ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 серпня 2022 року
м. Київ
справа №380/12042/20
адміністративне провадження № К/9901/45604/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Шевцової Н.В.,
суддів: Данилевич Н.А., Мацедонської В.Е.,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження як суд касаційної інстанції без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами адміністративну справу № 380/12042/20
за позовом ОСОБА_1
до Луганської обласної прокуратури
про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
за касаційною скаргою Луганської обласної прокуратури
на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 травня 2021 року, ухвалене у складі судді Грень Н.М.,
та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15 вересня 2021 року, прийняту в складі колегії суддів: головуючого судді Курильця А.Р., суддів: Гінди О.М., Ніколіна В.В.,
УСТАНОВИВ:
І. Короткий зміст позовних вимог.
1. У грудні 2020 року ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Луганської обласної прокуратури (далі - відповідач), в якому просив:
1.1. визнати протиправним рішення суб`єкта владних повноважень - Луганської обласної прокуратури, що викладене у протоколі комісії з установлення стажу роботи, що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років прокурорам органів прокуратури Луганської області від 2 липня 2020 року №13, в частині незарахування у стаж роботи ОСОБА_1 , що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років, пільгової вислуги за період його безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції на територіях Луганської та Донецької областей з 04 липня 2015 року до 17 вересня 2018 року з розрахунку один місяць служби за три місяці служби;
1.2. зобов`язати суб`єкта владних повноважень - Луганську обласну прокуратуру вчинити дії щодо зарахування у стаж роботи ОСОБА_1 , що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років, пільгової вислуги за період його безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції на територіях Луганської та Донецької областей з 04 липня 2015 року до 17 вересня 2018 року з розрахунку один місяць служби за три місяці служби;
1.3. зобов`язати суб`єкта владних повноважень - Луганську обласну прокуратуру здійснити перерахунок та виплату заробітної плати ОСОБА_1 за час роботи у прокуратурі Луганської області та Луганській обласній прокуратурі в період з 01 липня до 30 жовтня 2020 року із урахуванням вислуги років, обрахованої у пільговому порядку, за період безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції на -територіях Луганської та Донецької областей з 04 липня 2015 року по 17 вересня 2018 року з розрахунку один місяць служби за три місяці служби.
2. На обґрунтування позову позивач зазначив, що комісією з установлення стажу роботи, що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років прокурорам органів прокуратури Луганської області безпідставно, на думку позивача, прийняте рішення про незарахування йому до стажу роботи пільгової вислуги, яка становить 6 років 4 місяці 24 дні, суттєво порушує права позивача, суперечить вимогам Закону.
3. У поданому до суду першої інстанції відзиві на позовну заяву відповідач проти задоволення позову заперечував, зокрема, наполягав на тому, що Порядок виплати щомісячної надбавки за вислугу років прокурорам та іншим працівникам органів прокуратури, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року №1090 (далі - Порядок №1090) не передбачає зарахування стажу роботи на пільгових умовах для встановлення надбавки за вислугу років, прокурорам, які не є військовослужбовцями, у тому числі у випадку безпосередньо прийняття участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції на територіях Луганської та Донецької областей. Станом на день установлення позивачу стажу роботи, що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років (02 липня 2020 року), останній військовослужбовцем не був. Таким чином, на переконання відповідача, для розрахунку позивачу щомісячної надбавки за вислугу років на посаді заступника прокурора області законодавством не передбачалося обчислення вислуги років на пільгових умовах. Відповідач також зазначив, що пунктом 9 Порядку №1090 визначено, що згідно з довідкою з попереднього місця служби зараховуються саме періоди проходження служби на посадах, якими передбачено обчислення вислуги років для виплати щомісячної надбавки на пільгових умовах. Тому Комісією зараховано період безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції на території Луганської та Донецької областей з 04 липня 2015 року до 17 вересня 2018 року до стажу військової служби у військовій прокуратурі (14 років). Водночас відповідач указав на те, що період безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції на території Луганської та Донецької областей з 04 липня 2015 року до 17 вересня 2018 року може бути зарахований до його вислуги років на пільгових умовах для призначення пенсії.
4. Позивач подав до суду першої інстанції відповідь на відзив, у якій звернув увагу, що відповідачем проігноровані приписи частини першої статті 2 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", а також пункту 2 частини першої статті 8 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", згідно з якими час проходження військовослужбовцями військової служби зараховується до всіх видів вислуги. Аналогічно зараховується до всіх видів вислуги на пільгових умовах і час проходження військовослужбовцями військової служби в особливий період.
