1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2022 року

м. Київ

cправа № 912/1046/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Васьковський О.В. - головуючий, Білоус В.В., Погребняк В. Я.,

за участю секретаря судового засідання Аліференко Т. В.

розглянувши касаційну скаргу Спільного підприємства - Товариство з обмеженою відповідальністю "Світловодськпобут"

на постанову Центрального апеляційного господарського суду від 16.12.2021

та рішення Господарського суду Кіровоградської області від 11.08.2021

у справі № 912/1046/19

за позовом Спільного підприємства - Товариство з обмеженою відповідальністю "Світловодськпобут"

до Виконавчого комітету Світловодської міської ради

за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Світловодської міської ради

про визнання незаконними рішень, стягнення 2 029 594,93 грн

Учасники справи:

позивач - Золотарьова М.К. (адв.);

відповідач - не з`явився;

третя особа - не з`явився;

1. Короткий зміст заявлених вимог

1.1. Спільне підприємство - Товариство з обмеженою відповідальністю "Світловодськпобут" (далі - СП ТОВ "Світловодськпобут", позивач) звернулося до Господарського суду Кіровоградської області з позовом до Виконавчого комітету Світловодської міської ради (далі - виконком Світловодської міськради, відповідач) про:

- визнання незаконними рішень виконкому Світловодської міськради від 13.10.2017 №707 "Про тимчасовий тариф на теплову енергію та послуги з ЦО та ПГВ СП ТОВ "Світловодськпобут", від 13.10.2017 №708 "Про встановлення тарифів на теплову енергію, що виробляється та постачається СП ТОВ "Світловодськпобут" та послугу з централізованого опалення";

- стягнення шляхом відшкодування з відповідного місцевого бюджету заборгованості з різниці між встановленим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг за жовтень-листопад 2017 року у розмірі 2 029 594,93 грн.

1.2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за зверненням позивача відповідач відмовився відшкодувати різницю між встановленим розміром відповідних тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг, пов`язаних із постачанням теплової енергії за жовтень-листопад 2017 року.

2. Короткий зміст рішення суду першої інстанції

2.1. Рішенням Господарського суду Кіровоградської області від 11.08.2021:

- в частині вимог про стягнення з відповідача заборгованості з різниці між встановленим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг за жовтень-листопад 2017 у розмірі 2 029 594,93 грн в позові відмовлено;

- в частині вимог про визнання незаконними рішень відповідача від 13.10.2017 № 707 "Про тимчасовий тариф на теплову енергію та послуги з ЦО та ПГВ СП ТОВ "Світловодськпобут" та №708 "Про встановлення тарифів на теплову енергію, що виробляється та постачається СП ТОВ "Світловодськпобут" та послугу з централізованого опалення провадження у справі закрито;

- стягнуто з позивача на користь відповідача 31 400,00 грн витрат за проведення експертизи.

2.2. Рішення місцевого господарського суду мотивоване наступним:

- в частині вимог про стягнення коштів позивачем не доведена протиправність (незаконність) поведінки відповідача або його бездіяльність та причинний зв`язок такої поведінки (бездіяльності) із заподіяною шкодою та розмір самої шкоди;

- в частині вимог про визнання незаконними рішень відповідача провадження у справі підлягає закриттю, оскільки позивач оскаржує рішення суб`єкта владних повноважень при виконанні останнім владних управлінських функцій, відтак цей спір не підлягає розгляду за правилами господарського судочинства в силу прямої процесуальної заборони (пункт 10 частини першої статті 20 ГПК України) та на підставі пункту 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України на нього поширюється юрисдикція адміністративних судів (у даному випадку - Кіровоградського окружного адміністративного суду).

3. Встановлені судом першої інстанції обставини справи

3.1. Рішенням виконавчого комітету Світловодської міської ради № 742 від 15.08.2012 "Про визначення виконавця житлово-комунальної послуги з централізованого опалення та гарячого постачання" виконавцем послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання призначено СП - ТОВ "Світловодськпобут".

3.2. 03.07.2017 за вих.№1031 СП ТОВ "Світловодськпобут" на адресу міського голови направлений запит про надання форми заяви і розрахунків тарифів на плановий період.

