1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2022 року

м. Київ

cправа № 905/817/17

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Студенець В.І. - головуючий, судді: Баранець О.М., Кондратова І.Д.

за участю секретаря судового засідання: Натаріної О.О.

розглянувши матеріали касаційної скарги Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго"

на рішення Господарського суду Донецької області

(головуючий суддя - Фурсова С.М., судді: Бокова Ю.В., Демідова П.В.)

від 23.09.2021

та постанову Східного апеляційного господарського суду

(головуючий суддя - Крестьянінов О.О., судді: Пуль О.А., Фоміна В.О.)

від 24.12.2021

у справі № 905/817/17

за позовом Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго"

до Акціонерного товариства "ДТЕК Донецькі електромережі"

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Східенерго", Товариство з обмеженою відповідальністю "Вітряний парк Новоазовський", Виробничо-енергетичне об`єднання "Вітроенергопром", Товариство з обмеженою відповідальністю "Екодонресурс"

про стягнення 2 224 810 919, 16 грн,

за участю представників учасників справи:

позивача - Мамонов Д.В.;

відповідача - Кравчик С.М.;

третьої особи 1 - не з`явився;

третьої особи 2 - не з`явився;

третьої особи 3 - не з`явився;

третьої особи 4 - не з`явився;

ВСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Короткий зміст позовних вимог

1.1.Публічне акціонерне товариство "Донбасенерго" звернулось до Господарського суду Донецької області з позовом до Публічного акціонерного товариства "ДТЕК Донецькобленерго" про стягнення 2 224 810 919,16 грн вартості отриманої та неоплаченої електроенергії.

1.2. В обґрунтування позовних вимог Публічне акціонерне товариство "Донбасенерго" посилається на те, що відповідач отримав у власні електричні мережі електроенергію, яка вироблена позивачем на тимчасово неконтрольованій території, що підтверджується фізичними балансами електроенергії, які складені ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго", здійснив її розподіл та постачання споживачам. Однак, Публічне акціонерне товариство "ДТЕК Донецькобленерго" відповідно до затвердженого Координаційним центром алгоритму розподілу коштів, розрахувалося за отриману в період травень 2015 - лютий 2017 електроенергію не в повному обсязі.

2. Зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

2.1. Рішенням Господарського суду Донецької області від 23.09.2021, залишеним без змін постановою Східного апеляційного господарського суду від 24.12.2021, у задоволенні позовних вимог Публічного акціонерного товариства "Донбасенерго" до Акціонерного товариства "ДТЕК Донецькі електромережі" про стягнення 2 224 810 919, 16 грн вартості отриманої та неоплаченої електроенергії відмовлено.

2.2. Суди попередніх інстанцій виходили з того, що ПАТ "Донбасенерго" не було доведено належними та допустимими доказами факту наявності нерозподілених відповідачем як постачальником електричної енергії виробнику коштів. Крім того, позивач мав можливість самостійно здійснювати контроль за дотриманням відповідачем умов Правил ринку, правильністю (в його розумінні) застосування алгоритму розподілу коштів. Проте, матеріали справи не містять доказів направлення до Координаційного центру будь-яких повідомлень про факт порушення іншим учасником ринку (у тому числі відповідачем) договірних зобов`язань із зазначенням в чому таке порушення полягає. За відсутності виявленого Координаційним центром порушення застосування алгоритму, відсутності коригувань з боку Розрахункового центра не можна вважати наявними будь-які підстави для стягнення коштів з відповідача.

3. Короткий зміст вимог касаційної скарги та узагальнений виклад позиції інших учасників справи

3.1. Не погоджуючись з рішенням Господарського суду Донецької області від 23.09.2021 та постановою Східного апеляційного господарського суду від 24.12.2021, Публічне акціонерне товариство "Донбасенерго" подало касаційну скаргу, в якій просить оскаржувані судові рішення скасувати, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

3.2. Підставою касаційного оскарження Публічне акціонерне товариство "Донбасенерго" визначило пункт 1 частини 2 статті 287 Господарського процесуального кодексу України, оскільки вважає, що судом апеляційної інстанції не враховано висновки щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладені у постанові Верховного Суду від 13.03.2019 у справі №330/1341/16-ц (щодо застосування ст. 692 Цивільного кодексу України), від 01.07.2021 у справі №917/549/20 (щодо застосування ст. 238 ГПК України). При цьому також посилається на постанови Верховного Суду від 10.03.2021 у справі №607/11746/17, від 11.09.2018 у справі №905/1926/16.