5. У свою чергу, відповідач подав до суду першої інстанції заперечення на відповідь позивача на відзив, у якому зазначив, що існує різниця між нарахуванням щомісячної надбавки за вислугу років працівникам органів прокуратури, які працюють на прокурорських посадах і військовослужбовцям, які проходять службу в органах прокуратури на прокурорських посадах. Так, на переконання відповідача, положення пункту 3-1 Порядку № 1090 вказують на те, що порядок нарахування зазначеної надбавки, встановлений законодавством для прокурорів, які мають статус військовослужбовців є відміним від порядку її нарахування для прокурорів, які такого статусу не мають. Відповідач наголосив, що рішенням Комісії, яке оскаржується позивачем, йому встановлено стаж роботи для нарахуванням щомісячної надбавки за вислугу років саме на час перебування на посаді заступника прокурора області. Обіймаючи цю посаду, позивач не мав статусу військовослужбовця, з зв`язку з чим щомісячна надбавка за вислугу років йому обчислювалась відповідно до порядку її нарахування особам, які не мають статусу військовослужбовця.
ІІ. Установлені судами попередніх інстанцій фактичні обставини справи.
6. 01 вересня 2001 року ОСОБА_1 вступив до вищого навчального закладу - Національної юридичної академії України ім. Я. Мудрого та був зарахований студентом військово-юридичного факультету на денну форму навчання.
7. 30 червня 2006 року ОСОБА_1 отримав Диплом спеціаліста (серії НОМЕР_3) про закінчення навчання і отримання повної вищої освіти за спеціальністю Правознавство та здобув кваліфікацію юриста, а також Диплом спеціаліста (серії НОМЕР_4) про отримання повної вищої освіти за спеціальністю Правознавство та здобув кваліфікацію юриста, офіцера військового управління тактичного рівня.
8. З 01 липня 2006 року позивач проходив службу в органах прокуратури України та послідовно обіймав посади: помічника військового прокурора Севастопольського гарнізону Військово-Морських Сил України; слідчого та помічника військового прокурора Сімферопольського гарнізону Військово-Морських Сил України; старшого слідчого військової прокуратури Харківського гарнізону Центрального регіону України; прокурора відділу нагляду за додержанням законів при провадженні оперативно-розшукової діяльності, дізнання та досудового слідства військової прокуратури Центрального регіону України; помічника та старшого слідчого військової прокуратури Харківського гарнізону Центрального регіону України; старшого слідчого Харківської прокуратури з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Центрального регіону України; виконував обов`язки слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу управління нагляду за додержанням законів об`єднаними силами антитерористичної операції Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України.
8.1. Починаючи з 2015 року позивач працював на керівних посадах у військовій прокуратурі сил антитерористичної операції та займав посади: начальника слідчого відділу; начальника відділу нагляду за додержанням законів та виконанням судових рішень у кримінальних провадженнях; начальника відділу нагляду за додержанням законів у кримінальному провадженні та при проведенні оперативно-розшукової діяльності; заступника начальника та начальника відділу нагляду за додержанням законів та виконанням судових рішень у кримінальних провадженнях територіальних органів поліції слідчого управління.
8.2. З вересня 2018 року позивач займав адміністративні посади у військовій прокуратурі Західного регіону України: начальника відділу нагляду за додержанням законів у кримінальному провадженні та при проведенні оперативно-розшукової діяльності управління процесуального керівництва та нагляду за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність; начальника відділу з організації процесуального керівництва, підтримання обвинувачення в суді, додержання законів при виконанні судових рішень та координації правоохоронної діяльності управління нагляду за додержанням законів, виконанням судових рішень у кримінальному провадженні та при проведенні оперативно-розшукової діяльності, начальника управління нагляду за додержанням законів, виконанням судових рішень у кримінальному провадженні та при проведенні оперативно-розшукової діяльності.
8.3. Наказом Генерального прокурора від 30 червня 2020 року №171к ОСОБА_1 призначено на посаду заступника прокурора Луганської області з 01 липня 2020 року.
