1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2022 року

м. Київ

справа №808/1638/18

адміністративне провадження № К/9901/10340/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді - Бучик А.Ю.,

суддів: Мороз Л.Л., Рибачука А.І.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 06 березня 2019 року (колегія суддів у складі: Дурасової Ю.В., Суховарова А.В., Божко Л.А.) у справі № 808/1638/18 за позовом Дніпрорудненської міської ради Василівського району Запорізької області до Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю Науково виробниче підприємство "Землягеоінформ", про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Дніпрорудненська міська рада Василівського району Запорізької області звернулась до суду з позовом до Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області, в якому просила суд визнати протиправним та скасувати рішення Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області №9 від 14.11.2017 "Про затвердження містобудівної документації "Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території".

Позов обґрунтовано тим, що 10.04.2018 Дніпрорудненській міській раді стало офіційно відомо про прийняття Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області рішення № 9 від 14.11.2017 року "Про затвердження містобудівної документації "Генеральний план с.Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території". Після ретельного вивчення отриманого 10.04.2018 від Балківської сільської ради рішення № 9 від 14.11.2017 та доданих документів позивачем встановлено, що дане рішення прийнято з порушенням чинного законодавства України, суттєво порушує права територіальної громади м.Дніпрорудне, що дає Дніпрорудненській міській раді, як суб`єкту владних повноважень, право на пред`явлення визначених законом вимог.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 21.11.2018 позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Балківської сільської ради Василівського району Запорізької області №9 від 14.11.2017 "Про затвердження містобудівної документації "Генеральний план с. Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території".

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 06.03.2019 рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 21.11.2018 скасовано та ухвалено нове про відмову у задоволенні позову.

Не погодившись з указаним судовим рішенням, позивач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Касаційну скаргу, серед іншого, обґрунтовано тим, що судами не надано належної правової оцінки матеріалам справи та не враховано, що межі території в проекті Генерального плану с. Балки накладаються на території в Генеральному плані м. Дніпрорудне орієнтовною площею 450 га.

У відзиві на касаційну скаргу відповідач просив касаційну скаргу залишити без задоволення, а судове рішення без змін.

Третя особа, подавши уточнений відзив на касаційну скаргу, також просила залишити рішення суду апеляційної інстанції без змін та зазначила, що розширення меж с.Балки дійсно проведено за рахунок власної території Балківської сільської ради.

Ухвалою Верховного Суду від 22 квітня 2019 року відкрито касаційне провадження за вказаною скаргою.

У зв`язку з відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як установлено судом апеляційної інстанції, Дніпрорудненською міською радою на адресу Балківської сільської ради на підставі Закону України "Про доступ до публічної інформації" 02.04.2018 вих. № 12/11-443 направлено запит на публічну інформацію з проханням надати офіційну письмову інформацію щодо прийняття Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області рішення щодо затвердження містобудівної документації "Генеральний план с.Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території". Також просили надіслати на адресу позивача належним чином завірену копію разом з копіями всіх документів, на підставі яких воно прийнято.

10.04.2018 вх. № 1137 Дніпрорудненська міська рада отримала від Балківської сільської ради відповідь на запит (вих.№ 339 від 10.04.2018). З отриманої відповіді Дніпрорудненській міській раді стало офіційно відомо про прийняття Балківською сільською радою Василівського району Запорізької області рішення № 9 від 14.11.2017 "Про затвердження містобудівної документації "Генеральний план с.Балки, Василівського району, Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту з планом зонування території", яке суттєво порушує права територіальної громади м.Дніпрорудне, у зв`язку з чим позивач і звернувся до суду за захистом порушеного права.

Суд першої інстанції, задовольняючи позов виходив з того, що в матеріалах справи відсутні документи, що свідчать про узгодження проекту Генерального плану с. Балки Василівського району Запорізької області з позивачем, але наявні документи про розгляд вищевказаного генерального плану архітектурно-містобудівною радою, що свідчить про порушення відповідачем порядку організації розробки Генерального плану, з огляду на необхідність першочергового узгодження такого проекту з суміжною територіальною громадою.

Скасовуючи таке рішення суду першої інстанції, колегія суддів апеляційного суду виходила з того, що межі с. Балки спроектовано розширити виключно за рахунок земель Балківської сільської ради без порушень меж міста Дніпрорудне. Крім того, вказане рішення прийнято у відповідності до вимог законодавства, чинного на момент виникнення спірних правовідносин.

Дослідивши спірні правовідносини, суд касаційної інстанції зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів закріплено Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Положеннями ст. 17 указаного Закону закріплено, що генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками, організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.

Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: 1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації; 2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування; 3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; 4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами;5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня; 6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах.

Так, колегією суддів апеляційної інстанції встановлено, що у матеріалах справи наявне підтвердження, що Балківська сільська рада через засоби масової інформації, а саме газету Василівської районної ради Запорізької області "Нова Таврія" № 68 (11171) від 23.09.2017 повідомила про проведення громадських обговорень містобудівної документації "Генеральний план с. Балки Василівської районної ради Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та План зонування с. Балки Василівського району Запорізької області, у складі Генерального плану".

При цьому, матеріали справи підтверджують, що позивачу (Дніпрорудненській міській раді) було достеменно відомо про проведення громадських обговорень містобудівної документації "Генерального плану с. Балки Василівського району Запорізької області. Оновлення з розширенням меж населеного пункту та План зонування с. Балки Василівського району Запорізької області, у складі Генерального плану", оскільки надіслано письмові пропозиції від міського голови Коробова Ю.М. та депутатів Дніпрорудненської міської ради за вихідними номерами 10/11-2133 від 04.10.2017 та 10/11-2133-1 від 04.10.2017.

Наведене повністю спростовує твердження позивача про неповідомлення міської ради про дату і місце громадського обговорення генерального плану.


................
Перейти до повного тексту