4. Фактичні обставини справи, встановлені судами попередніх інстанцій

Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 08.05.2015 № 273 затверджено Перелік виробників електричної енергії, установки (устаткування та/або енергетичного обладнання) яких знаходяться на території, де органи державної влади не здійснюють, або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, до якого ввійшла Старобешівська ТЕС ПАТ "Донбасенерго".

11.06.2015 на підставі Постанови Кабінету Міністрів України "Про особливості регулювання відносин у сфері електроенергетики на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження" від 07.05.2015 № 263 укладено Багатосторонній договір між учасниками ринку еклектичної енергії (далі - Багатосторонній договір), до яких входили позивач і відповідач.

Договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін і скріплення їх підписів печатками і згідно з частиною третьою статті 631 Цивільного кодексу України його умови застосовуються до відносин між сторонами, що виникли з 01.05.2015. Сторонами цього договору є: (А) суб`єкти електроенергетики, які здійснюють діяльність по виробництву, передачі, розподілу та постачанню електричної енергії на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження (неконтрольована територія), які підписали договір та/або приєдналися до нього; (Б) суб`єкт електроенергетики (його відокремлений підрозділ), який здійснює диспетчерське (оперативно-технологічне) управління на неконтрольованій території (преамбула Багатостороннього договору).

Згідно з п.2.1 Багатостороннього договору метою цього договору є врегулювання правових, економічних та організаційних відносин, пов`язаних з виробництвом, передачею, розподілом, постачанням, придбанням, продажем і споживанням електричної енергії на неконтрольованій території. Договір визначає права, обов`язки і відповідальність сторін цього договору, загальних зборів та Координаційного центру на неконтрольованій території (п. 2.2. Багатостороннього договору).

Відповідно до п. 2.3 Багатостороннього договору, його предметом є:

- визначення принципів, порядку та механізму взаємодії між сторонами договору, які виникають у зв`язку з виробництвом, передачею, розподілом та постачанням, купівлею та продажем електричної енергії на неконтрольованій території;

- встановлення правил і порядку функціонування прозорої і справедливої системи комерційних відносин, визначення фінансових зобов`язань сторін договору в процесі виробництва, передачі, розподілу та постачання, купівлі та продажу електричної енергії на неконтрольованій території;

- встановлення порядку формування цін (тарифів) і розрахунків між сторонами цього договору;

- забезпечення умов для використання сторонами договору своїх повноважень виключно для сприяння ефективному виробництву, передачі, розподілу та постачання, купівлі та продажу електричної енергії на неконтрольованій території;

- забезпечення перегляду, впровадження й удосконалення правил, договорів, обумовлених договором таким чином, щоб враховувати та балансувати інтереси сторін договору, а також споживачів електричної енергії, що знаходяться на неконтрольованій території.

Відповідно до умов Багатостороннього договору сторони договору з моменту набрання його чинності зобов`язані:

- продавати всю електричну енергію на ринку електричної енергії відповідно до умов договору та прямих двосторонніх договорів, укладених відповідно до нього. Перелік споживачів, яким відповідний виробник електричної енергії продає електричну енергію за прямими двосторонніми договорами, затверджується Координаційним центром. Виключення може становити (а) різниця перетоків електричної енергії між підконтрольною та непідконтрольною територією; (б) електрична енергія, що споживається для власних цілей електростанції; (в) електроенергія, що використовується споживачами, що безпосередньо під`єднані до шин виробників; (г) електроенергія, вироблена на електростанціях з встановленою потужністю нижче 20 МВт або на електростанціях, в яких загальний відпуск електроенергії складає менше 100 млн.кВт за минулий рік (п. 2.5.1 Багатостороннього договору);

- укладати двосторонні договори, у тому числі, прямі в порядку та на умовах, передбачених договором (п. 2.5.2 Багатостороннього договору);

- здійснювати покупку та продаж різниці перетоків електроенергії в порядку та на умовах, передбаченою Постановою (п. 2.5.3 Багатостороннього договору).

