1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


Постанова

Іменем України

23 листопада 2022 року

м. Київ

справа № 344/2377/20

провадження № 61-7940 св 22

Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду:

головуючого - Луспеника Д. Д.,

суддів: Гулька Б. І. (суддя-доповідач), Коломієць Г. В., Лідовця Р. А. Черняк Ю. В.,

учасники справи:

позивач - ОСОБА_1,

представник позивача - ОСОБА_2,

відповідачі: Департамент житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради, виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради, ІНФОРМАЦІЯ_1, правонаступником якого є ІНФОРМАЦІЯ_16

треті особи: Івано-Франківська квартирно-експлуатаційна частина району, ІНФОРМАЦІЯ_3, правонаступником якого є ІНФОРМАЦІЯ_16

розглянув у порядку спрощеного позовного провадження касаційну скаргу представника ОСОБА_1 - ОСОБА_2 на рішення Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 27 квітня 2021 року у складі судді Татарінової О. А. та постанову Івано-Франківського апеляційного суду від 19 травня 2022 року у складі колегії суддів: Максюти І. О., Василишин Л. В., Фединяка В. Д.,

ВСТАНОВИВ:

1. Описова частина

Короткий зміст позовних вимог

У лютому 2020 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Департаменту житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, ІНФОРМАЦІЯ_2, правонаступником якого є ІНФОРМАЦІЯ_16 треті особи: Івано-Франківська квартирно-експлуатаційна частина району, ІНФОРМАЦІЯ_3, правонаступником якого є ІНФОРМАЦІЯ_16 про визнання бездіяльності протиправною, визнання протиправними дій та рішення, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Позовна заява мотивована тим, що з 17 березня 2014 року він проходив службу та уклав контракт з військовою частиною НОМЕР_1 терміном на три роки. Під час проходження служби був поранений, унаслідок чого перебував на лікуванні та є інвалідом ІІ групи. Приймав участь у бойових діях на сході України. З 24 березня 2016 року він проходив службу у ІНФОРМАЦІЯ_15 ІНФОРМАЦІЯ_2.

У грудні 2016 року він подав до об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 рапорт від 16 грудня 2016 року з відповідним пакетом документів для зарахування його на квартирний облік.

Протоколом засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 23 грудня 2016 року № 16 його зараховано на квартирний облік у пільгову (першочергову) чергу як учасника бойових дій. Після отримання інвалідності його було зараховано у пільгову чергу на отримання житла як інваліда ІІ групи.

Позивач зазначав, що 11 липня 2019 року було виявлено некомплектність його облікової справи, раніше подані документи житловій комісії були відсутні, у цей самий день вказаний пакет документів ним було поновлено та подано до об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 згідно зі зверненням від 11 липня 2019 року. 18 липня 2019 року протоколом об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 прийнято рішення про долучення поданих ним документів до облікової справи. Вказаний протокол подано на затвердження виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Департаменту житлової комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради.

Проте 19 серпня 2019 року листом Департаменту житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради його було повідомлено про рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року, яким йому відмовлено у вирішенні питання за наслідками звернення від 11 липня 2019 року, оскільки законодавством не передбачено затвердження виконавчим комітетом місцевої ради протоколів про долучення додаткових документів до матеріалів облікових справ працівників за місцем роботи. Також зазначено, що комісія вважає сумнівною законність його перебування на квартирному обліку за місцем служби. Рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року йому не видано.

Отже, Департаментом житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради, виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради було допущено бездіяльність, оскільки не надано належної відповіді на його звернення від 11 липня 2019 року та не надано йому рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року.

Позивач вважав, що протиправними діями відповідачі порушено його права, у тому числі на житло, унаслідок вказаних незаконних дій відповідачів він позбавлений можливості стати на квартирний облік.

З урахуванням викладеного ОСОБА_1 просив суд визнати протиправною бездіяльність Департаменту житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради щодо неналежного розгляду його звернення від 11 липня 2019 року та ненадання йому за цим зверненням копії рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року; визнати протиправним та скасувати рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року; визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_9, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Департаменту житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради щодо неналежного оформлення документів і зберігання документів його облікової житлової справи, а також у частині їх передачі на затвердження житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради; зобов`язати житлову комісію виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради зарахувати на квартирний облік у пільгову (першочергову) чергу як учасник бойових дій та інвалід ІІ групи з обмеженим терміном перебування до 01 червня 2021 року з 23 грудня 2016 року його, як старшого солдата запасу, зі складом сім`ї одна особа.

