1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2022 року

м. Київ

справа № 300/1664/20

адміністративне провадження № К/9901/35587/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Дашутіна І.В.,

суддів: Шишова О.О., Яковенка М.М.,

розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 березня 2021 року (головуючий суддя: Тимощук О.Л.) та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 липня 2021 року (колегія суддів: Курилець А.Р., Заверуха О.Б., Затолочний В.С.) у справі №300/1664/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Перфект Пак» до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

У липні 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ПЕРФЕКТ ПАК" (надалі також позивач, ТОВ "ПЕРФЕКТ ПАК"), від імені якого діє директор Телішевський Сергій Михайлович 13.07.2020 звернулося в суд з позовною заявою до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (надалі також відповідач), у якій просить визнати протиправними і скасувати складені 12.03.2020 податкові повідомлення-рішення:

- №0001670505, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2 016 345 гривень 00 копійок та застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 1 008 173 гривні 00 копійок;

- №0005113306, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 60 672 гривні 87 копійок та застосовано штрафну (фінансову) санкцію у сумі 40 554 гривні 65 копійок;

- №0005123306, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 5 056 гривень 07 копійок та застосовано штрафну (фінансову) санкцію у сумі 3 379 гривень 55 копійок;

- №0005103306, яким до позивача застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 1020 гривень 00 копійок.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 березня 2021 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 12.03.2020 за №0005113306, №0005123306, №0005103306.

У задоволенні решти вимог відмовлено.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ - 43142559) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕРФЕКТ ПАК" (код ЄДРПОУ - 37711540) сплачений ним судовий збір, пропорційно до розміру задоволених позовних вимог, що становить 735 (сімсот тридцять п`ять) гривень 70 копійок.

Задовольняючи частково позовні вимоги суд першої інстанції, з висновком якого погодився і апеляційний суд, указав, що відповідачем доведено заниження позивачем податку на прибуток в період, що перевірявся. Як зазначив суд, у позивача відсутня розумна економічна причина (ділова мета) під час здійснення господарської діяльності, оскільки допитані судом контрагенти позивача отримували ТМЦ безкоштовно, а продавали в сукупності за значні суми.

Щодо висновків контролюючого органу в частині заниження податку на доходи фізичних осіб та військового збору, що в свою чергу потягло винесення податкових повідомлень-рішень від 12.03.2020 за №0005113306, №0005123306, №0005103306, суд зазначив про помилковість трактування норм матеріального права відповідачем. Суд указав, що відповідач повинен віднести суми, сплачені за договорами поставки у зв`язку з встановленням фіктивності господарських операцій до завищення витрат, а не до заробітної плати. Суд також зазначив про помилковість посилання в спірних правовідносинах відповідачем на те, що у разі якщо після внесення до Державного реєстру запису про припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізична особа продовжує провадити таку діяльність, вважається, що вона розпочала таку діяльність без взяття її на облік як самозайнятої особи. У правовідносинах, що виникли в позивача та фізичних осіб-підприємців, що припинили підприємницьку діяльність господарські операції відбулися до їх припинення, тому оплати за виконані роботи на підставі договору поставки повинні обліковуватися як складові саме діяльності зазначених осіб як фізичних осіб-підприємців. Окрім цього відповідач не заперечував, що кошти за договорами поставки були сплачені на рахунки контрагентів саме як фізичних осіб-підприємців на виконання зазначених договорів.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 липня 2021 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області залишено без задоволення.

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Перфект Пак" задоволено.

Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30 березня 2021 року у справі № 300/1664/20 в частині відмови в задоволенні позовних вимог скасовано та прийнято в цій частині постанову, якою позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Перфект Пак" задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 12.03.2020 №0001670505.

В решті рішення суду першої інстанції залишено без змін.

Стягнуто з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності,20, код ЄДРПОУ 43142559) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Перфект Пак" (78405, Івано-Франківська область, м.Надвірна, вул.Комунальна,2, код ЄДРПОУ 37711540) судовий збір в сумі 31530 гривень.