3.3. 19.07.2017 супровідним листом Виконавчого комітету Світловодської міської ради за вих. № 01-12/92 направлено форму заяви щодо встановлення/коригування тарифів із зазначенням "додається" та повідомлено що у зв`язку із відсутністю форм розрахунків, за оперативною інформацією Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України - виконується їх розробка, розрахунки одноставкових тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, послуги з централізованого опалення необхідно виконати згідно з Порядком формування тарифів на теплову енергію від 01.06.2011 №869, Порядком формування тарифів, затвердженим Постановою НКРЕКП від 24.03.2016 №377, Процедурою встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання, затвердженого Постановою НКРЕКП від 31.03.2016 №528.

3.4. 31.08.2017 за вих.№1279 СП ТОВ "Світловодськпобут" на адресу міського голови Козярчука В.В. направлена заява щодо встановлення тарифів з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії з посиланням на здійснення діяльності згідно ліцензії НКРКП серії АВ № 597496 (виробництво теплової енергії), серії АВ 597497 (транспортування теплової енергії), серії АВ № 597498 (постачання теплової енергії). До заяви додано документи на 3 аркушах, а саме:

- структура тарифу на теплову енергію для потреб населення, згідно якої вартість теплової енергії 1185,41 грн без ПДВ;

- структура тарифів на теплову енергію (повна собівартість/статті витрат: на природний газ, електроенергію, зарплату з відрахуваннями, амортизаційні відрахування, інші витрати + розрахунковий прибуток/виробничі інвестиції (для потреб бюджетних установ - 1830,46 грн/1Гкал; для потреб інших споживачів - 1839,96 грн /1Гкал; для потреб релігійних організацій - 792,90 грн/1Гкал);

- структура одноставкових тарифів на послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню (для абонентів житлових будинків з приладами обліку - 1449,62 грн /1Гкал; для абонентів без приладів обліку - 242,07 грн /1 кв.м. на рік).

Згідно з поясненнями відповідача в електронному вигляді розрахунки підприємством не надавались.

3.5. 01.09.2017 супровідним листом за вих. № 1279/1 СП ТОВ "Світловодськпобут" направило на адресу міського голови заповнені форми з відповідними розрахунками на підтвердження розрахованих тарифів на 73 арк, до листа долучений перелік документів на 2 арк. Згідно з повідомленням відповідача в електронному вигляді розрахунки не надавались.

3.6. Відповідач пояснив, що в результаті розгляду та опрацювання наданих розрахунків встановлено відсутність підтверджуючих документів, перелік яких необхідно було надати на запит виконавчого комітету.

3.7. Так, Виконкомом Світловодської міської ради направлені листи із зазначенням: "з метою проведення перевірки розрахунків, а саме обґрунтованості тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення по СП ТОВ "Світловодськпобут" надати додаткові документи:

- 12.09.2017 за вих.№01-12/133/2 (розшифровку кількості працівників, копій договорів з газопостачальною та енергопостачальною організаціями та надати розрахунки в електронному вигляді відповідно до п.49 Постанови КМУ № 869 від 01.06.2011; лист відповідь від 14.09.2017 №1450;

- 20.09.2017 за вих.№01-12/138/2 (фактичний розмір фонду оплати праці працівників за 2016 рік, фінзвітність за 2016 рік та 1 півріччя 2017 року, фактичні витрати ПММ за 2016 рік та 1 півріччя 2017 року, перелік основних транспортних засобів, які перебувають на балансі;

- 22.09.2017 за вих.№01-12/141/2 фактичні витрати за 2016 рік та 1 півріччя 2017 року на водопостачання, електроенергію, газапостачання; лист-відповідь СП ТОВ "Світловодськпобут" від 22.09.2017 б/н (т.1 а.с.35);

- 22.09.2017 за вих.№01-12/144/2 (фактичні обсяги відпущених та використаних Г/кал (теплової енергії) в розрізі по всіх споживачах за 2015, 2016 та 1 півріччя 2017, фактичне використання (м.куб.) водопостачання, фактичне використання електроенергії (кВт), фактичне використання газу (м.куб.) за 2015, 2016 та 1 півріччя 2017 року; загальну суму нарахованих та фактично сплачених коштів від населення за 2016 рік та 1 півріччя 2017 року; загальну суму субсидій, що надійшла на суму відшкодованих пільг; статистичну звітність; лист-відповідь СП ТОВ "Світловодськпобут" від 10.10.2017 № 1579/1.

