ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2022 року
м. Київ
справа № 805/4449/16-а
адміністративне провадження № К/9901/24580/20
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Дашутіна І.В.,
суддів: Шишова О.О., Яковенка М.М.,
розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2020 року (головуючий суддя: Бабаш Г.П.) та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року (колегія суддів: Ястребова Л.В., Гаврищук Т.Г., Казначеєв Е.Г.) у справі №805/4449/16-а за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень, визнання недійсною та скасування вимоги, визнання недійсними та скасування рішень про застосування штрафних санкцій та пені, -
ОПИСОВА ЧАСТИНА
Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:
У листопаді 2018 року фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернулася до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08.08.2016 №0000941304, №0000931304, №0000851304, №0000891304, №0000841304, №0000861304, №0000871304, №0000881304, №0000921304, №0000911304, №0000901304, визнання недійсною та скасування вимоги про сплату недоїмки від 08.08.2016 №0016531304/10666/10/05-15-13-04, визнання недійсними та скасування рішень про застосування штрафних санкцій, та нарахування пені від 08.08.2016 №0000761304, №0000791304, №0000751304, №0000781304 та від 06.10.2016 №0001101304, №0001081304, №0001091304.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2020 року, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року, адміністративний позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08.08.2016 №0000941304, №0000931304, №0000851304, №0000891304, №0000841304, №0000861304, №0000871304, №0000881304, №0000921304, №0000911304, №0000901304, визнання недійсною та скасування вимоги про сплату недоїмки від 08.08.2016 №0016531304/10666/10/05-15-13-04, визнання недійсними та скасування рішень про застосування штрафних санкцій, та нарахування пені від 08.08.2016 №0000761304, №0000791304, №0000751304, №0000781304 та від 06.10.2016 №0001101304, №0001081304, №0001091304 задоволено частково.
Визнано незаконними та скасовано податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області від 08.08.2016 №0000921304/10658/10/05-15-13-04 на суму 412,20 грн, №0000911304/10662/10/05-15-13-04 на суму 17704,30 грн, №0000851304/10657/10/05-15-13-04 на суму 87,32 грн, №0000891304/10664/10/05-15-13-04 на суму 230672,46 грн, рішень про застосування штрафних санкцій від 08.08.2016 №0000791304/10669/10/05-15-13-04 на суму 236,19 грн, №0000751304/10663/10/05-15-13-04 на суму 340,00 грн, №0000781304/10667/10/05-15-13-04 на суму 8999,51 грн, вимоги про сплату боргу від 08.08.2016 №0016531304/10666/10/05-15-13-04 на суму 89995,12 грн, рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 06.10.2016 №0001091304/14754/05-15-13-04 на суму 1,31 грн, рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 06.10.2016 №0001081304/14753/10-05-15-13-04 на суму 88,57 грн, рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 06.10.2016 №000110/14752/10/05-15-13-04 на суму 35998,05 грн.
У решті позовних вимог відмовлено.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області на користь ФОП ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 3845,52 грн.
Задовольняючи частково позовні вимоги суд першої інстанції, з висновком якого погодився і апеляційний суд, виходив зокрема з того, що експертом зазначено, що по ФОП ОСОБА_1 недотримання вимог п. 177.4.1, 177.1, 177.1, ст. 177 Податкового кодексу України із змінами та доповненнями експертним дослідженням не встановлено, завищення суми витрат та чистого доходу у розмірі 944229,43 грн за 2015 рік документально не підтверджується, а тому документально не підтверджується заниження суми податку з доходів фізичних осіб у розмірі 184537,97 грн та військового збору у сумі 14163,44 грн за вказаний період. У результаті експертного дослідження не встановлено заниження доходу ФОП ОСОБА_1 за 2015 рік, а отже не встановлено недотримання пункту 1 частини 2 ст. 69 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 05.07.2010 №2464-VI, то не підтверджується заниження бази єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за 2015 рік у сумі 259352 грн та не підтвердження заниження єдиного внеску на суму 189995,12 грн. Ураховуючи те, що представник відповідача в своїх запереченнях щодо висновків експертизи з цих питань обґрунтованих заперечень не надав, оцінивши висновок експерта разом із іншими доказами відповідно до ст.90 КАС України, суд дійшов висновку, що відповідачем як суб`єктом владних повноважень не доведено правомірність висновку акту перевірки відносно позивача щодо завищення фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 у податковій декларації про майновий стан та доходи за 2015 рік суму документально підтверджених витрат, безпосередньо пов`язаних з отриманням доходу на суму 944229,43 грн, що призвело до заниження податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, належного до сплати до бюджету за 2015 рік на суму 184 537,97 грн; щодо заниження фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 у податковій декларації про майновий стан та доходи за 2015 рік суму чистого оподаткованого доходу, тобто до об`єкту оподаткування військовим збором на суму 944 229,43 грн, що призвело до заниження військового збору, що підлягає сплаті до бюджету за результатами звітного 2015 року на суму 14163,44 грн; щодо не нарахування, не обчислення та не сплати фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 єдиного внеску з отриманого доходу, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб за період з 01.01.2015 по 31.12.2015, у результаті чого занижена база нарахування єдиного внеску за 2015 рік на суму 259 352,03 грн, що призвело до заниження єдиного внеску за період з 01.01.2015 по 31.12.2015 на 89995,12 грн.