Суд, скасовуючи рішення суду першої інстанції в частині позовних вимог, зазначив, що матеріалами справи підтверджено виконання сторонами правочинів, укладених між позивачем та контрагентами, а контролюючим органом не обґрунтовано, що господарські зобов`язання не були спрямовані на реальне настання правових наслідків, обумовлених сторонами. Щодо висновків контролюючого органу в частині заниження податку на доходи фізичних осіб та військового збору, що в свою чергу потягло винесення податкових повідомлень-рішень від 12.03.2020 за №0005113306, №0005123306, №0005103306, то колегія суддів погодилась з висновками суду першої інстанції про помилковість трактування норм матеріального права відповідачем.

Судами попередніх інстанцій під час розгляду справи установлено:

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю "ПЕРФЕКТ ПАК" зареєстроване 14.06.2011. Види діяльності - 16.24 Виробництво дерев`яної тари (основний); 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво; 20.14 Виробництво інших основних органічних хімічних речовин; 22.21 Виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 35.14 Торгівля електроенергією; 35.13 Розподілення електроенергії; 35.12 Передача електроенергії; 35.11 Виробництво електроенергії.

Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області за результатами документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Перфект ПАК» з питань дотримання вимог податкового законодавства з 01.01.2016 по 30.09.2019, валютного законодавства за період з 01.10.2016 по 30.11.2019, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.10.2016 по 30.09.2019, іншого законодавства за період з 01.10.2016 по 30.09.2019 складено акт перевірки №116/09-19-05-05/37711540 від 11.02.2020 (том 1, а.с.13-82).

Висновками акту встановлено порушення ТОВ «Перфект ПАК»:

1. пп. 14.1.11, 14.1.257 п.14.1 ст. 14, п.44.1, 44.2, ст. 44 пп.134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із внесеними змінами та доповненнями) (надалі, також - ПК України), п. 5, п. 6, п. 7, п. 10, п. 11 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України №318 від 31.12.1999, у результаті чого занижено податок на прибуток в період, що перевірявся всього в сумі 2107420 грн, в т. ч. 1 квартал 2017 року в сумі 16988 грн, за 1 півріччя 2017 року в сумі 16988 грн, за 3 квартал 2017 року в сумі 126241 грн, за 2017 рік в сумі 339761 грн, за 1 квартал 2018 року в сумі 123235 грн, за 1 півріччя 2018 року в сумі 323404 грн, за 3 квартал 2018 року в сумі 747124 грн, за 2018 рік в сумі 947175 грн, за 1 квартал 2019 року в сумі 347045 грн, за 1 півріччя 2019 року в сумі 565382 грн, за 3 квартал 2019 року в сумі 820484 грн;

2. п. 51.1 ст. 51, п.176.2 «б», ст. 176 ПК України, порядку заповнення та подання податковим агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку, в частині відображено доходи громадян з податковими номерами фізичних осіб, які закрито в зв`язку з повідомленням про смерть, або які є недійсні, дата прийняття на роботу перевищує дату звільнення, а також заниження в розрахунку нарахованої зарплати між даними бухгалтерського обліку за 2-4 квартали 2017 року та 1-3 квартали 2018;

3. порушення ст. 162, ст. 163, п. 164.1 ст. 164, п. 167.1 ст. 167, ст. 168 ПК України - заниження суми місячного оподаткованого доходу, внаслідок чого збільшено суму податкового зобов`язання по податку на доходи фізичних осіб на 60678,87 грн в тому числі за червень 2019 року в сумі 9000 грн, липень 2019 року в сумі 33840 грн, серпень 2019 року в сумі 16932,87 грн, вересень 2019 в сумі 900 грн;

4. п.п.1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу ХХ та ст. 162, ст. 163, п. 164.1 ст. 164, п. 167.1, ст. 167, ст. 168, п. 171.2, ст. 171, п. 173.3 ст. 173 ПК України - заниження суми місячного оподаткованого доходу, внаслідок чого збільшено суму податкового зобов`язання в військового збору на 5056,07 грн, у тому числі за червень 2019 року в сумі 750 грн, липень 2019 року в сумі 2 820 грн, серпень 2019 року в сумі 1 411,07 грн, вересень 2019 року в сумі 75 грн.