Короткий зміст судового рішення суду першої інстанції

Рішенням Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області від 27 квітня 2021 року у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовлено.

Рішення суду першої інстанції мотивовано тим, що 11 липня 2019 року ОСОБА_1 звернувся до Центру надання адміністративних послуг м. Івано-Франківська (далі - ЦНАП) із пакетом документів для направлення на затвердження Департаменту житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради. На підставі поданих документів адміністратором ЦНАП оформлено акт приймання-передачі про долучення документів ОСОБА_1 до облікової справи № 379442. Отже, облікова справа на розгляд виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради поступила через ЦНАП м. Івано-Франківська, тобто її розгляд здійснювався не в порядку, передбаченому Законом України "Про звернення громадян", як зазначає позивач, а відповідно до положень Закону України "Про адміністративні послуги". На підставі вказаного звернення ОСОБА_1 до ЦНАП здійснювався електронний документообіг і відповідно до зазначеної реєстраційної картки адміністративної послуги № 379442 облікова справа ОСОБА_1 поступила в ЦНАП 11 липня 2019 року, а 09 серпня 2019 року йому була надана проміжна відповідь, результат послуги (відмова), яку надано 15 серпня 2019 року.

Щодо невидачі витягу з рішення громадської комісії з житлових питань, то такі витяги з протоколів засідання комісії надаються окремо усім, кого стосується конкретне питання. Як встановлено судом з таким зверненням ОСОБА_1 не звертався. Ураховуючи викладене, за результатом надання позивачу адміністративної послуги в ЦНАП, а саме витяг з рішення виконавчого комітету про затвердження протоколу про взяття на квартирний облік за місцем роботи або мотивована відмова була надана ОСОБА_1, тому безпідставною є його вимога про визнання неправомірною бездіяльність Департаменту житлової комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради щодо неналежного розгляду звернення від 11 липня 2019 року та ненадання за цим зверненням копії рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року.

Протокол засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 19 липня 2019 року № 7 про долучення до облікової справи документів, поданих позивачем, він передав на затвердження об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_9, проте судом установлено, що затвердження виконавчими комітетами місцевих рад протоколів про долучення додаткових документів до матеріалів облікових справ працівників за місцем роботи не передбачено законодавством. Таким чином, вимоги ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року є необґрунтованими.

ОСОБА_1 перебував на військовій службі у ІНФОРМАЦІЯ_4 з 24 березня 2016 року, ІНФОРМАЦІЯ_9 23 січня 2017 року було направлено начальнику Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини району витяг з протоколу від 23 грудня 2016 року № 16 про зарахування на квартирний облік старшого солдата ОСОБА_1 . Додатком до зазначеного листа вказано: облікові справи, перші примірники старшого солдата ОСОБА_1 .

Таким чином, судом встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_5, було направлено облікову справу ОСОБА_1 до Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини, яка у подальшому, відповідно до положень закону повинна була подати протокол № 16 засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 23 грудня 2016 року на затвердження виконавчого комітету Тисменицької міської ради Івано-Франківської області, що зроблено не було. Отже, вимоги позивача про визнання протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_9 щодо неналежного оформлення документів і зберігання документів облікової житлової справи ОСОБА_1 є обґрунтованими, проте визнання протиправними таких дій не забезпечить реальне поновлення його прав, за захистом яких він звернувся.

Вимоги позивача у частині визнання протиправними дій ІНФОРМАЦІЯ_2 щодо їх передачі на затвердження житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради є безпідставною, оскільки протокол від 23 грудня 2016 року про взяття на квартирний облік ОСОБА_1 мав бути затверджений рішенням виконавчого комітету Тисменицької міської ради Івано-Франківської області.

