1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2022 року

м. Київ

справа № 813/4643/17

касаційне провадження № К/9901/52822/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Західенерготрейд»

на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2018 року (головуючий суддя - Карп`як О.О.)

та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року (колегія суддів у складі: головуючий суддя - Шинкар Т.І.; судді - Пліш М.А., Ільчишин Н.В.)

у справі № 813/4643/17

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Західенерготрейд»

до Головного управління ДФС у Львівській області

про визнання протиправним та скасування наказу, -

В С Т А Н О В И В:

У грудні 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Західенерготрейд» (далі - ТОВ «Західенерготрейд»; позивач; платник) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області; відповідач; контролюючий орган), в якому просило визнати протиправним і скасувати наказ від 18 жовтня 2017 року № 4792 «Про проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ «Західенерготрейд».

Львівський окружний адміністративний суд рішенням від 14 лютого 2018 року в задоволенні адміністративного позову відмовив повністю.

Львівський апеляційний адміністративний суд постановою від 23 квітня 2018 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.

ТОВ «Західенерготрейд» звернулося до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2018 року, постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року повністю та прийняти нове рішення, яким скасувати оспорюваний наказ.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права. При цьому наголошує на тому, що запити контролюючого органу, які слугували підставою для прийняття спірного наказу про проведення позапланової виїзної перевірки платника, не відповідають вимогам Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; далі - ПК України).

Верховний Суд ухвалою від 14 червня 2018 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою ТОВ «Західенерготрейд».

17 грудня 2018 року від відповідача надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому він зазначив, що доводи касаційної скарги не спростовують правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права.

Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.

Судами попередніх інстанцій з`ясовано, що відповідачем скеровано на адресу позивача запити від 13 травня 2017 року № 5203/10/13-01-14-14, від 04 липня 2017 року № 8214/10/13-01-14-14, від 11 вересня 2017 року № 13734/10/13-01-14-14 про надання пояснень та їх документальних підтверджень, де зазначено, що ним за результатами аналізу показників, які містяться в податкових деклараціях з податку на додану вартість, поданих платником за відповідні періоди, та отриманої й опрацьованої податкової інформації, а саме даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних показників поданих до контролюючого органу декларацій та звітів, з`ясовано документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення при взаємовідносинах із Приватним підприємством «Еко-Принт», Товариством з обмеженою відповідальністю «Аманд-М» за період березень 2017 року, Товариством з обмеженою відповідальністю «Євро-Захід», Товариством з обмеженою відповідальністю «РТ», Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрінвест-Трейдінг», Товариством з обмеженою відповідальністю «Лачін, ЛТД», Товариством з обмеженою відповідальністю «Волтек-ЛТД», Товариством з обмеженою відповідальністю «Фуд-Експорт», Товариством з обмеженою відповідальністю «Фрутарія», Товариством з обмеженою відповідальністю «Альфарін», Приватним акціонерним товариством «ПК «Поділля», Товариством з обмеженою відповідальністю «С-Компані» за період червень 2017 року, Товариством з обмеженою відповідальністю «Марселл», Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Качківське», Товариством з обмеженою відповідальністю «Агрокомплекс «Зелена Долина», Товариством з обмеженою відповідальністю «ТД «Асторг» за період червень, липень 2017 року, Товариством з обмеженою відповідальністю «Фрутта Опт Торг», Товариством з обмеженою відповідальністю «ПВП «Стандарт», Товариством з обмеженою відповідальністю «Юкрейніан Шугар Компані», Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрдезімпорт» за період липень 2017 року.

Також ГУ ДФС у Львівській області вказано, що позивачу необхідно обов`язково надати засвідчені підписом посадової особи та скріплені печаткою копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу й якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності), зокрема: договори; виписані (оформлені) накладні (акти виконаних робіт, наданих послуг, прийому передачі) на поставку товарів (робіт, послуг); банківські виписки; платіжні доручення; відображення даних операцій в бухгалтерському обліку із вказанням бухгалтерських проведень, що фіксують здійснені операції; копії довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей; договори на відповідальне зберігання; інформацію щодо транспортування товару та здійснених вантажних робіт; договори на перевезення; товарно-транспортні накладні; дорожні листи; проведені розрахунки за транспортування товару відповідно до даних бухгалтерського обліку із вказанням бухгалтерських проведень, що фіксують здійснені операції; стан взаєморозрахунків на кінець періоду, що звірявся відповідно до даних бухгалтерського обліку, із вказанням бухгалтерських проведень, що фіксують здійснені операції; у разі реалізації товарів (робіт, послуг) надати інформацію та їх документальне підтвердження про покупців придбаних товарів (робіт, послуг).

Крім того, у вказаних запитах відповідач просив надати інформацію щодо: зберігання (наявність власних або орендованих складських приміщень) та транспортування (наявність власних або орендованих транспортних засобів) товарно-матеріальних цінностей; виробничих запасів (потужностей) для виробництва товарно-матеріальних цінностей чи надання робіт (послуг); наявності необхідної кількості працюючих із відповідними фаховими знанням для здійснення виробництва (надання послуг, виконання робіт) згідно із штатним розкладом; наявності ліцензій, патентів, сертифікатів, дозволів у випадку їх необхідності для виготовлення та реалізації згідно з чинною нормативною базою тощо.

На запити відповідача платником надано відповіді листами: від 22 червня 2017 року № 01/06-1, де зазначено, що з Приватним підприємством «Еко-Принт» укладено договір поставки від 21 березня 2017 року № 21/03, відповідно до якого позивач реалізовував цьому контрагенту м`ясопродукти, фрукти та овочі в березні 2017 року на загальну суму 20000000,00 грн, розрахунки проводилися в безготівковій формі. До листа додано копії договорів суборенди нежитлового приміщення від 01 січня 2017 року № 05/17-ДП, оренди складських приміщень від 01 лютого 2017 року та видаткових накладних; від 02 серпня 2017 року № 02/08-1, в якому вказано, що з Товариством з обмеженою відповідальністю «Аманд-М» укладено договір поставки від 01 березня 2017 року № 030177, відповідно до якого реалізовано цьому контрагенту овочі в березні 2017 року на загальну суму 17291653,55 грн, розрахунки проводилися в безготівковій формі. Супровідним листом від 10 серпня 2017 року контролюючому органу скеровано копії видаткових накладних; від 04 жовтня 2017 року № 04/10, яким надано інформацію щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Марселл», Приватного акціонерного товариства «ПК «Поділля», Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД «Асторг», Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфарін», Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрокомплекс «Зелена Долина», Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Качківське», Товариства з обмеженою відповідальністю «С-Компані», Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрутарія», Товариства з обмеженою відповідальністю «Фрутта Опт Торг», Товариства з обмеженою відповідальністю «Фуд-Експорт», Товариства з обмеженою відповідальністю «Волтек-ЛТД», Товариства з обмеженою відповідальністю «Лачін, ЛТД», Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрінвест-Трейдінг», Товариства з обмеженою відповідальністю «Євро-Захід», Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрдезімпорт», Товариства з обмеженою відповідальністю «Юкрейніан Шугар Компані», Товариства з обмеженою відповідальністю «ПВП «Стандарт» та додано копії договорів і видаткових накладних.


................
Перейти до повного тексту