ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 серпня 2022 року
м. Київ
справа № 640/20951/19
адміністративне провадження № К/9901/36978/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Дашутіна І.В.,
суддів: Шишова О.О., Яковенка М.М.,
розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суд міста Києва від 27 січня 2021 року (головуючий суддя: Добрівська Н.А.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 03 серпня 2021 року (колегія суддів: Карпушова О.В., Губська Л.В., Епель О.В.) у справі №640/20951/19 за адміністративним позовом за позовом Приватного акціонерного товариства "Чинбар" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ОПИСОВА ЧАСТИНА
Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:
У листопаді 2019 року Приватне акціонерне товариство "Чинбар" (надалі - ПрАТ "Чинбар") звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (надалі - ГУ ДПС у м. Києві) про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень від 07.08.2019 № 10352615140104 та № 1036261514104.
Рішенням Окружного адміністративного суд міста Києва від 27 січня 2021 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 03 серпня 2021 року, позов ПАТ "Чинбар" задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві № 10352615140104 від 07.08.2019.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві № 10362615140104 від 07.08.2019.
Стягнуто на користь ПАТ "Чинбар" (код ЄДРПОУ - 00307856, адреса: 04073, м. Київ, вул. Куренівська, 21) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ - 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з висновком якого погодився і апеляційний суд, виходив з того, що позивачем у повній мірі доведено, що господарські операції між позивачем і контрагентами здійснювалися в межах господарської діяльності ПрАТ "Чинбар" (на час укладення договорів - ПАТ "Чинбар"), є реальними, відповідають дійсному економічному змісту та підтверджується необхідними документами, що є свідченням добросовісності позивача при здійсненні вказаних операцій. Крім того, надані позивачем копії товарно-транспортних накладних містять відомості про автомобіль, яким здійснювалось перевезення і про водія, найменування товару (наприклад: "шкіра свин.", "шкіра кінс.", "шкіра ВРХ (мілка)", тощо), одиниці виміру кожної з найменувань товару, визначення маси, що у повній мірі розкриває зміст та обсяг господарської операції, дозволяє однозначно ідентифікувати осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та їх складання. Необхідність оформлення між позивачем та його контрагентами товарно-транспортних накладних не випливає з умов укладених договорів, досліджених судом, а відтак, доводи відповідача щодо недоліків їх оформлення на підтвердження поставки та відсутності у зв`язку з цим підстав для висновку про реальність операцій визнані судом необґрунтованими. Суд також погодився з доводами позивача про те, що законодавство України не ототожнює місцезнаходження фізичної особи-підприємця та місце провадження ним господарської діяльності, тобто не забороняє останньому провадити таку діяльність поза своїм місцезнаходженням.
Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи установлено:
Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що Головним управлінням ДФС у м. Києві, правонаступником прав та обов`язків якого є Головне управління ДПС у м. Києві, проведено документальну планову виїзну перевірку ПрАТ "Чинбар" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2016 по 31.03.2019, валютного - за період з 01.04.2016 по 31.03.2019, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2015 по 31.03.2019.
За результатами перевірки контролюючим органом складений Акт № 418/26-15-14-01-04/307856 від 12.07.2019 "Про результати документальної планової виїзної перевірки Приватного акціонерного товариства "Чинбар" (т. 1 а. с. 24-73, 74-112).
Згідно закріплених в акті висновків (пункти 3.1.1.1 - 3.1.1.2 Описової частини Акта), під час проведення перевірки було встановлено:
1. заниження позивачем показників рядку 02 декларацій "Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності" за період з 01.04.2016 по 31.03.2019 у результаті завищення витрат на загальну суму 9895062,00 грн у тому числі:
- за 2016 рік на 3853683,00 грн;
- за 2017 рік на 3800679,00 грн;
- за 2018 рік на 2235700,00 грн;
- за 1 квартал 2019 року - 5000,00 грн;
2. завищення позивачем показників рядку 03 декларацій "Різниці, які виникають відповідно до Податкового кодексу України" за 1 квартал 2019 року на загальну суму 2235700,00 грн.
На підставі вищевказаних обставин, установлених перевіркою, контролюючим органом у п. 1 висновку Акта стверджується про порушення позивачем вимог пункту 44.1 статті 44, пункту 44.6 статті 46, підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України, в результаті чого товариством:
1) занижено податок на прибуток підприємств на загальну суму 1461492,00 грн у тому числі:
- за 2016 рік на 693663,00 грн;
- за 2017 рік на 684122,00 грн;
- за 1 квартал 2019 року на 83707,00 грн;
2) завищено від`ємне значення об`єкту оподаткування податком на прибуток підприємств на загальну суму 2235700,00 грн у тому числі за 1 квартал 2019 року на суму 2235700,00 грн.