За змістом пункту 2.6 Багатостороннього договору постачальники здійснюють купівлю електричної енергії у виробників електроенергії за тарифами, затвердженими Координаційним центром, на межі балансової належності електричних мереж (у точках поставки електричної енергії). Постачальники електричної енергії забезпечують збір платежів від споживачів та їх розподіл у відповідності до алгоритму, передбаченого Правилами ринку.

Відповідно до п. 3.1 Багатостороннього договору усі сторони договору надають свою згоду визнавати і виконувати всі умови цього договору, Правил ринку і інших додатків до Багатостороннього договору.

Згідно з п. 4.1 Багатостороннього договору до повноважень загальних зборів відноситься прийняття рішень з таких питань: (4.1.1) обрання Координаційного центру; (4.1.2) внесення змін до договору та додатків до нього за наслідком представлення проекту змін Координаційним центром; (4.1.3) виконання повноважень Координаційного центру з моменту його формування як після підписання договору, так і у випадку виключення одного чи усіх членів Координаційного центру.

У розділі 5 Багатостороннього договору сторони затвердили порядок формування, роботи, а також повноваження Координаційного центру.

Координаційний центр діє на підставі затвердженого ним положення, яке є невід`ємною частиною договору (пункт 5.1. Багатостороннього договору).

Пунктом 5.2 Багатостороннього договору передбачено, що розподіл коштів за електричну енергію здійснюється відповідно до алгоритму, затвердженого Координаційним центром.

До складу Координаційного центру входить по одному представнику від виробників (ЕТГ Донецької області - Зуївської ТЕС, ЕТГ Донецької області - Старобешівської ТЕС, електроенергії з відновлювальних джерел енергії Донецької і Луганської областей), постачальника електроенергії Донецької області, споживачів Донецької і Луганської областей, двоє представників постачальника електроенергії Луганської області, а також один представник Системного оператора без права голосу (п.5.1.1 Багатостороннього договору).

До компетенції Координаційного центру віднесено, зокрема:

- затвердження цін (тарифів) на електричну енергію, що поставляється в межах відповідної неконтрольованої території та між неконтрольованими територіями, на виробництво електричної енергії, на послуги по диспетчеризації, передачі, розподілу та постачанню електричної енергії (п. 5.11.4 Багатостороннього договору);

- здійснення контролю за виконанням сторонами зобов`язань, що передбачені договором (п. 5.11.5 Багатостороннього договору);

- здійснення функцій Розрахункового центра у відповідності з Правилами ринку (підпункт 5.11.9 Багатостороннього договору);

- вирішення інших питань, що стосуються виконання договору (п. 5.11.14 Багатостороннього договору).

Відповідно до п. 5.20 Багатостороннього договору Координаційний центр організовує роботу Розрахункового центру.

До функцій Розрахункового центра при Координаційному центрі відносяться:

- розрахунок цін (тарифів) відповідно до Правил ринку (п.5.20.1 Багатостороннього договору);

- розподіл коштів учасників ринку відповідно до алгоритму, передбаченого Правилами ринку (п. 5.20.2 Багатостороннього договору);

- інші дії, що покладені на Розрахунковий центр договором, Правилами ринку й іншими додатками до нього (п. 5.20.3 Багатостороннього договору).

Для виконання покладених на нього функцій Розрахунковий центр при Координаційному центрі має право, зокрема, отримувати від сторін цього договору документи та іншу інформацію, необхідну для виконання функцій, що передбачені договором (п. 5.21.1 Багатостороннього договору).

Відповідно до Глави ІІІ Багатостороннього договору відносини між сторонами договору, а також сторонами договору і споживачами регулюються договором, діючими двосторонніми договорами, а також договорами, укладеними на виконання Постанови та умов договору.

Сторони договору у взаєминах між собою та зі споживачами використовують типові та примірні договори, затверджені Координаційним центром і нормативно-правовими актами, в частині, що не суперечить положенням Постанови і договору.

При виконанні договорів, укладених між сторонами договору і споживачами використовуються ціни (тарифи), затверджені Координаційним центром, а також умови про розрахунки, передбачені договором і його додатками.

