1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2022 року

м. Київ

справа № 380/9/20

адміністративне провадження № К/9901/44613/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Мацедонської В.Е.,

суддів: Данилевич Н.А., Шевцової Н.В.

розглянув в порядку письмового провадження справу № 380/9/20

за позовом ОСОБА_1 до Краматорського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_3), Мостиського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2), Окремого контрольно-пропускного пункту "Київ" (військова частина НОМЕР_1) про визнання протиправними дій і бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, провадження у якій відкрито

за касаційною скаргою Окремого контрольно-пропускного пункту "Київ" (військова частина НОМЕР_1)

на ухвалу Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2021 року (суддя-доповідач - Курилець А.Р., судді: Кушнерик М.П., Мікула О.І.)

УСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог

02 січня 2020 року ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Краматорського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_3) (далі - відповідач 1), Мостиського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2) (далі - відповідач 2), Окремого контрольно-пропускного пункту "Київ" (військова частина НОМЕР_1) (далі - відповідач 3), в якому просив:

- визнати протиправними дії Мостиського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2) в частині виплати позивачу допомоги на оздоровлення у 2016 році, передбаченої п.1 ст. 10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", а також, підйомної допомоги у 2017 році, передбаченої ч.3 ст. 9-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", без врахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди в розмірі 60% грошового забезпечення, яка передбачена постановою КМ України від 22 вересня 2010 року № 889;

- стягнути з Мостиського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2) недоплачену допомогу на оздоровлення за 2016 рік в сумі 1213,93 грн., а також, підйомну допомогу у 2017 році в розмірі 3901,13 грн;

- визнати протиправними дії Окремого контрольно-пропускного пункту "Київ" (військова частина НОМЕР_1) в частині виплати позивачу допомоги на оздоровлення у 2017 році, передбаченої п.1 ст. 10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", а також, підйомної допомоги у 2016 році, передбаченої ч.3 ст. 9-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", без врахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди в розмірі 60% грошового забезпечення, яка передбачена постановою КМ України від 22 вересня 2010 року № 889;

- стягнути з Окремого контрольно-пропускного пункту "Київ" (військова частина НОМЕР_1) недоплачену допомогу на оздоровлення за 2017 рік в сумі 2665 грн., а також підйомну допомогу у 2016 році в розмірі 3045,66 грн;

- визнати протиправними дії Краматорського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_3) в частині виплати позивачу допомоги на оздоровлення у 2018 році, передбаченої п.1 ст. 10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", без врахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди в розмірі 60% грошового забезпечення, яка передбачена постановою КМ України від 22 вересня 2010 року № 889;

- визнати протиправною бездіяльність Краматорського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_3) в частині невиплати позивачу підйомної допомоги у 2018 році, передбаченої ч. 3 ст. 9-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей";

- стягнути з Краматорського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_3) недоплачену допомогу на оздоровлення за 2018 рік в сумі 2063,23 грн., а також, підйомну допомогу у 2018 році в розмірі 13947,08 грн;

- визнати протиправною бездіяльність Мостиського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2) щодо не нарахування індексації грошового забезпечення позивача за період з 01 липня 2015 року по 25 серпня 2016 року, а також з 13 жовтня 2017 року по 10 січня 2018 року;

- зобов`язати Мостиський прикордонний загін (військова частина НОМЕР_2) нарахувати та виплатити позивачу індексацію грошового забезпечення за період з 01 липня 2015 року по 31 грудня 2015 року відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМ України від 17 липня 2003 року №1087 в редакції до внесення змін постановою КМ України від 09 грудня 2015 року №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно правових актів";

- зобов`язати Мостиський прикордонний загін (військова частина НОМЕР_2) нарахувати та виплатити позивачу індексацію грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року по 25 серпня 2016 року та в період з 13 жовтня 2017 року по 10 січня 2018 року відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМ України від 17 липня 2003 року № 1087 в редакції після внесення змін постановою КМ України від 09 грудня 2015 року № 1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно правових актів" взявши при розрахунку обчислення індексу споживчих цін наростаючим підсумком наступний місяць законодавчо встановленого (підвищеного) посадового окладу із лютого 2008 року;

- визнати протиправною бездіяльність Окремого контрольно-пропускного пункту "Київ" (військова частина НОМЕР_1) щодо ненарахування індексації грошового забезпечення позивача за період з 26 серпня 2016 року по 12 жовтня 2017 року;

-зобов`язати Окремий контрольно-пропускний пункт "Київ" (військова частина НОМЕР_1) нарахувати та виплатити позивачу індексацію грошового забезпечення за період з 26 серпня 2016 року по 12 жовтня 2017 року відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМ України від 17 липня 2003 року № 1087 в редакції після внесення змін постановою КМ України від 09 грудня 2015 року № 1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно правових актів" взявши про розрахунку обчислення індексу споживчих цін наростаючим підсумком наступний місяць законодавчо встановленого (підвищеного) посадового окладу із лютого 2008 року;

- визнати протиправною бездіяльність Краматорського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_3) щодо ненарахування індексації грошового забезпечення позивача за період з 12 січня 2018 року по 20 червня 2018 року;

- зобов`язати Краматорський прикордонний загін (військова частина НОМЕР_3) нарахувати та виплатити позивачу індексацію грошового забезпечення за період з 12 січня 2018 року по 20 червня 2018 року відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМ України від 17 липня 2003 року № 1087 в редакції після внесення змін постановою КМ України від 09 грудня 2015 року № 1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно правових актів" взявши про розрахунку обчислення індексу споживчих цін наростаючим підсумком наступний місяць законодавчо встановленого (підвищеного) посадового окладу із лютого 2008 року.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 12 липня 2021 року позов задоволено частково:

- визнано протиправними дії Мостиського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2) в частині виплати ОСОБА_1 допомоги на оздоровлення у 2016 році, передбаченої п.1 ст.10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", а також, підйомної допомоги у 2017 році, передбаченої ч.3 ст.9-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", без врахування щомісячної додаткової грошової винагороди в розмірі 60% грошового забезпечення, яка передбачена постановою КМ України від 22 вересня 2010 року №889;

- зобов`язано Мостиський прикордонний загін (військова частина НОМЕР_2) нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_1 недоплачену допомогу на оздоровлення у 2016 році та недоплачену у 2017 році підйомну допомогу при переміщенні, з урахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2010 року № 889;

- визнано протиправними дії Окремого контрольно пропускного пункту "Київ" (військова частина НОМЕР_1) в частині виплати ОСОБА_1 допомоги на оздоровлення у 2017 році, передбаченої п.1 ст.10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", а також, підйомної допомоги у 2016 році, передбаченої ч.3 ст.9-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", без врахування щомісячної додаткової грошової винагороди в розмірі 60% грошового забезпечення, яка передбачена постановою КМ України від 22 вересня 2010 року №889;

- зобов`язано Окремий контрольно пропускний пункт "Київ" (військова частина НОМЕР_1) нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_1 недоплачену допомогу на оздоровлення у 2017 році та недоплачену у 2016 році підйомну допомогу при переміщенні, з урахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2010 року № 889;

- визнано протиправними дії Краматорського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_3) в частині виплати ОСОБА_1 допомоги на оздоровлення у 2018 році, передбаченої п.1 ст.10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", без врахування щомісячної додаткової грошової винагороди в розмірі 60% грошового забезпечення, яка передбачена постановою КМ України від 22 вересня 2010 №889, а також, бездіяльність Краматорського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_3) в частині невиплати ОСОБА_1 підйомної допомоги у 2018 році, передбаченої ч.3 ст.9-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей";

- зобов`язано Краматорський прикордонний загін (військова частина НОМЕР_3) нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_1 недоплачену допомогу на оздоровлення у 2018 році та невиплачену у 2018 році підйомну допомогу при переміщенні, з урахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2010року № 889;

- визнано протиправною бездіяльність Мостиського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_2) щодо не нарахування індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01 липня 2015 року по 25 серпня 2016 року, а також з 13 жовтня 2017 року по 10 січня 2018 року;

- зобов`язано Мостиський прикордонний загін (військова частина НОМЕР_2) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01 липня 2015 року по 25 серпня 2016 року та в період з 13 жовтня 2017 року по 10 січня 2018 року;

- визнано протиправною бездіяльність Окремого контрольно - пропускного пункту "Київ" (військова частина НОМЕР_1) щодо ненарахування індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 26 серпня 2016 року по 12 жовтня 2017 року;

- зобов`язано Окремий контрольно пропускний пункт "Київ" (військова частина НОМЕР_1) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 26 серпня 2016 року по 12 жовтня 2017 року;

- визнано протиправною бездіяльність Краматорського прикордонного загону (військова частина НОМЕР_3) щодо ненарахування індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 12 січня 2018 року по 20 червня 2018 року;

- зобов`язано Краматорський прикордонний загін (військова частина НОМЕР_3) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 12 січня 2018 року по 20 червня 2018 року.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з вищенаведеним судовим рішенням, Окремий контрольно-пропускний пункт "Київ" (військова частина НОМЕР_1) звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2021 року апеляційну скаргу залишено без руху у зв`язку з порушеннями строків, встановлених частиною першою статті 295 КАС України, та надано десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення виявленого недоліку.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2021 року у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Окремого контрольно-пропускного пункту "Київ" Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_1) на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12 липня 2021 року відмовлено.

Короткий зміст та обґрунтування вимог касаційної скарги та відзиву на касаційну скаргу

У касаційній скарзі Окремий контрольно-пропускний пункт "Київ" Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_1), просить скасувати ухвалу суду апеляційної інстанції, а справу направити для продовження розгляду.

На обґрунтування поданої касаційної скарги скаржник вказує, що копія супровідного листа Львівського окружного адміністративного суду від 12 липня 2021 року (Вх. №8363 від 02 вересня 2021 року) надсилалася до Восьмого апеляційного адміністративного суду, як додаток до клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження на офіційному бланку ОКПП, що спростовує факт неможливості встановлення, в якому саме органі пройшов реєстрацію вказаний документ. Надана копія листа була засвідчена відповідною печаткою органу.

Крім того, згідно трекінгу поштових відправлень з сайту Укрпошти оскаржуване ОКПП рішення суду першої інстанції відправлено на адресу ОКПП лише 17 серпня 2021 року і вручене за довіреністю 01 вересня 2021 року, отже, як зауважує скаржник, апеляційну скаргу подано в межах строку на апеляційне оскарження.

При цьому скаржник вказує про те, що трекінг поштових відправлень та копію конверту Львівського окружного адміністративного суду ОКПП до клопотання про усунення недоліків не подавав, оскільки вважає, що надана копія супровідного листа Львівського окружного адміністративного суду від 12 липня 2021 року із реєстраційним номером та датою реєстрації 02 вересня 2021 року, є достатнім доказом для того, щоб визначити поважність причини пропуску звернення до апеляційного суду.


................
Перейти до повного тексту