1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2022 року

м. Київ

cправа № 908/1720/21 (908/2202/21)

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Огородніка К.М.- головуючого, Пєскова В.Г., Ткаченко Н.Г.

за участю секретаря судового засідання Ксензової Г.Є.

за участю представника Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області - Новікова О.А.

розглянув у відкритому судовому засіданні у режимі відеоконференції касаційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області

на рішення Господарського суду Запорізької області від 23.11.2021

та постанову Центрального апеляційного господарського суду від 20.07.2022

у справі № 908/1720/21 (908/2202/21)

за позовом Приватного підприємства "Інвалідів Діва"

до Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

в межах справи № 908/1720/21

про банкрутство Приватного підприємства "Інвалідів Діва"

ВСТАНОВИВ:

22.02.2021 Приватним підприємством "Інвалідів Діва" (далі - Підприємство, позивач) подано до Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області (далі - Управління ДПС) Податкову декларацію з податку на додану вартість (далі - ПДВ), в якій було задекларовано до бюджетного відшкодування від`ємне значення ПДВ за січень 2021 року в розмірі 2 406 163,00 грн, а також подано відповідну заяву про повернення суми бюджетного відшкодування (додаток № 4 до декларації).

Працівниками Управління ДПС проведено документальну позапланову виїзну перевірку Підприємства щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за січень 2021 року від`ємного значення з ПДВ (в тому числі заявленого до відшкодування з бюджету), за результатами якої складено акт від 02.04.2021 № 2436/08-01-07-06/42872669 (далі - Акт перевірки).

Актом перевірки встановлено порушення пункту 44.1 статті 44, пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), що призвело до завищення: від`ємного значення, яке підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку, за січень 2021 року (р. 20.2.1) на 2 406 163 грн; суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (показник рядка 21 Декларації), за січень 2021 року на суму 5 833 336 грн.

На підставі Акта перевірки Управлінням ДПС прийняті податкові повідомлення-рішення (далі - ППР):

- №00064750706 від 07.05.2021, яким зменшено розмір від`ємного значення суми ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 5 833 336,00 грн;

- №00064740706 від 07.05.2021, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 2 406 163,00 грн та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у розмірі 601 540,75 грн.

Підставою для висновку про завищення позивачем суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню, стало те, що проведеною Управлінням ДПС перевіркою не підтверджено здійснення товарних операцій постачальниками на адресу Підприємства. Контролюючий орган дійшов висновку, що товари/послуги не постачалися та не надавалися, в первинних документах зазначені господарські операції, які фактично не відбувались, у зв`язку з чим, вони (договори, податкові накладні, видаткові накладні тощо) не мають юридичної сили первинних документів. За таких обставин, Підприємство неправомірно формувало регістри бухгалтерського обліку та податкову звітність з ПДВ на підставі таких первинних документів.

Короткий зміст позовних вимог

У провадженні Господарського суду Запорізької області на стадії процедури розпорядження майном перебуває справа № 908/1720/21 про банкрутство Підприємства.

29.07.2021 до Господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Підприємства (позивач) до Управління ДПС (відповідач) про:

- визнання протиправним та скасування ППР №00064750706 від 07.05.2021, яким зменшено розмір від`ємного значення суми ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 5 833 336,00 грн;

- визнання протиправним та скасування ППР №00064740706 від 07.05.2021, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ на загальну суму 2 406 163,00 грн та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у розмірі 601 540,75 грн.

- зобов`язання відповідача внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ (далі - Реєстр) дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування, заявленого позивачем.

Позовні вимоги обґрунтовані безпідставністю висновків відповідача про порушення позивачем вимог податкового законодавства в частині декларування від`ємного значення ПДВ за січень 2021 року та незаконністю оскаржених ППР. Вимоги в частині зобов`язання відповідача внести до Реєстру дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування обґрунтовані необхідністю відновлення прав позивача відповідно до статті 200 ПК України.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 23.11.2021 у справі № 908/1720/21 (908/2202/21), залишеним без змін постановою Центрального апеляційного господарського суду від 20.07.2022, позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано повністю ППР від 07.05.2021 № 00064740706, за формою "В1".

Визнано протиправним та скасовано повністю ППР від 07.05.2021 року №00064750706, за формою "В4".

В іншій частині позову відмовлено.

Судові рішення мотивовані протиправністю застосування до позивача негативних санкцій оскаржуваними ППР, оскільки:

- реальність господарських операцій позивача із контрагентами підтверджується наданими суду доказами (договори поставки та договори на надання послуг, специфікації до них, договори оренди та акти до них, податкові та видаткові накладні, акти прийому-передачі, товарно-транспортні накладні, банківські виписки);

- в Акті перевірки не міститься висновків податкового органу щодо невідповідності наданих для перевірки бухгалтерських документів вимогам статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", в свою чергу, видаткові накладні відповідають вимогам, визначеним пункту 201.1 статті 201 ПК України, а отже сумніви у правильності нарахування та сплати податків позивачем є помилковими та необґрунтованими;

- вказані в Акті перевірки висновки щодо того, що подані позивачем документи не мають юридичної сили первинних документів є суто суб`єктивною думкою контролюючого органу.