Не погоджуючись із актом перевірки, позивачем 24.02.2020 начальнику ГУ ДПС у Івано-Франківській області подано заперечення на акт документальної планової виїзної перевірки №116/09-19-05-05/37711540 від 11.02.2020 (том 1, а.с. 83-93).

За результатами розгляду заперечення на акт перевіри відповідачем надано відповідь на заперечення ТОВ «Перфект Пак» на акт перевірки, у якому пункт 1 висновку акта перевірки викладено в такій редакції:

1. пп. 14.1.11, 14.1.257 п.14.1 ст. 14, п.44.1, 44.2, ст. 44 пп.134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із внесеними змінами та доповненнями) (надалі, також - ПК України), п. 5, п. 6, п. 7, п. 10, п. 11 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України №318 від 31.12.1999, у результаті чого занижено податок на прибуток в період, що перевірявся всього в сумі 2016345 грн, у т. ч., за 3 квартал 2017 року в сумі 109253 грн, за 2017 рік в сумі 322773 грн, за 1 квартал 2018 року в сумі 123235 грн, за 1 півріччя 2018 року в сумі 323404 грн, за 3 квартал 2018 року в сумі 747124 грн, за 2018 рік в сумі 947175 грн, за 1 квартал 2019 року в сумі 347045 грн, за 1 півріччя 2019 року в сумі 518209 грн, за 3 квартал 2019 року в сумі 746397 грн.

На підставі акта перевірки №116/09-19-05-05/37711540 від 11.02.2020 відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення:

№0001670505 від 12.03.2020, за порушення п.44.1, 44.2, ст. 44 пп.134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із внесеними змінами та доповненнями), п. 5, п. 6, п. 7, п. 10, п. 11 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України №318 від 31.12.1999 та застосовано штрафні (фінансові) санкції (нараховано пеню) на підставі п. 123.1 ст. 123 розд. 2 ПК України, у зв`язку з цим збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 2016345 грн та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в розмірі 1 008 173 грн (том 1, а.с.103);

№0005103306 від 12.03.2020, за порушення п. 51.1 ст. 51, п. 176.2 ст. 176 ПК України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 1020 грн за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді зарплати (том 1, а.с.105);

№0005113306 від 12.03.2020, за порушення ст. 162, ст. 163, п. 164.1 ст.164, п. 167.1 ст. 167, ст. 168, п. 171.2 ст. 171, п. 173.3 ст.173 ПК України та застосовано штрафні санкції в результаті чого збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб в загальному розмірі 101227,52 грн, зокрема 60672,87 за основним зобов`язанням та 40554,65 за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);

№005123306 від 12.03.2020, за порушення п.п.1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу ХХ та ст. 162, ст. 163, п. 164.1 ст. 164, п. 167.1, ст. 167, ст. 168, п. 171.2, ст. 171, п. 173.3 ст. 173 ПК України збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 8435,62 грн, у тому числі за податковим зобов`язанням в сумі 5056,07 грн та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 3379,55 грн (том 1, а.с.108).

Позивач скористався правом адміністративного оскарження податкових повідомлень рішень від 12.03.2020 №0001670505, №0005103306, №0005113306, №00051223306 до Державної податкової служби України, проте рішеннями про результати розгляду скарг №18221/6/99-00-08-05-01-06 від 04.06.2020 податкові повідомлення-рішення залишені без змін, а скарга без задоволення (том 1, а.с.110-114).