Наведені висновки ґрунтуються на тому, що під час проведення перевірки не підтверджено проведення господарських операцій із придбання позивачем шкірсировини у фізичних осіб-підприємців ОСОБА_1 (надалі - ФОП ОСОБА_1 ), ОСОБА_2 (надалі - ФОП ОСОБА_2 ), ОСОБА_3 (надалі - ФОП ОСОБА_3 ), ОСОБА_4 (надалі - ФОП ОСОБА_4 ), ОСОБА_5 (надалі - ФОП ОСОБА_5 ), ОСОБА_6 (надалі - ФОП ОСОБА_6 ) та ОСОБА_7 (надалі - ФОП ОСОБА_8 ), з огляду на:
1) ненадання позивачем до перевірки ветеринарних свідоцтв за формою № 2, які засвідчують походження та відповідність придбаної шкірсировини для подальшого виробництва;
2) відсутність працюючих осіб у наведених вище постачальників,
3) відсутність надання послуг з реалізації шкірсировини та навантажувально-розвантажувальних послуг при транспортуванні сировини враховуючи значний обсяг шкірсировини (понад 323,6 тон, 22 637 шт.), який зазначений у первинних документах від ФОП-постачальників;
4) складення наданих до перевірки товарно-транспортних накладних з порушенням пунктів 8.25, 8.26 статті 8, пунків 11.1, 11.4 статті 11 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом та пункту 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", а саме:
- в усіх товарно-транспортних накладних не зазначена повна адреса пункту навантаження, в деяких товарно-транспортних накладних не зазначена повна адреса вантажовідправника;
- в товарно-транспортних накладних не зазначено час прибуття автомобіля для завантаження та час прибуття автомобіля для розвантаження - з моменту пред`явлення водієм товарно-транспортної накладної в пункті розвантаження;
5) зазначення однакових показів спідометра автомобіля при виїзді з та поверненні в гараж, що унеможливлює отримання шкірсировини;
6) наявність інформації щодо невідповідності власників транспортних засобів зазначених в товарно-транспортних накладних від ФОП-постачальників їх реальним власникам;
7) факсимільне відтворення підпису ФОП-постачальників у первинних документах, наданих до перевірки, при наявності у договорах з ФОП-постачальниками терміну, на який допускається факсимільне відтворення підпису;
8) не надання до перевірки письмових угод між позивачем та ФОП-постачальниками зі зразками відповідного аналога власноручних підписів останніх;
9) невідповідність місцезнаходження ФОП-постачальників та пунктів навантаження шкірсировини, в тому числі населених пунктів, до яких відряджались працівники позивача для її отримання.
Не погоджуючись з висновками, зафіксованими в Акті перевірки та керуючись положеннями підпункту 17.1.6 пункту 17.1 статті 17, абзацу 2 пункту 44.7 статті 44, абзацу 2 пункту 81.3 статті 81, пункту 86.7 статті 86 Податкового кодексу України, позивач подав до контролюючого органу свої заперечення вих. № 12/126 від 25.07.2019 на Акт (т. 1 а. с. 114-129). Однак, листом № 146635/10/26-15-14-01-04 від 05.08.2019 "Про результати розгляду заперечення" (т. 1 а. с. 130-140), позивача повідомлено, що за результатами розгляду заперечень висновки Акта в цілому залишаються без змін (виправлено лише допущені "технічні помилки на сторінці 29 та у висновках Акта), а заперечення - без задоволення.
12 серпня 2019 року позивач отримав прийняті ГУ ДФС у м. Києві податкові повідомлення-рішення від 07.08.2019:
- № 10352615140104 (форма "Р") (т. 1 а. с. 142, 143), згідно якого за порушення пунктів 44.1,44.2 статті 44, підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за податком на прибуток у розмірі 1826866,00 грн у тому числі за податковим зобов`язанням у розмірі 1461492,00 грн та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 365374,00 грн;
- № 10362615140104 (форма "П") (т. 1 а. с. 144, 145), яким за порушення позивачем пункту 5 П (с)Б015 "Дохід" та підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України позивачу зменшено суму від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток підприємств у розмірі 1775662,00 грн.
Уважаючи висновки перевірки необґрунтованими, а прийняті на їх підставі податкові повідомлення-рішення - протиправними, позивач звернувся зі скаргою вих. № 12/138 від 20.08.2019 до Державної фіскальної служби України (т. 1 а. с. 147-158) та в подальшому 18.09.2019 подав клопотання про долучення документів до матеріалів скарги (т. 1 а. с. 159-160).