У випадку наявності або при виникненні будь-яких невідповідностей або протиріч положення договору мають переважну силу над Правилами ринку та іншими додатками (пункт 8.2 Багатостороннього договору).

Згідно з п. 9.1 Багатостороннього договору за невиконання або неналежне виконання зобов`язань, передбачених договором, сторони несуть відповідальність передбачену договором.

Учасник ринку визнається таким, що не виконує зобов`язання, якщо він порушив умови цього договору і не виправив їх протягом 10 робочих днів, якщо інший час не визначений Координаційним центром (п. 9.2 Багатостороннього договору).

Відповідно до п. 11.1 Багатостороннього договору договір укладається з моменту його підписання всіма сторонами на строк до 01.03.2016 і вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо жодна зі сторін договору не заявить про його припинення і таку заяву не буде прийнято загальними зборами по представництву Координаційного центру.

Учасник ринку відповідно до п. 11.2 Багатостороннього договору перестає бути стороною тільки в ступені та при обставинах, визначених у розділах 3 та 9 договору.

На дату підписання договір встановлює повне суцільне розуміння сторонами викладених в ньому положень та має перевагу над усіма попередніми договорами в усній або письмовій формах щодо положень, викладених в цьому договорі (п. 17 Багатостороннього договору).

Багатосторонній договір підписаний всіма учасниками ринку без зауважень.

У додатку 1 до Багатостороннього договору затверджений перелік виробників та постачальників електричної енергії, установки яких (обладнання та/або енергетичне обладнання) знаходяться на неконтрольованій території.

Отже, як встановили суди попередніх інстанцій, за Багатостороннім договором позивач є одним з виробників електроенергії на тимчасово неконтрольованій території, в той час як відповідач здійснював діяльність з постачання електричної енергії на території Донецької області.

Додатком №2 до Багатостороннього договору між учасниками Ринку електричної енергії від 11.06.2015 визначені Правила ринку електричної енергії НКТ (далі - Правила)

За змістом наведених Правил:

- виробники - енергогенеруючі підприємства теплових електростанцій, гідрогенеруючих станцій, теплоелектроцентралі, вітрові електростанції, блок-станції та інші виробники, що здійснюють продаж електричної енергії відповідно до умов договору за тарифами, які затверджені Координаційним центром;

- системний оператор - підприємство, що здійснює функції диспетчерського (оперативно-технологічного) управління на НКТ, а також формує прогнозні та фактичні баланси споживання та виробництва електроенергії у межах кожної з областей НКТ, графіків навантаження енергогенеруючого устаткування на наступну добу на цих територіях, здійснює передачу магістральними та міждержавними електричними мережами;

- Розрахунковий центр при Координаційному центрі (Розрахунковий центр) - орган, що здійснює розрахунок прогнозної та фактичної середньовагової ціни ринку електричної енергії, тарифів та дотацій, обчислення необхідних платежів за використану та згенеровану електроенергію, а також збір та розподіл коштів за використану електричну енергію в межах кожної з областей НКТ (розділ 1.1 Правил);

Відповідно до п.1.2.2 Правил сторони договору погоджуються, що результати розрахунків програмного та апаратного забезпечення залежать від отримання системним оператором даних з усіх сторін договору, а також від їх повноти та точності. Системний оператор не несе відповідальності за достовірність даних, котрі він отримує від сторін договору та результати розрахунку програмного забезпечення, якщо він діє відповідно до цих Правил ринку електричної енергії на НКТ.

Відповідальність за своєчасність надання, повноту та достовірність даних, які визначені цими Правилами ринку електричної енергії НКТ, несе сторона договору, яка надає дані (п. 1.2.3 Правил).

Процедура взаємовідносин між системним оператором та відповідними сторонами договору при реалізації цих Правил регламентується Інструкцією про порядок передачі інформації та здійснення розрахунків у відповідності до розділу 9 цих Правил (п. 1.2.5 Правил)

Згідно з п. 2.1.5 Правил відомості, які повинні надавати постачальники: найменування постачальника; точки обліку електричної енергії; наявність АСКУЕ, типи лічильників, клас точності системи обліку електричної енергії; межа балансової належності.