Суд також урахував, що ДПІ у м. Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області на виконання рішення Головного управління ДФС у Донецькій області 28.09.2016 за №5435/10/05-99-10-01-12-2 винесені рішення про застосування штрафних санкцій від 06.10.2016 №00001091304/14754/10/05-15-13-04, №0001081304/14753/10/05-15-1304, № 000110/14752/10/05-15-13-04.
Також судом взято до уваги, що для проведення судової-економічної експертизи ФОП ОСОБА_1 подані дані з декларацій за три періоди. Згідно висновку ФОП ОСОБА_1 має запас податку на додану вартість у сумі 61671,82 грн. Проте по яких саме податкових накладних, в яких періодах позивачем не включено суми ПДВ до податкового кредиту по даним документам встановити не видається за можливе. На суму 61671,82 грн відсутні дані Єдиного державного реєстру податкових накладних, які могли б дати підтвердження того, що контрагентами суми ПДВ включено до податкового зобов`язання з ПДВ контрагентів та того, що вказані суми не знайшли відображення у податковому кредиті позивача у відповідні періоди. Інших документів по обліку податку на додану вартість ФОП ОСОБА_1 за 2013-2015 рік (податкові накладні з ПДВ з додатковим) для проведення судово-економічної експертизи не надано. Виходячи з вищевикладеного, встановити чи дійсно занижено фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у періоді з 01.01.2013 по 31.12.2015 на загальну суму 21658 грн, у тому числі за лютий 2013 року у сумі 475 грн, за квітень 2013 року у сумі 106 грн, за травень 2013 року у сумі 694 грн, за січень 2014 року 291 грн, за квітень 2014 у сумі 780 грн, за червень 2014 року у сумі 38 грн, за липень 2014 року у сумі 209 грн, за листопад 2014 року у сумі 233 грн, за березень 2015 року у сумі 18565 грн, та його завищення на загальну суму 1235 грн, у тому числі за жовтень 2013 року у сумі 366 грн, за листопад 2013 у сумі 295 грн, за травень 2014 року у сумі 307 грн, за серпень 2014 року у сумі 267 грн та чи дійсно завищено фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 суму від`ємного значення різниці між суму податкових зобов`язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у періоді, що перевіряється, на загальну суму 2479 грн, у тому числі за вересень 2013 року на суму 474 грн, за грудень 2014 року на суму 1976 грн, за травень 2015 року на суму 29 грн не вбачається можливим.
Щодо скасування податкового повідомлення-рішення №0000931304/10656/10/05-15-13-04 від 08.08.2016 про застосування штрафних санкцій на суму 510 грн суд, враховуючи формування податкового кредиту при відсутності всіх необхідних документів, та зазначення в акті перевірки встановлення порушення підпунктів 16.1.2, 16.1.12 пункту 16.1 статті 16, пункту 44.3 статті 44, пункту 177.10 статті 177 ПКУ, що призвело до завищення від`ємного значення, яке зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, не знайшов підстав для визнання його протиправним та скасування.
Також суд визнав, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000881304/10673/10/05-15-13-04 від 08.08.2016 про застосування штрафних санкцій на суму 510 грн, оскільки наявність вказаного порушення позивачем не спростовано.
Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що ФОП ОСОБА_1 є фізичною особою-підприємцем, взята на облік в контролюючому органі 14.01.2010, є платником ПДВ з 14.12.2012, свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ №20009269.
З 29.04.2016 по 24.05.2016 ДПІ у м. Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області проведено перевірку ФОП ОСОБА_1 , за результатами якої складений акт №146/05-15-13-04-2847415248 від 31.05.2016 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_1 щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, виконання вимог валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 по 31.2.2015, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 31.12.2015».
У висновку акту перевірки щодо підстав прийняття оскаржуваних позивачем рішень зазначено, що перевіркою встановлено порушення ФОП ОСОБА_1 :
- підпункту 16.1.2 пункту 16.1 статті 16, пункту 177.10 статті 177 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 у періоді з 01.01.2013 по 31.12.2015 не вівся облік доходів та витрат від господарської діяльності, а саме фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 не надані до перевірки книги обліку доходів і витрат;
- підпункту 177.4.1 пункту 177.4, пунктів 177.1, 177.2 статті 177 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2015 рік завищено суму документально підтверджених витрат, безпосередньо пов`язаних з отриманням доходу на суму 944229,43 грн, що призвело до заниження податку на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування, належного до сплати до бюджету за 2015 рік на суму 184537,97 грн;
- підпунктів 1.2, 1.4 пункту 16 11.4 пункту 16 11.4 пункту 16 1 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2015 рік занижено суму чистого оподаткованого доходу, тобто об`єкт оподаткування військовим збором на суму 944229,43 грн, що призвело до заниження військового збору, що підлягає сплаті до бюджету за результатами звітного 2015 року на суму 14163,44 грн;
- пункту 57.1 статті 57, підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою підприємцем ОСОБА_1 несвоєчасно сплачено самостійно визначене грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 355,07 грн терміном сплати 20.05.2013, фактично сплачено у сумі 251,29 грн 22.07.2013, у сумі 103,78 грн 27.08.2013; у сумі 198,71 грн терміном сплати 15.05.2013, фактично сплачено 22.07.2013; у сумі 88,77 грн терміном сплати 15.08.2013, фактично сплачені 27.08.2013; у сумі 494,14 грн терміном сплати 15.08.2013, фактично сплачені у сумі 250,33 грн 27.08.2013, у сумі 243,81 грн 09.09.2013; у сумі 290,28 грн терміном сплати 15.03.2014, фактично погашено 25.03.2014,
- статті 115 Кодексу законів про працю України, із змінами та доповненнями, статті 24 Закону України «Про оплату праці» від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 заробітна плата працівникам у періоді з 01.01.2013 по 31.12.2015 виплачувалася з порушенням строків виплати, а саме один раз на місяць;
- підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49, пункту 51.1 статті 51, пункту 176.2 „б" статті 176 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 до ДПІ у м. Краматорську несвоєчасно наданий податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку за формою 1-ДФ за 2 квартал 2015 року терміном надання 10.08.2015, фактично наданий 18.08.2015 та станом на 31.05.2016 (дата акту перевірки) не надані податкові розрахунки суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку за 1 квартал 2015 року терміном надання 10.05.2015, за 4 квартал 2015 року терміном надання 10.02.2016;
- пунктів 3.2, 3.3, 3.4, 3.5 розділу ІІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом ДПА України від 24.12.2010 № 1020, зареєстрованого в Мінюсті України від 13 січня 2011 року за № 46/18784, Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 21 січня 2014 року № 49, зареєстрованого в Мінюсті України від 05 лютого 2014 року за № 228/25005, Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4, зареєстрованого в Мінюсті України 30 січня 2015 року за N 111/26556: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 до податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і утриманого з них податку за формою 1-ДФ за 1, 2, 3, 4 квартали 2013 року, за 1, 2, 3, 4 квартали 2014 року, за 2, 4 квартали 2015 року включені недостовірні відомості про суми нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку по 4 найманим працівникам;
