1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


Постанова

Іменем України

29 червня 2022 року

місто Київ

справа № 554/897/21

провадження № 61-13017св21

Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду: Погрібного С. О. (суддя-доповідач), Гулейкова І. Ю., Ступак О. В.,

учасники справи:

позивач - ОСОБА_1,

відповідачі: Департамент культури, молоді та спорту Полтавської міської ради, Комунальний заклад "Полтавська дитячо-юнацька спортивна школа "Полтава",

розглянув у попередньому судовому засіданні в порядку письмового провадження касаційну скаргу Департаменту культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради на рішення Октябрського районного суду м. Полтави від 07 квітня 2021 року, постановлене суддею Материнко М. О., та постанову Полтавського апеляційного суду від 30 червня 2021 року, ухвалену колегією суддів у складі Лобова О. А., Дорош А. І., Триголова В. М.,

ВСТАНОВИВ:

І. ФАБУЛА СПРАВИ

Стислий виклад позиції позивача

ОСОБА_1 у лютому 2021 року звернувся до суду з позовом до Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради, Комунального закладу "Полтавська дитячо-юнацька спортивна школа "Полтава" (далі - КЗ "ПДЮСШ "Полтава") про визнання незаконним та скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Свої вимоги позивач обґрунтовував тим, що з 12 серпня 2020 року він працював на посаді директора КЗ "ПДЮСШ "Полтава" за строковим трудовим договором (контрактом) на визначений термін з 12 серпня 2020 року до 11 серпня 2025 року. За час роботи на займаній посаді жодного разу не порушував трудову дисципліну, умови контракту, стягнень не мав.

Наказом Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради від 12 січня 2021 року № 42-К "Про звільнення ОСОБА_1" контракт з ним розірвано, звільнено на підставі пункту 1 частини першої статті 41 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України), за одноразове грубе порушення трудових обов`язків. Підставою для видання наказу про звільнення став акт службового розслідування в КЗ "ПДЮСШ "Полтава".

Позивач зазначав, що звільнення на підставі пункту 1 частини першої статті 41 КЗпП України є незаконним, оскільки звільнення за одноразове грубе порушення трудових обов`язків можливе лише у разі разового грубого порушення. Наказ про звільнення не містить відомостей про одноразове грубе порушення із зазначенням конкретних трудових обов`язків, що не виконані.

На підставі викладеного ОСОБА_1 просив:

- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради від 12 січня 2021 року № 42-К "Про звільнення ОСОБА_1";

- поновити його на роботі в КЗ "ПДЮСШ "Полтава" на посаді директора з дня звільнення;

- стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу з дня звільнення до дня поновлення на роботі.

Стислий виклад заперечень інших учасників справи

Департамент культури, молоді та спорту Полтавської міської ради заперечував проти задоволення позову, вважаючи його безпідставним, необґрунтованим та не доведеним належними та допустимими доказами.

Стислий виклад змісту рішень судів першої та апеляційної інстанцій

Рішенням від 07 квітня 2021 року, залишеним без змін постановою Полтавського апеляційного суду від 30 червня 2021 року, Октябрський районний суд м. Полтави задовольнив позов.

Суд визнав незаконним та скасовано наказ Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради від 12 січня 2021 року № 42-К "Про звільнення ОСОБА_1", яким розірвано трудовий контракт та звільнено ОСОБА_1 з посади директора КЗ "ПДЮСШ "Полтава".

Поновив ОСОБА_1 на посаді директора КЗ "ПДЮСШ "Полтава".

Стягнув з КЗ "ПДЮСШ "Полтава" на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу у розмірі 39 626, 76 грн.

Здійснив розподіл судових витрат.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив із того, акт службового розслідування не містить висновку щодо одноразового порушення директором КЗ "ПДЮСШ "Полтава" ОСОБА_1 конкретного трудового обов`язку, покладеного на нього контрактом, статутом комунального закладу, посадовою інструкцією чи колективним договором, а містить лише перелік виявлених порушень, які не підпадають під ознаки одноразового грубого порушення трудових обов`язків.