У частині вимог позивача про зобов`язання відповідача внести до Реєстру дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування суди дійшли висновку про передчасність вказаних вимог з огляду на положення п.200.7.2 п. 200.7 ст. 200, п.п. "ґ" п.200.12 ст.200 ПК України, оскільки після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника.

Короткий зміст вимог та доводів касаційної скарги

Не погодившись з рішенням Господарського суду Запорізької області від 23.11.2021 та постановою Центрального апеляційного господарського суду від 20.07.2022 у цій справі, відповідач - Управління ДПС подав до Верховного Суду касаційну скаргу, в якій просив оскаржувані судові рішення скасувати в частині задоволених позовних вимог, ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову у повному обсязі.

Доводи касаційної скарги зводяться до того, що оскаржувані судові рішення ухвалені з порушенням норм процесуального права, що призвело до неправильного застосування норм матеріального права.

Підставами касаційного оскарження скаржник зазначає обставини, визначені пунктом 1 частини другої статті 287 ГПК України, оскільки судами застосовано норми права без урахування правового висновку Верховного Суду щодо їх застосування у подібних правовідносинах, викладеного у постанові від 28.05.2021 у справі № 2а/2470/1937/11.

Також скаржник вказує, що судами попередніх інстанцій не надано належної оцінки доводам відповідача, не досліджено первинних документів, що призвело до порушення вимог статей 73, 86, 236 ГПК України.

Узагальнений виклад позиції інших учасників у справі

Підприємство подало відзив, у якому просить залишити касаційну скаргу Управління ДПС без задоволення з викладених у відзиві підстав, оскаржувані судові рішення - залишити без змін.

Наведені у відзиві аргументи позивача (Підприємства) зводяться до такого:

- твердження Відповідача про неможливість фактичного користування виробничими та трудовими ресурсами не підтверджується належними і допустимими доказами ;

- проведення Відповідачем контрольно-перевірочних заходів за допомогою власних інформаційних баз даних (ЄРПН, АІС "Податковий блок" тощо) не може бути належним доказом порушення Позивачем податкової дисципліни, - оскільки такі заходи не ґрунтуються на безпосередньому аналізі первинних документів.;

- посилання відповідача на те, що ТОВ "Біг Софт" не декларувало взаємовідносини з Підприємством у період, що підлягав перевірці, спростовується наявними в матеріалах справи актом здачі-приймання робіт (надання послуг) та податковою накладною;

- формування позивачем податкового кредиту за результатами господарської діяльності з постачальниками є правомірним, оскільки відповідач не заперечує факт оплати позивачем суми ПДВ в періоді, що підлягав перевірці, у розмірі 19 732 534,00 грн, яка в подальшому була заявлена позивачем до бюджетного відшкодування, а товар, який придбавався позивачем, притаманний його господарській діяльності та використовувався ним для здійснення господарської діяльності;

- посилання скаржника на те, що судами попередніх інстанцій не було враховано висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 28.05.2021 у справі №2а/2470/1937/11 є безпідставним.

Також у прохальній частині поданого відзиву міститься клопотання про розгляд справи без участі представника Підприємства.

Касаційне провадження

12.08.2022 до Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду надійшла вищевказана касаційна скарга Управління ДПС.

Автоматизованою системою документообігу суду для розгляду справи № 908/1720/21 (908/2202/21) визначено склад колегії суддів: Огороднік К.М. - головуючий, Пєсков В.Г., Ткаченко Н.Г., що підтверджується витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.08.2022.

Ухвалою Верховного Суду від 29.08.2022 витребувано з Господарського суду Запорізької області та Центрального апеляційного господарського суду матеріали справи №908/1720/21 (908/2202/21). Відкладено розгляд питання про відкриття чи відмову у відкритті касаційного провадження, повернення без розгляду касаційної скарги або залишення касаційної скарги без руху за касаційною скаргою Управління ДПС до надходження матеріалів цієї справи до Верховного Суду.

04.10.2022 до касаційного суду надійшли матеріали справи.

Ухвалою Верховного Суду від 06.10.2022 касаційну скаргу Управління ДПС залишено без руху; надано скаржнику строк для усунення недоліків.

На виконання вимог ухвали Верховного Суду від 06.10.2022 до касаційного суду від скаржника надійшла заява про усунення недоліків з відповідними додатками.

Ухвалою Верховного Суду від 07.11.2022, серед іншого, відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Управління ДПС на рішення Господарського суду Запорізької області від 23.11.2021 та постанову Центрального апеляційного господарського суду від 20.07.2022 у справі № 908/1720/21 (908/2202/21); призначено касаційну скаргу до розгляду на 23.11.2022 о 11:00 год.

11.11.2022 до Верховного Суду надійшло клопотання Управління ДПС про проведення судового засідання у режимі відеоконференції з Запорізьким апеляційним судом Запорізької області.

Ухвалою Верховного Суду від 14.11.2022, зокрема, задоволено клопотання Управління ДПС про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Ухвалою Верховного Суду від 23.11.2022 відкладено розгляд справи на 07.12.2022 о 11:45 год.