3.8. Ненадання позивачем необхідних підтверджуючих документів та надання їх не в повному обсязі, спричиняло затягування з боку підприємства проведення перевірки обґрунтованості розрахунків тарифів, в результаті чого, листом від 12.10.2017 № 01-12/156/1 позивача було запрошено на засідання постійної депутатської комісії з питань комунальної власності, місцевого господарства та інфраструктури, з метою розгляду питання з підготовки обґрунтованих тарифів на теплову енергію.

3.9. Після проведення комісії, позивачу надіслано листом від 13.10.2017 № 65 протокол № 23 від 12.10.2017, в якому зазначено про тимчасове до встановлення економічно обґрунтованих тарифів на теплову енергію та на послугу з централізованого опалення застосування тарифів, встановлених постановами НКРЕ №№ 1101, 2439.

3.10. Виконком Світловодської міської ради прийняв рішення від 13.10.2017 № 707 "Про тимчасовий тариф на теплову енергію по тарифу з ЦО та ПГВ СП ТОВ "Світловодськпобут" (далі - рішення 707), за змістом якого вирішено СП ТОВ "Світловодськпобут" тимчасово, до встановлення економічно-обґрунтованих тарифів на теплову енергію та на послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, застосовувати тарифи встановлені Постановами НКРЕ 101, 2439, а саме:

- на послуги з централізованого опалення: для абонентів житлових будинків з будинковими та квартирними приладами обліку теплової енергії - 1251,08 грн/Гкал (з ПДВ); для абонентів житлових будинків без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії - 34,94 грн за 1 кв.м. за місяць протягом періоду надання послуги з централізованого опалення (з ПДВ);

- на послуги з централізованого постачання гарячої води: за умови підключення рушникосушильників до систем гарячого водопостачання - 75,75 грн за 1 куб.м. (з ПДВ); За відсутності рушникосушильників - 70,02 грн за 1 куб.м. (з ПДВ).

3.11. Згідно З пунктом 2 вищезгадане рішення набуває чинності з дня його офіційного оприлюднення. Рішення було опубліковано в газеті "Світловодськ вечірній" 19.10.2017.

Матеріалами справи та поясненнями сторін підтверджено, що в рішенні є помилка, і правильним є посилання на постанову НКРЕКП 1101.

3.12. 13.10.2017 Виконком Світловодської міської ради прийняв рішення №708 "Про встановлення тарифів на теплову енергію, що виробляється та постачається СП ТОВ "Світловодськпобут" та послугу з централізованого опалення", згідно з яким вирішено:

1) встановити СП ТОВ "Світловодськпобут" тариф на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання для бюджетних установ 1989,28 грн/Гкал (з урахуванням ПДВ); 1657,73 грн/Гкал (без ПДВ) за такими складовими:

- тариф на виробництво теплової енергії 1609,40 грн/Гкал (без ПДВ);

- тариф на транспортування теплової енергії 42,53 грн/Гкал (без ПДВ);

- тариф на постачання теплової енергії 5,80 грн/Гкал (без ПДВ).

Встановити СП ТОВ "Світловодськпобут" структуру одноставкових тарифів на теплову енергію для потреб бюджетних установ згідно з додатком 1.

2) встановити СП ТОВ "Світловодськпобут" тариф на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання для потреб інших споживачів 2000,68 грн/Гкал (з урахуванням ПДВ); 1667,23 грн/Гкал (без ПДВ) за такими складовими:

- тариф на виробництво теплової енергії 1618,90 грн/Гкал (без ПВ);

- тариф на транспортування теплової енергії 42,53 грн/Гкал (без ПДВ);

- тариф на постачання теплової енергії 5,80 грн/Гкал (без ПДВ).

Встановити СП ТОВ "Світловодськпобут" структуру одноставкових тарифів на теплову енергію для потреб інших споживачів згідно з додатком 1.

3) встановити СП ТОВ "Світловодськпобут" тариф на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання для потреб релігійних організацій 943,58 грн/Гкал (з урахуванням ПДВ); 786,32 грн/Гкал (без ПДВ) за такими складовими:

- тариф на виробництво теплової енергії 737,99 грн/Гкал (без ПДВ);

- тариф на транспортування теплової енергії 42,53 грн/Гкал (без ПДВ);

- тариф на постачання теплової енергії 5,80 грн/Гкал (без ПДВ).