Суд першої інстанції дійшов висновку про те, що надані позивачем довідки не є належними доказами його перебування на квартирному обліку з 23 грудня 2016 року, оскільки такі обставини підтверджуються спільним рішенням адміністрації із зазначенням дати взяття на облік, складу сім`ї, підстави для взяття на облік, виду черговості надання жилих приміщень. Інших документів, що підтверджують перебування позивача на квартирному обліку з 23 грудня 2016 суду не надано.

Короткий зміст судового рішення суду апеляційної інстанції

Постановою Івано-Франківського апеляційного суду від 19 травня 2022 рокуапеляційну скаргу представника ОСОБА_1 - ОСОБА_2 залишена без задоволення, рішення суду першої інстанції залишено без змін.

Судове рішення апеляційного суду мотивовано тим, що результатом надання адміністративної послуги в ЦНАП, є саме витяг з рішення виконавчого комітету про затвердження протоколу про взяття на квартирний облік за місцем роботи або мотивована відмова, яка й була надана ОСОБА_1, таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про недоведеність вимоги ОСОБА_1 щодо визнання неправомірною бездіяльності Департаменту житлової комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради щодо неналежного розгляду звернення позивача від 11 липня 2019 року та ненадання йому за цим зверненням копії рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року.

ОСОБА_1 протокол засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 19 липня 2019 року № 7 про долучення до облікової справи документів поданих заявником 18 липня 2019 року № 3550 було передано на затвердження об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_9, проте затвердження виконавчими комітетами місцевих рад протоколів про долучення додаткових документів до матеріалів облікових справ працівників за місцем роботи не передбачено законом, тому безпідставною є вимога позивача щодо визнання протиправним та скасування рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року.

Апеляційний суд погодився з висновком суду першої інстанції про те, що вимоги позивача про визнання протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_9 щодо неналежного оформлення документів і зберігання документів - облікової житлової справи ОСОБА_1 є обґрунтованими, проте визнання протиправними дій комісаріату не забезпечить реального поновлення прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Вимога позивача у частині визнання протиправними дій ІНФОРМАЦІЯ_2 щодо передачі вказаних документів на затвердження житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради задоволенню не підлягали, оскільки протокол від 23 грудня 2016 року № 16 про взяття на квартирний облік ОСОБА_1 мав бути затверджений рішенням виконавчого комітету Тисменицької міської ради Івано-Франківської області.

Отже, оскільки протокол № 16 засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 23 грудня 2016 року не був затверджений виконавчим комітетом Тисменицької міської ради Івано-Франківської області, то безпідставними є вимоги про визнання протиправним та скасування рішення житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2019 року, визнання протиправними дій виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, департаменту житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради щодо неналежного оформлення документів і зберігання документів облікової житлової справи ОСОБА_1, зобов`язання житлової комісії виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради зарахувати на квартирний облік в пільгову (першочергову) чергу з 23 грудня 2016 року ОСОБА_1 зі складом сім`ї одна особа.

Судом встановлено, що позивач перебуває на квартирному обліку за місцем роботи, облікова справа знаходиться у квартирно-експлуатаційній частині району, яка містить зазначений недооформлений протокол. Правонаступником ІНФОРМАЦІЯ_9 є ІНФОРМАЦІЯ_16 який не заперечує право ОСОБА_1 на позачергове забезпечення житлом. Таким чином, ефективним способом захисту прав позивача може бути зобов`язання подати на затвердження протокол, зобов`язання його затвердити і надати житлове приміщення.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

У касаційній скарзі представник ОСОБА_1 - ОСОБА_2 просить оскаржувані судові рішення скасувати й ухвалити нове рішення, яким його позов задовольнити, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права.

Надходження касаційної скарги до суду касаційної інстанції

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду від 03 жовтня 2022 року відкрито касаційне провадження в указаній справі і витребувано цивільну справу № 344/2377/20 з Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області.

У жовтні 2022 року справа надійшла до Верховного Суду.

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду від 11 листопада 2022 року справу за зазначеним позовом призначено до розгляду.