Не погоджуючись із винесеними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду з метою захисту своїх порушених прав.

Судами також установлено, що в основі винесених оскаржених податкових повідомлень-рішень міститься висновок контролюючого органу, відображений в акті перевірки та змінах до нього, про те, що в господарських взаємовідносинах позивача з фізичними особами-підприємцями: ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 ; ОСОБА_6 ; ОСОБА_7 ; ОСОБА_8 , відсутній реальний товарний характер. Інші спірні податкові повідомлення-рішення винесені в зв`язку з висновком контролюючого органу про те, що кошти, які поступили в зв`язку з виконанням договірних умов після припинення підприємницької діяльності контрагентами вважаються їх заробітною платою а тому обкладаються податком на доходи фізичних осіб та військовим збором. Тому, в межах дослідження реальності господарських операцій, суд надаватиме оцінку господарським взаємовідносинам по кожному контрагенту.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України, ОСОБА_1 зареєстрований фізичною особою підприємцем 27.05.2019. Види діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний); 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 33.17 Ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів; 33.19 Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устаткування. Запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, внесено 25.06.2019 на підставі власного рішення.

Реальність господарських операцій з ФОП ОСОБА_1 позивач підтверджує договором поставки №03/06-19 від 03.06.2019, який не надано контролюючому органу до перевірки. За умовами договору ФОП ОСОБА_1 (постачальник) та ТОВ «ПЕРФЕКТ ПАК» (покупець), постачальник зобов`язується передати товар, а продавець прийняти та оплатити (пункт 1.1). Пунктом 5.3. договору передбачено, що відвантаження товару відбувається зі складу постачальника та на умовах Інкотермс, пунктом 5.6 договору передбачено, що товар супроводжується наступними документами: - видаткова накладна; товарно-транспортна накладна; інші документи (за необхідності). Пунктом 6.1 договору визначено, що розрахунки за даним договором здійснюється покупцем шляхом банківського переказу грошових коштів на рахунок постачальника протягом 21 календарного дня з дня поставки товарну/ можлива передоплата/ можливе збільшення строку оплати (том 3, а.с.8-11).

Виконання договору позивач підтверджує виписками по рахунку 631 позивача щодо ФОП ОСОБА_1 (том 3, а.с.14, 15), платіжними доручення про перерахування ФОП ОСОБА_1 коштів (том 3, а.с.22-32); видатковими накладними (том 3, а.с.33, 34, 36, 37, 39, 40, 42, 43, 45, 46), товарно-транспортирними накладними (надалі також ТТН) (том 3, а.с.35, 38, 41, 44, 47), актами прийому палетної заготовки (том 6 ,а.с.120-124).

Проте, судом встановлено, що підписи виконані на договорі поставки (том 3, а.с.11) та на видаткових накладних, ТТН візуально різні. У видатковій накладній №РН-0000003 від 07.06.2019 (том 3, а.с.36), №РН-0000005 від 21.06.2019 (том 3, а.с.42), №РН-0000004 від 21.06.2019 (том 3, а.с.45) визначено особу, яка відвантажила « ОСОБА_9 », рахунок-фактуру №СФ-0000006 від 20.06.2019 (том 3, а.с.40) не підписано. Довіреності на право підпису ОСОБА_9 документів ФОП ОСОБА_1 суду не надано. Окрім цього, ФОП ОСОБА_10 відомості про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність не подавались до контролюючого органу, податкова звітність за 2019 рік не подавалися, звітність за формою 1ДФ також не подавалася.

Щодо пояснень ОСОБА_1 , копія якого знаходиться в матеріалах справи, то суд не може його прийняти як належний та допустимий доказ, оскільки на договорі поставки та поясненнях підписи різняться. Для підтвердження чи спростування фактів вказаних у поясненнях суду не вдалося допитати ОСОБА_1 у зв`язку з хворобою та, виходячи з пояснень свідка ОСОБА_11 , сімейною трагедією, пов`язаною зі смертю сина.

