1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2023 року

м. Київ

справа № 826/8052/16

касаційне провадження № К/9901/37875/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Бившевої Л.І.,

суддів: Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,

розглянув у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.12.2016 (суддя - Кобилянський К.М.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16.02.2017 (головуючий суддя - Беспалов О.О., судді - Губська О.А., Сорочко Є.О.) у справі №826/8052/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЯ РОШ" (далі у тексті - ТОВ "ЛЯ РОШ", Товариство) до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі у тексті - ДПІ у Шевченківському районі, Інспекція) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

У С Т А Н О В И В:

ТОВ "ЛЯ РОШ" звернулось до суду міста Києва із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.02.2016 № 0000242800.

Окружний адміністративний суд м. Києва постановою від 05.12.2006, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 16.02.2017, позовні вимоги задовольнив повністю: визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві від 19.02.2016 № 0000242800.

Не погоджуючись із рішеннями судів попередніх інстанцій, Державна податкова інспекція у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві оскаржила їх у касаційному порядку.

У касаційній скарзі відповідач просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.12.2016, ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16.02.2017 та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В обґрунтування своїх вимог Державна податкова інспекція у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права, а саме: пункту 12 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 № 265/95-ВР (у редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин).

При цьому зазначає, на момент перевірки відсутні документи про походження товару, що знаходиться в реалізації, на суму вартості 65 155, 00 грн. Перелік такого товару (алкогольні напої в асортименті) наведений в додатку № 1 до акта перевірки.

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 03.05.2017 відкрив провадження за касаційною скаргою Інспекції та витребував матеріали справи із суду першої інстанції.

Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду ухвалою від 23 січня 2023 року прийняв касаційну скаргу Інспекції до провадження, визнав за можливе проведення попереднього розгляду справи і призначив попередній розгляд справи на 24 січня 2023 року.

Позивач відзив (заперечення) на касаційну скаргу не надав, що не перешкоджає її розгляду.

Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що посадовими особами ГУ ДФС в Івано-Франківській області у період з 02.02.2016 по 05.02.2016 на підставі наказу від 22.01.2016 № 72 проведено фактичну перевірку господарської діяльності ресторану "Веселий Гуцул", що розташований за адресою: Івано-Франківська обл., Яремчанський район, с. Поляниця, участок Прохідний, 12Б, що належить позивачу (код ЄДРПОУ 37727324, місцезнаходження: м. Київ, вул. Естонська, буд. 120), за результатами якої складено акт від 05.02.2016 № 15/09-19-21-11/1/37727324.

За результатами акту перевірки, відповідачем встановлено порушення позивачем п. 12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі у тексті - Закон № 265), а саме: на момент перевірки відсутні документи про походження товару, що знаходиться в реалізації, на суму вартості 65 155, 00 грн. Перелік такого товару (алкогольні напої в асортименті) наведений у Додатку № 1 до акта перевірки.

На підставі висновків акту перевірки 19.02.2016 ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення за № 0000242800 (форми "С"), яким до ТОВ "ЛЯ РОШ" застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення п. 12 ст. 3 Закону № 265 на суму 130 310, 00 грн.

На підставі зазначеного акта перевірки та з огляду на вказане порушення відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 29.05.2015 № 004932200, згідно з яким до підприємця застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 7 614, 70 грн.

Відповідно до пункту 12 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 № 265/95-ВР (у редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин) суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Згідно зі статтею 6 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 № 265/95-ВР (у редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин) облік товарних запасів фізичною особою-підприємцем ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, встановлених для суб`єктів малого підприємництва. Обов`язок із ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.


................
Перейти до повного тексту