Встановити СП ТОВ "Світловодськпобут" структуру одноставкових тарифів на теплову енергію для потреб релігійних організацій згідно з додатком 1.

5) Дане рішення набуває чинності через 15 днів після оприлюднення в газеті "Світловодськ вечірній".

Рішення опубліковано в газеті "Світловодськ вечірній" 19.10.2017, відповідно набуло чинності 04.11.2017.

3.13. 17.10.2017 за вих.№01-12/164/1 відповідач направив СП ТОВ "Світловодськпобут" лист, за змістом якого на виконання протокольного доручення просив терміново надати розрахунки та відповідне роз`яснення щодо підстав збільшення норми споживання теплової енергії з 2012 року на СП ТОВ "Світловодськпобут" з метою перевірки та подальшого затвердження на черговому засіданні виконавчого комітету Світловодської міської ради нової норми споживання теплової енергії.

3.14. У відповідь, листом від 17.10.2017 за вих.№1621/1 позивач інформував, що в розрахунках тарифу на послугу з централізованого опалення задіяні питомі норми споживання теплової енергії на потреби опалення в житлових будинках з будинковими приладами обліку 0,117 Гкал/кв.м. на рік, в житлових будинках без будинкових приладів обліку 0,167 Гкал/кв.м. на рік. Річна кількість теплоти на опалення житлових будинків без будинкових приладів становить 52062,47 Гкал. При цьому звертає увагу позивач, що розрахунок виконаний на підставі загальних площ, реєстр яких наданий до розрахунків встановлення тарифів від 01.09.2017 №1279/1, і вважає, що затверджувати необхідно саме норму питомого споживання теплової енергії на потреби опалення житлових будинків без будинкових приладів обліку на рівні 0,167 Гкал/кв.м. на рік та 0,02842 Г/кал кв.м. в місяць протягом опалювального періоду, оскільки саме вона буде застосовуватися при подальшому нарахуванні субсидії споживачам. Зазначив про необхідність перегляду рішення №707 від 13.10.2017, встановити економічно обґрунтовані тарифи та затвердити норму питомого споживання теплової енергії на потреби опалення житлових будинків без будинкових приладів обліку на рівні 0,167 Гкал/м.кв. на рік та 0,02842 Гкал/м.кв. протягом опалювального періоду.

3.15. СП ТОВ "Світловодськпобут", провівши обрахунки, 19.12.2017 подало до відповідача листа № 2064 на виконання п.4 ст. 31 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги", в якому визначено, що з метою своєчасних розрахунків за енергоносії товариство просить невідкладно відшкодувати різницю між нарахуванням та встановленим розміром тарифів на теплову енергію, послугу з централізованого опалення та фактичними витратами на їх виробництво, транспортування, постачання та послугу у жовтні 2017 року з додатками - документами бухгалтерського обліку, що підтверджують обґрунтованість нарахування даної різниці, що згідно розрахунку склало 1 559 129,20 грн.

3.16. У листі-відповіді від 11.01.2018 № 01-12/5/1 відповідач повідомив про те, що позивачем не підтверджено фактичні витрати підприємства під час вироблення, транспортування та постачання теплової енергії у жовтні 2017 року, зокрема основні складові собівартості та їх об`єми, підтверджуючими документами, відповідно у виконавчого комітету немає законних підстав для розгляду питання щодо відшкодування різниці в тарифі.

3.17. СП ТОВ "Світловодськпобут" 10.01.2018 також направило відповідачу лист про необхідність відшкодування різниці між нарахуваннями за встановленим розміром тарифів та фактичними витратами у жовтні та листопаді 2017 року з прикладенням розрахунку на суму 470 465,73 грн за листопад місяць 2017 року.

Листом від 22.01.2018 №01-12/7/1 через не підтвердження фактичних витрат підприємства, відповідач відмовив у розгляді питання.

3.18. Відмова відповідача відшкодувати різницю між встановленим розміром відповідних тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво послуг, пов`язаних із постачанням теплової енергії, за жовтень-листопад 2017 року в сумі 2029594,93 грн стало підставою для подання позову у цій справі.

