1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2022 року

м. Київ

справа № 826/10436/18

адміністративне провадження № К/9901/17707/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Стрелець Т.Г.,

суддів: Стеценка С.Г., Тацій Л.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу №826/10436/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕЛЕНА -ПЛЮС» до Державної архітектурно - будівельної інспекції України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області, про визнання протиправним та скасування рішення, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕЛЕНА - ПЛЮС» на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року (суд у складі головуючого судді - Шрамко Ю.Т.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2019 року (колегія суддів у складі головуючого судді - Бужак Н. П., суддів: Костюк Л.О., Пилипенко О.Є.)

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. У липні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Селена-Плюс" (далі - ТОВ «Селена-Плюс») звернулось до суду з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору: Відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту ДАБІ у Київській області №1 від 08.02.2018 року про скасування дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №2 від 27.01.2015 року.

2. Позовна заява мотивована тим, що висновки перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, проведеної відповідачем, є помилковими, оскільки ТОВ «Селена-Плюс» разом із заявою на видачу містобудівних умов і обмежень було подано усі документи, які вимагалися чинним на той момент законодавством. При цьому, наявність містобудівної документації на регіональному та місцевому рівні, на момент подання вищевказаної заяви, не вимагалася.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2019 року, у задоволенні позову відмовлено повністю.

4. Рішення судів мотивовані тим, що в ході судового розгляду справи підтверджено неправомірність виданих позивачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №2 від 27.01.2015 року. Відтак, оскаржуване рішення відповідача про їх скасування є правомірним та таким, що прийняте на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями, ТОВ «Селена-Плюс» звернулося до Верховного Суду із касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати та ухвалити по справі нове рішення. Позовні вимоги задовольнити повністю.

6. Касаційна скарга мотивована тим, що станом на момент отримання спірних містобудівних умов та обмежень позивачем були подані всі необхідні матеріали, визначені чинним на той час законодавством.

7. Верховний Суд ухвалою від 03 липня 2019 року відкрив провадження у справі за вказаною касаційною скаргою.

8. Відповідач відзиву на касаційну скаргу не надавав.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ

9. Відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області 27.01.2015 року надано містобудівні умови та обмеження №2 на забудову земельної ділянки за адресою: Київська область, Броварський район, Калинівська селищна рада на об`єкт: будівництво виробничо-складського комплексу з лабораторними приміщеннями та котельнею, замовник - ТОВ «Селена-Плюс».

10. Відповідно до наказу Держархбудінспекції України від 16.01.2018 року №45 на підставі направлення від 22.01.2018 року №3 головним інспектором будівельного нагляду Інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час видачі містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки від 27.01.2015 року №2, за наслідком чого складено акт від 08.02.2018 року.

11. Під час проведення перевірки контролюючим органом встановлено, що у складі містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки від 27.01.2015 року №2 відсутні викопіювання з топографічно-геодезичного плану М 1:2000, фотофіксація земельної ділянки (з оточенням) та викопіювання з містобудівної документації відповідно до вимог п.3.1, п.3.7 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх складу та змісту, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року N 109 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 липня 2011 року за N 912/19650.

Під час провадження містобудівної діяльності об`єктом нагляду не здійснено містобудівний моніторинг на територію, яка за місцем розташування знаходиться поза межами, встановленими Генеральним планом с.Калинівка, за відсутності Схеми планування Броварського району Київської області та затвердженого детального плану території, до складу якої входить земельна ділянка з кадастровим номером 3221283200:05:003:0011, Відділом в порушення вимог містобудівного законодавства прийнято рішення про надання ТОВ «Селена-Плюс» МБУО від 27.01.2015 року №2 на відповідний об`єкт, чим порушено вимоги розділу 3 Положення про відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації, діючого на час прийняття рішення про видачу МБУО № 2 від 27.01.2015 року, вимоги п. 7 ст. 2, ч. 1 ст. 14 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», вимоги ст. 13 Закону України «Про основи містобудування», вимоги ч. 2 ст. 5, ч. 1, ч.2 ст. 6, ст. 7, ст. 19, ст. 23, ст. 29, п. 6 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», п. 2.2, п. 3.1, п. 3.6 «Порядку проведення містобудівного моніторингу», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України» від 01.09.2011 року № 170.

12. За наслідком проведення вищезазначеної перевірки Департаментом ДАБІ у Київській області прийнято рішення від 08.02.2018 року №1 про скасування дії містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки №2 від 27.01.2015 року, прийнятого Відділом містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації Київської області.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

13. Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що перевірка законності судових рішень судів першої та апеляційної інстанції, згідно зі статтею 341 КАС України, здійснюється виключно у частині застосування норм матеріального та процесуального права.

14. Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

15. 8 лютого 2020 року набрали чинності зміни до КАС України, внесені Законом України від 15 січня 2020 року № 460-IX «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ».

16. За правилом пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» зазначеного Закону касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

17. За наведених підстав касаційний розгляд здійснюється за правилами, що діяли до набрання чинності цим Законом, а саме за правилами КАС України в редакції зі змінами, внесеними Законом України від 19 грудня 2019 року № 394-IX.

18. Аналізуючи доводи, викладені у касаційній скарзі, колегія суддів Верховного Суду дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення з огляду на наступне.

Згідно ст. 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI) передбачають, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.

Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

19. Як вбачається зі встановлених по справі обставин, підставами для скасування містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки №2 від 27.01.2015 року стали:

- відсутність у складі містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки від 27.01.2015 року №2 викопіювання з топографічно-геодезичного плану М 1:2000, фотофіксація земельної ділянки (з оточенням) та викопіювання з містобудівної документації відповідно до вимог п.3.1, п.3.7 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх складу та змісту, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 року №109;

- відсутність містобудівного моніторингу земельної ділянки з кадастровим номером 3221283200:05:003:0011, яка за місцем розташування знаходиться поза межами, встановленими Генеральним планом с.Калинівка, за відсутності Схеми планування Броварського району Київської області та затвердженого детального плану території.

20. З цього приводу колегія суддів Верховного Суду зазначає наступне.


................
Перейти до повного тексту