Господарські взаємовідносини позивача із фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ).

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_2 зареєстрована фізичною особою-підприємцем 16.01.2018. Види діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний); 02.10 Лісівництво та інша діяльність у лісовому господарстві; 02.20 Лісозаготівлі; 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво; 16.21 Виробництво фанери, дерев`яних плит і панелей, шпону; 16.22 Виробництво щитового паркету; 16.23 Виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів; 16.24 Виробництво дерев`яної тари; 16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння; 43.31 Штукатурні роботи; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.34 Малярні роботи та скління; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів. н. в. і. у.; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.10 Складське господарство; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів. Запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, внесено 10.12.2019 на підставі власного рішення. Суд також зазначає, що окрім вказаного запису в реєстрі наявні ще два записи про реєстрацію та припинення фізичної особи-підприємця за вказаним ідентифікаційним номером.

Реальність господарських операцій з ФОП ОСОБА_2 позивач підтверджує договором поставки №01/10-18 від 01.10.2018, який не надано контролюючому органу до перевірки. За умовами договору ФОП ОСОБА_2 (постачальник) та ТОВ «ПЕРФЕКТ ПАК» (покупець), постачальник зобов`язується передати товар, а продавець прийняти та оплатити (пункт 1.1). Пунктом 5.3. договору передбачено, що відвантаження товару відбувається зі складу постачальника та на умовах Інкотермс, пунктом 5.6 договору передбачено, що товар супроводжується наступними документами: - видаткова накладна; товарно-транспортна накладна; інші документи (за необхідності). Пунктом 6.1 договору визначено, що розрахунки за даним договором здійснюється покупцем шляхом банківського переказу грошових коштів на рахунок постачальника протягом 21 календарного дня з дня поставки товарну/ можлива передоплата/ можливе збільшення строку оплати (том 3, а.с.95-98).

Виконання договору підтверджується: накладними; ТТН; рахунками; оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 631 (том 3, а.с.48-90). Проте, при вивченні первинних документів судом встановлено проставлення візуально різних підписів на первинних документах на томі 3 а.с.48-53 в порівнянні з томом 3 а.с.54-59 та томом 3 а.с.60-89, актом прийому палетної заготовки (том 6, а.с. 109-119).

Окрім цього, що не спростовано позивачем, до перевірки не надано видаткові накладні та документи щодо транспортування ТМЦ від постачальника та покупця, ФОП ОСОБА_2 відомості про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність не подавались, що підтверджує відсутність можливість зберігання продукції, за 2018 різ задекларовано 311000 грн, а за 2019 рік звітність не подавалася, в тому числі не подавалася звітність 1 ДФ.

Господарські взаємовідносини позивача із фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ).

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_3 зареєстрований фізичною особою підприємцем 11.03.2003. Види діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний); 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів. Запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, внесено 10.05.2019, на підставі власного рішення.

Реальність господарських операцій з ФОП ОСОБА_3 позивач підтверджує договором поставки №30/05-2016 від 30.05.2016. За умовами договору ФОП ОСОБА_3 (продавець) та ТОВ «ПЕРФЕКТ ПАК» (покупець), постачальник зобов`язується постачати в обумовлені строки товар (передавати у власність покупця), а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його, відповідно до умов даного договору (пункт 1.1 договору). Предметом поставки є піддони дерев`яні, палетна заготовка та інші товари (пункт 2.1 договору). Постачання здійснюється зі складу постачальника (пункт 3.1 договору). Пунктом завантаження товару за цим договором є склад постачальника (пункт 3.3 договору). Відповідно до частини 4 договору вартість кожної партії товару, що поставляється згідно з цим договором визначається відповідно до накладних. Вартість доставки включена у вартість товару. Розрахунки за кожну узгоджену, згідно п. 2.2.2 даного договору партію товару здійснюються в безготівковому порядку на протязі 21 дня від поставки товару. Даний договір набирає чинності з моменту підписання сторонами і діє до 31.12.2018 (пункт 6.1 договору) (том 2, а.с.119).