Суд апеляційної інстанції врахував висновки, викладені у постановах Верховного Суду від 22 серпня 2019 року у справі № 309/3460/16 (провадження № 61-32014св18) та від 19 січня 2021 року у справі № 466/6109/18 (провадження № 61-19125св19), та зазначив, що за змістом акта службового розслідування комісією виявлене тривале, неналежне "керування" роботою закладу, ослаблення контролю за робою підлеглих. У наказі про звільнення не зазначено, яке ж саме одноразове грубе порушення трудових обов`язків допустив позивач як керівник комунального закладу. Враховуючи викладене, апеляційний суд зробив висновок про те, що наявними у справі доказами не підтверджено склад правопорушення, яке може бути підставою для звільнення керівника на підставі пункту 1 частини першої статті 41 КЗпП України.

ІІ. АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Короткий зміст вимог касаційної скарги

Департамент культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради 29 липня 2021 року із застосуванням засобів поштового зв`язку звернувся до Верховного Суду із касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Октябрського районного суду м. Полтави від 07 квітня 2021 року та постанову Полтавського апеляційного суду від 30 червня 2021 року, ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Узагальнені доводи особи, яка подала касаційну скаргу

Заявник, наполягаючи на тому, що оскаржувані судові рішення ухвалено з неправильним застосуванням норм матеріального права та порушенням норм процесуального права, як підстави касаційного оскарження визначив те, що:

- суди першої та апеляційної інстанцій ухвалили рішення про права і обов`язки особи, яка не була залучена до участі у справі, а саме Управління у справах фізичної культури та спорту Полтавської міської ради, який є органом управління для підпорядкованих фізкультурно-спортивних установ, тобто не залучено належного відповідача, на якого має бути покладено обов`язок виконання судового рішення;

- суди першої та апеляційної інстанцій ухвалили рішення без урахування висновків щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладених, зокрема, у постановах Верховного Суду від 30 серпня 2018 року у справі № 463/3091/15 (провадження № 61-32076св18) та від 05 грудня 2018 року у справі № 666/557/16-ц (провадження № 61-14113св18);

- суди першої та апеляційної інстанції неналежно дослідили письмові докази, зокрема щодо факту допущення позивачем одноразового грубого порушення трудових обов`язків; наслідком таких дій, вчинених керівником, є його звільнення відповідно до пункту 1 частини першої статті 41 КЗпП України.

Узагальнений виклад позиції інших учасників справи

ОСОБА_1 у жовтні 2021 року із застосуванням засобів поштового зв`язку надіслав до Верховного Суду відзив, у якому просив касаційну скаргу Департаменту залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.

ІІІ. ВІДОМОСТІ ПРО РУХ СПРАВИ У СУДІ КАСАЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ ТА МЕЖІ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ СУДОМ

Ухвалою від 20 вересня 2021 року Верховний Суд відкрив касаційне провадження у справі за касаційною скаргоюДепартаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради та відмовив у задоволенні його клопотання про зупинення виконання рішення суду першої інстанції. Ухвалою від 17 січня 2022 року Верховний Суд залишив без задоволення клопотання Департаменту про зупинення виконання оскаржуваних судових рішень.

За змістом правила частини першої статті 401 Цивільного процесуального кодексу України (далі -ЦПК України) попередній розгляд справи проводиться колегією у складі трьох суддів у порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи.

З метою визначення меж розгляду справи Верховним Судом застосовані правила статті 400 ЦПК України, відповідно до яких, переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, суд касаційної інстанції в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, перевіряє правильність застосування судом першої або апеляційної інстанції норм матеріального чи процесуального права і не може встановлювати або (та) вважати доведеними обставини, що не були встановлені в рішенні чи відкинуті ним, вирішувати питання про достовірність або недостовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими. Суд касаційної інстанції перевіряє законність судових рішень лише в межах позовних вимог, заявлених у суді першої інстанції. Суд не обмежений доводами та вимогами касаційної скарги, якщо під час розгляду справи буде виявлено порушення норм процесуального права, які передбачені пунктами 1, 3, 4, 8 частини першої статті 411, частиною другою статті 414 цього Кодексу, а також у разі необхідності врахування висновку щодо застосування норм права, викладеного у постанові Верховного Суду після подання касаційної скарги.

Критерії оцінки правомірності оскаржуваних судових рішень визначені в статті 263 ЦПК України, відповідно до яких судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Департамент культури, молоді та сім`ї Полтавської міської ради у касаційній скарзі просить скасувати оскаржувані рішення та ухвалити нове про відмову в задоволенні позову ОСОБА_1, проте доводи про незаконність та необґрунтованість рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в касаційній скарзі не наведені. З врахуванням зазначених підстав та правил частини другої статті 389 ЦПК України Верховний Суд переглядає оскаржувані судові рішення в межах доводів касаційної скарги, тобто в частині висновків про незаконність звільнення позивача та поновлення його на роботі. Підстави для перегляду цих рішень в іншій частині висновків з урахуванням приписів статті 400 ЦПК України Верховним Судом не встановлені.

