1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2022 року

м. Київ

cправа № 911/1385/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Волковицька Н. О. - головуючий, Мачульський Г. М., Могил С. К.,

секретар судового засідання - Мельникова Л. В.,

розглянувши касаційну скаргу заступника керівника Київської обласної прокуратури

на рішення Господарського суду Київської області від 13.01.2022 та постанову Північного апеляційного господарського суду від 16.08.2022 у справі

за позовом керівника Броварської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Баришівської селищної ради Броварського району Київської області

до: 1) Виконавчого комітету Баришівської селищної ради Броварського району Київської області,

2) Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП"

про визнання незаконним і скасування рішення, визнання недійсним договору купівлі-продажу та скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно,

(У судове засідання з`явилися: прокурор - Бересток Б. П., представник Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" - Даниленко Є. М.),

ВСТАНОВИВ:

1. Короткий зміст і підстави позовних вимог

1.1. Керівник Броварської окружної прокуратури Київської області звернувся до Господарського суду Київської області із позовом в інтересах держави в особі Баришівської селищної ради Броварського району Київської області (далі - Баришівська селищна рада) до Виконавчого комітету Баришівської селищної ради Броварського району Київської області (далі - Виконавчий комітет Баришівської селищної ради), Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" (далі - ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП") про визнання незаконним та скасування рішення Виконавчого комітету Баришівської селищної ради від 10.02.2021 № 25 "Про приватизацію шляхом викупу об`єкта малої приватизації - об`єкт незавершеного будівництва за адресою: Київська область, смт Баришівка, вул. Київський шлях, 126/1"; визнання недійсним договору купівлі-продажу нерухомого майна - об`єкта незавершеного будівництва від 11.02.2021, зареєстрованого в реєстрі за № 559, укладеного між Виконавчим комітетом Баришівської селищної ради та ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП"; скасування державної реєстрації права власності на нерухоме майно - об`єкт незавершеного будівництва за ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" (рішення від 12.02.2021 № 56598288, номер запису про право власності 40534412).

Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор посилався на порушення Виконавчим комітетом Баришівської селищної ради вимог Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна" від 18.01.2018 № 2269-VIII (далі - Закон

№ 2269-VIII) щодо приватизації об`єкта незавершеного будівництва хірургічного комплексу Баришівської центральної районної лікарні з готовністю 25 % загальною площею 2 606,38 кв. м, розташованого за адресою: Київська область, смт Баришівка, вул. Київський шлях, 126/1.

Органом приватизації в інформаційному повідомленні про приватизацію державного та комунального майна не було вказано інформацію про віднесення вищевказаного об`єкта комунальної власності до об`єктів соціально-культурного призначення та не визначено порядок користування зазначеним майном із забороною його перепрофілювання.

Як вказував прокурор, продаж вищевказаного об`єкта комунальної власності відбувся за ціною 2 100 000,00 грн, тоді як стартова ціна вищевказаного об`єкта малої приватизації складала 4 196 085,00 грн, проведення аукціону зі зниженням стартової ціни мало бути проведено через 20 календарних днів, тобто з 10.02.2021, проте аукціон проведено 07.02.2021, що суперечить частині восьмій статті 15 Закону 2269-VIII та рішенню Виконавчого комітету Баришівської селищної ради від 28.12.2020 "Про затвердження умов продажу об`єкта малої приватизації: незавершена будівля хірургічного комплексу".

Крім того, у додатку до рішення Баришівської селищної ради від 10.02.2020 № 15-02-08, яким затверджено перелік об`єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, вказано площу хірургічного комплексу - 3 871 кв. м, натомість у протоколі № 2 засідання аукціонної комісії від 21.12.2020, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Баришівської селищної ради, в інформаційному повідомленні про продаж спірного об`єкта нерухомості зазначено площу - 2 606,38 кв. м, що свідчить про невідповідність площ нерухомого майна, площі цього ж об`єкта, зазначеного у Переліку об`єктів комунальної власності, що підлягають приватизації. Незважаючи на такі розбіжності у площі, інвентаризація спірного об`єкта відповідно до статті 10 Закону 2269-VIII не проводилася.

Прокурор також вказував на те, що кінцевим бенефіціарним власником ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" є ОСОБА_1, який є засновником ряду підприємств, які здійснюють діяльність на території Російської Федерації, що свідчить про зв`язок переможця із державою-агресором, а тому в силу статті 8 Закону 2269-VIII ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" не може бути покупцем.

