1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2022 року

м. Київ

cправа № 914/831/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Селіваненка В.П. (головуючий), Бенедисюка І.М. і Булгакової І.В.,

за участю секретаря судового засідання Крапивної А.М.,

представників учасників справи:

позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЗФВ" - Колянковського Т.М.,

відповідача - виконавчого комітету Львівської міської ради - не з`яв.,

третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору:

товариства з обмеженою відповідальністю "Будімпекс-2000" - Анохіного Ю.І.,

управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради - не з`яв.,

розглянув касаційну скаргу виконавчого комітету Львівської міської ради (далі - Виконком)

на постанову Західного апеляційного господарського суду від 05.07.2022 (головуючий суддя Якімець Г.Г., судді Гриців В.М. і Зварич О.В.)

зі справи № 914/831/21

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЗФВ" (далі - ТОВ "ЛЗФВ")

до Виконкому

про визнання незаконним та скасування в цілому рішення від 09.08.2019 №753 "Про скасування наказу начальника управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування від 04.02.2019 №08-2019-АПВ",

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору:

товариство з обмеженою відповідальністю "Будімпекс-2000" (далі - ТОВ "Будімпекс-2000");

управління архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради (далі - Управління).

РУХ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. Позов було подано до господарського суду Львівської області про визнання незаконним та скасування в цілому рішення від 09.08.2019 №753 "Про скасування наказу начальника управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування від 04.02.2019 №08-2019-АПВ" (далі - Рішення №753).

2. Позов обґрунтовано тим, що скасуванням дозвільного документа - наказу начальника Управління від 04.02.2019 №08-2019-АПВ "Про затвердження ТзОВ "ЛЗФВ" вимог до архітектурно-планувальної частини проекту відновлення будівлі теплового-контрольного пункту під літ. " 1Д-1" на вул. Зеленій, 149 (без зміни ТЕП та геометричних розмірів" (далі - Наказ №08-2019-АПВ) відповідач порушив вимоги законодавства та права позивача, оскільки Виконком не навів жодних доводів та доказів в обґрунтування недостовірності поданої позивачем інформації. Як зазначає позивач, він вчинив дії на виконання отриманого акта органу (одержав техумови, розробив проект у сертифікованого архітектора, отримав позитивний висновок експертизи щодо проекту тощо), а тому такий акт органу є виконаним позивачем.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції

3. Рішенням господарського суду Львівської області від 11.10.2021 (суддя Ділай У.І.): у позові відмовлено, судовий збір покладено на позивача.

4. Рішення мотивовано відсутністю порушення права позивача, яке підлягало б судовому захисту.

5. Постановою Західного апеляційного господарського суду від 05.07.2022: задоволено апеляційну скаргу ТОВ "ЛЗФВ"; зазначене рішення місцевого господарського суду скасовано; прийнято нове рішення, яким: позов задоволено; визнано незаконним та скасовано Рішення №753; стягнуто з Виконкому на користь ТОВ "ЛЗФВ" 5 675 грн. на відшкодування витрат зі сплати судового збору.

6. Постанову мотивовано наявністю підстав для визнання незаконним та скасування Рішення №753.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

7. У касаційній скарзі Виконком просить: скасувати оскаржувану постанову апеляційного господарського суду від 05.07.2022, залишити в силі рішення місцевого господарського суду від 11.10.2021 у цій справі.

АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Доводи особи, яка подала касаційну скаргу

8. Відсутній висновок Верховного Суду з питань застосування пункту 3 частини другої статті 52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" у правовідносинах у сфері містобудування.

9. Наказ №08-2019-АПВ на час його скасування Виконкомом - виконаний не був, що не враховано апеляційним господарським судом.

10. Апеляційний господарський суд не мав застосовувати до спірних правовідносин статтю 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції, чинній на час прийняття оспорюваного рішення Виконкому), а мав застосувати положення пункту 3 частини другої статті 52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Доводи іншого учасника справи

11. У відзиві на касаційну скаргу позивач заперечує проти доводів касаційної скарги, вказуючи, що: твердження скаржника про відсутність висновків Верховного Суду з приводу застосування положень пункту 3 частини другої статті 52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" у відносинах містобудування не відповідає дійсності; суд апеляційної інстанції виконав всі завдання господарського судочинства, встановив обставини справи, зміст правовідносин між сторонами та вірно застосував норми матеріального права згідно з усталеною практикою Верховного Суду, та просить касаційну скаргу відхилити, а постанову Західного апеляційного господарського суду від 05.07.2022 залишити без змін.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ І ПЕРЕВІРЕНИХ СУДОМ АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

12. ТОВ "ЛЗФВ" є власником об`єкта нерухомого майна: теплового контрольного пункту літ. " 1Д-1" у м. Львові по вул. Зеленій, 149 (далі - ТКП), що підтверджується відповідними доказами.

13. У матеріалах справи наявний технічний паспорт ОКП ЛОР "БТІ та ЕО" на виробничий будинок ТКП, виготовлений на замовлення товариства з додатковою відповідальністю "Львівський завод фрезерних верстатів".

14. З огляду на наявність руйнувань окремих конструкцій ТКП та необхідність відновлення його функціонування позивач звернувся до Управління щодо надання вимог до архітектурно-планувальної частини проекту відновлення будівлі ТКП (без зміни ТЕП та геометричних розмірів), керуючись про цьому, зокрема, рішенням Львівської міської ради від 02.06.2017 №481 "Про затвердження Порядку надання вимог до архітектурно-планувальної частини проекту на реконструкцію (реставрацію) житлових та нежитлових приміщень без зміни зовнішньої конфігурації будівлі (споруди), влаштування в існуючих житлових будинках, адміністративно-побутових будівлях підприємств та громадських будівлях вбудованих приміщень громадського призначення" і Інформаційною карткою про надання вимог до архітектурно-планувальної частини проекту на реконструкцію (реставрацію) житлових та нежитлових приміщень без зміни зовнішньої конфігурації будівлі (споруди), влаштування в існуючих житлових будинках, адміністративно-побутових будівлях підприємств та громадських будівлях вбудованих приміщень громадського призначення.

15. Начальником Управління видано наказ №08-2019-АПВ, згідно з яким:

- затверджено ТОВ "ЛЗФВ" вимоги до архітектурно-планувальної частини проекту відновлення будівлі ТКП (пункт 1);

- ТОВ "ЛЗФВ" зобов`язано: у встановленому порядку отримати технічні умови на інженерне забезпечення проектованого обєкту; розробити робочий проект на реконструкцію у спеціалізованій проектній організації або архітектора, який має кваліфікаційний сертифікат на виконання робіт та провести його експертизу згідно з чинним законодавством; звернутися до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові для отримання дозвільних документів про початок виконання будівельних робіт та для прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.

16. Згідно з довідкою ЛМКП "Львівтеплоенерго" - "Щодо видачі Технічних умов" останнє повідомило ТОВ "ЛЗФВ" щодо видачі технічних умов на теплопостачання у зв`язку з відновленням будівлі ТКП: ТОВ "ЛЗФВ" необхідно через ліцензовану проектну організацію розробити й надати ЛМКП "Львівтеплоенерго" опитувальний лист для видачі технічних умов приєднання об`єкта до теплових мереж з інформацією про обсяги споживання тепла на об`єкті, що відновлюється, перелік та призначення будівель, які будуть підключені до ТКП.

17. Позивачем отримано технічні умови від 10.04.2019 №ТУ-Вд 153-19 на приєднання об`єкта "Відновлення будівлі ТКП" до централізованих мереж водопостачання та водовідведення м. Львова.


................
Перейти до повного тексту