1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2022 року

м. Київ

справа № 696/952/17

адміністративне провадження № К/9901/59109/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,

розглянув у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу ОСОБА_1

на рішення Кам`янського районного суду Черкаської області від 03.05.2018 (суддя Шкреба В.В.) та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2018 (колегія у складі суддів Кузьменка В. В., Василенка Я. М., Бабенка К.А.)

у справі №696/952/17

за позовом ОСОБА_1

до Кам`янської міської ради Черкаської області

про визнання незаконним та скасування рішення.

І. РУХ СПРАВИ

1. 13.09.2017 ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, в якому (з урахуванням уточнених позовних вимог) просила визнати протиправним та скасувати рішення Кам`янської міської ради Черкаської області від 29.08.2017 № 28-17/VII "Про перейменування провулку Василя Мушти на ІІІ провулок Шевченка".

2. Рішенням Кам`янського районного суду Черкаської області від 03.05.2018, залишеним без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2018, у задоволенні позову відмовлено.

3. 13.08.2018 до Верховного Суду надійшла касаційна скарга на зазначені судові рішення, в якій позивач просила їх скасувати та ухвалити нове про задоволення позову.

4. Ухвалою від 21.08.2018 Верховний Суд відкрив касаційне провадження у справі.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

5. Судами попередніх інстанцій встановлено, що рішенням Кам`янської міської ради Черкаської області від 29.08.2017 № 28-17/VII провулок Василя Мушти перейменовано на "ІІІ провулок Шевченка".

6. Підставою для прийняття оскаржуваного рішення слугували звернення місцевих жителів, які проживають на зазначеному провулку, а також подання голови Кам`янської міської ради Черкаської області.

7. Позивач з цим рішенням не погодилася і звернулася до суду.

ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

8. Позивач вважає, що рішення про перейменування провулку Василя Мушти на ІІІ провулок Шевченка є незаконним та прийнятим без дотримання діючого законодавства, а саме присвоєно назву провулку на честь імені Т.Г. Шевченка, хоча в м.Кам`янка Черкаської області вже були провулки та вулиці названі на його честь.

9. Також позивач вважає, що голосування за прийняття цього рішення відбулося без винесення такого питання на порядок денний сесії.

ІV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

10. Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що доводи позивача щодо неможливості присвоєння вищевказаному провулку імені Т.Г. Шевченка через те, що в населеному пункті вже є вулиці і провулки з такою назвою, не є обґрунтованими. Зокрема, при перейменуванні здійснено присвоєння відмінної від цих назв нової назви - провулок Шевченка отримав зазначення про його третій порядковий номер (ІІІ провулок Шевченка), а тому така назва не є ідентичною з іншими у м. Кам`янка Черкаської області.

Щодо доводів Позивача про окремі порушення при організації та проведенні громадського обговорення, то вони не є безумовними підставами, з якими законодавством пов`язує можливість визнання незаконним та скасування прийнятого рішення суб`єкта владних повноважень.

V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

11. Як на підставу касаційного оскарження позивач покликається на неповне з`ясування судами першої та апеляційної інстанцій обставин, що мають значення для справи, порушення судами норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

12. У касаційній скарзі позивач зауважує, що оскаржуване рішення Відповідача було прийняте не у відповідності до затвердженого сесією порядку денного, питання перейменування не було включено до порядку денного.

Також позивач покликається на неможливості присвоєння вищевказаному провулку імені Т.Г. Шевченка через те, що в населеному пункті вже є вулиці і провулки з такою назвою.

13. Відзив від відповідача не надходив.

VI. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

14. Верховний Суд перевірив правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права у межах доводів касаційної скарги та дійшов такого висновку.

15. Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

16. Згідно зі ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

17. Статтею 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

18. Відповідно до ст. 37 Закону №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження: 1) підготовка і внесення на розгляд ради питань щодо найменування (перейменування) вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, розташованих на території відповідного населеного пункту; 2) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо питань адміністративно-територіального устрою в порядку межах повноважень, визначених законом.

19. Тобто законом встановлено, що виконавчий комітет міської ради має право внести на розгляд ради питання про перейменування провулку, а прийняття рішення стосовно цього питання відбувається виключно на пленарному засіданні міської ради.

20. Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про присвоєння юридичним особам та об`єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій" сільські, селищні, міські ради присвоюють імена фізичних осіб, ювілейні та святкові дати, назви і дати історичних подій юридичним особам та об`єктам права власності: юридичним особам, майно яких перебуває у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, та об`єктам права власності, які за ними закріплені, а також вулицям, провулкам, проспектам, площам, паркам, скверам, бульварам, узвозам, проїздам, майданам, набережним, мостам.


................
Перейти до повного тексту