ІV. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Верховний Суд перевірив у межах доводів касаційної скарги правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, за наслідками чого зробив такі висновки.

Обставини, встановлені в рішеннях судів першої та апеляційної інстанцій

Суди першої та апеляційної інстанцій встановили, що наказом Департаменту культури молоді та спорту від 11 серпня 2020 року № 148-К ОСОБА_1 призначено на посаду директора КЗ "ПДЮСШ "Полтава", який перебуває у підпорядкуванні Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради, з укладенням контракту строком на 5 років з 12 серпня 2020 року до 12 серпня 2025 року.

12 серпня 2020 року між ОСОБА_1 та Департаментом культури молоді та спорту Полтавської міської ради укладено контракт, за яким директор зобов`язується безпосередньо здійснювати керівництво КЗ "ПДЮСШ "Полтава", виконувати завдання, покладені на нього статутом КЗ "ПДЮСШ "Полтава", а Департамент зобов`язується створювати належні умови для роботи директора школи (пункт 1.1. контракту).

У пунктах 1.6., 2.1. контракту зазначено, що директор приймає на себе виконання обов`язків за цим контрактом з моменту його підписання, а саме: здійснює загальне керівництво КЗ "ПДЮСШ "Полтава", забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, забезпечує створення належних умов для підвищення фахового рівня працівників, передбачених статутом школи та положенням про дитячо-юнацьку спортивну школу; забезпечує та контролює проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи, несе відповідальність перед засновником та Департаментом за її результати; затверджує режим щоденної роботи спортивної школи, що визначається розкладом занять на навчальний рік; створює для працівників відповідні, безпечні і сприятливі умови праці; в установленому порядку розробляє структуру, штатний розпис КЗ "ПДЮСШ "Полтава" та подає на затвердження директору Департаменту, контролює додержання виконавчої та фінансової дисципліни; контролює ведення балансового обліку, використання коштів за цільовим призначенням КЗ "ПДЮСШ "Полтава"; не має право здавати в оренду, продавати і передавати, чи іншим способом відчужувати майно без погодження з Департаментом; забезпечує своєчасну виплату заробітної плати працівникам КЗ "ПДЮСШ "Полтава" відповідно до діючого законодавства і колективного договору; сприяє впровадженню нових форм і методів господарювання; зобов`язаний забезпечувати збереження конфіденційної інформації в КЗ "ПДЮСШ "Полтава"; зобов`язаний контролювати організацію документообіг у в КЗ "ПДЮСШ "Полтава" з метою поліпшення умов праці та звітності; контролює дотримання всіма працівниками КЗ "ПДЮСШ "Полтава" виробничої і трудової дисципліни; здійснює контроль за проведення навчально-тренувальних занять; забезпечує додержання вимог охорони здоров`я, антидопінгового законодавства, праці і господарської діяльності, санітарно-гігієнічних протипожежних норм і норм техніки безпеки та несе за це відповідальність; відповідає за своєчасне надання і достовірність звітності до Департаменту та інші контролюючи органи про діяльність КЗ "ПДЮСШ "Полтава"; зобов`язаний виконувати умови Колективного договору і несе персональну відповідальність за його невиконання відповідно до чинного законодавства України; створює для вихованців, тренерів-викладачів та інших працівників безпечні умови для навчально-тренувальної, спортивної та іншої роботи, забезпечує дотримання санітарних норм та правил протипожежної безпеки; негайно повідомляє уповноважений орган, батьків (особу чи осіб, що їх замінюють) про нещасний випадок який стався під час робочого та/або тренувального процесу, вживає всіх можливих заходів щодо усунення причин, які викликали нещасний випадок, забезпечує необхідні умови для проведення своєчасного і об`єктивного розслідування відповідно до чинного законодавства; забезпечує навантаження працівників, учнів з урахуванням їх психофізичних можливостей, організовує оптимальні режими праці та відпочинку, падання відпустки, згідно із затвердженим графіком; забороняє проведення навчально-тренувального процесу за наявності небезпечних умов для здоров`я учнів чи працівників; дотримується етичних норм поведінки в закладі, побуті, громадських місцях, які відповідають соціальному статусу керівника; вирішує інші питання, які належать до компетенції керівника, згідно із законодавством, статутом закладу і цим контрактом.