Аргументи учасників справи

Доводи особи, яка подала касаційну скаргу

Касаційна скарга мотивована тим, що унаслідок бездіяльності відповідачів порушено житлові права позивача, оскільки не завершено процес взяття його на квартирний облік. ІНФОРМАЦІЯ_5 було направлено облікову справу позивача Івано-Франківській квартирно-експлуатаційній частині, яка відповідно до положень закону мала подати протокол № 16 засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 23 грудня 2016 року на затвердження виконавчого комітету Тисминецької міської ради Івано-Франківської області, проте Івано-Франківською квартирно-експлуатаційною частиною такі дій вчинено не було. Отже, відповідальність за здійснення квартирного обліку, своєчасне поновлення документів облікової справи, у тому числі щодо передачі протоколу на затвердження до виконавчого комітету міської ради за місцем проживання позивача, як працівника, має нести саме роботодавець.

Таким чином, відповідачі несуть відповідальність за порушення прав позивача і невиконання публічно-правового порядку щодо постановки і квартирного обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов. Суди, встановивши порушення прав позивача, спір не вирішили, а запропоновали йому спосіб захисту шляхом зобов`язання належних відповідачів подати на затвердження протокол, зобов`язання його затвердити і надати житлове приміщення, проте вказані повноваження відповідачів щодо затвердження відповідного протоколу є дискреційними й теж не поновлять його права.

Позивач зазначав про те, що отримання ним грошової компенсації за житло є неможливим, якщо документи не відповідають закону, а саме не затверджено вищевказаний протокол. Сума компенсації, запропонована квартирно-експлуатаційною частиною, не дозволяє викупити навіть частку однокімнатної квартири у м. Івано-Франківську, тому порушує принцип пропорційності відшкодування вартості житла.

Позивач перебував на квартирному обліку у Департаменті житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради, що підтверджується довідкою ІНФОРМАЦІЯ_2, житлової комісії Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини району. Тому при переміщенні по службі позивач мав бути прийнятий на квартирний облік за новим місцем роботи разом з членами своєї сім`ї із збереженням попереднього часу перебування на квартирному обліку.

Доводи особи, яка подала відзив на касаційну скаргу

У листопаді 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_9 відзив на касаційну скаргу, посилаючись на те, що оскаржувані судові рішення є законними і обґрунтованими, доводи касаційної скарги висновків судів не спростовують, на їх законність не впливають. Позивачем не зазначено, які саме його житлові права були порушені діями чи бездіяльністю ІНФОРМАЦІЯ_9, оскільки на час ухвалення судом першої інстанції рішення він перебував на житловому обліку при ІНФОРМАЦІЯ_9, рішення щодо зняття його з обліку не приймалося.

Фактичні обставини справи, встановлені судами

З 13 серпня 2011 року ОСОБА_1 перебував у зареєстрованому шлюбі з ОСОБА_1, від якого вони мають дитину - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_6 (а.с. 84, т.1).

Рішенням Богородчанського районного суду Івано-Франківської області від 05 листопада 2013 року у справі 338/1856/13-ц позов ОСОБА_1 задоволено, шлюб між ОСОБА_1 та ОСОБА_4 розірвано (а.с. 87, т. 1).

17 березня 2014 року між ОСОБА_1 та Міністерством оборони України в особі командира військової частини НОМЕР_1 укладено контракт про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України терміном на три роки (а.с. 100-101, т. 1).

Відповідно до копії послужного списку старший солдат ОСОБА_1 з 03 березня 2016 року по 17 березня 2016 року на підставі наказу першого заступника начальника генерального штабу Збройних Сил України від 03 березня 2016 року № 61РС перебував у штаті ІНФОРМАЦІЯ_7, з 24 березня 2016 року по 21 травня 2017 року проходив військову службу на посаді водія відділення забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_8, звільнений у запас на підставі підпункту "б" частини шостої статті 26 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" (за станом здоров`я). Виключений зі списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_8 наказом від 19 квітня 2017 року № 47 (а.с. 89-99, т. 1).

З довідки виконавчого комітету Тисменицької міської ради Івано-Франківської області від 22 червня 2016 року № 2328 вбачається, що ОСОБА_1 зареєстрований по АДРЕСА_1, а проживає по АДРЕСА_2 (а.с. 102, т.1).

Відповідно до довідки Департаменту житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради від 22 листопада 2016 року № 114 ОСОБА_1 проживає по АДРЕСА_1 . Право на безоплатну приватизацію житла не використано (а.с. 106, т. 1).