Судове засідання 07.12.2022 відбулось за участі у режимі відеоконференції представника Управління ДПС, який надав пояснення у справі. Оскільки поданий позивачем відзив на касаційну скаргу містив клопотання про розгляд справи без участі представника Підприємства, колегія суддів Касаційного господарського суду дійшла висновку про можливість розгляду справи за його відсутності.

Установлені судами обставини справи

Судами встановлено, що у період, за який було проведено перевірку, Підприємство мало фінансово-господарські взаємовідносини та включило до складу податкового кредиту за січень 2021 року суми ПДВ за такими контрагентами.

Товариство з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "Велсіт Трейд" (код ЄДРПОУ 43391971)

04.01.2021 позивачем, як Покупцем, та ТОВ "Велсіт Трейд", як Продавцем, було укладено Договір поставки №6, відповідно до умов якого Продавець зобов`язується передати (поставити) у власність Покупцю товар, а Покупець зобов`язується прийняти товар і своєчасно здійснити оплату за нього на умовах даного Договору.

Відповідно до умов п.2.1цього Договору до товару, що поставляється, додаються супровідні документи із зазначенням найменування, кількості, ціни за одиницю Товару, загальна вартість поставленого Товару.

На виконання умов вказаного Договору у період, що перевірявся, ТОВ "Велсіт Трейд" було здійснено поставку Позивачу товару на загальну суму 10 000 010,99 грн., що підтверджується видатковими накладними № РН-0000001 від 05.01.2021, № РН-0000003 від 06.01.2021, № РН-0000004 від 06.01.2021, № РН-0000007 від 11.01.2021, № РН-0000008 від 11.01.2021, № РН-0000012 від 12.01.2021, № РН-0000013 від 12.01.2021, № РН-0000014 від 12.01.2021, №РН-0000015 від 13.01.2021, № РН-0000016 від 13.01.2021, № РН-0000017 від 14.01.2021, № РН-0000018 від 14.01.2021, № РН-0000019 від 15.01.2021, № РН-0000020 від 15.01.2021.

Перевезення вказаного товару здійснювалась автомобільним перевізником ТОВ "Біг Софт", що підтверджується товарно-транспортними накладними № 5/01-00001 від 05.01.2021, № 6/01-00001 від 06.01.2021, № 11/01-00001 від 11.01.2021, № 12/01-00001 від 12.01.2021, № 12/01-00002 від 12.01.2021, № 12/01-00003 від 12.01.2021, № 13/01-00001 від 13.01.2021, № 13/01-00002 від 13.01.2021, № 14/01-00001 від 14.01.2021, № 15/01-00001 від 15.01.2021.

На підставі настання першої події, визначеної п.198.2 ст.198 ПК України, а саме поставки товару, постачальником позивача було зареєстровано податкові накладні № 1 від 05.01.2021, № 2 від 06.01.2021, № 3 від 06.01.2021, № 4 від 11.01.2021, № 5 від 11.01.2021, № 6 від 12.01.2021, № 7 від 12.01.2021, № 8 від 12.01.2021, № 9 від 13.01.2021, № 10 від 13.01.2021, № 11 від 14.01.2021, № 12 від 14.01.2021, № 13 від 15.01.2021, № 14 від 15.01.2021. Зазначені податкові накладні були прийняті та зареєстровані органами ДПС України.

Також, на підставі настання першої події, визначеної п.198.2 ст.198 ПК України, а саме попередньої оплати товару, постачальником позивача було зареєстровано податкові накладні № 21 від 16.01.2021, № 22 від 16.01.2021, № 23 від 16.01.2021, № 24 від 18.01.2021, № 25 від 18.01.2021, № 26 від 18.01.2021, № 27 від 18.01.2021, № 28 від 18.01.2021, № 29 від 19.01.2021, № 30 від 19.01.2021, № 31 від 19.01.2021, № 32 від 20.01.2021, № 33 від 20.01.2021, № 34 від 21.01.2021, № 35 від 21.01.2021, № 36 від 21.01.2021, № 37 від 22.01.2021, № 38 від 25.01.2021, № 39 від 26.01.2021, № 40 від 27.01.2021, № 41 від 28.01.2021, № 42 від 28.01.2021. Зазначені податкові накладні були прийняті та зареєстровані органами ДПС України.

Судом також встановлено, що в період, що перевірявся, позивачем здійснено оплату за отриманий товар за Договором поставки № 6 від 04.01.2021, що підтверджується банківською випискою за період з 14.01.2021 по 31.01.2021.

Відсутність зауважень з боку податкового органу до змісту і форми наданих під час перевірки первинних розрахунково-фінансових документів з даним контрагентом підтверджується актом перевірки.

Усього по вказаному договору в період, що перевірявся, було здійснено поставку товару на загальну суму 10 000 010,99 грн, в т.ч. ПДВ 1 666 668,50 грн, що підтверджується підписаними покупцем та продавцем договором поставки та видатковими накладними. При цьому, Позивач отримав товар саме на підставі видаткових накладних. Підписи належних представників на видаткових накладних є достатнім та належним доказом приймання-передачі товару, що свідчить про товарність господарської операції між позивачем та постачальником.