2. Фактичні обставини справи, встановлені судами

2.1. Як установили суди попередніх інстанцій і свідчать матеріали справи, рішенням Баришівської районної ради від 18.10.2010 № 594-41-05 "Про уточнений перелік об`єктів та підприємств спільної власності територіальної громади сіл та селища Баришівського району" затверджено уточнений перелік об`єктів районної комунальної власності. Відповідно до додатку 1 вищевказаного рішення до об`єктів та споруд Баришівської центральної районної лікарні віднесено, зокрема, хірургічний комплекс (смт Баришівка, вул. Леніна).

Рішенням Баришівської районної ради від 12.04.2011 № 103-06-06 "Про передачу у комунальну власність територіальної громади селища Баришівка об`єктів незавершеного будівництва, що споруджувались на території Баришівського району з метою мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи" для забезпечення утримання об`єктів незавершеного будівництва на території селища Баришівка вказаний об`єкт незавершеного будівництва (хірургічний комплекс), що розташований за адресою: вул. Леніна, 126, смт Баришівка, Київська обл., вартістю 4 196 085,00 грн, передано із спільної власності територіальних громад сіл, селища Баришівського району у комунальну власність територіальної громади селища Баришівка.

Пунктом 2 цього рішення об`єкт незавершеного будівництва знято з балансу Баришівської центральної районної лікарні та передано на баланс Баришівської селищної ради.

Відповідно до рішення Баришівської селищної ради від 04.04.2012 № 236-13-06 вказаний об`єкт незавершеного будівництва прийнято у комунальну власність територіальної громади селища Баришівка.

Відповідно до інвентарної картки Баришівської селищної ради від 30.04.2012 № 1 первісна вартість об`єкта становить 4 196 085,00 грн, сукупна корисна площа 3 871 кв. м, відсоток будівельної готовності складає 46 %.

Баришівським бюро технічної інвентаризації на замовлення Баришівської селищної ради виготовлено технічний паспорт на об`єкт незавершеного будівництва від 03.06.2020, відповідно до якого під час обстеження об`єкта 03.06.2020 встановлено, що загальний відсоток готовності об`єкта незавершеного будівництва складає 25 %, загальна площа об`єкта не зазначена.

21.07.2020 вказаний об`єкт незавершеного будівництва зареєстрований на праві власності за Баришівською селищною радою, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 24.07.2020 № 217597817, відповідно до якого дата державної реєстрації права власності - 21.07.2020, номер запису про право власності - 37458384, опис об`єкта - будівля хірургічного комплексу - 25 % готовності, відомості про площу об`єкта у витягу не вказані.

Рішенням Баришівської селищної ради від 10.12.2020 № 15-02-08 "Про затвердження переліку об`єктів комунальної власності Баришівської селищної ради, що підлягають приватизації", об`єкт незавершеного будівництва (хірургічний комплекс), що розташований за адресою: вул. Київський Шлях, 126/1, смт Баришівка Київської області, балансова вартість 4 196 085,00 грн, площею 3 871 кв. м включено до переліку об`єктів комунальної власності Баришівської селищної ради, що підлягають приватизації. Також пунктом 2 вказаного рішення уповноважено Виконавчий комітет Баришівської селищної ради як орган приватизації Баришівської територіальної громади здійснювати організацію та приватизацію майна, включеного до зазначеного переліку, у тому числі прийняття рішення про приватизацію щодо кожного об`єкта, утворення аукціонної комісії.

На виконання рішення Баришівської селищної ради від 10.12.2020 № 15-02-08 "Про затвердження переліку об`єктів комунальної власності Баришівської селищної ради, що підлягають приватизації" рішенням Виконавчого комітету Баришівської селищної ради від 28.12.2020 № 26 затверджено протокол засідання аукціонної комісії від 21.12.2020 № 2, затверджено умови продажу об`єкта незавершеного будівництва та затверджено текст інформаційного повідомлення про приватизацію.