Відповідно до п. 6.3.1 Правил у доповнення до почасових даних вимірювання з метою визначення платежу усі сторони договору повинні направляти Системному оператору за його запитом кінцеві періодичні показники лічильників електричної енергії, виготовленої кожним блоком (кожною електростанцією) та купленою кожним постачальником з використанням наявних лічильників електричної енергії та інших показників виміру.

З метою перевірки достовірності отриманих даних Системний оператор має право перевірки вимірюючого обладнання та системи обліку, які використовуються сторонами договору при зборі даних вимірювання з метою обліку електричної енергії (п. 6.3 Правил).

Згідно з п. 8.1 Правил алгоритм розподілу грошових коштів між постачальниками, виробниками та Системним оператором - це порядок визначення нормативів (часток), належних вказаним Учасникам ринку, в загальній сумі коштів, що надходять від споживачів в якості оплати за електричну енергію, послуги поставки та розподілу електроенергії (за виключенням плати за розподіл електроенергії від споживачів, які купують електроенергію безпосередньо у виробників за прямими договорами).

Норматив розподілу коштів постачальників на розрахунковий місяць розраховується Розрахунковим центром та затверджується Координаційним центром щомісяця. До 25 числа місяця, попереднього розрахунковому місяцю, постачальники надають Розрахунковому центру інформацію щодо прогнозованих обсягів корисного відпуску електроенергії споживачам (додаток 15 до Правил ринку) та фактичних обсягів корисного відпуску електроенергії споживачам (додаток 16 до Правил ринку) із зазначенням обсягів та цін (тарифів) закупівлі електричної енергії поза Ринком електричної енергії (пункти 8.5 та 8.6 Правил).

Відповідно до п. 8.8 Правил з коштів, які надходять від споживачів в якості оплати за електроенергію, послуги поставки та розподілу електричної енергії (за виключенням плати за розподіл електроенергії від споживачів, які купують електроенергію безпосередньо у виробників за прямими договорами), постачальник залишає в своєму розпорядженні кошти відповідно до затверджених нормативів постачальників. Решта коштів не пізніше 2-х робочих днів повинні бути перераховані виробником в якості оплати за куплену електроенергію та послуги з диспетчеризації (окремо із зазначенням призначенням платежу) відповідно до нормативів, які розраховуються Розрахунковим центром, затверджуються Координаційним центром та доводяться постачальнику щодня не пізніше 12 годин розрахункового дня (п. 8.9 Правил).

Відповідно до договору та його додатків Системний оператор виконує, зокрема, такі функції пов`язані з проведенням розрахунків: розрахунок заданого графіку та виробництва електроенергії; складання фізичних балансів електроенергії; підготовка звітної документації згідно з Правилами (п. 9.1.1 Правил).

Відповідно до договору та його додатків Розрахунковий центр виконує, зокрема, такі функції, пов`язані з проведенням розрахунків: збір даних необхідних для проведення розрахунків; розрахунок прогнозної та фактичної середньозваженої ціни ринку, цін купівлі-продажу електроенергії для виробників електроенергії та постачальників електричної енергії; складання балансів електроенергії, купленої та проданої на ринку електроенергії та перетікання електроенергії (п. 9.1.2 Правил).

Згідно з договором, кожний учасник ринку, системний оператор та Розрахунковий центр виконують функції пов`язані із здійсненням розрахунків: надання даних, необхідних для проведення розрахунків; перевірка та підтвердження отриманих від системного оператора та Розрахункового центру результатів розрахунків; участь у процедурах розрахунків у випадках, передбачених Правилами (п. 9.1.3 Правил).

Відповідно до п. 9.6.1 Правил фактичні дані визначаються за показами пристроїв обліку, встановлених в точках обліку. Фактичні дані для проведення розрахунків повинні бути розподілені за розрахунковими періодами, які визначені Правилами ринку, та скориговані з урахуванням розташування лічильника відносно межі ринку НКТ (п. 9.6.2 Правил).

У випадку виникнення спірних питань щодо фактичних даних, кінцеве рішення приймає Системний оператор. У випадку збереження розбіжностей, кінцеве рішення приймає Координаційний центр (п. 9.6.14 Правил).

Пунктом 9.9 Правил визначено процедуру проведення розрахунків платежів.