ТОВ "Інтер Велс Груп" (код ЄДРПОУ 43155279)

15.01.2021 між позивачем, як Покупцем, та ТОВ "Інтер Велс Груп", як Продавцем, було укладено Договір поставки №4, відповідно до умов якого Продавець зобов`язується передати (поставити) у власність Покупцю товар, а Покупець зобов`язується прийняти товар і своєчасно здійснити оплату за нього на умовах даного Договору.

Відповідно до умов п. 2.1 цього Договору до Товару, що поставляється, додаються супровідні документи із зазначенням найменування, кількості, ціни за одиницю Товару, загальна вартість поставленого Товару.

На виконання умов вказаного договору ТОВ "Інтер Велс Груп" було здійснено поставку Позивачу товару на загальну суму 15 000 007,82 грн, що підтверджується видатковими накладними № РН-0000018 від 18.01.2021, № РН-0000019 від 19.01.2021, № РН-0000020 від 19.01.2021, № РН-0000021 від 21.01.2021, № РН-0000022 від 21.01.2021, № РН-0000023 від 22.01.2021, № РН-0000024 від 22.01.2021, № РН-0000025 від 22.01.2021, № РН-0000026 від 25.01.2021, № РН-0000027 від 25.01.2021, № РН-0000028 від 26.01.2021, № РН-0000029 від 26.01.2021, № РН-0000030 від 26.01.2021, № РН-0000031 від 27.01.2021, № РН-0000032 від 27.01.2021, № РН-0000033 від 27.01.2021, № РН-0000034 від 28.01.2021, № РН-0000035 від 28.01.2021, № РН-0000036 від 29.01.2021, № РН-0000037 від 29.01.2021.

Перевезення вказаного товару здійснювалась автомобільним перевізником ТОВ "Біг Софт", що підтверджується товарно-транспортними накладними № 18/01-00002 від 18.01.2021, № 19/01-00001 від 19.01.2021, № 21/01-00001 від 21.01.2021, № 21/01-00002 від 21.01.2021, № 22/01-00002 від 22.01.2021, № 22/01-00003 від 22.01.2021, № 25/01-00002 від 25.01.2021, № 25/01-00003 від 25.01.2021, № 25/01-00004 від 25.01.2021, № 26/01-00002 від 26.01.2021, № 26/01-00003 від 26.01.2021, № 26/01-00004 від 26.01.2021, № 27/01-00001 від 27.01.2021, № 27/01-00002 від 27.01.2021, № 28/01-00003 від 28.01.2021, № 28/01-00004 від 28.01.2021, № 29/01-0000 від 29.01.2021, № 29/01-00008 від 29.01.2021.

На підставі настання першої події, визначеної п.198.2 ст.198 ПК України, постачальником Позивача було зареєстровано податкові накладні № 18 від 18.01.2021, № 19 від 19.01.2021, № 20 від 19.01.2021, № 21 від 21.01.2021, № 22 від 21.01.2021, № 23 від 22.01.2021, № 24 від 22.01.2021, № 25 від 22.01.2021, № 26 від 25.01.2021, № 27 від 25.01.2021, № 28 від 26.01.2021, № 29 від 26.01.2021, № 30 від 26.01.2021, № 31 від 27.01.2021, № 32 від 27.01.2021, № 33 від 27.01.2021, № 34 від 28.01.2021, № 35 від 28.01.2021, № 36 від 29.01.2021, № 37 від 29.01.2021 на загальну суму 15 000 007,82 грн. Зазначені податкові накладні були прийняті та зареєстровані органами ДПС України.

Оплата за вказаний Товар у періоді, що перевірявся, здійснена не була, що не суперечить п. 4.2 Договору, згідно якого розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України протягом 90 календарних днів з моменту поставки Товару.

Відсутність зауважень з боку податкового органу до змісту і форми наданих під час перевірки первинних розрахунково-фінансових документів з даним контрагентом підтверджується актом перевірки.

Усього по вказаному договору було здійснено поставку Товару на загальну суму 15 000 007,82 грн, в т.ч. ПДВ 2 500 001,30 грн, що підтверджується підписаними покупцем та продавцем договором поставки та видатковими накладними. При цьому, позивач отримав товар саме на підставі видаткових накладних. Підписи належних представників на видаткових накладних є достатнім та належним доказом приймання-передачі товару, що свідчить про товарність господарської операції між позивачем та постачальником.

ТОВ "Атік Вест" (код за ЄДРПОУ 44064110)

16.01.2021 між позивачем, як Покупцем, та ТОВ "Атік Вест", як Продавцем, було укладено Договір поставки № 7, відповідно до умов якого Продавець зобов`язується передати (поставити) у власність Покупцю товар, а Покупець зобов`язується прийняти товар і своєчасно здійснити оплату за нього на умовах даного Договору.

Відповідно до умов п. 2.1 цього Договору до товару, що поставляється, додаються супровідні документи із зазначенням найменування, кількості, ціни за одиницю товару, загальна вартість поставленого товару.

