1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2022 року

м. Київ

справа № 461/6471/17

адміністративне провадження № К/9901/54542/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Мороз Л.Л.,

суддів: Бучик А.Ю., Тацій Л.В.,

розглянувши у порядку попереднього розгляду у касаційній інстанції адміністративну справу №461/6471/17

за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів: Львівське комунальне підприємство "Цитадель-центр", Галицька районна адміністрація Львівської міської ради, про скасування рішення, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Галицького районного суду м. Львова від 21 грудня 2017 року, ухвалене у складі головуючого судді Стрельбицького В.В., та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 травня 2018 року, прийняту у складі: головуючого судді Рибачука А.І., суддів - Багрія В.М., Кушнерика М.П.,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 23 листопада 2012 року № 803 "Про передачу житлових будинків, які перебувають на балансі Львівського комунального підприємства "Каменяр - центр" (далі - ЛКП "Каменяр-центр") в частині передачі 3/24 будинку за адресою: м. Львів, вул. К.Рилєєва, 10, який перебуває на балансі ЛКП "Каменяр - Центр" на баланс Львівського комунального підприємства "Цитадель-центр" (далі - ЛКП "Цитадель-центр").

В обґрунтування позовних вимог вказував на те, що зазначене вище рішення є протиправним, оскільки він як власник 3/24 ідеальних частин будинку не надавав згоди на передачу його з балансу ЛКП "Каменяр-центр" на баланс ЛКП "Цитадель-центр".

Рішенням Галицького районного суду м. Львова від 21 грудня 2017 року, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 травня 2018 року, у задоволенні позову відмовлено.

Судами встановлено, що житловий будинок за адресою: м. Львів, вул. К.Рилєєва, 10, перебував на балансі ЛКП "Каменяр - Центр".

Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 23 листопада 2012 року №803 "Про передачу житлових будинків, які перебувають на балансі Львівського комунального підприємства "Каменяр - центр", зокрема, вказаний вище житловий будинок було передано з балансу ЛКП "Каменяр-центр" на баланс ЛКП "Цитадель-центр".

Не погодившись із вказаним рішенням, позивач оскаржив його до суду.

Суди приймаючи рішення про відмову у задоволенні позову, виходили з того, що оскаржуване рішення було прийняте відповідачем в передбачений законом спосіб та у межах наданих йому повноважень, що його прийняття не вплинуло на порядок надання житлово-комунальних послуг, що свідчить про його правомірність.

У касаційній скарзі позивач заявив вимогу про скасування ухвалених у справі судових рішень та прийняття нового, про задоволення позовних вимог.

В обґрунтування своїх вимог заявник посилається на неправильне застосування судами норм матеріального права. Вказує, що відповідач протиправно передав увесь будинок на баланс Львівського комунального підприємства "Цитадель-центр", не отримавши не це згоди позивача.

Відзив на касаційну скаргу не надходив.

Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги з огляду на таке.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон № 280/97-ВР) виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

За приписами статті 11 Закону № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до частини третьої статті 24 Закону № 280/97-ВР органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 30 Закону № 280/97-ВР до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, повноваження щодо управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.


................
Перейти до повного тексту