Крім того, позивач звернувся із скаргою на податкові повідомлення-рішення до Ради бізнес-омбудсмена, яка в повному обсязі підтримала доводи скарги та надіслала до Державної податкової служби України, що є правонаступником Державної фіскальної служби України, свої пропозиції щодо її (скарги) розгляду у зверненнях вих. № 21113 від 17.09.2019 (т. 1 а. с. 163-170) та вих. № 21365 від 03.10.2019 (т. 1 а. с. 171-172).
04 вересня 2019 року ДПС України було прийнято рішення про продовження строку розгляду скарги до 19.10.2019 (т. 1 а. с. 173) та повідомлено позивача про перевірку матеріалів скарги у відкритому засіданні 25.09.2019. У відповідь на питання, які виникли під час перевірки матеріалів скарги у відкритому засіданні, позивачем було подано до ДПС України додаткові пояснення до скарги вих. № 12/146 від 27.09.2019 (т. 1 а. с. 161-162).
21 вересня 2019 року позивач отримав рішення ДПС України від 17.10.2019 № 5851/6/99-00-08-05-01 "Про результати розгляду скарги" (т. 1 а. с. 175-179), яким скаргу позивача залишено без задоволення, а прийняті на підставі висновків перевірки податкові повідомлення-рішення - без змін.
Судом установлено, що згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань видами діяльності позивача є: 15.11 - Дублення шкур і оздоблення шкіри; вичинка та фарбування хутра (основний); 15.12 - Виробництво дорожніх виробів, сумок, лимарно-сідельних виробів зі шкіри та інших матеріалів; 46.42 - Оптова торгівля одягом і взуттям; 46.49 - Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 47.72 - Роздрібна торгівля взуттям і шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах; 68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Як зазначав позивач, підприємство засноване у 1845 році і майже сто сімдесят п`ять років провадить свою діяльність у галузі виробництва натуральної шкіри та, пройшовши технічне та технологічне переоснащення, залишається одним з провідних на вітчизняному ринку, на якому загалом перебуває лише близько десяти основних підприємств такого профілю. Основним напрямом діяльності позивача є виробництво готової шкіри та напівфабрикату "Wet-Blue". За таких обставин підприємство позивача є широко відомим та має високу ділову репутацію по галузі, у зв`язку із чим позбавлене необхідності самостійно здійснювати пошук постачальників шкірсировини. Натомість, позивач систематично отримує пропозиції від заготівельників та постачальників шкірсировини, які здійснюють свою діяльність в різних регіонах України. Так, наприклад, за період, що перевірявся, позивачем здійснювались закупівлі шкірсировини у 51 постачальника, серед яких були як юридичні особи, так і фізичні особи-підприємці. Вибір позивачем постачальників шкірсировини здійснюється за принципом найвигіднішої пропозиції за ціною та якістю. При цьому, комплексні показники якості шкірсировини найкращі у заготівельників із центральних регіонів України, зокрема, Житомирської та Черкаської областей звідки і здійснювали відвантаження шкірсировини ФОП-постачальники, реальність господарських операцій з якими поставлено під сумнів відповідачем.
Так, згідно з матеріалами справи, 01.09.2016 між позивачем (Покупець) та ФОП ОСОБА_9 (Постачальник) був укладений Договір № 1-09 (т. 1 а. с. 181), за умовами якого Постачальник має продати Покупцю шкірсировину в асортименті на суму 600000,00 грн (п. 2.1. Договору). Поставки шкірсировини проводяться автотранспортом Покупця або Постачальника за домовленості сторін (п. 2.2. Договору). Договір № 1-09, згідно п. 6.2, дійсний на період до 31.12.2017.
Щодо якості товару сторони домовились, що в момент відвантаження, здачі і приймання шкірсировини, сторони керуються ГОСТом 28425-90 і "Положенням про поставки продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку" (п. 3.1. Договору); приймання та здача шкірсировини проводиться згідно з Інструкціями про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку по кількості і якості № П6, П7 у присутності представника Постачальника (п. 3.2. Договору).
У п. 4.2. Договору № 1-09 ціни на поставлену шкірсировину договірні і зазначаються в супровідних документах, а в п. 4.3. Договору встановлюється, що розрахунок за поставлену шкірсировину проводиться шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
Додатком до Договору № 1-09 від 01.09.2016 сторонами підписана Угода про використання механічних засобів факсимільного відтворення підписів (т. 1 а. с. 182), за якою сторони визнають, що документи, підписані шляхом факсимільного відтворення підпису, мають таку ж юридичну силу, що й документи, підписані уповноваженими особами сторін власноруч (зразки відповідних аналогів власноручних підписів наведені безпосередньо в Угоді).