21.12.2020 відбулося засідання аукціонної комісії для продажу об`єктів малої приватизації Баришівської селищної ради, на якому вирішено: встановити стартову ціну об`єкта для продажу на аукціоні з умовами: 4 196 085,00 грн; подати на затвердження органу приватизації умови продажу об`єкта малої приватизації незавершеного будівництва - будівлі хірургічного комплексу, загальною площею 2 606,38 кв. м, що знаходиться за адресою: вул. Київський шлях, 126/1, смт Баришівка, Київська область; подати на затвердження органу приватизації текст інформаційного повідомлення про приватизацію об`єкта малої приватизації комунальної власності Баришівської селищної ради незавершена будівництвом будівля хірургічного комплексу, загальною площею 2 606,38 кв. м, що знаходиться за адресою: вул. Київський шлях, 126/1, смт Баришівка, Київська область.

Рішенням Виконавчого комітету Баришівської селищної ради від 28.12.2020 № 26 затверджено умови продажу об`єкта незавершеного будівництва, в яких визначено: стартову ціну об`єкта (без ПДВ) для продажу на аукціоні з умовами - в розмірі 4 196 085,00 грн, що відповідає балансовій вартості об`єкта; стартову ціну об`єкта (без ПДВ) для продажу на аукціоні із зниженням стартової ціни - в розмірі 2 098 042,50 грн, що відповідає 50 % балансової вартості, стартову ціну об`єкта (без ПДВ) для продажу на аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій - в розмірі 2 098 042,50 грн, що відповідає 50 % балансової вартості.

Вказаним рішенням також затверджено інформаційне повідомлення про приватизацію, в тому числі з описом об`єкта приватизації комунальної власності: об`єкт незавершеного будівництва з готовністю 25 % загальною площею 2606,38 кв. м, розташований за адресою: вул. Київський шлях 126/1, смт Баришівка Київської області, фотографічне зображення та план об`єкта додаються, реєстраційний номер об`єкта: 37458384, форма власності - комунальна, власник - Баришівська селищна рада, дата реєстрації права комунальної власності - 21.07.2020. У повідомленні вказано інформацію про аукціон (спосіб проведення аукціону):

а) аукціон з умовами: дата проведення аукціону 20.01.2021, час проведення визначається електронною торговою системою автоматично, стартова ціна 4 196 085,00 грн, кінцевий строк подання заяв на участь в електронному аукціоні встановлюється електронною торговою системою автоматично в проміжки часу з 19 год. 30 хв. до 20 год. 30 хв., що передує дню проведення аукціону. У разі якщо об`єкт, який пропонувався для продажу на аукціоні, не продано, крім випадку подання заяви на участь в аукціоні від одного покупця, проводиться повторний аукціон із зниженням стартової ціни на 50 %. Період між аукціоном з умовами та аукціоном зі зниженням стартової ціни становить 20 календарних днів від дати опублікування повідомлення в електронній торговій системі (ЕТС).

б) аукціон зі зниженням стартової ціни: дата проведення аукціону через 20 календарних днів, оголошується електронною торговою системою (ЕТС) автоматично, стартова ціна 2 098 042,50 грн без урахування ПДВ, кінцевий строк подання заяв на участь в електронному аукціоні встановлюється електронною торговою системою автоматично в проміжки часу з 19 год. 30 хв. до 20 год. 30 хв., що передує дню проведенню аукціону. У разі якщо для участі в аукціоні подано заяву на участь в аукціоні від одного покупця, аукціон визнається таким, що не відбувся, а орган приватизації приймає рішення про приватизацію зазначеного об`єкта шляхом викупу безпосередньо таким покупцем за запропонованою ним ціною, але не нижче стартової ціни, з урахуванням зниження стартової ціни на 50 %.

в) аукціон з покроковим зниженням стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій: дата проведення аукціону через 20 календарних днів, оголошується ЕТС автоматично та розпочинається не раніше 09 год. 30 хв. у робочий день, стартова ціна 2 098 042,50 грн без урахування ПДВ).

На підставі рішення Баришівської селищної ради від 10.12.2020 № 15-02-08 та рішення Виконавчого комітету Баришівської селищної ради від 28.12.2020 № 26 вказаний об`єкт незавершеного будівництва було виставлено для продажу на електронному аукціоні в електронній торговій системі "Прозорро", але електронний аукціон (аукціон з умовами), призначений на 20.01.2021, не відбувся через відсутність пропозицій (заяв) станом на момент закінчення кінцевого строку подання заяв на участь в електронному аукціоні, а саме станом на 19.01.2021 20 год. 27 хв. Вказане підтверджується даними з сайту "Прозорро. Продажі" https://prozorro.sale/auction/UA-PS-2021-01-02-000003-2.

