1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 вересня 2022 року

м. Київ

справа № 456/1774/17

адміністративне провадження № К/9901/40398/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Кравчука В.М., суддів Коваленко Н.В., Стародуба О.П.

розглянув у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу ОСОБА_1

на постанову Стрийського міськрайонного суду Львівської області від 13.11.2017 (суддя Шрамко Р.Т.) та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 29.01.2018 (колегія у складі суддів Іщук Л.П., Обрізка І.М., Онишкевича Т.В.)

у справі № 456/1774/17

за позовом ОСОБА_1

до Управління праці та соціального захисту населення Стрийської міської ради

про зобов`язання вчинити дії.

І. РУХ СПРАВИ

1. У червні 2017 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Стрийської міської ради, в якому просила зобов`язати відповідача здійснити в автоматичному режимі, без звернення одинокої матері, перерахунок одержуваної нею з 2003 року допомоги на дитину ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1, для чого, з урахуванням внесених з 01.01.2016 змін до ст.18-3 Закону "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" провести розрахунок нового розміру допомоги та прийняти рішення щодо надання допомоги в новому розмірі, яке оформити протоколом та затвердити підписом начальника Управління праці та соціального захисту населення Стрийської міської ради або іншої особи, якій надано таке право, датою та печаткою на протоколі.

2. Постановою Стрийського міськрайонного суду Львівської області від 13.11.2017, залишеною без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 29.01.2018, у задоволенні позову відмовлено.

3. 19.03.2018 до Верховного Суду надійшла касаційна скарга, у якій позивач просить скасувати оскаржувані судові рішення та ухвалити нову постанову про задоволення позовних вимог.

4. Ухвалою Верховного Суду від 28.03.2018 відкрито касаційне провадження.

II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

5. Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення Стрийської міської ради з 01.03.2003 як одержувач допомоги одинокій матері у гарантованому розмірі (без врахування доходу сім`ї), який підвищено до 30 відсотків прожиткового мінімуму для дітей відповідної вікової категорії на дочку ОСОБА_2 .

6. З урахуванням змін, внесених до Закону України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми", з 01.01.2016 виплату допомоги позивачу в мінімальному розмірі припинено.

ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

7. В обґрунтування позовних вимог позивач посилалася на те, що з січня 2016 року набули чинності зміни до ст.18-3 "Про державну допомогу сім`ям з дітьми", якими визначається розмір допомоги на дитину одинокій матері з урахуванням доходів. Разом із заявою від 29.01.2003 ОСОБА_3 подала Управлінню комплект документів, необхідний для визначення права на допомогу на дітей одиноким матерям з урахуванням доходів. Однак Управління не провело їй, як одинокій матері, перерахунок допомоги на дитину ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 .

8. Відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на відсутність правових підстав для проведення з 01.01.2016 в автоматичному режимі без звернення ОСОБА_1 перерахунку одержуваної нею з 2003 року допомоги на дитину.

ІV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

9. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку про те, що оскільки ОСОБА_1 у 2016 році не зверталась до відповідача із заявою та комплектом документів щодо призначення їй допомоги відповідно до п. 35 Порядку призначення та виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, то підстав для нарахування та виплати такої допомоги немає.

V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

10. У касаційній скарзі позивач посилається на неправильне застосування судами норм матеріального права. Вважає, що на виконання п. 7.3 Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги (затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України 19.09.2006 № 345), у зв`язку із змінами з 01.01.2016 розміру допомоги на дітей одиноким матерям за нормами ст. 18-3 Закону № 2811-ХІІ та у зв`язку з тим, що нею до заяви від 29.01.2003 додано необхідний комплект документів, Управління може провести з 01.01.2016 перерахунок розміру допомоги в автоматичному режимі без її звернення.

11. Відповідач відзиву на касаційну скаргу не подав.

VІ. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ

12. Верховний Суд перевірив правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права у межах доводів касаційної скарги та дійшов таких висновків.

13. Згідно ст. 18-3 Закону України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми" № 2811-XII в редакції від 24.12.2015 № 911-VIII допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матері (батьку) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, а також вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.


................
Перейти до повного тексту