На виконання умов вказаного договору ТОВ "Атік Вест" було здійснено поставку позивачу товару на загальну суму 5 000 000,86 грн, що підтверджується видатковими накладними № РН-0000001 від 16.01.2021, № РН-0000002 від 16.01.2021, № РН-0000003 від 16.01.2021, № РН-0000035 від 16.01.2021, № РН-0000032 від 29.01.2021, № РН-0000033 від 29.01.2021.

Перевезення вказаного товару здійснювалась автомобільним перевізником ТОВ "Біг Софт", що підтверджується товарно-транспортними накладними № 16/01-00001 від 16.01.2021, № 16/01-00002 від 16.01.2021, № 16/02-00003 від 16.01.2021, № 16/01-00004 від 16.01.2021, № 29/01-00001 від 29.01.2021, № 29/01-00002 від 29.01.2021.

На підставі настання першої події, визначеної п. 198.2 ст.198 ПК України, постачальником позивача було зареєстровано податкові накладні № 1 від 16.01.2021, № 2 від 16.01.2021, № 3 від 16.01.2021, № 35 від 16.01.2021, № 32 від 29.01.2021, № 33 від 29.01.2021 на загальну суму 5 000 000,86 грн. Зазначені податкові накладні були прийняті та зареєстровані органами ДПС України.

Оплата за вказаний товар у періоді, що перевірявся, здійснена не була, що не суперечить п. 4.2 Договору, згідно якого розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України протягом 90 календарних днів з моменту поставки товару.

Відсутність зауважень з боку податкового органу до змісту і форми наданих під час перевірки первинних розрахунково-фінансових документів з даним контрагентом підтверджується актом перевірки.

Усього по вказаному договору було здійснено поставку товару на загальну суму 5 000 000,86 грн, в т.ч. ПДВ 833 333,48 грн, що підтверджується підписаними покупцем та продавцем договором поставки та видатковими накладними. При цьому, позивач отримав товар саме на підставі видаткових накладних. Підписи належних представників на видаткових накладних є достатнім та належним доказом приймання-передачі товару, що свідчить про товарність господарської операції між позивачем та постачальником.

ТОВ "Глобал си стар" (код ЄДРПОУ 41571365)

13.01.2021 між позивачем, як Покупцем, та ТОВ "Глобал Си Стар", як Продавцем, було укладено Договір поставки № 13-01/01-2021, відповідно до п. 1.1 якого Продавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити рибну продукцію в асортименті відповідної якості, який зазначено в видаткових накладних, а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти і оплатити таку продукцію.

Відповідно до п. 3.2 Договору, продукція, що є предметом поставки за цим Договором, відвантажується зі складу Продавця, який знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Богатирська, буд.1Д.

На виконання умов вказаного договору ТОВ "Глобал Си Стар" було здійснено поставку позивачу товару на загальну суму 2 583 245,00 грн, що підтверджується видатковими накладними № 15 від 15.01.2021, № 16 від 15.01.2021, № 17 від 15.01.2021, № 18 від 15.01.2021, № 27 від 22.01.2021, № 28 від 22.01.2021, № 29 від 22.01.2021, № 32 від 26.01.2021, № 36 від 28.01.2021, № 37 від 28.01.2021, № 38 від 28.01.2021, № 39 від 29.01.2021, № 40 від 29.01.2021, № 41 від 29.01.2021, № 42 від 29.01.2021.

Перевезення вказаного товару здійснювалась автомобільним перевізником ТОВ "Біг Софт", що підтверджується товарно-транспортними накладними № 15/01-00002 від 15.01.2021, № 22/01-00001 від 22.01.2021, № 26/01-00001 від 26.01.2021, № 28/01-00001 від 28.01.2021, № 29/01-00005 від 29.01.2021.

На підставі настання першої події, визначеної п. 198.2 ст. 198 ПК України, постачальником позивача було зареєстровано податкові накладні № 15 від 15.01.2021, № 16 від 15.01.2021, № 17 від 15.01.2021, № 18 від 15.01.2021, № 25 від 22.01.2021, № 26 від 22.01.2021, № 27 від 22.01.2021, № 32 від 26.01.2021, № 34 від 28.01.2021, № 37 від 28.01.2021, № 36 від 28.01.2021, на загальну суму 2 128 245,00 грн, в т.ч. ПДВ 354 707,49 грн. Зазначені податкові накладні були прийняті та зареєстровані органами ДПС України.

Крім того, судом встановлено, що реєстрацію податкових накладних № 39 від 29.01.2021, № 40 від 29.01.2021, № 41 від 29.01.2021 та № 42 від 29.01.2021 було зупинено, відповідно, сума податку на додану вартість за вказаними податковими накладними не була віднесена до складу податкового кредиту під час формування податкової звітності за період, що перевірявся,.

Оплата за вказаний товар була здійснена в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою за період з 14.01.2021 по 31.01.2021.

Відсутність зауважень з боку податкового органу до змісту і форми наданих під час перевірки первинних розрахунково-фінансових документів з даним контрагентом підтверджується актом перевірки.

Усього по вказаному договору було здійснено поставку товару на загальну суму 2 583 245,00 грн, в т.ч. ПДВ 430 540,82 грн, що підтверджується підписаними покупцем та продавцем договором поставки та видатковими накладними. При цьому, позивач отримав товар саме на підставі видаткових накладних. Підписи належних представників на видаткових накладних є достатнім та належним доказом приймання-передачі товару, що свідчить про товарність господарської операції між позивачем та постачальником.