При цьому, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань основним видом діяльності ФОП ОСОБА_9 на час підписання Договору № 1-09 від 01.09.2016 та виконання його умов (листопад 2016), була "46.24 Оптова торгівля шкірсировиною, шкурами та шкірою".
На підтвердження виконання умов Договору № 1-09 від 01.09.2016 між ФОП ОСОБА_9 і позивачем, останнім надані копії таких документів:
- видаткові накладні № 3/11 від 12.11.2016 на суму 237025,00 грн (т. 1 а. с. 183), № 4/11 від 16.11.2016 на суму 340000,00 грн (т. 1 а. с. 186);
- товарно-транспортні накладні № ФФ 3/11 від 12.11.2016 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_9 , автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_10 , пункт навантаження - м. Н.-Волинський, Житомирської області) (т. 1 а. с. 184-185), № ФФ 4/11 від16.11.2016 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_9 , автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_10 , пункт навантаження - м. Н.-Волинський, Житомирської області) (т. 1 а. с. 187-188);
- виписки з банківського рахунку в АТ "УкрСиббанк" за 24 і 29.11.2016, 22.12.2016;
- угода про зарахування грошових коштів від 22.12.2016, за умовами якої сторони домовились про зарахування оплати ПАТ "Чинбар" згідно платіжного доручення № 1823 від 24.11.2016 у сумі 148700,00 грн платіжного доручення № 1848 від 29.11.2016 у сумі 91500,00 грн платіжного доручення № 1980 від 22.12.2016 в сумі 336825,00 грн. а всього на суму 577025,00 грн як оплату згідно договору № 1-09 від 01.09.2016.
11 квітня 2017 року між ПАТ "Чинбар" (Покупець) та ФОП ОСОБА_2 (Постачальник) був укладений Договір № 10 (т. 1 а. с. 198), за умовами якого Постачальник має продати Покупцю шкірсировину в асортименті у кількості 60 тн і в асортименті (п. 2.1. Договору). Поставки шкірсировини проводяться автотранспортом Покупця (п. 2.2. Договору). Договір № 10, згідно п. 6.2, дійсний на період до 31.12.2017.
Щодо якості товару сторони домовились, що в момент відвантаження, здачі і приймання шкірсировини, сторони керуються ГОСТом 28425-90 і "Положенням про поставки продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку" (п. 3.1. Договору); приймання та здача шкірсировини проводиться згідно з Інструкціями про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку по кількості і якості № П6, П7 у присутності представника Постачальника (п. 3.2. Договору).
У п. 4.2. Договору № 10 ціни на поставлену шкірсировину договірні і зазначаються в супровідних документах, а в п. 4.3. Договору встановлюється, що розрахунок за поставлену шкірсировину проводиться шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань одним з видів діяльності фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 на час підписання Договору № 10 від 11.04.2017 та виконання його умов (квітень-грудень 2017), була "46.24 Оптова торгівля шкірсировиною, шкурами та шкірою".
На підтвердження виконання умов Договору № 10 від 01.09.2016 між ФОП ОСОБА_2 і позивачем, останнім надані копії таких документів:
- накладні: № 1/04 від 13.04.2017 на суму 5000,00 грн (т. 1 а. с. 199), № 1/05 від 04.05.2017 на суму 5000,00 грн (т. 1 а. с. 203); № 2/05 від 12.05.2017 на суму 6000,00 грн (т. 1 а. с. 207), № 1/06 від 09.06.2017 на суму 5000,00 грн (т. 1 а. с. 211); № 1/07 від 05.07.2017 на суму 6500,00 грн (т. 1 а. с. 215), № 2/07 від 14.07.2017 на суму 75000,00 грн (т. 1 а. с. 219); № 3/07 від 28.07.2017 на суму 15000,00 грн (т. 1 а. с. 223), № 1/08 від 15.08.2017 на суму 10976,00 грн (т. 1 а. с. 227); № 1/09 від 08.09.2017 на суму 15800,00 грн (т. 1 а. с. 231), № 2/09 від 15.09.2017 на суму 12528,00 грн (т. 1 а. с. 235); № 1/10 від 05.10.2017 на суму 3340,00 грн (т. 1 а. с. 239); № 2/10 від 20.10.2017 на суму 55018,00 грн (т. 1 а. с. 243), № 1/11 від 17.11.2017 на суму 30000,00 грн (т. 1 а. с. 247); № 1/12 від 05.12.2017 на суму 106570,00 грн (т. 2 а. с. 1), № 2/12 від 14.12.2017 на суму 70000,00 грн (т. 2 а. с. 13);
- накази про відрядження водіїв: № 76-к від 12.04.2017 та подорожній лист № 304285 від 13.04.2017 (т. 1 а. с. 200, 201-202), № 90-к від 03.05.2017 та подорожній лист № 304273 від 04.05.2017 (т. 1 а. с. 204, 205-206); № 96-к від 11.05.2017 та подорожній лист № 304280 від 12.05.2017 (т. 1 а. с. 208, 209-210), № 118-к від 08.06.2017 та подорожній лист № 029914 від 08.06.2017 (т. 1 а. с. 212, 213-214); № 135-к від 04.07.2017 та подорожній лист № 029940 від 05.07.2017 (т. 1 а. с. 216, 217-218), № 141-к від 12.07.2017 та подорожній лист № 029947 від 13.07.2017 (т. 1 а. с. 220, 221-222); № 152-к від 27.07.2017 та подорожній лист № 029959 від 28.07.2017 (т. 1 а. с. 224, 225-226), № 164-к від 14.08.2017 та подорожній лист № 029973 від 15.08.2017 (т. 1 а. с. 229-230); № 180-к від 06.09.2017 та подорожній лист № 029988 від 08.09.2017 (т. 1 а. с. 232, 233-234), № 185-к від 13.09.2017 та подорожній лист № 029991 від 13.09.2017 (т. 1 а. с. 236, 237-238); № 199-к від 03.10.2017 та подорожній лист № 323011 від 04.10.2017 (т. 1 а. с. 240, 241-242); № 211-к від 19.10.2017 та подорожній лист № 323093 від 19.10.2017 (т. 1 а. с. 244, 245-246), № 234-к від 16.11.2017 та подорожній лист № 323053 від 17.11.2017 (т. 1 а. с. 248, 249-250); № 249-к від 01.12.2017 та подорожній лист № 323065 від 04.12.2017, довідка щодо запису показань спідометра в подорожньому листі № 323065, подорожній лист № 323065 від 04.12.2017, подорожній лист № 323074 від 14.12.2017 (т. 2 а. с. 2, 3-4, 5, 6-7, 8-9,10), розрахунок витрат ПММ за грудень 2017 (т. 2 а. с. 10), акт списання дизпалива № 12-17 Дт від 31.12.2017 (т. 2 а. с. 11), звіт на дизпаливо за грудень 2017 (т. 2 а. с. 12); № 257-к від 13.12.2017 та подорожній лист № 323074 від 14.12.2017 (т. 2 а. с. 14, 15-16);
- виписки з банківського рахунку в АТ "УкрСиббанк" за 12.04.2017, 04.05.2017, 11.05.2017, 08.06.2017, 04.07.2017, 12.07.2017, 27.07.2017, 14.08.2017, 07.09.2017, 13.09.2017, 18.09.2017, 03.10.2017, 19.10.2017, 23.10.2017, 15.11.2017, 07.12.2017 та 14.12.2017 (т. 2 а. с. 17-50).
Крім того, 03.01.2018 між позивачем (Покупець) та ФОП ОСОБА_2 (Постачальник) укладений Договір № 1 (т. 2 а. с. 51), за умовами якого Постачальник має продати Покупцю шкірсировину в асортименті у кількості 150 тн і в асортименті (п. 2.1. Договору). Поставки шкірсировини проводяться автотранспортом Покупця (п. 2.2. Договору). Договір № 1, згідно п. 6.2, дійсний на період до 31.12.2018.
Щодо якості товару сторони домовились, що в момент відвантаження, здачі і приймання шкірсировини, сторони керуються ГОСТом 28425-90 і "Положенням про поставки продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку" (п. 3.1. Договору); приймання та здача шкірсировини проводиться згідно з Інструкціями про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку по кількості і якості № П-6, П-7 у присутності представника Постачальника (п. 3.2. Договору).