З облікової справи ІНФОРМАЦІЯ_8 № 870 ОСОБА_1 встановлено, що датою його зарахування на квартирний облік є 23 грудня 2016 року, до першочергового списку - 23 грудня 2016 року, як учасника бойових дій, до позачергового списку - 10 серпня 2017 року, як інваліда війни (ІІ група).

Відповідно до довідки квартирно-експлуатаційного відділу м. Львів від 07 грудня 2016 року № 209 ОСОБА_1 під час проходження служби у ІНФОРМАЦІЯ_17 з 17 березня 2014 року по 17 березня 2016 року жилу площу не отримував (а.с. 107, т. 1).

Згідно з довідками військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_8 Івано-Франківської області від 09 грудня 2016 року ОСОБА_1 перебуває на службі у ІНФОРМАЦІЯ_4 з 24 березня 2016 року і в його обліковій справі записано, що він не перебуває у шлюбі та сплачує аліменти на утримання дитини - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_6 (а.с. 110, 111, 113, т. 1).

Відповідно до довідки про перевірку житлових умов ІНФОРМАЦІЯ_9 від 10 грудня 2016 року старший солдат ОСОБА_1 житлом по місцю служби не забезпечений, від Міністерства оборони України житлом не забезпечувався, потребує покращення житлових умов, має право бути зарахованим на квартирний облік при ІНФОРМАЦІЯ_9 (а.с. 114-117, т. 1).

ОСОБА_1 звертався із рапортом до командира військової частини, згідно якого просив зарахувати його на облік для поліпшення житлових умов у м. Тисмениця Івано-Франківської області з сім`єю одна особа, а також просив включити його в списки на першочергове отримання жилого приміщення, як учасника бойових дій антитерористичної операції, вхідний № 74 від 16 грудня 2016 року (а.с.119, т.1).

З опису документів облікової житлової справи старшого солдата ОСОБА_1, який перебуває на квартирному обліку в Івано-Франківському гарнізоні при ІНФОРМАЦІЯ_9, який перебуває на загальній черзі з 23 грудня 2016 року, першочергова черга з 23 грудня 2016 року, вбачається, що у матеріалах облікової справи містилися такі документи: копія контракту, копія паспортних даних, копія ідентифікаційного номера, копія посвідчення учасника бойових дій, інформаційна довідка з одержаного реєстру, довідка департаменту житла, витяг з послужного списку, довідка про проходження служби, довідка про перебування на утриманні, довідка про припис, довідка про перевірку житлових умов, лист звернення (а.с. 51, т. 1).

Відповідно до витягу з протоколу № 16 засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 23 грудня 2016 року членами об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 прийнято рішення про те, що старший солдат ОСОБА_1 був зареєстрований за адресою ІНФОРМАЦІЯ_8, а саме АДРЕСА_1 фактично проживав у найманій квартирі АДРЕСА_3, зарахований на квартирний облік при ІНФОРМАЦІЯ_9 на загальну чергу з 23 грудня 2016 року, на першочергову чергу з 23 грудня 2016 року, як учасника бойових дій антитерористичної операції, складом сім`ї одна особа (а.с.75, т. 1).

ІНФОРМАЦІЯ_10 військовим комісаром ІНФОРМАЦІЯ_2 направлено начальнику Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини району витяг з протоколу засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 06 грудня 2016 року № 15 про зарахування на квартирний облік старшого солдата ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_11 ) (а.с. 121, т. 1).

Згідно з довідкою до акту медико-соціальної експертної комісії від 13 червня 2017 року АВ № 0731956 на підставі акту огляду медико-соціальної експертної комісії № 681 ОСОБА_1 встановлено ІІІ групу інвалідності, по причині захворювання, пов`язаного із захистом батьківщини (а.с. 122, т. 1).

Відповідно до витягу із наказу військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_8 (по строковій частині) від 19 квітня 2017 року старшого солдата ОСОБА_1, водія відділення забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_8 звільнено з військової служби наказом військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_2 від 19 квітня 2017 року № 5-РС у запас відповідно до частини шостої статті 26 Закону України "Про військовий запас і військову службу" за підпунктом "б" з урахуванням вимог частини восьмої цієї ж статті (за станом здоров`я). Направлено для зарахування на військовий облік до ІНФОРМАЦІЯ_18. Також встановлено, що ОСОБА_1 постійним або службовим житлом не забезпечувався (а.с. 56, т. 1).