9. Наказом Генерального прокурора від 03 вересня 2020 року №410 юридичну особу Прокуратура Луганської області перейменовано в Луганську обласну прокуратуру без зміни ідентифікаційних кодів юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
10. У період з 01 липня до 30 жовтня 2020 року позивач працював на посаді заступника прокурора Луганської області, прокурора відділу Луганської обласної прокуратури.
11. 12 листопада 2020 року ОСОБА_1 письмово звернувся до керівника Луганської обласної прокуратури з вимогою про надання документів, що підтверджують факт встановлення стажу його роботи в органах прокуратури, а також щодо роз`яснення питання не врахування у вислугу років пільгової вислуги.
12. На вказане звернення 02 грудня 2020 року позивач отримав письмову відповідь керівника Луганської обласної прокуратури від 24 листопада 2020 року №07-202вих-20, згідно з якою стаж роботи ОСОБА_1 , що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років, станом на 02 липня 2020 року складав 18 років 10 місяців та 2 дні, а відтак розмір щомісячної надбавки за вислугу років, передбачений частиною 7 статті 81 Закону України "Про прокуратуру" був встановлений йому в розмірі 25% посадового окладу.
12.1. Питання неврахування у стаж роботи позивача пільгової вислуги керівником Луганської обласної прокуратури залишилось без розгляду.
13. Також 12 листопада 2020 року ОСОБА_1 письмово звернувся до Луганської обласної прокуратури із заявою щодо врахування у його вислугу років пільгового періоду служби відповідно до вимог пункту 9 Порядку № 1090 та підпункту а пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393.
14. 24 листопада 2020 року Луганською обласною прокуратурою прийнято рішення про відмову в зарахуванні до стажу роботи позивача на пільгових умовах часу проходження ним військової служби.
15. Не погоджуючись з вказаним рішенням Комісії позивач звернувся до суду з цим позовом.
16. Згідно з документами, які містяться в особовій справі ОСОБА_1 , в період з 04 липня 2015 року до 17 вересня 2018 року він брав безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції на територіях Луганської та Донецької областей. Так, факт проходження ОСОБА_1 , як військовослужбовцем військової прокуратури, військової служби, протягом якого він брав участь в антитерористичній операції та здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях в особливий період підтверджується:
16.1. розрахунком вислуги років полковника юстиції ОСОБА_1 , проведеним кадровим підрозділом військової прокуратури Західного регіону України станом на 30 червня 2020 року. Відповідно до цього розрахунку станом на 30 червня 2020 року позивач мав додатково пільгову вислугу, яка складала 6 років 4 місяці та 24 дні;
16.2. наказом військового прокурора Західного регіону України від 24 червня 2020 року №366к;
16.3. довідкою про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України від 03 серпня 2020 року №332;
16.4. довідкою Генеральної прокуратури України від 03 вересня 2018 року №10/7-876вих-18;
16.5. витягом із наказу першого заступника керівника Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) від 07 липня 2015 року №188;
16.6. витягом із наказу Генерального штабу Збройних Сил України від 08 червня 2018 року №8;
16.7. військовим квитком офіцера запасу серії НОМЕР_1 ;
16.8. посвідченням учасника бойових дій серія НОМЕР_2 , виданим Генеральною прокуратурою України 26 квітня 2016 року.
17. Згідно з листом Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Західного регіону від 21 січня 2021 року вих. №07-21вих-21 до загальної вислуги позивача, яка враховувалася при виплаті йому щомісячної надбавки за вислугу років, додатково враховувалася пільгова вислуга, яка складала 6 років 4 місяці 24 дні.
ІІІ. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
18. Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21 травня 2021 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15 вересня 2021 року, позов задоволено частково.
18.1. Визнано протиправною бездіяльність Луганської обласної прокуратури щодо незарахування у стаж роботи ОСОБА_1 , що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років, пільгової вислуги за період його безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції на територіях Луганської та Донецької областей з 04 липня 2015 року до 17 вересня 2018 року з розрахунку один місяць служби за три місяці служби.
18.2. Зобов`язано Луганську обласну прокуратуру зарахувати у стаж роботи ОСОБА_1 , що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років, пільгової вислуги за період безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції на територіях Луганської та Донецької областей з 04 липня 2015 року до 17 вересня 2018 року з розрахунку один місяць служби за три місяці служби;
18.3. Зобов`язано Луганську обласну прокуратуру здійснити перерахунок та виплату заробітної плати ОСОБА_1 за час роботи у прокуратурі Луганської області та Луганській обласній прокуратурі у період з 01 липня до 30 жовтня 2020 року із урахуванням вислуги років, обрахованої у пільговому порядку, за період безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції на територіях Луганської та Донецької областей з 04 липня 2015 року до 17 вересня 2018 року з розрахунку один місяць служби за три місяці служби.