- пункту 51.1 статті 51, підпункту 70.16.1 пункту 70.16 статті 70 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 до податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і утриманого з них податку за формою 1-ДФ, наданих до ДПІ у м. Краматорську за період з 01.01.2013 по 31.12.2015 не включено відомості про нараховані (виплачені) доходи фізичній особі - підприємцю за ознакою „153 - „Сума поворотної фінансової допомоги" та за ознакою „157 - „Дохід виплачений самозайнятій особі";
- пункту 3.11 розділу ІІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4, зареєстрованого в Мінюсті України 30 січня 2015 року за N 111/26556: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 у податкових розрахунках сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і утриманого з них податку за формою 1-ДФ за 2 квартал 2015 року, 4 квартал 2015 року у рядку "Військовий збір" не відображені суми нарахованого та виплаченого доходу у вигляді заробітної плати та суми нарахованого та перерахованого військового збору з доходу у вигляді заробітної плати;
- підпунктів 1.4, 1.6 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ, підпунктів 168.1.2, 168.1.5 пункту 168.1 статті 168, підпункту „а" пункту 176.2. статті 176 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 несвоєчасно перерахований до бюджету військовий збір у сумі 533,37 грн;
- пункту 4 частини 2 статті 6 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року № 2464-VI, із змінами та доповненнями, пункту 3.2 розділу III Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 9 вересня 2013р. № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 20 вересня 2013 року № 1628/24160: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 несвоєчасно наданий до ДПІ у м. Краматорську звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого внеску за 2014 рік терміном надання 09.02.2015, фактично наданий 05.11.2015;
- пункту 4 частини 2 статті 6 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року № 2464-VI, із змінами та доповненнями, пункту 2 розділу III Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 рjre № 435, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 23 квітня 2015 року за № 460/26905: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 не наданий до ДПІ у м. Краматорську звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого внеску за 2015 рік терміном надання 09.02.2016;
- пункту 4 частини 2 статті 6 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року № 2464-VI, із змінами та доповненнями, пункту 3.1 розділу III Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 9 вересня 2013 року № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 20 вересня 2013 року № 1628/24160: самозайнятою особою ОСОБА_1 несвоєчасно наданий звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого внеску за лютий 2014 року терміном надання не пізніше 20.03.2014, фактично надано 21.04.2014 та станом на 31.05.2016 не надано звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого внеску за квітень 2014 року терміном надання не пізніше 20.05.2014;
- пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року № 2464-VI, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 у періоді з 01.01.2015 по 31.12.2015 не нарахований, не обчислений та не сплачений єдиний внесок з отриманого доходу, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб за період з 01.01.2015 по 31.12.2015, в результаті чого занижена база нарахування єдиного внеску за 2015 рік на суму 259352,00 грн, що призвело до заниження єдиного внеску за період з 01.01.2015 по 31.12.2015 на суму 89995,12 грн;
- пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року № 2464-VI, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 своєчасно не нарахований, не обчислений та не сплачений єдиний внесок всього на загальну суму 1771,54 грн, у тому числі за лютий 2014 року у сумі 295,22 грн терміном нарахування 20.03.2014, фактично нарахований 22.04.2014, за квітень 2014 року у сумі 1476,22 грн терміном нарахування 20.05.2014, фактично нарахований 20.08.2014;
- частини 8 статті 9 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року № 2464-VI, із змінами та доповненнями та підпунктів 6, 7 пункту 4.3 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 9 вересня 2013 року № 455, зареєстрованої в Міністерстві юстиції 19 вересня 2013 року № 1622/24154: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 несвоєчасно сплачений єдиний внесок з сум заробітної плати за жовтень 2012 року у сумі 12,12 грн терміном сплати 20.11.2012, фактично сплачений 28.11.2012;