Повноваження директора КЗ "ПДЮСШ "Полтава" визначені посадовою інструкцією, затвердженою 12 серпня 2020 року Департаментом культури, молоді та спорту Полтавської міської ради.

Згідно з розділом 2 посадової інструкції на директора КЗ "ПДЮСШ "Полтава" покладено такі завдання та обов`язки: директор КЗ "ПДЮСШ "Полтава" безпосередньо здійснює виконання завдань, покладених статутом; здійснює загальне керівництво КЗ "ПДЮСШ "Полтава", фінансово-господарську діяльність школи, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, забезпечує створення належних умов для підвищення фахового рівня працівників передбачених статутом; забезпечує та контролює проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи, несе відповідальність перед Департаментом та засновником за її результати; працює в режимі ненормованого робочого дня за режимом робочого часу, визначеним Правилами внутрішнього розпорядку для адміністративного персоналу; самостійно планує свою роботу в школі; забезпечує додержання вимог охорони здоров`я, антидопінгового законодавства, праці і господарської діяльності, санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і норм техніки безпеки та несе за це відповідальність; без доручення представляє спортивну школу на підприємствах, в установах, організаціях та органах влади; розпоряджається в установленому порядку майном і коштами спортивної школи, укладає угоди, відкриває рахунки в установах банків або органах Державного казначейства; видає у межах своїх повноважень накази та розпорядження і контролює їх виконання; затверджує посадові інструкції працівників; приймає на роботу та звільняє з роботи головного бухгалтера, тренерів викладачів та інших фахівців відповідно до законодавства; створює для вихованців, тренерів-викладачів та інших працівників безпечні умови для навчально-тренувальної, спортивної та іншої роботи; спільно з Департаментом координує оздоровлення та відпочинок дітей-спортсменів ДЮСШ, яке проходить в СДЗОВ "Олімпійські надії"; дозволяє проведення навчально-тренувального процесу з вихованцями при наявності обладнаних для таких цілей спеціальних приміщень, спортивних залів, що відповідають нормам і правилам безпеки життєдіяльності і придатних до експлуатації, наявного обладнання та інвентарю, що придатне до використання, за умов дотримання правил безпеки та з укладанням відповідного акту; несе відповідальність за виконання покладених на КЗ "ПДЮСШ "Полтава" завдань, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна, переданого в користування, і володіння КЗ "ПДЮСШ "Полтава" та підтримує приміщення, обладнання спортивної школи в належному стані; в установленому порядку за погодженням із засновником затверджує структуру і штатний розпис КЗ "ПДЮСШ "Полтава", контролює додержання виконавчої та фінансової дисципліни; контролює ведення балансового обліку, використання коштів за цільовим призначенням КЗ "ПДЮСШ "Полтава"; забезпечує своєчасну виплату заробітної плати працівникам КЗ "ПДЮСШ "Полтава" відповідно до діючого законодавства і колективного договору; установлює в межах затвердженого фонду заробітної плати надбавки і розглядає питання щодо надання доплат, премій і матеріальної допомоги тренерам-викладачам та іншим фахівцям спортивної школи, вживає інших заходів заохочення, а також дисциплінарного впливу; сприяє впровадженню нових форм і методів господарювання; зобов`язаний забезпечувати збереження конфіденційної інформації в КЗ "ПДЮСШ "Полтава"; зобов`язаний контролювати організацію документообігу в КЗ "ПДЮСШ "Полтава" з метою поліпшення умов праці та звітності; зобов`язаний знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці відповідно до своїх функціональних обов`язків; контролює дотримання всіма працівниками КЗ "ПДЮСШ "Полтава" виробничої і трудової дисципліни; директор несе відповідальність за дотримання положення про "Про Положення про розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на підприємствах, в установах і організаціях"; відповідає за своєчасне надання і достовірність звітності в Управління та інші контролюючи органи про діяльність КЗ "ПДЮСШ "Полтава"; виконує умови колективного договору, контракту і несе персональну відповідальність за його невиконання відповідно до чинного законодавства України.