19. Частково задовольняючи позов, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що положення пункту 9 Порядку №1090 підлягають загальному застосуванню до усіх прокурорів без жодних обмежень, однак при існуванні визначених підстав та у встановленому порядку. Про обґрунтованість вказаної позиції, за висновком судів попередніх інстанцій, також свідчить те, що пільгові умови зарахування до вислуги років військової служби, як різновиду державної служби, визначено у пункті 3 "Порядку обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, співробітникам Служби судової охорони та членам їхніх сімей", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 (далі - Порядок № 393), яким регламентується, що до стажу державної та військової служб включається у трикратному розмірі (один місяць служби за три місяці): час проходження служби, протягом якого особа брала участь в антитерористичній операції; час проходження служби, протягом якого особа брала участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів.
19.1. Відхиляючи доводи відповідача щодо окремих періодів, які зараховуються до вислуги років військовослужбовцям військових прокуратур та цивільним прокурорам, суди попередніх інстанцій відзначили, що предметом звернення є питання зарахування на пільгових умовах періоду проходження військової служби. При цьому, такий період військової служби в Збройних Силах України є спільним для кожного із вказаних прокурорів та зараховується у будь-якому випадку до вказаної вислуги років. Таким чином, за висновком судів попередніх інстанцій, положення пункту 6, 8 та 9 Порядку № 1090 щодо зарахування періодів проходження служби на посадах, якими передбачено обчислення вислуги років для виплати щомісячної надбавки на пільгових умовах, невід`ємно взаємопов`язані між собою та підлягають застосуванню до прокурорів органів прокуратури без виокремлення у залежності від статусу військовослужбовця. Покликаючись на правову позицію Верховного Суду, викладену, зокрема, у постанові від 03 березня 2021 року у справі № 805/3923/18-а, суди попередніх інстанцій зазначили, що можливість пільгового обчислення періоду проходження військової служби є похідною від визначальної підстави і має пов`язуватися не з категорією працівників, що реалізують право за вислугу років, а зі спеціальним статусом, якого особи набули в результаті проходження військової служби в певний, визначений у законодавчому порядку період часу. Така можливість передбачена Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393.
19.2. Суди попередніх інстанцій зазначили, що відповідачем залишено поза увагою положення частини першої статті 2 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" та пункту 2 частини першої статті 8 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", за змістом яких час проходження військовослужбовцями військової служби зараховується до всіх видів вислуги. Аналогічно зараховується до всіх видів вислуги на пільгових умовах і час проходження військовослужбовцями військової служби в особливий період.
19.3. Суди попередніх інстанцій урахували також позицію Конституційного Суду України щодо питань, пов`язаних з реалізацією права на соціальний захист (рішення Конституційного Суду України від 6 липня 1999 року №8-рп/99 та від 20 березня 2002 року №5-рп/2002; рішення Конституційного Суду України від 20 березня 2002 року №5-рп/2002; рішення Конституційного Суду України від 11 жовтня 2005 року № 8-рп/2005), на підставі якої дійшли висновку про те, що законодавством регламентовано пільгове обчислення періоду проходження служби в органах прокуратури, що є гарантією соціальних прав. При цьому, жодною нормою чинного законодавства не передбачено обмежень щодо зарахування вислуги років вищенаведеній категорії осіб у пільговому обчисленні, а відтак позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
19.4. Водночас суд першої інстанції визнав за необхідне скористатися наданим статтею 9 КАС України правом виходу за межі позовних вимог та визначив ефективний захист порушених прав позивача.
ІV. Касаційне оскарження
20. 13 грудня 2021 року у Верховному Суді зареєстровано касаційну скаргу Луганської обласної прокуратури на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 травня 2021 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15 вересня 2021 року, у якій скаржник просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.
21. У касаційній скарзі відповідачем зазначено, що суди попередніх інстанцій, за відсутності висновку Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах, неправильно застосували пункти 2, 3-1, 6, 8, 9 Порядку №1090, пункт 3 розділу 4 наказу Міністерства оборони України від 07 червня 2018 року №260, яким затверджено Порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, а також положення частини першої статті 2 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу".