- пункту 185.1 статті 185, пункту 187.1 статті 187, , підпункту „б" підпункту 192.1.1 пункту 192.1, пункту 192.3 статті 192, підпункту „а" пункту 198.1, пункту 198.6 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200, пункту 201.10 статті 201, пункту 11. підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями, наказу Міністерства фінансів України від 23 вересня 2014 року № 966 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» із змінами та доповненнями: у результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у періоді з 01.01.2013 по 31.12.2015 на загальну суму 21658 грн, у тому числі за лютий 2013 року у сумі 475 грн, за квітень 2013 року у сумі 106 грн, за січень 2014 року 291 грн, за червень 2014 року у сумі 38 грн, за липень 2014 року у сумі 267 грн, за серпень 2014 року у сумі 209 грн, за листопад 2014 року у сумі 233 грн, за березень 2015 року у сумі 18565 грн, та його завищення на загальну суму 1235 грн, у тому числі за жовтень 2013 року у сумі 366 грн, за листопад 2013 року у сумі 295 грн, за травень 2014 року у сумі 307 грн, за серпень 2014 року у сумі 267 грн;
- підпункту „6" підпункту 192.1.1 пункту 192.1, пункту 192.3 статті 192, підпункту „а" пункту 198.1, пункту 198.6 статті 198, пункту 201.10 статті 201, пункту 11 підрозділу 2 Розділу ХХ Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: у результаті чого завищено суму від`ємного значення різниці між сумою податкових зобов`язань та податкового кредиту по податку на додану вартість у періоді, що перевіряється, на загальну суму 2479 грн, у тому числі за вересень 2013 року на суму 474 грн за грудень 2014 року на суму 1976 грн, за травень 2015 року на суму 29 грн;
- пункту 57.1 статті 57, пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 несвоєчасно сплачено податкове зобов`язання з податку на додану вартість за лютий 2013 року у сумі 96,41 грн терміном сплати 24.04.2013, фактично сплачено 26.06.2013; за квітень 2013 року у сумі 2,00 грн терміном сплати 30.05.2013, фактично сплачено 26.06.2013; за травень 2013 року у сумі 160,00 грн терміном сплати 30.06.2013, фактично сплачено 15.07.2013; за червень 2013 року у сумі 159,52 грн терміном сплати 30.07.2013, фактично сплачено 13.08.2013; за вересень 2013 року у сумі 652,00 грн терміном сплати 19.11.2013, фактично сплачено у сумі 360,00 грн 13.12.2013, у сумі 292,00 грн 15.01.2014; за жовтень 2013 року у сумі 366,00 грн терміном сплати 30.11.2013, фактично сплачено (погашено) у сумі 68,00 грн 15.01.2014, у сумі 298,00 грн 05.02.2014; за листопад 2013 року у сумі 295,00 грн терміном сплати 30.12.2013, фактично погашено 05.02.2014; за грудень 2013 року у сумі 348,00 грн терміном сплати 30.01.2014, фактично погашено 05.02.2014;
- підпункту 222.3.1 пункту 222.3 статті 222 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 несвоєчасно сплачено самостійно визначене грошове зобов`язання по акцизному податку за серпень 2015 року у сумі 223,00 грн терміном сплати 30.09.2015, фактично сплачено 19.10.2015, за вересень 2015 року у сумі 119,00 грн терміном сплати 30.10.2015 року, фактично сплачено 18.11.2015, за жовтень 2015 року у сумі 113,00 грн терміном сплати 30.11.2015, фактично сплачено 21.12.2015;
- підпункту 16.1.12 пункту 16.1 статті 16, пункту 44.3 статті 44 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями: фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 до перевірки не надані книги обліку доходів і витрат за період з 01.01.2013 по 31.12.2015; табеля обліку робочого часу, графіки роботи за період з 01.01.2013 по 31.12.2015; первинні банківські документи про рух коштів по розрахунковим рахунках, відкритих в Краматорській філії ПАТ КБ "Приватбанк" за період з 01.01.2013 по 31.12.2015; договори про надання фінансового займу.
На підставі акту перевірки контролюючим органом прийняті податкові повідомлення - рішення від 08.08.2016:
- №0000921304/10658/10/05-15-13-04 на суму 412,20 грн,
- №0000911304/10662/10/05-15-13-04 на суму 17704,30 грн,
- №0000851304/10657/10/05-15-13-04 на суму 87,32 грн,
- №0000861304/10659/10/05-15-13-04 на суму 70,80 грн,
- №0000871304/10660/10/05-15-13-04 на суму 190,60 грн,
- №0000841304/10661/10/05-13-04 на суму 45,50 грн,
- №0000901304/10668/10/05-15-13-04 на суму 23935,00 грн,
- №0000941304/10665/10/05-15-13-04 на суму 2479 грн,
- №0000931304/10656/10/05-15-13-04 на суму 510,00 грн,
- №0000881304/10673/10/05-15-13-04 на суму 510,00 грн,
-№0000891304/10664/10/05/15-13-04 на суму 230672,46 грн.
Рішення про застосування штрафних санкцій від 08.08.2016 №0000791304/10669/10/05-15-13-04 на суму 236,19 грн, №00751304/10663/10/05-15-13-04, №0000761304/10670/10/05-15-13-04, №0000781304/10667/10/05-15-13-04 на суму 8999,51 грн.