3.19. Згідно з поясненнями відповідача, в зв`язку з виявленими недоліками в наданих розрахунках СП ТОВ "Світловодськпобут", ним прийнято рішення 13.10.2017 №707 та застосовано тарифи, які були встановлені Постановами НКРЕКП від 09.06.2016 №1101, №2439. Свою позицію щодо встановлення таких тарифів, відповідач пояснює тим, що підприємство в період діючих тарифів, встановлених Постановою від 09.06.2016 №1101 надавало послуги без включення розрахункового прибутку, вважаючи їх економічно обґрунтованими. Виконавчий комітет при застосуванні тимчасового тарифу рішенням № 707, врахував поданий від 31.08.2017 розрахунковий тариф підприємства, в якому не було передбачено розрахунковий прибуток. Тобто, тимчасово застосований тариф НКРЕКП був вимушеною мірою, оскільки виконавчий комітет не мав змоги встановити економічно обґрунтований тариф без відповідних даних розрахунків саме з вини позивача, а питання опалення необхідно було вирішувати терміново щоб уникнути надзвичайної ситуації у місті. Також відповідач звертав увагу на те, що оскаржуваним рішенням №707 не встановлювався новий тариф на теплову енергію для позивача, а був застосований діючий на той час, який був встановлений НКРЕКП, до встановлення економічно обґрунтованого тарифу, оскільки, позивачем не надавались офіційні документи, зокрема статистична звітність, підтверджуючі надані розрахунки, у тому числі витрати палива та інші документи, які були необхідні для проведення економічно обґрунтованих витрат у плановому тарифі на 2017 рік, що в свою чергу унеможливлювало встановлення економічно обґрунтованого тарифу.

3.20. Відносно рішення № 708 відповідач зазначав про те, що воно прийнято із зменшенням тарифу в зв`язку з урахуванням зменшення виявлених недоліків по теплових лічильниках та зменшенням витрат на оплату праці з відрахуваннями, з урахуванням інших показників в розрахунках підприємства. Підприємством не були надані до виконавчого комітету підтверджуючі документи фактичних витрат під час вироблення, транспортування та постачання теплової енергії у жовтні та листопаді 2017 року, зокрема основних складових собівартості та їх об`єми, а також не було надано порівняльний аналіз втрат по структурі тарифу, зокрема фактичної реалізації Гкал по тарифним категоріям споживачів, фактичний фонд оплати праці та фактичну кількість працівників СП ТОВ "Світловодськпобут" за вказаний період. Також не затверджено інвестиційну програму, на виконання якої в розрахунках тарифів передбачено плановий прибуток. Тому, за твердженням відповідача, у нього були відсутні законодавчі підстави для розгляду питання щодо погодження відшкодування між встановленим тарифом та економічно обґрунтованими витратами без підтверджуючих документів.

4. Короткий зміст рішення суду апеляційної інстанції

4.1. Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 16.12.2021 скасовано рішення Господарського суду Кіровоградської області від 11.08.2021 та закрито провадження у справі з підстав, передбачених ст. 231 ГПК України.

4.2. Суд апеляційної інстанції погодився з висновком місцевого господарського суду щодо закриття провадження у справі в частині вимог позивача про оскарження рішень відповідача. Разом з цим, суд визнав помилковим висновок суду першої інстанції в частині відмови в задоволені позовних вимог про стягнення коштів, вказавши про те, що вимоги позивача про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями суб`єкта владних повноважень заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір, а тому вони підлягають розгляду адміністративним судом.

5. Короткий зміст касаційної скарги

5.1. 10.01.2022 СП ТОВ "Світловодськпобут" звернулося до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просило скасувати постанову Центрального апеляційного господарського суду від 16.12.2021 та рішення Господарського суду Кіровоградської області від 11.08.2021,

6. Узагальнені доводи касаційної скарги

6.1. Позивач вбачає порушення своїх прав у наслідках, спричинених встановленням оскаржуваними рішеннями відповідача від 13.10.2017 №707 та від 13.10.2017 №708 відповідних тарифів на теплову енергію, послуги ЦО та ПГВ, що призвело до виникнення різниці між встановленим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво відповідних послуг у жовтні-листопаді 2017 року, у зв`язку з чим позивач вважав вказані рішення відповідача незаконними. Водночас, вимога про стягнення заборгованості з такої різниці пов`язана із реалізацією позивачем своїх майнових інтересів отримувати плату за відповідні житлово-комунальні послуги, що має враховувати економічно обґрунтовані тарифи. Відтак, визнання незаконними рішень відповідача є способом захисту цивільних прав та інтересів в порядку господарського судочинства, що кореспондує способам захисту цивільних прав, визначених у статті 16 ЦК України.