21.1. У контексті наведеного відповідач у касаційній скарзі наполягає, що за приписами пункту 3-1 Порядку №1090 лише військовослужбовцям, які проходять службу в органах прокуратури на прокурорсько-слідчих посадах надбавка за вислугу років виплачується щомісяця залежно від періоду проходження служби у розмірі і порядку, визначених законодавством для військовослужбовців. Тобто, на переконання відповідача, Порядок №1090 не передбачає зарахування стажу роботи на пільгових умовах для встановлення надбавки за вислугу років, прокурорам, які не є військовослужбовцями, у тому числі у випадку безпосередньо прийняття участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції на територіях Луганської та Донецької областей. Оскільки станом на день установлення позивачу стажу роботи, що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років (02 липня 2020 року), останній військовослужбовцем не був, тому для установлення позивачу стажу роботи, що дає право на одержання щомісячної надбавки за вислугу років було застосовано приписи пункту 6 Порядку №1090, яким встановлюються загальні умови зарахування часу до періоду проходженню служби для прокурорів. Водночас відповідач зазначає, що пунктом 9 цього Порядку визначено, що згідно з довідкою з попереднього місця служби зараховуються саме періоди проходження служби на посадах, якими передбачено обчислення вислуги років для виплати щомісячної надбавки на пільгових умовах і на виконання його вимог Комісією зараховано період безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції на території Луганської та Донецької областей з 04 липня 2015 року до 17 вересня 2018 року до стажу військової служби у військовій прокуратурі (14 років). Однак, на переконання відповідача, період безпосередньої участі ОСОБА_1 в антитерористичній операції на території Луганської та Донецької областей у вказаний період може бути зарахований до його вислуги років на пільгових умовах для призначення пенсії. При цьому, відповідач наполягає, що пункт 2, 8 Порядку №1090 не стосуються обчислення стажу роботи на пільгових умовах для встановлення надбавки за вислугу років.
21.2. Крім того, скаржник уважає, що суди попередніх інстанцій, посилаючись у оскаржуваних судових рішеннях на положення пункту 3 розділу 4 наказу Міністерства оборони України від 07 червня 2018 року №260, яким затверджено Порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, а також положення частини першої статті 2 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", не врахування того, що Закон України "Про прокуратуру" та нормативні акти, які регулюють питання організації діяльності органів прокуратури є спеціальними по відношенню до інших нормативних актів, отже мають пріоритетну дію у порівняні з ними. Разом з тим, Закон України "Про прокуратуру" та нормативні акти, які регулюють питання організації діяльності органів прокуратури не передбачають зарахування стажу роботи на пільгових умовах для встановлення надбавки за вислугу років, прокурорам, які не є військовослужбовцями.
22. Касаційна скарга містить клопотання про розгляд справи за участі представника відповідача.
23. Ухвалою Верховного Суду від 24 січня 2022 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою відповідача у зв`язку із доведенням наявності підстав касаційного оскарження, визначених пунктом 3 частини четвертої статті 328 КАС України. Витребувано із Львівського окружного адміністративного суду матеріали справи № 380/12042/20.
24. До Верховного Суду 16 лютого 2022 року надійшов відзив позивача на касаційну скаргу, в якому позивач, спростовуючи доводи касаційної скарги, просить відмовити у задоволенні касаційної скарги.
25. Відзив на касаційну скаргу не містять клопотання про здійснення розгляду справи за участі позивача.
26. 11 лютого 2022 року справа № 380/12042/20 надійшла до Верховного Суду.
V. Релевантні джерела права й акти їхнього застосування
27. За правилами частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
28. Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
29. Правові засади організації і діяльності прокуратури України, статус прокурорів, порядок здійснення прокурорського самоврядування, а також система прокуратури України, визначаються Законом України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року №1697-VII (далі - Закон № 1697-VII, у редакції, чинній на момент виникнення правовідносин).
30. Статтею 4 Закону № 1697-VII установлено, що організація та діяльність прокуратури України, статус прокурорів визначаються Конституцією України, цим та іншими законами України, чинними міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
31. Згідно з частиною другою статті 81 Закону № 1697-VII заробітна плата прокурора складається з посадового окладу, премій та надбавок за: 1) вислугу років; 2) виконання обов`язків на адміністративній посаді та інших виплат, передбачених законодавством.