ТОВ "Агрос Море" (код ЄДРПОУ 42898163)

12.01.2021 між позивачем, як Покупцем, та ТОВ "Агрос Море", як Продавцем, було укладено Договір поставки № 2/21, відповідно до умов якого Продавець зобов`язується постачати та передавати у власність Покупцю товар, а Покупець зобов`язується приймати товар і оплачувати його на умовах даного Договору.

Відповідно до умов п. 1.2 даного Договору асортимент, вид, фактична кількість партії товару, його ціна та умови поставки зазначаються сторонами у специфікаціях та/або видаткових накладних, що є невід`ємними частинами даного Договору.

Сума договору визначається сумою вартостей всіх видаткових накладних в рамках цього Договору (п. 1.3 Договору).

На виконання умов вказаного договору ТОВ "Агрос Море" було здійснено поставку позивачу товару на загальну суму 1 632 227,60 грн, що підтверджується видатковими накладними № 155 від 14.01.2021, № 211 від 18.01.2021 та № 321 від 25.01.2021.

Перевезення вказаного товару здійснювалась автомобільним перевізником ТОВ "Біг Софт", що підтверджується товарно-транспортними накладними №14/01-00002 від 14.01.2021, № 18/01-00001 від 18.01.2021 та № 25/01-00001 від 25.01.2021.

На підставі настання першої події, визначеної п.198.2 ст.198 ПК України, постачальником Позивача було зареєстровано податкові накладні № 155 від 14.01.2021, № 211 від 18.01.2021, № 321 від 25.01.2021 на загальну суму 1 632 227,60 грн. Зазначені податкові накладні були прийняті та зареєстровані органами ДПС України.

Оплата за вказаний Товар була здійснена в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою за період з 14.01.2021 по 31.01.2021.

Відсутність зауважень з боку податкового органу до змісту і форми наданих під час перевірки первинних розрахунково-фінансових документів з даним контрагентом підтверджується актом перевірки.

Усього по вказаному договору було здійснено поставку товару на загальну суму 1 632 227,60 грн, в т.ч. ПДВ 272 037,93 грн, що підтверджується підписаними покупцем та продавцем договором поставки та видатковими накладними. При цьому, позивач отримав товар саме на підставі видаткових накладних. Підписи належних представників на видаткових накладних є достатнім та належним доказом приймання-передачі товару, що свідчить про товарність господарської операції між позивачем та постачальником.

ТОВ "Югла-Н" (код ЄДРПОУ 43360647)

18.01.2021 між позивачем, як Покупцем, та ТОВ "Югла-Н", як Постачальником, було укладено Договір поставки № 22, відповідно до п. 1.1 якого Постачальник зобов`язується постачати Покупцеві, а Покупець приймати та сплачувати продовольчі товари (риба, морепродукти, рибопродукти та інше), в подальшому "Товар", згідно замовлення Покупця, що оформлені за довільною формою.

З моменту підписання накладної представником Покупця, поставка товару вважається такою, що відбулась належним чином, товар вважається таким, що прийнятий Покупцем по кількості і якості, а право власності на товар і ризики випадкового знищення чи випадкового пошкодження товару такими, що перейшли від Постачальника до Покупця (п. 2.12 Договору).

На виконання умов вказаного договору ТОВ "Югла-Н" було здійснено поставку позивачу товару на загальну суму 391 562,61 грн, що підтверджується видатковими накладними № 10 від 20.01.2021 та № 20 від 29.01.2021.

Перевезення вказаного товару здійснювалась автомобільним перевізником ТОВ "Біг Софт", що підтверджується товарно-транспортними накладними № 20/01-00002 від 20.01.2021 та № 29/01-00004 від 29.01.2021.

На підставі настання першої події, визначеної п.198.2 ст.198 ПК України, постачальником позивача було зареєстровано податкові накладні № 14 від 19.01.2021, № 20 від 29.01.2021 на загальну суму 391 562,61 грн. Зазначені податкові накладні були прийняті та зареєстровані органами ДПС України.

Оплата за вказаний Товар була здійснена в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою за період з 14.01.2021 по 31.01.2021.

Відсутність зауважень з боку податкового органу до змісту і форми наданих під час перевірки первинних розрахунково-фінансових документів з даним контрагентом підтверджується актом перевірки.

Усього по вказаному договору було здійснено поставку товару на загальну суму 391 562,61 грн, в т.ч. ПДВ 65 260,43 грн, що підтверджується підписаними покупцем та постачальником договором поставки та видатковими накладними. При цьому, позивач отримав товар саме на підставі видаткових накладних. Підписи належних представників на видаткових накладних є достатнім та належним доказом приймання-передачі товару, що свідчить про товарність господарської операції між позивачем та постачальником.

