, а саме у постановах: від 29 вересня 2021року у справі №440/2682/20, від 20 жовтня 2021 року у справі № 420/4196/20, від 21 жовтня 2021 року у справі № 520/5000/2020, від 20 жовтня 2021 року у справі № 280/3705/20, від 20 жовтня 2021 року у справі № 440/2700/20, від 11 листопада 2021 року у справі № 580/1859/20, від 25 листопада 2021 року у справі № 160/6148/20, від 17 листопада 2021 року у справі № 340/1673/20, від 17 листопада 2021 року у справі №140/8233/20, від 29 листопада 2021 року у справі № 200/4759/20-а.
27. В касаційних скаргах відповідачами також зазначено, що вони подані на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України, згідно з яким підставою касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.
28. На обґрунтування наявності зазначеної підстави касаційного оскарження заявник касаційної скарги зазначає, що на даний час відсутній правовий висновок Верховного Суду у цій категорії справ з урахуванням обставин наявності протокольного рішення кадрової комісії стосовно задоволення заяви позивача про повторне проходження іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, з подальшим прийняттям рішення кадрової комісії про неуспішне проходження прокурором атестації (ненабрання мінімального прохідного балу), що у відповідності до пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України є підставою для касаційного оскарження рішень судів.
29. У касаційних скаргах відповідачі просять скасувати рішення суду першої інстанції та постанову суду апеляційної інстанції, ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
30. Касаційні скарги відповідачів містять клопотання про розгляд справи за участю їх представників.
31. 11 серпня 2022 року та 13 вересня 2022 року ухвалами Верховного Суду відкриті касаційні провадження за касаційними скаргами Чернівецької обласної прокуратури та Офісу Генерального прокурора у зв`язку з доведенням наявності підстав касаційного оскарження, визначених пунктами 1, 3 частини четвертої статті 328 КАС України.
32. Матеріали адміністративної справи №600/6367/21-а витребувано з Чернівецького окружного адміністративного суду.
33. 22 серпня 2022 року справа №560/16514/21 надійшла до Верховного Суду.
34. 16 листопада 2022 року до Верховного Суду надійшов відзив позивача на касаційну скаргу Чернівецької обласної прокуратури, в якому він, посилаючись на її необґрунтованість просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій без змін.
35. Відзив на касаційну скаргу не містить клопотання про розгляд справи за участю позивача.
V. Релевантні джерела права й акти їхнього застосування
36. Згідно з частинами першою, другою статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
36. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.
37. Приписами частини другої статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
38. Відповідно до статті 4 Закону "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII (далі - Закон № 1697-VII) організація та діяльність прокуратури України, статус прокурорів визначаються Конституцією України, цим та іншими законами України, чинними міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
39. Законом № 113-IX ["Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури"] (діє з 25 вересня 2019 року; тут і далі - в редакції, яка діяла на час видання спірного наказу) запроваджено реформування системи органів прокуратури, у зв`язку із чим до Закону № 1697-VII були внесені зміни.
40. Статтею 14 Закону № 1697-VII, у зв`язку із внесенням до неї змін Законом № 113-ІХ, передбачено скорочення кількості прокурорів органів прокуратури. Зокрема, змінами, унесеними законодавцем, установлено, що загальна чисельність прокурорів органів прокуратури становить не більше 10 000 осіб. Приведення у відповідність із вимогами статті 14 Закону України "Про прокуратуру" кількісного складу органів прокуратури здійснюється, крім іншого, шляхом проведення атестації на виконання вимог Закону № 113-ІХ.
41. У тексті Закону № 1697-VII слова "Генеральна прокуратура України", "регіональні прокуратури", "місцеві прокуратури" замінено відповідно словами "Офіс Генерального прокурора", "обласні прокуратури", "окружні прокуратури".
42. Згідно з пунктом 6 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-ІХ з дня набрання чинності цим Законом усі прокурори Генеральної прокуратури України, регіональних прокуратур, місцевих прокуратур, військових прокуратур вважаються такими, що персонально попереджені у належному порядку про можливе майбутнє звільнення з посади на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру".
43. Згідно з пунктом 9 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону № 113-ІХ атестація здійснюється згідно з Порядком проходження прокурорами атестації, який затверджується Генеральним прокурором.
44. Пунктом 10 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 113-ІХ установлено, що прокурори та слідчі органів прокуратури, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 7 цього розділу, мають право у строк, визначений Порядком проходження прокурорами атестації, подати Генеральному прокурору заяву про переведення на посаду прокурора в Офісі Генерального прокурора, обласних прокуратурах, окружних прокуратурах. У заяві також повинно бути зазначено про намір пройти атестацію, надано згоду на обробку персональних даних, на застосування процедур та умов проведення атестації. Форма та порядок подачі заяви визначаються Порядком проходження прокурорами атестації.