Виконання договору підтверджується: оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 631, ТТН, накладними, рахунками (том 2, а.с.124-170), актами прийому палетної заготовки (том 5, а.с.65-71, том 6, а.с.139-153).

ФОП ОСОБА_3 відомості про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність до контролюючого органу не подавав, за 2017 рік задекларовано 656809 грн, а за 2018 рік звітність не подавалася, в тому числі не подавалася звітність 1 ДФ.

Господарські взаємовідносини позивача із фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 (ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ).

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_4 зареєстрований фізичною особою підприємцем 10.08.2017. Види діяльності: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво; 16.24 Виробництво дерев`яної тари. Запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, внесено 16.09.2019, на підставі власного рішення.

Реальність господарських операцій з ФОП ОСОБА_4 позивач підтверджує договором поставки №05/09-2017 від 05.09.2017. За умовами договору ФОП ОСОБА_4 (постачальник) та ТОВ «ПЕРФЕКТ ПАК» (покупець), постачальник зобов`язується постачати в обумовлені строки товар (передавати у власність покупця), а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його, відповідно до умов даного договору (пункт 1.1 договору). Предметом поставки є піддони дерев`яні, палетна заготовка та ін. (пункт 2.1 договору). Постачання здійснюється зі складу постачальника (пункт 3.1 договору). Пунктом завантаження товару за цим договором є склад постачальника (пункт 3.3 договору). Відповідно до частини 4 договору вартість кожної партії товару, що поставляється згідно з цим договором визначається відповідно до накладних. Вартість доставки включена у вартість товару. Розрахунки за кожну узгоджену, згідно п. 2.2.2 даного договору партію товару здійснюється в безготівковому порядку на протязі 21 днів від поставки товару. Даний договір набирає чинності з моменту підписання сторонами і діє до 31.12.2019 (пункт 6.1 договору) (том 3, а.с.167-168).

Виконання договору підтверджується: ТТН, видатковими накладними, карткою рахунку 281, подорожніми листами (том 3, а.с.157-168, 224-250, том 4, а.с.1-249, том 5, а.с.1-55). Судом підтверджено посилання контролюючого органу в акті перевірки на те, що в ТТН де зазначено водій ОСОБА_12 , замовник ТОВ «Перфект Пак», місце навантаження м. Львів, розвантаження м. Стрий, відсутні дані навантаження товарів, в подорожних листах відсутні дані щодо вантажовідправника ФОП ОСОБА_4

ФОП ОСОБА_4 відомості про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність до контролюючого органу не подавалися, податкова звітність не подавалася, в тому числі не подавалася звітність 1 ДФ.

У судовому засіданні свідок ОСОБА_4 спростував інформацію, наведену в листі №84/7/09-19-21-05 від 30.01.2020 про те, що ОСОБА_13 запропонував йому за вигоду зареєструватися підприємцем. Повідомив суду, що здійснював підприємницьку діяльність, проте, не зміг надати пояснення про те, яким чином здійснювалися розрахунки, як і ким оформлялися документи бухгалтерського та податкового обліку, з яких місць і де здійснювалося навантаження ТМЦ. Таким чином, суд уважає свідчення ОСОБА_4 недостатнім доказом, у підтвердження реальності господарських операцій з позивачем. Також, суд не вважає письмові пояснення ОСОБА_4 від 01.02.2021, подані суду 03.03.2021 (том 8, а.с.127) достовірним доказом в даній справі, оскільки такі за своїм змістом суперечать показанням, наданим цим ж свідком під присягою, а визначена (вже виправлена) дата складення пояснення охоплює події, які мали місце в часі пізніше, а ніж сам письмовий документ та про які його автор фактично не міг знати, на момент його підписання.