Розрахунки платежів поділяються на щоденні та звітні за місяць; щоденні розрахунки платежів виконуються Розрахунковим центром на другий день після дня диспетчеризації відповідно до Правил ринку; при виявленні протягом розрахункового місця в щоденних розрахунках помилок, Розрахунковий центр не пізніше ніж через 3 робочих дні здійснює перерахунок, який відображається в інформації у день здійснення перерахунку окремим рядком; зазначена інформація надається учасникам договору та Координаційному центру; у випадку виявлення помилки в розрахунках по закінченню розрахунків за звітними даними Розрахунковий центр повідомляє про це Координаційний центр та відповідні сторони договору; перерахунок здійснюється згідно з рішенням Координаційного центру; розрахунковий центр на підставі підтверджень, отриманих від учасників ринку, проводить остаточні розрахунки за обсягами та вартістю купленої-проданої на ринку до 16-00 10 числа місця, наступного за розрахунковим (п.п. 9.9.1, 9.9.2, 9.9.5, 9.9.6, 9.9.17).

Згідно з п. 9.11.2.2 Правил кошти, які надходять від споживачів постачальникам за електричну енергію, послуги з постачання та розподілу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, протягом наступного робочого дня повинні бути самостійно розподілені Постачальником відповідно до Порядку визначення нормативу розподілу коштів постачальників, який затверджується Координаційним центром на розрахунковий місяць.

Відповідно до рішення Координаційного центру, оформленого протоколом засідання Координаційного центру №1 від 25.06.2015, затверджено типову форму договору купівлі-продажу електроенергії між виробником та постачальником; затверджено тарифи, постановлено, що дія цих тарифів розповсюджується на майбутні періоди (липень та далі) до моменту встановлення обґрунтованих тарифів Координаційним центром; зобов`язано учасників ринку у термін до 30.06.2015 відкрити поточні рахунки з метою проведення розрахунків між споживачами та учасниками ринку; з метою підвищення контролю над цільовим використанням коштів, передбачити у відповідних договорах банківського рахунку розкриття банківської таємниці на користь усіх членів Координаційного центру.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання №13 від 23.09.2015, затверджені зміни до типової форми договору між виробником та постачальником; рішення з питання №2 щодо затвердження тарифів на вересень 2015 року не прийнято.

20.07.2015 між ПАТ "Донбасенерго" (виробник) та ПАТ "ДТЕК Донецькобленерго" (зміна назви на АТ "ДТЕК Донецькі електромережі", постачальник) укладено договір купівлі-продажу електричної енергії №200715-5Д1.2/61 (далі - договір), відповідно до умов якого, виробник зобов`язався продавати електричну енергію, вироблену на Старобешівській ТЕС постачальнику, який здійснює діяльність з постачання електричної енергії за регульованим тарифом на території Донецької області, в місячних обсягах електроенергії, заданих (визначених) Розрахунковим центом виходячи з місячного балансу електроенергії, а постачальник - купувати електричну енергію та здійснювати її оплату відповідно до умов даного договору (пункти 1.1 та 1.2 договору).

Згідно з п. 2.1 договору виробник продає електричну енергію постачальнику в точці (точках) продажу електричної енергії, а постачальник оплачує виробнику вартість придбаної електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами даного договору.

Розрахунковим періодом є календарний місяць (п. 2.3 договору).

Відповідно до п. 3.1.1 договору виробник має право вимагати від постачальника оплату за поставлену електричну енергію в межах коштів, перерахованих постачальнику споживачами відповідно до алгоритму розподілу грошових коштів, передбачених Багатостороннім договором між учасниками ринку електричної енергії; вимагати компенсацію збитків, спричинених виробнику внаслідок порушення постачальником умов даного договору і законодавства.

Згідно з п. 3.4.3 договору постачальник зобов`язався оплачувати згідно з алгоритмом розподілу грошових коштів виробнику вартість фактично придбаної у виробника електричної енергії в порядку, встановленому Багатостороннім договором, і за рахунок коштів, зібраних постачальником від споживачів.

Відповідно до п. 4.1 договору обсяг фактично проданої виробником і придбаної постачальником електричної енергії в розрахунковому місяці визначається Розрахунковим центром при Координаційному центрі в порядку, визначеному Багатостороннім договором між учасниками ринку електричної енергії.