Перший аукціон (аукціон з умовами) не відбувся через відсутність пропозицій, а тому відповідно до умов продажу об`єкта призначено аукціон зі зниженням стартової ціни. Електронною торговою системою "Прозорро" 19.01.2021 з 20 год. 32 хв. вказаний об`єкт виставлено для продажу на аукціоні зі зниженням стартової ціни із строком прийому пропозицій до 07.02.2021 20 год.13 хв. та стартовою ціною 2 098 042,50 грн. Під час вказаного аукціону подана цінова пропозиція лише від одного покупця - ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" у розмірі 2 100 000,00 грн, що підтверджується даними із сайту "Прозорро. Продажі" https://prozorro.sale/auction/UA-PS-2021-01-19-000041-2.

ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" оператору електронного майданчика - Українській універсальній біржі надано інформацію про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи від 28.01.2021, відповідно до якої кінцевим бенефіціарним власником є громадянин ОСОБА_1, місце реєстрації якого: АДРЕСА_1 .

Оператором електронного майданчика - Українською універсальною біржою 07.02.2021 о 20 год. 16 хв. 10 сек. сформовано протокол про результати електронного аукціону № UA-PS-2021-01-19-000041-2, відповідно до якого аукціон не відбувся (викуп), переможцем торгів є ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП".

Відповідно до рішення Виконавчого комітету Баришівської селищної ради від 10.02.2021 № 25 "Про приватизацію шляхом викупу об`єкта малої приватизації - об`єкт незавершеного будівництва за адресою: вул. Київський шлях, 126/1, смт Баришівка, Київської області " електронний аукціон з продажу вказаного об`єкта незавершеного будівництва визнано таким, що не відбувся та прийнято рішення про продаж цього об`єкта шляхом викупу ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" як єдиному учаснику в електронному аукціоні за запропонованою ним ціною продажу 2 100 000,00 грн, що є ціною, не нижчою від стартової ціни об`єкта. Вказаним рішенням Виконавчого комітету Баришівської селищної ради також затверджено протокол про результати електронного аукціону № UA-PS-2021-01-19-000041-2, який сформовано 07.02.2021, та уповноважено селищного голову на підписання договору купівлі-продажу об`єкта малої приватизації з ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП".

За наслідками електронного аукціону та на підставі рішення Виконавчого комітету Баришівської селищної ради від 10.02.2021 № 25 з ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" укладено договір купівлі-продажу нерухомого майна від 11.02.2021, посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Буглак О. Г. за № 559, за умовами якого продавець в особі представника зобов`язується передати у власність покупцю, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити на умовах, визначених цим договором, об`єкт незавершеного будівництва - будівлю хірургічного комплексу - 25 % готовності загальною площею 2 606,38 кв. м, розташований за адресою: вул. Київській шлях, 126/1, смт Баришівка, Київська область .

3. Короткий зміст судових рішень у справі

3.1. Рішенням Господарського суду Київської області від 13.01.2022 у справі № 911/1385/21 (суддя Третьякова О. О.), залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 16.08.2022 (Владимиренко С. В. - головуючий суддя, судді Демидова А. М., Ходаківська І. П.) у задоволенні позову відмовлено.

Рішення суду першої інстанції, з яким погодився апеляційний господарський суд, аргументоване тим, що спірний об`єкт є незакінченим будівництвом об`єктом щонайменше з 2010 року, відсоток готовності об`єкта незавершеного будівництва складає 25 %, рішенням Баришівської районної ради від 12.04.2011 він знятий з балансу Баришівської центральної районної лікарні, матеріали справи не містять доказів того, що об`єкт перебував у користуванні закладу охорони здоров`я, а тому об`єкт не може вважатися лікувальним закладом, оскільки є незавершеним будівництвом із відсотком готовності лише 25 %, тобто лікувальний заклад не створений.

Згідно з поясненнями Виконавчого комітету Баришівської селищної ради площа об`єкта, зазначена у рішенні Баришівської селищної ради №15-02-08 від 10.02.2020, є відмінною від фактичної площі об`єкта, тоді як в інформаційному повідомленні була зазначена фактична площа об`єкта. При цьому Виконавчий комітет Баришівської селищної ради, затверджуючи своїм рішенням від 28.12.2020 № 26 протокол № 2 засідання аукціонної комісії від 21.10.2020 із інформаційним повідомленням, у т.ч. про зменшену фактичну площу об`єкта, діяв як орган приватизації у межах, наданих рішенням Баришівської селищної ради Броварського району від 10.12.2020 № 15-02-08.