У п. 4.2. Договору № 1 ціни на поставлену шкірсировину договірні і зазначаються в супровідних документах, а в п. 4.3. Договору встановлюється, що розрахунок за поставлену шкірсировину проводиться шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
30 грудня 2018 року сторонами підписано Додаткову угоду № 1 до Договору № 1 від 03.01.2018 (т. 2 а. с. 52), згідно якої сторони дійшли згоди внести зміни в частині терміну дії основного Договору та визначили дату - до 31.12.2019 (зміни до пункту 6.2 Договору № 1)
На підтвердження виконання умов Договору № 1 від 03.01.2018 між ФОП ОСОБА_2 і позивачем, останнім надані копії таких документів:
- накладна № 1/01 від 12.01.2018 на суму 75000,00 грн (т. 2 а. с. 53), наказ на відрядження № 6-к від 10.01.2018 (т. 2 а. с. 54), подорожній лист № 811608 від 12.01.2018 (т. 2 а. с. 55-56);
- накладна № 1/02 від 02.02.2018 на суму 50000,00 грн (т. 2 а. с. 57), наказ на відрядження № 22-к від 31.01.2018 (т. 2 а. с. 58), подорожній лист № 811623 від 02.02.2018 (т. 2 а. с. 59-60);
- накладна № 2/02 від 16.02.2018 на суму 50000,00 грн (т. 2 а. с. 61), наказ на відрядження № 35-к від 14.02.2018 (т. 2 а. с. 62), подорожній лист № 811637 від 16.02.2018 (т. 2 а. с. 63-64);
- накладна № 1/03 від 15.03.2018 на суму 150000,00 грн (т. 2 а. с. 65), наказ на відрядження № 54-к від 14.03.2018 (т. 2 а. с. 66), подорожній лист № 811658 від 15.03.2018 (т. 2 а. с. 67-68);
- накладна № 1/04 від 26.04.2018 на суму 75000,00 грн (т. 2 а. с. 69), наказ на відрядження № 83-к від 25.04.2018 (т. 2 а. с. 70), подорожній лист № 347503 від 26.04.2018 (т. 2 а. с. 71-72);
- накладна № 1/06 від 15.06.2018 на суму 50000,00 грн (т. 2 а. с. 73), наказ на відрядження № 122-к від 14.06.2018 (т. 2 а. с. 74), подорожній лист № 347535 від 14.06.2018 (т. 2 а. с. 75-76);
- накладна № 1/07 від 16.07.2018 на суму 50000,00 грн (т. 2 а. с. 77), наказ на відрядження № 141-к від 13.07.2018 (т. 2 а. с. 78), подорожній лист № 347550 від 16.07.2018 (т. 2 а. с. 79-80);
- накладна № 2/07 від 27.07.2018 на суму 20000,00 грн (т. 2 а. с. 81), наказ на відрядження № 150-к від 26.07.2018 (т. 2 а. с. 82), подорожній лист № 347555 від 27.07.2018 (т. 2 а. с. 83-84);
- накладна № 2/09 від 13.09.2018 на суму 35000,00 грн (т. 2 а. с. 85), наказ на відрядження № 184-к від 12.09.2018 (т. 2 а. с. 86), подорожній лист № 347581 від 13.09.2018 (т. 2 а. с. 91-92);
- накладна № 2/10 від 16.10.2018 на суму 6700,00 грн (т. 2 а. с. 87), наказ на відрядження № 206-к від 12.10.2018 (т. 2 а. с. 88), подорожній лист № 522807 від 16.10.2018 (т. 2 а. с. 89-90);
- накладна № 1/11 від 12.11.2018 на суму 40000,00 грн (т. 2 а. с. 93), наказ на відрядження № 226-к від 09.11.2018 (т. 2 а. с. 94), подорожній лист № 522827 від 13.11.2018 (т. 2 а. с. 95-96);
- накладна № 1/12 від 18.12.2018 на суму 5000,00 грн (т. 2 а. с. 97), наказ на відрядження № 251-к від 17.12.2018 (т. 2 а. с. 98), подорожній лист № 522854 від 18.12.2018 (т. 2 а. с. 99-100);
- накладна № 1/1 від 22.01.2019 на суму 5000,00 грн (т. 2 а. с. 101), наказ на відрядження № 12-к від 21.01.2019 (т. 2 а. с. 102), подорожній лист № 522871 від 22.01.2019 (т. 2 а. с. 103-104);
- накладна № 1/3 від 29.03.2019 на суму 5000,00 грн (т. 2 а. с. 105), наказ на відрядження № 60-к від 28.03.2019 (т. 2 а. с. 106), подорожній лист від 29.03.2019 (т. 2 а. с. 17-108);
- виписки з банківського рахунку в АТ "УкрСиббанк" за 05.01.2018, 10.01.2018, 31.01.2018, 14.02.2018, 15.02.2018, 06.03.2018, 13.03.2018, 14.03.2018, 26.04.2018, 17.05.2018, 12.06.2018, 13.07.2018, 27.07.2018, 01.08.2018, 13.09.2018, 17.10.2018, 12.11.2018, 29.11.2018, 17.12.2018, 24.01.2019 (т. 2 а. с. 109-147);
- звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт від 29.03.2019 (т. 2 а. с. 148);
- квитанція від 29.03.2019 на суму 5000,00 грн (т. 2 а. с. 149).
21 грудня 2016 року між ПАТ "Чинбар" (Покупець) та ФОП ОСОБА_3 (Постачальник) укладений Договір № 1 (т. 2 а. с. 150), за умовами якого Постачальник має продати Покупцю шкірсировину в асортименті (п. 2.1. Договору). Поставки шкірсировини проводяться автотранспортом Покупця або Постачальника за домовленістю сторін (п. 2.2. Договору). Договір № 1, згідно п. 6.2, дійсний на період до 31.12.2017.