Згідно з п. 5.1 договору тариф на відпущену електричну енергію затверджується відповідно до правил і в порядку, визначених Багатостороннім договором між учасниками ринку електричної енергії.

Розрахунки за придбану постачальником електроенергію здійснюються грошовими коштами в грошовій (готівковій або безготівковій) формах, або в інших формах, не заборонених законодавством, відповідно до умов Багатостороннього договору між учасниками ринку електричної енергії, за рахунок коштів, зібраних від споживачів та відповідно до алгоритму розподілу грошових коштів (пункт 5.2. Договору).

Відповідно до пункту 9.1 договору, останній вступає в силу з моменту його підписання сторонами та його умови застосовуються до відносин сторін, які виникли з 01.05.2015. Договір діє протягом строку дії Постанови КМУ № 263 від 07.05.2015. Припинення строку дії договору не звільняє постачальника від оплати фактично отриманої за договором електричної енергії.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 22.07.2015 №7, затверджені основні вимоги до затвердження прогнозного балансу електроенергії, який складається Системним оператором, за період липня - грудня 2015 року; затверджений алгоритм розподілу коштів учасникам ринку на липень місяць 2015 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 31.07.2015 №9, затверджений прогнозний баланс електроенергії, складений Системним оператором, за період липня - грудня 2015 року; постановлено робочій групі розглянути варіанти коректування алгоритмів розподілу грошових коштів між учасниками ринку в частині зібраних, але не розподілених коштів; встановлено на серпень 2015 року тарифи для споживачів та постачальників на постачання та розподіл електричної енергії, тарифи для виробників.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 28.10.2015 №14, затверджено тарифи на електричну енергію за вересень 2015 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 20.11.2015 №15, затверджено тарифи на електричну енергію за жовтень та листопад 2015 року; зобов`язано Координаційний центр прийняти тарифи та алгоритми на грудень 2015 року до кінця листопада 2015 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 07.12.2015 №16, затверджені тарифи на електричну енергію та алгоритми на грудень 2015 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 30.12.2015 №17, затверджено тарифи на електричну енергію та алгоритми за січень 2016 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 16.02.2016 №18, затверджено тарифи на електричну енергію та алгоритми за лютий 2016 року; постановлено створити робочу групу з оптимізації розрахунку тарифів та алгоритмів; строк збору робочої групи - до 17.02.2016.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 25.04.2016 №19, затверджено тарифи на електричну енергію та алгоритми на березень та квітень 2016 року; відкореговано алгоритм відрахувань в травні - червні між виробниками з урахуванням фактичних платежів за електроенергію та розподілу грошових коштів.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 06.05.2016 №20, затверджено тарифи на електричну енергію та алгоритми на травень 2016 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 14.06.2016 №21, затверджено тарифи на електричну енергію та алгоритми на червень 2016 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 21.07.2016 №22, затверджено тарифи на електричну енергію та алгоритми на липень 2016 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 19.08.2016 №23, затверджено тарифи на електричну енергію за непрямими договорами та алгоритми на серпень 2016 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 27.09.2016 №24, затверджено тарифи на електричну енергію за непрямими договорами та алгоритми на вересень 2016 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 31.10.2016 №25, затверджено тарифи на електричну енергію за непрямими договорами та алгоритми на жовтень 2016 року; встановлено до 10.11.2016 надати робочій групі розрахунок тарифу на генерацію електроенергії; 15.11.2016 - скликати засідання робочої групи з розгляду прогнозованих тарифів на листопад 2016 року.

Рішенням Координаційного центру, оформленого протоколом засідання від 09.02.2017 №26, затверджено тарифи на електричну енергію за непрямими договорами та алгоритми на листопад та грудень 2016 року, січень 2017 року.

15.06.2016 Відокремлений підрозділ "Донбаська електроенергетична система" ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" листом №01-54/1097 направило ПАТ "Донбасенерго" фізичний баланс Донецької області (НКТ) за травень 2015 року - квітень 2016 року.

14.07.2016 Відокремлений підрозділ "Донбаська електроенергетична система" ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" листом №01-54/1238 направило ПАТ "Донбасенерго" фізичний баланс Донецької області (НКТ) за травень, червень 2016 року.


................
Перейти до повного тексту