ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2022 року
м. Київ
справа № 821/283/17
адміністративне провадження № К/9901/3933/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого судді Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.
розглянув у письмовому провадженні
касаційну скаргу Міністерства оборони України
на ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 13.12.2017 (колегія у складі суддів Димерлія О.О., Осіпова Ю.В., Скрипченка В.О.)
у справі № 821/283/17
за позовом Міністерства оборони України
до Херсонської міської медико-соціальної експертної комісії №3, Центральної військово-лікарської комісії Міністерства оборони України
3-ті особи Київське міське клінічне бюро судово-медичної експертизи, ОСОБА_1
про визнання протиправними рішення та зобов`язання вчинити певні дії.
І. РУХ СПРАВИ
1. У лютому 2017 року Міністерство оборони України звернулося до суду з позовом до Херсонської міської медико-соціальної експертної комісії №3 (далі - відповідач -1), Центральної військово-лікарської комісії Міністерства оборони України (далі - відповідач - 2), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Київське міське клінічне бюро судово-медичної експертизи, ОСОБА_1 , в якому просило:
- визнати незаконним та скасувати рішення відповідача-1 в частині встановлення причини інвалідності ОСОБА_1 , що зазначена в графі 9 довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серія 12ААА № 281940 - "поранення (контузія) та захворювання, так пов`язані з виконанням обов`язків військової служби при перебуванні в країнах де велись бойові дії";
- зобов`язати відповідача-1 переглянути рішення про встановлення інвалідності ОСОБА_1 , що зазначена в графі 9 довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серія 12ААА № 281940 - "поранення (контузія) та захворювання, так пов`язані з виконанням обов`язків військової служби при перебуванні в країнах де велись бойові дії".
2. Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 17.02.2017 відмовлено у відкритті провадження, оскільки це спір не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, а належить вирішувати за правилами цивільного судочинства.
3. Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 25.05.2017, ухвалу Херсонського окружного адміністративного суду від 17.02.2017 скасовано та справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
4. Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 03.10.2017, у задоволенні позову відмовлено.
5. Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 13.12.2017 постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 03.10.2017 скасовано та адміністративний позов залишено без розгляду у зв`язку з пропуском встановленого законом шестимісячного строку звернення до суду .
6. 12.01.2018 до Верховного Суду надійшла касаційна скарга, в якій позивач просить скасувати оскаржуване судове рішення та направити справу до суду апеляційної інстанції для продовження розгляду.
7. Як на підставу касаційного оскарження покликається на те, що суд апеляційної інстанції дійшов помилкового висновку про пропуск позивачем строку звернення до суду, оскільки про порушення своїх прав Міністерство оборони України дізналося лише в грудні 2016 року, після ознайомлення зі змістом документів, наданих відповідними органами на вимогу суду у справі № 766/9182/16-а за позовом ОСОБА_1 до Міністерства оборони України, та про які йому раніше не було відомо. Таким чином, позов подано в межах строку, встановленого ч. 4 ст. 99 КАС України (в редакції, чинній до 15.12.2017).
8. Ухвалою Верховного Суду від 19.02.2018 відкрито касаційне провадження у справі.