Щодо якості товару сторони домовились, що в момент відвантаження, здачі і приймання шкірсировини, сторони керуються ГОСТом 28425-90 і "Положенням про поставки продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку" (п. 3.1. Договору); приймання та здача шкірсировини проводиться згідно з Інструкціями про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку по кількості і якості № П6, П7 у присутності представника Постачальника (п. 3.2. Договору).
У п. 4.2. Договору № 1 ціни на поставлену шкірсировину договірні і зазначаються в супровідних документах, а в п. 4.3. Договору встановлюється, що розрахунок за поставлену шкірсировину проводиться шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
Додатком до Договору № 1 від 21.12.2016 сторонами підписана Угода про використання механічних засобів факсимільного відтворення підписів (т. 2 а. с. 151), за якою сторони визнають, що документи, підписані шляхом факсимільного відтворення підпису, мають таку ж юридичну силу, що й документи, підписані уповноваженими особами сторін власноруч (зразки відповідних аналогів власноручних підписів наведені безпосередньо в Угоді).
При цьому, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань видами діяльності фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 на час підписання Договору № 1 від 21.12.2016 та виконання його умов (грудень 2016 - січень 2017), були "46.24 Оптова торгівля шкірсировиною, шкурами та шкірою; 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.23 Оптова торгівля живими тваринами; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами".
На підтвердження виконання умов Договору № 1 від 21.12.2016 між ФОП ОСОБА_3 і позивачем, останнім надані копії таких документів:
- видаткова накладна № 4/12 від 30.12.2016 на суму 105988,00 грн (т. 2 а. с. 152) і товарно-транспортна накладна № АА 4/12 від 30.12.2016 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_3 , автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_5 , пункт навантаження - м. Нов.-Волинський, Житомирської області) (т. 2 а. с. 153-154);
- видаткова накладна № 1. від 04.01.2017 на суму 969600,00 грн (т. 2 а. с. 155) і товарно-транспортна накладна № АА 1. від 04.01.2017 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_3 , автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_10 , пункт навантаження - м. Нов.-Волинський, Житомирської області) (т. 2 а. с. 156-157);
- видаткова накладна № 2. від 06.01.2017 на суму 102812,00 грн (т. 2 а. с. 158) і товарно-транспортна накладна № АА 2. від 06.01.2017 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_3 , автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_10 , пункт навантаження - м. Нов.-Волинський, Житомирської області) (т. 2 а. с. 159-160);
- виписки з банківського рахунку в АТ "УкрСиббанк" за 21.12.2016, 22.12.2016, 23.12.2016, 26.12.2016, 04.01.2017, 05.01.2017, 06.01.2017, 10.01.2017, 11.01.2017, 17.01.2017 (т. 2 а. с. 161-181).
01 квітня 2016 року між позивачем (Покупець) та ФОП ОСОБА_4 (Постачальник) укладений Договір № 1/04. (т. 2 а. с. 182), за умовами якого Постачальник має продати Покупцю шкірсировину в асортименті (п. 2.1. Договору). Поставки шкірсировини проводяться автотранспортом Покупця або Постачальника за домовленістю сторін (п. 2.2. Договору). Договір № 1/04., згідно п. 6.2, дійсний на період до 31.12.2016.
Щодо якості товару сторони домовились, що в момент відвантаження, здачі і приймання шкірсировини, сторони керуються ГОСТом 28425-90 і "Положенням про поставки продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку" (п. 3.1. Договору); приймання та здача шкірсировини проводиться згідно з Інструкціями про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку по кількості і якості № П6, П7 у присутності представника Постачальника (п. 3.2. Договору).
У п. 4.2. Договору № 1/04. ціни на поставлену шкірсировину договірні і зазначаються в супровідних документах, а в п. 4.3. Договору встановлюється, що розрахунок за поставлену шкірсировину проводиться шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
Додатком до Договору № 1/04. від 01.04.2016 сторонами підписана Угода про використання механічних засобів факсимільного відтворення підписів (т. 2 а. с. 183), за якою сторони визнають, що документи, підписані шляхом факсимільного відтворення підпису, мають таку ж юридичну силу, що й документи, підписані уповноваженими особами сторін власноруч (зразки відповідних аналогів власноручних підписів наведені безпосередньо в Угоді).