6.2. Предметом розгляду справи є не стільки рішення відповідача як суб`єкта, наділеного владно-управлінськими функціями, скільки питання наявності різниці між встановленими тарифами на житлово-комунальні послуги та економічно обґрунтованими витратами на виробництво відповідних послуг, що підлягають стягненню з місцевого бюджету, що в свою чергу свідчить про приватноправовий, а не публічно-правовий характер спірних правовідносин.

7. Позиція інших учасників справи щодо касаційної скарги

7.1. Виконавчий комітет Світловодської міської ради Кіровоградської області у відзиві просило Суд залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувану постанову суду апеляційної інстанції - без змін як таку, що ухвалена з повним і всебічним дослідженням обставин, які мають значення для справи, а також з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

7.2. Зокрема, у відзиві зазначено про те, що:

- виконавчий комітет, ухвалюючи оспорені позивачем рішення, здійснював свої владні управлінські функції у сфері, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду;

- оскільки вимоги позивача про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями суб`єкта владних повноважень заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір, то вказані вимоги підлягають розгляду адміністративним судом.

8. Касаційне провадження

8.1. Ухвалою Верховного Суду від 27.01.2022 касаційну скаргу СП ТОВ "Світловодськпобут" на постанову Центрального апеляційного господарського суду від 16.12.2021 та рішення Господарського суду Кіровоградської області від 11.08.2021 у справі № 912/1046/19 залишено без руху, надано строк для усунення недоліків, а саме надати суду оригінал платіжного доручення на підтвердження доплати судового збору у розмірі 68 571,85 грн.

8.2. 07.02.2022 до Верховного Суду поштовою кореспонденцією направлено заяву про усунення недоліків касаційної скарги, до якої долучені платіжні доручення про сплату судового збору.

8.3. Ухвалою Верховного Суду від 14.02.2022 відкрито касаційне провадження у справі у справі № 912/1046/19 за касаційною скаргою СП ТОВ "Світловодськпобут" на постанову Центрального апеляційного господарського суду від 16.12.2021 і рішення Господарського суду Кіровоградської області від 11.08.2021, призначено її до розгляду в судовому засіданні на 15.03.2022 о 16:00.

8.4. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" введено в Україні воєнний стан з 24.02.2022 строком на 30 діб, у зв`язку з чим 15.03.2022 розгляд касаційної скарги у справі №912/1046/19 не відбувся.

8.5. В подальшому, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, дію воєнного стану продовжено, а саме: Указами Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 14.03.2022 № 133/2022 - з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб, від 18.04.2022 № 259/2022 - з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, від 17.05.2022 № 341/2022 - з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

8.6. З урахуванням режиму воєнного стану та можливості повітряної тривоги в місті Києві у Верховному Суді встановлено особливий режим роботи й запроваджено відповідні організаційні заходи.

8.7. З метою дотримання прав учасників справи на участь у судовому засіданні та забезпечення права на справедливий суд, здійснення всебічного, повного, об`єктивного розгляду касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про призначення касаційної скарги до розгляду на іншу дату у розумний строк, тобто такий, що є об`єктивно необхідним для забезпечення можливості реалізації учасниками справи відповідних процесуальних прав, а саме на 14.06.2022 о 15:30, про що Верховним Судом постановлено ухвалу від 05.04.2022.

8.8. В судовому засіданні 14.06.2022 представник позивача підтримав касаційну скаргу з викладених у ній підстав, просив Суд скаргу задовольнити.

8.9. Відповідач та третя особа явку своїх представників у судове засідання 14.06.2022 не забезпечили.

8.10. До визначеної дати проведення судового засідання від учасників справи не надійшло заяв чи клопотань, пов`язаних з рухом касаційної скарги, із вказівкою на наявність обставин, які б об`єктивно унеможливили розгляд справи у судовому засіданні 14.06.2022.


................
Перейти до повного тексту