Господарські взаємовідносини позивача із фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (ідентифікаційний номер НОМЕР_4 ).

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_5 зареєстрований фізичною особою підприємцем 08.05.2018. Види діяльності: 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво (основний); 16.24 Виробництво дерев`яної тари; 16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, внесено 05.07.2019, на підставі власного рішення.

Реальність господарських операцій з ФОП ОСОБА_5 позивач підтверджує договором поставки №17/07-18 від 17.07.2018. За умовами договору ФОП ОСОБА_5 (постачальник) та ТОВ «ПЕРФЕКТ ПАК» (покупець), постачальник зобов`язується передати товар, а продавець прийняти та оплатити (пункт 1.1). Пунктом 5.3. договору передбачено, що відвантаження товару відбувається зі складу постачальника та на умовах Інкотермс, пунктом 5.6 договору передбачено, що товар супроводжується наступними документами: - видаткова накладна; товарно-транспортна накладна; інші документи (за необхідності). Пунктом 6.1 договору визначено, що розрахунки за даним договором здійснюються покупцем шляхом банківського переказу грошових коштів на рахунок постачальника протягом 21 календарного дня з дня поставки товару/ можлива передоплата/ можливе збільшення строку оплати (том 1, а.с.255-256).

Виконання договору підтверджується: оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 631, видатковими накладними, ТТН, актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) (том 1, а.с.259-260, том 2, а.с.1-88), актами прийому палетної заготовки (том 5, а.с. 125-138) Судом встановлено, що усі перевізники укладали договори про перевезення ТМЦ безпосередньо з позивачем, оплата та надання послуг перевезення здійснювалася також безпосередньо позивачем. Проте, вивчаючи первинні документи встановлено, що вони від імені ОСОБА_5 підписані різними підписами, у видаткових накладних відсутні ініціали та посади осіб, що їх підписали.

ФОП ОСОБА_5 відомості про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність до контролюючого органу не подавалися, звітність за 2018 та 2019 подавалася без зазначення доходів, звітність 1ДФ не подавалася.

Господарські взаємовідносини позивача із фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 (ідентифікаційний номер НОМЕР_5 ).

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_6 зареєстрований фізичною особою підприємцем 08.11.2017. Види діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний); 02.20 Лісозаготівлі; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.10 Складське господарство. Запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, внесено 18.10.2018, на підставі власного рішення.

Реальність господарських операцій з ФОП ОСОБА_6 позивач підтверджує договором поставки №П 25/09-2017 від 30.03.2018, який не надано контролюючому органу до перевірки. За умовами договору ФОП ОСОБА_6 (продавець) та ТОВ «ПЕРФЕКТ ПАК» (покупець), продавець приймає на себе зобов`язання передати у власність покупця матеріальні цінності (дерев`яні піддони, дерев`яну заготовку, пакувальні матеріали та інше), а покупець - прийняти та оплатити зазначений товар (пункт 1.1 договору). Товар, який передається у власність покупця за даним договором супроводжується наступною документацією: а) видаткова накладна, в якій зазначається перелік, кількість та вартість переданого за договором товару, а також сума, яку продавець повинен за нього сплатити; б) податкова накладна (у випадках, передбачених чинним законодавством); в) супровідними документами, які підтверджують якість та технічні характеристики продукції у відповідності до чинного законодавства України (пункт 1.2 договору). Поставка продукції, здійснюється зі складу постачальника за його рахунок, на умовах DDP Інкотермс 2010. Розрахунок за даним договором здійснюється у національній валюті (пункт 2.6 договору) (том 2, а.с.89-91).

Виконання договору підтверджується: накладними, рахунками, ТТН, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 631 (том 2, а.с. 93-114), актами прийому палетної заготовки (том 5, а.с.56-64).