У зв`язку із звільненням з військової служби за станом здоров`я та набуття права бути зарахованим на позачергову чергу ОСОБА_1 звернувся до військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_2, голови житлової комісії із заявою про внесення змін до його облікової картки, яка зареєстрована 10 липня 2017 року (а.с. 120, т. 1).

Згідно з витягом з протоколу № 7 засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 10 серпня 2017 року членами об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 прийнято рішення про те, що старшого солдата ОСОБА_1 зараховано на квартирний облік при ІНФОРМАЦІЯ_9 із занесенням його у списки осіб, що користуються правом позачергового одержання жилого приміщення з 10 серпня 2017 року, як інваліда ІІІ групи з обмеженим терміном перебування два роки, складом сім`ї одна особа (а.с. 76, т. 1).

Відповідно до довідки Манявської сільської ради Богородчанського району Івано-Франківської області від 26 червня 2018 року ОСОБА_1 проживає по АДРЕСА_4 . Не зареєстрований у цьому населеному пункті (а.с. 57, т.1).

Згідно з довідкою комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 про перевірку житлових умов від 03 лютого 2020 року старший солдат ОСОБА_1 мешкає у квартирі АДРЕСА_5, зареєстрований у цьому населеному пункті з 02 серпня 2018 року, та комісією ІНФОРМАЦІЯ_2 складено висновок про те, що старший солдат ОСОБА_1 проживає у найманій квартирі, за рахунок Міністерства оборони України житлом не забезпечувався, потребує покращення житлових умов (а.с. 40, т. 1).

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 06 серпня 2018 року відомості щодо нерухомого майна та іпотек ОСОБА_1 відсутні (а.с. 58, т. 1).

Довідкою Департаменту житлової комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради від 07 серпня 2018 року № 10 підтверджено, що ОСОБА_1 проживає по АДРЕСА_6, право на безоплатну приватизацію житла не використано (а.с. 59, т. 1).

Згідно з довідками ІНФОРМАЦІЯ_19 від 16 серпня 2018 року ОСОБА_1 перебуває на військовому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_12 з 02 серпня 2018 року (а.с. 61, т.1).

Відповідно до довідки ІНФОРМАЦІЯ_19 від 22 серпня 2018 року ОСОБА_1 з серпень 2018 року зареєстрований за місцем дислокації військової частини до отримання житлової площі (а.с.62, т. 1).

Згідно з довідками акціонерного товариства "Державний ощадний банк України"від 08 серпня 2018 року та 28 серпня 2018 року № 4/1005 ОСОБА_1 відсутній у списках громадян на отримання приватизаційних паперів по АДРЕСА_1 (а.с. 16, 17, т. 1).

29 серпня 2018 року ОСОБА_1 звертався до військового комісара, голови житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 із заявою про долучення документів до його облікової житлової справи (а.с. 66, т. 1).

Відповідно до протоколу № 11 засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 03 вересня 2018 року об`єднаною житловою комісією прийнято рішення про долучення до облікової справи старшого солдата запасу ОСОБА_1, документів, поданих ним 29 серпня 2018 року ( а.с. 55, т. 1).

Згідно з довідкою ІНФОРМАЦІЯ_19 від 21 листопада 2018 року ОСОБА_1 прописаний по місцю дислокації військової частини до отримання житлової площі (1 член сім`ї). Дата прописки 08 серпня 2018 року (а.с. 70, т. 1).

У листі ІНФОРМАЦІЯ_2 від 03 грудня 2018 року № 2/673 зазначено про те, що начальнику Івано-Франківського квартирно-експлуатаційної частини району направлялися витяг з протоколу від 10 серпня 2017 року № 7 засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 про внесення старшого солдата запасу ОСОБА_1 у списки осіб, що користуються правом позачергового одержання житлового приміщення; витяг з протоколу від 03 вересня 2018 року № 11 засідання об`єднаної житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 про долучення до облікової справи старшого солдата запасу ОСОБА_1, документів поданих ним на розгляд об`єднаної житлової комісії 29 серпня 2018 року (а.с. 54, т. 1).


................
Перейти до повного тексту