Вимога про сплату боргу від 08.08.2016 №0016531304/10666/10/05-15-13-04 89995,12 грн.
ФОП ОСОБА_1 оскаржені податкові повідомлення-рішення, рішення про застосування штрафних санкцій по ЄСВ та вимоги по ЄСВ в адміністративному порядку до Головного управління ДФС (скарга вх. №187/ФОП ГУ ДФС у Донецькій області від 25.08.2016).
Рішенням Головного управління ДФС у Донецькій області від 28.09.2016 №5435/100/05-99-10-01-12-2 про результати розгляду скарги ФОП ОСОБА_1 скасоване рішення ДПІ у м. Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області від 08.08.2016 року №0000761304/10670/10/05-15-1304 на суму 1,31 грн; збільшена сума штрафних санкцій на 35998,05 грн, яка визначена у рішенні №0000781304/10667/05-15-13-04; збільшена сума штрафних санкцій на 88,57 грн, яка визначена у рішенні №0000791304/10669/10/05-15-13-04.
На виконання рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 08.09.2016 №5435/10/05-99-10-01-12-2 про результати розгляду скарги ФОП ОСОБА_1 ДПІ у м. Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області прийняті:
- рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 06.10.2016 №0001091304/14754/05-15-13-04 на загальну суму 1,31 грн (у тому числі штрафні санкції - 1,21, пеня - 0,10 грн);
- рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 06.10.2016 №0001081304/14753/10-05-15-13-04 на загальну суму 88,57 грн (у тому числі штрафні санкції 88,57 грн);
- рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 06.10.2016 №000110/14752/10/05-15-13-04 на загальну суму 35998,05 грн (у тому числі штрафні санкції 35998,05 грн).
Рішенням Державної фіскальної служби України від 10.11.201 року №11893/С/99-99-11-02-02-25 залишено без змін рішення ГУ ДФС у Донецькій області про результати розгляду первинної скарги від 28.09.2016 №5435/10/05-99-10-0112-2, а скаргу ФОП ОСОБА_1 без задоволення.
Судом також установлено, що згідно з висновком експерта №404/1235-1240/19-22 від 04.11.2019 за результатами проведеного дослідження в рамках наданих документів встановлено, що наявними в матеріалах справи первинними документами бухгалтерського обліку сума виручки ФОП ОСОБА_1 за 2013-2015 роки складає 1 994784,38 грн, сума витрат - 2 298639,28 грн, сума чистого доходу має від`ємне значення і складає 303854,90 грн.
Зважаючи на те, що в акті перевірки податковим органом розбіжностей по сумах доходів та витрат за 2013, 2014 роки з даними ФОП ОСОБА_1 не встановлено, дослідження результатів господарської діяльності експертом проводилась за 2015 рік.
Згідно даних книги доходів та витрат ФОП ОСОБА_1 за 2015 рік складає:
- сума виручки - 1330702,24 грн,
- сума витрат - 1517910,54 грн,
- чистий дохід має від`ємне значення і складає 187208,30 грн.
До доходів прийнято суму проавансовану (по першій події) у розмірі 133243,76 грн, отже, сума доходу за 2015 рік по ФОП ОСОБА_1 складає 1330702,24 + 133243,76 = 1463946 грн.
У податковій декларації про майновий стан і доходи ФОП ОСОБА_1 за 2015 рік відображено суму одержаного доходу у розмірі 1 46394 вартість придбаних ТМЦ - 1 386335 грн, витрати на оплату про нарахування на ЗП - 62610,56 грн та визначено суму чистого доходу у розмірі 15000,44 грн.
Тобто, по ФОП ОСОБА_1 документально підтверджується сума доходу у розмірі 1463946 грн за 2015 рік, що відповідає даним книги доходів і витрат ФОП ОСОБА_1 та даним перевірки ДПІ.
Експертом на підставі представлених первинних документів ФОП ОСОБА_1 (накладних, рахунків) за 2015 рік відображено суми витрат по придбанню товарно-матеріальних цінностей.
Відповідно вказаних даних по ФОП ОСОБА_1 за 2015 рік сума придбання товарно-матеріальних цінностей та послуг складає 1215572,47 грн, у тому числі сума ПДВ - 202595,45 грн.