ФОП ОСОБА_6 відомості про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність до контролюючого органу не подавалися, податкова звітність не подавалася, в тому числі не подавалася звітність 1 ДФ.

Господарські взаємовідносини позивача із фізичною особою-підприємцем ОСОБА_7 (ідентифікаційний номер НОМЕР_6 ).

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_7 зареєстрований фізичною особою підприємцем 03.05.2019. Види діяльності: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 46.24 Оптова торгівля шкірсировиною, шкурами та шкірою; 16.24 Виробництво дерев`яної тари; 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво. Запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, внесено 31.12.2020, на підставі власного рішення.

Реальність господарських операцій з ФОП ОСОБА_7 позивач підтверджує договором поставки № 01/07/2019 від 01.07.2019, який не надано контролюючому органу до перевірки. За умовами договору ФОП ОСОБА_7 (постачальник) та ТОВ «ПЕРФЕКТ ПАК» (покупець), постачальник зобов`язується в обумовлені сторонами строки поставити покупцю товар, а покупець зобов`язується прийняти товар і оплатити його, відповідно до умов цього договору (пункт 1.1 договору). Предметом цього договору є піддони дерев`яні, палетна заготовка та ін (пункт 1.2. договору). Постачання здійснюється зі складу постачальника, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (пункт 3.1 договору). Розрахунки за кожну узгоджену, згідно з п. 2.2.2 даного договору, партію товару здійснюється в безготівковому порядку в строк не більше 30 тридцяти днів від поставки товару (пункт 4.3 договору) (том 2, а.с.171-173).

Виконання договору підтверджується: видатковими накладними, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 631, картками рахунку 281 (том 2, а.с.177-229).

ФОП ОСОБА_7 відомості про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність до контролюючого органу не подавалися, звітність 1 ДФ також не подавалася.

У свідченнях під присягою свідок ОСОБА_7 не зміг чітко пояснити ким, на підставі чого, та яким чином здійснювалося оформлення документів первинного бухгалтерського та податкового обліку, тому покази свідка ОСОБА_7 жодним чином не підтверджують реальність господарських операції з позивачем.

Господарські взаємовідносини позивача із фізичною особою-підприємцем ОСОБА_8 (ідентифікаційний номер НОМЕР_7 ).

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_8 зареєстрований фізичною особою підприємцем 27.12.2018. Види діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний); 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Реальність господарських операцій з ФОП ОСОБА_8 позивач підтверджує договором поставки № 02/01-19 від 02.01.2019. За умовами договору ФОП ОСОБА_8 (постачальник) та ТОВ «ПЕРФЕКТ ПАК» (покупець), постачальник зобов`язується в обумовлені сторонами строки поставити покупцю товар, а покупець зобов`язується прийняти товар і оплатити його, відповідно до умов цього договору (пункт 1.1 договору). Відвантаження товару відбувається зі складу постачальника та на умовах Інкотермс (пункт 5.4 договору). Пунктом 5.6 договору передбачено, що товар супроводжується наступними документами: - видаткова накладна; товарно-транспортна накладна; інші документи (за необхідності). Пунктом 6.1 договору визначено, що розрахунки за даним договором здійснюються покупцем шляхом банківського переказу грошових коштів на рахунок постачальника протягом 21 календарного дня з дня поставки товару/ можлива передоплата/ можливе збільшення строку оплати (том 3, а.с.99-100).

Виконання договору підтверджується: накладними, ТТН, розрахунками кубатури, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 631 (том 2, а.с.101-156, 169-223), акт про вихід продукції та розхід матеріалів по розпиловці заготовок (том 7, а.с. 188-190).

ФОП ОСОБА_8 відомості про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність до контролюючого органу не подавались, звітність 1 ДФ також не подавалася. Також, виходячи з матеріалів справи, ФОП ОСОБА_8 як заготівельник продукції з дерева повинен при транспортуванні оформляти ТТН-ліс, що не було зроблено.


................
Перейти до повного тексту