ТОВ "Рибна Лавка" (код ЄДРПОУ 43521342)

04.01.2021 між позивачем, як Покупцем, та ТОВ "Рибна Лавка", як Постачальником, було укладено Договір поставки № 04/01, відповідно до п. 1.1 якого Постачальник зобов`язується доставляти і передавати на умовах та у встановлені даним Договором строки продукцію (надалі - Товар) у власність Покупця, а Покупець зобов`язується приймати Товар у власність і оплачувати його на умовах даного Договору.

Товар вважаться прийнятим Покупцем з моменту підписання уповноваженим представником Покупця оформленої належним чином накладної на Товар (п. 5.3 Договору).

На виконання умов вказаного договору ТОВ "Рибна Лавка" було здійснено поставку позивачу товару на загальну суму 449 911,13 грн, що підтверджується видатковими накладними № 5 від 17.01.2021, № 6 від 18.01.2021, № 8 від 20.01.2021, № 9 від 21.01.2021, № 13 від 28.01.2021, № 14 від 29.01.2021.

Перевезення вказаного товару здійснювалась автомобільним перевізником ТОВ "Біг Софт", що підтверджується товарно-транспортними накладними № 17/01-00001 від 17.01.2021, № 18/01-00003 від 18.01.2021, № 20/01-00001 від 20.01.2021, № 21/01-00003 від 21.01.2021, № 28/01-00002 від 28.01.2021, № 29/01-00003 від 29.01.2021.

На підставі настання першої події, визначеної п. 198.2 ст.198 ПК України, постачальником Позивача було зареєстровано податкові накладні № 5 від 17.01.2021, № 6 від 18.01.2021, № 8 від 20.01.2021, № 9 від 21.01.2021, на загальну суму 284 932,95 грн, в т.ч. ПДВ 47 488,82 грн. Зазначені податкові накладні були прийняті та зареєстровані органами ДПС України.

Крім того, судом встановлено, що реєстрацію податкових накладних № 13 від 28.01.2021, № 14 від 29.01.2021 було зупинено, відповідно, сума ПДВ за вказаними податковими накладними не була віднесена до складу податкового кредиту під час формування податкової звітності за період, що перевірявся.

Оплата за вказаний Товар була здійснена в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою за період з 14.01.2021 по 31.01.2021.

Відсутність зауважень з боку податкового органу до змісту і форми наданих під час перевірки первинних розрахунково-фінансових документів з даним контрагентом підтверджується актом перевірки.

Усього по вказаному договору було здійснено поставку товару на загальну суму 449 911,13 грн, в т.ч. ПДВ 74 985,18 грн, що підтверджується підписаними покупцем та постачальником договором поставки та видатковими накладними. При цьому, позивач отримав товар саме на підставі видаткових накладних. Підписи належних представників на видаткових накладних є достатнім та належним доказом приймання-передачі товару, що свідчить про товарність господарської операції між позивачем та постачальником.

ТОВ "Біг Софт" (код ЄДРПОУ 42622918)

Перевезення товару за зазначеними вище договорами здійснювало ТОВ "Біг Софт"

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що 04.01.2021 року між позивачем, як Замовником, та ТОВ "Біг Софт", як Виконавцем, було укладено Договір про надання послуг з перевезення вантажу №0401/2021/1, відповідно до п. 1.1 якого на умовах і в порядку, передбачених даним Договором, Виконавець зобов`язується за плату та за замовленням Замовника виконувати перевезення вантажів автомобільним вантажним транспортом на території України (надалі - Послуги), а Замовник зобов`язується прийняти надані послуги та оплатити їх.

Згідно з п. 2.1. даного Договору замовник повідомляє Виконавця про необхідність здійснення перевезення засобами телефонного чи електронного зв`язку або шляхом надання заявки не пізніше, ніж за 6 годин до дати подання транспортних засобів під завантаження.

Відповідно до п. 4.4. Договору Замовник здійснює оплату належним чином наданих Виконавцем послуг відповідно до погоджених Сторонами перевезень згідно вимог даного Договору, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця після підписання Замовником оригіналу підписаного Виконавцем акту приймання-передачі наданих послуг.

Надання вказаних послуг з перевезення вантажу підтверджується підписаним між сторонами договору актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 0103-2 від 01.03.2021.

На підставі настання права першої події, передбаченої ст. 198 ПК України ТОВ "Біг Софт" було зареєстровано податкову накладну № 9 від 01.03.2021, яка була прийнята органами ДПС України, що підтверджується відповідною квитанцією.

Посилання відповідача на те, що ТОВ "Біг Софт" не декларувало взаємовідносини з Підприємством у періоді, що перевірявся, (аркуш 28 Акту перевірки) спростовується наявними в матеріалах справи актом здачі-приймання робіт (надання послуг) та податковою накладною.

Таким чином, суди встановили, що факт придбання Підприємством у ТОВ "Велсіт трейд, ТОВ "Інтер велс груп", ТОВ "Атік вест", ТОВ "Глобал си стар", ТОВ "Агрос море", ТОВ "ЮГЛА-Н", ТОВ "Рибна лавка" та ТОВ "Біг Софт" товарів і послуг підтверджується належними первинними документами.