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань видами діяльності фізичної особи - підприємця ОСОБА_4 на час підписання Договору № 1/04. від 01.04.2016 та виконання його умов, були " 46.24 Оптова торгівля шкірсировиною, шкурами та шкірою (основний); 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.23 Оптова торгівля живими тваринами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт".
На підтвердження виконання умов Договору № 1/04 від 01.04.2016 між ФОП ОСОБА_4 і позивачем, останнім надані копії таких документів:
- видаткова накладна № 1/04. від 04.04.2016 на суму 79800,00 грн (т. 2 а. с. 184) і товарно-транспортна накладна № КМ 1/04 від 04.04.2016 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_4 , автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_10 , пункт навантаження - с. Таращанка, Нов.-Волинський р-н, Житомирської області) (т. 2 а. с. 185-186);
- видаткова накладна № 1/06 від 20.06.2016 на суму 129195,00 грн (т. 2 а. с. 187) і товарно-транспортна накладна № КМ 1/06 від 20.06.2016 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_4 , автомобільний перевізник- ФОП ОСОБА_10 , пункт навантаження - с. Таращанка, Нов.-Волинський р-н, Житомирської області) (т. 2 а. с. 188-189);
- видаткова накладна № 1/07 від 04.07.2016 на суму 1080000,00 грн (т. 2 а. с. 190) і товарно-транспортна накладна № КМ 1/07 від 04.07.2016 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_4 , автомобільний перевізник - ФОП ОСОБА_10 , пункт навантаження - с. Таращанка, Нов.-Волинський р-н, Житомирської області) (т. 2 а. с. 191-192);
- видаткова накладна № 2/07 від 07.07.2016 на суму 203144,00 грн (т. 2 а. с. 193) і товарно-транспортна накладна № КМ 2/07 від 07.07.2016 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_4 , автомобільний перевізник- ФОП ОСОБА_10 , пункт навантаження - с. Таращанка, Нов.-Волинський р-н, Житомирської області) (т. 2 а. с. 194-195);
- виписки з банківського рахунку в АТ "УкрСиббанк" за 18.07.2016, 19.07.2016, 26.07.2016, 29.07.2016, 01.08.2016, 02.08.2016, 01.11.2016 (т. 2 а. с. 196-207).
Також, 01.03.2017 між ПАТ "Чинбар" (Покупець) та ФОП ОСОБА_4 (Постачальник) укладений Договір № 1-03. (т. 2 а. с. 208), за умовами якого Постачальник має продати Покупцю шкірсировину в асортименті (п. 2.1. Договору). Поставки шкірсировини проводяться автотранспортом Покупця або Постачальника за домовленістю сторін (п. 2.2. Договору). Договір № 1-03., згідно п. 6.2, дійсний на період до 31.12.2017.
Щодо якості товару сторони домовились, що в момент відвантаження, здачі і приймання шкірсировини, сторони керуються ГОСТом 28425-90 і "Положенням про поставки продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку" (п. 3.1. Договору); приймання та здача шкірсировини проводиться згідно з Інструкціями про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного вжитку по кількості і якості № П6, П7 у присутності представника Постачальника (п. 3.2. Договору).
У п. 4.2. Договору № 1-03. ціни на поставлену шкірсировину договірні і зазначаються в супровідних документах, а в п. 4.3. Договору встановлюється, що розрахунок за поставлену шкірсировину проводиться шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Постачальника.
Додатком до Договору № 1-03. від 01.03.2017 сторонами підписана Угода про використання механічних засобів факсимільного відтворення підписів (т. 2 а. с. 209), за якою сторони визнають, що документи, підписані шляхом факсимільного відтворення підпису, мають таку ж юридичну силу, що й документи, підписані уповноваженими особами сторін власноруч (зразки відповідних аналогів власноручних підписів наведені безпосередньо в Угоді).
На підтвердження виконання умов Договору № 1-03. від 01.03.2017 між ФОП ОСОБА_4 і позивачем, останнім надані копії таких документів:
- видаткова накладна № 2/03 від 09.03.2017 на суму 924485,00 грн (т. 2 а. с. 210) і товарно-транспортна накладна № КМ 2/03 від 09.03.2017 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_4 , автомобільний перевізник- ФОП ОСОБА_11 , пункт навантаження - с. Таращанка, Нов.-Волинський р-н, Житомирської області) (т. 2 а. с. 211-212);
- видаткова накладна № 3/03 від 10.03.2017 на суму 170500,00 грн (т. 2 а. с. 213) і товарно-транспортна накладна № КМ 3/03 від 10.03.2017 (замовник послуг - ФОП ОСОБА_4 , автомобільний перевізник- ФОП ОСОБА_11 , пункт навантаження - с. Таращанка, Нов.-Волинський р-н, Житомирської області) (т. 2 а. с. 214-215);