Крім того, необґрунтованими є доводи прокурора про порушення органом приватизації вимог статті 10 Закону № 2269-VIII щодо проведення інвентаризації та оцінки спірного об`єкта, оскільки стартова ціна приватизації об`єкта була визначена на підставі балансової вартості, що відповідає пунктами 21, 22 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432, тоді як застосування Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2013 № 1891 (далі - Методика № 1891), щодо оцінки об`єкта має проводитись за відсутності балансової вартості, а не для її переоцінки. Водночас прокурором не надано доказів про заниження розміру балансової вартості об`єкта приватизації.

Доводи прокурора про те, що аукціон із заниженням стартової ціни мав проводитись лише 10.02.2021, тобто через 20 днів від призначеної дати першого аукціону (20.01.2021), є помилковими, оскільки згідно з п. 3.1 інформаційного повідомлення, що було затверджене рішенням Виконавчого комітету Баришівської селищної ради від 28.12.2020 № 26, період між аукціоном з умовами та аукціоном зі зниженням стартової ціни становить 20 календарних днів від дати опублікування повідомлення в електронній торговій системі, а не від дати аукціону з умовами, а тому електронною системою "Прозорро" 19.01.2021 з 20 год. 32 хв. об`єкт приватизації виставлено для продажу на аукціоні зі зниженням стартової ціни із строком прийому пропозицій до 07.02.2021 20 год. 13 хв та стартовою ціною 2 098 042,50 грн.

Щодо доводів прокурора про те, що ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" не може бути покупцем в силу пунктів 7, 8 частини другої статті 8 Закону № 2269-VIII, оскільки кінцевим бенефіціарним власником є ОСОБА_1, який є засновником ряду підприємств, які здійснюють діяльність на території Російської Федерації, що свідчить про зв`язок переможця із державою-агресором, то згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_1 є засновником ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП", місце реєстрації: АДРЕСА_1. Громадянин ОСОБА_1 має посвідку на постійне проживання в Україні, також він має статус податкового резидента України у розумінні договору про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і на капітал між Україною та Ліванською Республікою. Крім того, прокурором не надано належних та допустимих доказів щодонабуття громадянином ОСОБА_1 статусу резидента Російської Федерації, заснування підприємств в Російській Федерації не свідчить про набуття такого статусу.

4. Узагальнені доводи особи, яка подала касаційну скаргу, та інших учасників судового процесу

4.1. Заступник керівника Київської обласної прокуратури звернувся до Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду із касаційною скаргою, в якій просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Підставою касаційного оскарження є пункт 3 частини другої статті 287 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України).

Скаржник вважає, що відсутній висновок Верховного Суду щодо застосування пунктів 7, 8 частини другої статті 8, частини першої статті 10, частини четвертої статті 15, статті 22 Закону № 2269-VІІІ та статей 7, 71 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" стосовно відчуження шляхом приватизації об`єктів незавершеного будівництва закладів охорони здоров`я (будівля хірургічного комплексу), отриманих у комунальну власність із взяттям органом місцевого самоврядування на себе зобов`язань використовувати їх за цільовим призначенням, без умови для нового власника добудови такого об`єкта зі збереженням профілю діяльності та цільового призначення як об`єкта соціально-культурного призначення у сфері охорони здоров`я, а також стосовно правомірності включення в договір купівлі-продажу взаємовиключних умов щодо добудови чи розбирання такого придбаного об`єкта незавершеного будівництва.

Суди обох інстанцій не надали оцінку умовам набуття права спільної власності територіальними громадами сіл та селища Баришівського району в особі Баришівської районної ради на вказаний об`єкт незавершеного будівництва. Відповідно до положень статей 2, 7 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" об`єкти незавершеного будівництва є об`єктами передачі згідно з цим законом в складі об`єктів саме нерухомого майна та передаються безоплатно з державної власності за умови взяття органами місцевого самоврядування зобов`язання використовувати їх за цільовим призначенням і не відчужувати в приватну власність. Водночас за змістом статті 71 Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" правочин, наслідком якого стало відчуження у приватну власність або нецільове використання об`єктів, зазначених в абзацах п`ятому-дванадцятому частини першої статті 7 цього Закону, є нікчемним.