ТОВ " Фірма Терма 2020" (код ЄДРПОУ 44094412)

Судами з`ясовано, що матеріали справи підтверджують та відповідачем не спростовано придбання позивачем супутніх товарів для подальшої переробки продукції, отриманої від постачальників товарів та реалізації готової рибної продукції на ТОВ "Фірма Терма 2020", що підтверджується відповідним договором постачання товару № 0421-1 від 04.01.2021 та видатковими накладними.

Пунктом 2.3 зазначеного договору передбачено постачання товару зі складу позивача на умовах самовивозу, що також було встановлено відповідачем під час проведення перевірки (аркуш 16 акту перевірки).

Твердження відповідача щодо нереальності взаємовідносин позивача з контрагентом покупцем ТОВ "Фірма Терма 2020" не підтверджується належними і допустимими доказами.

ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД"

В Акті перевірки зазначено, що на перевірку платником податків надано договір суборенди приміщення від 04.01.2021 № 01/04-1 між позивачем та ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД".

Згідно умов договору Підприємство прийняло у строкове платне користування приміщення консервного цеху за адресою: Рівненська область, Острозький район, с. Межиріч, вул. Нова, 8 (том 1 а.с.35-39). За умовами цього договору отримання дозволу від орендодавця приміщення покладено на вказане товариство, а не на позивача.

Окрім вищенаведеного, судом апеляційної інстанції встановлено, що відповідачем зазначались в апеляційній скарзі такі обставини:

1) щодо неможливості фактичного використання виробничих потужностей:

- ПП "Інвалідів Діва" в охопленому перевіркою періоді оформлює операції з виробництва копченої риби та консервів з риби та морепродуктів;

- відповідно до Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" Підприємство не надало до перевірки експлуатаційний дозвіл;

- на сайті ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області інформація про отримання Підприємством експлуатаційного дозволу або реєстрації потужностей за адресою АДРЕСА_1, відсутня;

- листом від 05.04.2021 № 02-01-17/01-11/1281-21 (вх. №31517/6 від 05.04.2021) ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області повідомлено на запит апелянта, що потужності оператора ринку Підприємства (ЄДРПОУ 428726691) в Рівненській області не зареєстровано;

- згідно реєстру речових прав на нерухоме майно з 27.09.2019 виробничий склад (приміщення консервного цеху) за адресою: АДРЕСА_1 належить ФОП Ревюк Олександру Сергійовичу ;

- відповідно до договору позички, Ревюк О.С. надає всі потужності ТОВ "Рибацька Артіль", яке в свою чергу використовує їх для ведення фінансово-господарської діяльності. На підприємстві ТОВ "Рибацька Артіль" працює 10 осіб, основний вид діяльності виробництво рибних консервів. Територія огороджена та охороняється. Підприємство, його керівники та працівники йому не відомі;

- згідно отриманих пояснень, власник консервного цеху Ревюк О.С. інформацією про ведення господарської діяльності Підприємством на території консервного цеху не володіє;

- ТОВ "Рибацька Артіль" здає в оренду частину нежитлового приміщення консервного цеху загальною площею 200 кв.м. підприємству ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД" (код ЄДРПОУ 31716343) - договір оренди нежитлового приміщення № 01-11/2020 від 02.11.2020. Згідно даного Договору Орендар (ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД") має право здавати приміщення в суборенду лише за письмовою згодою Орендодавця (ТОВ "Рибацька Артіль"). Запитів стосовно надання письмової згоди на передачу приміщення згідно умов вищезазначеного договору оренди від Орендаря до Орендодавця для інших контрагентів/підприємств не надходило, жодної письмової згоди на передачу приміщення в суборенду за період дії договору ТОВ "Рибацька Артіль" не надавало;

- згідно наданого договору суборенди приміщення від 04.01.2021 № 01/04-1 Підприємство отримало від ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД" в оренду 580,7 кв м., при тому що ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД" отримано лише 200 кв.м. (інформація про виробничі потужності відсутня) від ТОВ "Рибацька Артіль", який в свою чергу письмово не надавав згоду на їх суборенду;

- ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД" ЄДРПОУ 31716343, зареєстровано - Острозькою районною державною адміністрацією 07.03.2002 №1672105000200009, знаходиться на обліку - ГУ ДПС У Рівненської області (м. Острог). Основний вид діяльності _Ю.20 - перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків;

- інформація щодо найманих працівників відсутня. Згідно пояснень ОСОБА_2, отриманих ОВС ВОВЕЗ УПЕП ГУ ДФС у Рівненської області, на підприємстві працює лише він;

- ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД" до контролюючого органу надавались відомості, що свідчать про наявність у підприємства власних/орендованих приміщень або транспортних засобів (Форма 20-ОПП). Відповідно до наданої інформації потужності, що надані в оренду Підприємству, на підприємстві не значаться;

- ТОВ "Рибацька Артіль" придбавало у ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД" холодильні камери місткістю 300 л. та 800 л., що унеможливлює одночасне зберігання задекларованого обсягу придбаної та реалізованої рибної продукції на території рибного цеху підприємствами ПП "Інвалідів Діва", ТОВ "Рибацька Артіль" та ТОВ "Завод продовольчих товарів - УНІВЕРСАЛПРОД";


................
Перейти до повного тексту