Відповідно до пункту 6.5 контракту директор може бути звільнений з посади, а цей контракт розірваний з ініціативи Департаменту, до закінчення терміну дії у випадку систематичного невиконання директором без поважних причин обов`язків, покладених на нього цим контрактом та закріплених у статуті КЗ "ПДЮСШ "Полтава"; у випадку одноразового грубого порушення директором законодавства чи обов`язків, передбачених контрактом, в результаті чого для підприємства настали значні негативні наслідки (понесені збитки тощо); у разі невиконання КЗ "ПДЮСШ "Полтава" зобов`язань перед бюджетом та Пенсійним фондом щодо сплати податків, зборів та обов`язкових платежів, а також невиконання КЗ "ПДЮСШ "Полтава" зобов`язань щодо виплати працівникам чи недотримання графіка погашення заборгованості із заробітної плати, які виникли з вини КЗ "ПДЮСШ "Полтава"; у разі систематичних порушень вимог чинного законодавства з питань охорони праці; у разі змін в організації виробництва, в тому числі ліквідації і реорганізації.

05 січня 2021 року директору Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради подано доповідну записку, згідно з якою під час перевірки КЗ "ПДЮСШ "Полтава" головним спеціалістом відділу у справах фізкультури і спорту Управління у справах сім`ї, молоді та спорту Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради Лесею Рубан виявлено певні порушення у частині, що стосується ведення документації із навчально-тренувальної роботи. Таким порушеннями є: відсутній календарний план змагань на 2020 рік; згідно з наказом Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради від 16 жовтня 2020 року № 59 та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641 "Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби СОVID-2019, викликаної короновірусом SARS-CoV-2", відсутні індивідуальні навчальні плани та звіти тренерів під час обмежених заходів у регіоні; невірно викладені накази щодо форми навчання груп КЗ "ПДЮСШ "Полтава" в умовах адаптивного карантину.

Наказом Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради від 05 січня 2021 року № 08 створено спеціальну комісію з проведення службового розслідування з метою визначення наявності вини, характеру і тяжкості дисциплінарного поступку у частині ведення фінансово-господарської діяльності відносно ОСОБА_1, установлено термін перевірки з 06 січня 2021 року до 13 січня 2021 року.

ОСОБА_1 ознайомлено з наказом та 06 січня 2021 року позивач подав на ім`я директора Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської пояснення на доповідну записку, в яких зазначив, що не погоджується з висновками, викладеними у ній, оскільки всі документи є в наявності і підстав для проведення перевірки в КЗ "ПДЮСШ "Полтава" немає.

11 січня 2021 року ОСОБА_1 подав директору Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради пояснювальну записку стосовно проведення службового розслідування щодо перевірки об`єктивних фактів та з`ясування обставин, що виникли в КЗ "ПДЮСШ "Полтава".

11 січня 2021 року Департамент культури, молоді та спорту Полтавської міської ради направив позивачу листа про витребування документів, потрібних для проведення перевірки.

11 січня 2021 року комісією у складі заступника начальника Управління у справах сім`ї, молоді та спорту Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради Колечкіної Ірини, заступника головного бухгалтера з публічних закупівель відділу публічних закупівель Централізованої бухгалтерії департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради Гулєєвої Алли, головного спеціаліста - юрисконсульта Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради Кузнецової Наталії, головного спеціаліста відділу у справах фізкультури і спорту Управління у справах сім`ї, молоді та спорту Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради Рубан Лесі проведено службове розслідування та складено акт, згідно із яким виявлено такі порушення:

- неналежно оформлені плани та звіти тренерів про проведену навчально-тренувальну роботу під час обмежених заходів у регіоні (згідно із наказом Департаменту культури, молоді та спорту Полтавської міської ради від 16 жовтня 2020 року № 59 та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641 "Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-2019, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2");

- відсутній наказ на проведення навчально-тренувального процесу на інших базах міста, зокрема, в Полтавській гімназії № 17 та Полтавському ліцеї спортивного профілю, згідно з розкладом занять;

- під час перевірки особистих карток спортсмена виявлено недооформлення (не внесені фізичні дані при зарахуванні спортсменів до спортивного закладу);

- під час огляду медичних карток працівників спортивної школи виявлено порушення строку проходження медичного огляду, встановленого наказом від 16 вересня 2020 року № 15, та відсутність медичних карток у таких працівників: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 ;

- відповідно до наданої інформації директору КЗ "ПДЮСШ "Полтава" ОСОБА_1 встановлено такі надбавки: за почесне звання, за вислугу років, за почесне звання як тренеру-викладачу, за вислугу років як тренеру-викладачу, проте розпорядчих документів щодо встановлення зазначених надбавок не надано;


................
Перейти до повного тексту