З огляду на норми частини 4 статті 15 Закону № 2269-VIII, згідно з якими об`єкти соціально-культурного призначення приватизуються виключно з умовою збереження профілю діяльності, та зважаючи на відсутність в приватизаційних матеріалах щодо продажу на аукціоні спірного об`єкта малої приватизації вимог та умов подальшого його використання новим власником як об`єкта соціально-культурного призначення і збереження профілю діяльності як об`єкта охорони здоров`я, а також враховуючи, що ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" не є юридичною особою, що здійснює діяльність у соціально-культурній сфері, судами безпідставно зроблено висновок про законність його приватизації відповідачем без відповідних умов щодо добудови й подальшого використання вказаного об`єкта саме як хірургічного комплексу згідно з дозвільними документами на виконання будівельних робіт.

У свою чергу, умови продажу спірного об`єкта, затверджені рішенням Виконавчого комітету Баришівської селищної ради від 28.12.2020 № 26 (додаток № 2), а також і викладені в п. 5.5 укладеного договору купівлі-продажу нерухомого майна від 11.02.2021, містять альтернативні та взаємовиключні обов`язки для переможця аукціону без будь-якої вказівки щодо збереження профілю діяльності добудованого об`єкта соціально-культурного призначення.

Матеріали справи не містять актуальних, станом на момент проведення приватизаційної процедури, даних про балансову вартість спірного об`єкта незавершеного будівництва, а базуються виключно на даних інвентарної картки № 1 обліку основних засобів Баришівської селищної ради від 30.04.2012. Жодних інших документів, передбачених Національними положеннями (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, матеріали справи не містять та відповідачами не були надані до суду. Органом приватизації безпідставно не здійснено оцінки спірного об`єкта приватизації для визначення стартової ціни відповідно до Методики № 1891.

Суди не вказали, чому вважають більш вірогідним доказом технічний паспорт на об`єкт незавершеного будівництва будівлі хірургічного комплексу від 03.06.2020 в частині визначення відсотку готовності спірного об`єкта. Суди не звернули увагу, що матеріали указаного технічного паспорта містять всього 7 сторінок, а, стверджуючи про відсоток готовності об`єкта незавершеного будівництва у розмірі 25 %, судами у рішенні не викладено жодних міркувань для спростування вказівки в долученій до матеріалів справи інвентарній картці № 1 обліку основних засобів Баришівської селищної ради від 30.04.2012 щодо незданого в експлуатацію хірургічного комплексу з інвентарним номером № 141, взятого на баланс згідно з рішенням від 04.04.2012 № 236-13-06, щодо загальної корисної площі спірного об`єкта у розмірі 3871 кв. м та практичної будівельної готовності у розмірі 46 %.

Не ґрунтується на нормах закону позиція судів про застосування статті 8 Закону

№ 2269-VIII, що базується на даних про отримання засновником ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" (переможець аукціону) - громадянином Лівану (Ліванської Республіки) ОСОБА_1 посвідки на постійне проживання в Україні 24.11.2014 № ІН58972, із зареєстрованим місцем проживання останнього за адресою: АДРЕСА_3, та довідки Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 15.07.2021 № 753/АП/10-3662-02.

Наявність заборони на в`їзд на територію Російської Федерації, що підтверджується повідомленням Федеральної служби безпеки Російської Федерації від 17.09.2021 № 9-12/171 і відмітка у паспорті громадянина Республіки Ліван ОСОБА_1, здійснена 2013 році, не спростовує того факту, що він займається підприємницькою діяльністю на території держави-агресора, що підтверджують додані до матеріалів справи докази, як і наявні у відкритій мережі Інтернет матеріали. Крім того, він досі є керівником та засновником: "ОБЩЕСТВО С ОГРАНИЧЕННОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТЬЮ "ЮНИКЕР", 105120, г. Москва"), що вказує на його економічні зв`язки з державою-агресором та не виключає підтвердження статусу резидента в Російській Федерації.

4.2. У відзиві на касаційну скаргу ТОВ "ЕЙЧ ЕМ БІ ГРУП" вказує на безпідставність доводів скаржника та просить залишити без змін оскаржені судові рішення.

5. Позиція Верховного Суду

5.1. Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши наведені у касаційній скарзі доводи, перевіривши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування норм матеріального і процесуального права, Верховний Суд вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.


................
Перейти до повного тексту